Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ovladače jsou naše! Tisíce Poláků demonstrovaly proti mediálnímu zákonu

Tisíce Poláků vyšly v sobotu do ulic téměř dvou desítek měst na demonstrace proti ovládnutí veřejnoprávních médií novou konzervativní vládou, která má přesvědčivou převahu v parlamentu. Polská televize a rozhlas mají od pátku nové vedení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V79ě16r39a 39P34r49a43g87a93č78o88v96á 1355373368227

...polský ministr spravedlnosti - Zbigniew Ziobra - to komentuje poněkud - jinak páni sluníčkáři, klobouk dolů...(Novinky,ČTK 10.1.2015)!

0/0
10.1.2016 21:03

A95l78e88š 65F34a55r39d19a 9396686186203

Předpokládám, že tato zpráva v sobě zase nese kus propagandistikého fortelu: počet demonstrantů proti poldké vládě vynásobíme třemi a počet demonstrantů na podporu vlády třemi vydělíme, abychom dostali u odpůrců vlády číslo, které se alespoň řádově blíží počtu "vydělených" sympatizantů a mohli jsme v sluníčkově žurnalistickém duchu tvrdit, že polská vláda zemi "rozděluje" (nerozděluje) a je kontroverzní (není kontroverzní, s výjimkou malé sluníčkistické menšiny, která právě přichází o korýtka).

0/0
10.1.2016 11:30
Foto

M90i78l50a83n 58H65ř74e40b49í79k 6954987473222

třeba : tak ať se nedívají na televizi ......

0/0
10.1.2016 11:27

A78l19e78x12a44n85d97r 17P97e24t76r 5143521344758

Kreativita a inovativnost se Američanům upřít nedá. Od červených karet k ovladačům je to přece jen kus cesty a hodně ideologické a kreativní práce.

+4/0
10.1.2016 9:25

J29a10n 65S40e32v96e24r38i15n 1476681626955

;-D

0/0
10.1.2016 10:10

V72í26t 82P89r28o22k75o30p 8400369342

Polští sluníčkaři dostali ve volbách na zadek a teď pouze šílí. Čt i ČRo by potřbovaly také změnu, abychom dostávali pravdivé informace a nebyli jsme desinformováni medii, která nám od rána do večera ve zprávách předkládají své dementní komentáře a ne objektivní zpravodajství.

+2/−2
10.1.2016 2:39

J31i22ř82í 80L35i17b53e23r 6498640290782

Už za komunistů byla televize velmi vyvážená. Akorát se na ni takřka nikdo nedíval.

0/−4
10.1.2016 0:47

J40a67n 24S25e63v79e73r63i74n 1336111446805

Jo, do toho stavu se tu dostavame ted taky ...

+2/0
10.1.2016 10:10

J41i85ř85í 40L57i54b88e73r 6408180200232

No, ČT2, ČTart a někdy i ČT1 za shlédnutí občas stojí. Pravdy, ty ostatní kanály už o dost méně. :-)

0/0
10.1.2016 14:14

K43a12r96e93l 55Z22e40m53a46n 8526316131959

Nechápu, proč protestují proti legálně zvolené vládě... Já bych s naší televizí a rozhlasem provedl to samé, ale ne teď - až jednou dovládne Bohoušek...

+4/−2
9.1.2016 22:28

D22a49n66i71e59l 97M21i48l98l93e30r 8664820900190

Tisíce ovcí s vlajkami EU se najde v každé evropské zemi. Naštěstí lidé postupně střízlivějí.

+10/−3
9.1.2016 21:08

A40l15e98x58a14n12d30r 77P75e69t29r 5203691904448

I u nás se našly stovky- možná tisíc?? idiotů a americkými červenými kartami. Nevidím rozdíl mezi idiotem s červenou karetou a idiotem s ovladačem v ruce. Prostě idiotů je konstantní počet.

+6/−2
9.1.2016 20:50

M88a64r82t43i45n 14K31r11a80l 7203970733437

Proč americké? Protože Ovčáček? Řekl bych, že počet idiotů naopak stoupá.

+4/−2
9.1.2016 21:15

J17a75c36e71k 30Z30a22k41r52z71e98w93s90k71i 2897114392860

Jsem hrdy ze mohl jsem zucastnit v Bydhosti demontraci PROTI demonstraci vlastizradcu svazany s PO. Zatimco u priznivcu Komitetu Obrony Demokracji bylo sliset pouze hymnu EU a to nekolikrat za sebou - u nas se spivalo narodni hymnu. Jinak byvale vedeni polske televizi bylo silne naklonene byvale vlade, navic je treba rici ze Wiadomości- hlavni spravodajska relace TVP je porad pro pitomce - misto udalosti jsou tam hlavne nejake blbe zajimavosti. Co se tyka polityky tak treba v posledni dobe podle pruzkumu mnohem vic casu novinari TVP venovali sve nove-oblibene strane Nowoczesna (7% ve volbach) nez prezidentovi statu.

+11/−1
9.1.2016 20:45

K50a57r64e15l 65Z83e48m54a15n 8186136271489

Držím palce - snad jednou u nás budou vládnout takové strany jako v Polsku a ne současní promerkelovci a antinárodovci. Ať žijí polští vlastenci!

+11/−1
9.1.2016 22:30

J15a37c85e69k 10Z43a56k89r49z77e13w45s91k82i 2487544412410

Byl to hlavne shod okolnosti ze se to povedlo. Naprosta vetsina volicu nedoveruje samotnemu Kaczynskemu, lide se boji radikalnich zmen. Premierka (tehdejsi kandidatka) musela shovat Kaczynskeho k volebni kampani a zkratka lhat na tiskove konferenci ze pan Macierewicz nebude ministrem obrany nebot media udelaly z teto statecne hrdiny protikomunistickeho odboje kohosi nebezbecneho, silence (3/4 obcanu tomu veri),kdyby byly zname pred volbami vsechna navrchovane jmena kabinetu tak PiS neziskala by vetsinu ve snemovne. Jsem ale rad ze PiS dokazal nerikat nahlas pred volbami vsechno co hodla udelat- a tim ziskal nezbytnou cast nerozhodnutych volicu. Hlavne ze nyni uz vlada ma zelenou pro vsechne nutne zmeny.R^

0/0
10.1.2016 21:36

M10a51r33e57k 26S77u12p19i51k 7321757251146

Ano ano, tvp je porad pro pitomce... PiS to rychle zmeni. 10 unora budes met celodenni relace z "mesecnici" (demonstaci lidi ktery domnivajou ze v 2010 roce v Smoleńsku to ne byla nehoda jen atentat ;-))

0/0
10.1.2016 12:49

J37a35c33e93k 66Z14a12k88r67z82e96w11s78k61i 2697734112100

At jen bude jednoduchy prenos jednou za rok k pamatce Smolenska jako celostatni udalost.

0/0
10.1.2016 21:11

L10u72b75o13š 75Z24e56d20e18k 8673901908

Když v Praze demonstrovalo 100000 líbí proti vládě tak se nic nedělo.

Tak pár ukřičenců nic neznamená

+3/0
9.1.2016 20:40

O33t24a 33B72o74r19e67c88k81ý 3499398511415

Ale i těch pár ukřičenců má právo vyjádřit svůj názor, pane Zedeku, a o tom je demokracie. Poslyšte, já jsem volil pana Zemana, moje těžce invalidní maminka chtěla volit KS. Sám jsem jí pomohl ze schodů a do auta a zase do scodů volební nístnosti a pak zase celé naopak. Máš právo vyjádřit svůj názor. To je mé motto.

Bohužel se tady najdou příznivci menšinových názorů, kteří nálepkují lidi opačného, a ještě většinového názoru slovy: xenofob, islamofrob, nácek, fašista atd.

+4/0
9.1.2016 20:48

J67a35n 56S46e26v42e44r50i32n 1746511376345

Vsak jejich pravo vyjadrit nazor tu nikdo nepopira. Jen si myslime, jak shrnul pan Zedek, ze "par ukricencu nic neznamena".

0/0
9.1.2016 22:48

J59a18n 46P55o95s44p97í76š58i82l 4761154867597

proč by většinová společnost nemohla bejt xenofobní či rasistická?

A samozřejmě, že se jim takové pejorativní o ̈značení sebe sama nebude líbit, tak prskaj kolem, když je někdo pojmenuje

0/0
10.1.2016 15:02

O16t21a 27B60o42r33e70c17k88ý 3989728901345

Jestliže chcete milí Poláci stejné zpravodajství, jako máme my Češi od ČT, pak protestujte. Jestliže chcete žít v realitě, tak buďte za výměnu podplacených sajrajtů z USA vděční.

+5/0
9.1.2016 20:39

P55e49t10r 48N80o45v49á59k 1585517352535

Jste těžce mimo. Současná vláda se snaží o větší příklon k USA...

+2/−2
9.1.2016 22:09

K94a53r64e19l 52Z78e40m39a82n 8376386151249

K Obamovi nebo k USA? Poslední správný Američan byl republikán Bush, nikoli tito demokraté...

0/0
9.1.2016 22:32

K18a13r63e52l 29V46l81k 7149190518

Ron Paul?

0/0
9.1.2016 22:36

J36a57n 43S95e69v46e98r57i68n 1916161476795

Ten je ale bez sance- tedy, aspon co se prezidentske volby tyce. Bude to jak to tak sleduju Trump/Cruz VS Hillary :-/ ...

0/0
9.1.2016 22:53

K15a97r45e29l 41V61l51k 7279210948

Tak Ron Paul určitě kandidovat nebude, Rand ano. Ale na volbu prezidenta jsem nereagoval.

+1/0
9.1.2016 23:26

J33a71n 41S85e17v38e15r52i48n 1856111386605

Aha, ja to zas bral jako prispevek k prezidentskym volbam a ze jste se prepsal. ;-D

Jinak souhlas. :-)

0/0
10.1.2016 0:16

P18e82t70r 91N82o79v69á22k 1175707332575

Poslední sprævný američan byl Ronald Regan.

0/0
10.1.2016 5:19

M53i83l26o50š 52D66v34o25ř61á19k 4333383596914

Na každý pád, Pis má dle všeho právo tento zákon zavést. A občané, kteří s ním nesouhlasí, mají zase právo tento nesouhlas vyslovit demonstrací a v příštích volbách tak, že PiS nebudou volit. A to je samotná podstata demokracie. Celá ta věc dokládá to, že Polákům není tak či tak lhostejné dění v jejich zemi, a že jsou občansky akceschopní. V ČR by nás jenom tak něco z gaučů nezvedlo.

+2/0
9.1.2016 19:52

J28a63n 48S67e61v78e75r46i36n 1466701686685

To je fakt. Pokud beru, ze Polaku je ctyrnasobek, tak by nas muselo jit tak pet tisic do ulic. To se povedlo snad jen odpurcum migrantu/muslimaku ... a ani tim si nejsem jisty.

0/0
9.1.2016 20:01

M47i51l81o26š 10D18v37o62ř54á87k 4123953286764

Je tam větší tradice angažovanosti. Vždy byli zvyklí za to svoje bojovat a pak ta totalita u nich nebyla tak totalitní jako zde. I za komunistů tam byly silné opoziční hlasy a to navazují také teď.

+1/0
9.1.2016 20:03

J23a97n 98S59e42v41e90r60i15n 1736481196535

Tak pokud bych vychazel z Wiki (https://cs.wikipedia.org/wiki/Obyvatelstvo_Polska) a pocital obyvatelstvo 19 a vic let jako volice, tak by mi vyslo cca 27,3+5,4-2,3=30,4 milionu obyvatel (15-64 let + 65 a vice let - 15-19 let).

A pokud protestujicich bylo opravdu 20.000, cemuz moc neverim, tak protestovalo 0,065% obyvatel. Fakt BOO-HOO.

O chlup vic, nez kdyby se u nas prosly po meste smazky z Antify ... ;-)

+5/0
9.1.2016 19:38

M81i17l56o79š 78D82v97o85ř73á79k 4923323296324

A teď v rámci objektivity jděte udělat stejný propočet pod článek o demonstraci 3000 odpůrců imigrantů v Kolíně.

+1/−2
9.1.2016 19:42

J38a73n 74S45e71v42e11r62i47n 1376851386375

Jak presne spolu souvisi Nemecka demonstrace proti prasakum a Polska demonstrace proti medialnimu zakonu? Samozrejme vam nebranim ten propocet udelat, ale mne to nejak zvlast nezajima. :-)

+1/0
9.1.2016 19:44

M76i85l45o18š 76D90v63o55ř55á96k 4183333226304

Souvisí to tím vaším propočtem. S demonstrací proti mediálnímu zákonu zřejmě nesouhlasíte a tak jste se pokusil ji shodit svým výpočtem. S demonstrací proti imigrantům zřejmě souhlasíte a vtip spočívá v tom, že tam by váš propočet padl na daleko úrodnější půdu, protože se ji zúčastnilo ještě méně lidí, než v Polsku, a to při větším počtu obyvatel Německa.

+1/0
9.1.2016 19:47

M89a49r28e15k 36N22o19v61o86t40n37ý 5761761526288

Přesně tak, taky si myslím, že drtivá většina Němců to znásilňování, sexuální obtěžování a okrádání schvaluje a naopak chtějí pokud možno vyměnit většinu své evropské populace právě za tu perspektivní arabskou.

+2/0
9.1.2016 19:55

M68i29l92o50š 55D31v98o37ř70á25k 4413653756824

Zřejmě nechápete, že jsem narážel na jeho pokus shodit demonstraci výpočtem. A to tím, že jsem mu na příkladu protiimigrantských demonstrací (bo na příkladech se nejlépe vzdělává) ukázal, jak je tento výpočet zavádějící. Žádnou podporu imigrantů v tom nehledejte, není tam.

0/0
9.1.2016 19:58

J76a66n 22S58e22v20e23r29i31n 1596251276245

Rozdil je v tom (coz jsem sem nenapsal), ze mi vadilo, jak byly drivejsi tri demonstrace v Polsku podavany v nasem tisku i Bruseli, prestoze demonstrace za/proti vlade jsou brany za vice "legitimni" nez proti muslimakum/migrantum. K tem demonstracim:

1) Demonstrace proti minule polske vlade byla z tech tri nejstarsi, nejvetsi (kolem 70k lidi) a o te se tu clovek skoro nedozvedel.

2) Pak byla dalsi, cca 40k lidi proti nove vlade, tu samozrejme nezapomnel zminit velky Juncker, par dnu pote, co probehla.

3) A den na to byla treti, cca 45k lidi na podporu nove vlady (ta uz tedy v nasich mediich zminena byla).

A co me na tom stve? Neco se zamlcuje, neco (2. demonstrace) se vyuziva jako dukaz odporu naroda, prestoze druhy den probehlo totez s opacnym nazorem a to uz pan Juncker ignoruje.

Z toho pohledu je 20.000 lidi (to cislo povazuji za prehnane, jelikoz jde z ust opozice) neco, co opravdu shazuji svym vypoctem. Stejne, jako jsem tu rikal, ze dvojnasob velke 2. a 3. demonstrace taky bylo nedulezite procento lidi. Clanek na mne proste pusobi jako zase dalsi masirka, ktera nas ma navnadit proti nove polske protievropske vlade.

Oproti tomu odpurcu imigrantu vzdy demonstrovalo mozna az o rad mene, byli vzdy nalepkovani rasisty a fasisty a proto jsem rad za jakekoli mnozstvi - tuplovane v korektnim Nemecku. Vzhledem k tomu mi na tom konkretnim procentu nijak zvlast nesejde.

Tak asi tak. :-)

+1/−1
9.1.2016 19:59

M98i15l79o10š 24D21v36o85ř77á24k 4813663976894

Čili je to dle sympatií, kterou demonstraci máte rád :-) Já třeba hodnotím PiS kladně, s velkou částí její politiky problém nemám, nejspíše bych ji volil, kdyby kandidovala u nás a nejsem nějak proti tomu zákonu, přesto jsem ochoten připustit, že odpor vůči němu v polské veřejnosti je značný.

0/0
9.1.2016 20:01

J21a56n 89S94e56v42e78r20i72n 1246271636415

Ty me sympatie jste samozrejme pochopil spravne, ale nerekl bych, ze je to tim. Na to bych tu nemusel argumentovat. A i dvojnasobny pocet lidi, kteri demonstrovali at uz PROTI nebo PRO vladu (tedy "se mnou") jsem ve svetle procent hodnotil jako nedulezite mnozstvi. Mne spis vadi, ze je to prezentovano jako hodne lidi, coz neni.

Kdyby proti zakonu protestvalo 20.000 lidi s tim, ze na jednoho protestujiciho pripada 100 sedicich doma (cemuz moc neverim), tak by to znamenalo, ze je proti cca 2 miliony lidi ... a to je porad jen 6.5 procenta ...

0/0
9.1.2016 20:17

J15i49ř96í 43Č34e37r16m10á32k 5900255278537

Ještě bych doplnil jeden "drobný" rozdíl. Tu polskou demonstraci nikdo nerozháněl v mrazu vodními děly. Kdyby ano, tak si ani neumím představit intenzitu pištění ze strany sluníčkových politicky korektních médií, hlavně německých, a vojska bundeswehru by se už pomalu šikovala na polských hranicích zachránit polské sluníčkové hodnoty.

0/0
9.1.2016 22:44

J48a96n 97S51e39v90e23r30i11n 1716411636685

:-)R^

0/0
9.1.2016 22:46

P84e45t88r 41N64o81v59á79k 1315457792805

Na ČT24 byla informace o všech zmiňovaných akcích.

0/0
10.1.2016 5:31

F57r39a91n89t88i65š73e77k 12S92t80r21n30a83d 4364505219136

Primtivní voliči v Polsku zvolil návrat t o t a l i t y = nekontrolovatelné vlády jedné strany = diktatury pravice a konec demokracie zejména mediální. Kdo je nutil, aby hlasovali tak blbě ?? Bylo to přece svobodné vyjádření politické vůle. Nechápu proč nyní demonstrují. Vždyť protestují sami proti sobě ! Dobře jim tak !!

0/−1
9.1.2016 19:37

M77a65r78e65k 51N69o20v89o35t42n66ý 5731271606288

Jestli to předtím byla nějaká mediální demokracie, tak radši nechci vidět, co přijde teď.

0/0
9.1.2016 19:39

J70a81n 61S30e39v22e15r66i85n 1656901636775

Ja to vidim opacne. Jsem zvedavy, co se bude dit. :-)

+1/0
9.1.2016 20:19

J20a79n 55S19e68v27e67r24i11n 1916861316785

Nedemonstruji sami proti sobe. Demonstruji ti, kteri nejsou schopni akceptovat fakt, ze jejich sampioni holt prohrali. :-)

+1/0
9.1.2016 19:45

M97i40l41o20š 38D75v30o91ř59á12k 4743293806904

Demonstrace není schopnost něco neakceptovat. Je to schopnost vyslovit svůj názor. A ty demonstrace jsou zřejmě povolené, nahlášené, tj. naprosto legitimní.

0/0
9.1.2016 20:06





Najdete na iDNES.cz