Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Doháníme, co jsme slíbili. Inkluze není stěhování národů, říká Valachová

Inkluze neznamená, že se 1. září začnou stěhovat národy. Tak reagovala ministryně školství Kateřina Valachová na dotazy čtenářů iDNES.cz v pondělním videochatu. „Doháníme to, co jsme dětem, učitelům a rodičům dlužili,“ uvedla šéfka resortu školství. Není to podle ní tak, že by se rušily praktické školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15i91ř80í 91J53o69n96á68š 4697198

Inkluze je zahození nadaných dětí.

0/0
10.3.2016 11:15

R49o76b23e54r54t 71Š69e52d88a 4793551824920

Je skoda ze vetsina diskutujicich nemela asistenta, mozna by pak dokazala pochopit text novely zakona o inkluzi, ktera nikam zadne zaky nestehuje :)

0/−1
4.3.2016 9:47

K72u44r59t 35P17l76a35t80t81i23g 4944368895705

Je videt ze to neni dama.

Dama si nikdy v zivote takto nesedne. Tedy pokud neni "madam".

PE. Ato ma byt ministrine skolstvi.Brrrr.

0/0
2.3.2016 20:22

K97u86r29t 68P27l71a92t25t74i68g 4794298875545

Samozrejme PS.

0/0
2.3.2016 20:25

M88i20l47a82n 32N98o18v56o93t44n88ý 2910431381675

Tak aspoň je na co koukat když už není co poslouchat, ne? :-P

0/0
3.3.2016 9:04

M62i27c27h63a10l 70J64a68r20o37š 7214980572695

Co mají pořád s tou češtinou... ta se v životě hodí jen tomu, kdo chce zase učit češtinu.

+1/−2
2.3.2016 18:56

M90i54c87h87a79l 90R70i75m22b14a90u62e50r 4929845793347

Pozdě, madam, stěhování národů předběhlo vaši inkluzi, inkluze ho v podstatě jenom zpestří :-P

0/0
2.3.2016 0:32

T37o64m56á21š 50T61a64t86í83č34e50k 5370542210988

Krásná základka je na Staré v Brně. Tam by mohla provádět inkluzi opačně - a dokázat, že každá základka je kvalitní.

0/0
1.3.2016 22:18

R13o62s46t95a 86B15a23c72o47v29s70k83y 2403129820447

Jako ministryni ji hodnotit nemohu, ale nohy, ano, ty má hezké. To se musí nechat. :-P

+5/0
1.3.2016 18:27

M58a50r92t33i10n 95K66ř30í48ž 9663912910127

Schöne haksen.

0/0
2.3.2016 14:02

E63m90a94n78u30e73l 28K60l33o44b47o90u49k 1632625656969

Kdy budou písemné odpovědi? Poslouchat hodinové video zatím nemám zájem. Raději si to přečtu.

0/0
1.3.2016 17:30

J51a37r63o59s37l61a95v75a 13K66a78n74i48o47k31o79v44á 7652799882607

To je neskutečná krááá..ča !!! ̈

Při namíchání tohoto " guláše " dětí do jedné třídy dojde k neodvratnému snížení úrovně té střední a vyšší kategorie dětí a k " zešílení " dalších kantorů a jejich odchodu ze školství, nebo do důchodu, nebo ze života... Inkluze je jen a jen další destrukce vzdělávacího systému!

A skvělý komentář odjinud k inkluzi -

Jako docent speciální pedagogiky i jako otec neslyšící dcery musím konstatovat, že píšete nesmysly. Odstraníte-li architektonické bariéry lze bez problémů "inkludovat" (fuj, i tohle slovo je příšerné!) tělesně postižené (bez jiných postižení), většinu nedoslýchavých i "nedozíravých". Pokud se, ale snažíte dát do mainstreamu (psát o integraci prý nesmím, protože je to údajně něco jiného :-)))) třeba zcela neslyšící dítě, pak v běžné třídě prostě uschne, a to i kdybyste mu přidělili třeba čtyři tlumočníky znakového jazyka. Ti mohou tlumočit učitele a žákovy odpovědi, ale nikoliv třeba to, si mezi sebou povídají děti o přestávce.I zrakově postižení připouštějí, že ani inkluze zcela nevidomých a velmi těžce slabozrakých není úplně bez problémů. Pokud jde o mentálně postižené a jejich rodiče: Rodiče samozřejmě chtějí své děti inkludovat, protože doufají v zázrak a paní ministryně objíždí ředitele s tím, že se mentální postižení dá léčit!!! Pane Bože, a tahle diletantka, která nikdy neučila, si hraje na ministryni!!! . Podívejte se prosím na -http://video.aktualne.cz/dvtv/odehnal-mentalne-postizene-dite-nevylecite-bezna-skola-je-pr/r~d148da0ed63511e5a457002590604f2e/.

Podobně i většina tzv. specifických poruch učení, i když tam je spektrum velice široké. Tragédie je v tom, že podobně jako v podpoře imigrantů, jsou i zde vinny především peníze. Řada občanských sdružení si žije velice dobře z dotací na podporu inkluze

Občas mám pocit, že se i zcela nesmyslnou a nedomyšlenou inkluzívní politikou řítíme plnou parou ke společnosti nevzdělanosti a je mi z toho smutno. JH

+4/0
1.3.2016 15:58

D81a19v26i48d 34P15e54c42a 1595424131646

Na téhle ministryni si cením nejvíc nohy. Bohužel, to je velmi málo pro děti, které budou vzdělávány dle rozhodnutí politbyra ANO spolu s dětmi ze speciálních škol, aby ministr financí ušetřil peníze na jiné priority.

+1/0
1.3.2016 13:37

J51o25s63e37f 52T35r39n97k12a 9279172487859

Jéžiši!! Buď vaří z vody, nebo se jedná o další nekompetentní hov*do ...teda ministra....

+5/0
1.3.2016 12:02

M84í96r26a 20Z15i97k82m76u45n69d 2284478208139

Tahle žena je úplně mimo mísu. ta neví o školství vůbec nic. Když poslouchám ty její projevy, tak se vracím do roku 1977. Dokáže mluvit hodinu o ničem.

+8/0
1.3.2016 10:54

J55a51n 43H52a33l75a20x95a 8328660524917

A kdo kdy slyšel o tom, že by nějaký panovník stál o vzdělané a inteligentní poddané ?

+7/0
1.3.2016 10:36

I39v50a89n 58Z63y11k76á62n 9490173379316

Z normativů, kolik KTERÝCH knih má student toho kterého stupně povinně přečíst, mi naskakuje kopřivka. Proč má být systémově ta která literatura protěžovaná? Ano, musí být nějaká základní kontrola toho, že žák daný text skutečně přelouskal, nedostal jej zpracovaný svojí hodnou babičkou, která za něj psala čtenářský deník. Ale na to nemusím definovat seznam 20ti povinných knih. Předně bych rád věděl, co je cílem takového "diktátu", co mám číst? Řeči o kulturním povědomí, to je prázdná faleš. Když přečtu jiných 100 knih, získávám kulturní povědomí taktéž. Dle mého by knihy měly nejen u dětí splnit následující potřeby a na to nepotřebuji povinně konkrétní tituly: 1) Naučit se danému jazyku vč. mluvnicky, jeho slovní zásobě, nuancím v jeho používání. 2) Získat povědomí o historickém dědictví oblasti, kde žiji, o kulturním základu, na kterém je vystavěna společnost, tzn. získat možnost zakotvení a získání pocitu sounáležitosti s místem, odkud pocházím. (což je v ostrém kontrastu, jak řada dnešní mládeže vnímá svoji roli ... patří mi celý svět, ale nikde nejsem doma, nebuduji si vztah k místu, k zemi, nemám potřebu se za ní i "porvat". 3) Jako nadstavba předešlého ... získat přehled o tom, jak společnost fungovala i v obtížných dobách společnosti, hledání dobra a zla .. podotýkám hledání, ne jen papouškované přijetí informace, dogma, co/kdo je dobro a co/kdo je zlo. Naučit se v informacích vnímat a hledat do sebe zapadající skládačku, tzn. text jen nečíst, ale naučit se ho rozumem analyzovat a zpracovávat. Na to nestačí jedna kniha, jeden uniformní informační "kutlurní" zdroj, na to už chce jít napříč literaturou. 4) Objevovat různé kategorie knih, oborově, stylem. Skrze to získávat jak širší povědomí, tak získávat a vyhraňovat si vlastní (neliterární) zájmy. 5) Začít vnímat knihy, jazyk jako umění, chtít se v něm sám zdokonalovat, sám najít inspiraci pro případnou vlastní tvorbu (nemusím být rovnou romanopisec, i email, diskuse na iDnesu je vlastní tvorba :-) )

+1/−1
1.3.2016 9:53

T54o44m29á86š 15T54a45t89í41č32e82k 5560672740838

No však. Proto jsou ty povinný z různých žánrů atd., aby, pozor, v dobrém případě vzbudily v žákovi zájem o četbu. Když dítě začne číst, je nějakých dvacet kousků naprostá malina. Když je to kovaný antičtenář, tak se na té referenci alespoň otestuje jeho dovednost pochopit psaný text.

Povinná četba není na hození přes palubu.

0/0
1.3.2016 22:26

R72a75d87o74m59í67r 22V67a42v86r86e16č26k69a 7571629475233

Je to jednoduché. Když nebude povinná četba, nepřečte mládež v 98% vůbec nic.

0/0
2.3.2016 8:29

J22i96ř87í 55F32o90g76e30l 2620601166662

Nikdo mi nevymluví, že pokud budou ve třídě 1-2-3 asistenti, bude to prostě absolutně rušivý element zhoršující kvalitu výuky.

+11/0
1.3.2016 8:03

J42a89r88o27m14í86r 60K42r77á63l 4420759864109

Navíc na odborníky nejsou peníze a nabízejí to nezaměstnaným na pracáku. :-/ Takže kantor bude mít na starosti ty žáky, co dříve a navíc 1-2 inkludované a k tomu asistenta.

+4/−1
1.3.2016 8:46

V48l29a29d82a69n 44Č42e55r76n94í27č52e96k 8972386153610

Ale ti asistenti tam už jsou. Kde jste sebral, že se tam objeví najednou 1.9.2016?

0/0
1.3.2016 11:34

P61e74t53r95a 26N97o65v70á11k15o44v58á 7638226674318

Má obrovskou pravdu. Dokud se rodiče budou o učitelích vyjadřovat tak, jak to někteří dělají, a dokud se k nim budou chovat jako k nižší kastě, tak se situace v chování dětí nezlepší. A ti rodiče, kteříautoritu učitele takhle podrývají, by si měli uvědomit, že tím nezlepší způsob výuky, ale naopak to učiteli ještě ztíží a celá situace se zhorší.

Což vůbec neznamená mlčet, pokud se dle rodiče děje něco, s čím nesouhlasí. Ale stejně jako u rozvodu rodičů - rodič by si problém s učitelem neměl řešit přes dítě. Pokud je potřeba, tak přímo s učitelem a jeho nadřízeným.

+2/0
1.3.2016 7:45

J71o37s11e43f 76Ř45i32m98n43á21č 1325860435631

Ten Dienstbier bude asi mít nějakou hodně ošklivou a hlavně nakažlivou nemoc. Musela to od něj na tom jeho "ministerstvu" chytit,jinak si to neumím vysvětlit.;-)

+2/0
29.2.2016 22:54

Z44u49z57a80n23a 21T56i31c31h30á 4628226670393

Mluvila jsem o tom s učitelkou na praktické škole a byla z toho docela znepokojená. Říkala, že když k nim děti přijdou, tak brzy rozkvetou a uznají to i rodiče, kterým se to většinou ze začátku nelíbí, že jejich děti musí na takovou školu. Prospívá jim, že mají učitele, kteří to vědí jak s nimi zacházet, jak je učit, jak jim pomáhat, a dost často i kolektiv, protože k pomalejším dětem jsou ostatní děti dost kruté. Jak bude vypadat tento nový systém, si neuměla moc představit.

+10/0
29.2.2016 22:21

I97v96a22n 81S58l30á34m69a 6366705831258

Tak tak. Mám kamaráda/známého, který navštěvoval po celých 9 let zvláštní školu a líbilo se mu tam. Přístup, co se naučí (že normálně pokračoval na učňáku) etc.

+4/0
29.2.2016 22:34

V52l53a61d15a74n 78Č36e46r69n94í10č82e97k 8562746503150

To je stále dokola. Ministrině na tuto otázku odpovídala několikrát. Co se týká praktických škol, nikdo je neruší a děti nikam nepřevádí. Pouze se dodají peníze na již stávající asistenti a děti, kteří v tom hlavním proudu již jsou. To že to nejsou schopni pochopit diskutující je sice smutné, ale pochopitelné. Že ovšem učitelka, které se to týká o tom nic neví, ale bojí se toho, je jen dokladem jak to v našem školství vypadá.

+1/−3
29.2.2016 22:54

Z80u79z63a77n91a 11T46i97c49h37á 4238396740233

Omlouvám se, diskusi s ministryní jsem nečetla.

0/0
29.2.2016 23:39

V86l95a96d67i12m68í26r 54K82r85i30s68t12e95n 7396832115548

a proto vím o nedávno zrušené praktické multitřídce...

+1/0
1.3.2016 0:17

V83l63a54d90a30n 47Č59e52r25n17í34č50e23k 8172946813230

Já vím také o zrušené třídě, škole, která také vůbec nesouvisela s inkluzí, která má platit od 1.9.2016. Prosím držte se tématu - inkluze.

+1/0
1.3.2016 0:41

P86e10t87r72a 80N88o35v96á77k56o33v97á 7498686654368

Jenže ty školy jsou rušené pro nedostatek žáků. Za čož nemůže minisryně, ale rodiče, kteří chtějí dítě dát do běžné ZŠ a trvají na tom.

+1/0
1.3.2016 7:50

J67a54r20o67m95í74r 59K17r58á53l 4190299414729

A odkud se ty peníze dodaji ? Pokud vím, uvažuje se o snížení platů kantorů, aby bylo za zaplcení těch asistentů. Takže dobrého kantora, co se uživí i jinde, znechutí a on odejde. A zůstanou ti mizerní a k tomu pár asistentů. :-/

+1/−1
1.3.2016 8:49

Z23u73z30a82n51a 82T22i81c12h73á 4288926520893

To jsem taky slyšela, že školy nedostanou větší rozpočet, ale budou muset zaplatit asistenty, ale nechtělo se mi tomu věřit. A ještě víc než kantoři to podle mě odnesou ti už tak hodně biti - pracovníci v jídelně, uklízečky atd.

+1/0
1.3.2016 10:28

V36l53a74d47a68n 24Č54e61r83n23í27č21e50k 8802246373790

Kde jste to slyšela? Když máte potřebu diskutovat, čemuž rozumím, zkuste si pustit jen ten jeden rozhovor u článku.

0/0
1.3.2016 11:33

Z15u64z14a43n58a 77T66i26c82h23á 4858516460483

Říkala mi to jedna učitelka, ale jen, že to byl nějaký návrh, ne definitivní rozhodnutí.

0/0
1.3.2016 13:11

Z32u68z80a15n78a 70T60i27c27h60á 4898176650403

* učící na VŠ

0/0
1.3.2016 13:11

Z42u41z66a74n93a 22T38i47c56h76á 4758176310853

A máte pravdu, že diskutuji, aniž bych o problematice něco víc věděla, jen jsem mluvila s těma dvěma učitelkama a nestíhám to víc sledovat. Do diskuse jsem šla, abych se dozvěděla více, omlouvám se za případné šíření bludů, ale ani jeden z příspěvků jsem nepsala jako nějaké definitivně platné informace, jen že jsem o tom s někým mluvila a chtěla jsem k tomu znát další názory. Rozhovor si pustím.

0/0
1.3.2016 13:16

V10l68a19d47a73n 24Č87e81r98n18í57č19e54k 8462866823680

Pani Tichá, to že sama uznáte, že vlastně moc nevíte je od Vás fér. Horší je to u těch učitelek. Obě šíří nesmysly bez jakékoli znalosti věci. O to horší, že se to týká organizace která je zaměstnává a většina lidí má představu, že co řekne učitel, je pravda. Stále se nadává na žáky, rodiče. Ale není toto ten hlavní problém školství? Neříkám, že většina, ale právě tito učitelé, kteří nemají ani elementární schopnost získat a zpracovat informace učí a to co sami nejsou schopny zvládnout mají předat.

0/0
1.3.2016 13:37

P69e10t85r49a 80N28o76v52á35k72o84v21á 7138386704498

Přesně. Jenže ti učitelé jedním dechem taky dodávají, že rodiče z toho mají hysterické záchvaty, když si mají přiznat, že jejich děti na běžnou školu nestačí. Jednak třeba v Brně už ZŠp s tímto názvem nenajdete. Všechny, které existují a podle tohoto RVP učí, tak se jmenují normálně ZŠ. A učitelky v nich říkají, že spousta rodičů, byť u nich dítě má výsledky, tak trvá na tom, že dítě převedou na běžnou ZŠ, aby nikde v papírech nemělo, že chodilo do "pomocné" školy, a neomezovalo ho to v budoucnu, že nebylo normální.

Prostě místo vyrovnání se s realitou se to rodiče snaží maskovat, jak se dá. Je otázka, jestli je to převzatá zkušenost od jiných rodičů, nebo pouze obavy do budoucna.

0/0
1.3.2016 7:49

J74a26r57o50m51í42r 50K51r60á41l 4570269834679

Rodiče mají záchvaty do doby, než zjistí, že na speciální škole se jejich dítě naučí víc a bude mít i lepší uplatnění po škole.

+1/0
1.3.2016 8:50

J90i60ř73í 18S15o16u44č45e28k 5506427939489

Před lety jsem měl možnost mluvit z profesorkou z gymnázia, na které jsem chodil. Tehdy šlo, podle nějakých statistik, o třetí nejnáročnější a v přijímačkách na VŠ nejúspěšnější střední školu v republice. Zmíněná profesorka mi sdělila, že v důsledku populačního poklesu a experimentování ministerstva, které tehdy měnilo podmínky podávání přihlášek, podalo přihlášku všehovšudy 60 žáků, což byl přesně počet, který potřebovala škola přijmout, aby mohla dál fungovat (příjmy jsou podle počtu žáků). Vzali všechny uchazeče a učitelé z toho byli zoufalí. Nakonec je museli nechat i odmaturovat, jinak by měli problémy - pokud by najednou od maturit vyletěla polovina žáků, stěžovali by si rodiče, zřizovatel by vyhodil ředitele... Byla z toho „materiálu“ neskutečně zoufalá, stejně jako z toho, že dostává totéž maturitní vysvědčení, na které se dříve i výběr musel dost nadřít. Těšila se, až doklepe poslední roky do důchodu.

Nedávno jsem mluvil s VŠ pedagožkou z univerzity a fakulty, kam se bylo tehdy velmi obtížné dostat, hlásilo se několikanásobně víc studentů než přijímalo. Dnes dopadli tak, že berou každého, protože škola je opět placená podle počtu žáků. Učitelé nemají studenty vyhazovat, mají jim naopak vycházet vstříc. Pokud žák neudělá zápočet nebo zkoušku, nemá problém žák, ale pedagog a ten radši hledá, za co by to mohl studentovi dát.

Když si to sesumírujete, tak v podstatě nedochází k žádné filtraci - střední škola i vysoká škola jdou prolézt prakticky bez odporu, stačí se tam přihlásit. Tohle samozřejmě nemá dopady jen na úroveň vzdělání a ztrátu jeho hodnoty, ale i na život mladých lidí. Škola před ně nestaví překážky, které by museli řešit, vše je jednoduché, téměř zadarmo. Nesetkají se s komplikacemi, nenaučí se fungovat v obtížné situaci, přibývá masa lidí, která je přesvědčena o vlastních schopnostech a znalostech (gymply a vysoké školy jsou přeci těžké, je to ta nejnáročnější forma vzdělání), realita je přitom jinde.

+8/−1
29.2.2016 20:49

V51l13a69d95a79n 86Č69e78r30n38í41č26e37k 8592446883490

Tomu mohu jen těžko uvěřit. Můžete mi, prosím, napsat o jaké gymnázium se jedná? Přijímací zkoušky na osmileté gymnázium jsme řešili před dvěma lety a na všech, které jsem sledoval poblíž bydliště, i méně prestižních, gymnáziíích brali pouze ty kteří přijímací zkoušky zvládli - nenaplnili celou kapacitu třídy. Totéž platilo u čtyřletých.

+1/−2
29.2.2016 21:02

I69v59a67n 66S81l34á47m93a 6336635141398

Já navštěvuji gymnázium (pravda, asi ne tak prestižní... :-)), kde brali 60 lidí na čtyřleté. Z prvního kola chtělo 59 lidí, tak udělali 2. kolo (kde byla 1 žačka, kterou vzali, ať by napsala přijímačky jakkoliv, ale stejně je musela dělat - peníze pro scio)

0/0
29.2.2016 22:37

P96e17t17r56a 93N98o47v90á45k77o39v24á 7888706314418

Je to rozdíl blbých deseti dvanácti let. Já bych si ještě nedovolila ani ceknout, když bych měla v seminární práci špatně citace a vyučující mi napsal, že sorry, moje chyba, měla jsem si zjistit, jak se cituje, takže bez zápočtu. Dneska? Dneska mi 3x ty děcka pošlou seminárku s citacemi, které nejsou správně. Přitom 2x ode mě dostaly přesný příklad, jak to má vypadat, potřetí přímo komentáře v textu, kde jsou chyby. I tak dojde text, který prostě není správně.

NEvím, jestli jsou tak hloupí, tak liknaví, nebo toho mají moc, takže doufají, že jedna seminárka se prostě ztratí. Ale zaráží mě, že kdybych měla být stejně přísná, jak byli na nás před těmi asi 12 lety, tak jich polovinu nenechám projít.

0/0
1.3.2016 7:55

S90t77a56n10i55s78l80a82v 36K80r69e78j31c11a56r 6327646483324

Při vašem vzdělání - neporovnávejte základní vzdělání se vzděláním vyšším odborným. Ano nevím kolik autistů studuje dnes na středních státních a soukromých školách. I když je i to možné, díky vlivným rodičům s titulem jež se nesmíří s průměrem. Ale většina studentů asi bude běžně zdravých bez inkluzních problémů.

0/0
1.3.2016 11:32

T31o34m68á42š 60T95a97t14í90č29e52k 5770212130168

Krásně to bylo vidět ohledně debat o státních maturitách, kde se zveřejňovaly zkoušky. Ten první ročník jsem si dal matiku a němčinu, ten druhý totéž v té "těžší" podobě. Byl jsem zhrozen - němčina prakticky jenom test pasivní znalosti, matika, ani ta těžká, neobsahovala otázky, které bych nemusel zvládnout už dva roky před maturitou. :-/

0/0
1.3.2016 22:34

P13a54v17e14l 83B27e35r34k30a 5235396681693

Tato loutka prosazuje od "sluníčkového" stolu změnu, která základní školství pošle do kopru = přinese mnoho problémů všem zúčastněným. Odpovědi na dotazy nikde, zajímavé, že by střet s realitou ;-D

+5/0
29.2.2016 20:07

V43l31a17d58a49n 47Č98e17r31n44í95č13e57k 8742886623820

Odpovědi na dotazy v přiloženém videu u článku. I tato diskuze ukazuje na jaké úrovni bylo a je školství.

+1/−4
29.2.2016 20:18

J12o57s75e24f 97B11a24l60o64u15n 4940986485291

Ano,Němce má zdebilnit stěhování národů,konkrétně muslimských primitivů , no a naše děti zas Inkluze....RvRv

+3/0
29.2.2016 20:04

J31a37n 38L69i69b22i92c38h 9722138985803

Děti budou opět testovací králíci experimentů paní Valachové.

0/0
29.2.2016 19:55





Najdete na iDNES.cz