Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušte inkluzi, žádají soud rodiče postižených. Dětem prý jen uškodí

Ústavní soud dostal návrh na zrušení plánované inkluze zakotvené v novele školského zákona. Návrh na zrušení inkluze podal advokát Richard Novák zastupující rodiče devíti žáků a pedagoga brněnského ústavu sociální péče na Kociánce, jenž se postiženým věnuje. Inkluzi zavádí novela školského zákona, kterou poslanci schválili ve středu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E23v78a 82K69a90p98l68a83n93o13v95a 4823141945688

Již dávno nemáme v rodině žádného školáka, ani studenta. Každý z těch "pomazaných" hlav určitě nikdy neučil. Pošlete je do škol, ne jako inspekci, ale jako učitele. Dejte je do tříd s inkluzí, aby věděli zač je toho loket. Hendikepované děti budou brzdit ostatní, ostatním se bude snižovat laťka a stejně špatně na tom budou děti z hendikepem. Mohou se stát obětí šikany atd. Když má ministerstvo na platy asistentů, tak ať místo toho dá peníze kantorům, aby se do škol vrátili učitelé - muži. Každý ředitel by měl školu řídit a ne jen sedět v ředitelně a být hlavně administrativní silou a tvořitelem statistik. Jak vrátit učitelům respekt ? Začněte u rodičů, tam je zakopaný pes. Já si jako dítě doma postěžovat na kantora, dostala bych leda pohlavek.

Ještě k maturitám - to je také povyku proti maturitám z matematiky, povyk proti jednotným přijímacím zkouškám na střední školy! Nás se za mých časů nikdo na nic neptal. Byly povinné předměty u maturity - čeština, ruština, matematika + jeden výběrový předmět. Nějak to naši generaci psychicky nenarušilo. Chceš dál studovat, tak nauč se učit !

+3/0
11.3.2016 13:01

L39i72a75n13a 70V82o31l74k26o51v70á 9126556964946

Jen okrajově se tu zmiňuje dopad inkluze na nadané žáky. Když chodí mezi jiné nadané, naučí se brzy studovat a žije z toho dále. Mezi slabými je „králem“ a nemusí dělat nic, ale pak už to na gymnáziu nedožene, je sesazen z trůnu mezi slabší ve třídě, nezískal schopnost učit se v době, kdy je silná mechanická paměť. Obě zkušenosti mám bohužel z vlastní rodiny i ze své čtyřicetileté praxe.

Neměl by už konečně vést ministerstvo zkušený kantor a metodik?

+2/0
11.3.2016 12:09

Z12d62e42n74ě80k 29B11e91r29á66n22e74k 2778865696652

Vlády po roce 1989 nejprve vydrancovaly banky, pak rychle prodaly za babku zdravé podniky. Posléze začaly ničit zdravotnictví a školství. Zřejmě se jim povede obé zničit. Premiérem je človíček, který nezná reálný život a nikdy se nemusel starat o živobytí, protože vždy dostával peníze za politiku, bez návaznosti na schopnosti. Ministři za ČSSD jsou ještě pracovně slabší než jejich předseda, takže tento spolek toho pro Česko moc kladného dohromady nedokáže vytvořit. Nedopusťme tedy, aby naše děti chodily do škol, které je nic nenaučí!

+4/0
10.3.2016 20:50

D64a50n98a 13B13o61č45k84o16v91á 7139661286307

5. komentář:

"

Mám dvanáctiletého synka s LPM , atypickým autismem, hyperaktivitou.První tři roky ve škole byl intergován na klasické základní škole s asistentkou a pochopením učitele a celého vedení školy.Tuto variantu navrhlo SPC a já s ní souhlasila.

Postupně se však začalo projevovat ve spolužácích to, že je jiný. Provokovali jej, dělali naschvály a měli radost z toho, že se vzteká. Syn nechtěl do školy chodit a netěšil se tam.Bylo mu nepříjemné, že je jiný.

Po přestupu do praktické školy se jeho chování během pár dní upravilo, do školy se těšil a byl zklidněný.

NIKDY bych už nedopustila,jej zařadit do základní školy. Nejen to, že opravdu speciální děti potřebují speciální péči, výuku a přístup a to bohužel není možné na základních školách poskytnout. Ale i to , že tím brzdí ostatní děti a učitel, byť s deseti asistenty nemůže v klidu své učivo a osnovy pro děti základních škol zvládnout.

Věřte tomu, že by nastala šikana a speciální děti by se velice trápily....máme to bohužel za sebou a nikomu bych to nepřála.

Petra"

+6/0
10.3.2016 19:28

D22a86n97a 11B42o49č39k24o48v38á 7809561466587

4. komentář:

"Nápad ministerstva školství se dá nazvat pouze jako šílený! Vím dobře o čem mluvím! Má dcera chodila do třídy s podobně postiženým dítětem s asistentem. Vše se zdálo v pořádku, protože nosila samé jedničky! Tragédii skutečnosti jsme z hrůzou zjistili, až když se jako její sestra, také jedničkářka chtěla přihlásit na 8 leté gymnázium. Podle stejných testů, co dostávala její sestra jsme zjistili, že neumí skoro nic a za půl roku se to nedá dohnat a na gymnázium se tedy podle znalostí zaslouženě nedostala! Ptali jsme se tedy jak u nich probíhá výuka a nestačili jsme se divit, jak jeden trouba může, i přes intenzivní činnost asistentky, znehodnotit výuku pro 30 dětí!!! Dceru jsme přehlásili do jiné školy, kde se v potu tváře ze zasloužených trojek, celý rok díky práci pedagogů, dostávala zpět na své jedničky! Letos se dostala v pohodě na prestižní 4 lété gymnázium! Zvláštní školství u nás bylo na špičkové úrovni a pokud se jistá skupina pohlavně stýká neustále mezi příbuznými, tak Vám každý genetik řekne, že po pár generacích, budou z většiny debilové a s tím žádný soud, ani mezinárodní, nic nenadělá!!!! Pokud k Vašemu dítěti nacpou něco podobného do třídy,tak požádejte o jinou třídu a pokud Vám nebudou chtít vyhovět, dejte dítě na jinou školu jinak Vám z něj vychovají pitomce!!"

+5/0
10.3.2016 19:22

D17a53n86a 55B84o15č61k56o93v91á 7509271576687

3. komentář:

"

Jako učitelka ZŠ s 30-ti letou praxí mám snad nárok vyjádřit svůj NESOUHLAS S INKLUZÍ. Za posledních pár let se nenápadně "stěhují" děti s poruchami učení, LMD, ADHD apod. do běžných škol. Tlak na PPP, SPC a další instituce, které žáky testují a bez jejichž doporučení nelze žáka posadit do praktické školy, je asi velmi silný. Jak jinak si vysvětlit, že takovému dítěti najdou pouze"hraniční" poruchu, která vyžaduje JEN vypracování individuálního plánu, popř. využití vyrovnávacích opatření, vyjímečně (pokud škola má) zařazení žáka do třídy s upraveným vzdělávacím programem tzn. skupinovou integraci? Učitel bez asistenta a 2-3 děti s postižením, nemožné! Nelze se zodpovědně věnovat žákům s postižením a ostatním. Nelze plnit osnovy, které nám předepisuje RVP. Výstupy znalostí žáků budou formální, přizpůsobené náročnosti práce s různými skupinami dětí. Jak k tomu přijde většina zdravých žáků, že se učitel bude MUSET věnovat žákům s postižením? Jinak to nezvládnou, nepochopí úkoly, zadání, individuální přístup je skutečně nezbytný. A co žáci s poruchou chování? Jak zvládnout učit a usměrňovat cholerika, který se prostě rozhodl, že pro dnešek stačilo, přestože je teprve 2.vyučující hodina? Jednoho takového žáčka máme ve škole a věřte, že je to obden očistec. Je nezvládnutelný, když dostane amok, ví o tom celá škola - řve, pere se, ubližuje dětem i dospělým. Ale patří, dle vyšetření, do normální školy!

Poradny mají, dle mého názoru, máslo na hlavě jako první! Befel ze shora mluví jasně. Posílejte děti do normálních tříd, žádná porucha není tak jasná, aby to neprošlo. Pak, za čas, uděláme JAKO průzkum, kolik dětí se dokázalo začlenit do běžné ZŠ i s poruchami a rozjedeme diskuzi o zbytečnosti škol praktických. A je to tady!"

+5/0
10.3.2016 19:19

D88a25n43a 73B97o68č98k87o78v85á 7379251356357

2. komentář

"Pamatuji si jako učitelka, když jsem učila matematiku ve dvou souběžných 9. třídách. Jedna byla výběrová, pro budoucí studenty, A, druhá pro žáky se slabým prospěchem. A bylo to to nejlepší pro obě třídy. V každé se postupovalo jinak, nadaní žáci se nenudili, matematika se pro ně stala dobrodružstvím. Ti pomalejší se v ní neztratili a také se nakonec všechno naučili."

+3/0
10.3.2016 19:10

D59a73n31a 15B98o36č97k47o26v20á 7429241446657

Tady dám pár komentářů lidí, kteří inkluzi zažili na sobě:

1)

"Dobrý den, jsem matka tří dětí. Dvě starší studují úspěšně vysokou školu a nejmladší dcera má mentální retardaci a navštěvuje devátou třídu praktické školy ve Zlíně. Dceru jsem přihlásila do první třídy normální základní školy.V žádném případě jsem ji nechtěla dát na praktickou.Vyhledala jsem si malou školu na vesnici. Vydrželi jsme dva roky. Učitelé se snažili, maximálně se dceři věnovali, ale teď s odstupem času vidím, že to byla velká chyba. Dcera trpěla v kolektivu a přibrzdilo ji to v jejím vývoji a prvním seznámením se školu.Učební tempo bylo pro ni naprosto neadekvátní.

V nynější škole jsem naprosto spokojena, má dcera má kamarády, zažije úspěch, výuka je velmi pestrá, respektuje náročnost, jež jsou tyto děti schopny akceptovat a učí se věcem,které jsou pro normální děti samozřejmostí.

Moc děkuji profesionálům, jež se o naše děti starají, vědí jak na ně a umí je motivovat k jejich maximálnímu výkonu jejich možností. Jejich trpělivost a obětavost nemá mezí. Věnují se dětem i ve svém volném čase, učí je sportovat, poznávat přírodu a život. Prosím neničte ten skvělý systém, který funguje."

+4/0
10.3.2016 19:06

L15i59b25u91š69e 35N33o94v17o57t76n59á 8295731115287

Paní Dano, naprosto s Vámi souhlasím. Děti s lehkou mentální retardací do normální základky nepatří. Co si budeme říkat. Učím více jak 30 let, ale nynější rozhodnutí ministerstva školství naprosto odmítám.

Učím na základní škole. Jedna holčička je po mozkové obrně, trošku kulhá, nicméně je na jedničky. Beru i vítám. Bojovala jsem s rodiči, kteří měli neadekvátní požadavky. Já jsem se nevzdala, obě strany ustoupily, vše je v pohodě.

Ale. Ve druhé třídě mám žáka, který absolvoval 1. třídu dvakrát, je diagnostikován jako lehce mentálně retardovaný, není doporučena asistence jen finanční navýšení. Doposud není schopen se naučit 10 - 15 písmen. Co s tím. To se mám věnovat tomuto žákovi, kterému by bylo dobře ve zvláštní škole, kde by prospíval?

+1/0
10.3.2016 23:11

F69r79a36n95t30i70š44e28k 31N69a50v98r32á40t83i34l 8439941736354

Je zajímavé, že inkluzi nejvíce prosazují lidé, kteří své děti posílají do exkluzívních soukromých škol. Stejně tak rozptýlené sociální byty vehementně prosazují politici, kteří jako Diensbier bydlí v uzavřených kondominiím, za plotem, závorou a vlaství ochrankou.

+5/0
10.3.2016 18:07

J21i33t64k98a 36S78z24o57k31a75l78o73v24á 2911724431182

Ja bych viděla problém třeba v tom, že pokus Ped.Centrum řekne, že dítě "je možné inkudovat" a rodič se rozhodne pro speciálku, nikoli pro inkluzi, tak po něm v této chvíli bude moci jít OSPOD pokud jsem to dobře pochopila...

0/0
10.3.2016 17:57

S68t71a44n 24N95o70v98á84k 5347715755724

Tak kdo vlastně podporuje inkluzi? Protestují zdraví, protestují postižení...

Už zbývá tedy jen Valachová s ministerstvem.

+18/0
10.3.2016 14:34

V52l26a33d98a74n 16Č45e24r36n69í50č55e86k 8952546903750

Devět rodičů. V Hlavním směru je dle ministerstva 60000 postižených dětí. Co těch 59991 rodičů postižených dětí které inkluzi praktikují?

0/−2
10.3.2016 17:42

D83a40n67i49e25l 73K32r38o20n24e62r 7644244126167

Jojo, co pseudohumanista jednou schvati, to uz peklo nevyda...

+3/0
10.3.2016 14:32

J47o83s77e59f 54T73r49n84k36a 9289802987309

Pochopil jsem dobře, že speciální třídy zůstanou dál, jen bude možnost se rozhodnout?...tak v čem je problém?

+2/0
10.3.2016 13:55

D87a37n10a 25B18o18č49k40o18v33á 7369511116707

Už teď jsou rodiče, kteří byli přinuceni děti inkludovat, ač se tomu vyloženě bránili, protože už to jednou zažili a dítě se jim ve škole zhoršilo. Takže rodiče o tom až tak rozhodovat nebudou, nevěřím tomu, navíc, zůstanou jen třídy pro těžce retardované děti, takže z jejich pohledu výběr k pláči, když mají dítě v pásmu lehčího postižení. Děti, které nemohou vyniknout a nechápou učivo, pak lehce rezignují na výuku a přestanou do školy chodit vůbec. Na praktické škole měly možnost se připravit kvalitně na absolvování učebního oboru, tady z nich vyrostou analfabeti.

Z pohledu ekonomiky je to dražší. Armáda neškolených asistentů nemůže nahradit odborníky - speciální pedagogiky a etopedy,tedy výsledek je nepoměrně horší. Navíc hrozí masivní odliv kantorů ze školství do soukromých škol nebo jiných oborů.

Zdravé děti to ruší a iluze, že se mentálně retardované dítě začlení do kolektivu zdravých vrstevníků, když bude mít stále za zadkem matku nebo asistenta, je bláhová. Už teď se ukazuje, že některé děti s takto inkludovanými žáky ve třídě ani po třech letech netuší, jak se tito žáci jmenují, natož aby se s nimi kamarádily.

Z pohledu zdravých dětí, to zbrzdí a znekvalitní výuku, kdy tam bude asistent polohlasem něco špitat. Učitel na žáka buď rezignuje, nebo mu přizpůsobí výuku a nebude stíhat výklad dle osnov, jak se ukázalo v praxi na takové škole, kde rodiče musí platit doučovatele, aby byla látka v osnovách vůbec probrána.

+9/0
10.3.2016 15:46

J63a90r82d59a 22C67h44o18v13a28n93e46c 6111435553419

Nebude možnost se rozhodnout.

Speciální školy budou "vyhladověny" a zrušeny. Žádná obec a žádný kraj nebudou dotovat školu s minimem žáků. A pak už žádná možnost volby nebude.

+5/0
10.3.2016 16:18

J31u43l74i11u50s 82C24h46a56l15o61u75p39k60a 4512189530131

To se to rozdává z našich daní, na asistenty stát dá, ale učitelům ne, takže zase budeme mít naštvané učitele, kteří si budou svou frustraci z neocenění jejich práce vybíjet na dětech. Ne, že by bylo co vyčítat, emoce jsou emoce a i podvědomí pracuje. Ostatně soudím, že učitel bude mít emocí dost, až ve třídě budou třeba jen tří asistenti.

+3/0
10.3.2016 13:55

P84a92v52e68l 68P41e85l79c 2339803315

Ale ti asistenti už v tech skolach davnou jsou, akorat jsou placeni z penez pro ucitele. Kdyz stat da penize na asistenty, tak tim dostanou vic i ucitele. Za cely humbuk muze jen idnes, ktra zverejnila, ze 90% odborne verejnosti jsou proti tomuto zakonu. Coz je ucelova dezinterpetace provedeho pruzkumu. Ostatne je to prave odborna verejnost a nikoli ministr, kdo je autorem tohoto zakona a komu by mel prinest penize.

+1/−1
10.3.2016 15:28

D71a17n16a 84B76o11č91k76o98v29á 7809751466127

Odborná veřejnost není pár zvlčilých učitelek, co nikdy neučily a dělaly kariéru po začleňovacích neziskovkách, v čele s právničkou Valachovou a pár uřvanými novináři z Britských listů, co preferují opět vlastní začleňující neziskovky. To jsou lidé, kteří kopou za inkluzi a hodlají tady zničit speciální školství z naprosto jasných důvodů. Jestli myslíte, že přeháním, projděte si veřejně dostupné životopisy inkluzivních křiklounů a uvidíte sám ty pedagogické zkušenosti.

+4/0
10.3.2016 15:51

P17a15v68e78l 52P75e85l92c 2969583625

Autorem jsou skolske komise a ucitele - tedy odborna verejnost. Ani odbornou verejnosti, ani autorem neni ministr, nebo britske listy. Valachova jen dala podpis na neco, co ji pristalo na stole, ta s tim prece nema nic spolecneho, britske listy at si zvanej co chtej, ty nikoho nezajimaj.

0/0
10.3.2016 17:02

D87a61n74a 43B24o70č58k42o25v83á 7969551896627

Koukám, že o tom nic nevíte. Zkuste se podívat, kdo řval a tlačil inkluzi v r. 2012 na konferenci Rovné podmínky ve vzdělávání, jak na to reagovali učitelé peticí jedné ředitelky školy, která má přes 23 000 a na dokument Plán opatření k výkonu rozsudku D.H.

„Rovné šance“, který připravila Agentura pro sociální začleňování, se kterým se na té konferenci mávalo a možná vás to překvapí.

0/0
10.3.2016 17:10

V58l58a40s53t82i14m26í15r 65V60y35s27k10o80č15i44l 1781197562329

Ta paní se zbláznila.Po 40ti letech vyučování na ZDŚ,ZŚ ,mohu posoudit ten obrovský posun v úrovni vzdělání, který mladou generaci nemine! Nápadem zrušit osvědčené, zavádět novoty , které se neosvědčí, toho je schopen jen člověk,který je naprosto odtržen od reality.Vždy jsem si pro sebe říkal, když mi soudruh/žka/ inspektor/ka/ vytýkala chyby, tak si to pojď zkusit a předveď mi to.Mohu klidně prohlásit, že když si ta paní půjde zaučit to naprosto průměrné třídy s několika handicapovanými dětmi,tak se buď zařadí do skupiny :pracuji na tom ze všech sil, ale nestíhám, nebo bude odejita na vyšší post. Chudák Amos,

+11/0
10.3.2016 13:39

B87o49h27d42a83n 58M31a43r31e28k 5195596777264

Nechce se Vám učit jinak učit? Tak zkuste jinou profesi ;-)

+2/−14
10.3.2016 13:44

M92i27c54h48a24l 53T45o81m94i24n17s96k69ý 9761375797154

nechtít učit špatně je asi rozdíl, než nechtít učit.

+10/0
10.3.2016 13:47

B87o97h67d73a18n 41M96a68r34e81k 5825836477504

Řekl bych, že za 40 let se proměnil obsah i způsob výuky. Inkluze vyžaduje jiný přístup, o tom žádná. Redukovat to na špatně a dobře je nesmysl. Dřív se šprtalo na jedničky a když se svých vrstevníků zeptám na některé vybrané znalosti ze základky, tak dost často krčí rameny (fyzika, přírodopis, zeměpis, chemie, dějepis atd.). Při setkání s mladšími ročníky mi připadá, že to šprtání na známky stále přetrvává :-/.

+1/−5
10.3.2016 13:54

J74a49r83d86a 86C88h39o94v13a85n15e53c 6121355863889

říká se mi to těžko, ale fakt vám přeji postižené dítě, ať si tu inkluzi užijete

+3/−1
10.3.2016 16:20

D53a15n50i22e31l 61T19s51c84h85e56r79n88a71y 2625972579722

kdo neucil nepochopi, kdo neucil postizene nevi o cem to je, kazdy je postizen jinak, tudiz je potreba individualniho pristupu, kdyz nestiha, je z toho frustrovany. Kazdej kdo chce kecat do jakekoli metodiky by si mel vyzkouset na vlastni kuzi o co jde

+5/0
10.3.2016 14:50

B41o56h85d89a50n 89M74a92r94e81k 5675646387714

1000 důvodů proč něco nejde, v tom jsou Češi mistři.

Inkluze je možná, ale chce to pro ni finanční a materiální podmínky a od učitelů jiný přístup, a to je všechno ;-).

Někdo tady uvádí Anglii, ale jsou i jiné státy. Třeba Skandinávie nebo Německo, kde to jde R^

+2/−6
10.3.2016 13:38

J80a44r37o77m42í34r 29Š23r40á41m12e11k 3427596157402

Problém je v tom, že současná realizace je takové stavění kocourkovské radnice: Nejprve se postaví střecha a až pak se řeší, že by bylo mít mít i nějaké to zdivo...

+1/0
10.3.2016 14:08

B33o17h95d39a92n 40M12a63r64e60k 5475376667374

Bohužel to není jediná oblast státní a veřejné správy, kde je to s tou realizací horší, s tím souhlasím :-/. Mně vadí, že se spousta lidí proti inkluzi vyjadřuje negativně z principu.

+1/0
10.3.2016 14:16

D83a29n56a 83B97o53č43k84o64v32á 7529281266547

Vážený pane, šilhání neustále po norském vzoru a pak vyřvávání, jak to tam jde, když tam mají jednoho vymazleného mongolíka ve třídě s perfektním servisem motivovaných rodičů, je něco podstatně jiného, než situace zde. Běžte si učit do Chanova nebo na východní Slovensko, abyste pochopil, o co jde nebo sem tedy přiveďte ty skandinávské experty, ať tam naživo předvedou, co umí. Klíčem ke všemu je motivace rodičů dětí se učit s dětmi a z dětí něco kloudného vychovat. Pakliže chybí, ani skandinávský model vám nic nepředvede.

+2/0
10.3.2016 15:54

J86a48r57d24a 86C63h57o59v68a97n78e50c 6411725223819

vy jste zločinec.

Jako otec postiženého dítěte bych vás okamžitě zfackoval, kdybych vás potkal. Dal bych vám prostě užít si šikany ve velkém.

+3/−1
10.3.2016 16:21

D86u90š56a13n 56M81a53č57e61k 6600962484526

o nadané a chytré děti není zájem, naopak, budoucnost v Evropě je pro průměrné a podprůměrně inteligentní děti

+7/−1
10.3.2016 13:34

J72o86s73e24f 57T76r25n12k32a 9509122787339

Jak jste na to přišel?

0/0
10.3.2016 13:57

D60u57š15a57n 21M69a71č82e45k 6600702224966

zcela jednoduše, budoucnost Evropy se vytváří dle Kalergiho plánu, info na google

+4/0
10.3.2016 14:12

B14o93h10d62a36n 65M19a17r95e21k 5145356837954

Pěkná nazi propagandička ;-D

0/−5
10.3.2016 14:26

P96a78v64e50l 53P34e33l31c 2959513135

Inkluze se tyka i nadanych deti, ktery timto ziskaji pravo na asistenta a predevsim vlastni studijni plan.

+1/0
10.3.2016 15:34

J48i36t75k68a 37S35z13o11k60a71l30o12v68á 2231454681252

Po Lidovkách už i Idnes? Od kdy jsou dyslektici a dysgrafici lehce mentálně postižení?

Ani jedno přece nemá žádnou souvislost s intelektem. I s výše jmenovaným "dis" mám dokončené středoškolské vzdělání a nedokončení vysoké školy mělo jiné důvody.

Popravdě drazí dámy a pánové kteří toto schvalují by se měli na pár let vrátit do praxe před katedru... A pak teprve něco "nového" vymýšlet....

+2/−1
10.3.2016 13:27

M64i46c10h31a37l 73T73o13m80i20n26s87k72ý 9821975577594

dle definice je to mozková porucha. Vrozená nebo získaná.

A chápu, že společnost nechce tyto lidi označovat, za mentálně postižené.

Tak pravda je taková, že jde o mentální postižení. A děti nerozlišují dle politické korektnosti. Prostě koktá - je to mentál - a má velkou šanci, že ho spolužáci vyřadí ze svého kolektivu.

+1/0
10.3.2016 13:38

B86o39h43d48a67n 85M11a34r32e33k 5755756947364

Oni sice nejsou mentálně postižení, ale není to tak dávno, kdy pro dyslektiky a dysgrafiky bylo zapovězeno úplné středoškolské vzdělání. Vyžadují jiný přístup a to je v podstatě inkluze v bleděmodrém.

0/0
10.3.2016 13:43

E18v65ž18e65n 59V51y81v20i61a11l 9652555248856

Minulý týden na ČT24 pořad o inkluzi. Mimo jiné tam ukazovali výsledky z průzkumu. Podle tohoto průzkumu zhruba polovina lidí s inkluzí souhlasila a polovina ne, myslím, že mírně převažovala skupina, která souhlasí. Pak tam byl i průzkum mezi učiteli, kde 56% souhlasilo a zbytek byl proti. Přitom den, nebo dva předtím byl na iDnes článek, kde podle jiného průzkumu bylo z 1080 učitelů 1000 proti inkluzi a jen 80 pro. Pak věřte médiím a průzkumům.Jak by řekl Winston Churchill "Nevěřím žádné statistice, kterou jsem sám nezfalšoval".

Asi nebudu jediný, komu se zdá, že ČT poslední dobou předvádí ten nejhorší novinářský hnůj!

+5/0
10.3.2016 13:24

J23a87n 87C32i54g19l36e16r 7348761950594

This is not Sparta....?

0/0
10.3.2016 13:20

P98e96t15r 49H97á36l84a 6824186325646

Jak vám řekne každý sportovní trenér, extra snahou mohou děti získat ročník až dva k dobru. Pro 10 leté dítě je ročník až dva 10-20 bodů IQ (z nedostatku lepšího měřítka používám IQ, neříkám že to je to rozhodující). Při nejlepší vůli tedy nelze zaujmout více než 50% žáků (IQ 90-110) s tím, že látka se vyučuje tempem 110, žáci s tímto intelektem doma nic nedělají a žáci s intelektem 90 se pořád šprtají. Slabších 25% nemá při nejlepší vůli šanci se chytnout a silnějších 25% se nudí.

+3/0
10.3.2016 13:10

D26a48n15i77e75l 76T41s81c22h70e24r20n43a45y 2535312859102

nejen nudi, ale casto zazdi svuj potencial

+1/0
10.3.2016 14:46

P11e40t41r 69K98o52c83o15u22r13e38k 4705414777895

Inkluze povede k totálnímu rozvrácení školského systému a hlavněspolečnosti v ČR, kde tento systém je doposud na velmi vysoké úrovni a umožňujei dětem z finančně slabších rodin vystudovat i vysokou školu. Je tím naopakzachovávána vyvážená společnost, kde každé dítě má šanci v tomto systémudosáhnout na lepší život. To inkluze nenávratně zničí a společnost segreguje.

Co se stane? Ten systém samozřejmě fungovat nebude. Tady ani tak nejde o těch"pár" zdravotně postižených dětí, ale především o snahu začleňovánípředevším těch sociálně a společensky "zanedbaných". A jak bude asiprobíhat výuka, kde cca 90% dětí ve třídě bude už umět číst a mrskat malounásobilku a naopak těch 10% nesloží ani slovo? Doma jim s tím nikdo nepomůžu,pomocný asistent by musel suplovat rodičovské povinnosti i doma, což jenereálné a samotné dítě si vědomo svého hendikepu, bude celou věc různými fórkyapod. bagatelizovat přímo ve třídě...

Výsledek? Bude obrovský tlak na vytváření soukromých škol, kde výuka bude opětprobíhat "standardně". Má to ovšem jeden malý háček. Tam už sedostanou pouze bohaté děti. Ty chudé, ale pozor! i děti z tzv. střední třídytento systém nechá utopit na té sluníčkové státní škole, kde se nikdo nicnenaučí a nakonec prohrají všichni, včetně té tzv. lepší společnosti.

To, co jsem popsal není žádná hypotetická budoucnost. To je stav školství např.v Anglii. Děti rozdělené již na startu své životní dráhy. Kvalitní vzdělánípouze na soukromých základních školách, kde školné stojí i 700 000,-Kč za rok,o vysokých v milionech nemluvě... Na státních základních školách i díkynáboženským a etnickým konfliktům jsou rodiče rádi, když se jim vůbec dětivrátí domů.To samozřejmě přeháním, ale růžové to tam rozhodně nemají.

Inkluze tedy v žádném případě lepší společnost nevytvoří, naopak ji definitivněrozdělí do skupin, kdo na to má a kdo na to nemá.Výsledkem bude pouze většínesnášenlivost ve společnosti, vytváření dalších sociálně slabších čtvrtí, kdenové děti nebudou mít šanci na lepší život.

+18/−1
10.3.2016 13:10

I33v70a 82K48r40i59s38t92o93f83o88v83á 7855703142542

Jj, má kamarádka žije v Anglii a dceru poslala ve věku 6 let do CR k babičce. Zde její dcera vychodila ZŠ. Chodila např. i na ZUŠ, která by v Anglii (finanční nákladnost) byla pro kamarádku sci-fi.

+5/0
10.3.2016 13:15

D15a97n82a 16B91o33č56k49o62v92á 7709641376537

Velmi dobře tento problém popsaly východoslovenské učitelky ve svém otevřeném dopisu ministrovi školství. Už 3. generace rodičů tam není zvyklá ani vstát do práce, natož vzbudit a vypravit svého potomka do školy. Ten přichází, pokud vůbec jde do školy, kolem poledne, aby se naobědval a udělal pár vylomenin pro pobavení a to je celá školní docházka. Děti nemají ani školní pomůcky a když je učitelky nechávaly ve škole, tak na ně přišly řvát jejich matky, které si pomůcky domů vydupaly a opět byly samozřejmě děti bez pomůcek, protože tyto skončily za pár piv někde v hospodě.

+6/0
10.3.2016 13:18

J50a39n 46S30u20c73h69ý 6810544508

Tohle je cílená likvidace české inteligence, nic jiného.

Elity táhnou ekonomiku a vždy budou táhnout, cílem školství by mělo být dát každému tolik znalostí, kolik je schopen zvládnout.

Tahle tolerance a solidarita bude fungovat přesně opačně, když se budou děcka neustále kvůli několika málo postižencům nudit...

+9/−1
10.3.2016 13:07

D72a46n46a 84B20o67č97k43o17v58á 7329711586707

J. Klíma popisoval, jak funguje jedna začleňovací škola v Praze. Jeho manželka je učitelka, tak dobře věděl, o čem mluví. Učitelka tam nestíhá probrat učivo a rodičům ukládá s dětmi probírat novou látku doma, aby stíhala osnovy. Když se rodiče zejména na 2. stupni brání, že některé předměty nezvládají (matika, chemie, fyzika, jazyky), tak jim doporučí, aby se sehnali soukromého doučovatele.

Takže ve výsledku rodiče budou raději volit soukromou školu, kde děti něco naučí a vyhnou se šikaně. Výborný inkluzivní výsledek!

+5/0
10.3.2016 13:02





Najdete na iDNES.cz