Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorkáři pojedou u zkoušky sami, komisaři je budou navigovat vysílačkou

Po silnicích budou nejspíš příští rok jezdit motocyklisté bez řidičského průkazu, aniž by při tom porušili předpisy. Sněmovna schválila zákon, podle něhož uchazeč o řidičák na jednostopé vozidlo bude při zkoušce na motorce sám. Zkušební komisař pojede za ním v autě a komunikovat budou přes vysílačku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J79a20r17o40m84í41r 89P43r64a77u73s 9467837490436

Ťoku, Ťoku, Ťoku, ty seš ale ......

Situace z křižovatky : zkoušený adept projede a semaforu naskočí červená, Co teď? Ťoku, Ťoku, Ťoku, ty seš ale ......

0/0
23.5.2016 17:22

P60a61v58e17l 46L58o23h88b41e41r49g39e37r 5406511630415

https://www.youtube.com/watch?v=xk-LLlquwhM

0/0
23.3.2016 12:06

P97e89t58r 89W91e24b35e19r 7771570903540

Problém není v tom, nechat jet žáka samotného. Problém je v tom, že není v našich zákonech stanovena odpovědnost v případě, že se něco stane.

Když autoškola žáka dobře naučí (i s učitelem za zády a jenom na uzavřeném prostoru pojede sám), měl by zkoušku sám zvládnout. Vždyť po vydání řidičského průkazu také pojede bez někoho za sebou.

V Německu ale při zkoušce již žadatel nese plnou zodpovědnost za to, co se stane a může jet zkoušku dokonce na svém motocyklu. U nás i u zkoušky nese zodpovědnost za žadatele autoškola a komisař a každou nehodu a náhradu bude řešit kdo ? ?

0/0
24.1.2016 7:15

P67e21t90r 37J76a13n80o45š 5855251550665

Konečně bude tlak na autoškoly provádět výcvik pořádně. Je otázka, jestli nejsou zkoušky nastavené příliš tvrdě a co to udělá s cenou výuky. Možná se motorka cenově srovná s autem, protože zvládnutí motorky podle mě vyžaduje delší trénink než auto (pokud jezdec není výjimečný talent nebo nemá dost předchozích zkušeností, což by v souladu s legislativou neměl mít :-)).

Většina autoškol, co dnes fungují, nedokáže jezdce připravit na krizové situace nebo jízdy zručnosti. Řidičák na motorku jsem dělal před deseti lety na Jawě 350 a rozhodně jsem neměl pocit, že umím řídit. Když jsem si pak koupil motorku, první cesta vedla na nepoužívané letiště, kde jsem postavil slalom z rozpůlených tenisáků a trénoval to, co mi autoškola nedala. Tam jsme totiž na motorce jezdili jen s instruktorem, což má na jízdu dost podstatný vliv. S instruktorem začátečník nemá šanci poznat, jak se chová sama motorka a kdy mu do zatáček a rovnováhy zasahuje instruktor. A on každý zasahuje, protože se nechce vyválet.

Samozřejmě od autoškol nečekám, že budou produkovat jezdce jako tady http:/www.youtube.com/watch?v=fXWVYtsf43Y, ale prostoru pro zlepšení mají dost.

Všem začínajícím jezdcům a snad i autoškolám doporučuji knihu Dokonalá jízda na motocyklu, kde jsou skvělé tipy na seznámení s motorkou a získání citu pro rovnováhu, praktická cvičení jízdy mezi kužely v různých sestavách, brzdění až na hranici smyku atd.

0/0
6.1.2016 19:47

R31o75m98a45n 12C61a13e22s23a42r 9483930900527

Tak třeba v Rakousku jezdí adepti na řidičák na motorce sami i v ostrém provozu - při výuce. Instruktor jezdí za nimi na další motorce. Komunikují vysílačkou. Nevidím v tom problém, naučit se základní techniku jízdy na slabším stroji zvládá průměrný člověk během max. několika hodin, ti rychlejší za pár minut. A když už mu to jde na cvičišti, pak je dobré doučovat v ostrém provozu, aby si adept zvykl. V autě se taky nelítá jen někde po prázdném parkovišti, praktická výuka v provozu je potřeba. A pokud člověk váží 50 kg, jako jsem to měl já, a za něj si sedne instruktor, který má 140 kg, jako to bylo u mě, tak je to fakt problém.

+2/0
30.12.2015 20:04

J68a46n 32B96a67r11t31á43č73e29k 6585115600369

Nic nového. V roce 1969 takto otec s dědou absolvoval jízdy na vlastním fichtlovi na škvárovém hřišti a bez vysílačky.

0/0
30.12.2015 15:26

H69o28r54s81t 43A90n68t25o25n 89H17a26s54l77b40a34u72e96r 3468334446446

Co jsem od roku 1983 v Německu, bylo to tu zavedené. Jen nevím odkdy...

0/0
30.12.2015 11:16

M22i87c57h54a44l 86K11r78u86p10i11č75k52a 9945868655

Když jsem tak před 20 lety dělal řidičák na moto, musel jsem odjet první dvě jízdy na fichtlovi 50 ccm. To se s instruktorem fakt nedalo, už jsem myslel, že ten řidičák vzdám. Teprve třetí jízda, když jsme přesedlali na 350 ccm, tak mě to začalo jít a i bavit. Na zkoušku s námi odmítl jet policajt a jel s námi ředitel autoškoly. Takže za mě OK.

0/0
30.12.2015 10:45

M59i98l83o52š 30K42o89l51m56a53n 6126483567602

Já jsem taky odjel jízdu u zkoušek bez instruktora a zkušební komisař - esenbák se tomu chechtal za oknem hospody. Někdo jezdí a někdo se to nikdy nenaučí. Před čtyřmi dny jsem měl takové menší kulaté výročí získání svého prvního ŘP a setkal se s hodně držiteli ŘP. Ne všichni jsou ale řidiči, jsou to často jen držiteli ŘP, i když se snaží jezdit třeba 20 let.

0/0
30.12.2015 10:41

L64u36d91e35k 16N66o34v88a56k 9806243461137

Jdo z tech negativnich komentaru sedel nekdy na motorce??

Me prisel na zkousku 130kg inspektor a ackoli jsem v te dobe umel docela dobre ridit, mel jsem s tim problem, ta motorka se chova uplne jinak...

Je to lepsi pro ridice i instruktora, chvalim zmenu.

+3/0
30.12.2015 10:12

L16u24k77a35s 45N47e16m47e46c 7499900232784

No asi nikdo. Navíc po té zkoušce už budou řídit sami nafurt.

0/0
30.12.2015 10:32

L96u15b96o89š 84M62a32r35e45k 1732835266871

A co kdyby se budoucí řidič naučil ovládat motorku na uzavřeném okruhu a zkoušku v provozu provedl na kole?;-)

Pochopím, že vozit v patnácti za sebu stokilového učitele není zase tak jednoduché.;-D

+1/0
30.12.2015 9:57

J30i41ř69í 52Š12e38j83n39o83h36a 4772283654103

Proč novináři používají termín "motorkář" a reciproční pojem "autař" nikoliv ?

Oboje je kratší než motocyklista či automobilista .

0/−1
30.12.2015 9:49

O49n22d27ř86e10j 22Š36r68u28b90a65ř 1955601245766

motista a autista :-)

+2/0
30.12.2015 9:54

M70i50l92o19š 56K26o74l77m93a47n 6626393497232

Používají se vžité výrazy a označení. Proč se říká například "papírový kapesníček" a ne to, k čemu je určen, SMRKÁČEK ?

+1/0
30.12.2015 10:20

L77u29k71a28s 61N81e23m27e86c 7839130612604

Ctu tady samé chytré komentáře řidičů automobilů co na motorce v životě nesedeli. Argumentace typu auto může řídit každý jaké chce, ale motorku do smrti jenom s instruktorem.

0/0
30.12.2015 9:48

J22a77n 85N15o77v68á61k 4226857833199

Můj názor je takový, že každá moto skupina na řidičáku by měla mít jiné praktické testy. Tedy složené z různých manévrů. Navíc, žadatel o patřičnou skupinu by měl mít předchozí řidičské zkušenosti z nižší kategorie. Nemělo by se tak stát, že adept si praktické testy vyzkouší poprvé až na "velké" 35 kW motorce nebo na ještě silnější, pokud bude starší 24 let.

Navíc, vyhýbací manévr v 50 km/h je pro nováčka slušný záhul, ale na druhou stranu alespoň vidí, jak nebezpečné je na motorce jezdit rychle. K manévrům bych ještě přidal krizové brždění před překážkou. Zase proto, aby adepti viděli, že zastavit motorku není taková sranda. Mohli by si také ukázat, na jakou vzdálenost zabrzdí při rychlosti 100 km/h. :-/

0/−3
30.12.2015 9:42

L18u83k73a44s 32N49e46m82e86c 7549500712934

A v autě takovým vývojem a zkouškou projít nemusí? Proč?

+1/0
30.12.2015 9:54

M77i97l41o63š 52B62é19m 6154949642623

Já dělal v 21 rovnou neomezený Áčko a taky žiju...

0/0
30.12.2015 9:58

M98a18r41t84i69n 87H11l91i44n61á19k 7770187779938

No, je to poněkud zvláštní, subjektivně hodnotím instruktora jako jistou oporu při problému. Prostě jako zkušenější mi může do toho zasáhnout. To co prošlo zákonem za moc šťastné řešení nepovažuju. Naučit se jezdit samozřejmě lze za těch pár hodin, ale způsobem že vím kde je brzda, spojka, plyn a jak se řadí. Ale zkušenosti typu co za mokra, jak najet na tramvajové koleje a jak jezdit a i brzdit s motkou co má 3 kufry a batůžek a jak třeba reagovat na vzniklé ohrožení na silnici.....to je o najetých kilometrech. Sám mám najeto lehce přes 100 tis a stejně bych si nedovolil říct že prostě už umím. Argumenty že někde kluci lítají od 13 na fichtlech je dost hloupej, přesně z toho jsou pak ty průšvihy. Po 50 nebo 350 Jawe s minimem koní a s tím že jsou kingové protože jezdí od 13 si koupí olítaný šrot co má 100 kobyl a místo řidičů, tu máme řítiče hlava nehlava.

+5/−1
30.12.2015 9:02

J47a46n 30N74o16v71á15k 4916377783379

To o motorkářském "růstu" z fichtla, přes tři a půli na něco silnějšího je pravda. Ano, jsou to "slimáci" na poli motorek, ale je lepší si vše vyzkoušet a případně se zrakvit v malé rychlosti, než pak ve velké. Ono už taková správná jízda do zatáčky...

Já jsem tento růst prošel a musím říct, že jsem za to vděčný.

Zrakvenejch mladejch kluků je dost právě proto, že dneska je hodně cenové náročné dostat se až na neomezené papíry na motorce. Tak na to každej dlabe a udělá si pak až ty druhé největší papíry (tuším 35 kW). Pak koupí motorku, která je seškrcená jen papírově a lítá.

+3/0
30.12.2015 9:15

J96a68n 32N74o14v22á28k 4216447243179

A navíc, ti co začali ve 12 na fichtlech, pak v reálném provozu, hned po autoškole neřeší krizovky, jako že si omylem spletou brzdu se spojkou, brzdí zadní brzdou, brzdí do zatáčky atp.

+1/0
30.12.2015 9:17

V61l22a97d53i57m37í41r 67L29o33u85d58a 8247727846302

Každý holt máme jinou motopraxi...

+1/0
30.12.2015 9:22
Foto

J58a90n 93M25a14c15k 5427892412685

Ono to v CR doted bylo zakazane? Smarja Jozefe.

0/0
30.12.2015 8:44

V69l57a95d59i95m43í79r 40L83o17u75d61a 8237777606682

Ano. Akorát místo instruktora za váma na zkoušce sedí zkušební komisař.

Ale jinak záleží na autoškole-motoškole. Instruktor vás může nechat (proti předpisům) projet někde samotného. Třeba na tom velkém parkovišti u výstaviště Letňany v Praze, když zrovna není výstava. A bylo to hned o něčem jiném.;-);-);-)

+1/0
30.12.2015 8:59

P59e13t21r 20S17o11k28o90l 8682301507971

A vy si někdo jako myslíte, že se dá na motorce naučit za 13 x 45minut jezdit? :-P

0/−4
30.12.2015 8:33

J13a56k79u18b 22Š87a67f82a71n68d36a 7525787831871

Klidně. Třeba já jezdím od patnácti (pionýr). S postupem času jsem jezdil hlavně autem, na pionýru výjimečně. Ve 40ti jsem se rozhodl udělat neomezené Ačko. S učitelem jsem udělal pár koleček na nějakém plácku a pak jsme vyjeli do provozu. Po první hodině řekl, že neví co se mnou, že mohu jít klidně na zkoušku. Ale když už jsem to zaplatil tak jsme nějak jezdili, i výlet mimo město jsme udělali. Ani jednou mi do toho nemusel šáhnout. Ale jezdím spíše pohodově, nemám žádné žihadlo, nebrousím kolenem o asfalt.

+3/0
30.12.2015 8:42

V76l54a96d76i26m64í45r 55L38o78u30d60a 8677387146902

Když už poprvé sedíte na Pionýru ve 12 letech... Vlastní zkušenost;-)

+1/0
30.12.2015 8:54

P91e80t37r 37R36u67m49p35l19i77k 4969897769683

já jsem měl jen dvě jízdy po 30 minutách a na M jsme udělali jen kolečko. Dříve si dělali řidičák jen ti, co měli k motorismu vztah. Třeba na osobáka jsem neměl vůbec žádný jízdy- nebylo auto, tak přímo na IFU.

+1/0
30.12.2015 8:56

T41o33m22a51s 46A71u52g34u43s67t11y51n 6397906361100

Jistě, já jsem se to naučil za 4 x 45 minut (rozšíření z malé motorky, na velkou, na malou jsem dostal zároveň s autem, aniž bych na ní někdy seděl).

0/0
30.12.2015 9:17

J53i66ř77í 59Š59e97j56n60o49h86a 4572513164863

Tak asi jako s autem, že.

Rpzdíl je v tom, že mortorka řidiči chyby neodpouští.

Chyby autaře ale zase tvrdě odnášejí ostatní účastníci provozu.

0/0
30.12.2015 9:52

P47e64t61r 19S88o37k54o86l 8672291337671

Evidentně si to někteří myslí, tak všem hodně štěstí, ať se spolu na silnici nepotkáme. :-)

0/0
30.12.2015 9:54

Š46t69e36f84a38n 57D97i19c33k40o 9224265192436

Ja som mal zkúšky na moto 22. 12 . Vonka mínus 12. Policajt po 50metroch zamrzol a dobrovolne zliezol z motorky. ;-D

+3/0
30.12.2015 8:32

T75o60m11á58š 24K11u27č56e29r45a 6889297124988

Delal sem ridicak na moto a auto zaroven. Na moto sem jezdil od mala a s rizenim sem nemel zadne problémy, vic sem musel jezdit v aute pred zkouškami. Neprijemne ale bylo ze muj instruktor mel cca 180 a 80kg coz bylo jeste v pohode, kdyz sem mel tak 65kg. Pak prisel ale komisar a ktery mel pres dva metry a rozhodne pres metrak a ty rozjezdy byly opravdu vtipne. A nejhorší bylo stani na krizovatce kdy sem musel toho mamlasa drzet na svych nohach :)

+1/0
30.12.2015 8:09

M54a65r97t57i36n 90K60u86ř34í64t58k98a 6537966628175

Možná je 13 hodin výcviku málo - jak pro koho. U nás na vsi kluci už od 13 let lítají na fichtlech po polních cestách, takže techniku jízdy mají zvádnutou ještě před autoškolou.

+5/0
30.12.2015 8:08

L51e45n10k55a 61Č92e85r18n15á 2320508888491

vždyť jde o zkoušku... Takže to vlastně poslední jízda před tím, než sám sedne na motorku a bude jezdit... Neviděla bych to tak děsivě....

+14/0
30.12.2015 7:57

V89r95a18t54i98s64l66a41v 63S88ý27k81o87r36a 8463104243

Konečně někdo, kdo ten článek četl a pochopil.:-)

+5/0
30.12.2015 8:17

E56v29z93e21n 93S53o29u56k46u60p 1797894526148

No 13 hodin výcviku je sakra málo....

0/−2
30.12.2015 7:57

P50e71t47r 43R67u49m53p54l42i94k 4759867559813

Když žák bude hluchý nebo němý tak co??

0/0
30.12.2015 7:49
Foto

J72a72n 66M48a17c89k 5747302942375

tak musi koukat do zpetneho zrcatka a ucitel ho bude z auta navigovat znakovou reci.

+2/0
30.12.2015 8:44

O95n51d88r97e61j 13K86a51l20m84a76n 1200506914772

A co teprve, když bude slepej.

0/0
23.5.2016 1:12

J60i69ř12í 86G97a45n16o 1970469824726

To mohl vymyslet jenom i.d.i.o.t. Nepřekvapuje mě, že je z ANO.

0/−6
30.12.2015 7:28

M92i40c81h62a38l 29H75r19o47n25e60c 8557916386184

To ze instruktor, nebo komisar nesedi za budoucim motorkarem neni v nekterych zemich nic noveho. V Nemecku osvedcena praxe. Budouci motorkar je oznacen reflexni vestou, jede na stroji, ktery muze byt jeho vlastni, to same plati i o prilbe ve ktere ma zabudovanou vysilacku a instruktor jede za nim v aute. A funguje to a proc? Protoze v Nemecku se na motorkare a hlavne ty budouci bere velky zretel a nikdo se nesnazi instruktora od zaka rozdelit tim ze mezi ne vjede. U nas to mozna bude problem, spousta ridicu - vseobecne, je neohleduplna a snad proto ty scenare ze to nebude fungovat. Sam jsem motorkar a zminenou zmenu bych jako budouci motorkar vital. Takze se primlouvam nejen za budouci motorkare, ale i za budouci ridice, 4stopych vozidel,budte k nim hodni a neskripejte zubama, kdyz potkate autoskolu;-)

+11/0
30.12.2015 7:20

E34v75a 69D15r62o32z73d70o56v30á 7719437955915

Co si nedokážu představit je situace, kdy se ti dva rozdělí např. když mezi ně vjedou auta nebo komisař nestihne na semaforu zelenou.

0/−3
30.12.2015 6:29

M88o53n51i24k87a 19R55o68l57l56o57v43á 5413532616105

Dá mu echo vysílačkou ať na ně počká.;-)

+4/0
30.12.2015 7:13

E24v20a 57D89r21o39z37d41o29v50á 7299697345425

V pražském provozu? Zkuste si někde zastavit třeba na Evropské, Vinohradské, Patočkově, Milady Horákové...a pak se k sobě zase připojit. Jelikož se jedná o zkoušky, tak na místě pro zastavení vhodném samozřejmě.

0/−3
30.12.2015 7:26

T65o85m 78P27o57d71l18e40s13n28y 6613642282

Zvlastni je, ze u nas v UK to presne takhle funguje bez nejmensich problemu. To jen Cesti "chytraci" zase vymysleji duvody, proc to nepujde. ;-D

+2/0
30.12.2015 8:17

O23l57d28a 89Ž29á18č56e15k 8614843166792

Kdyz tady se na to jde zase od druhého konce... Misto toho aby autoškoly které vypouštějí do provozu řidiče bez návyků likvidačně potrestany tak se tu vymejsli takový hovadiny.

0/−2
30.12.2015 6:28

M59i25l20a94n 46Š89e85l44i25g89a 7701634243943

Jako, vsechny argumenty "pro" chapu. Ale vzhledem k tomu, ze clovek se spolujezdcem odjezdi celou autoskolu, tak v jeho pritomnosti u zkousky nevidim zadny problem.

0/−2
30.12.2015 5:44

P89a90v82e16l 39J37o56n21á24š 5831105609985

Proč jen u zkoušky?

+2/0
30.12.2015 5:30





Najdete na iDNES.cz