Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Bavorsku se čelně srazily dva vlaky, deset lidí zemřelo

Deset lidí zemřelo a asi osmdesát lidí bylo zraněno při srážce dvou vlaků u bavorského města Bad Aibling. Příčina nehody zatím není jasná. Vlaky po srážce vykolejily, mezi oběťmi jsou oba strojvedoucí a dva průvodčí. Příčina neštěstí není dosud známa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I36v56a59n 88H59o57l93a86s 5777957828547

Pokud pisatel nadhodil hypotézu, že se kvůli špatně přehozené výhybce vlak ocitl na špatné trati, pak logicky muselo jít o výhybku pojížděnou PROTI hrotu.

0/0
10.2.2016 10:21

M24i18c63h96a90l 22L62e75k18e22š 4541171443695

Tak snad již zůstane "jen" u těch deseti. I tak moc. :-(

0/0
9.2.2016 23:09

L98u35c84i97a60n 95P26a82p20a75z81i52a72n 5234887181535

Už je mrtvých 11. Bohužel.

0/0
10.2.2016 9:30

D78a48n81i66e28l 66Ř45e24h37á59č48e47k 5447513231337

Tady je zajímavá statistika vlakonehod u nás od roku 1848!!!

https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_nehod_v_%C4%8Cesku

0/0
9.2.2016 21:59

J43a78n 69J96e55m77e28l96k34a 1525310

Je smutné, že zabezpečení bylo neúčinné. Navíc na elektrické trati. Jsem zvědav čím, jestli třeba nebylo nějak vyřazeno zařízení v soupravě.

Jak je to u nás? Protože většina tratí je jednokolejných a navíc dieselových. A po nehodě v Paskově 2009 si nedělám o jejich zabezpečení iluze. Tam stačilo, aby se to o 30 sekund odehrálo jinak a vlak nabral rychlost od nádraží, zajel do zatáčky a bylo to podobné. U nás se podle mě hlavně investuje do zabezpečení koridorů, ale ten zbytek, kdo ví. Přitom ty jednokolejné tratě jsou na to náchylné.

http://moravskoslezsky.denik.cz/nehody/20090216_nehoda_vlak_paskov_zraneni.html

0/0
9.2.2016 20:29

V18a69c89l61a28v 14H11a37j94e87k 3846799689

U nás je řada lokálek vybavena velmi moderním zařízením, např. Plzeň-Klatovy, Plzeň Žatec, Zdice Písek, Česká Lípa-Bakov nJ. a další. Někde ja to zase ještě nostalgie, třeba Praha-Kladno, kde v Ruzyni jsou k vidění i mechanická návěstidla.

0/0
9.2.2016 21:45

V49a83c32l45a76v 45H75a33j68e28k 3386449289

U nás je řada lokálek vybavena velmi moderním zařízením, např. Plzeň-Klatovy, Plzeň Žatec, Zdice Písek, Česká Lípa-Bakov nJ. a další. Někde ja to zase ještě nostalgie, třeba Praha-Kladno, kde v Ruzyni jsou k vidění i mechanická návěstidla.

0/0
9.2.2016 21:45

Z20d96e11n30ě83k 41D74u45b37e54c47k96ý 3297434420248

Už 10 !

0/0
9.2.2016 18:36

M28i45l58a97n 11P57e70l54e81š29k88a 7756962490

Na všech tratích v Německu je instalováno zabezpečovací zařízení a to už mnoho let, takže se prakticky nemohou vlaky takto čelně srazit. Vlaky mají "černé" skříňky, takže po vyhodnocení bude někomu hodně horko a bude sedět a platit jako mourovatý! Možná, že šlo také o hrubou nedbalost. Bude nutné systém ještě zdokonalit a zařídit, aby ani lidský faktor nemohl podobné další neštěstí způsobit. Na technickou chybu to nevidím, ale mohu se také mýlit.:-):-):-)

0/0
9.2.2016 17:13

J51a60r27o10s92l13a36v 73P13r53u14s32a 9222390842484

ja mam furt takovej blbej pocit ze nekde v trave lezi koran :-)

+4/−9
9.2.2016 17:33

M57i12c42h19a50l 81L79e45k26e61š 4351551473645

Hlavně nenávist. :-/

0/0
9.2.2016 23:18

I52v98a48n 86H12o86l78a29s 5497397868537

> Na všech tratích v Německu je instalováno zabezpečovací zařízení

Rozhodně ne na všech takové, aby podobné srážce zabránilo (na téhle ale podle všeho ano). Nevím, jestli Němci mají obdobu tuzemské D3, kde se na málo frekventovaných regionálních tratích jezdí doslova "na hubu", ale těžko budou mít málo využívané tratě zabezpečeny stejně důkladně, jako ty páteřní.

0/0
9.2.2016 17:34

O42l14d92ř77i45c41h 69J43a71n85e43č86e98k 8689806813821

tohle není 'málo frekventovaná regionální trať' - sice toho na ní možná v běžném provozu moc nejezdí, ale je to záloha pro hlavní trať Rosenheim - Grafing - München, i kvůli tomu byla elektrifikována, takže tam jistě je i patřičné zabezpečení

https://de.wikipedia.org/wiki/Mangfalltalbahn

+1/−1
9.2.2016 17:40

I40v76a79n 36H48o10l15a83s 5347367978687

> tohle není 'málo frekventovaná regionální trať'

A já to snad někde tvrdím??

Nemluvím o TÉTO trati (viz závorka v první větě), ale zpochybňuji generalizované tvrzení, že "na všech tratích v Německu ... "

0/0
9.2.2016 19:27

O38l61d13ř31i95c48h 74J51a47n26e93č85e13k 8919656643601

o.k. tak to jsme si špatně rozuměli

0/0
10.2.2016 8:39

O87l43d15ř96i45c19h 61J17a27n93e14č86e93k 8219156713741

co se na to dá říct... u toho sobotního lavinového neštěstí mi taky bylo od začátku jasné, že "někomu bude hodně horko a bude sedět a platit jako mourovatý" - ale když tam sám zůstal (vůdce skupiny)... tady je dost pravděpodobné, že selhal strojvůdce - oba zahynuli...

"bude nutné systém ještě zdokonalit" - víte, to je těžké, ono by bylo nejbezpečnější, kdyby tam žádný fíra neseděl a vše jelo samo podle počítače. ale fíra tam sedět musí přinejmenším kvůli řešení nestandardních situací (překážka na kolejích...) a proto musí mít taky určité možnosti počítač obejít - jenže to už pak zase připouští jeho pochybení...

0/0
9.2.2016 17:37

G43e34o39r64g 12K29o15m39b44e24r82e93c 9324551446491

vsak to taky v televizi (ZDF) rikali. Prvni varovani kdy to hlasi problem a vlak by automaticky zabrzdil muze masinfira vynulovat druhy pry uz ne. Ale v tomto pripade kdy oba vlaky jely ca. 100km/h to bohuzel uz kdruhymu varovani nedoslo. V tom pripade by vlak zastavil i kdybby se fira stavel na hlavu. Uvidime co prinesou cerny skrinky. Treba byl fira zrovna takovej magor jak ten pilot Germanwings

0/0
9.2.2016 19:34

P33e45t92r 91F70i92a52l50a 9243786543703

Mnoho let to všude nebude, v televizi říkali, že v Německu zabezpečovali hodně tratí v roce 2011.

Těžkoříct, co se stalo, zatím nebylo nic zveřejněno, mluvil jsem s odborníkya ti mají obavy, že šlo o shodu okolností - technická závada + selhání lidského faktoru.

Je to veliké neštěstí a raději nedomýšlet, kdyby tam školáci neměli jarní prázdniny.

0/0
9.2.2016 22:34

J63a53r14o88s23l38a58v 41P35o94s84p23í10š67i10l 2941789225936

Nevypadá to, že by se soupravy srazily souhrnnou rychlostí 200 km/h. To by byly jinak rozmašírované a rozházené po okolí. Takhle to odnesly převážně jenom lokomotivy a lidé v nich cestující.

0/−1
9.2.2016 15:38

B47o68h46u69s75l21a79v 14K49r80á88l50í33k 2741440749906

Lidé asi moc v lokomotivách necestují, že?

+1/0
9.2.2016 19:11
Foto

P19e92t79e93r 96J13a24b37l59o78n91o13v91s57k70y 1119846161111

Tak som si zisťoval spojenie.Os.vlak č.79505 odchádza z Bad Aibling 6.38,v žst.Kolbermoor má príchod 6.44.Os.vlak č.79506 z Rosenheimu do Bad Aibling,má plánovaný pobyt v žst.Kolbermoor 6.40-6.45.Tu sa mali oba vlaky križovať.!!Je pravdepodobné,že vlak 79505 meškal a vlak z Rosenheimu v Kolbermoor nepočkal na križovanie a za pár sekúnd sa oba vlaky zrazili.

+4/0
9.2.2016 15:31

J26o82s38e76f 43K34r18o59u46p53a 7611488645917

Němci byli velice pečlivý národ, než se začli obohacovat a většinu prací na nižšíchpostech dělají emigranti.

+4/−14
9.2.2016 15:15

M19i84c84h42a98l 50D65o32l42e25ž42e87l 7100577336276

padá rubl, něco si přej

+18/0
9.2.2016 15:35

P48e48t67r 42F57i17a80l26a 9463696873523

Ano, ale na vyloženě nízkých postech, ne na zodpovědných jako strojvedoucí nebo signalisti apod.

0/0
9.2.2016 16:32
Foto

M77a82r97t40i36n 20P82e71š85e68k 7841658454935

To už je opravdu ubost, tahat politiku i sem.

+1/0
9.2.2016 17:06

I50v23a43n 55H33o60l35a28s 5157237798327

Netahá sem politiku, ale spíš vlastní blbost.

+2/0
9.2.2016 17:35

M44i11r14e68k 95B39á61r22t53a 2585277120601

Tak aspoň že mají prázdniny, že tam nebyli školáci. Štěstí v neštěstí.

+5/0
9.2.2016 15:11
Foto

J89a73r60o41s79l63a12v 96D62o65u67š81a 3892454374266

Nějak nechápu... Je to jednokolejná trať, někdo přehodil výhybku špatně. To znamená, že jeden vlak jel najednou jinou tratí, než by měl. To to nikomu nepřipadlo divné?

Nicméně - soustrast pozůstalým.

0/0
9.2.2016 15:10

I58v77a83n 59H14o75l80a67s 5267727548137

> že jeden vlak jel najednou jinou tratí, než by měl

Nesmysl., proč by měl být jeden z vlaků na špatné trati?? Jen tam byl bohužel ve špatnou dobu.

+3/0
9.2.2016 15:15
Foto

J32a49r91o94s41l93a43v 86D74o86u34š59a 3772344804456

takže by za to asi nemohly špatně přesunutý veksle, ale semafor. K této vyriantě se také přikláním, že někdo projel červenou nebo že se zbláznila zebezpečovačka.

+3/0
9.2.2016 15:18

J46a85n 15F92i34a95l94a 7794427515569

Když se může zbláznit klévesnice, tak může i zebezpečovačka.

0/0
9.2.2016 22:45

O24l91d92ř24i17c18h 97J74a23n72e71č49e94k 8129506513711

to je jen spekulace, která se spíš nepotvrdí, protože fakt nevím, jak by to v mezistaničním úseku mohlo způsobit. na nádraží snadno - špatně se přehodí výhybka a vlak vjede na obsazenou kolej. ale tady??

+3/0
9.2.2016 15:16

V34a81c78l93a45v 31H39a67j60e78k 3366549229

Při odjezdu z nádraží na jednokolejce se většina nebo téměř všechny výhybky pojíždějí tzv. po hrotu, takže špatně hozená výhybka je technicky nesmysl, protože si ji vlak do správné polohy přestaví sám, takže budťo projetí návěstidla fírou nebo nezvládnutá obsluha či porucha zabezpečovacího zařízení.

0/0
9.2.2016 21:42

O62l89d47ř28i93c81h 71J27a50n78e59č67e72k 8739466193891

však jsem napsal, že si nedovedu představit, jak by toto mohla způsobit špatně přehozená výhybka ;-) vlastně to na první letmý pohled připomíná Stéblovou...

0/0
10.2.2016 8:43
Foto

R82u53d32o35l17f 69P76o29l55a70n83e49c56k29ý 3473674603185

Právě teď bylo oznámeno, že muselo selhat více věcí najednou. Člověk, zařízení na trati i zařízení ve vlacích.

Policie už má obě černé skříňky, takže se příčina nehody brzy odhalí.

+3/0
9.2.2016 14:18

J59a57n 82K55a69š98p36a83r 1127290368729

Divné divné divné . Už je to dost dlouho, co jsem četl, že "skopčáci" mají na všech elektrifikovaných tratích generální stop. Problém - stop - vypnout proud - a všechno stojí. Dělal jsem u německé firmy a tak vím jak jsou Němci až přepečliví. Fakt divné a velice smutné. ;-(;-(;-(

+7/0
9.2.2016 14:16

P56e92t57r 69D94v81o32ř85á54k 9304707982470

Oni selektivně pečliví, viz nehoda Germanwings.

0/−12
9.2.2016 14:23

E20m87i77l 92D59u21d98a 8225652856603

debilni porovnani. Germanwings bylo neco jako unas Hepnarová - kdyby umela litat, udelala by neco podobne

+13/0
9.2.2016 15:02

P17a37v82e33l 98C33h67l57u91b82n23a 7897906858337

To je velice trefné přirovnání.

+3/0
9.2.2016 17:23

M65a45r73t62i39n 86K83y17p58r 2212575894514

Od kdy se zločin označuje za nehodu?

+1/0
9.2.2016 17:26

J17a37n 59C90h16o95b62o67t 5973988859317

Ne OD, ale DOkdy: totiž dokud ne jako příčina neprokáže něco jiného.

0/−1
9.2.2016 18:45

B61o23h17u64s96l96a85v 16K36r55á63l47í12k 2561730339296

Od té doby, kdy zločinci způsobují nehody.

0/−1
9.2.2016 19:13

B33o21h50u43s25l49a64v 32K31r82á93l33í65k 2661460879416

Naprostá většina nehod je zaviněná, tedy někým způsobená. A způsobení závažné nehody bych se nebál nazvat zločinem, i kdyby byla způsobená pouhou nedbalostí nebo něčím alibismem.

0/0
9.2.2016 19:15
Foto

R76u72d75o52l61f 24P70o82l25a61n72e22c88k59ý 3323394473735

Vlaková neštěstí se stávají všude po světě, ne jen u nás, jak si mnozí lidé myslí. Ani sebedokonalejší zabezpečení nedokáže zabránit chybě lidského faktoru.

Upřímnou soustrast pozůstalým.

+17/0
9.2.2016 14:15

Z86d44e87n46e72k 52B41e74d23n91a82r 7697886267599

Tak to si nemyslím. Navíc u vlaků to prostě nechápu. Sledování služebních aut má každá firmička. Software, který bude sledovat vlaky nemůže být nic složitého. Navíc někdo musel projet na červenou, za ní by mělo být čidlo, které zjistí že se to stalo. Rozhodně zvládnutelná záležitost.

+3/−3
9.2.2016 15:05

I69v79a10n 56H76o71l96a79s 5597107878907

> Software, který bude sledovat vlaky nemůže být nic složitého

No, takže jsi napsal pravdu, že u vlaků to "skutečně nechápeš". Ono to fakt tak jednoduché není, jak si laik myslí.

+4/0
9.2.2016 15:07

J20o42s33e71f 92Š27o91l58t52e53s 8394108330213

Proč ne? Mít doplňkové sledovací zařízení s GPS nepřetržitě připojené k dispečinku není dnes až tak nemožné. A napsat program, který by u jednokolejných drah podobnou situaci zjistil není nic složitého.

0/−2
9.2.2016 18:27

P85e10t78r 98N54o72v56o62t28n78y 1311810701

To "čidlo" zrovna německý zabezpečovač má. Strojvedoucí ho může obejít "Befehlem", ale ne při 100 km/h, ani se takovou rychlostí k tomu návěstidlu nemůže blížit. Prostě se něco rozbilo.

0/0
9.2.2016 16:01

J12i88ř64í 37S45t84e61h30l42í88k 9307896515952

Průměrně se zabije za jeden týden na silnicích EU 70 lidí.Nikdo se nad tím nepozastavuje.Kolik připadá na železniční a leteckou dopravu není psáno.

+3/0
9.2.2016 13:47

P66a16v26l49a 10K33v64a84p96i10l59o54v25á 7449578234547

Jo jo vzhledem k tomu, že se to stalo v zemi se snad nejdokonalejším systémem a pravděpodobně s nejdisciplinovanějšími obyvateli na světě, je evidentní, že před podobnými neštěstími nás NIKDY žádný systém (zákony, nařízení) neochrání. Je třeba to mít stále na paměti.

+9/−1
9.2.2016 13:27





Najdete na iDNES.cz