Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smrtící srážku vlaků v Bavorsku zavinil člověk, míní vyšetřovatelé

Při úterní srážce vlaků nedaleko města Bad Aibling zahynulo deset lidí. Zpráva o nalezení těla jedenácté oběti se nepotvrdila. Podle vyšetřovatelů tragédii nejspíš způsobila lidská chyba. Policie však odmítá spekulace, podle kterých železničáři vypnuli zabezpečovací zařízení, aby mohl vlak dohnat zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57i20ř94í 89C85i82b10u26l10k80a 4210780361

;-);-);-)Kocourek,Havránek,Holas,Novotný,Hájek a pár dalších, mám nejraději, když se diletanti vyjadřují k tématu, o kterém ví asi tolik jako Kalousek o práci.

0/−1
10.2.2016 16:56

V85a81c10l21a62v 49H18a65j61e71k 3266179709

od vás to zrovna sedí. vy jste určitě profík přes drážní provoz a zabezpečovací techniku, že ??

+1/0
10.2.2016 19:10

J40i24ř13í 68C11i27b91u80l36k87a 4680420461

Náhodou se tím živím, Hájku...

0/−1
10.2.2016 20:37

V76a32c45l95a50v 90H36a41j30e21k 3566249699

Já jsem se tím také živil, jako výpravčí a vy??

+1/0
10.2.2016 20:59

V63a82c60l94a47v 77H81a25j51e84k 3236409789

a docela si potrpím na oslovení pane nebo ještě lépe pane inženýre:-)

+1/0
10.2.2016 21:03

P93e86t54r 59N92o40v77o26t71n85y 1291650311

evidentne ne. :-)

+1/0
10.2.2016 21:03

I34v79a38n 20H13o55l54a41s 5627187308417

Kdyby to byla pravda, pak by to bylo dost nebezpečné. Ale evidentně jn kecáš - podle blábolů, které jsi "zasvěceně" napsal sám.

0/0
10.2.2016 22:15

P50e89t59r 30N35o46v32o64t70n96y 1491860701

Nic neudela takovou radost, jako ležet v žaludku nějakému blbovi. :-)

+2/0
10.2.2016 20:20

I27v26a46n 52H90o95l40a39s 5267527128857

>když se diletanti vyjadřují k tématu, o kterém ví asi tolik jako Kalousek o práci.

Tak se k němu nevyjadřuj, truhlíku. Napiš, co bylo špatně, nebo drž pec.

+1/0
10.2.2016 22:14

P41e81t67r 85M46o40s77t33ý28n 3529507277950

aby jely vlaky proti sobě - to softwarově nelze, člověk musí zmáčknout Enter

0/0
10.2.2016 13:01

P46e48t96r 11F60r37a40n51c 9497841388188

Proc to nejde. Staci ten software tak naprogramovat. A pujde to i bez Enter.

+2/0
10.2.2016 13:09

J88i71ř21í 89C11i34b46u57l43k93a 4630640781

XKdyž vše funguje tak jak má, je to OK. Horší když dojde k závadě nebo úmyslnému vypnutí zabezpečení. To je pak zaděláno na průšvih. I u nás předpisy umožňují pokračovat v jízdě, když je na semaforu "stůj";-€. Je to špatně, ale je to tak.

0/−4
10.2.2016 12:20

V33a66c70l62a52v 74H75a28j56e54k 3576439389

Proč by to mělo být špatně??

+2/0
10.2.2016 12:25

P64e25t70r 44N90o96v38o77t56n68y 1661430261

Pán asi rád tráví dlouhé hodiny ve stojícím vlaku. :-)

+3/−1
10.2.2016 12:27

I28v13a68n 61H52o84l41a31s 5367707698877

Není to špatně, je to dáno reálnou situací, kdy "stůj" ještě nemusí znamenat, že skutečně nelze pokračovat v jízdě (nejčastěji porucha ZZ).

+1/0
10.2.2016 12:31
Foto

L96a19d62i88s42l27a63v 55H72a68r31v86á98n12e65k 9365108753963

A jaký by pro to měl být důvod?Zabezpečovací zařízení je pro zvýšení bezpečnosti dopravy a ne naopak.

0/0
10.2.2016 15:11

J14i28ř35í 56K71o58c94u11r71e11k 6165384545108

Ano, když je ten "semafor" součástí autobkloku na širé trati, tak strojvedoucí může jet podle rozhledu.

A nebo si to pletete s přívolávací návěstí, kdy svítí červená a bliká bílá. A nebo jste se vyklonil, mašina projela na zelenou a vagony už logicky jely proti červené.

0/0
10.2.2016 16:11

P56e93t87r 74N87o24v50o12t86n52y 1591810811

Nebo na rozkaz.

0/0
10.2.2016 16:15

V28a15c31l59a72v 65H68a70j62e89k 3396479259

To to nic nemění na tom že zabezpečovací zařízení na lokomotivě musí umožnit jet na červenou.

+1/0
10.2.2016 19:12

P54e66t39r 76N85o52v18o77t60n22y 1611560111

Samozrejme. Jen ze to nemusi byt ani jedna z tech možností. PN je taky "rozkaz" vypravciho. Ale i bez blikave bile ten rozkaz muze byt dorucen a muze se jet proti stůj.

0/0
10.2.2016 21:02

V82a96c89l76a42v 60H53a94j83e78k 3806449869

Ale to nezpochybňuji, jen tvrdím, že zabezpečovač na lokomotivě to musí umožnit. Myslím, že tvrdíme oba to samé,

+2/0
10.2.2016 21:07

V32a34c83l57a75v 35H20a42j84e29k 3146959199

nebo na "povolenku" 8-o8-o

0/0
10.2.2016 21:14

P41e49t54r 18N96o26v63o37t87n65y 1101620151

ano.

0/0
10.2.2016 23:14

V63a47c58l81a59v 94H51a64j84e53k 3766639849

Letadla také mají autopilota, ale ruční řízení má vždy přednost, zvlášť v mimořádnách situacích. Proč by to na lokomotivě mělo být jinak??

+1/0
10.2.2016 19:19

P30a90v97e96l 76V84ě80t32r29o13v50e74c 6816648792581

Tak člověk to byl v každím případě. Buď nastavením nefunkční ignalizace či zabezpečení, buď výrobce vadných vlaků nebo jejich strojvůdce, ale člověk to byl jistě. Ne zvíře nebo náhoda. Ale to asi věděli úplně všichni, k tomu nebylo třeba psát článek.

+3/−2
10.2.2016 12:07

P44a68v83e94l 70V71ě71t83r13o68v19e54c 6536568952771

omluva:...v každém...

0/0
10.2.2016 12:07

I54v21a94n 71H39o89l87a24s 5817817448437

Podle této "logiky" by i za to zvíře mohl člověk, protože v této části Evropy samozřejmě člověk zásadně ovlivňuje druhou skladbu a počet živočichů. Takže raději zůstaňme u toho, co tím sdělení "může člověk" bylo doopravdy myšleno, že?

0/0
10.2.2016 12:33

P18a16v77e39l 70S16t49a84v91j67a24n58í29k 6248935177741

To je snůška blábolů a ne článek.

0/0
10.2.2016 11:58

O36n77d71ř17e71j 30K69o68l18á29ř 1543795693231

hrozná představa, když se dva vlaky srazí ve dvousetkilometrové rychlosti.

+1/0
10.2.2016 11:51

T87o36m37á74š 95N90o79v82o47t17n21ý 4840858968467

Pokud máme systémy idiot-proof do takové míry, že čidlo kontroluje strojvůdce, jestli ten zase kontroluje jiné čidlo a pokud ne, tak další čidlo celý systém zastaví, pak takové řízení můžeme rovnou nechat robotům.

Téměř to vypadá, že platíme lidskou obsluhu, aby nezničitelnému systému zůstala "zadní vrátka" k jeho likvidaci.

+1/−7
10.2.2016 11:27

I52v25a95n 80H48o54l14a71s 5357457858187

Takže ještě jedno (po stopadesáté) - ten systém nemůže být nastaven tak, aby za žádných okolností nebylo možné manuálně toto zabezpečení překonat. Například při poruše traťového zabezpečovacího zařízení se automaticky nastaví červená (obecné vlastnost všech klíčových zabezpečovacích zařízení na železnici, že při poruše se musí vždy přestavit do bezpečnějšího stavu). Přitom se stoprocentně ví, že úsek za návěstidlem je volný a sjízdný. P5esto bude celá trať stát několik hodin, než bude zařízení opraveno? Nebo je lepší (při dodržení všech povinností pro tento stav) jezdit alespoň sníženou rychlostí? Stejná situace je třeba u železničních přejezdů třeba ve cvhíli, kdy "sběrači kovů" ukradnou třeba kabely od traťových kontaktů - přejezd se taky automaticky přepne do výstrahy: mají pak auta stát třeba několik hodin před přejezdem, nebo na ruční pokyn odpovědného zaměstnance dráhy opatrně přejet na druhou stranu?

+9/0
10.2.2016 11:43

T69o62m85á93š 14N32o54v35o31t90n48ý 4960268948527

Když dnes kdejaký študák sestrojí auto, které dle posledních zpráv samo dojelo z USA kamsi do Mexika, tak jak asi dopadnete vy nádražáci s mašinkami na kolejových vodítkách? Vždyť už jezdí i vozy Metra bez jakékoliv obsluhy.

http://wertyzreport.cz/clanek/robotizace-usa-25-procent

+1/−1
10.2.2016 12:15

I40v64a95n 86H43o71l32a64s 5147587988317

> vy nádražáci

Vyješ na špatné hrobě! Nejsem nádražák, ale o železnici a zabezpečovacích systémech na ní vím dost na to, abych vědě, že tvé laické představy o tom, jak "snadno se to dá udělat", jsou totálně mimo mísu. Jedna věc je totiž princip a zcela jiná pak praktická realizace - ďábel je vždy skryt v detailu.

+1/0
10.2.2016 12:38

T67o83m64á11š 38N20o81v20o30t60n22ý 4160628418707

Jediné co váš robotizační ortel o pár let může oddálit, je zkorumpovaný ministr dopravy Ťok kterého si ČD úspěšně platí.

0/−1
10.2.2016 12:49

P24e60t75r 97F63r52a12n73c 9177391588518

Zavolej svuj postreh firme AZD. Urcite te radi vyslechnou.

+1/0
10.2.2016 12:41

I45v46a96n 81H45o15l11a86s 5517667888197

Mě u podobných debat vždycky fascinuje, kolik (jinak zřejmě soudných) lidí si najednou myslí, že bez elementárních znalostí v daném oboru dokáže z fleku vymyslet něco, na co ti "blbci, co se tím celý život živí" nikdy přijít nemohou.

+3/0
10.2.2016 12:50

P86e43t84r 32N78o51v89o33t12n11y 1171140381

AVV už u nás nějaký ten pátek funguje. Ale strojvedoucí tam stejně ze zřejmých důvodů bude sedět dál.

+1/0
10.2.2016 12:42

T60o44m77á64š 19T57a71t79í67č46e72k 5320782760108

+ byl omyl.

Metro srovnávat s železnicí je s prominutím blbost. Metro je uzavřené, oddělené ode všeho jiného dění kromě nástupů a výstupů v přesně daných bodech. Množina možných stavů je velice přehledná. Mimořádné stavy jsou opravdu mimořádné. To se o železnici rozhodně říct nedá.

+1/0
10.2.2016 14:54

M61a54r28t57i70n65a 20T30r67o79j94a64n48o34v49á 5443388925

A už je to tu, už se tu sbíhají paranoici, co mají Arabů plnej špajz i šuplíky v kanceláři...:-/

+13/−2
10.2.2016 11:14

M53a84r70t32i31n 41P19e26t39ř29í95k 4212989981741

No, abyste se nedivila ;-) já teda doufám, že šlo o nechtěnou chybu lidského faktoru, nicméně JINÁ příčina se ZATÍM vyloučit nedá... každopádně finální závěr nechám samozřejmě na vyšetřovatelích.

+1/−7
10.2.2016 11:26

K89a71r56e81l 59K42r71p50a23t19a 5844246918335

To není paranoia ... to je statistika a teorie pravděpodobnosti.

0/−4
10.2.2016 11:29

T54o27m12á43š 39T35a90t38í38č33e86k 5480532350898

Je to neznalost náboženského revolucionáře. Ten to chce s efektem, aby byla vidět jeho bohulibá činnost. Bomba, kalašnikov, únos, to má efekt, ne přepilování drátů v zemi.

0/0
10.2.2016 15:01

M33i55c79h94a88l 58R61e92j62z78e59k 5806447565231

Prave podle te teorie je pravdepodobnejsi, ze te v Praze sezere divokej lev nez, ze te zabije arabskej terorista.

0/0
10.2.2016 15:08

P45e27t26r 92F83r12a93n77c 9687731838608

Ja uz spajz zkontroloval. Jen zemaky a jabka.

+2/0
10.2.2016 13:16

J43a33r94m21i87l45a 59Š89í63m14o29v13á 3741924347499

Taková hloupost to zase není, když tuším ve Švédsku v podobném duchu nevyžadovali při jízdě autem řidičský průkaz.

+2/−2
10.2.2016 12:21

J64a79r53m56i80l25a 86Š69í31m60o51v87á 3381774217309

Sorry, to mělo být jinam.

0/−1
10.2.2016 12:26

I15v96a28n 68H67o66l70a44s 5837667598407

No, pro někoho to možná srovnatelné situace jsou ...

0/0
10.2.2016 12:28

Z96d23e28n90ě77k 54W22e88r30n36h79a28r46t 6357885372938

Pochopitelně, že to zavinil člověk. Vnější zásah je asi dost nepravděpodobný, jako že by to trefil blesk nebo meteorit? Jinak vždy jde o lidské dílo, i ten zabezpečovací systém, trať a všechno kolem je lidský výtvor a člověk holt dělá chyby.

0/0
10.2.2016 10:55

A71r60n84o92š97t 96S77t73á64r81e96k 4182180715234

Chápu, že jeden člověk může přepnout automat a vjet tam, kam by neměl.

Nechápu ovšem, že na tak kritickou situaci, kdy po jedné koleji jedou vlaky proti sobě, není nikdo další upozorněný, přijde se na to, až se srazí a ještě pak někdo prohlašuje, že systém neselhal. Kdyby "systém" neselhal, tak se ty vlaky nesrazily.

+3/0
10.2.2016 10:54

V64a55c71l18a41v 60H20a83j64e32k 3106779269

Píší, že ke srážce došlo cca km od stanice. Pokud vlak projel návěstidlo a jel 100km/h tak na nějakou další reakci nebylo moc času a to ani v případě automatického generálního stop.

+1/0
10.2.2016 11:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.