Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Každý čtvrtý kamion má špatné obutí, ukázal test. Zimní se jim nevyplatí

Za kalamitní stavy na českých silnicích často mohou uvázlé kamiony. Jedním z důvodů, proč tomu tak je, je i nevhodné obutí tahačů. Zimní pneumatiky se většině dopravců nevyplatí. Neplnění zákonných podmínek ukázala i úterní kontrola policie, u níž byl i reportér MF DNES. Nesplnil je každý čtvrtý kamion.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

celý tenhle článek je nesmysl, protože zimní pneumatiky pro kamion se dají používat pouze na sněhu. Co tak zajít za někým, kdo tomu opravdu rozumí. Kamiony v ČR používají pneumatiky s označením M+S, to opravdu nejsou zimní gumy. Jen pro zajímavost, je u nich vcelku jedno, zda mají 5, nebo 6mm. Samo, pokud mají 3mm, jsou v zimě nepoužitelné, ale i se 6mm se s nima na sněhu naložený do kopce moc nehnete. Pokud ten kamion zastaví, tak je to konečná. Je to prostě o tom, jak který řidič uvažuje, prostě kouknu a nejedu.

0 0
možnosti

Úplně stačí používat rozum. Pokud kamioňák vidí, že nevyjede (navíc často zná terén a tak to vidí dost dopředu), tak prostě kamion odstaví a počká, až mu cestu prohrnou a vysolí. Samozřejmě sjeté pneu jsou špatné vždy, ale to s problémem zimní letní až tak nesouvisí.

1 0
možnosti

jenže tak to nefunguje, přece nebude čekat, tak to riskne. Běžně jsou schopni zkoušet objíždět i uvázlého kolegu, čím efektivně zastaví celou dopravu

0 0
možnosti

Naprosto jednoduché, nemáš zimní gumy - zákaz vjezdu do ČR.

1 2
možnosti

Milí řidiči kamionů a majitelé dopravních firem, dle mého názoru je nejdůležitější bezpečnost na silnicích než vaše výmluvy na zimní pneumatiky :-P. Dále taky vím, že ve Švýcarsku nějaké kamiony jezdí, :-/ já jsem jen chtěl říct, že tato země dopravu po silnici silně omezuje a vše co jde, vozí vlakem. A že to u nás není neznamená, že to nejde. ;-)

4 0
možnosti

Co jsem posledně četl, tak hlavní vlaková spojnice - koridor Praha - Ostrava (a tím i lokality na nich závislé) je už nyní přetížená a uvažuje se o omezování vlaků. Takže představa, nacpat tam ještě XX nákladních vlaků moc reálná nebude. Bezpečnost určitě nade vše... u osobáku, kde mi guma vydrží poměrně dlouho, určitě nešetřím a kupuji kvalitní zimní gumy. U náklaďáku, který jezdí den co den a v různých podmínkách (např. do Řecka, Španělska...) pak zimní gumy mohou přijít pěkně draho je mrhat tam, kde nejsou třeba. Jednou jsem jel v zimě do Řecka také na zimních, až po Maďary kupy sněhu a pak už nic. V Řecku jsem pak gumy, které měly při odjezdu z domu cca 50% vzorku, sjel úplně během dvou týdnů až na kontrolní místa, takže doma jsem musel pořídit nové a kontrolou bych už tady taky neprošel.

0 0
možnosti

Logika zimních gum na mezinárodní dopravě mi přijde zcestná. Když osadím hnací nápravu zimní pneumatikou a pojedu třeba do Portugalska pro banány a vrátim se do tří dnů, tak se otočim maximálně ještě jednou a bude po zimní gumě. Ono je dole je už teď poněkud jiné počasí a gumy tam budou rychle ubývat. Něco jiného je když se náklaďak bude motat celý den a celý rok po kopcích. Představa naivních jedincu že přezutí 4 pneu na silnici je sranda - tak ať si to jednou zkusejí

2 1
možnosti
Foto

Nejsem odbornik na dopravu, tak mi vysvetlete, proc to celou dobu tahne jeden tahac?

1 0
možnosti

Rád připomenu všem dopravním firmám, že ve Švýcarsku kamioný nejezdí a obchody mají plné, za socíku byla přeprava prováděna výhradně po železnici a do obchodů to rozvážely z nádraží Avie. ???

3 5
možnosti

Nemůžete věřit všemu, co píšou Haló noviny ;-D

2 1
možnosti

Fakta: Tahač má na přední nápravě vždy zatížení 6-7 tun. Na zadní (=hnací) 2 až 11.5 tuny, podle nákladu. Proto nemůže mít gumy z měkké směsi. To je >pětinásobný rozdíl, porovnejte to s osobákem. Tam je směs optimalizovaná pro rozdíl <1.5 . Po ujetí stovky km plně naloženého náklaďáku se pneumatiky i při teplotě silnice pod nulou zahřejí nad 30°C, měrný tlak na podklad je totiž cca 3-4x větší, než u osobáků. S prázdným autem ale zůstanou studené, ztuhlé a nepřilnavé. Shrňme si to - příklad: nenaložený tahač+navěs. Na hnací nápravě zatížení 3 tuny a na ostatních 12 tun. To je jako byste za osobákem táhli ještě další dva bez pomoci jejich motorů. Zkuste si to na sněhu třeba i se špičkovými zimáky... Opravovat zřejmé chyby v článku už se mi v tuhle hodinu nechce. Oceňuji, že v něm na rozdíl od podobného tématu na Radiožurnálu nedostal prostor distributor pneumatik, který by rozsáhle vysvětloval, jak jsou ty zimáky pro LKW prima a jak by je rádi prodávali.

5 1
možnosti

no pokud mají kamiony problém pohnout se na sněhu (nebudu rozebírat zatížení co píšeš), tak holt mají mít do zimních podmínek tahače 4x4 nebo 6x6

Lesáci taky mají 6x6 protože potřebují vyjet, tak ať to ostatní řeší podobně

1 1
možnosti
Foto

J74a49n 41B55r16a68u95n

2. 3. 2016 22:44

Koupím zimní gumy na kamión. Zn. pouze od idiota.;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti

E25d70a 40D17r59á98b11e34k

6. 3. 2016 0:42

spíš "pro" než "od" ne?:-)

0 0
možnosti

Tady je vidět, že naši dopravci potažmo kamioňáci nejen ničí cesty a dálnice, ale i nedodržují platnou legislativu.:-PRv A řeči, že to v Březnu na dálnici ujedou je jasným důkazem jejich namyšlenosti. Jak všichni víme stále se snaží objíždět mýtné a všude v kopcích pak dělají rallye letní gumy a místo plynulé dopravy všichni stojíme v koloně k vůli řidiči kamionu, který ještě vystoupí z auta do sněhu v korkových papučích. :-PRvRvRv

3 10
možnosti

Ano kamiony jsou ošklivé a zlé. Nejlépe je hned zakázat!

Ale plné regály v obchodních řetězcích se Vám líbí, že?

7 3
možnosti

Kde je problém, Ťok chce zvedat pokuty, takže ať je zvedne právě za gumy náklaďákům, to co způsobí jiným je hrozné. Pokud by dostali 10. tis. už by tato situace nenastala a ti dobří by si nestěžovali. Teď mne budou řezat majitelé autodopravy, ale je to tak.

3 5
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Velitelé jsou svině, moji rotu zničili. Ukrajinci hasí průlom v Donbasu

26. dubna 2024  14:54

Premium Zatímco Rusové rozšiřují průnik kolem strategicky položeného městečka Očeretyne, Ukrajinci řeší,...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...