Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žádná revoluce, inkluze už funguje. Jen dodáme peníze, říká Valachová

Ministerstvo školství zapracovalo hojné připomínky do ostře sledované vyhlášky ke společnému vzdělávání, která bude účinná od září. „Nejde o převratnou změnu, ale o evoluci,“ zdůraznila na úterní tiskové konferenci ministryně školství Kateřina Valachová. Takzvané inkluzivní vzdělávání už podle ní funguje, jen je nutné do systému nalít peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L31a56d97i34s50l15a66v 82P89o13s16p50í97c95h94a71l 1958937153220

O tom, jak to bude ve třídách vypadat, mohou referovat učitelé, kteří mají ve třídě několik malých Romů. Nezájem o výuku, vyrušování, neposlušnost. Doma vidí, že vzdělání nepotřebují. Rodiče vzdělání nemají, nepracují, berou sociální dávky a žije se jim lépe, než kdyby pracovali. Vzdělání je dokonce nebezpečné - museli by pracovat.

Úroveň každého systému je rovna úrovni nejslabšího článku a to budou ti nejslabší žáci. Nebudou stíhat, budou vystresovaní a budou zlobit. Průměrní žáci se budou nudit a budou zlobit. Naprůměrní žáci se budou nudit a budou vymýšlet alotria. Nic je nebude nutit k tomu, aby se snažili, protože budou i tak nejlepší. Bude to degradace celého našeho školství. Je to ústupek kritice ze strany EU ke vzdělávání Romů. Výsledkem bude katastrofální základní školství.

Murphyho zákony byly publikovány jako recese, ale zkušenost ukazuje, že opravdu platí. A jeden z Murphyho zákonů tvrdí : "Každá změna je k horšímu!" A pro naše školství to platí už delší dobu!!! Třeba blbě, ale jednotně. Všichni žáci pak budou stejně blbí....;-O;-O;-O;-O;-O;-O;-O

0/0
28.2.2016 9:53

P40a34v58e90l 14J12a68n39o53u83š75k85o12v24e50c 1153398509442

Výborně a státní debilizátor se může rozjet. Hlavně ty prachy.

+2/0
13.1.2016 12:04

M38i51l66o20s80l58a95v 62K48a74n87t93o79r55e87k 1749967961169

Ano chce to hlavně prachy, aby bylo málo muziky za hodně peněz. A pak z matematického hlediska vše funguje, i když to ve skutečnosti nefunguje.

+3/0
13.1.2016 9:55

F29r48a45n37t38i15s36e29k 47C83h55o88m42a55t 7598757694731

Jen dodame penize. Abychom zaplatili tzv. korektnost dovedenou k uplne absurdite. Mensiny ziskavaji vice prav nez vetsina. Tento osviceny zasah do skolstvi postrada, alespon podle meho, logiku. U 1-4 lehce retardovanych zaku bude alespon 1 asistent (misto jednoho ucitele na 12-15 zaku v pomocne). Tito retardovani budou traumatizovani tim, ze nejsou schopni pochopit latku pro normalni deti. Ti normalni se jim budou, jak je zvykem mezi detmi, posmivat. Bude dochazet ke zdrzovani ve vyuce. Kdyz budou problemy ve vyucovani, tak si je asistent vezme do nejake volne tridy...kolik tech volnych trid ve skole bude? Jak budou hodnoceni, mirneji nebo podle zvlastnich osnov? Co kdyz treba v osme neretardovany zak propadne a retardovany s mensimi znalostmi a schopnostmi projde? To mame ve skolstvi tolik penez, abychom zavadeli drazsi a blbejsi system? Ale kdyz se proti takoveto hlouposti nekdo ozve, tak je hned rasista, je to protiustavni, skandalni,...Kdo s touto inkluzi prisel?

+6/0
13.1.2016 9:38
Foto

D23a77l42i18b48o30r 64B64a89r94t40o23š 5484530177329

a přesně to je účel věci.....i když ...kdysi jsem měl ve třídě jednoho dyslektika a prostě jsem to nebral na vědomí a chlapec se naučil na trojku v pohodě...

Inkluze je hloupost a proto se to lidem předhazuje....zažil jsem i výběrové třídy a ty přineou podstatně více dobra pro stát a i pro nadané jedince...

+1/0
17.1.2016 11:54

F31r95a92n24t37i14š53e39k 57E78l91i84á54š 6487303785286

Asi žádné ministerstvo neopovrhuje tolik svými zákazníky - rodiči i dětmi nebo "zaměstnanci" - učiteli. Nikoho tam nezajímá jejich názor.

Asi žádné ministerstvo nemá ve svých řadách tak vysoké procento diletantů, jako to školské. Myslím, že počet odučených hodin na ministerského úředníka nepřekročí hodinu za život. Aby úředníci dodali své existenci nějakou důležitost, zavádějí rozmanité "novinky", které záhy ruší, aniž by byl za jejich tvrdé vynucování kdokoli potrestán.

+5/0
13.1.2016 8:15

M82i28c73h20a98l 25H72i72r25k40a 4887346440123

Inkluze probíhá, ale nefunguje. Nedostatek peněz, nedostatek asistentů, "nadbytek" dětí ve třídách (30 dětí na 1 pedagoga při stávajícím vychování a nedostatku úcty jeden k druhému je skutečně hodně).

+5/0
13.1.2016 8:01

F81r19a33n62t82i55š46e19k 33H13a59v68a37l78a 9202513741

Současná ministryně je ještě větší dáreček než jihočeská matka Kuchtová. A ta se zdála nepřekonatelná v blbých nápadech.

+5/0
13.1.2016 7:55

T60o94m47á70š 87Z58e20m95á76n50e63k 5880238496336

Co čekáte od AK-39.

+1/0
13.1.2016 9:16

P44a89v13e45l 24R66y95b71e64c72k94y 8704593409870

1. třída-všichni zvládají písmenko "A",...druhá třída...písmenko "B"......dle mne nemají děti bez základního vzdělávacího potenciálu v klasické třídě co dělat. Každý den s dětmi dřu u učení a nakonec etalonem IQ bude retard co nepozná záchod od umyvadla a kuřinec od kokina....

+6/0
12.1.2016 22:21

M62i73l65e37n38a 95Š41a92l59j22o66v16á 7147810301207

Vysoké IQ, talent či třeba nájemní dům v lukrativní oblasti získaný v restituci po nějakém prapředkovi jsou jakýmsi darem. Všechny lze tzv. promrhat z nejrůznějších důvodů (např. absence či snížené jiné tzv. Q, nedostatečné úsilí pracovat na sém talentu, špatný odhad situace, ale i třeba hazard atd.).

Ta inkluze se zřejmě zatím týká pouze 1. a 2. stupně ZŠ, které mnozí žáci úspěšně ukončí s nižšími než zatím normálně předpokládanými znalostmi. Ale co bude dál?

Pomíjím nějaké příjímací řízení na SŠ. Ale ty SŠ budou pokračovat v normálním studijním programu (vycházejícímu ze znalostí absolventů 9. tř, ZŠ) nebo se nějak přizpůsobí znalostem přijatých studentů. Obdoba by byla u VŠ.

Zatím je zřejmě upraveno inkluzivní vzdělávání jen na 1. a 2. stupni ZŠ. Takže předpokládám, že rodiče dětí bez "nalitých asistentů" si budou muset celkem draze zaplatit doučování svých dětí, aby zvládly běžné učivo na ZŠ a mohly pokračovat na SŠ.

+1/0
12.1.2016 22:06

F36r34a46n75t74i36š17e64k 32C82h96m92e87l59a65ř 6878570

Takže pokud to dobře chápu, tak nás čeká toto pořadí stupňů ve školství:

- mateřská

- základní (s úrovní vzdělání mateřská)

- střední (s úrovní vzdělání základní)

- vysoká (s úrovní vzdělání střední)

- nadvysoká (s úrovní vzdělání vysoká)

- Mount Everestová (práva v Plzni)

Je to tak správně ;-D

+6/0
12.1.2016 22:23

D10u24š56a22n 93M47a57č19e84k 6110102884676

nadané děti nejsou pro budoucnost Evropy důležité, požadované budou světle hnědé s IQ do 90ti

+8/0
12.1.2016 21:01

F81r51a83n17t33i15š50e26k 87C46h57m71e15l22a43ř 6988710

Něco na tom je. Žádoucí je levná nemyslící pracovní síla s jedinými potřebami: nažrat se a plodit děti stejných "kvalit" ;-(

+6/0
12.1.2016 22:13

J61a11n 27N55e81m15e63t49h 1429853886651

vzdělaný a chytrý=nebezpečný pro tzv. elitu; proto INKLUZIV a všechny srazit na stejnou úroveň

0/0
24.2.2016 11:55

V89l34a17d74a64n 11Č54e19r79n36í59č47e40k 8222776973490

Možná by stálo za to se trochu zamyslet co to ta inkluze je a koho se týká. Že to nezvládnou čeští novináři mne nepřekvapuje, ale že to nedokáží ani absolventi našeho školství bez inkluze, to je na pováženou. Inkluze není jen tzv. LMD. Je to i řada jiných onemocnění a děti, které potřebují v nějakém směru asistenta ( inkluzi) kolikrát intelektem výrazně převyšují tu většinu. Tak kam s nimi?

+1/0
12.1.2016 19:22

T87o35m24á20š 22Z49e97m71á21n10e46k 5290678906296

Tak jak to píšete to má smysl, ale existuje odůvodněná obava, že to skončí úplně jinak. Dalo by se pochopit, že žáci s nějakou poruchou, která nezasahuje do intelektu, ale kteří potřebují asistenta, se budou účastnit normální výuky. Ale mentálně retardovaní, kterých se to bude zhusta týkat, žádného asistenta asi mít nebudou a nedokážete si představit, co dokážou provést s výukou (když jinak jsou naprosto zdraví a snížený intelekt jim je dán jaksi dědičně).

+4/0
12.1.2016 20:23

P61a59v97e21l 50J95a50n21o87u88š90k35o50v79e24c 1683378649102

Zajímavá teorie. Faktem ale zůstává, že v takové třídě nároky celkově poklesnou a premianti budou premianty i když se budou flákat. To je sice pohodlné, ale do života je to velká ztráta. Možná ale, že vládnoucí třída má záměr to všechno zprůměrovat. Žádná vláda nemá ráda svébytné vzdělané a inteligentní lidi. Většinou začnou strkat rypák kam nemaj.

+1/0
13.1.2016 12:15

V53l60a73d55a76n 84Č18e13r53n11í18č89e22k 8452406843790

To je praxe. Co se týká průměrnosti, ta je přece v našem školství podporována zejména teď. Jak rozvíjí školství v současné podobě intelekt a znalosti nadprúměrných. A věřte, že hodně těch nadprůměrných potřebují v nějakých ohledech pomoc asistentů.

0/0
13.1.2016 16:45

A23n65n57a 52T47v23a35r30ů31ž23k57o90v95á 4401186635668

Pane Černíku. Domníváte se, že třeba pro děti s vadami zraku bude lepší, když budou chodit do normálních škol? Opravdu pro ně není lepší speciální škola, která je jejich zdravotnímu stavu přizpůsobená?

0/0
13.1.2016 19:20

V46l67a86d14a31n 36Č41e92r95n20í78č98e77k 8882206933430

Již ve svém prvním příspěvku jsem zmínil, že asistenta potřebují děti mající i jiné postižení než "LMD". Vy jste vybrala jednu vadu a ptáte se na můj názor ohledně vady zraku. Nevím jakou přesně vadu máte na mysli. Ale to zda je to pro danou vadu lepší bych ponechal zejména na rodičích a na jejich konzultaci s odborníky. Za sebe si myslím, že tyto děti, i díky navýšení peněz" mají možnost vzdělávat se alespoň s hlavním, průměrným, proudem. SAmozřejmě je potřeba vytvořit i prostředí pro toto vzdělávání. Třídy nemohou mít mnoho dětí (myslím, že je tam počítano s max. 20), dětí s nějakým postižením tam může být max 3 a myslím dvě asistentky. V každém případě to bude přínosné pro obě skupiny. Osobně bych přivítal, kdyby stát vytvořil možnost vzdělávat inteligentnější děti mimo průměrný proud.Něco v protikladu k nynějším speciálním školám.

0/0
13.1.2016 19:56

A55n70n17a 56T16v46a48r34ů54ž70k60o22v57á 4691106355548

Jednu vadu jsem vybrala náhodně. Ve školách, které jsou určeny pro zdravotní postižení, kromě mentálních, jsou třídy přizpůsobené a vybavené pomůckami, které postiženým usnadňuji učení fyzicky. V těch školách nejsou osnovy nijak omezené, učí se to stejné jako v normálních školách. Navíc se tam učí třeba Breilovo písmo, posunková řeč a pod., podle postižení.

Dovedete si představit, že před Vámi ve třídě sedí nějaký cizí člověk, který v jednom kuse něco mele a nedovolí se soustředit na výklad učitele? A takoví tam budou až čtyři.

Ty inteligentnější děti mají možnost studovat od 6. třídy na gymnáziu. Existují i školy s rozšířenou výukou různých předmětů.

0/0
14.1.2016 6:57

V97l71a96d75a91n 39Č25e59r50n13í55č31e52k 8342476953610

Já o voze a Vy o koze a tím nemyslím nic špatného. Dále Vás přesvědčovat o prospěšnosti společné výuky nebudu. Má reakce, to opakuji již poněkolikáté, byla zejména na názor jak to odnese ten střední proud na základních školách. K tomu gymnáziu. Vy si myslíte že postižený člověk na gymnáziu nepotřebuje pomoc asistenta?

0/0
14.1.2016 8:50

A84n47n56a 19T40v30a48r79ů75ž65k79o79v48á 4491786725328

Pokud bude na gymnáziu postižené dítě s asistentem, nebude potřebovat vysvětlování, protože na výuku bude stačit tak, jako ostatní. Tam mu ten asistent bude pomáhat pouze v tom, co nezvládne fyzicky a nebude ostatní rušit věčnými kecy.

0/0
14.1.2016 9:04

V90l47a95d67a62n 41Č90e96r65n43í91č12e11k 8462236253940

Musím pouze konstatovat, že o tom nic nevíte.

Pěkný den.

0/0
14.1.2016 9:54

T84i61n78a 44M66a51l58á 5949255733444

Stále nechápu, proč se přistoupilo k likvidaci speciálních škol, které byly na velice slušné úrovni. Děti se zde učily tempem, které jim vyhovovalo a pokud rodina a škola dobře spolupracovaly, nebyl problém, aby dítě po absolvování speciální školy bylo přijato na učební obor a poté se stalo samostatným člověkem.

Obávám se, že tato inkluse je výrobkem na popud šílených rodičů, kteří si neumí připustit, že jejich dítě se nějak liší od ostatních a přes moc se snaží, aby také chodily do "základky" a nikoli do "speciálky". Přitom si neuvědomují, že jejich dítě, keré mohlo vynikat v rámci speciální školy bude v základní zcela jistě "na chvostu". Krom toho si myslím, že mzdové prostředky, které půjdou na platy asistentů, jsou vyhozenými prostředky z kapes daňových poplatníků. Pokud totiž dítě má mentální postižení, tak mu nepomůže ani dvacet asistentů. Krom toho, ve speciálkách byl snížený počet dětí ve třídě a tak měl učitel možnost více se dětem individuálně věnovat.

Nevěřím, že toto řešení je nějakou cestou vpřed. Halasně se provolává, jak je třeba zlikvidovat osmiletá gymnasia - přitom toto jsou právě školy, kde by se dítě, které je více nadané než průměr, nemělo naučit "flákat s učením", protože se na tyto děti kladou větší nároky. Zazdít nadprůměrně nadané děti ve třídách, kde jsou dva či tři "inkludovaní" žáci - to je trestný čin vůči jejich nadání a intelektu. Opět se bral zřetel na názory rádobyodborníků a odnesou to nejen mentálně postižené, ale i více nadané děti. O průměru snad ani nebudu hovořit. Své dceři jsem již doporučila, aby nešetřila a vnučku zapsala na soukromou školu. Je lépe, oželet nějakou dovolenou, než zlikvidovat budoucnost nadaného dítěte.

+12/0
12.1.2016 19:19

H78a11n63a 75B57r30ý42d98l98o92v31á 8155640223743

Paní ministrině neustále omílá "finance".Jen nechápu, jak finance zařídí, aby mentálně retardované dítě nebylo ve třídě stále jen poslední, aby někdy zažilo úspěch. Takové dítě také není jen v jednom kolektivu, ale chodí do různých tříd(i rozdílných ročníků), to mu asi moc klidu a sebevědomí nedododá. No a záplava asistentů ve třídě rozhodí děti s menší schopností se soustředit. Mimo to bývá ve třídách i několik dětí s vývojovými poruchami učení, které také vyžadují individuální přístup. Takže na schopnější děti se nedostane moc času. Sama učím 30 let a takové kotrmelce, co se dějí ve školství za posledních asi 15 let .....Nechci být vulgární. U nás už inkluze probíhá a je to tedy opravdu pro všechny zúčastněné docela nářez - finance nefinance. Takže zdravím Válkovou a ať si ten zázrak jde zkusit.

+15/0
12.1.2016 18:58

T86o55m76á74š 28Z66e64m53á63n27e93k 5860338956476

Docela bych jí přál, aby si na vlastní kůži zažila, jak dokáže pečlivě připravenou hodinu doslova zrušit hýkající retardovaný žák. A neudělá s ním nic. Dva, nebo tři podobní pak způsobí totální rozvrat. Nemluvě o energii, kterou je třeba tomu věnovat a to zcela nadarmo.

+6/0
12.1.2016 19:25

R72e47n67a56t27a 63M79y26s54l80í13k23o25v12á 4632552247

Souhlasím s Vámi. Jen si dovolím malou opravu, naše nejvyšší expertka přes školství se jmenuje Valachová:-)

0/0
12.1.2016 22:39

F32r91a63n13t28i49š54e77k 24C57h98m58e63l42a18ř 6138610

Ne že by naše školství mělo nějak závratně vysokou úroveň, tímto krokem se však základní školy stávají fabrikou na výrobu pologramotných idiotů, kteří budou umět maximálně "paci, paci, pacičky", a to ještě kdoví jestli ;-€

Ono je to stejné jako s řetězem: řetěz je pevný pouze tak, jak pevný je jeho nejslabší článek.

S učením ve skupině je to stejné: skupinu lidí lze vzdělat pouze do takové úrovně a tak rychle, jako to zvládne ten nejméně inteligentní jedinec ve skupině (tedy ten největší bl*ec).

Na této odvěké skutečnosti nic nezmění ani tisíc ministerských vyhlášek a 10 asistentů pro každého mentálně zaostalého jedince.

Jediný důvod zavádění této hlouposti, který mne napadá, je likvidace státního školství a převedení inteligenčně normálních dětí do soukromých škol, jako by bylo cílem ve státních školách učit jenom mentálně zaostalé, nepřizpůsobivé a imigranty.

Celá tahle "legrace" moc smrdí ;-O;-O;-O

+10/0
12.1.2016 18:42

M30i82r47o17s93l20a17v 38K32a93š24p52a48r 3502987701781

Možná to Františku zbytečně hrotíš, v podstatě máš ale pravdu

0/0
12.1.2016 18:50

M64i41r41o44s54l96a22v 77K13a16š79p66a90r 3472937191631

Paní ministryně je boží,takhle elegantně to zamluvit:-) Nikdo nemá námitky proti inkluzi tělesně postižených či dětí s lMD. Jen se cudně zapoměla zmínit že většina z těch 4,5 mld. půjde na začleňování "sociálně vyloučených"

+14/0
12.1.2016 18:35

M80i79r18o16s37l80a56v 73K94a55š39p34a75r 3162987871831

Omlouvám se, měl jsem na mysli LMD (lehká mozková dysfunkce)

0/0
12.1.2016 18:38

P77a76v71e27l 75Ř85a34p39e90k 7142366719415

Budou vznikat soukromé základní školy. Bohužel budeme muset platit jak školné na těchto školách, tak skrze daně celou tu inkvizici nebo jak to nazvali Rv

+4/0
12.1.2016 18:25

T55o29m43á84š 69Z28e61m72á36n59e84k 5700588506826

Ne inkvizici, likvidaci.

0/0
12.1.2016 19:27

J53a37n98a 79D78o16k69o27u47p45i15l93o82v76á 4462754294120

Žák se ptá ve třetí třídě ZŠ v hodině sexuální výchovy paní učitelky:

Jak to, že mám tak velké přirození? To je tím, že jsem sem byl přeřazen ze zvláštní školy?

Ne, to je tím, že je ti 20 roků..

+16/0
12.1.2016 17:58

V63e10r19o90n89i46k80a 35H20u50b27á86č56k26o44v51á 3846635156565

Ten vtip si musím zapamatovat. Je boží.

Všichni se bojí Laca z 1. B. A proč? No, má tátu v 8.B.

+9/0
12.1.2016 18:08

M91a34g84d12a 94K48a63t34z78o94v89á 9826651679938

Tak předpokládala jsem, že tahle zhovadilost zvaná inkluze se dělá kvůli úsporám, a ono je třeba kvůli ní nalít do školství peníze? Na to, aby bylo úplně zničené?

+19/0
12.1.2016 17:53

J50a72r62m46i62l98a 52S95t29ř98e60l88b87o58v41á 9902814700711

výuka a požadavky na žáky se přizpůsobí nejslabším, výsledkem bude snížení vzdělanosti všech ovčanů bezpřehledu, které bude stát lépe ovládat než vzdělané lidi. Mít malé děti, začínám šetřit na soukromou školuRv

+9/0
12.1.2016 17:52

V19e39r24o17n94i51k81a 55H56u24b60á43č31k87o32v93á 3786325276525

Inkluze = znevýhodnění nadaných dětí

+19/0
12.1.2016 17:51

P56a48v38e65l 12R44y58b75e74c46k14y 8174223929580

chytré děti jsou odpad společnosti...de...ilové budou nastavovat laťku

0/0
12.1.2016 22:23

J64a36r65o66s93l79a52v95a 80B67u65r39i11a65n64o61v68á 3647287247703

Já s inkluzí dětí s uváděnými poruchami nesouhlasím. Mám vnuka s vývojovou dysfázií a chodí do speciální ZŠ. Chodil i do speciální MŠ. Musím říci, že mu jak speciální MŠ i speciální ZŠ je velice prospěšná. Neumím si představit, jak by - byť s asistentem (to pouze během vyučování) fungoval. Mimoto děti jsou dnes dost zlé a my - celá rodina - bychom byli velice neradái, aby z našeho usměvavého chlapečka byl uzlíček nervů. Přece jen je spokojený mezi stejně postiženými dětmi. Nemusí se mnou někteří rodiče stejně postiženého dítěte souhlasit, ale my - celá rodina - máme tento názor. Ta inkluze dětí je hlavně z finančních důvodů, protože speciální školy jsou přece jen dražší na provoz. Proto je jako hlavní důvod uváděno, že děti, které jsou zařazeny do speciálních škol jsou vlastně diskriminováíny. Já tedy v tom žádnou diskriminaci nevidím. A se mnou souhlasí dost učitelek, které mají dlouholeté zkušenosti s vyučováním na ZŠ. Vzdělávací programy na ZŠ jsou totiž nastavené pro nadané žáky, ti pomalejší mají již teď problémy. Mám vnučku, která chodí do 5.třídy, tak vím, o čem tady píši.!!

+20/0
12.1.2016 17:48

M11i57l14e59n91a 15Š80a19l20j52o30v37á 7397670661237

Velmi oceňuji racionální příspěvek tzv. z druhé strany.

Asi většina zdejších diskutujících má obavy, aby tou slavnou inkluzí jejich průměrně či lépe vzdělavatelné potomstvo tzv. "nezblblo". I z mého pohledu oprávněné. Pokud se výuka bude muset přizpůsobit tzv. nejslabšímu článku, tak to bude nepochybně minimálně na úkor kvantity získaných poznatků, i když zřejmě získané vědomosti budou možná na kvalitativně vyšší úrovni (opakování je prý matka moudrosti).

Každý z nás by chtěl mít potomky duševně i tělesně zcela zdravé. Bohužel se to většinou až tak nepodaří. Nějaký problém je asi všude, ovšem někde je prostě větší. Tak proč jim to ještě zhoršovat?

+4/0
12.1.2016 18:16

J64i32ř71í 14P52r56a96ž46á15k 9570202191842

Příklad inkluze v praxi: náš parlament. Bohužel.

+9/0
12.1.2016 17:47

M45i52l93e77n87a 62Š78a60l16j11o73v70á 7857690251447

Paní ministryně bude mít 40 let a má dvě dcery, lze předpokládat, že jsou či budou ve věku školou povinných. Docela by mě zajímalo, jakým způsobem řeší vzdělávání svých dětí. Vzpomněla jsem se na exministryni školství paní Buzkovou, která sice také prosazovala v základním školství v ČR leccos, ale vlastní dceru zapsala do prestižní soukromé školy...

+26/0
12.1.2016 17:40

F11r71a96n97t48i13š41e56k 20E27l53i59á66š 6547443945706

Paní Valachová rozumí vzdělávání asi tolik, jako mu rozuměla blahé paměti paní Buzková. Obě dámy jsou v oblasti vzdělávání naprosté diletantky

+8/0
12.1.2016 18:14

M34i74l98e36n59a 51Š14a87l61j57o30v96á 7427650861817

Já sice chápu, že každý ministr má své náměstky, poradce atd., kteří by mu měli odborně pomáhat. Ale přece jen si myslím, že třeba ministrem zemědělství by neměl být skvělý chirurg, který nikdy neměl ani vlastní zahrádku a neví, že brambory nerostou na stromě.

Nedocházelo by tak k případům, že "zpívající právnička" Parkanová z pozice ministryně obrany zřejmě způsobila v tzv. kauze gripeny státu škodu ve výši několika set milionů korun, na svoji obhajobu řekne něco v tom smyslu: Sorry, já jsem tomu nerozuměla. No, ale koryto je asi koryto.

+3/0
12.1.2016 18:37

Š12t13e84f22a21n 46F41r20i47č66a 7692188283936

Není to inkluze. Jen iluze.

+15/0
12.1.2016 17:40

J61a66r78m98i61l94a 26S18v50o30b91o19d85o54v21a 8587777615661

čssd je prostě katastrofa nejen pro školství

+10/0
12.1.2016 17:38

P77ř64e50m58y81s59l 87H42r88o88m92a80d94a 2684666958631

Tohle není jen o ČSSD. To je o vládě úředníků, kteří vytváří chaos, aby byli nepostradatelní. Když po nich začal Chládek šlapat, tak ho ženské odrovnali tím nejprimitivnějším způsobem po vzoru staré Putifarky.

Teď už tam zase mají svůj veget, dostávají přidáno za nic a vymýšlejí kraviny. Nejhorší je, že to odnesou naše děcka;-€

+5/−1
12.1.2016 17:48





Najdete na iDNES.cz