Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leteckou záchranku ještě 4 roky zajistí soukromé firmy, armáda i vnitro

Ministru zdravotnictví Svatoplukovi Němečkovi z ČSSD se podařilo přesvědčit vládu, aby provoz letecké záchranné služby i v dalších čtyřech letech zajistily soukromé firmy. V šesti krajích bude kvůli tomu vypsáno výběrové řízení. Hodnotu zakázky ministerstvo předběžně určilo na 1,2 miliardy. V dalších krajích službu zabezpečí vnitro a armáda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a23n 86B65r67a37u17n97e39r 7675334683589

Cena letové hodiny soukromníci dnes / analýza ČVUT a VŠE / AČR / Policie:

http://www.zdravotnickydenik.cz/2016/02/policie-kriminalizuje-puvodni-tendr-na-zachranku-pritom-by-sama-letala-jeste-draz/

+1/0
10.3.2016 10:36

P50e36t42r 19V87á30c12l73a94v45e91k 6515688709577

dvě ze tří studií říkají že soukromé firmy jsou levnější jelikož armáda nezapočítala amortizaci a policie odmítla dodat čísla.

Armádní piloti jsou machři, koneckonců i u těch soukromých záchranek létají piloti z armády ale bohužel armáda nedisponuje vhodným vrtulníkem, PZL sokol nesplňuje evropské normy=možnost problémů při zásahu na uzemí cizího státu, složite vyřízení povolení. PZL sokol jsou těžké vrtulníky, původem ruské MI-2 a nedokáží přistát na většině střešních heliportů, podmáčeném terénu nebo v městské zástavbě...

+3/0
10.3.2016 10:18

T18o20m25á53š 36C98h21r66a70s22t20n67ý 2321524231953

Že ty soukromé na těch střešních heliportech přistávat můžou... (třeba v ústí na traumachirurgii)...což ale není tolik problém stroje, jako předražených staveb střešních heliportů s třetiřadými materiály na straně nemocnic :-)

0/0
10.3.2016 12:44

J63i25n67d25ř59i58c39h 48Š65k64o87p17e77k 4935231970665

Babiš má pravdu, letecká záchranka měla přejít komplet na armádu i vnitro - jejich piloti stejně musí mít nalétané hodiny, takže proč platit soukromé firmě za záchranku a pak ještě armádním a policejním pilotům za nalétané hodiny

+4/−2
10.3.2016 7:02

P59e88t29r 51V79á41c59l39a69v71e95k 6775618789307

1. protože armáda nemá vhodné vrtulníky a pořízení speciálů zcela jistě není zahrnuto v cenové kalkulaci. Proč myslíte že všude ve světě se pro pozemní operace LZS používají lehké vrtulníky?

2. protože lety LZS nejsou uplně vhodné pro výcvik a také nároky na pilota LZS jsou trošku jiné než na pilota armády, ne že by byly větší ale jsou prostě jiné. Není proto moc zemí na světě kde by tuto službu zajištovala armáda

3. dvě ze tří studíí říkají že soukromé firmy jsou levnější tak ted babo rad...

0/0
10.3.2016 10:11

T80o49m38á36š 11C54h96r58a80s76t86n71ý 2211134881753

2) Tak v EU -- Irsko, Švédsko, Norsko, Finsko, Polsko, Chorvatsko, Portugalsko, částečně Německo, Švýcarsko, Velká Británie (Severní Irsko, Wiltshire a Skotsko) a Itálie.

0/0
10.3.2016 12:50

P97e21t11r 72P63e93t53r 7832820180852

Zrušit to. Zkrátit dojezdové vzdálenosti sanitek. Včera si u havarovaného autobusů soudruzi ani neuprdli- byla mlha.

+1/−4
10.3.2016 5:01
Foto

M89i86c42h69a13l 85B66a35r37e65š 2864955213613

Mohu se zeptat, jak zkrácení dojezdové doby sanitek pomůže při transportech do specializovaných center?

0/0
10.3.2016 7:01

P39e48t73r 91V69á47c35l79a95v97e66k 6605158659867

problém je v tom že armádou dodaná čísla nezahrnují vše, například amortizaci a proto "letečtí odborníci na VŠE" dospěli k tomu že armáda bude fungovat levněji.

Podle mě letecká záchranná služba funguje nyní naprosto spolehlivě, Armáda nedisponuje vhodným typem vrtulníku. Jsem zvědav jak se sokolem bude přistávat na sjezdovce případně na nemocničním heliportu...

Pokud by armáda měla provozovat na všech stanicích tak bude muset nakoupit nové vrtulníky,..a armáda jak víme nakupuje v tradičně průhledných tendrech :-)

+1/−4
9.3.2016 23:52

M94a54r53t92i67n 17V71a47n17ě83k 9844537772613

zatím sokol na sjezdovce i heliporu vždy přistál. A dokonce i tehdy kdy soukromí provozovatelé LZS deklarovali neletové podmínky(což jim nevyčítám, vychází z civilních předpisů. Armáda má jiné mantinely)

. Co tam máte dál?

+4/−2
10.3.2016 0:08

P19e21t24r 88V21á34c55l79a90v23e69k 6605198909447

proč myslíte že další má přejít pod armádu Brno, asi to bude tím že tamější HEMS heliport má jako jeden z mála nosnost pro PZL Sokol-6,5tuny, PZL sokol jinak není nic jiného než modernizace prastarého MI2. Soukromí provozovatelé většinou používají lehčí vrtulníky EC135 jejichž MTOW je 3400kg a právě nahlédnutím do VFR příručky zjistím že většina střešních heliportů na nemocnicích má nosnost 3500kg. Bude armáda přistávat vedle nemocnice a pak pacienta překládat do sanitky???

+1/−1
10.3.2016 0:38

P13e51t79r 10V48á42c21l43a13v53e53k 6675118669177

řekněte kdy konkrétně se stalo že soukromý provozovatel LZS neletěl kvůli počasí a armádní ano, tj dva vrtulníky, armádní a ten soukromý stáli vedle sebe? bez konkrétní znalosti tohoto případu je to plácnutí do vody. nemůže to být třeba tím že v plzni bylo trošku lepší počasí než v Brně?

+1/−1
10.3.2016 0:42

T92o57m28á85š 86C51h71r93a41s41t25n62ý 2391324171963

Ostrava vs. Přerov.

Armádní CSAR létal nehledě na počasí, což se o ostravácích říct úplně nedalo.

0/0
10.3.2016 12:54

P79e12t14r 41V15á53c39l28a96v77e21k 6455668669547

1. v Přerově není a nebylo stanoviště LZS. Pokud přistával v Přerově tak předpokládám že vezl pacienta z/do Olomouce? proč nepřistál přímo na střešním heliportu FNO? Proč nezasahovala LZS Olomouc?

2. Ostrava je od Přerova vzdálená 80km, nenapadlo vás že počasí mohlo být uplně jíné?

3. Přerov bylo donedávna IFR vybavené vojenské letiště, takže ano mohl z něj klidně odletět/přiletět někdo i za velmy špatných povětrnostních podmínek a uskutečnit převoz pacienta např z Přerova do Prahy.

4. asi by bylo finančně nereálné vybavit všechna stanoviště LZS ILS přiblížením a popravdě hlavním ukolem LZS jsou primární zásahy v terénu a ty se stejně za mlhy moc dělat nedají. Vrtulníky LZS létají i v noci, většinou převozy pacientů, pokud ale počasí nedovolí tak jedinou šancí jsou velká letiště Brno/Ostrava/Praha...a donedávna i tem Přerov

0/0
11.3.2016 8:56

P22e83t38r 75V13á90c15l57a61v79e85k 6685168269587

a ještě vám dám jeden argument, proč myslíte že Němci, Rakušané, Švýcaři a plno jiných používají pro pozemní operace LZS lehčí vrtulníky jako BK117, EC165,EC145,BELL427 a nikoliv létající tanky? Dokonce i Poláci používají pro primární zásahy v terénu Eurocoptery,..

+1/−1
10.3.2016 0:51

F13i79l45i55p 86B97.61.75. 1780497279988

By jste se divil, co tu se Sokolama dokážou. Ano, potřebují trošku víc místa, ale dokážou lítat, ikdyž soukromník sedí. Něco jsem tu s nima na horách už zažil.

+1/−1
10.3.2016 5:04

P87e19t39r 36V36á73c86l12a78v10e56k 6145168749547

vůbec nezpochybňuju umění pilotů, koneckonců většina pilotů DSA a Alfa jsou také vojenští piloti, pouze zpochybnuji fakt že sokol není vhodný pro tyto operace a ani nesplnuje evropské normy...

+2/0
10.3.2016 9:48

F52i60l28i83p 32B12.48.73. 1410987209788

Když vidím, jak to funguje v Plzeňském kraji (AČR) a co všechno piloti zvládají (se Sokolama), palec hore. Jsem rád, že tady nejsou soukromníci.

+2/−2
9.3.2016 23:39

P55e60t17r 59V36á84c91l26a48v31e53k 6585938299247

mohu říct že i v ostatních krajích funguje záchranka naprosto spolehlivě. Palec nahoru armádním pilotům sokolů, tyto vrtulníky totiž nejsou vhodné pro LZS.

0/−2
9.3.2016 23:54

M79a12r33t41i49n 22V53a19n24ě59k 9644947962493

jen zde předvádíte, že dané problematice fakt nerozumíte.

+1/−1
10.3.2016 0:06

P44e96t36r 25V93á40c51l70a50v30e29k 6245588159307

zatímco vy ano ;-D. Ještě jste nenapsal jediný argument...

0/−1
10.3.2016 0:43

P17e68t89r 12P86a68l71e18n67č70a66r 3117508928103

Vústeckém kraji létá soukroumník ajejich piloti rozhodně nejsou žádná ozeřávátka a řekl bych že moderní vrtulník který používájí je vhodnější např do městské zástavby...

+2/−1
10.3.2016 4:12

F70i88l94i75p 14B33.27.43. 1980887729198

Ano, soukromá ECčka a podobná prdítka nadělají méně kraválu a nepořádku, ale armáda lítá ikdyž tihle nedokážou/nemůžou. O větší kapacitě "nákladu" nemluvě...

+2/−1
10.3.2016 5:03

P61e12t22r 35P62a47l88e17n89č74a92r 3197808718883

Spíš jsem myslel to, že v městě snáze přistanou, už jsem je párkrát u nás ve městě viděl a je neskutečný na jak malém prostoru to dokáží zapíchnout...

+1/0
10.3.2016 5:17

P68e53t37r 38V10á76c49l59a39v29e81k 6115958889357

nedokážou? uvědomte si jaké požadavky jsou kladeny na piloty HEMS a tudíž to jsou už většinou ostřílení borci z armády s náletem tisíce hodin. větší kapacita nákladu je vám nanic když potřebujete přistát na střešních heliportech, které mají max zatížení poloviční hmotnosti PZL Sokol, případně na podmáčeném svahu kde se Sokol zaboří....

+1/0
10.3.2016 10:00

Z89d23e24n59ě20k 15S55k45ř14i63v60a85n 5204940959846

Pamatuju ještě dobu, kdy leteckou záchranku provozovalo vnitro a armáda. Pak nějaký chytrolín vymyslel, že soukromé firmy budou levnější. A teď se po letech ukazuje, že tomu tak není? Hm...

+3/0
9.3.2016 23:15

D94a41v44i58d 88P71e59t71r41l21í52k 4816166806464

A opravdu není? ;-)

Jestli něco umí stát skvěle, tak je to maskování skutečných nákladů a jejich dotováním zdroji odjinud. Moc hezky to ukazují například České dráhy. A jen díky alternativním dopravcům se posléze ukázalo, jak pěkně to ČD zvládaly krýt. Další hezkou ukázkou byla bývalá státní Česká Pojišťovna. Všichni si jistě dodnes rádu vzpomínají, kolik museli platit třeba za povinné ručení...

0/0
9.3.2016 23:24

Z92d27e63n83ě78k 93S30k61ř83i22v18a32n 5744480909386

Za jednu základnu dostává PČR 15 mil. ročně, kdežto soukromý provozovatel, taktéž za jednu základnu 60 mil. ročně. To se mi zdá docela velký rozdíl.

+2/0
9.3.2016 23:42

P63e43t43r 85V69á61c40l46a28v62e52k 6275978619727

odkud berete ta čísla, dělaly se 3 studie a pouze jedna, vypracovaná leteckými "odborníky" z VŠE řekla že armáda a policie je levnější. Jenomže armáda a policie nezapočítává amortizaci..

0/−1
9.3.2016 23:58

Z38d32e26n67ě67k 56S20k26ř90i73v78a60n 5454790489846

„Je potřeba si položit otázku, zda skutečně má být osm základen provozováno soukromými subjekty, respektive zda je takovýto stav ekonomicky efektivní,“ napsal Babiš v dopise Němečkovi a Sobotkovi.

ANO bojuje s Němečkem, kdo zajistí leteckou záchranku. Jde o miliardy

„Rád bych znal například odpověď na otázku, z jakého důvodu byl snížen počet základen letecké záchrannéslužbyprovozovaných Policií České republiky po roce 2008 ze tří na jednu, když ministerstvo zdravotnictví platilo, respektive stále platí za roční provoz jedné takové základny zhruba 15 milionů korun, oproti zhruba 60 milionům, které dostává za provoz jedné základny soukromý provozovatel,“ ptá se Babiš. A vidí v tom dobrý byznys pro dvěspolečnosti, aniž by podle něj kdokoli řešil, zda je to výhodné pro stát.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/babis-navrhl-orezat-a-zkratit-soukrome-provozovani-letecke-zachranky-1zk-/domaci.aspx?c=A160224_104222_domaci_kop

0/0
10.3.2016 7:33

P32e49t82r 87V48á72c93l76a41v86e27k 6655258519137

s armádou je to jako s českejma drahama, státní moloch, možná byste se měl podívat co všechno armáda nezapočítala....

0/0
10.3.2016 10:04

J63a31n 49L79u10k57á80š 7337813523262

Protoze jaksi armada i policie ty vrtulniky ve sluzbe maji a jejich piloti musi hodiny naletat, at zachranku provozuji nebo ne.

Navic preprava zranenych vojaku vrtulniky je neco, na co se musi taky cvicit.

0/0
10.3.2016 9:37

P51e21t89r 10V94á65c78l77a29v76e25k 6725348659377

armáda ani policie ty vrtulníky ale nemají! Armáda disponuje vrtulníkem PZL Sokol, který není pro primární zásahy v terénu vhodný, příliš těžký, velký nemůže přistát na většině střešních heliportů v nemocnicích a nesplnuje evropské normy pro LZS.Pokud armáda bude muset nakoupit vrtulníky pro LZS tak jejich cena ale není započítána v kalkulaci a bavíme se o uplně jiných penězích za letovou hodinu.

Armádní piloti musí sice létat hodiny ale armáda má trošku jiné ukoly než LZS a z toho vychází i to ze pouzívá jinou techniku. Je to to samé jako kdyby jste řekl že armáda bude zajištovat záchrnou službu jako celek protože má tanky a terénní auta.

0/0
11.3.2016 11:05

F49r36a80n38t54i10š49e70k 25N39o95v10o48t36n51ý 2264109446

Babiš namítal, že není důvod dávat zakázku soukromým firmám - když to nebudou firmy jeho:-)

+7/−1
9.3.2016 22:11

R31e30n82á86t40a 90P60o85s47p31í35š48i57l24o23v71á 9182530522534

jj uhodil jste hřebíček na hlavičku.;-)

0/0
9.3.2016 22:20

J97i26n12d50ř73i70c98h 65Š40k51o77p60e24k 4375121450545

nesmysl, proč platit 2x (1x soukromníkům za převoz, podruhý za létání během výcviku armádě)

0/−1
10.3.2016 7:15

P61e95t88r 76V67á62c27l45a76v80e80k 6855758279967

protože LZS není uplně vhodné výcvikové prostředí pro piloty, kteří mají 200,300 či 500 hodin a navíc tato služba je něco uplne jiného jak příprava na vojenskou činnost...

+1/0
10.3.2016 10:06





Najdete na iDNES.cz