Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za tragédii v Bavorsku může výpravčí, věří policie. Vypnul varovná čidla

Vyšetřovatelé železničního neštěstí v Bavorsku, při kterém minulé úterý zemřelo jedenáct lidí, zahájili předběžné řízení proti výpravčímu. Podezírají ho ze zabití z nedbalosti, na návěstidle totiž ručně rozsvítil zelenou a deaktivoval zabezpečovací zařízení. Podle německých médií výpravčí svou chybu přiznal kolegům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R93i98c63h65a12r84d 12F55i19a82l78a 9953758335755

Proboha to jsou zase kecy. Tak on se "nezachoval svědomitě" a dokonce uznal, že udělal chybu! To už lidi v merkelovském Německu úplně zblbli? Když se tam ty vlaky pravidelně křižovaly muselo se na jednokolejce počkat až ten druhý přijede - to je úvaha na úrovni žáka 5. třídy! Vždyť on poslal desítky lidí naprosto vědomě na smrt - něco jako ten pilot-psychopat. Neměl k tak kriminálnímu činu jako je svévolné vypnutí zabezpečovacího zařízení žádný důvod (jistě ne, aby nezdržel o pár minut lokální spoj). Leda že by ho k tomu přiměly nějaké vnitřní hlasy a Němci jak jsou teď zvyklí zatajují, že v tak odpovědné funkci pracoval duševně nemocný člověk.

0/0
20.2.2016 1:50

J34a53n 43J81e93m43e46l82k87a 1895760

U nás bychom asi takové problémy neměli. U nás by nejspíš zabezpečovací zařízení nebylo :-P. Ale stejně je to divné, že v přepapírovaném, přecertifikovaném odvětví lze poslat obsluhou 2 vlaky proti sobě.

0/0
17.2.2016 8:53

M25i37c25h10a86l 39S91e67d89m41í30k 3559575556261

Je zde společný jmenovatel s jinými nehodami, a to ničím nedetekovaná ruční manipulace s fatálními důsledky na bezpečnost. Na Lyonském nádraží v r.1988 nedobrzdil vlak, který měl omylem zavřený brzdový ventil; přes 50 mrtvých. Totéž při vykolejení vlaku u Paskova.

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_na_Lyonsk%C3%A9m_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD_v_Pa%C5%99%C3%AD%C5%BEi

http://zpravy.aktualne.cz/regiony/moravskoslezsky/drazni-inspekce-za-vykolejeni-vlaku-u-paskova-muze-lidske-se/r~ac14c252771711e5adcb0025900fea04/

.

Stav deaktivovaného bezpečnostního zařízení by měl být spolehlivě indikován.

0/0
16.2.2016 18:34

B25o72h81u69s45l88a26v 87K20r20á67l66í92k 2571260759746

Výpravčího by měli proklepnout podobně jako pilota Lubitze. Nehledal předchozí den na internetu hesla "jak přečurat zabezpečovací zařízení" a "největší masakry světa"?

0/−2
16.2.2016 18:05

E34d69u73a39r18d 95B48l14a17z43e44k 1143960855355

dekuji za zmenu titulku na rezervovanejsi tvrzeni :-)

+1/0
16.2.2016 17:54

O77l46d30ř20i15c30h 41J35a21n37e89č75e71k 8359746413241

nicméně to je patrně stále špatně - údajně změnil návěst tak, že strojvůdce mohl projet na červenou.

0/−1
16.2.2016 18:28

V54i79t 32A85d51a66m16e75c 5425650386554

Že by Muslim ? dnes člověk musí číst mezi řádky.

0/−2
16.2.2016 17:45

P80e83t23r34a 41V87a55ň36k16o69v54á 4924434626122

věří policie?... jakože si to přeje?

+1/−1
16.2.2016 16:29

O27l30d76ř78i42c11h 30J59a26n62e49č36e78k 8249436723631

cože? odkdy "věřit" = "přát si"? 8-o

+1/0
16.2.2016 16:36

B13o79h39u53s76l51a39v 46K28r14á18l83í35k 2391520889646

Od té doby, co to slovo existuje.

0/0
16.2.2016 17:58

M87a55r64t86i94n53a 60M34o95u70d91r61á 7760223726959

policie věří? cože?

+2/−2
16.2.2016 16:18

H89e89l63e32n57a 50P77a46r41d23u95b22s74k89á 1339962461231

Tohle úžasné slovní spojení mi vždycky připomene legendární hláškuˇ"Šak vašu *** som tež neviděl a přece věřim, že ju máte..."

Tak asi tak.

0/0
16.2.2016 16:55

V35l87a17d76a 17M35u78s28i79l 9790476838513

Sice tomu moc nerozumim...

Zeleznicarřči snad take maji nejakopu zodpovednost...

No a co takhle g e n e r a l n i STOP..

Nebo to negunguje jen un nas..

0/0
16.2.2016 16:16

M91i45c86h44a48l 88M65a16l47ý 5762284549803

No i železničářům občas hrábne, a tohle je výsledek.

0/0
16.2.2016 16:25

M57i48c58h15a46l 93M25a62l86ý 5842884239823

Autor článku neumí opisovat z němčiny - zařízení jako takové zůstalo v činnosti, ale výpravčí na něm ručním procesem rozsvítil návěst umožňující odjezd.

+2/0
16.2.2016 15:58

O37l53d39ř69i97c98h 57J71a14n76e86č55e83k 8189796163861

a proč to teda vzápětí ty vlaky nezastavilo?

0/0
16.2.2016 16:15

P20e88t32r 35N77o40v69o74t42n52y 1681870151

Protože tam strojvedoucí namačkal "Befehl". Vědomě omezil dočasně funkci vozidlové části PZB na rozkaz výpravčího.

0/0
16.2.2016 16:18

O60l97d31ř65i60c22h 76J77a77n28e95č19e53k 8709716593621

tak to mi prosím vysvětlete blíže, zas tak dobře se v těch věcech nevyznám.

pokud jeden ze strojvedoucích "vědomě omezil dočasně funkci vozidlové části PZB", proč to nezastavilo aspoň ten druhý vlak?

navíc chápu, že to zařízení lze omezit tak, aby projelo semafor na červenou (=dočasně), ale že to ho to rovnou omezí natolik, že ten vlak pak ještě několik kilometrů jede v sektoru spolu s dalším vlakem v protisměru??!!

anebo to mám chápat tak, že to zabezpečení dokáže zastavit bezprostředně za návěstidlem, ale na dalších mnoha kilometrech trati už pak není nic, co by je mohlo zastavit? - jedině pak by přicházelo v úvahu, že vlak z Kolbermooru vyjel dochvilně na zelenou z Kolbemooru a až poté do téhož sektoru vjel opožděný vlak z Bad Aiblingu. ale nezdá se mi to úplně pravděpodobné, protože se to stalo zhruba uprostřed mezi oběma výhybnami a ten opožděný vlak přitom ještě mezitím jednou musel zastavit na zastávce.

0/0
16.2.2016 16:35

P85e44t56r 98N73o10v89o56t59n22y 1681940641

"anebo to mám chápat tak, že to zabezpečení dokáže zastavit bezprostředně za návěstidlem, ale na dalších mnoha kilometrech trati už pak není nic, co by je mohlo zastavit" Přesně tak. Jaké tam je traťové ZZ nevím. Pokud je tam víc prostorových oddílů, tak ten "správně" jedoucí vlak mohl klidně odjíždět ze stanice na povolující návěst i když ten "špatný" byl už na trati.

0/0
16.2.2016 16:42

O55l88d83ř97i26c88h 33J28a56n66e38č19e41k 8699356253331

(poslední věta - zní logicky, pokud se na té trati počítá s potenciálně vysokou frekvencí dopravy, tak jsou oddíly asi nastavené tak, aby vlaky za sebou mohly jet v kratších odstupech než 5km) ...ale v tom případě by ten "správně" jedoucí o něco dál musel tak jako tak dojet k návěstidlu 'stop'!

(ten zbytek) ...to by myslím pro frekventovanou trať bylo na německé poměry fakt mizerné zabezpečení...

0/0
16.2.2016 16:49

P68e96t24r 79N65o33v40o16t85n97y 1401180111

Nemusel, tam už to mohlo vyjít tak, že ten "správnej" vjel do toho oddílu o chlup dřív.

0/0
16.2.2016 16:52

O10l17d81ř23i71c17h 35J54a54n81e36č43e38k 8769276883411

to by pořád znamenalo, že tam ty oddíly musí být minimálně 3 (na 5,2km) a ten zpožděný vlak projel na 'červenou s PN' minimálně 2 návěstidla. mezi těmi dvěma výhybnami to vlakům trvá 5 až 6 minut, čili se skoro 3 minuty řítily proti sobě.

tady prostě nešlo o jedinou chybu. muselo jich být víc, byť třeba u téže osoby.

0/0
16.2.2016 17:07

P39e64t40r 35N53o71v79o84t89n65y 1521910391

To nevim, jak se tam chovaji navestidla tratoveho zz v "protisměru". Muzou byt uplne vypnuta, obvody PZB vyzkratovany, takze ten na PN jel "mezistanicne". Ale to jsou jen spekulace.

0/0
16.2.2016 17:36

V90a91c19l55a66v 30H36a28j96e28k 3896789239

je otázkou, zda tam takové zařízení bylo

0/0
16.2.2016 16:18

M25i87c45h37a56l 23M26a53l67ý 5752764749553

Bylo, je to západní Německo a tam je PZB skoro všude.

0/0
16.2.2016 16:21

O45l12d37ř81i51c81h 61J25a90n44e34č82e19k 8969616233411

nejen, že ta trať je poměrně frekventovaná - přes 20 párů spojů denně - navíc je to záloha pro hlavní trať (Salzburg) - Rosenheim - Grafing - München. takže bych očekával, že je zabezpečená slušně, určitě ne (na bavorské poměry) podprůměrně.

0/0
16.2.2016 16:38

M46a50r56e39k 55T90e48t61u18r 9399754846

Proč to vypnul??! 8-o

0/−1
16.2.2016 15:52

M32i25c41h80a21l 83M34a89l25ý 5762184269973

Nevypnul, ale obešel. Asi proto, že mu nešla kvůli obsazení trati protijedoucím vlakem rozsvítit do tohoto úseku zelená. Motiv = zkrat, zatmění mysli...

+3/0
16.2.2016 15:55

M34a53r21t54i46n26a 64M40o36u38d36r27á 7250893206879

sabotáž?

0/−1
16.2.2016 16:18

V29a42c52l85a39v 67H28a91j11e97k 3226379329

ne zkrat nebo omyl ve snaze zkrátit zpoždění.

+1/0
16.2.2016 16:22

M69i42r39e41k 31G47a37j17e71r 5231216549940

Zpozdeni znacne zvysil, takze mi to nedava smysl.

0/0
16.2.2016 16:39

F85r14a62n94t93i23š11e94k 43B64l40a67ž65e34k 6287525489133

Jasně paní Moudrá! Výpravčí měl vizáž syrského imigranta.

+1/0
16.2.2016 16:23

O36l17d19ř68i93c87h 83J68a71n60e21č69e39k 8749836713411

možná si nejprve přečtěte článek, než se začnete ptát?

0/0
16.2.2016 16:16

M86a47r12e27k 23T30e31t35u76r 9989724646

Já to zkoušel, ale většinou se to ani nedá číst. :-( Kam se poděla objektivní investigativní novinařina? :-P

0/0
17.2.2016 10:25

M23a18r64t32i19n 83V46o85t27a20v74a 6218358501505

Tohle asi bude pouze jenom dílčí důvod. Pokud vypnul zařízení, které bránilo projetí návěstidla v poloze stůj, pořád to nevysvětluje, proč si té červené nevšiml strojvůdce. Nebo snad vypnul celé zabezpečovací zařízení a strojvůdce projel kolem zhasnutého návěstidla?

Toto je asi pouze zlomek informací a je opravdu potřeba počkat až na úplný konec vyšetřování.

+1/0
16.2.2016 15:52

M82i73c35h65a83l 92M92a40l14ý 5452844229863

Spíš na opravu článku na iDnesu. Vyšetřování v Německu skončilo.

http://www.bild.de/regional/muenchen/zugunglueck-bad-aibling/pressekonferenz-zugunglueck-in-bad-aibling-44580604.bild.html

+3/0
16.2.2016 16:00

O87l43d26ř87i20c13h 58J51a56n46e29č89e46k 8859246763721

dík za info - ale pan Votava má pravdu, selhání výpravčího samo o sobě by ještě srážku nemělo způsobit.

proč zabezpečení poté, co výpravčí vydal jednomu vlaku mimořádný signál a tak se dva ocitly v jednom úseku, nezastavilo?

jestli do úseku nejprve vjel ten zpožděný vlak od Bad Aiblingu anebo ten (plus mínus dochvilný) od Kolbermooru nevíme - ale to na těch téměř 10km není žádný další semafor?

strojvůdci, který do toho úseku vjel jako druhý, to přeci muselo být divné - určitě tam na těchto spojích nejeli poprvé a tak asi věděli, že se mají křižovat - já na jejich místě, kdyby to nebyla zelená, ale červená s nějakým mimořádným signálem, bych se nejspíš třikrát ujistil, jestli opravdu můžu?

0/0
16.2.2016 16:25

P90e91t72r 79N47o61v51o42t88n71y 1301760591

PN je rozkaz výpravčího - jeď, máš to volné, beru to na sebe. Tak jel. Pochyby jsou samozřejmě na místě, protože jde opravdu jen o zodpovědnost výpravčího, technika je mimo hru. Ale zas před každou PN se extra ptát, to nevím. Je to možná i taková rutina, ona zas jízda na PN není nic vzácného(aspoň teda u nás).

+1/0
16.2.2016 16:30

P86e33t70r 59N96o83v92o85t10n31y 1901970351

Tedy ne vždy volné - ale v tomto případě výpravy vlaku na trať ano.

0/0
16.2.2016 16:32

O36l15d74ř46i16c77h 63J41a54n92e49č17e49k 8809746553311

jak už jsem napsal jinde - chápu, že jel, přeci v Aiblingu se normálně nekřižuje, určitě měl právo očekávat, že i když má zpoždění, tak se jako obvykle bude křižovat v Kolbermooru.

stejně tak chápu, pokud strojvedoucí z Kolbermooru vyjel na zelenou, ačkoliv se tam měl normálně křižovat. ale 10 minut zpoždění a přeložené křižování do Aiblingu asi není nic mimořádného.

ale ty výhybny jsou 5km od sebe, ty vlaky se srazily zhruba uprostřed, tj. jely dobré 3 minuty proti sobě v úseku, kde se nemohly vyhnout!! navíc ten opožděný tam ještě jednou musel zastavit v zastávce! jaktože aspoň jeden z nich nic nezastavilo??!!

0/0
16.2.2016 16:45

J41i38ř73í 95K59o95c28u86r88e40k 6825854905698

PZB, to P znamená punkt, česky bod. Takže vás to do úseku pustí a pak už se neptá. Zbývají oči a ruce strojvedoucího.

0/0
16.2.2016 22:03

J80a80n 22P34r45i67c52h64y51s23t28a42l 8401308523

Pan Belka bude novou novinarskou hvezdou idnes. Bez sarkasmu.

Nedavno celkem objektivni clanky o migrantech. Mozna si nekdo stezoval, ze pan Belka pise vic pravdy, nez by bylo zdravo? A tak ted pise o nestesti v Nemecku. Ze se z neho stava pan Novinar, s velkym N je videt v poslednim odstavci, ze ktereho je zrejme, ze na rozdil od mnohych svych povrchnich kolegu vi, ze nestesti se stalo v oblouku a nikoliv v zatacce. Pro vetsinu ctenaru by bylo i nespravne slovo v tomto kontextu srozumitelne. Ale kdyz autor vi, jak se to jmenuje odborne spravne, tak je to jen prinosem pro kvalitu clanku.

Kez by idnes mela vice takovych Belku!

+7/−4
16.2.2016 15:07

K56a12r27e40l 78D89v61o34ř39á75k 7199554587278

Bohužel tam převládají Palatové a jiné "hvězdy" zmanipulovaných a lživých informací

+4/0
16.2.2016 15:21

M47i79c54h62a32l 68M35a37l56ý 5392874789763

Aha, takže šťastně zachrochtáte, že nepoužil termín "koleje v zatáčce" a to, že věcný popis skutku je blbě, Vás nechává v klidu...

+1/0
16.2.2016 16:02

J86a60n 77P27r65i97c43h42y38s65t55a21l 8791288563

Rika se, ze jednooky je mezi slepymi kralem. Na idnes jsem zvykly na mnohem nizsi uroven. Vecny popis je prevzaty i s nekterymi chybami. Ja od nej necekam, ze tam pojede a bude si vsechno zjistovat sam. Dokonce i nadpis uz je upraveny.

Ta pochvala byla hlavne za to, ze se odvazil napsat pravdu o migrantech. Ten "oblouk" je jen takovy bonus, ktereho si vazim, protoze to neovlada ani jeho kolega pan Sura, ktery ma dopravu v "popisu prace".

0/−1
16.2.2016 18:19

B81o58h35u21s92l46a14v 42K73r78á17l61í26k 2281550879526

A v Německu podle vás nedávají oblouky do zatáčky, ale jen na rovnou trať?

0/−1
16.2.2016 18:02

P10e23t74r 72N60o58v53o57t24n84y 1191240981

http://praha.idnes.cz/u-satalic-jely-proti-sobe-dve-vlakove-soupravy-fl2-/praha-zpravy.aspx?c=A140618_161525_praha-zpravy_bur U nás jsme tenkrát měli kliku. Němci ne.

0/0
16.2.2016 15:03

E50d52u49a78r54d 96B13l75a84z39e82k 1283140475575

zrejme!? Jeli neco zrejme je to jasne! Ale toto jeste neni jasne, jiste tedy ani zrejme... Piste radeji: mozna: nejspise!

+2/−5
16.2.2016 14:29

D45a27n23i82e76l 12S21o66b53o82t31a 9989814626770

Jeden z významů je také "patrně", viz Ústav pro jazyk český.

+1/0
16.2.2016 14:55

O61l94d27ř73i37c63h 22J46a72n57e83č75e24k 8829906543561

"zřejmé" a "zřejmě" není totéž (i když ve Vašem textu bez diaktritiky ano ;-)) a že to má stejný původ ještě neznamená, že se významy, v nichž se to v jazyce normálně používá, od sebe neodchýlily.

něco jako anglické "hard" a "hardly" ;-)

+1/0
16.2.2016 15:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.