Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo ČSA mělo problémy s motorem, nouzově přistálo v Amsterdamu

Airbus A319 české letecké společnosti ČSA musel v neděli před půlnocí nouzově přistát v Amsterdamu. Letadlo směřovalo z nizozemské metropole do Prahy. Po startu však mělo problémy s pravým motorem a muselo se vrátit na letiště. Cestující museli odletět náhradním spojem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a81n 53C84e61p88e90k 1594596500

Kořan - odborník na Airbus 319. Dle toho co píší, by s tím možná lépe přistál on. Naprosto bezpečná věc, že se jeden motor při poruše odstaví a doletí zpět jen na jeden.

0/−2
2.11.2015 12:17

B54o18h66u37s91l83a56v 24K27r60á65l93í68k 2531530639866

Doufám, že nejste bezpečnostní technik. To by vás zaměstnali leda někde v Rusku, s tímhle arogantním alibismem.

0/0
2.11.2015 13:53
Foto

P31e64t15r 16Š64m23e61j42k73a55l 9635920748237

Rusové by se nevrátili a naopak by hrdinně pokračovali v letu...:-/

+1/0
2.11.2015 10:59

J64a49n 88L17u13k88á28š 7877303333692

Toto bohuzel pred par lety udelaly i British Airways.

+1/0
2.11.2015 11:02

M70a83r56t83i26n 58V26á18c45l37a71v 3374848483120

a jak to dopadlo?

+1/0
2.11.2015 11:33

S12t23a40n50i81s67l63a67v 89M79o13k14r63ý 8557832426462

Myslim ze dobre. Myslim ze slo o 747 a leteli bez jednoho motoru z USA do Londyna nebo tak nejak, pokud pan Lukas mysli tuto prihodu.

0/0
2.11.2015 13:15

M26i84c40h53a90l 58M27i71l46l43e57r 9156292229262

az na to, ze B747 ma celkem 4 motory

0/0
2.11.2015 13:53

J79a28n 49L26u85k17á92š 7287873253912

To sice ma, ale jen se 2 letet nedokaze. Certifikacni pozadavek je, aby letadlo bylo schopne letet pri vypadku jednoho motoru.

0/0
2.11.2015 15:23

S25t36a78n23i13s81l80a87v 94M47o32k26r70ý 8687482916632

Dost mozna to udelali i Rusove pred par dny.

+1/0
2.11.2015 12:58

K95a26r34e42l 74F82u91k46s75a 3654920290403

Zase se potvrzuje pravidlo, že ta poruchovost letadel je vždy nárazově v konkrétním období... :-P

Když spadli Malajci, tak tu o problémech jiných letadel informovali obden.

Pak se zas nic nedělo. Teda alespoň v novinách nic neepsali...

Čím to je? ;-D

0/0
2.11.2015 10:57

J76a47n 35N12o42v35á55k 9207642437117

Médii. O poruchách (které v podstatě často znamenají zanedbatelnou komplikaci) se píše tehdy, když se krátce předtím stalo nějaké neštěstí. Vzniká tím iluze nějaké souvislosti a vzhledem k četnosti zpráv pak možná i pocit, že se toho najednou děje víc. Nejspíš neděje, jen se víc informuje, protože pozornost je upřena tímto směrem.

+6/0
2.11.2015 11:05

B46o40h38u83s79l27a98v 24K47r53á36l34í28k 2741900939136

Tak jak se to vezme. Z určitého hlediska je "zanedbatelnou komplikací" i pád letadla s cestujícími. Ale já bych nepovažoval za zanedbatelnou žádnou poruchu, kvůli které musí letadlo přerušit let.

0/0
2.11.2015 13:56

J39a21n 44N15o31v12á28k 9907482327437

Sedět v tom letadle, tak mi to taky nepřijde zanedbatelné. Z hlediska celkového dopadu je to ovšem epizodka, která se dá odbýt slovy "letadlo mělo poruchu, přerušilo let, nikomu se nic nestalo". To prostě není drama, které bude samo o sobě plnit média - teprve když se to dá dát do kontextu s něčím větším, tak stojí za to o tom psát.

0/0
2.11.2015 14:14

P46e58t38r50a 16L69o97u72k46o61v17á 3906855740303

Nejlépe se člověk bude vždy cítit v autě, které sám řídí. Ten pocit, byť třeba falešný, že má svůj život ve svých rukou, je k nezaplacení.

+4/−4
2.11.2015 10:28

R25o39m93a98n 77S24t59o63n26e60k 1149893119341

jízda autem je nebezpečnější než let letadlem

+4/0
2.11.2015 10:38

O81l61d35ř59i91c14h 17J76a94n76e68č31e94k 8399926593361

to jo ale to spoustě lidí nevysvětlíte - resp. možná to mohou stokrát vědět, ale jejich subjektivní pocit to stejně nepřebije. pravdu máte Vy i paní Louková

+2/0
2.11.2015 11:24

V23á45c36l96a74v 19S37v44o68b44o77d85a 3891189930820

jj to je super pocit, když se na tebe hrne náklaďák v protisměru :-)

+4/0
2.11.2015 10:49

P44a36v11e19l 34O48d69r33a34z86i31l 6814469907420

Jo, ale to kolikrát nestihnete říct ani popel, v letadle máte na přemejšlení času dost.

0/0
2.11.2015 11:41

M30i30c20h39a73l 21M70i54l63l59e50r 9636682479422

v MH 17 nemeli

0/0
2.11.2015 13:54

P27a90v78e22l 11O56d57r33a35z14i20l 6864379517830

Samozřejmě, pokud letadlo rozfláká protiletadlová střela, tak toho už moc nenapřemejšlíte, když vás zasáhnou střepiny, což naprostou většinu pasažérů nezasáhli. Lidé bůhvíproč touží po utěšování, že to měli rychle za sebou, ale tak rychlý to holt nebylo, jak byste si asi přáli, bohužel.

0/0
2.11.2015 13:59

O50l23d85ř96i86c53h 68J87a82n52e69č25e39k 8639706873281

no každopádně netrpěli 10 minut nebo ještě déle, jak by mohli, kdyby letadlo z té výšky prostě plachtilo až na zem. protože přinejmenším došlo k dekompresi a tak cestující stejně v řádu desítek sekund upadli do bezvědomí a pak se udusili nebo zmrzli.

nemůžete si vybírat jednotlivosti - při cestě autobusem z dlouhého kopce se taky může stát, že selžou brzdy a Vy můžete pouze strašně dlouho čekat jak skončíte.

při většině leteckých nehod to máte nejpozději za pár sekund za sebou.

0/0
2.11.2015 14:06

O68l65d48ř88i64c55h 22J30a28n73e61č16e48k 8169596673351

málokdy - drtivá většina nehod se totiž nestává ve výšce 11 kilometrů, ale seběhne se během pár sekund při startu nebo přistání. takže toho času na přemýšlení nemáte víc, než když se na Vaše auto řítí náklaďák.

0/0
2.11.2015 14:01

K18a65r23e55l 60Ř44e39h46á19č34e28k 9132870171952

Akorát že letadlo, vlak jsou mnohem bezpečnější už jen díky tomu, že je neřídí kdejaký trouba. A ještě jsou jištěny zabezpečovacími systémy. Zatím co u auta je to pouze na člověku a řidičák dostane každý. Smrt v autě je mnohem blíž než v letadle nebo ve vlaku.

+3/0
2.11.2015 10:54

A50l49e97š 18M82á28c11h33a31l 1519748328491

u ČD v to věříte ?

0/0
2.11.2015 11:05

O23l30d46ř31i18c78h 95J44a79n62e55č19e86k 8539346183121

ano

0/0
2.11.2015 11:24

B94o10h70u73s97l51a65v 20K68r26á34l47í21k 2311390919636

Na železnici se na některé předpisy pořád ještě trochu dbá. Není to jako na silnici, kde 90 % řidičů porušuje předpisy téměř nepřetržitě a ještě považují za buzeraci, když je za to sem tam výjimečně někdo zpokutuje.

+3/0
2.11.2015 13:59

O23l69d20ř97i65c65h 98J26a53n14e27č55e36k 8189246783951

ano, je to naprosto falešný pocit plynoucí nejspíš z toho, že sobě případně svým blízkým bezmezně důvěřuji, zatímco neznámému odborníkovi v kabině stroje, jenž je na tom technicky a údržbou asi stokrát lépe než moje auto, z principu nedůvěřuji.

k tomu obava, že se něco stane vysoko ve vzduchu a letadlo bude dlouhé minuty padat a já nebudu moci dělat nic jiného než se připravovat na smrt - opět falešná, protože drtivá většina leteckých nehod se stává nečekaně při startu či přistání.

jo, jsem jeden z mála, kdo se v letadle cítí bezpečněji než za volantem vlastního auta a je ochoten to přiznat.

+1/0
2.11.2015 11:23

J43a72r37o49s52l56a47v 78C52i68k36á28n 5558240448865

Dobrá vizitka pro ČSA to rozhodně není a určitě hodně klientu po této nehodě dá přednost spolehlivějším leteckým společnostem.

Je zajímavé , že mluvčí ČSA nepřiznal zahoření motoru i když pasažéři na palubě viděli sršet jiskry z pravého motoru. Pasažéři mohou děkovat kapitánovi letadla za duchapřítomnost návratu na letiště v Amsterdamu.;-€

+1/−14
2.11.2015 10:14
Foto

P57ř61e69m93e42k 84H12o14m17o98l35a 5218155505696

to je supr, že už je to vyšetřeno, bravo :-P

+2/0
2.11.2015 10:17

M96a38t95ú52š 42B58e90n85a30k 9678504272863

Ľudia toho "vidia"....

0/0
2.11.2015 10:21

J56a56n 27N85o71v40ý 3918303659277

Věříte článku kde je mnoho pravopisných chyb, citaci která hovoří chvilku o pravé potom o levé straně a myslíte si, že jiskra znamená požár ? Použijte google, najděte si lopatku motoru letadla a možná Vám dojde, že jste mimo.Mimochodem, která letecká společnost je spolehlivější?

+3/−2
2.11.2015 10:27

J36a48n 39L52u46k47á48š 7487533403632

Porucha motoru neni nic, co by se obcas nestavalo.

British Airways dokonce jednou letely se 747 bez motoru z LA do Londyna, pak nouzove pristavaly v Manchasteru pro nedostatek paliva.

Tohle ovsem uz bylo velice riskantni chovani, protoze 747 na 2 motory nepoleti.

+1/0
2.11.2015 11:00

A85l57e57š 85M47á44c25h12a78l 1179228268601

ale poleti...

+1/0
2.11.2015 11:04

P85e30t52r 77T93y28č77k38a 6155172409342

Myslím, že 747 dokáže letět i s jedním motorem. Ale pouze omezenou dobu.

0/0
2.11.2015 11:31

P16a19v60e43l 82O29d12r78a43z25i92l 6404379247540

Přesně tak, jen než dopadne na zem.

+1/0
2.11.2015 11:42

L53u85d50ě25k 56C41h27r35á85s61t28e95k 5744464442176

Letět ano, ale neudrží výšku a bude stále klesat. Výšku udrží možná horko těžko se dvěma motory.

0/0
2.11.2015 15:21

M29i51c77h17a19l 18M91i27l72l39e96r 9586172869362

B747 je schone na omezenou dobu letet dokonce i jen s jednim motorem.

Je to 4 motorove letadlo a vypadek jednohno motoru je schopne zvladnout.

0/0
2.11.2015 13:56

L83u62d90ě63k 83C60h31r88á19s58t77e42k 5184954672826

Při výpadku jednoho motoru dokonce ani nemusí nouzově přistávat a může normálně dokončit let, jen třeba v trochu nižší hladině. Problém je až výpadek dvou motorů.

0/0
2.11.2015 15:23

J81a67n 78L58u33k18á72š 7767463753412

1 ci dva zapnute motory pouze zvysuji dolet klouzavym letem, ale skutecne s nimi letet nedokaze.

Klouzat bez motoru umi kazde letadlo, takze budeme-li slovickarit, kazde letadlo dokaze po omezenou dobu lete uplne bez motoru.

0/0
2.11.2015 15:26

O32l39d67ř87i37c37h 53J41a69n89e83č53e53k 8449896553271

kolik cestujících uteklo od Lufthansy resp. Germanwings ke konkurenci po té nešťastné epizodě s tím šíleným pilotem?

existuje spousta mnohem důležitějších kritérií pro výběr letecké společnosti než jedna porucha motoru a bezpečné nouzové přistání.

+2/0
2.11.2015 11:28

K10a59r23e83l 64W42a39t74z35k28o 9576357387816

Jiskry neznamenají požár, ani k žádnému zahoření nedošlo.

+1/0
2.11.2015 11:35

J89o17s24e55f 56K85r28o20u54p79a 7681238515227

Pokud přiznali poruchu na lopatce, tak tammohla jiskřit volná lopatka. Jiskry, ještě eznamenají požár.

0/0
2.11.2015 12:17

S76t93a15n78i72s81l30a28v 74M81o18k55r13ý 8557972626282

LIdem to bude jedno, protoze se to stava napric svetem. Plus to ze vidite jiskry neznamena ze hori. Zkuste se zamyslet jak ten motor funguje a z ceho asi ty jiskry mohly byt.

0/0
2.11.2015 13:10

L22u21d63ě54k 70C62h37r75á10s69t23e40k 5134394832736

Poruchy motorů se stávají bez výjimky všem společnostem. A některým, které by člověk považoval za důvěryhodné, se to třeba stalo jasným šlendriánem, když technik po noční prohlídce zapomněl řádně zaklapnout vnější kryty motorů. To u ČSA byla nahodilá závada, která se nedá 100% vyloučit. Ostatně proto má letadlo motory dva, aby když se výjimečně závada na některém objeví, aby mohlo letadlo bezpečně přistát. Jinak nevím, co ČSA přiznalo a co ne, ale sprška jisker z motoru neznamená automaticky požár. Pravděpodobně došlo spíš k poruše nějakého mechanického dílu a ty jiskry byly z kontaktu kov/kov

0/0
2.11.2015 15:15

M25a33r22t51i62n 30H58o19k18r 1858946797741

Jaké máte Lucie vzdělání?

+1/0
2.11.2015 10:04

R77a72d16a97n 80K15u94b38a10n22t 1493430269440

Dobře jitro. O čem ten článek vlastně je.

0/−1
2.11.2015 10:01

M16a29r57t61i50n 14V25á28v81r82a 2390153709

Zase se to ututlá, přitom je jasné, že šlo o teroristy.

Jako první se k útoku na Twitteru přihlásil jejich velitel pod pseudonymem Michal Koran.

Korán! A nikomu to není podezřelé?

+8/−1
2.11.2015 9:57

P57e43t94r 60M54i51c79h30a94l 2450674961402

:-D

0/0
2.11.2015 10:17

M12i67l29a93n 22T39ů22m86a 4427739123667

Já myslím, že určitě je. Ten pan Korán si otevřel okýnko, přeplazil se po křídle, pak hodil do motoru bombu a pak zase hupsnul do sedačky jako by se nic nestalo.

Pak už jen čekal, až letadlo spadne.;-)

0/0
2.11.2015 11:04

A46r27n34o72š56t 87D26o97s75k89o67č51i78l 6540829718928

Dobrej vtip...:D V tom pripade ja jsem spoluterorista... Michal je clenem nadeho souboru, ktery letel tim letadlem

0/0
2.11.2015 18:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.