Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Letuška nedovřela dveře boeingu, posádka to zjistila až za letu

Neplánovaným návratem na Filipíny skončila v neděli cesta 163 lidí, kteří na palubě Boeingu 737-800 mířili do Jižní Koreje. Letoun vzlétl s pootevřenými dveřmi a v kabině začal klesat tlak. Cestující a posádku na problém upozornil až podivný hluk proudícího vzduchu. Zhruba půl hodiny po vzletu piloti stroj otočili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85e98t14r 87N88o85v52o39t55n77y 1721590561

A neumřel. :-)

0/0
12.1.2016 16:01

M62a79r80t83i91n 93H94u90d72e62c26e38k 3933409309373

Kontrolni otazka, co maji spolecneho s timto incidentem Ceske Aerolinky?

Viz tagy...

0/0
11.1.2016 10:54

P45a51v90e81l 49N64e90d48ě31l51a 5756430784411

To je divné. Dnes má každé auto kontrolku otevřených dveří a letadla to nemají?!

+1/0
11.1.2016 7:05

M80i48c16h12a82l 75D45i10v57i93š 3531258233451

Tak oni nektera letadla sou i 30-40 let stara, ty nova jiste mit budou.

0/0
11.1.2016 10:17

M87a59r93e54k 31Š12i19m35o80n 2774177968888

Lidé dělají chyby, myslet musí technika. Nedovřené dveře by vůbec neměly dovolit start.

+1/0
11.1.2016 0:51

M41a61r49t27i61n 21H40u80d77e32c90e57k 3543909459923

to neni selhani lidi ci techniky, ale selhani systemu. Vzdy 2 se navzajem musi kontrolovat, prave a leve dvere, navzajem se kontroluji. tady ten system selhal. A otazka je, jak je to mozne? Hadam oba 2 co za to pudou bud maji premie fuc, pravdepodobne i padaka. Ale ne zlateho.

+1/0
11.1.2016 10:56

J96a38n34a 51V54y59s71k56o31č22i76l31o54v66á 8387948849864

Propustit děvče.

0/0
10.1.2016 16:18

P13a47v18e75l 91T13e81s64a20ř37í13k 6960753200735

Divné v autě je na tohle červená kontrolka a v letadle zřejmě tohle není potřeba. 8-oHloupé to svádět na letušku, spíš piloti ignorovali tu červenou kontrolku ale bych řekl že v letadle by na tohle měla být blokáda startu.

+3/0
10.1.2016 10:01

A42n83n49a 81T55r43o81c89h92t95o48v44a 1197365201921

Odpověď není a nehledejte ji vtom, že letuška nedovřela dveře boeingu, ale spíše odpověď najdete v otázce ,,co to v tom boeingu proboha mají za dveře, že se něco takového mohlo a může stát u tak důležité součástky u letadla'' !!Rv!!

+1/0
10.1.2016 7:21

F94i71l67i86p 97K84o30h45o30u69t 7890493437530

Rodičům se před lety stalo přesně to stejné při letu z Prahy do Tunisu s Tunisair. V letadle byl kravál a piloti se okamžitě vrátili a český technici si mezi sebou říkali, že ty dveře měli rozštělovaný. Dovřeli to a letělo se..

0/0
9.1.2016 8:16

P33e45t65r 57K22r82i88s23t39o52f 8314568240795

Kdyz nedovru dvere uz auta tak mi sviti kontrolka a v letadle kde jde o zivotat takova zakladni vec neni. NEUVERITELNE!8-o

+14/0
6.1.2016 18:13

M52a68r72e37k 98J43a17n 2353182324752

Máte recht. Mě svítí kontrolka i u pásů když je nezapnu. Auto se sice rozjede ale začne řvát. Ta posádka letadla musela být hodně zhulená, jinak se to snad ani nedá vysvětlit.

+4/0
7.1.2016 4:23

L56u63d13v61í84k 53G41a55j49d71o13š77í60k 2235373144812

No jo. Pořád to zlobilo, tak servisní technik odpojil kontrolku dovřených dveří.

Kdyby se personál měl pořád zabývat každou takovouhle prkotinou, tak se letadlo ani neodlepí od země...

+12/0
6.1.2016 14:14

D41a25v64i50d 69O49d91l61e96r 8612492103457

Už si nepamatuji, kterého konkrétního leteckého neštěstí se to týkalo, ale u určitého typu letadla býval kdysi nějaký takovýhle nedovřený kontakt nebo co signalizován velice nepříjemným pískotem, a tak - aby to pilotům nelezlo na nervy - se ho naučili vypínat jističem... Samozřejmě do prvního neštěstí. Technikům, kteří pak sesbírali trosky letadla, bylo divné, že právě tenhle jistič je tak výrazně opotřebovaný a nakonec došli k překvapujícímu zjištění, že to tak dělaly skoro všechny posádky na tomhle typu stroje.

+5/0
6.1.2016 15:36

J97a36r42o81s64l28a84v 61H53o97r89á10k 8742184495899

Jednalo se o alarm signalizující rozdílný tah motorů. Ten by až tak nevadil, jenže se vypínal stejným jističem jako alarm nesprávné vzletové konfigurace, tj. jeho vyřazením se vyřadily oba alarmy. A ten druhý kvůli tomu nezazněl, když se pokoušeli odstartovat se zasunutými klapkami.

http://technet.idnes.cz/letecke-katastrofy-piloti-odstavili-alarm-zemrelo-156-lidi-pmy-/tec_technika.aspx?c=A111111_170714_tec_technika_mla

+6/0
6.1.2016 18:39

D21a24v71i38d 34O93d92l67e34r 8852242213987

Dík ;-)

0/0
6.1.2016 18:47

L87u90k90á55š 13F73l75í44d78r 9588181294308

Zrovna jsem si říkal, že už jsem dlouho žádnou episodu Leteckých Katastrof neviděl a měl bych se na nějakou podívat. Děkuji za tip :)

0/0
10.1.2016 13:25

M86a26r74t49i94n 40S52e71d84l47á77č70e20k 1140439740564

To mi jako chce někdo s vážnou tváří tvrdit, že letadlo nemá signalizaci dovření dveří, když to má každej blbej autobus a vlak?8-o8-o8-o

+6/0
6.1.2016 13:42

J77a14n 73T61o64n 9166982536713

Určitě má, ale piloti nebudou žádná sláva a technický stav taktéž.

0/0
6.1.2016 14:06

Z44d72e54n41ě64k 63D18u14f16e75k 2914844908

Takže dveře jsou nedovřený a kapitán nebo kopilot nevidí kontrolku nedovřených dveří na palubní desce, která buď bliká nebo řve jako tur domácí? To má už dnes pomalu Dacie, takže letadlo, které létá to musí mít x desítek let. Holt kvalitní personál Jihokorejských aerolinek.

+16/0
6.1.2016 12:54

M82i68c36h13a53l 23P84a91d68ě42r69a 7320792130557

ECAM door page check ?

0/0
6.1.2016 10:52

R67a31d20e75k 94J33a95h78n 8276537815235

Dejte pokoj. Za dva dny letím. To zase budou nervy.:-(

+1/0
6.1.2016 10:16

D61a16v96i66d 82O70d86l31e14r 8342612623847

Ve jménu Otce, i Syna... ;-D

+9/0
6.1.2016 11:28

I68v78a74n39a 84V18e84s60e62l45á 2831653269885

;-D;-D;-D

+1/0
6.1.2016 15:23

M67i86c88h19a58l 70M98i32l85l71e75r 9866602919812

s asijskou nizkonakladovkou?

+2/0
6.1.2016 12:46

V50l42a68d56i89m35í53r 30V48y41s44o95k62ý 8982702221105

se stane

0/0
6.1.2016 9:41

Z65d81e28n44ě25k 25S12e90i85d46l 9927131639974

Vy naděláte, víte co musí být v takovém boeingu kontrolek? Kdo se v nich ve všech má vyznat?

+13/0
6.1.2016 9:24

J56a92n 77H21a12v25r18d35a 3626234652496

Divný. V autě se nerozjedu s otevřenými dveřmi. A v letadle, kde nedovřené dveře znamenají případnou smrt cestujících kvůli tlaku vzduchu to nemají?

+7/0
6.1.2016 6:31

J76a24k73u46b 33N25o58v74á30k 8780723470352

Vazne nerozjedete?

+3/0
6.1.2016 8:42

P27a65v65e14l 88F60a27r84a 9437867134831

No když vyjíždí z garáže, tak mu vadí ty otevřené dveře ve vratech! ;-)

+25/0
6.1.2016 9:08

Z86d67e96n91ě40k 28D15u78f74e47k 2874264488

;-D;-D;-D

+2/0
6.1.2016 12:54

M23i77c53h88a77l 77M29i40l85l83e58r 9526312739622

asijska nizkonakladovka..........

+1/−1
6.1.2016 6:05

P47e64t43r 36K70o61š45í56č60e82k 8881590675671

I v blbý škodovce za pár chechtáků je signalizace nezavřených dveří. A Boening to nemá?8-o

+3/0
6.1.2016 5:20

L59a79d77i48s64l75a82v 72K94a65l18o83u52s 7115826481480

U letadla za 160 mio dolarů, to by už bylo moc, to by se zhroutila ekonomika.:-)

+1/0
6.1.2016 12:59

B19o54ř51í40k 20P14u60l55k86r77á30b92e16k 1873278609717

Kopilot poslal kapitána ať si jde ven zakouřit...R^

+3/0
6.1.2016 0:46

J35i14ř79í 14Č65e96r79m73á68k 5760275858187

Mě na tom všem kromě kontrolek překvapuje, že jim trvalo půl hodiny, než nastoupali do 4 km. Boeing kdyby stoupal svých standardních 1800 stop za minutu, tak by už za nějakých 17 minut musel být na své letové hladině 10 km a více.

0/0
5.1.2016 23:56

M43i72c22h44a79l 15M26i37l49l75e26r 9916772979612

nejde jen o standardni stoupani mir nix dirnix jak se jim zachce a jak je obvykle, ale predevsim pokyny z kontroly, na ktere letove hladine se museji drzet.

0/0
6.1.2016 6:07

P79e88t77r 90M32a80r75š78o67u43n 5525568716666

Teoreticky sice ano, ale čím níže, tím víc to žere paliva.

Opravdu to je na tom letišti standard tak dlouho se držet po vzletu v nízké letové hladině?

0/0
9.1.2016 1:24

P50a36v42e69l 77N43e57d80ě71l18a 5226440444851

To, co říká nějakej strejda s mobilem nemusí být pravda ...

0/0
11.1.2016 7:09
Foto

J38a63r22e87k 98J27a92k79u98b36č63e37k 7679930538108

Sympaticke od letecke spolecnosti bylo, ze za cestujicimi prisel reditel spolecnosti a osobne se kajicne omluvil. To bych chtel videt Luftjardu :-P

+7/0
5.1.2016 23:51

L36a57d54a 69N97o48v83a32k 4982633147

mě taky u felicie pořád znervozňujou ty červený kontrolky, tak si před ně vždycky položim mobil a je klid...

+22/0
5.1.2016 22:28

D98a27v69i78d 87P45o88m49m14e31r 3649569536722

:-)

+1/0
6.1.2016 5:21

M70i37l15o16š 50K75o62t36e70k 3809634

Létající trabant?

0/0
5.1.2016 22:19

T89o73m87á88š 79J89a88n45í23r93e62k 8390577746909

Ja teda nevim, ale i ve 12 let stare oktavce mi to hlasi, ze nemam dovrene dvere:o) Ze takovou krucialni funkci nema letadlo za 3 miliardy je stezi uveritelne .....

+9/0
5.1.2016 22:03

P77a53v49e78l 71R11i10e96d36l 4214777261579

Teď nad tím mudruju. A pokud se nezapnu, tak ani nevyjedu a furt do držkuje...

+6/0
5.1.2016 22:10

M87i50r72o55s88l24a97v 70B11r60a33d41a 7754213408786

podla technickeho manualu su tam kontrolky pre vsetky dvere ktore to ma: https://books.google.com/books?id=J6wnCQAAQBAJ (strana 38)

+5/0
5.1.2016 22:23

F18r96a57n40t58i96š19e85k 91K18a62l88v76o60d77a 5127727403571

Pořád nechápala, proč na ni všichni cestující tak poulí a vyvalují oči, až na tlakoměru zjistila drobný podtlak v kabině. Podle zmrzlého psa zjistila o které dveře se jedná;-)

+25/0
5.1.2016 20:48

J71a30n 17H50a42r76c30u76b92a 6258471952899

Asi bylo vedro, však autobusy to dělaj takhle běžně, ne? ;-D

+10/0
5.1.2016 20:18

P69e28t28r 23M29a84r98š89o41u85n 5625798616186

pravda, v Asii často ani dveře nepoužívají, natož aby je někdo zavřel ;-D

0/0
9.1.2016 1:26

P93a50v81e31l 67G44n62i67d57a 1105564244627

Asi jim to tam vždycky kvičelo a mysleli že jsou to pásy, tak to nechali při posledním servise odpojit.;-D

+1/0
5.1.2016 20:10





Najdete na iDNES.cz