Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pád ruského airbusu zřejmě zařídila lidská ruka, míní letecký expert

Podle posledních informací aerolinií stojí za pádem Airbusu A321 společnosti Kogalymavia vnější vlivy. Černé skříňky zároveň odhalily, že stroj nebyl zasažen zvenčí a piloti dispečinku nehlásili žádné technické problémy. Podle dosud známých faktů se letecký publicista Martin Velek domnívá, že zřícení letadla řídila lidská ruka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a27r39o60s32l31a95v 29V50o45l43n64ý 4464577735922

Také bych řekl,že ten,kdo ji tam dal,už je na útěku.Tak všichni agenti na velbloudy a

za ním! Má sice velký náskok,ale vidina 50ti milionů je inspirující.

0/0
17.11.2015 12:29

J71a33r50o73s20l92a86v 34V52o35l83n45ý 4294397345802

Tohle mne udivuje.Během tragického večera v Paříži,jsem na CNN zachytil zmínku o

tomto letadle.Nějaký ter.expert tam řekl,že tam byla bomba v nádrži.Nebo na ní,nez-

nám detaily.Nádrže jsou tam 3,vzájemně propojené,aby bylo možné,je přečerpávat.

Ty nádrže byly plné a výbuch to letadlo roztrhal na kusy.Hned 2.den ráno jsem to tu

napsal.To objasnila FBI,těm nikdy nevzalo déle než den,aby tu bombu našli,nebo vy-

loučili.

Tak když to byla nádrž,tak se tam ta bomba musela dostat při tankování a k tomu

mělo přístup jen pár lidí.Musela být někde,kde ji zvenčí nebylo vidět.Kapitán si má

letadlo před odletem  prohlédnout.

0/0
17.11.2015 12:25

J15a37r65m58i35l29a 14M43a40r55e42š95o20v38á 5504647220703

Pane Štěpánku, podle oficiálních čísel, žije v Rusku 16 milionů muslimů, v řadách IS jich údajně bojuje 5 tisíc, zapojením Ruska do bojů v Sýrii mohlo někomu z nich rupnout v hlavě  a pomstít se - pro muslimy život nemá moc velkou cenu.

0/0
3.11.2015 12:16

P13a29v93e89l 44Š70t34ě52p35á78n95e21k 6830304157198

Základní věc o který jsem ještě nečetl vůbec nic je, jestli byl na palubě někdo s podivným ne-ruským jménem, či neruského vzezření - nějaký Džochar, Usáma, Abudláh apod. Kdykoliv se ale něco takové stane, nejsem úplně neochotný připouštět pro mainstream naprosto absurdní vysvětlení, které je označováno jako konspirační teorie. Bohužel právě neochota v tomto ohledu tupého demokratického davu si pouze představit jakýsi "absurdní" scénář je ten největší problém a také důvod proč se toto opravdu ve skutečnosti na světě děje ...

0/0
3.11.2015 11:03

I83v41a 30V18a43l45č13í46k39o79v47á 1539388421951

Pana Velka konečně změnili z experta na publicistu. ;-)

0/0
3.11.2015 8:33

J42i80ř17í 68V31o61n20d46r30á87č11e76k 5786644430434

Velice úsměvná mi přišla argumentace ve včerejších večerních zprávách v TV, kdy prohlášení ruských expertů zpochybnil "nejmenovaný zdroj"  ;-D

+1/0
3.11.2015 8:26
Foto

M58i74r14o29s66l33a90v 61S68t83e90i52n15e89r 4860972960466

Na letadlo, které se zřítilo u Lockerbee stačila docela malá semtexová nálož v kufříkovém rádiu. Stačilo, některému cestujícímu předat hezký dáreček, třeba medvídka vycpaného semtexem.

Takže otázka zní- může celní a odletová kontrola v Sharm Al Scheichu opravdu zaručit, že se na palubu nedostane ani malá dávka výbušniny? Dá se zjistit, kdo z cestujících měl v Sharm Al Scheichu bližší kontakt s místním personálem? Kdo obsluhoval zavazadla? Na takovém letišti v poušti je sotva možné vyloučit, že kdosi preparoval to letadlo, třeba přesně na kanálech hydruliky. Příležitost měli třeba i uklízeči, některý z nich mohl mít příslušné vzdělání. Inženýrů, jak známo, jsou tam houfy.

+1/0
3.11.2015 8:07

J10a78k12u22b 46S87e32m30e82r86á55d 2437356671741

a na ty otazky jako ma nekdo odpovedet vam? :-)

0/0
3.11.2015 9:43

M46i13c93h62a37l 75T75i57c26h16ý 4611764299933

Tohle je daleko zajímavější - vypadá to na "budíček, co se natahuje jenom jednou".

http://www.huffingtonpost.com/entry/metrojet-crash-infrared-satellite_56380b8de4b00a4d2e0ba8d7?ncid=tweetlnkushpmg00000067

0/0
3.11.2015 7:41

P25a96v24e77l 80J27i43n63d55ř62i67š41e44k 3120185736230

Ovšem tohle je poměrně zajímavé.

http://www.express.co.uk/news/world/616132/ISIS-Russian-plane-crash-shoot-down-terror-explosion-video

0/0
3.11.2015 6:51

J49a64r84a 39R53a82n14k 1441196339121

Tezko rici, ted se budou objevovat dalsi dohady:

www.mirror.co.uk/news/world-news/russian-plane-crash-conspiracy-theories-6751751

0/0
3.11.2015 1:38

M54i95c39h36a54l 11T88i71c57h29ý 4561854569123

Nač dohadz? Viník je přece jasný! CIA, NATO a banderofašisti!

+1/−1
3.11.2015 7:41

S48e47i10d69l 44P41e54t17r 1421471375634

K pochopení současného stavu ruské, potažmo postsovětské,  civilní letecké dopravy nelze než doporučit seriál na planes .cz.

I kdyby jen polovina byla pravdou je s naprostým  podivem, že jim něco nepadá každý den ... :-/

Viz od 36. dílu dále:

http://www.planes.cz/cs/article/200469/pameti-stareho-praskare-36-dil

+5/0
2.11.2015 23:21

J18i84ř53í 41Č73e46r18m20á61k 5100655378157

Co se to dozvídám? Sestřelit, odpálit bombu, zničit už ve vzduchu. To jsou ale ošklivá slovíčka. Nedivím se, že se to Rusům nelíbí a šťourají se v tom. Oni přeci mají již od roku 1983 zažitou mnohem něžnější terminologii.

Ať vyšetřovací komise zkrátka prohlásí, že ruskému letadlu byl prostě zastaven let, a je to. Tomu Moskva bude rozumět.

+2/−3
2.11.2015 23:04

L88u10b28o12š 64C29h18l98u82m51s43k66ý 2430495888705

Odborníci spekulují, diskutéři spekulují a bloger Ziegler znal příčinu už včera.

+2/−1
2.11.2015 21:39

I10v87a 96V87a26l47č80í85k14o87v82á 1489478911861

Z milionu názorů se alespoň jeden trefit musí. ;-)

+1/0
3.11.2015 8:34

P46a43v41e38l 51S54t88a40v81j18a55n18í12k 6118965167121

"Lická" nebo biblická?

0/0
2.11.2015 20:03

M68i30c90h10a76l 40M26a72l62á47t 6256602410340

Už se na něco nového přišlo ? Nebo je to pořád otevřené?

0/0
2.11.2015 20:02

J59a44r58o55s29l98a17v59a 28N54o98v66á16k17o90v71á 6834121897757

Na nic se nepřišlo, fantazie pracuje na plné obrátky, což je výsledek této diskuse ;-D

+2/0
2.11.2015 21:15

J45a78r70a 95R45a65n10k 1211776909511

Tohle, ale take uz 18 hodin stare:

http://www.express.co.uk/news/world/616032/ISIS-Russian-jet-Egypt-Terror-Monitor-jihadis-claim-responsibility

0/0
3.11.2015 1:41

J24i31ř75í 30R58y66s 3524517866124

Počkám si na zprávu odborníků,názory zdejší squadry nejsou směroplatné.

+9/0
2.11.2015 19:40

J60a70n 71N54o77v73á20k 9645708744405

Máně nevěř ;-D

+4/0
2.11.2015 19:42

J57a51n 57V23á64c87l59a83v42í16k 3482506621579

Už se k útoku přihlásil někdo, kdo jej mohl reálně spáchat? Jestli ne, tak se jeví jako nejpravděpodobnější závada. Konečně nebylo by to poprvé v historii letecké dopravy, kdy letadlu doslova upadl ocas za letu. Ale samozřejmě chápu, že to by se letecké společnosti a pár kulatým razítkům moc nelíbilo.

+2/0
2.11.2015 19:38

I51v83a40n 70L23e26l59á47k 9887421272101

Jistě, přihlásil se IS, ale odborníci tvrdí, že nedisponuje zbraněmi, které by mohly zasáhnout letoun v této výšce. Ale "odborníci" poslední dobou prokazují tak fatální neznalost IS, že bych tomu nepřikládal váhu, čímž netvrdím, že IS letoun sundal. Navíc jsem v tvrzení odborníků nenašel variantu, že IS použil bombu v letadle, asi vycházejí z videa, které údajně IS zveřejnil (proběhlo i na ČT) a je na něm vidět zásah velkého, pravděpodobně dopravního letounu pozemní střelou. Pokud by se vyloučil zásah zvenčí, pak by to video bylo falešné, ale po několika dnech nemůžeme očekávat věrohodné výsledky, všechno jsou to spekulace, možná vycházející z úniku informací z okolí vyšetřovací komice, přičemž to mohlo být zmíněno jako směry, kterými se pátrá, protože pro každou z variant se najdou indicie pro i proti a teprve podrobné vyšetřování odhalí pravdu.

0/0
3.11.2015 8:57

K34a89r87e36l 10P22e30c75k83a 7726340715444

Jako já si z fyziky nepamatuji tolik, ale přeci jenom si pamatuji, že světlo patří mezi eletromagnetické záření, čili nechápu ty uštěpačné příspěvky tady.

0/0
2.11.2015 19:26

M11i63c90h13a68l 53J32a31r91o30š 7314360332105

Už to tam přeformulovali. Bylo to napsané asi stejně, jako když moje retardovaná prababička vysvětlovala elektrický proud.

+1/0
2.11.2015 20:50

P61e23t96r13a 68L79o47u87k35o92v54á 3786475370423

Už na začátku vyšetřování je prakticky jasné, že výsledky francouzské a ruské vyšetřovací komise se na konci vyšetřování nebudou shodovat. Zatímco závěrům ruských vyšetřovatelů budou věřit Rusové, závěrům Francouzů bude věřit zbytek světa.

+9/−5
2.11.2015 19:21

M80i67r20e16k 97B77l24a94ž56e85k 6723738772

Francouzům nebude věřit grupa Kresta a spol.

+1/−1
2.11.2015 20:14

T12o97m66á15š 73Z87e30m24a69n 8754310134631

Asi nás a zejména naše děti čekají nepěkné vyhlídky. Dnes, když chci omezit rizika, vyhnu se destinacím, kde kulturně a nábožensky smýšlející jsou schopni strčit do letadla bombu nebo se odpálit v datu. Jelikož však Evropa umírá a musí být spasena, někdo zařizuje, aby takoví byli všude a již nikdo a nikde nebude v relativním bezpečí

+17/−1
2.11.2015 18:55

T63o75m65á19š 24Z73e83m92á58n49e63k 5250278126826

Takže na tu dovolenou v klidu můžete.

0/−1
2.11.2015 19:08

T98o12m56á81š 16Z72e20m32a93n 8874730734481

?

0/0
2.11.2015 19:10

S21l66a96v44o83m93í24r 59B28e89n75e58š 6982927190494

Váš skorojmenovec tím asi míní, že je to při stejném riziku: Máte být vystaqven islamistům někde v Egyptě, nebo islamistům ve své rodné zemi?

+3/−2
2.11.2015 19:12

T27o51m58á70š 28Z40e70m72a74n 8314560904651

Ano, to dává smysl, ale z pohledu rodiče mě to příliš v klidu nenechává...

+4/−1
2.11.2015 19:21

T43o25m36á10š 20Z54e46m81á65n79e42k 5170688486826

Děkuji.

0/0
2.11.2015 19:21

P65e16t57r 73M26u23n54z69a32r 1245761929366

Na Lipně je taky hezky...

+2/0
2.11.2015 20:02

M36i70l19a72n 66P68r62i56k60r32y98l 1825637121450

taky nechapu

0/0
3.11.2015 0:20

J84a77k37u20b 71K32o89s 3186252980264

Nedělám si velké iluze o tom, ze by někdo z egyptského personálu nebyl schopen do letadla propašovat bombu.

+11/0
2.11.2015 18:47

M49i29c70h65a76l 94S76e53m55r38á18d 3332446127789

Koukám na graf s výškou a rychlostí podle údajů přijatých od opakovače...

Letadlo nabralo za minutu výšku 800 metrů a potom šlo dolů 1,5 km za minutu... nedovedu si představit, jak by muselo vypadat poškození bombou, aby letadlo nejprve vystoupalo 800 metrů...

Dovedu si představit problém s řízením, ale na výbuch prostě nevěřím...

+1/0
2.11.2015 18:44

T30o19m54á34š 73Z43e58m52á34n46e45k 5490818636146

To je docela logické. Letadlo ztratilo ovladatelnost a začalo stoupat. Při ztrátě vztlaku došlo k rapidní změně rozložení sil v konstrukci a rozlomení stroje.

+2/−1
2.11.2015 19:11

I80g10n57á66c 51M22r36k89v66i31č86k86a 2578882569695

8-o

0/0
2.11.2015 19:19

T14o75m69á52š 68Z98e69m74á51n15e70k 5270408406596

Co je na tom k nepochopení?

0/0
2.11.2015 19:24

J37i70r90i 34J37a32v86u44r36e17k 7816642672526

Vemte data odtud: http://repo.feed.flightradar24.com/EIETJ.csv

To letadlo bylo zjevně neovladatelné ještě než začlo padat. Výbuch by tohle chování vysvětloval docela dobře.

+1/0
2.11.2015 19:22

M56i71c93h44a89l 75S44e16m93r60á21d 3102876917989

Nevím, nedovedu si představit typ poškození, který by mohl mít za následek prudké stoupání... ale uvidíme na závěr vyšetřování...

0/0
2.11.2015 19:31

T17o65m71á35š 89Z36e58m85á97n31e41k 5810878346266

Poškození ovládání výškovky.

+2/0
2.11.2015 19:34

J61i27r14i 16J98a58v97u33r95e50k 7826912632956

Tak třeba ztráta horizontální stabilizační plochy (lidově utržený ocas) by byl ukázkovou závadou tohoto druhu. Jinak v tom grafu jsou body vynášené po minutě a proložené spojitou křivkou. Podle té tabulky se věc stala mnohem rychleji a divočeji. Otázkou zůstává, nakolik jsou data z odpovídače pravdivá, ale nic lepšího nemáme.

+1/0
2.11.2015 19:58

R72o25m31a98n 52V36í10c26e92n42e61c 2299222178462

Byl to dron!

0/0
2.11.2015 18:33

M43i62r27a 69B44a58l82e82j 6843105584667

Urcite. Celni srazka...

+1/0
2.11.2015 18:36

J48a39n 49F53o66j32t11í58k 8266593881816

Jasně v 9Km ;-D

+1/0
2.11.2015 18:40

M88i61r10a 21B73a46l38e85j 6253585824497

Nekazte mu vecer... ;-)

+6/0
2.11.2015 18:41

M39i46c36h37a65l 47M25a66l35á50t 6586542130220

UAV většinou operuje ve výšce 22km. Klidně mohl dron klesnout na 9km. Dron to ale pravděpodobně není

0/0
2.11.2015 23:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.