Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Generální stop selhal, vlaky se srazily. To nepamatujeme, zní z inspekce

Páteční srážce vlaků, při níž zemřel jeden strojvedoucí, nezabránil ani takzvaný generální stop, který dokáže na dálku soupravu zastavit. Výpravčí z Řehlovic se přitom touto funkcí snažil tragédii zabránit. Nákladní vlak, který projel návěstím stůj, nakonec naboural zezadu do jiného vlaku. Železničáři zatím neumí selhání funkce vysvětlit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10e80t53r69a 84M83a49l90a77k80o96v40a 1538590930504

Mno jo, na dráze stále panuje socialismus a podle toho to pak vypadá....

0/−1
1.11.2015 21:59

J48i34r84k64a 93D50v10o63ř76á44k 4855260183648

To je dost hloupý canc mimo téma. Kromě toho, že se tam srazily vlaky dvou soukromníků, se "socialistickým" přístupem k věci to nebude mít mnoho společného.

+1/0
4.11.2015 16:19

J11i10r19k81a 58D54v19o14ř32á80k 4695380983908

Navíc, na Generální stop se železničáři nikdy nedívali jako na něco moderního nebo dokonce spásného, i když svůj význam má. Dokonalost GS je spíš taková novinářská a ministerská fikce.

Mimochodem, lidi mohou při méně obvyklých situacích umírat právě naopak i kvůli použití GS. To máte podobně jako s bezpečnostními systémy v autě. Leckdy vás ochrání, ale někdy vás třeba i zabijou.

0/0
4.11.2015 16:39

L47a29d18i28s74l74a79v 74N86á38d48v58o80r88n91í50k 6964325817236

...checht....:-/...tady je zase chytrákov....Rv

0/−2
31.10.2015 9:05

K78a96r30e71l 10L48a41n44a 12I14n93g65. 9506181262

Jak to bylo v tom filmu ? Selhání techniky - Takové případy se stávají MAXIMÁLNĚ  jednou za deset let ...  České dráhy a spolehlivá technika, větší protiklad nebyl ani socialismus a kapitalismus !

+1/−6
31.10.2015 8:17
Foto

M57i36c66h51a42l 83S36m22í80t42k10a 8734304213806

Co s tou nehodou maji spolecneho Ceske drahy? Inteligente

+8/−1
31.10.2015 8:53

K82a46r55e85l 21L49a97n45a 27I35n43g45. 9726821432

Podle článku se srazily vlaky nikoliv letadla, neinteligente...

+1/−7
31.10.2015 8:56

O82n17d71ř72e44j 24S40e79m48e38c52k83ý 8481386108745

A jeden patřil firmě Unipetrol, druhý SD.

+6/−1
31.10.2015 8:58
Foto

M20i32c30h30a56l 20S64m95í75t58k89a 8494254983486

A ani jeden vlak nebyl CD.

+4/0
31.10.2015 9:11

J62i39ř47í 59C91v11r57č76e66k 8520656160563

Pán je inženýr no ... to se hned pozná :D

+3/−1
31.10.2015 18:08

L68e65o59š 17S27ý60k32o23r52a 3621852713520

Na českých drahách nefunguje vůbec nic. Závory nahoře a vlaky jezděj přes přejezd. Tuhle takhle jeden doveda nacouval s vlakem do paní se třema dětma protože jinej doveda zapomněl na tom přejezdu zapnout výstražný světla. Tak proč by měl fungovat nějakej generální stop že...

+1/−7
31.10.2015 8:08

O75n95d85ř34e90j 64S49e89m89e54c11k77ý 8181726628555

Co sem motáte České dráhy?

+4/−1
31.10.2015 8:54

L62e76o89š 14S17ý37k20o98r81a 3311642753340

A jaký dráhy to byly? Maďarský nebo rumunský?

+1/0
31.10.2015 18:59

J20i75r61k86a 48D35v60o90ř41á61k 4115650653778

Srazili se dva soukromníci. ČD ani ČSAD, dokonce ani ČSA s tím nic společného neměly.

0/0
4.11.2015 16:21

F20r58a38n18t87i68š66e88k 84S94c67h44l47i85c85h51t68s 9105722641785

Mnohem pravděpodobnější se to jeví jako sebevražda.

Viz Francie a německý pilot.

+1/−1
31.10.2015 3:11

J77i49r90k68a 46D12v64o31ř25á88k 4475510583988

V článku uvedené 40leté zkušenosti by spíš naznačovaly podezření na náhlé zdravotní selhání než toto. Nicméně pravidelnou povinnou prohlídkou ten člověk projít musel.

0/0
4.11.2015 16:23

L50a53d22i75s16l67a30v 90L65a28k13e86r 2743149895916

Pracovníci inspekce něco takového nepamatují??? To tedy mají velmi krátkou paměť. Opravdu krátkou.

V březnu 2012 proti sobě jely v Praze v tunelu dva rychlíky na stejné koleji. GENERÁLNÍ STOP SELHAL. Tragédii tehdy zabránil strojvedoucí, který použil rychlobrzdu a lokomotivy se zastavily 23 metrů proti sobě.

A co se po roce vyšetřování zjistilo???

"Generální stop byl podle protokolu zmáčknutý opakovaně, vyhodnotil to jako chybné zmáčknutí a zareagoval s prodlevou," řekl Nově mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Nebylo to podle něj systémové selhání, ale výjimka, a dispečeři následně absolvovali další školení. "Po konzultaci s Drážní inspekcí budeme po výrobci chtít pravděpodobně i nějaký nadstandard, co se týče signalizace v podobných případech," doplnil.

Takže je zjevné, že problémy se systémem byly, ale podařilo se je ututlat. Proboha, co je to za systém, který po opakovaném stisknutí tlačítka STOP odmítne zastavit vlaky??  Kdo takový systém navrhl, kdo jej schválil do provozu? Jak to, že se po situaci z roku 2012 opět něco obdobného opakuje?

+3/−2
31.10.2015 0:37

T11o91m11á98š 41M19á47l49e50k 9661113670682

Generalni stop neni soucasti zabezpecovacky, neni navrzen tak jak je casto prezentovan. Jakakoliv cast zabezpecovacky je zalohovana a overitelna ze funguje, to u G.S. neni. Je to pouze nadstavba nad radiove spojeni, ktere je zavisle na strojvedoucim (jestli ma spravny kanal). Tento system puvodne ani nemel byt nainstalovan.

+1/0
31.10.2015 8:01

P16a30v92e88l 85O45d97r55a33z65i96l 6574869827710

Však je to pravda, neselhal gs, ale operátor.

0/0
31.10.2015 11:41

J64a59r36o60s40l32a86v 54D50e59r67m41í15š72e35k 9498658629321

Už poněkolikáté zde navrhuji.

Dejte ČD, za symbolickou korunu, Jančurovi.

Jinak je to nekonečný řetěz ostudy .

Davy dosazených straníků z vládních stran, změnily  dopravní společnost v centrum státem dobře placených pašalíků. 

Ti straničtí migranti dnes vlaky nejezdí, neboť vědí, že jde nejen o zdraví, ale i o život.

:-P

+5/−16
30.10.2015 23:39

D59a97v20i97d 87S67z90ü46l77l35ö 2138506542359

Co to má společného s ČD? Vlaky jsou Unipetrol a Severočeské doly, výpravčí pak SŽDC. Četl jste ten článek? Protože takhle to vypadá, že jste si přečetl jen titulek a hned musíte na někoho plivat.

+18/0
30.10.2015 23:44

M75i83c90h39a50l 36B45a28š74t52a 6384280145914

Chce tím říct, že jako klient SŽDC by jim asi uměl lépe zatopit, kdyby jeho vlakům poskytovali takový služby. Nemyslím si, že by to stačilo. Jen by se jeden monopol nahradil jiným.

+1/−1
31.10.2015 6:36

J82i97ř26í 40H94o63r32á72k 6544604473916

1. ty vlaky v tunelu nepatřily Unipetrolu, ale ČD.

2. ten systém generálního stopu není organizovaný (výběr konstrukce, výrobce, schvalování ...) nějakými závodními vlečkami, ale je takový jaká kritéria nastavily (kdysi) ČD.

3. SŽDC se vyčlenila z ČD celkem nedávno a předtím "koleje" patřily pod ČD.

4. on by se pan Jančura opravdu staral a daleko důrazněji. Mj. protože ČD mají systém "samopojištění" čili škodu prostě odepíší a hotovo. A tak se do toho nenavážejí ani pojišťovny ...

Takže to není plivání, ale realita.

0/−3
31.10.2015 7:45

M49a85r19t28i46n 19V22o15t39a87v43a 6198248361855

Systém GS se již nově nerozvíjí, jedná se o starší systém, nově se nasazuje ETCS. Navíc je to doplňkový systém, nikoliv primární zabezpečení.

Jančura není bůh, např. v autobusové dopravě nepřímo tlačí na řidiče, aby porušovali dopravní předpisy, takže je otázka, nakolik by byl lepší ...

+3/−1
31.10.2015 7:59

J41a32r66o68s69l63a97v 62D78e19r71m55í89š13e12k 9398408909571

Mimo jsi ty, soudruhu Szulo, takže si znovu přečti, co jsem napsal a domysli to, abys pochopil o čem to je . O plivání píšeš pouze ty. Taky jseš členem ČSSD ? Nebo už snad ANO ? Asi jsi to vyhodnotil, že to tak je potřeba. A co tobě je po zbytečně mrtvých a zraněných lidech na našich drahách. Že.

 Všem mrtvým, zabitým na ČD přeji klid a mír.

0/0
1.11.2015 0:43

J86i58ř19í 56H16u29d15e98c 4622931649162

Pardon..,ale Jančura na koleje moc nepatří...

+4/−1
31.10.2015 0:18

J26i67r77k90a 50D86v90o77ř38á50k 4325390193738

Myslíte toho Jančuru, kterému krachují vlaky i taxíky, a bylo by dávno po nich, kdyby je křížově nefinancoval z letenek?

0/0
4.11.2015 16:30

J63a31n 11K36a58d13l27e65c 7497365314755

já vůbec nepamatuju, že by vlaky takhle bouraly za komančů to řídily babky od plotny na telefon s klikou a všechno bylo OK a navíc vlaků jezdilo 3 x víc dneska je to samá technická vymoženost samá reforma zaměstnanců a všechno je vedený od pěti k nule

+8/−15
30.10.2015 21:54

J60o49s63e63f 44Č68t24v12r55t86n22í22č60e51k 8480232299459

Vzpomínkový optimismus...;-D;-D;-D

+10/0
30.10.2015 22:59

M35a79r46t41i65n 83Š96ť36a44s60t87n59ý 6282505684740

A ještě do toho ty internety Rv

+8/0
30.10.2015 23:11

A35l51e23š 73M15e63t24l17i28c75k19ý 4882744164639

A co například nehoda Haj ve Slezsku? Bylo to za komančů a porušeno bylo vše,co se porušit dalo. :-/

+2/0
31.10.2015 0:08

J14a46n 13K11a51d38l29e82c 7797665184335

nemyslím, že nebouraly nikdy, ale pamatuji za komančů max 4 havárie, teď jsou 4 4x do roka

0/−2
31.10.2015 8:38

P62a23v95e68l 70O52d85r26a96z10i54l 6394719647390

Problém čiště vaší paměti.

+4/0
31.10.2015 11:42

R23o89m73a17n 60S38t95o83n22e24k 1499273459161

cenzura je mocná zbraň

+3/0
31.10.2015 8:07

S67t42á17ň95a 39K60o92m31o17r47o46u88s89o66v14á 3915723387869

Nemohu si pomoci, ale podle mne to byl zdravotní kolaps - stává se to i mladším.

+4/−2
30.10.2015 21:24

J98o16s92e15f 58K57o94m66á38r82e53k 5314342494209

Taky mám ten dojem - že strojvůdce zemřel dřív, než se stal obětí nehody...

+3/0
30.10.2015 22:22

P38a66v46e42l 41M13o46r90a81v35e70c 3712479392798

Což nijak nevysvětluje, proč generální stop nefungoval.

+4/−1
30.10.2015 22:53

J30i50r20i 40J46a98v73u36r57e48k 7446932632476

To by to naopak vysvětlovalo docela dobře - pokud byl mimo, tak nepřeladil vysílačku na správný kanál. Ta následně těžko mohla přijmout stop, když se vysílal na jiné frekvenci. Ale nevysvětluje to, proč vlak nezastavil na neobsluhované tlačítko bdělosti.

+5/0
30.10.2015 23:34

J62i26r21k48a 78D38v46o54ř39á96k 4825610243208

To bude lepší nechat na vyšetřování DI, která má přístup k relevantním informacím.

0/0
4.11.2015 16:41

M78a87r84t56i36n 58H62o13u20b93a 6123201639398

Kdyz čtu diskusi, nestacim se divit. Tolik odborníků, tolik moudrých lidi.... Kde jste a co děláte? Jak je možné, ze stále se deji dopravní nehody, padají letadla, drazeko se vlaky, umírají lidé.

Taková elita zde, tolik napadu a žádný "odborník" vam nenasloucha?

+5/0
30.10.2015 20:53

J88a93n 96K18a81d52l29e19c 7587325684115

nemusim bejt odborník na to, abych mohl konstatovat, že havárie vlaku každých 14 dní je přes čáru

+2/0
31.10.2015 8:40

P42a74v20e23l 56K83e84l62n56a69r 7639860660

GENERÁLNÍ STOP se nijak nepřelazuje, na žádné frekvenci nezávislý, zastaví všechny vlaky v určité oblasti, když to použije dispečer může to být i vzdálenost 80 km (vlastní zkušenost) a na různých frekvencích

+2/−1
30.10.2015 20:08

L15i84b59o16r 27V45e68s73e17l65ý 2459986732792

Jenže na vozidlovce musíte mít nastavenu příslušnou stuhu.

+3/0
30.10.2015 20:12

P70a90v69e38l 62K87e35l25n86a91r 7959460270

stuha je na adresný stop, generální volba je stop se všemi v dosahu

stuha jeden       - konkrétní vlak

generální volba  - všichni v dosahu

+2/−1
30.10.2015 20:19

L35i10b81o29r 40V20e51s76e67l68ý 2129416852982

Obávám se že ne ;-) Generální volba je pořád na dané stuze, ze které je vydávána.

+2/0
30.10.2015 20:21

P36e35t19r 74N24o82v14o23t71n86y 1401100981

Pak je to dost nanic.

0/0
30.10.2015 20:34

P41a88v96e66l 20K79e27l43n72a34r 7469150880

generální stop funguje na frekvenci 450MHz a stuha 460MHz viz níže

. Analogový traťový rádiový systém Tesla TRS (duplex, pásmo 450/460 MHz)

Systém TRS byl vyvinut v pardubické Tesle počátkem devadesátých let a umožnuje obousměrné (duplex) spojení dvou účastníků. Kromě této výhody přináší možnost dálkového zastavení vybraného vlaku (funkce STOP) nebo všech vlaků v dosahu základnové radiostanice (funkce GENERAL STOP). Technologicky je tento systém zaveden tak, že jsou podél tratě ve stanicích umístěny základnové radiostanice (ZR). ZR vysílají buď tzv. "trvalou nosnou" se signálem o vysokém kmitočtu (pískot) nebo zde probíhá hlasová komunikace, či přenos kódovaných příkazů. ZR vysílá na jednom ze tří různých kmitočtů A,B,C v pásmu 460 MHz. Ve sledu základnových radiostanic podél dané tratě se postupně střídají vysílací kmitočty A,B,C. Například na trati Praha - Kolín může být rozdělení následující (pouze příklad, kmitočet nemusí odpovídat): Praha-Libeň kmitočet A, Běchovice B, Uvaly C, Český Brod A, Poříčany B, Pečky C, Velim A atd. Toto střídání se opakuje po celou dobu platnosti kanálu stuhy, který je dán rádiovníkem. Kmitočet D, který se ozývá v pásmu 450 MHz (o 10 MHz níže), patří vozidlové radiostanici a je určen pro strojvedoucího.

+2/0
30.10.2015 20:43

M32i13c13h31a66l 96B75a87š97t88a 6774270805634

Tesla Pardubice. To zní jako Nikola Tesla, Rakousko-Uhersko. Nebylo by něco modernějšího ?

0/−9
30.10.2015 20:57

F23r21a38n94t87i39š21e19k 86N69o12v91á60k 6681655636111

XHxete to krátce nebo dlouze? V podstatě ne. Rozhodně není nic, co by se dalo zavést hned, natož levně. Třeba GSM je dajn, ale u spousty tratí jsou místa, kde není signál, dokrytí by stálo děsné miliony. A i vybavení jednotlivých lokomotiv by trvalo a nebylo zadarmo. A musel by to schválit úřad, což je kapitola sama pro sebe. netuším kolik razíteck chce toto, ale taková "maličkost" jako na již existující trati vybudovat zastávku je úřední jednání o asi 45 dějstvích. Takže něco šíleného. Počítám, že schválení nového zabezpečovače a stavby desítek potřebných vysílačů by bylo o minimálně stovkách povoleních.

0/0
30.10.2015 21:26

M72i68c35h59a11l 19B49a29š42t34a 6204420985294

Je mi smutno z beznaděje s jakou vršíte předpokládané překážky, které by se musely překonat. Pokud máte pravdu, je to fakt zlý. Každej malej harant nosí denně do školy zařízení, které má potenciál pomoci řešit fatální situace jako tu ze dneška. Hloupý je, že kdyby byl strojvůdce býval věděl, co ho čeká, tak by tam byl (asi) nechodil (pokud to nebyl sebevrah, což je taky možnost). A jeho děti / vnuci / pravnuci (podle některých názorů zde) by mu rádi svůj strojek na převážně naprosto zbytečnou komunikaci rádi věnovali, aby mu zachránili život. Jen ho správně použít. Povolit ho použít. Naučit ty číňany ho upravit tak, aby splňoval přísné bezpečnostní normy včetně těch, které ještě ani neexistují a dokud nebudou, tak nic nebude (bulím jak velkej Jarda, vzdálenej švára, strojvůdce). Ach jo.

0/0
30.10.2015 21:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.