Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobus u Olomouce usmrtil řidiče, který opravoval svou dodávku

Tragická dopravní nehoda uzavřela po čtvrté hodině ráno silnici D46 od Prostějova na Olomouc. Sedmačtyřicetiletému řidiči se na 35. kilometru porouchala dodávka a když byl venku z auta, srazil ho projíždějící autobus. Na místě zemřel. Z autobusu vyhledalo ošetření šest lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R18u69d20o80l21f 59Č96e86r66n25ý 7818741212140

Problém této "dálnice" stejně jako mnohých dalších je jednoduchý - absence odstavné pruhu. A místo nějakého řešení to politici od nového roku prohlásí za "dálnici".

+1/0
13.3.2016 7:23

J22a57r68o81m97í66r 78K58u19b20i50s 1398268452787

Světové unikum které není ani v Kocourkově ale je v České Republice.

Dálnice bez odstavného pruhu.Kdo to projektoval a schválil tak ho hnát k zodpovědnosti.

+1/−1
12.3.2016 20:21

J92a67n 58Z56a97p42l12e70t98a17l 3568329145616

Není to tam dálnice. Ale i kdyby byla. Silnice ani dálnice nemůže za blbečky, kteří po ní jezdí. Tu nehodu zavinil řidič a nikoli "dálnice".

0/−1
12.3.2016 23:14

D19a52n 68M12a39c 1102935904435

žádné světové unikum. Např. ze Schaffhausenu do Winterthuru je Dálnice A4, která má každým směren jen 1 pruh a nemá odstavný pruh. Platí na ní povinnost mít vnětu. Je nově postavená!

0/0
14.3.2016 9:01

D72a47n 58M60a10c 1402815434615

Blbost. Např. z Schaffhausenu do Winterturu je nově postavená a zpoplatněná dálnice A4, která má každým směrem jen jeden prih a žádný odstavný pruh

0/0
14.3.2016 9:06

R17o72m56a32n 27V22í71c20e85n69e74c 2509442748952

Tento úsek byl až do 31.12.2015 silnicí pro motorová vozidla (modrá značka). A to proto, že má užší odstavný pruh, užší středový pruh atd. V rámci nového pojetí dálnic je tento úsek označen (zelenou) značkou dálnice, ačkoliv parametry dálnice nesplňuje. Jen bláhový by od státi čekal ,že se sníží množství dálničních úseků. Nedej bože ještě přijít o mýtné a prachy za známky.

+3/0
12.3.2016 18:56

P10e67t81r 36N86e45s84v12a34d67b83a 2594825516709

Parametry dálnice nesplňují ani komunikace již jako dálnice stavěné. Například Poloměrem zatáček nebo převýšení.

0/0
12.3.2016 20:32

J67a34n 23Z69a95p87l61e29t50a89l 3668889175306

Pořád přemýšlím, co na tom vlastně vyšetřovat? Ten autobusák se musel nevěnovat řízení. Kecat s pasažéry, ladit autorádio, telefonovat, psát SMS... Ano, často se s tím setkávám, řidiči kteří píší za jízdy esemesky.

tak já si pořádně nedovolím ani přeladit rádio. S vysokou opatrností, když je nízký provoz třeba ťuknu na vyhledávač stanic nebo přidám hlasitosti, přiznávám se, taky nejsem bez hříchu a tu mne předjede za intenzívního problikávání pisatel esemesky. V zájezdových autobusech dost běžná obrazovka nad řidičem, odvrací řidičovu pozornost, taky hodně nebezpečné, ale to je řidič, který zapnul televizi za jízdy.

Takže vyšetřovat ano, který typ hazardu pomáhal této nehodě, ale příčinou podobných nehod je 95 až 99 % nepozornost, nevěnování se řízení a podobně na tento způsob.

NEHODA NENÍ NÁHODA, vážení a milí kolegové za volantem.

+2/0
12.3.2016 17:32

J67a49n 37Z71a62p59l41e57t54a55l 3268319705326

Též si myslím, že by auta měla mít povinně nainstalovány kamery, tak jak v Rusku. Ale tady je kamera zbytečná. Tady bychom s vysokou pravděpodobností nic nepředpokládatelného nezjistili, kdyby autobus tu kameru měl.

Prostě jel a jel a najednou buch do něho. Co vlastně na tom chcete vyšetřovat? Jestli brzdil? Pokud ano, tak začal pozdě.:-/

0/0
12.3.2016 17:19

P64e42t62r 88N68e24s11v49a37d74b78a 2174475476409

Bohatě by stačilo kdyby si ŘJ každého vozidla ukládala data třeba jen s posledních 5 minut jízdy, data by se automaticky přemazávala, ve chvíli kdy dojde k nehodě se uloží. Ze snímačů úhlu natočení volantu, snímač brzdového pedálu atd. Lze snadno vyčíst jak řidič před nárazem reagoval. Něco jako černá skřínka v letadle.

0/0
12.3.2016 20:38

J46i29ř55í 76S80o65u27č56e86k 2299902396201

Nikdo z nás tady neví jak se to tam doopravdy stalo a kdo za to nese vinu ale už je jasný že se někdo zavře až zčerná

+1/−3
12.3.2016 15:14

M79a66r53t74i27n 39P64l17o37c77e29k 4912296287226

Jo tom pode mnou by i zahodil klíče, panebože, už takoveho chytráka vidím na silnici, to bude takový ten co jeden jednou týdně za humna do Penny pro nákup, nebo nejezdí vubec.

+1/−1
12.3.2016 15:15

J61a92n 55Z22a92p26l18e36t69a53l 3898669465856

Ano, zahodil bych klíče, mám jen nacouváno možná víc, než leckterý z vás nacouváno. Dohromady něco kolem milionu bez nehody, takže opravdu mohu provoz a řidiče na silnicích zodpovědně posuzovat.

0/0
12.3.2016 17:08

J74o68s77e84f90f 69M69u30s13i89l 7189825336190

S tím nacouváno jsi to trochu popletl ;-)

0/0
13.3.2016 17:57

A51n36t84o61n47í14n 93S92á73d78l45í92k 7708409833303

To byl v tom busu profík a toho neomlouvá vůbec nic! Narazit do stojícího vozidla - překážky na vozovce je nemyslitelné! Na záběrech je i výstražný trojúhelník a pokud bylo poškozené vozidlo takto označeno,není vůbec co řešit! Ještě je otázkou,zda sražený řidič měl reflexní vestu. Osobně se setkávám s řidiči,kteří vůbec nepředpokládají,že by se na dálnici mohla vyskytnout překážka!

0/0
13.3.2016 8:20

J36o71h27a31n 61Z18i51n16g37e57l 7522414893641

Pardon. Mělo bejt plus.

+1/0
12.3.2016 15:16

J13i20ř92í 98S83o42u68č38e29k 2429902806941

v pohodě.

0/0
12.3.2016 15:18

J98a49n 96Z97a38p46l82e62t46a64l 3118569425836

Pane Souček. Ten autobus vrazil do auta zezadu. Je to jasné, neomluvitelné a já věřím, ba jsem o tom přesvědčen, že soud bude mít stejný názor. Nezodpovědný řidič zabil člověka. Jestli dostane pouhou podmínku, tak to bude neúcta k lidskému životu a soudní podpora silničního hazardu.

Jiná možnost než přísně trestat není, jinak naše silnice nepřestanou být jatkami pro lidi.

+2/0
12.3.2016 17:13

J77i33ř88í 61S62o13u18č74e34k 2989712556501

Chápu že máš nacouváno bez nehody víc než všichni tady dohromady (jak píšeš nahoře) ale i tak bych počkal až se to vyšetří. Třeba ten autobus uhnout nemohl protože ho zrovna někdo předjížděl (kamion) atd. atd. Pravděpodobně za to může autobus ale stát se mohlo cokoliv. A jestli se v autě bojíš přeladit rádio (jak píšeš nahoře) tak asi nebudeš dobrej šofér. Dobrej šofér musí zvládnout víc než jen držet volant a čumět před sebe.

+2/−1
12.3.2016 18:45

J61a97n 52Z84a39p80l23e52t66a39l 3588239945176

Nesmysl Součku. To že se věnuji řízení a ne rádiu mi nemůžeš vyčítat. Asi budeš též jeden z těch pisatelů esemesek za volantem a měli by ti sebrat včas řidičák, dřív než něco vyvedeš..

A ten autobusák pokud nemohl uhnout kvůli předjíždějícímu kamionu, tak měl včas začít brzdit. Anebo si nasadit brýle, pokud před sebou neviděl stojící vozidlo v jeho pruhu.

0/0
12.3.2016 23:12

M11a66r55t91i51n 51S57m90o14l39k79a 8389764852335

Když to bylo před těma Olšanama, nemohlo ono to být třebas v tý zatáčce? Že by ho třebas jako kvůli zatáčce neviděl včas? Když přičteš tmu... Tak spozorovat stojící auto, co s bídou svítí červenou bludičkou, může být docela hardcore...

0/0
12.3.2016 23:52

J24a97n 35Z81a94p31l64e92t78a70l 3748289415206

Kdykoli se vyskytne na silnici nepředpokládaná překážka, český řidič do ní spolehlivě narazí.

tak schválně. Kolik procent řidičů dodržuje vzdálenost například?

Zavřít až zčerná.Rv!

Klíč zahodit.

+3/−4
12.3.2016 13:41

M93i39c47h66a95l 16R18e78j17z30e14k 5916697925221

Vzdalenost od stojici prekazky?8-o

+4/−5
12.3.2016 13:48

J14a11n 14Z36a28p51l41e33t41a10l 3858469725756

Ptal jsem se kolik procent řidičů dodržuje vzdálenost. Nebylo to dostatečně blbuvzdorné, jak je třeba na některých diskuzích. Samozřejmě vzdálenost od vozidel jedoucích před ním. Lepičů je víc než dost.

A co se týče té stojící překážky, máš povinnost zastavit před překážkou a nikoli zastavovat o překážku. Jasné i Vám už pane Rejžek? Tak to jsem rád. 8-o

+6/−1
12.3.2016 13:55

M30a76r32t26i79n 20P10l42o70c79e78k 4252456897156

Když jedeš v lévém 110 km/h, za tebou dvoukilometrová fronta, netušíš co je to zrcátko a myslíš si jak frčíš s větrem o závod, tak se nesmíš divit, že se na tebe někdo nalepí.....

+1/−2
12.3.2016 14:56

P77e12t60r 71N80e74s69v69a90d23b67a 2614165166669

To někoho opravňuje se na auto předním lepit? Hmm tak to pak jo. Je hezké jak někdo kdo má sám v hlavě vymleto chce poučovat jiné stejně inteligentní.

+3/0
12.3.2016 14:59

M20a69r44t12i86n 53P80l75o89c81e21k 4712396337566

Když to neuděláš, tak je schopen jet v tom levém 50 km......

0/−1
12.3.2016 15:01

P12e16t51r 27N62e96s34v74a91d11b59a 2164405126219

Ne stačí přejet do pravého chvílí v něm setrvat a pak takového řidiče prostě předjet z prava. Pokud neuděláš to že jej podjedeš a vrátíš se ihned do levého nikdo ti nic nemůže říct. Když na dálnici v pravém dojedu auto v levém pruhu pokračují dál v pravém pruhu. Navíc všichni co jedou za ním v levém pruhu tam nemají co děla stejně jako on sám...... Lepit se na někoho a tím zvyšovat šanci na kolizi opravdu nic neřeší.

+1/−1
12.3.2016 15:10

M57a93r35t14i69n 19P80l42o12c61e95k 4352696887686

Neboj, já si poradím, když to jde zprava, rád ho vezmu zprava, když t nejde, poradím si dle situace, ale dopředu se dostanu, nejsem zrovna stádní ovečka na ježdění v koloně...

0/0
12.3.2016 15:14

J12a40r46o44s20l61a20v 87Š52t69r84e94i52t 4113374460493

Třeba dnes konkrétně (a já vím, je víkend) jel za jedním ridičem, za nímž kdybych dodržoval bezpečnou vzdálenost, sjedu si brzdy a měl bych spotřebu tak 15l/100... někteří řidiči jezdí jako schizofrenici...

0/0
12.3.2016 15:02

M72a77r33t27i46n 34P63l47o31c72e48k 4642656707636

Kolikrát mě napadlo za nějakým zajet třeba kdyby jel na pumpu a zeptat se ho, proč na rovině každých 200, přibrzdí z 90 na 80 a ihned zase přidá a dokola ....za něčím takovým se nedá jet.

0/0
12.3.2016 15:07

M84i32c98h28a69l 95R91e58j47z15e82k 5446837245381

Je mi jasne, ze motas dve ruzne veci dohromady, Pane Zapletale!

0/0
12.3.2016 15:12

T41o74m24á56š 62K91u64c51h64a15ř 3817951878881

A jaká vzdálenost je "bezpečná"? Obecně se doporučuje tzv pravidlo "dvou sekund" jenže i to je platné pouze pokud vozidla.zastavují, ne pro případ, že se vozidlo před vámi stojící překážce vyhne.

Při rychlosti 130 km/h totiž ujedete za 2 sekundy vzdálenost 72 m. Jenže brzdná plus reakční dráha i na suché vozovce je 132 metrů, tedy 2x vyšší!

Jedete-li za větším vozidlem, nevidíte, co je před ním. Pokud se toto vozidlo před vámi překážce vyhne, tak ani při dodržování u nás snového pravidla dvou sekund auto neubrzdíte a do překážky vrazíte rychlostí cca 50..60 km/h.To je prostě realita.

Takže by se na dálnici muselo dodržovat pravidlo čtyř sekund. Umíte si to na dálnici představit? Rozestupy 144 metrů? To se na D1 ani nevlezeme. :-/

Toto nebyla dálnice, ale princip je stejný.

+2/0
12.3.2016 14:06

J71i33ř85í 97K30o19c29u12r18e76k 6525804295858

V té logice je díra: Jedu-li za větším vozidlem a ono se vyhne, tak se tam vejdu taky.

Navíc uvidím jeho reakci na překážku o chlup dřív než samotnou překážku. Jo, je to krizovka, ale dá se to ustát, musím zaklepat...

+2/0
12.3.2016 14:22

D22a63n89i79e32l 92R40o72z49s19n18y71o 5300809435228

Jenom v tom pripade, kdyz neni vedle vas v levem pruhu auto. Coz v CR je jeden z problemu.. kdyz vetsina populace rado jezdi vlevo!

0/0
12.3.2016 14:26

J86i98ř13í 69K75o80c95u45r62e14k 6185394665478

To máte plnou pravdu, na čtyřpruhu to může být jinak, obzvlášť když chybí odstavný pruh.

A jezdí se vlevo ze dvou důvodů: Pravý je buď plný kamionů anebo rozbitý, slušně řečeno. Z pohledu z autobusu bych ale jízdu v levém nikomu nevyčítal. Přecejen osobák může rychleji než bus. A to jak z formálního, tak reálného pohledu.

0/0
12.3.2016 14:41

T13o81m71á78š 39K11u25c11h73a94ř 3577971828751

Samozřejme mluvím o situaci podobné této, tedy vedle vás v souběžném pruhu jede auto.

0/0
12.3.2016 15:00

M89o58n88i48k68a 94K89o53n76e58c20n40a 7663531271274

Dalnice musi mit odstavny pruh, Prosim o informaci, kde ten odstavny pruh na " teto dalnici" najdu. toto neni dalnice, je to obycejna dvouprouda silnice, akorat stat si ji oznacil jako dalnici, aby mohl vybirat penize, o ktere mu jde vzdy za vsech okolnosti.

+4/−2
12.3.2016 13:30

J83i11ř16í 12K16ü35h98r 2510506410966

V článku se slovo dálnice nevyskytuje.

Dálnice je komunikace označená značkou dálnice.

Známky musíte mít(dle zákona) i na spoustě silnic pro motorová vozidla.

Není třeba kvůli tomu vyrábět dálnice.

+1/0
12.3.2016 13:34

M35i17c21h76a97l 29R55e14j25z68e69k 5706567595141

Kdyz tomu nerozumis, tak se k tomu nevyjadruj at nevypadas hloupe. Ta zmena je pouze administrativni. Jinak se nic nemeni ani vybirani penez ani rychlosti. Jen kdyz si ale muzes zanadavat, ze?

+1/−1
12.3.2016 13:42

P22e68t98r 44H70o83r55á20k 1559913799694

Označujeme jako dálnici něco, co jí není, a může to vzbuzovat dojem, že je to cesta v parametrech dálnice, tedy jakási lepší. Mělo by tam být na začátku napsané "Pozor, tohle, je sice dle názvu dálnice, ale na odstavný pruh nezbylo !!!"

0/0
12.3.2016 14:55

M63i58c46h96a36l 97R14e27j68z47e42k 5416467975231

Uplne stejne jako Pozor, tohle je silnice pro motorova vozidla se stejnymi rychlostmi a pravidly jako dalnice. Ja porad nevidim ten rozdil. Jak ty vis a rozhodujes o tom co je dalnice? Proste je to tak dane. Na nektere dalnici se da jet bezpecne 200 na nektere je i 80 o zivot.

0/0
12.3.2016 15:15

R11o25m40a44n 54Š55e30s86t82á51k 5954369113793

Technická fakta:

Autobus jede rychlostí 100 km/h (cca 28 m/s). Reakční doba řidiče + technická prodleva brzd je 1,5 sekundy, tzn. že autobus ujede 42 metrů, než začne (!) brzdit. Brzdná dráha autobusu z rychlosti 100 km/h je cca 43 metrů (suchá vozovka). To znamená, že při daných podmínkách řidič dokáže od spatření překážky zastavit autobus na 85 metrech.

Spekulace:

Autobus jede rychlostí 100 km/h a blíží se ke kamionu před sebou. Je od něj ještě třeba 70 metrů. Řidič autobusu se rozhodne, že bude předjíždět, podívá se do zrcátka. V zrcátku vidí předjiždějící auto, proto čeká. Mezitím se o něco přiblížil ke kamionu před ním. Náhle kamion dává levý blinkr a najíždí do levého pruhu. Teprve v tuto chvíli řidič autobusu vidí, že v pravém pruhu stojí auto. Okamžitě začíná nouzově brzdit, ale autobus už nedokáže zastavit, protože prostě nemá k dispozici výše uvedených 85 metrů. Vyhnout se taky nemůže, protože v levém pruhu vedle něj jede předjíždějící auto.

Princip omezené důvěry:

Při jízdě se do určité míry spoléháte na to, že ostatní účastníci provozu budou dodržovat zákon (například Vám dá přednost na křižovatce). Na dálnici se do určité míry spoléháte na to, že před Vámi nikdo náhle nezastaví, nevjede Vám náhle do cesty, že proti Vám nepojede auto apod.

Na principu omezené důvěry jezdí většina z nás, a to, že jsme se do ničeho zatím nepřipletli, je jen štěstí. Pokud bych vycházel ze své spekulace, řidič autobusu to štěstí neměl a následkem toho zemřel řidič dodávky, který se spolehl na to, že ostatní auta zastaví anebo se stihne dostat za svodidla dříve, než se něco stane.

+13/0
12.3.2016 13:23

J96a64n 84Z27a58p90l55e77t70a42l 3728529415456

Jezdit na podkladě "omezené důvěry" je spolehlivá cesta k maléru.

Malér je pak jen otázka času.

0/0
12.3.2016 13:43
Foto

M74i35c66h96a71l 69G53r94e25š56l35i23k 9421706632556

Kolega má pravdu. Vy nemôžete predvídať, že Vám niekto nedá prednosť. Predstavte si, že máte zelenú a napáli do Vás auto.

Kamarát mal nehodu, kde sa presne toto stalo. Policajti sa ho pýtali, či nehode nemohol zabrániť. On ešte vystresovaný na nich nakričal: "Však tam vletel na červenú. Čo som mal robiť?"

Vrchol drzosti, čo som zažil bolo, keď chlapík predbiehal kolónu. To, že je auto v protismere som videl skoro na kilometer. Lenže on sa nezaradil, z 500 m na mňa začal blikať, neuhol a vytlačil ma z cesty. Keď ma míňal, počul som, že trúbi. Mať guľomet, narobím z neho v tom momente šašliky. Neviem, či bol na drogách, ale ja som mal v aute ženu a dieťa.

+1/0
12.3.2016 14:46
Foto

M40i70c12h47a71l 82G56r24e86š16l67i32k 9531966712126

Na to je nutná séria chýb. Vodič stojaceho auta nedal výstražný trojuholník, alebo ho sfúkol vietor. Vodič kamiónu auto vidí dlhšiu dobu, takže má čas sa rozhodnúť, či ho obíde, alebo zastaví. Takže, ak sa ho rozhodne obísť, neurobí to náhle, ale preradí sa 30 - 50 m pred ním. Vodič autobusu uvidí prekážku v momente, keď sa kamión začne preradzovať. Ak by ho aj predchádzalo auto, mal by dosť priestoru na reakciu, pričom sám nemusí zastaviť, ale len pribrzdť a preradiť sa tiež potom, čo ho auto predbehne.

+1/0
12.3.2016 14:34

R24o84m21a56n 84Š98e63s41t35á12k 5494379913453

Máme málo informací, je v tom příliš mnoho kdyby. Počkejme si na ukončení vyšetřování. Ideální by bylo se pak podívat do spisu.

0/0
12.3.2016 14:48
Foto

M58i83c24h25a12l 11G50r93e72š91l78i51k 9191656122306

Po teoretickej stránke ste to podchytili dobre, ak by sa to nestalo na rýchlostnej komunikácii. Mne sa stalo na diaľnici, že mi praskol blok motora. Bol som v ľavom pruhu, rýchlosť do 140 km/h. Našťastie to bolo v klesaní. človek zistí hneď, že keď je motor ticho, je zle a nie je to nič príjemné. :-) Takže som zapol výstražné svetlá, čo bola asi chyba (mal som dať normálne smerovku) a čakal na medzeru v pravom pruhu. Keď som mal cca 100 km/h, urobil som myšku na krajnicu. Rodina šla okamžite na svah pri diaľnici (východne od Popradu). V 18 ° mraze sme čakali 45 minút na odťahovku... človek nemá v takýchto situáciach veľa času na filozofovanie, ako my teraz na internete. :-)

+1/0
12.3.2016 15:03

L51u27c84i32e 98L56u59k17á69š41k17o70v21á 6693421288

Fakt tyhle český kutili nepochopím. Cokoliv se stane s autem na dálnici, tak přeci zastavím a mizím za svodidly aspoň 30 metrů od dálnice a volám odtah ci policajty, to je jedno. Fakt si neuvědomují, že jde o život?

0/−3
12.3.2016 13:19

L51u57c83i18e 37L94u69k60á30š21k29o77v42á 6883971388

Kutily

0/0
12.3.2016 13:22





Najdete na iDNES.cz