Diskuze

Generální stop selhal, vlaky se srazily. To nepamatujeme, zní z inspekce

Páteční srážce vlaků, při níž zemřel jeden strojvedoucí, nezabránil ani takzvaný generální stop, který dokáže na dálku soupravu zastavit. Výpravčí z Řehlovic se přitom touto funkcí snažil tragédii zabránit. Nákladní vlak, který projel návěstím stůj, nakonec naboural zezadu do jiného vlaku. Železničáři zatím neumí selhání funkce vysvětlit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

Mno jo, na dráze stále panuje socialismus a podle toho to pak vypadá....

0 1
možnosti
JD

To je dost hloupý canc mimo téma. Kromě toho, že se tam srazily vlaky dvou soukromníků, se "socialistickým" přístupem k věci to nebude mít mnoho společného.

1 0
možnosti
LN

...checht....:-/...tady je zase chytrákov....Rv

0 2
možnosti
KLI

Jak to bylo v tom filmu ? Selhání techniky - Takové případy se stávají MAXIMÁLNĚ  jednou za deset let ...  České dráhy a spolehlivá technika, větší protiklad nebyl ani socialismus a kapitalismus !

1 6
možnosti
Foto

Co s tou nehodou maji spolecneho Ceske drahy? Inteligente

8 1
možnosti
LS

Na českých drahách nefunguje vůbec nic. Závory nahoře a vlaky jezděj přes přejezd. Tuhle takhle jeden doveda nacouval s vlakem do paní se třema dětma protože jinej doveda zapomněl na tom přejezdu zapnout výstražný světla. Tak proč by měl fungovat nějakej generální stop že...

1 7
možnosti
OS

Co sem motáte České dráhy?

4 1
možnosti
FS

Mnohem pravděpodobnější se to jeví jako sebevražda.

Viz Francie a německý pilot.

1 1
možnosti
JD

V článku uvedené 40leté zkušenosti by spíš naznačovaly podezření na náhlé zdravotní selhání než toto. Nicméně pravidelnou povinnou prohlídkou ten člověk projít musel.

0 0
možnosti
LL

Pracovníci inspekce něco takového nepamatují??? To tedy mají velmi krátkou paměť. Opravdu krátkou.

V březnu 2012 proti sobě jely v Praze v tunelu dva rychlíky na stejné koleji. GENERÁLNÍ STOP SELHAL. Tragédii tehdy zabránil strojvedoucí, který použil rychlobrzdu a lokomotivy se zastavily 23 metrů proti sobě.

A co se po roce vyšetřování zjistilo???

"Generální stop byl podle protokolu zmáčknutý opakovaně, vyhodnotil to jako chybné zmáčknutí a zareagoval s prodlevou," řekl Nově mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Nebylo to podle něj systémové selhání, ale výjimka, a dispečeři následně absolvovali další školení. "Po konzultaci s Drážní inspekcí budeme po výrobci chtít pravděpodobně i nějaký nadstandard, co se týče signalizace v podobných případech," doplnil.

Takže je zjevné, že problémy se systémem byly, ale podařilo se je ututlat. Proboha, co je to za systém, který po opakovaném stisknutí tlačítka STOP odmítne zastavit vlaky??  Kdo takový systém navrhl, kdo jej schválil do provozu? Jak to, že se po situaci z roku 2012 opět něco obdobného opakuje?

3 2
možnosti
TM

Generalni stop neni soucasti zabezpecovacky, neni navrzen tak jak je casto prezentovan. Jakakoliv cast zabezpecovacky je zalohovana a overitelna ze funguje, to u G.S. neni. Je to pouze nadstavba nad radiove spojeni, ktere je zavisle na strojvedoucim (jestli ma spravny kanal). Tento system puvodne ani nemel byt nainstalovan.

1 0
možnosti
JD

Už poněkolikáté zde navrhuji.

Dejte ČD, za symbolickou korunu, Jančurovi.

Jinak je to nekonečný řetěz ostudy .

Davy dosazených straníků z vládních stran, změnily  dopravní společnost v centrum státem dobře placených pašalíků. 

Ti straničtí migranti dnes vlaky nejezdí, neboť vědí, že jde nejen o zdraví, ale i o život.

:-P

5 16
možnosti
DS

Co to má společného s ČD? Vlaky jsou Unipetrol a Severočeské doly, výpravčí pak SŽDC. Četl jste ten článek? Protože takhle to vypadá, že jste si přečetl jen titulek a hned musíte na někoho plivat.

18 0
možnosti
JK

J67a93n 24K88a39d63l51e84c

30. 10. 2015 21:54

já vůbec nepamatuju, že by vlaky takhle bouraly za komančů to řídily babky od plotny na telefon s klikou a všechno bylo OK a navíc vlaků jezdilo 3 x víc dneska je to samá technická vymoženost samá reforma zaměstnanců a všechno je vedený od pěti k nule

8 15
možnosti

Vzpomínkový optimismus...;-D;-D;-D

10 0
možnosti
SK

Nemohu si pomoci, ale podle mne to byl zdravotní kolaps - stává se to i mladším.

4 2
možnosti
JK

Taky mám ten dojem - že strojvůdce zemřel dřív, než se stal obětí nehody...

3 0
možnosti
MH

Kdyz čtu diskusi, nestacim se divit. Tolik odborníků, tolik moudrých lidi.... Kde jste a co děláte? Jak je možné, ze stále se deji dopravní nehody, padají letadla, drazeko se vlaky, umírají lidé.

Taková elita zde, tolik napadu a žádný "odborník" vam nenasloucha?

5 0
možnosti
JK

J33a54n 28K76a18d89l84e47c

31. 10. 2015 8:40

nemusim bejt odborník na to, abych mohl konstatovat, že havárie vlaku každých 14 dní je přes čáru

2 0
možnosti