Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Každý čtvrtý kamion má špatné obutí, ukázal test. Zimní se jim nevyplatí

Za kalamitní stavy na českých silnicích často mohou uvázlé kamiony. Jedním z důvodů, proč tomu tak je, je i nevhodné obutí tahačů. Zimní pneumatiky se většině dopravců nevyplatí. Neplnění zákonných podmínek ukázala i úterní kontrola policie, u níž byl i reportér MF DNES. Nesplnil je každý čtvrtý kamion.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67a50r52t32i32n 75K53r50á90s20a 1339576533253

celý tenhle článek je nesmysl, protože zimní pneumatiky pro kamion se dají používat pouze na sněhu. Co tak zajít za někým, kdo tomu opravdu rozumí. Kamiony v ČR používají pneumatiky s označením M+S, to opravdu nejsou zimní gumy. Jen pro zajímavost, je u nich vcelku jedno, zda mají 5, nebo 6mm. Samo, pokud mají 3mm, jsou v zimě nepoužitelné, ale i se 6mm se s nima na sněhu naložený do kopce moc nehnete. Pokud ten kamion zastaví, tak je to konečná. Je to prostě o tom, jak který řidič uvažuje, prostě kouknu a nejedu.

0/0
8.3.2016 12:21

J65o91s95e95f 88Š23o68l18t34e70s 8624708230533

Úplně stačí používat rozum. Pokud kamioňák vidí, že nevyjede (navíc často zná terén a tak to vidí dost dopředu), tak prostě kamion odstaví a počká, až mu cestu prohrnou a vysolí. Samozřejmě sjeté pneu jsou špatné vždy, ale to s problémem zimní letní až tak nesouvisí.

+1/0
7.3.2016 9:34

J21i45n44d29ř98i74c92h 41Š58k60o43p17e93k 4745931810665

jenže tak to nefunguje, přece nebude čekat, tak to riskne. Běžně jsou schopni zkoušet objíždět i uvázlého kolegu, čím efektivně zastaví celou dopravu

0/0
7.3.2016 10:26

T57o86m67á48š 16B59í65l80ý 2545590267

Naprosto jednoduché, nemáš zimní gumy - zákaz vjezdu do ČR.

+1/−2
4.3.2016 22:58
Foto

I80m68r61i62c10h 38S54u74c13h57a77r31s34k42ý 8446623805281

Milí řidiči kamionů a majitelé dopravních firem, dle mého názoru je nejdůležitější bezpečnost na silnicích než vaše výmluvy na zimní pneumatiky :-P. Dále taky vím, že ve Švýcarsku nějaké kamiony jezdí, :-/ já jsem jen chtěl říct, že tato země dopravu po silnici silně omezuje a vše co jde, vozí vlakem. A že to u nás není neznamená, že to nejde. ;-)

+4/0
3.3.2016 19:09

M92a23r52t14i52n 22J36u85r72e39č84k63a 2283304431241

Co jsem posledně četl, tak hlavní vlaková spojnice - koridor Praha - Ostrava (a tím i lokality na nich závislé) je už nyní přetížená a uvažuje se o omezování vlaků. Takže představa, nacpat tam ještě XX nákladních vlaků moc reálná nebude. Bezpečnost určitě nade vše... u osobáku, kde mi guma vydrží poměrně dlouho, určitě nešetřím a kupuji kvalitní zimní gumy. U náklaďáku, který jezdí den co den a v různých podmínkách (např. do Řecka, Španělska...) pak zimní gumy mohou přijít pěkně draho je mrhat tam, kde nejsou třeba. Jednou jsem jel v zimě do Řecka také na zimních, až po Maďary kupy sněhu a pak už nic. V Řecku jsem pak gumy, které měly při odjezdu z domu cca 50% vzorku, sjel úplně během dvou týdnů až na kontrolní místa, takže doma jsem musel pořídit nové a kontrolou bych už tady taky neprošel.

0/0
6.3.2016 18:28

P77a90v81e54l 93F45o49r16e62j60t 8793657424153

Logika zimních gum na mezinárodní dopravě mi přijde zcestná. Když osadím hnací nápravu zimní pneumatikou a pojedu třeba do Portugalska pro banány a vrátim se do tří dnů, tak se otočim maximálně ještě jednou a bude po zimní gumě. Ono je dole je už teď poněkud jiné počasí a gumy tam budou rychle ubývat. Něco jiného je když se náklaďak bude motat celý den a celý rok po kopcích. Představa naivních jedincu že přezutí 4 pneu na silnici je sranda - tak ať si to jednou zkusejí

+2/−1
3.3.2016 14:43
Foto

O70n96d83ř61e60j 46V73a75r26o49š36č23á65k 3254897493

Nejsem odbornik na dopravu, tak mi vysvetlete, proc to celou dobu tahne jeden tahac?

+1/0
4.3.2016 11:02
Foto

J39i57ř87í 20D64v52o80ř35á34k 5575739450518

Ano , nejseš .

0/−2
6.3.2016 8:31
Foto

O90n42d69ř53e66j 67V86a78r65o68š96č50á11k 3744417283

Tady je videt ta intelektualni uroven. Nejen ze neodpovidate na polozenou otazku, ale pisete neco, co beztak vim a sam jsem napsal. O tykani ani nemluve...

0/0
12.3.2016 0:03

J79a79n 33P26r22i31c31h76y32s50t27a26l 8571378133

Jeden tahac by to mohl pritahnout na nadrazi v Cesku a druhy si to vyzvednout na nadrazi v Portugalsku. Jenomze to tak neni nastavene ekonomicky - a to neni chyba dopravcu, ale politiku. Z Nemecka do Svedska umi jezdit navesy vlakem.

+2/0
6.3.2016 12:09
Foto

I71m37r34i34c17h 65S69u97c56h12a69r73s88k89ý 8696623775481

Rád připomenu všem dopravním firmám, že ve Švýcarsku kamioný nejezdí a obchody mají plné, za socíku byla přeprava prováděna výhradně po železnici a do obchodů to rozvážely z nádraží Avie. ???

+3/−5
3.3.2016 7:43

K17a53r76e49l 29S38a69r20d92a 3302269507

Nemůžete věřit všemu, co píšou Haló noviny ;-D

+2/−1
3.3.2016 8:54
Foto

I70m31r38i64c34h 22S76u49c34h62a19r81s76k23ý 8526573415851

Když nemůžu argumentovat, tak protivníka zesměšním ;-) co čekat od řidiče kamionu. ?

+2/−1
3.3.2016 15:06

M61i87c49h76a50l 82M36r32a18z94i64k 6957727484810

Ve Svycarsku jezdi vlaky uplne jinym zpusobem - napriklad prakticky nikdy nemaji zpozdeni, za kazde zpozdeni plati odskodne atd - to u nas neexistuje, u na jen pripojeni vagonu k vlaku trva 3 dny... takze to tezko porovnavat. A kamiony po Svycarsku jezdi, byl jsem tam jiz vice nez 10 krat a vzdy jem videl kamiony na silnicich, ano maji drahe dalnice pro kamiony, ale to neznamena, ze tam zadne nejezdi...

+4/0
3.3.2016 8:56
Foto

I16m40r48i44c33h 65S57u85c37h23a53r43s94k71ý 8156853225771

Vy si plete několik věcí, ale to je řidičů kamionu obvyklé.;-)

0/−3
3.3.2016 15:05

M16i68c38h11a92l 80M54r38a12z13i80k 6847387894700

Zaprve nejsem ridic kamionu a nikdy jsem nebyl, nemam na to ani papiry a v zivote to doufam nebudu muset dleat. Ty jejich podminky jim nezavidim a to rikam jako auditor, ktery je casto kontroluje...

A jake veci si prosim pletu? Jsou to jen fakta - ve Svycarsku skutecne jezdi kamiony, skutecne take mohou (a vetsinu jich prelozi) prelozit kamiony na vlak - a dokazi to hned na hranicich a s minimalni cekaci dobou. A skutecne v CR vam CD nepripoji vagon k vlaku a nevypravi na urcenou adresu drive nez za 3 dny... 24 hodin maji na privezeni vagonu, 24 hodin na jeho zapojeni k vlaku a 18 hodin k nalezeni koridoru pro vlak (tedy volne trate) a to nepocitam tu rychlost jizdy kdy musi dat prednost prakticky vsem osobnim vlakum....

+2/0
3.3.2016 15:09

M98a70r81t14i22n 18H30e14j11d21u63k 7957490400592

Máš komplex Imrichu?

0/0
7.3.2016 19:54

V13l19a52s27t65i79m53i15l 47L67u89c94a63k 4530153518839

Fakta: Tahač má na přední nápravě vždy zatížení 6-7 tun. Na zadní (=hnací) 2 až 11.5 tuny, podle nákladu. Proto nemůže mít gumy z měkké směsi. To je >pětinásobný rozdíl, porovnejte to s osobákem. Tam je směs optimalizovaná pro rozdíl <1.5 . Po ujetí stovky km plně naloženého náklaďáku se pneumatiky i při teplotě silnice pod nulou zahřejí nad 30°C, měrný tlak na podklad je totiž cca 3-4x větší, než u osobáků. S prázdným autem ale zůstanou studené, ztuhlé a nepřilnavé. Shrňme si to - příklad: nenaložený tahač+navěs. Na hnací nápravě zatížení 3 tuny a na ostatních 12 tun. To je jako byste za osobákem táhli ještě další dva bez pomoci jejich motorů. Zkuste si to na sněhu třeba i se špičkovými zimáky... Opravovat zřejmé chyby v článku už se mi v tuhle hodinu nechce. Oceňuji, že v něm na rozdíl od podobného tématu na Radiožurnálu nedostal prostor distributor pneumatik, který by rozsáhle vysvětloval, jak jsou ty zimáky pro LKW prima a jak by je rádi prodávali.

+5/−1
3.3.2016 0:36

J63i72n94d11ř32i81c98h 69Š84k63o36p88e38k 4835151960515

no pokud mají kamiony problém pohnout se na sněhu (nebudu rozebírat zatížení co píšeš), tak holt mají mít do zimních podmínek tahače 4x4 nebo 6x6

Lesáci taky mají 6x6 protože potřebují vyjet, tak ať to ostatní řeší podobně

+1/−1
3.3.2016 6:55

P98e70t42r 21K33e89ř 8553654442458

Výpočet je sice trochu jinak, ale logika je správná. Proto v SRN funguje Policie, která kamiony před nebezpečnými úseky naprosto běžně odstaví. To jsem v ČR ještě nezažil!!! Tady se to řeší nesmysly. Když pojede souprava ze Švedska do Řecka, tak to aby někde v Maďarsku podle logiky českých zákonodárců přezouvali. Když pojedou na letních, již od našich hranic budou mít problémy a když na zimních, v Řecku jim prasknou. Tak na čem mají jezdit??

+2/0
3.3.2016 8:59

J31a23n 66P60r94i69c79h41y75s45t57a79l 8371528563

Ve vasem pripade jede svedsky tahac jen k terminalu. Dal pokracuje naves vlakem do Nemecka (je to levnejsi a rychlejsi). Z Nemecka potom jede s navesem jiny tahac. Resenim by bylo poslat naves vlakem i z Nemecka do Madarska. Jenomze to by se muselo chtit - hlavne politikum. Pokud by tranzit pres Cesko vlakem byl rychlejsi a levnejsi, nez tranzit po dalnicich, tak by byl problem vyresen.

Co se tyce tech horskych useku: bylo by mozne vozit s sebou retezy? Retezum snad nevadi, kdyz jsou na letni pneumatice.

0/0
6.3.2016 12:19

J80i26n26d25ř18i82c84h 96Š21k53o43p18e72k 4395821480455

to je problém dopravce. Pokud jezdá přes celou Evropu, klidně může mít 2 tahače, jeden bude pedlovat kde je sníh, druhý na jihu. Vyměnit návěsy není zas takový problém

0/0
7.3.2016 10:29

R87o45b77b56e27r12t 40B29e58r51g38e61r 2925294439

Problém je někde jinde. Napadne sníh a kamiony jedou tak, že ucpou cestu. Pokud vím, že nemám zimní gumy, tak se prostě odstavím a nejedu. Tečka.

Slyšel jsem loni na obědě tento rozhovor mezi řidiči:

Tak jsem ti ucpal silnici.

Proč proboha?

Protože kdybych zůstal stát pod kopcem stojím tam několik hodin, pokud do toho kopce pojedu a postavím se napříč, tak mě do hodiny vytáhnou a já můžu jet dál.

To je dobrý, to příště taky zkusím...

A at mi někdo říká něco o ohleduplnosti řidičů kamionů...

+3/0
3.3.2016 8:57
Foto

J89a63n 52B72r39a49u36n 1628458253545

Koupím zimní gumy na kamión. Zn. pouze od idiota.;-D;-D;-D;-D

0/0
2.3.2016 22:44

E16d61a 60D16r11á92b96e22k 7919902733107

spíš "pro" než "od" ne?:-)

0/0
6.3.2016 0:42
Foto

I62m23r84i95c58h 40S55u45c28h34a98r28s19k86ý 8196193945601

Tady je vidět, že naši dopravci potažmo kamioňáci nejen ničí cesty a dálnice, ale i nedodržují platnou legislativu.:-PRv A řeči, že to v Březnu na dálnici ujedou je jasným důkazem jejich namyšlenosti. Jak všichni víme stále se snaží objíždět mýtné a všude v kopcích pak dělají rallye letní gumy a místo plynulé dopravy všichni stojíme v koloně k vůli řidiči kamionu, který ještě vystoupí z auta do sněhu v korkových papučích. :-PRvRvRv

+3/−10
2.3.2016 19:43
Foto

M82i41c40h72a95l 78N68a52j50m45a63n 7809363526260

Ano kamiony jsou ošklivé a zlé. Nejlépe je hned zakázat!

Ale plné regály v obchodních řetězcích se Vám líbí, že?

+7/−3
2.3.2016 20:00

F62i88l59i53p 53N76a31v89r79á36t80i61l 2417960243824

Mně se nelíbí obojí. Uvítal bych omezení jak kamionů, tak zboží v krámě.

+3/0
3.3.2016 3:03
Foto

I86m26r40i18c42h 68S89u27c16h37a16r89s20k80ý 8476973565121

Zase známá písnička ;-) rád vám připomenu, že plné regály v obchodních řetězcích jsou i ve Švýcarsku kde kamioný nesmí jezdit. :-PRv

0/−3
3.3.2016 7:36

K55a96r59e65l 51S83a60r51d60a 3452249267

A na tohle jste přišel jak? ;-D

+1/0
3.3.2016 8:53

M36i54c35h61a76l 63M94r44a82z93i98k 6417467254700

kamiony ve Svycarsku normalne jezdi... maji drahe mytne, ale jezdi... vlak totiz nezajede vsude a take nepreveze uplne vse...

0/0
3.3.2016 8:58

O41n79d97ř88e82j 15Č39a51p26k33a 6311731563564

Na druhou stranu co na to auto chcete dát za gumy, když jede třeba do Španělska ? Tady pod nulou a sníh, tam +20, takže buď bude guma klouzat tady (letní), nebo tam (zimní).

0/0
2.3.2016 22:08

M89i18c53h13a89l 11C60h63a57l14u82p12a 6218280619973

Tak ještě by byla možnost se prostě domluvit napříč Evropou a zboží jedoucí z jihu s letním obutím by se někde přepojilo na kamion se zimní. Zpátky by zase mohli vzít zboží ze severu na jih. Ale nepředpokládám, že se to někdy stane.

0/0
2.3.2016 22:59

J27a28r36o22s29l71a61v 56N40á20p95r13s19t38e55k 6885486

Taky by šlo přezouvat během cesty. Ale váš nápad je jednodušší. Nevím, jestli je to pomluva, ale před cca 20 lety se říkalo, že dochází k překládání zboží a náklad, který jel přes Německo na třech kamionech, pokračuje přes Česko dále na východ ve dvou.

Proti tomu je přepřažení návěsu úplná prkotina.

0/0
3.3.2016 8:12

M87i92c84h55a38l 56M24r19a76z31i93k 6157807934210

tak prekladani je blbost, ono to zabere tolik casu, ze by za tu dobu prejeli celou CR.... to se nevyplati. Pokud by se u nas extra zvedlo mytne a zakazalo se kamionum jezdit po silnicich II a III tridy, tak se jim vyplati to objet pres Rakousko... to by asi bylo zajmave - takova mala pomsta rakusanum za prostety kvuli temelinu :D

Ale to preprazeni by byl problem - hlavne kvuli cene - cim vice firem do toho zapojite tim hure se cena domlouva, dale pak by byl problem se zodpovednosti - tu ma ten dopravce, se kterym je podepsana smlouva atd.

No a prezouvani je prakticky nemyslitelne - on si to sam neprezuje a jet za jednu cestu i nekolikrat do pneuservisu a prezouvat, to je silenost...

+1/0
3.3.2016 9:01

E89d28a 15D12r47á43b36e28k 7559962713797

přeložení máte do hodiny, za tu dobu nedojedete ani do půlky cesty, navíc ušetříte za naftu a za auto (vytížení)

0/0
6.3.2016 0:46

M14i57c54h28a58l 93M63r33a35z75i52k 6887717214120

to se velmi pletete - 1tunokm vlakem je cca o 30% drazsi nez kamionem, tedy na tom 100% prodelate, navic prelozeni netrva ani nahodou hodinu, zaprve potrebujete prelozemi minimalne dve - na zacatku a na konci (protoze koleje skutecne nevedou vsude) a velmi casto jsem byl u nakladky a nalozit kamion/kontejner casto trvalo i dve hodiny. Navic nezapomente, ze jste v CR - pristaveni vagonu = 24 hodin, zapojeni nalozeneho vagonu - 24 hodin, odjeti vlaku dalsich 18 hodin - za tu dobu kamion prejeve v podstate celou evropu....a u nas vlak sotva dojede z Plzne do Ostravy....

0/0
6.3.2016 10:20

J52a49n 66P50r58i25c83h23y90s33t52a51l 8141608733

A kdo urcuje ty ceny? Politici. Pokud by to bylo nastaveno opacne, tak by se to najednou vyplatilo a na silnicich a dalnicich by bylo vice mista pro osobni dopravu i pro mistni zasobovani. Pomalost zeleznice ve vasem priklade neni vseobecnou vlastnosti zeleznicni dopravy. Treba takovy Carlsberg ma svuj vlastni vlak na vymenne nastavby a navesy na vnitrostatni lince od pivovaru ve Fredericii do terminalu Hoeje Taastrup u Kodane. Jim se to vyplati, protoze je to levnejsi a rychlejsi.

0/0
6.3.2016 12:28

M39i57c66h75a19l 61M31r13a45z21i27k 6697857244750

Jas nerikam ze pomalost zeleznice je vseobena. To zorhodne ne, Ale je to tak u nas - a bohuzel dokud u nas nebude zeleznice fyzicky schopna operovat flexibilne, pak nema smysl toto vubec resit. Pokud mi vypraveni vlaku z Tabora do Bratislavy znamenalo o 30% drazsi cenu a presne 4 dny na ceste a doruceno bylo jen cca 30% zbozi nebot byl zbyrek rozkraden, zatimco kamionem je to cca 6 hodin, 10 i s nakladkou a vykladkou, plus je cena o 30% nizsi a doruceno je 100% zbozi - pak neni nad cim diskutovat. U nas by se musela naprosto radikalne zmenit cela zeleznice aby to vubec melo smysl, dokud to je jak to je - tak to nebude mit smysl dokud nebude can za litr nafty alespon kolem 150kc... do te doby bude stale levnejsi, flexibilnejsi a clekove vyhodnejsi kamion. Pokud jde o Karlsbeg nejsou jedini, v CR ale naopak 99% firem chce rozebrat a vyradit vlecky, ktere k nim vedou, protoze u vlecky nesmi nic stat a musi to udrzovat a zda se, ze zeleznicni doprava se jim nevyplati jeste pristich cca 100 let...

0/0
6.3.2016 12:35

L26i39b35o40r 83B78e88n55á22t63s30k43ý 3632948157511

Kde je problém, Ťok chce zvedat pokuty, takže ať je zvedne právě za gumy náklaďákům, to co způsobí jiným je hrozné. Pokud by dostali 10. tis. už by tato situace nenastala a ti dobří by si nestěžovali. Teď mne budou řezat majitelé autodopravy, ale je to tak.

+3/−5
2.3.2016 19:42

P58e72t60r 45T93a32b94o12r49s30k46y 8312395419544

Tak hlavne je taky na miste rict, za dopravci davaji novy gumy s oznacenim M+S na prelomu rijna a listopadu, kdy tato povinnost zacina. Ti, kteri jezdi vic, maji v breznu pod tech 6mm, ale ten brezen uz dojezdi a pak gumy dojedu v lete. Rozdil 6mm a 4mm je v praxi minimalni... Kazdej nadava na kamiony a ze tady uz 25 let nemame zadnou dalnici na jih, nedokoncenou na sever a do Ostravy se musi po dalnici pres Brno, to nikomu nevadi. Dalnice jsou obvykle sjizdny i za velmi spatnych podminek...

+1/0
2.3.2016 19:12

D96a98n24i16e23l 25T72s76c94h50e12r53n22a88y 2285672179402

Vzhledem k tomu jakse u nas stavi tak neni divu, cena jako kdyby byly ze zlata, kvalita nic moc a jeste to trva

0/0
2.3.2016 19:19

M68i68c96h35a77l 80M93r43a33z89i62k 6417667264800

svata pravda.... cena 4 krat vyssi nez v Nemecku, kde je pracvni sila cca 4 krat drazsi.... zajimavy nepomer...

0/0
2.3.2016 20:00

A18r32n44o48š87t 91B36e84d94n65á94ř 5904770821228

Přidal jsem odkaz na tento článek k podnětu http://www.podnety.cz/podnet-cislo-20111018184223 !!

0/0
2.3.2016 19:03

J31i62ř38í 89P69u72d57i71l 8310428223788

Ano, přepravní lobby zaúřadovalo a naši zákonodárci stáhli vocas !! Toť vysvětlení všeho !! Buď zrušte debilní vyhlášku o zimní výbavě, nebo ať platí pro všechny stejně !! Oč jsem nebezpečnější jen se zimním obutím na hnané nápravě než náklaďák ? Pokud zimní obutí na osobáku, tak stejně obut na všech kolech i náklaďák ,autobus....A samozřejmě za porušení vyhlášky nejen peněžní pokuta, tak i odebrat body. Tady jde o bezpečnost a tak neni o čem diskutovat. Další problém je tranzitní přeprava přes ĆR. Mýtné by bylo tak vysoké, aby se dopravci vyplatilo použít přepravu kamionu po železnici. Už to tady před nedávnem docela dobře fungovalo. A profitovali by na tom všichni, železnice, nezničené silnice, přiotrávení lidé okolo dopravních tahů i řidiči kamionů. A to jenom chtít !! Bohužel v této banánové republice jsou zájmy lobby a jednotlivců nad zájmy obyvatel !!;-€

+9/−5
2.3.2016 18:48
Foto

M90i81c24h62a82l 85N72a14j65m82a28n 7299473426820

Přeprava nákladu po železnici?

- drahá

- pomalá

- málo flexibilní

- omezená propustnost hlavních tratí

+8/−3
2.3.2016 19:06

M12a69r81t89i25n 60P21l68o98c13e75k 4552176607596

No prostě komplet blábol kdo o tom nemá ani tušení.

+2/0
2.3.2016 19:11

J23i15ř74í 22P44u12d80i12l 8220158153788

Přeprava kamionů !!

0/0
2.3.2016 19:12
Foto

M56i47c44h19a52l 37N88a54j12m48a52n 7969283796230

Přeprava kamionů po železnici je ještě dražší a složitější, než přeprava samotného nákladu.

+3/0
2.3.2016 19:16





Najdete na iDNES.cz