Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlost vlaku před tragickou srážkou byla v pořádku, zjistila inspekce

Nákladní vlak před tragickou srážkou se stojící soupravou u Velvět na Teplicku nejel rychleji než povolených 60 kilometrů v hodině. Při vyšetřování to zjistila drážní inspekce. Prohlídka trosek lokomotivy však stále nezodpověděla otázku, proč selhal takzvaný generální stop. Při nehodě zahynul strojvedoucí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P67e36t96r 30N39o34v32o71t50n84y 1131260401

No tak hlavně že rychlost byla v pořádku, když pár km před tím projel stůj.

+2/0
9.11.2015 12:24

P46e13t91r 16K91l49a24b35í88k 3936986338329

Tak to právě je dost nepravděpodobné, že by fíra projel na červenou. Co když měl postaveno na volno. Jasně, jednodušší je to hodit na fíru, který se již nemůže bránit.

+2/−1
9.11.2015 12:39

P81e25t25r 18N81o84v56o65t85n19y 1101440331

Tak proč se ho snažili zastavit generálním stopem?

0/−1
9.11.2015 13:19

L15u54b54o49m57í33r 51S71a89z71e76č93e25k 7599528705423

Protože tomu nerozumíš!

+1/0
9.11.2015 14:07

M46i12r31o16s12l49a55v 35Z76i30k40m83u80n27d 6818152577268

Na volno mít postaveno nemohl. V traťovém úseku před ním byl vlak a pokud nedostal výpravčí "odhlášku" traťovým zabezpečovacím zařízením, tak prostě nemohl postavit na návěst dovolující jízdu ...

Nikde se bohužel nepsalo o tom, jaké bylo počasí.

Dnes v noci je smutné 26. výročí nehodové události Ex 372 (noc z 9. na 10.11.1989) najetí vlaku na konec osobního vlaku stojícího na zastávce Nové Kopisty. Strojvedoucí v mlze neviděl návěst výstraha na odjezdovém návěstidle v Bohušovicích nad Ohří, následně návěst stůj na oddílovém návěstidle autobloku ... nespal, mačkal bezpečnostní tlačítko VZ .... v důsledku najetí na konec vlaku na místě zemřel, lokomotiva na zrušení a další mrtví a zranění ...

Totéž mohlo nastat v této noci, strojvedoucí pro mlhu neviděl návěst výstraha, resp. návěst stůj na odjezdovém návěstidle ...

+2/0
9.11.2015 15:29

L19u79b44o54m50í10r 79S20a35z52e40č87e68k 7959228245763

Míro, máš to trochu nepřehledné!

0/0
9.11.2015 15:41

P62e41t12r 98N52o15v93o32t55n30y 1401150901

Pochybuju, že by přes mlhu nepoznal, že projíždí stanicí Řehlovice - osvětlení, jízda přes výhybky.  A na konci stanice by jeden očekával návěstidlo, když už teda  projel bez povšimnutí předvěst a vjezdové návěstidlo. Strojvedoucí snad není pilot letadla, aby se mu stalo, že vůbec neví, kde je. Ujet tolik kilometrů a nevidět návěstidlo. Poznání tratě se už dnes nedělá?

0/0
9.11.2015 15:53

P59a21v19e11l 36C61h62l12u57b79n15a 7317396298817

Je tam jedna věc, která by mohla být vysvětlující. Cit.: "Pětašedesátiletý strojvedoucí..." Zdravotní indispozice?

Možná je právě toto jeden z příkladů na nichž se ukazuje, že pokud z ekonomických důvodů zůstávají zaměstnanci v pracovním procesu déle, než je zdrávo - zejména u profesí, kde je kladen nárok na dlouhodobé udržení pozornosti, nemusí to skončit šťastně.

Je to ale jen můj dohad, samozřejmě.

+1/0
9.11.2015 16:52

P45e42t71r 87N67o12v15o51t26n23y 1201360391

A nebo ta rutina. Tady někde je návěstidlo, sice nevidim, co mi přesně ukazuje, ale jizdu mi urcite povoluje, tak to tam rvu. Stejne mi to vždycky stavěli.

0/0
9.11.2015 17:30

P60e27t53r 59N78o30v61o80t75n59y 1931850611

Navíc ten Balt-Orient tenkrát - mlha, že by sa dala krájet, znak na odjezdovém návěstidle vůbec neviděl i když asi věděl, že tam návěstidlo je, na trati mu kód nenaskočil, ale rval to tam naplno. Možná byl tenkrát takový úzus, že se těmhle mezinárodním vlakům stavělo za každou cenu, i kdyby se mělo něco jiného zdržet. Ale jednou to prostě nevyšlo.

+1/0
9.11.2015 16:51

J23i60ř82í 31E92r31b75e73n 1503204876687

Kopisty si pamatuju, to tenkrát byla síla :-/

0/0
11.11.2015 22:09

B27o32h56u15s66l84a22v 51K36r72á96l62í60k 2711590989306

Tak to je dobře, že bylo všechno v pořádku a všechno fungovalo.

0/0
9.11.2015 12:04

F64r65a21n92t81i49š90e90k 42V91a26n14ě62k 1857764437707

Očividně selhává kontrola od státu v oblasti na železnici soukromých dopravců. I kdyby mu generální stop nefungoval nebo měl naladěné jiné frekvence. Jak to, že se výpravčí dovolal na mobil jehož dopravce uvedl úplně na jiný vlak?

+3/−1
9.11.2015 12:03

M20i13r38o34s70l91a18v 72Z20i86k87m85u67n41d 6598262747308

To je právě předmětem šetření ... kontrole státu by mělo předcházet modernizování tratí ... z hlediska zabezpečovacího zařízení ...

0/0
9.11.2015 15:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.