Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusové identifikují oběti z airbusu, Egypťané zastavili další letadlo

V Petrohradě brzy ráno přistál letoun s těly 144 obětí sobotní nehody ruského civilního letadla, které se zřítilo na egyptském Sinajském poloostrově. Krátce poté začala identifikace těl. Nejhorší katastrofu v dějinách ruského civilního letectví nepřežil nikdo z 224 lidí na palubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O44s32k18a72r 43Š13t50e50j22f31a 2513807587969

Proti terorismu by se mělo více bojovat!

+1/0
2.11.2015 15:15

A90n13d57r43e87j 85O92l47e94k48s90a 3935511917481

Terorem. To je nejefektivnější.

0/0
2.11.2015 17:07

R41o17m47a81n 55M57e77i32d53l 2989519467296

Nevěřím, že by existoval tak špatný technický stav, že by se letadlo mohlo za letu rozlomit.. Ať je to tak nebo tak, rozhodně se něco stalo tam nahoře.. Najít tělo 8 kilometrů od dopadu, je jasné, že musel někdo vypadnout už ze shora, při nárazu do země, by takhle daleko nikdo prostě nedopadl.. Škoda, že není alespoň jeden přeživší.. třeba jako Vesna Vulovičová v roce '72. Pak by to bylo o poznání lehčí..

+4/0
2.11.2015 14:28

M71i59c17h80a18l 13C98h87a51l96u47p35a 6408510839223

Tak stát se to může, těch případů bylo taky několik. Třeba křídla jsou namáhána tím, že při letu drží letadlo a na zemi se odlehčí, pak pokud dochází k vibracím křídel (což by se normálně asi stávat nemělo). Pokud se k tomu přidá špatná údržba, tak to křídlo může jednoho dne povolit a upadnout.

0/0
2.11.2015 23:43

Z33d52e18n97ě58k 72M88á43č42a75l51a 1433345359890

Net problema, nas mnogo

+1/−3
2.11.2015 13:17

P88a44v55e28l 33N87o83v23á42k 8874491535649

Máš pravdu.

Svět je plnej blbců,- Máčalovi podobných.

+1/0
2.11.2015 16:58

L50u44d29o26v35i47t 40B74a98l38a30z22e85c 3278465755369

Ruski blogeri sa pozastavuju nad tym, ze Putin nevystupil v televizii.

Podobne to bolo po potopeni Kursku, po tragedii v Beslane ...

Len ked zostrelil cudzie MH-17 s cudzimi ludmi na cudzom uzemi, tak vystupil "so sustrastou" hned, uprostred noci. 

Inak sa Rusi priklanaju k nazoru, ze na palube bola bomba. Bolo by to znacne mrzute tak pre Egypt ( turistika do haja ), ako pre Rusko ( su to obete vojny v Syrii ? ), takze podla blogerov sa mozno bude zatlkat.

+6/−4
2.11.2015 11:44

M57a53r27t70i56n 46K95r95a65l 7873450673947

To se vážně ani v den smutku neobrátil v TV k národu?

0/0
2.11.2015 17:03

M65i69r32o45s78l91a41v 31V26e98r86n58e24r 3456266967210

Zabezpeceni letist v egyptskych letoviscich by teror. utoku docela odpovidalo...

+5/0
2.11.2015 11:43

M11a66r76t66i61n 91F10r47a78n86t82i30š39e81k 7525390403425

já bych ty kremloboty nemínusoval, nejspíš za to mají prémie

+1/−3
2.11.2015 11:37

P64a51v62e80l 66N82o94v35á36k 8284821975329

S oblibou mínusuji  emerikejšn Schapíroboty, Platí je cirkusák Schapitó :-).

0/0
2.11.2015 17:02

M59i78c68h76a43l 11S28e97m18r40á45d 3412236547489

Nedovedu si představit situaci, kdy by mohla bomba na palubě způsobit nabrání výšky téměř 800 metrů... a teprve potom pád...

+3/−2
2.11.2015 11:34
Foto

O95s68k15a16r 84Š15t83e41j68f48a 2843197837669

To je na tom to podivné. Cokoliv mě napadá by toto nemohlo způsobit. Možná je to ale jen špatně naměřené poškozenými přístroji

+1/0
2.11.2015 15:20

V66á72c29l94a87v 59S69v59o23b74o94d39a 3241669430320

pro ty co si myslí, že je letecká doprava nebezpečná: našel jsem si že v roce 2012 v Rusku na silnici zemřelo 27991 lidí to je 76 za den! Ale za ty státní smutek není, umírat v autech je asi normální...

+1/−4
2.11.2015 11:05

P45e35t68r49a 85L39o58u77k91o46v54á 3946365170943

Od chvíle letecké nehody už zemřelo na ruských silnicích více lidí než právě při ní. Rozdíl je v tom, že o ty na silnicích by si Putin ani kolo neopřel.

0/−8
2.11.2015 11:10

P25a18v24e51l 73O72d22r27a65z87i36l 6184919407880

Hmm, a jak to víte? Máte s tím opíráním kol zkušenosti?

+1/0
2.11.2015 11:13

M74i68c74h35a25l 48M83a24c26h79e42k 1694262954239

To nic, to je Louková, známá firma.

+2/0
2.11.2015 11:26

P24a64v85e67l 10O23d16r51a90z58i72l 6234519837960

Nejspíš nemá zkušenosti ani s tím opíráním kol a podvědomě to zamontovala do zcela nesouvisející diskuse.

0/0
2.11.2015 11:40

I13v49a85n 60G57o78u36b60e80j 5786757345985

Pane Svobodo, nezlobte se na mě, ale je to hnus argumentovat faktem, že na silnicích ročně umře víc lidí a tady jsou všichni na větvi z JENOM 224 mrtvých. Těch 224 lidí zemřelo při jedné jediné události, nemáte ani šajnu o tom co prožili před smrtí. Chtěl bych Vás vidět, kdyby takováto katastrofa postihla Vás a jak by se Vám četl takový komentář, který jste zplodil výše. Za vaše rodiče, děti a jiné příbuzné nemá cenu truchlit, protože zemřeli jen spolu s dalšími 220 lidmi, což je zanedbatelné číslo v porovnání s roční statistikou úmrtí na silnicích. Měl byste se stydět.

+5/0
2.11.2015 12:03

R34a92d39a51n 10K69u74b22a53n15t 1723870619620

Podle videa z místa se nachází ocasní část tak daleko, že muselo dojít k rozpadu ve vzduchu. Také se ztratil jeden motor. Ocas byl opravovan.  Také se tam nacházejí zavazadla.

Takže destrukce.

+6/0
2.11.2015 10:41

J32a43n 66H75á69l72a 8425825380307

Přijde mi zvláštní, že k ní nedošlo při časnější fázi startu, ale prakticky až v letové hladině. Destrukce zjevně ano, teď už jen budeme čekat na vyhodnocení černých skříněk a průzkum ocasní části, zda šlo o bombu, nebo o nějakou únavovou trhlinu/špatnou opravu.

+3/0
2.11.2015 10:49

P40a44v64e44l 38O34d85r31a46z80i52l 6664659427700

Čistě teoreticky můžou úkony posádk po vysazení motoru znamenat vyšší namáhání ocasu letadla.

0/0
2.11.2015 11:11

J50a24n 32H89á94l79a 8875685270727

Jestli to byla technická závada takového druhu, že se letadlo rozlomilo, tak muselo být v dost mizerném technickém stavu - v Rusku a u menších aerolinek mne to nijak nepřekvapuje. Druhá varianta je bomba na palubě, co si vzpomínám, tak bezpečnostní procedury na letištích v Egyptě jsou hodně zoufalé. Chudáci ti lidé, snad alespoň nevnímali, co se děje:-(

+6/0
2.11.2015 10:39

I38v47a 22V10a63l36č91í20k10o30v69á 1349198771251

Jsou zoufalé a proto nenechali odletět další ruské éro?

0/0
2.11.2015 11:13

V79á85c66l24a80v 79S76v10o42b98o32d28a 3601489340600

asi myslel kontrolu pasažérů

0/0
2.11.2015 11:18

J56i95r26i 64D95o48b18r45ý 9268259733

Ze Sharmu jsem odletal o 2 dni drive (a mnoho obeti skoro urcite potkal v hotelu) a zabezpeceni tohoto letiste je v naprostem poradku. Detektorem kovu s a poslanim bagaze pres RTG se tam musi dokonce 2x (jednou pred odbavenim zavazadel, podruhe jen s prirucnim).

Takze bez spoluprace nekoho z letiste na palubu bombu nedostanete. Pokud se rozhodne nekdo z personalu letiste zamenit kufr za bombu ve tvaru kufru vcetne prendani vysacky az za kontrolou tezko tomu zabranit.

Spis bych se priklanel k poskozeni ocasu pred lety a unavou materialu pouziteho pri oprave.

+1/0
2.11.2015 12:07

M55i41c50h79a88l 22M22i79l98l12e12r 9126912579692

proc by krkolome menili " kufr za bombu ve tvaru kufru vcetne prendani vysacky az za kontrolou" a co ma co s tim delat ta "vysacka"?

 Sikovny clovek potrebuje jen par vterin na pootevreni kufru, kdyz tvrdsi kartou prejede zip, vlozi do nej cokoliv potrebuje a zase zavre.

 Ani s tou "vysackou" nemusi hybat. ;-)

Zvlast jestli mel spolupracovnika, ktery ho v kritickem momentu "zastinil", aby ho nebylo videt na bezpecnostni kamere.

0/0
2.11.2015 14:04

J21i67r64i 14D73o58b61r94ý 9188779233

Tady jde o to, aby bomba mela vysacku s carovym kodem a prosla tak pres celou radu lidi, ktere kufr nakladaji. Ale mate pravdu, zpusobu jak to udelat aby prosla s bagazi, pokud uz ji clovek dostane do zakulisi letiste je vic.

+1/0
2.11.2015 15:21
Foto

O60s59k83a46r 57Š78t63e64j13f54a 2103587517389

Na mezinárodních letech by měla být bezpečnost těchto letadel dodržovat nějaké standarty. U vnitrostátních letů v Rusku tomu tak ale není protože by to stejně nikdo nekontroloval. Takže technický stav letadla by měl být v pořádku.

0/0
2.11.2015 15:25

M47a35r54t60i53n 92K24r72a48l 7773960773617

Viset... Visačka ;-)

0/0
2.11.2015 17:08

M21a98r95t79i54n 71C21e97r61v30e25n64y 2533338376928

Letadla se obejdou bez rudych trenek...

+1/0
2.11.2015 17:14

A66l65e67š 16M62á45c20h36a50l 1569338298451

Dva dny smutek, neb se jednalo o verchušku a stalo se to ve svete, takze se to neututla... na vnitrostatnich jim to pada, ale to jsou vetsinou plebejci, tak to se nic nedeje

+1/−11
2.11.2015 10:18

J86i44r67k59a 10N12o52v14á58k 6302135785269

ono se to u civilních letů netutlá ani na vnitrostátních.

+1/0
2.11.2015 10:30

P49a73v34e45l 88O48d89r45a54z21i40l 6204559587620

DFTT

+1/0
2.11.2015 10:34

J84a52n 14H24á86l77a 8255425790957

Dneska pád letadla neututlají ani na vnitrostátních letech, spíš jsou schopni si "upravit" následné vyšetřování příčin nehod.

+5/0
2.11.2015 10:40

M92a32r34t49i62n 17H46u12d82e28c70e62k 3253219449803

Teda nejsem zadny expert, ale rad bych vedel co je to za technickou zavadu ktera rozlomi letadlo.

+1/0
2.11.2015 10:18

M55a50r88e55k 29R89y56t93z50k72o 1767988640

Výbuch??

+1/−2
2.11.2015 10:18

M38a70r57t90i64n 91N54e67č20a15s 8583333723539

Před lety to letadlo bouchlo ocasem o dráhu. Ale aby piloti viděli prasklinu v trupu (když si údajně stěžovali na technický stav letadla) a stejně s tim odstartovali, to je divoká spekulace...

0/0
2.11.2015 10:21

M75a44r23e89k 87R13y52t96z69k91o 1897498730

Tak, snad  pozná z černých skříněk, co to mohlo být..

0/0
2.11.2015 10:22

J41o77z55e21f 43D69u12h27a88c98e14k 7341550513350

najvacsia letecka katastrofa bola sposobena zlou opravou zadnej casti po potobnom incidence, ale tam to prebiehalo uplne inak, lietadlo  padlo az po dvoch hodinach boja pilotov s lietadlom

+1/0
2.11.2015 10:25

P86a40v83e96l 95O27d13r28a15z59i85l 6214609847730

Taky to bylo úplně jiné letadlo, žejo.

0/0
2.11.2015 10:37

J87o98z73e52f 80D35u41h59a46c88e13k 7501570543240

jj :D 747-ka boeing nad japonskom

+1/0
2.11.2015 10:43

J85a62n 56N11o71v81á60k 9165528774245

Pokud by té 747 odpadla celá ocasní část, tak by šla dolů také hned.

0/0
2.11.2015 17:51

V74á36c15l83a82v 89S65v13o35b26o35d80a 3981539600980

největší byla snad ta srážka dvou letadel někde na letišti, ne?

0/0
2.11.2015 11:11

P34a59v16e24l 61O70d60r44a10z58i14l 6834119157470

Ano, ale JAL 123 je největší nehoda samostatného stroje.

+1/0
2.11.2015 11:12

V67á98c12l21a65v 32S40v14o29b59o90d50a 3871689370750

jo takhle. no doufejme, že ho nějaké A380 nepřekoná

0/0
2.11.2015 11:17

L12a27d31i61s80l92a70v 10E23n65d54e 6489812418615

no kapitán se řídil známým ruským heslem eto ničevo nás mnogo

+1/−6
2.11.2015 10:34

M29a33r20e86k 22R98y50t48z42k12o 1287128930

to je ale blbost, že?

+1/−1
2.11.2015 10:44

P11a78v20e56l 40C30h38l81a82p82e85c 5868166410217

Pokud letadlo této velikosti začne neřízeně padat může se celkem v pohodě rozpadnout jen díky překročení max. konstrukční rychlosti, vnější síly působící na drak ho pak roztrhají

+8/0
2.11.2015 10:25

J52a66n 85S64e47m28i38k 4304647582509

staci trochu vaznejsi poruseni plaste letadla, a vzhledem k tomu ze uvnitr letadla je mnohem vetsi tlak nez v 9000m letadlo exploduje prave diky tomu. A nasledne se vzhledem k fyzikalnim silam na letadlo pusobicim rozpadne.

Nekolik takovych nehod se v poslednich 40 letech stalo- napriklad diky uvolneni dveri nakladoveho prostoru, nebo diky nenapadne trhline v trupu ktera se behem let rozsirovala az fatalne narusila pevnost plaste letadla

+3/0
2.11.2015 10:33





Najdete na iDNES.cz