Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

HLÁSKAŘKA: Závory mi řidiči prorazili i podjeli. Jejich značky zapisuji

Hlásky, v nichž drážní pracovníci dosud ručně zvedají závory, postupně mizí. Jedna z posledních hláskařek Eva Havelková má na starosti přejezd v Pavlově na Kladensku. Občas ji však řidiči rozzlobí. „Už se mi i stalo, že přerazili závoru. Jindy ji zase nadzdvihli, popojeli na koleje, zvedli druhou závoru a jeli,“ říká v rozhovoru pro seriál Lidé Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T23o62m64á41š 12B97e88n80d93í64k 6258214245330

Jó hold technický pokrok jde dopředu, paní bych jenom přál aby to tam v klidu doklepala do důchodu než ji nahradí počítač a nadávajícím řidičům říci, že je pouze jejich chyba když před přejezdem nepřibrzdí, i počítač totiž může selhat.

+7/0
7.12.2015 16:13

J13o83s62e90f 47V69l26t18a63v49s88k88y 3825585481513

Vidime na jake technicke urovni drazni cesty jsou. Rikam naschval drazni cesty, abych mel velky zaber  a   nikdo mi nemohl nadavat, ze neznam struktury drah.  

Od  sedesatych  let (20. stoleti)   jsme slyseli neustale na jake urovni soudruzi drahy maji a ted musime zjistit, ze je to  na urovni sedesatych let 19. stoleti.   Jeste ze si nepodavaji stafetovy kolik, jako u  kyvadlove dopravy.

Kdyz si clovek podiva na jake urovni byla trat z Prahy do CB a na jake urovni je stale jeste trat z CB do Plzne, pak dostane  tu typickou ajziponackou depresi.

+1/−6
7.12.2015 13:24

P31e74t91r 26N49o84v98o95t27n50y 1641850351

Soudruzi na žádné dobré úrovni nikdy dráhy neměli.

+4/−2
7.12.2015 13:27

V16i21k76t87o76r 81N48á90r69o74ž66n96ý 3539112908

Takových pracovišť už je v republice jako šafránu...

+2/0
7.12.2015 13:52

P23a19v16e31l 55S22t93a46v32j17a25n28í83k 6668725967141

Není to náhodou tím, že jediná trať, která byla za komoušů postavená (a to už byla vyprojektovaná a rozestavěná), byla z Brna do Havlíčkova Brodu? Copak jiného nám soustruzi dali? Za těch pár let se nedá zvládnout všechno, když na to 41 let někdo kašlal.

+5/0
7.12.2015 16:03

B39o81h57u37s21l10a15v 75K98r60á61l98í34k 2291940829186

A co Holešovická přeložka?

0/0
7.12.2015 23:03

R81a18d43k42o 40K22ř21i74v54á80n61e63k 7630343955770

K těm ekonomickým úvahám:

Paní je hláskařka, čili vykonává dopravní činnost (dává odhlášky a obsluhuje návěstidla) kvůli absenci modernějšího traťového zabezpečovacího zařízení. Závory obsluhuje jako vedlejší efekt "zadarmo" Čistokrevné závorářky už asi ani nejsou.

Až se investuje do nového traťového zabezpečovacího zařízení, jeho kolejové obvody poslouží opět jako "vedlejší efekt" pro přejezdové zabezpečovací zařízení a idyla na hlásce skončí.

+6/−1
7.12.2015 13:19

P61e66t71r 53N63o12v18o11t54n55y 1611420461

Asi tak. Kromě vybudování PZZ by pro "zrušení" paní bylo potřeba udělat automatické hradlo včetně úprav(nebo možná úplného předělání) dvou sousedních stanic.

0/0
7.12.2015 13:23

P97e86t29r 44N75e83c64h62a70n98i68c45k61ý 7663286528220

Na druhou stranu na takto frekventované trati spojující dvě města s hlavním městem a řadu větších sídel to potřeba je a bude.

+1/0
7.12.2015 13:51

P45e35t64r 30N71o61v33o38t53n79y 1981410861

To určitě ano. Ale to je jen reakce na to, proč tam už není dávno přejezdové zabezpečovací zařízení za pár(údajně) milionů. Když ta paní je tam vlastně kvůli něčemu úplně jinému. :-)

0/0
7.12.2015 14:20

Z83d60e78n38e55k 93S42e28i86d50l 6414245890677

Mám opačnou zkušenost. Projel jsem otevřenými závorami a za zadkem mi projel rozfofrovanej motorák a teprve potom paní závorářka točila klikou jak šílená. Pro kritiky přejezd je v zatáčce a v úvozu, takže z něj není vidět vlak do té doby než vjede na přejezd. A já měl kliku, tu už neměl řidič naložené tatry, do kterého se na tom samém přejezdu ten motorák trefil. Teprve až na ten přejezd dali světla, tak jsme se přestali bát. Takže páni železničáři taky máte máslo na hlavě.

+1/0
7.12.2015 13:04

B12ř18e11t45i89s58l42a20v 35Š76í25m35a 9344941152

Takže páni řidiči taky máte máslo na hlavě...... nekterí dokonce nadzvedáváte závory, abyste mohli projet....

+4/0
7.12.2015 13:13

J32a13n 64M31a83l25ý 1185659334208

Se mi líbí zase to přepočítávání na prachy tady v diskuzi. Takže výhodnější samozřejmě je nahradit bábu automatikou, tu pak poslat na dávky, protože ji s kvalifikací zvedačky závory nikde nevezmou. Opravdu to ušetří ranec peněz....

+1/0
7.12.2015 12:58

P34e20t92r 57U84l33l16m80a93n31n 2307518437192

Diskusi jsem celou nepročítal, tak nevím, jaké přepočítávání myslíte. Nicméně automatikou se ti lidé nahrazují kvůli kratšímu čekání u závor. U nás byly takové závory vždy staženy cca 10 minut před průjezdem vlaku, to by bylo na některých komunikacích nepřípustné s dnešním provozem. Jinak tedy na tom našem konkrétním místě mi to vůbec nevadilo, ovládané ty závory byly z nádraží o kousek dál.

0/0
7.12.2015 13:07

B81ř54e72t34i12s22l30a68v 46Š22í64m46a 9764911162

Automatikou se lidé nahrazují predevsím proto, aby se snízilo lidské selhání.

S kratsím cekáním u závor to není úplne pravda, to je ruzné, pokud na trati jezdí vlaky o rozdílné rychlosti, tak muze být naopak u rucne obsluhovaných závor cekání kratsí.

+2/0
7.12.2015 13:19

P52e93t51r 77N35o64v48o48t62n50y 1531190541

Což tato trať nebude.

0/0
7.12.2015 13:28

B39ř73e84t79i68s54l48a38v 51Š82í63m20a 9894651722

Nevím, treba tam mohou jezdit tezké nákladní vlaky na vlecku....

0/0
7.12.2015 13:31

V80i91k47t56o23r 73N51á36r77o73ž18n53ý 3439162208

Kratší čekání u ručně obsluhovaných závor nebude nikdy. Je to o tom , teoreticky ten vlak může jet úsek 5 minut , ale také 10 minut. A nikdy nevíte, jak dlouho ten vlak ten daný úsek skutečně pojede.. Jízdní doba pro nákladní vlak může být spočítána na 10 minut při vytížení 1500 tun , jenže on poveze 100 tun... a dokáže tudíž jet mnohem rychleji. 

Třeba v žst. Slatiňany (u Chrudimi) musely být závory dole , ještě než byl do Slatiňan vypraven vlak z Chrudimi...

+2/0
7.12.2015 14:13

P83e57t13r 75N38o71v37o84t77n31y 1531770101

" Jízdní doba pro nákladní vlak může být spočítána na 10 minut při vytížení 1500 tun , jenže on poveze 100 tun"  to je taková situace skoro na kriminál. :-)  Nejbezpečnější je to jak píšete s tou Chrudimí, ale nejotravnější pro řidiče. Pokud se někde u stahování závor spoléhají na teoretické jízdní doby, pak určitě s patřičnou rezervou. Takže to určitě nemůže být rychlejší než moderní PZZ.

0/0
7.12.2015 14:52

V20i87k66t45o98r 74N67á69r12o96ž94n79ý 3869462168

Co je na tom na kriminál ? Běžná praxe. Někdy holt těch vagónků je více, někdy méně. Ne každý příjemce funguje jako elektrárna , kde nejnižší jednotka je jeden ucelený na normu vytížený vlak ...

+1/0
7.12.2015 15:21

P15e59t11r 15N32o40v98o15t17n24y 1361110521

Kriminál pro závorářku, která bude stahovat šraňky podle jízdní doby 1500t vlaku a pojede mnohem lehčí.

0/0
7.12.2015 15:23

B17ř69e35t69i95s51l26a89v 17Š72í54m68a 9484501802

Pointa je jinde - a to, ze automatizace má predevsím odstranit chyby lidského faktoru.

Jinak si to cekání teoreticky predstavit umím, napr. na lokálkách, kde jezdí malé motorácky a pak uz jen tezké nákladní vlaky napr. na vlecky....

a také na zastávkách, kde nastupují a vystupují turisté, a teprve pri tom obsluha zavírá závory a staví návestidlo na volno.

0/0
7.12.2015 15:37

F60r18a94n50t35i31š78e27k 29N47o54v68á21k 6811595316711

Nemluvě o tom, že to rozhodně není tak, že by se tam jednorázově udělal automatika za 5+ milionů a tím to haslo. Musí se udržovat, opravovat, hrozí zloději kovů.. A když se porouchá, tak je to o náhodě, jestli si toho někdo všimne dřív, než se může stát neštěstí.

+2/0
7.12.2015 13:09

M24i61r42o71s35l82a45v 30P25a97v86l55í45č83e89k 7273540985284

To zkuste vysvětlit Správě Železniční Dopravní Cesty. ;)

0/0
15.1.2016 1:34

P84e74t31r 38U52r15b31á50n81e14k 3181569517818

Jsem si jistý, že až paní Hláskařce zautomatizují závoru a najde si jinou práci, tak konečně pochopí, kam všichni spěachají.

+1/−12
7.12.2015 12:52

M94a33r87t48i88n 81N21e15r14m15u80t 9397737128709

Lidi spěchají jenom na silnicích, tam jde o každou sekundu. V obchodě, v práci, v hospodě, doma u televize už ne. Proto musejí rychlou jízdou nahnat těch několik minut.

+3/0
7.12.2015 18:46

M77i93r36o60s12l85a97v 92P33a88v65l13í42č63e26k 7163500455734

Do pekla.

0/0
15.1.2016 1:58

M50a59r12e77k 65V26y16m79a70z25a57l 5228416292790

Takže Vy také patříte k těm, co neustále porušují pravidlo, že vlak má výhradní přednost? Rv

0/0
20.2.2016 16:23

L13u19c80i95e 48S94m95o40l64í58k32o78v78á 9511874973393

neexistují nějaké čipy, které by daly vědět že vlak přejel? jako je to třeba u semaforů v silnici?

+1/−3
7.12.2015 12:43

T93o98m60á20š 75C25h70r44a95s16t37n76ý 2751754341833

Existují, ale nejsou kompatibilní pak s modernizací na automatiku

+1/0
7.12.2015 12:45

B61ř59e16t34i54s95l77a54v 29Š47í28m42a 9464361382

K cemu potrebujete cipy u závor, které jsou zavírány rucne?:-)

Predstavte si, ze práve u takových závor se ceká kratsí dobu....

0/0
7.12.2015 13:03

P82e26t27r 28N41o68v68o37t92n20y 1611510881

Na co se čeká kratší dobu?

0/0
7.12.2015 13:06

B68ř63e88t82i97s94l26a90v 80Š72í84m97a 9314161902

Co se vrátit do autoskoly, kdyz nevíte, proc se ceká u závor....?

0/0
7.12.2015 13:11

P38e96t37r 96N68o76v53o59t57n57y 1921240921

Vy se tedy domníváte, že u ručně stahovaných závor se čeká kratší dobu než u moderního PZZ? ;-D

0/0
7.12.2015 13:21

B32ř22e24t92i53s88l84a65v 58Š45í44m51a 9194461112

Smejete se naprosto zbytecne!

To je ruzné, zálezí na okolnostech, zda na trati jezdí vlaky o rozdílné rychlosti, není-li napr. pred závorami zastávka, kde stojí návestidlo, atd., atd. Závorárka ví, jaký vlak pojede, automatika to neví.

Nehlede k tomu, ze jsem reagoval na dotaz o cipech....

+1/0
7.12.2015 13:29

P52e42t30r 19N62o77v98o95t81n63y 1821210241

Ano, s tou rychlostí je to pravda, ale nemyslím, že je to případ této trati, kde budou jezdit nákladní i osobní vlaky stejně rychle, akorát bude rozdíl v rozjezdech. A se zastávkou je to ošemetné, stejně to musí mít stažené ještě před příjezdem vlaku do zastávky, takže si nemyslím, že by byl takový rozdíl proti automatickému PZZ

0/0
7.12.2015 13:37

D13a40n34i14e79l 33K68r67a58u90s 4531423302344

Modernizace je asi opravdu potřeba, ale nostalgie někdy vítězí a tohle je hodně nostalgické povolání. Jak já jim kdysi záviděl, že mohou tou velkou klikou stahovat a vytahovat závory.

Nicméně trochu pragmaticky - určitě nejde o zaměstnání, které by vyžadovalo extra vzdělání či fyzickou kondici. Jde samozřejmě o nutnost chovat se zodpovědně a zvládat několik málo dovedností - točit klikou, telefonovat, umět číst a psát - nebylo by pro celou společnost prospěšnější, kdyby taková pracovní místa zůstávala zachována, namísto toho, aby lidé s nízkou kvalifikací byli ohroženi každým výkyvem na pracovním trhu a potom se stávali přítěží sociálnímu systému? Nemluvě o devastačním vlivu na jejich už tak většinou nízké sebevědomí, které je ještě dále sráženo, když jdou první na pracák.

+7/0
7.12.2015 12:34

F78r60a92n54t59i39š52e16k 24N37o82v61á24k 6321265416381

A bylo to dobré i pro ty vesnice. Obvykle tam rodiny nádražáků bydlely. Následek, ve vsi je nádraží a silo, tudíž se tam udrží i prodejna, hospoda a pošta a je tam civilizace. Dnes tam chcípl pes.

+3/0
7.12.2015 13:26

M70i76r69o61s27l21a39v 71P84a77v42l93í50č75e76k 7413520295454

Přesně.

0/0
15.1.2016 2:04

P88e19t32r 80N71e95c25h95a31n27i18c45k51ý 7263626818640

Ono to platí i pro pokladní a výpravčí ve stanicích. Dříve skoro každá stanice obsazená, mnohde i s nádražkou nebo bufetem. Někdo se staral o čekárnu, o budovu, každý mohl přijít a poptat se na vlaky nebo turista na věci z okolí. Když napadl sníh, tak vzal lopatu a uklidili koleje, výhybky i perony. Teď se stanice rozpadají, když napadne sníh, tak všechno stojí a čeká na svolané zametače, výhybky jdou dálkově, ale taky zamrznou nebo někdo ukradne kabel a zas se hodiny čeká. Nádražky z menších nádraží zmizely, čekárny jsou zamčené a životu nebezpečné. I svým způsobem je pak ta dráha blíže lidem, což prospívá i její pověsti a lidé s ní pak raději jedou.

+6/0
7.12.2015 13:47

V59i72k61t49o62r 82N73á61r19o22ž73n60ý 3159302718

Dobrý postřeh R^

0/0
7.12.2015 14:40

J13a80n 52N29o47v94á97k 4649119246180

32 let.. tomu říkám VĚRNOST. Milá paní, milé osazenstvo hlásky, děkuji vám za vzorný výkon služby. Moc vám fandím!

+22/0
7.12.2015 12:26

O53n75d41ř89e76j 87M92a22r80e79k 9662940357369

Jo, holky tam mají pěknou zahrádku. A cyklisti to neprojdou. to se dá leda obejít a ne úplně jednoduše. Na druhou stranu, je tam vidět široko daleko ovšem je pravda, že se tam dlouho nečeká.

+1/0
7.12.2015 12:24

V58á29c61l83a51v 44J26o96n46á42š 8702723432443

Hlaskarka? Nové označení pro bonzacku? Hlásit se to musí.....;-)

0/−16
7.12.2015 12:08

M68i61r17o59s34l54a38v 96P29a28v44l85í67č91e48k 7913450845274

Jste ubožák.

0/0
15.1.2016 2:07

M91i88c75h45a80l 59K78r91č55á39l 6988298136532

Chápu to správně že paní spouští závory podle plánovaného odjezdu vlaku ze stanice a jeho případné zpoždění neřeší? Prostě až přijede tak přijede.

0/−6
7.12.2015 12:03

V58i52k29t71o17r 69N79á96r61o10ž43n49ý 3659762338

Chápete to špatně. Paní obdrží od výpravčího hlášení ...tzv předvídaný odjezd ze sousední stanice. Paní zná jízdní doby vlaků a dle tohoto stáhne závory..Někde to mají zařízené i jinak.

+10/0
7.12.2015 12:05

M58i54c95h85a55l 50K55r92č25á36l 6108558626812

V článku píší, že je zpouští podle předpokládaného odjezdu. Co to znamená předpokládaný odjezd už se tam ale nepíše. Jestli vlak skutečně odjel, nebo má oproti předpokladu zpoždění už se asi neřeší. Nebo se snad předpokládá zpoždění?

0/−6
7.12.2015 12:19

J67a29n 98F40r41o18l49í28k 6296380245464

Škoda, že redaktor nepoložil otázku jak dlouho jsou závory spuštěny. Pak bychom možná pochopili netrpělivost některých řidičů. ;-)

0/−4
7.12.2015 12:24

O93n36d74ř12e40j 93M12a68r96e83k 9132430577129

Nijak zvlášť - jezdím tam na kole a ona je ta silnice většinou prázdná - Pavlovem vedla Karlovarská a ta je po otevření dálnice slepá, těch lidí co tam jede od Dobrovízu na Kladno je pár. Nikdy jsem tam dlouho nečekal.

+3/0
7.12.2015 12:39





Najdete na iDNES.cz