Diskuze

Ve školách přibývá malých cizinců, stát pro ně chystá kurzy češtiny

Do základních škol nastupuje stále více dětí cizinců, které často neumí ani slovo česky. Stát se i kvůli uprchlické krizi rozhodl zařídit pro zahraniční žáky intenzivní kurzy češtiny. Desítky milionů korun chce investovat i do tlumočníků a speciálních učebních pomůcek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P75e46t56r 42Š39e63t43e14k

21. 12. 2015 17:23

Pane Millere, doufám, že budete nadále přispívat, takže se někde zase sejdeme. Máme toho možná víc společného, než si myslíte. Do roku 1966 jsem chodil též na jazykovku v Praze a můj profesor na angličtinu byl Dr. Jaroslav Schejbal, nejlepší učitel, kterého jsem kdy měl. To byla jazykovka na Národní třídě. Někde tedy na shledanou.

1 0
možnosti
MM

anoR^:-)

Jazykovka na Narodni tride, anglictina a srbochorvatstina 1966-68

0 0
možnosti

P96e18t54r 42Š47e15t50e39k

20. 12. 2015 16:44

Tento článek je už natolik vzadu, že už sem asi nikdo přispívat nebude. Možná, že bychom se měli sejít na nějakém aktuálnějším místě.?

0 0
možnosti

P24e51t49r 19Š29e30t16e14k

20. 12. 2015 16:28

Pane Millere, přišel jsem k počítači až teď a byl jsem překvapen, že jste reagoval na můj příspěvek. Doufám, že jste se neurazil ohledně mé poznámky, že myslíte trochu jinak než Češi. Nemyslel jsem to zle. Mám hodně kontaktů s cizinou a vím na vlastní kůži, co to znamená. Mám syny ve Skandinávii a tudíž poměrně dost aktuální informace. Jsou tam oblasti, kde ve školách není jediný etnický žák. Proč? Protože výuka kvůli jazyku je tak špatná, že rodiče etnických dětí nemají o takovou úroveň zájem. Navíc, pokud tam nějaký etnický žák přece jen je, je natolik "mobován" cizinci, že ho rodiče raději vezmou pryč. Nenávist cizinců k místním obyvatelům je velká, protože oni cítí, že nejsou v zemi vítáni, právě naopak, jsou izolováni, nikdo s nimi nemluví, i když se k nim špatně nechová. Kdo je nejsnadnější oběť ISILu? Staří přistěhovalci? Kdepak, ti se dobře integrovali a do práce chodili. Jsou to jejich děti a vnuci, které nikdo v zemi nechce a jsou většinou nezaměstnaní. ISIL jim dá identitu a budoucnost a oni se nechají zlákat. V Anglii je víc než 2000 mešit financovaných hlavně Saudskou Arábií, kde imámové radikalizují mládež. My takové poměry v Česku nechceme. Není to proto, že nemáme místo, ale proto, že zvlášť muslimové nám naprosto nevyhovují. Jistě jste slyšel citát: Ne každý muslim je terorista, ale skoro každý terorista je muslim. Nechci se pouštět do kontroverzních polemik ohledně IQ, ale, pokud Vám to nebude příliš proti srsti, podívejte se např. na následující link:

http://www.photius.com/rankings/national_iq_scores_country_ranks.html

National IQ Scores - Country Rankings

od Richarda Lynna. My nepotřebujeme Araby s IQ 84. Když imigraci, tak raději z Číny s vyšším IQ, než máme my. Možná, že Vy si myslíte, že různé IQ národů je, promiňte, "bullshit". Mohu podepřít své názory výroky i nositele Nobelovy ceny James Watsona. Dotýkám se tady různých témat a nevím ani, jestli se mnou více méně souhlasíte nebo naprosto ne.

0 0
možnosti
MM

s vetsinou souhlasim, ale jak uz jsem napsal, je to "barking up a wrong tree", stekani na spatny strom, co se tyce dojmu, ze podporuji masovou imigraci do Ceska. Jak jsem napsal dole, nejsem advokatem masove imigrace do CR, nepropaguji "abyste si do Ceska vzali muslimy nebo velke mnozstvi jinych imigrantu, protoze vim, ze nemate dost mista abyste se rozvijeli pomoci imigrace.

Zduraznuji, ze ucel prispevku byl odhalit lzi uverejnene v platku Parlamentni noviny, jimiz se ohanel diskuter Koutecky a uvest je na spravnou miru."

Ano, je mi znamo, ze je kriticke na kterou stranu se postavi ty nasledujcici generace pristehovalcu. To je take jasne Australii, ktera se snazi poucit se z chyb jinych zemi. Napr. zabranit tomu, aby se tvorily "ghettove komunity", podporovat vetsi integraci. Prozatim byla Australie uspesna jak se ji ty nasledujici generace vyvedly. Ted jde o to, aby to pokracovalo.

Co se tyce Cinanu s IQ nad 84, tech tu mame od 90.let cim dal vic.

0 0
možnosti
JV

Je videt, Cesi maji s cizinci "malo najetych kilometru" , maji strach , jsou si nejisti a na zaklade toho vyvadi falesne soudy.

0 1
možnosti
JV

Nezapominejte , ze kdyz nekdo neumi pefektne cesky, ze ma asi v kapse jinou rec, mozna i vice, ktere zna. Cesi jsou znami tim, ze cizi jazyky neumi.

0 0
možnosti
JJ

J68i77ř18í 43J12o10n20á10š

20. 12. 2015 11:11

Jejích čeština bude vypadat asi takhle. Přijde žák do papírnictví a řekne "já chtít červená tužka"

0 0
možnosti
JV

I tohle zije v Cechach. A ty prijdes do Nemecka, jak pozadas o cervenou tuzku ?

1 0
možnosti
Foto

Známá učitelka na 1. stupni má ve třídě 3 rusy, 2 vietnamce, 1 pákistánce, 2 číňánky a 1 malajku. Je z toho na nervy, protože lámaně česky umí jen 1 vietnamec, ostatní prakticky ani slovíčko. Nejsou hloupější, jen oprostě nerozumí výkladu. pokyn učitelce zněl, aby se jim věnovala individuálně a že nesmí mít problém s prospěchem. To je v podstatě nerealizovatelné, jelikož by individuálně musela musel těch dejme tomu 8 dětí naučit česky, každou náriodnost extra. Takže se jim rozdávají jedničky, dvojky, aniž ta děcka chápou za co.

Je to skutečný maglajs. Do české školy by asi měly nastupovat pouze děti spl%nující nějaká základní kritéria. A jazyk je asi ten nejzákladnější. Ta cizozemská děcka by se nejdřív naučit česky a pak teprve nastoupit do české školy, což je problém, protože češtinu by se učila dva roky a celou základní dcházku by byla o dva roky starší, než české děti. Anebo chodit do základky vyučující v jejich rodném jazyku. Ale jsou takové školy u nás vůbec?

4 1
možnosti
MM

nesouhlasim. Jak jsem uz napsal dole: "Deti potrebuji chodit do skoly, ne se flakat po ulicich, vyrustat jak drivi v lese a tvorit zlodejske gangy. Rici jim "nemuzes do skoly dokud se nenaucis cesky" je neprozretelnost, ktera se vymsti protoze je odradi od skoly i integrace. Je zapotrebi dat jim pomocnou ruku, dostat je do skol at se nauci cesky, poznaji ceskou kulturu a tradice a skamaradi s ceskymi detmi co nejdrive."

1 2
možnosti

P32e47t80r 37Š60e59t61e22k

19. 12. 2015 19:44

Pane Millere, I kdybyste měl ve všem pravdu, co tvrdíte, nelze srovnávat Austrálii a Česko. Austrálie je a vždy byla imigrační země a Česko emigrační. Není důležité, jestli je v Austrálii 2% muslimů nebo 4%. Víme, že muslimové mají v průměru vice než 4 děti na rodinu, zatímco etničtí Evropané jen ca 1.3, a proto Evropa vymírá. Kolik dětí mají imigranti z Evropy do Austrálie, nevím, ale domnívám se, že daleko od evropského průměru to nebude. Procenta se budou rychle v Austrálii měnit, až se muslimové rozmnoží. (V jižní Francii už je 8.1 dětí na 1 muslimskou rodinu.) Já osobně MÁM s muslimy zkušenost. Vy dáváte příklady, co oni říkají. Já zase vím, že lžou. V Koránu je dovoleno lhát nevěřícím. Vy si to možná neuvědomujete, ale po mnoha letech v cizině nemyslíte už jako Češi. Je to cítit z Vaší argumentace. Nemyslete si, že Češi jsou hloupí, pouze měli jiný vývoj než Vy. Já se to pokusím zjednodušit. My, aspoň většina z nás, muslimy v Česku nechceme. My milujeme svou zemi, její kulturu. Islám není jiná kultura, je to jiná civilizace. Islám se ještě nikdy nepřizpůsobil. Přeji Vám, aby se přizpůsobil v Austrálii. Good luck!

1 0
možnosti
MM

kdyz uz rikas, ze nemyslim po cesku, pouziji anglicke rceni: stekas na spatny strom! Navic jsi v uplne jinem lese. Zrejme jsi nepochopil muj umysl.

Nikoho nepremlouvam abyste si do Ceska vzali muslimy nebo velke mnozstvi jinych imigrantu, protoze vim, ze nemate dost mista abyste se rozvijeli pomoci imigrace. Musite vystacit s mistnimi zdroji a rozhodne nepomuze, pokud ti nejnadanejsi odchazeji za praci do sveta. Doufam, ze najdete zpusob, jak je po nabyti cizich zkusenosti zase prilakat zpet.

Ucel prispevku byl odhalit lzi uverejnene v platku Parlamentni noviny, jimiz se ohanel diskuter Koutecky a uvest je na spravnou miru.

Milovat svou zemi, kulturu a jazyk je rozhodne chvalyhodne, mel by to delat kazdy narod. Z dlouholetych zkusenosti vim jak moc se vyplati venovat pozornost a fondy na vyuku domaciho jazyka pro cizince a jejich deti, ktere stat prijme jako rezidenty/obcany a to co nejdrive. Nemuzes byt slepy k tomu, ze CR prijima cizince jako rezidenty.

Deti potrebuji chodit do skoly, ne se flakat po ulicich, vyrustat jak drivi v lese a tvorit zlodejske gangy. Rici jim "nemuzes do skoly dokud se nenaucis cesky" je neprozretelnost, ktera se vymsti protoze je odradi od skoly i integrace. Je zapotrebi dat jim pomocnou ruku, dostat je do skol at se nauci cesky, poznaji ceskou kulturu a tradice a skamaradi s ceskymi detmi co nejdrive.

Odkud jsou je bezpredmetne. Mate prilezitost ovlivnit smysleni techto deti na cely jejich zivot. Kdyz to udelate pozitivne, budou se hlasit k Cesku a jejich deti se budou docela normalne povazovat za Cechy. Jako treba ta recka mensina, kterou stat prijal nekdy v 50.letech, deti Bulharu, Ukrajincu, Srbu, dokonce i nekterych Nemcu a Rakusaku.

Na okraj: mam vyhodu, ze mam prilezitost milovat kulturu zeme, odkud pochazim i zeme kde jsem si vytvoril domov. Mam tak dvojnasobne stesti. Proto jsem si dal praci zachovat si po tech 45+letech znalost materstiny, prestoze ji pouzivam jen asi na 5%. Moje deti jsou uz doma tady v Australii.

0 0
možnosti
MM

Koutecky citoval v 10:37az 10:39 celou radu lzi a umyslne prekroucenych faktu z Parlamentnich listu.

Autor techto lzi pry zijici v Australii povazuje Cechy bud za blbce, kteri si to neumi overit, nebo sve lzi adresuje tak krajne anti-muslimsky zalozenym Cechum, kteri to spolknou i s navijakem. Ucelem publikace je presvedcit ovlivnitelnou cast ceske populace " vida jake maji v Australii s muslimy potize". Kosteleckeho tvrzeni prevzata z Parlamentnich listu jsou v uvozovkach, *** vedle uvadim na pravou miru.

"Muslimové tvoří v Austrálii asi čtyři procenta populace" *** neni pravda, jsou to 2%

"Přestože jsou muslimové stále minoritou, tak v kriminalitě tvoří majoritu. Zejména v oblasti výroby a distribuce drog, kšeftů s ilegálními zbraněmi, loupežemi atd" ***neni pravda. Vyroba a distribuce drog - predevsim gangy motorkaru (ruzne narodnosti) a gangy z jihovychodni Asie. Nijak netvrdim, ze muslimove - a mezi nimi predevsim Libanonci - nemaji sve kriminalni gangy. Podobne jako je maji treba Somalci, Novozelandane (hlavne maorskeho puvodu), Samoane .... Rumuni, Italove a dalsi. V kazde etnicite se najdou kriminalnici a nektere jsou zvlast nachylne na gangy.

"Ve věznicích jsou zastoupeni téměř padesáti procenty. Podobně problémoví jsou také australští domorodci" *** dalsi lzi: zdaleka nejvetsi zastoupeni ve vezenich maji Aboriginci - 25% ( o tom napisi dale). Pocetni jsou i Novozelandane maorskeho puvodu, o jejichz extradici Australie prave jedna s vladou NZ.

"Není to ovšem tak, že se muslimové obtížně přizpůsobují, oni zákony naší země naprosto odmítají. V diskuzích se devadesát procent z nich dožaduje práva šaría. " *** dalsi lez. Vetsina muslimu v Australii je rada ze je rada a ze zije v pokoji. Mnohe muslimske zeny nenosi ani satky - hidzaby, natoz aby nosily nikaby a burky. Tech je hodne malo. Sarija je pro vetsinu muslimske populace v Australii nezadane zprisneni pravidel podle nichz ziji. .........pokr. dal

0 0
možnosti
MM

Pred nekolika lety (2006-8???) si jedna mensi muslimska komunita podala uctivou zadost k australske vladse, aby mohla v limitech sve komunity praktikovat zakony sarije. Australska vlada jim prave tak uctive, lec pevne odpovedela, ze jedine zakony, ktere plati a budou nadale platit na uzemi Australie, jsou ty australske, ktere plati stejne pro kazdeho. Tecka.

Pred par desitkami let se nektere komunity Aborigincu podobne dozadovaly vyjimky z australskych zakonu, aby se nadale mohli ridit svymi "tradicnimi zakony". Bylo jim sdeleno to same.

Pred par mesici prohlasil jeden ze zdejsich muftis (imamu), ze zadny muslim neni nucen v Australii zit a pokud tu nekdo neni spokojen, muze svobodne odejit.

"úřady doporučují vojákům a námořníkům, aby nechodili po ulicích v uniformách. Prý abychom některé naše spoluobčany příliš nedráždili. Jmenovitě se jedná o čtvrti Lakemba, Bankstown, Punchbowl, Arncliffe a pár dalších." *** zadne takove doporuceni vydano nebylo. Nedostatek uniforem k videni ve zminenych predmestich bude mit hodne spolecneho s tim, ze jsou dost daleko od pristavu, kasaren i domovu personalu ADF.

Na okraj k Aboriginum= kazdy, kdo se SAM DOBROVOLNE hlasi k domorodemu puvodu, mezi nimi i treba jen z 1/16 domorodeho puvodu.

Proc tvori 25% vezenske populace: hlavne kradeze a preciny pod vlivem alkoholu, cichani laku a benzinu (levny fet). Ozralci pak neznaji bratry, dopousteji se nasilnosti, zvlast na zenach a detech sve komunity.

Ruzni Aboriginci se podobaji urcite "neprizpusobive" slozce obyvatelstva stredni Evropy - neposilaji deti do skol, vybydluji jim pridelena obydli, nemaji zajem o praci. Rozdil je v tom, ze takova neni komunita jako celek. Jsou mezi nimi uspesni sportovci, umelci a v poslednich alespon 20 letech lide vzdelani - zdravotnici, pravnici, administratori, socialni pracovnici atd. Uspesni Aboriginci jezdi pravidelne do komunit a jdou prikladem, pracuji s mladezi, podporuji jejich skolni dochazku, zduraznuji vyznam vzdelani.

0 0
možnosti
AM

Bagatelizovat nove immigranty je nesmysl. Je to pro ne osobni zalezitost, jestli se chteji stat soucasti cs kultury nebo ne. Statistiky z zemi s vysokym poctem pristehovalcu naznacuji, ze tito novi obcane drzi vetsinou pohromade a to nejen spolecensky ale I v jinych smerech, obchodni styky, vdavani-zeneni , cestovani. Cesi jsou nejen evropane ale take cesi a to je neco, na co si novi obcane budou tezce zvykat. V budoucnu, pristi generace immigrantu budou uz z vetsiny zvykli od mala na to malou krasnou, divnou ceskou zemi a jejich vztahy k jejich soukmenovcum budou povrchni. Pochopitelne, s muslimy to asi tak pracovat nebude, vidime priklady v zemich, kde tito uz leta ziji../

0 0
možnosti
MM

"Statistiky z zemi s vysokym poctem pristehovalcu naznacuji, ze tito novi obcane drzi vetsinou pohromade a to nejen spolecensky ale I v jinych smerech, obchodni styky, vdavani-zeneni , cestovani."

ne tak docela. Nektere narodnosti se nesmirne snadno asimiluji a nevyhledavaji pratele a partnery predevsim ve svych narodnostnich skupinach. Mezi ty, kdo se snadno asimiluji v cizine, patri Cesi.

Na druhe strane stoji napr. Rekove, Italove, Cinani. Ti se snazi drzet svych komunit. Dalsi skupina jsou ruzne spanelsky mluvici narody dohromady.

0 0
možnosti