Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Teplicku se srazily nákladní vlaky, strojvůdce jednoho z nich zemřel

Provoz na trati z Ústí nad Labem do Bíliny stojí kvůli tragické strážce dvou nákladních vlaků. Nehoda se stala krátce před pátou hodinou ráno. Střet nepřežil 65letý strojvedoucí. České dráhy zajistily pro cestující náhradní autobusovou dopravu v úseku Řehlovice - Úpořiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R65o41m12a11n 38J67e63s19c67h54k68e 9298795687265

Je smutné, že jezdí strojvůdce v důchodě. Za první republiky chodili strojvůdci do důchodu okolo 50 let. V 65 letech tam neměl být.

0/0
31.10.2015 8:26

V44l21a77s38t58i52m92i47l 46H54a67l87b84i53c18h 8343435506548

Strážní domky a závoráře jsme v rámci úspor zrušili.

0/0
31.10.2015 7:53

J57i92ř47í 24E85r28b43e58n 1253154196377

Bo technika je řádově spolehlivější než člověk.

Zkuste zapátrat, kolik nehod bylo v minulosti způsobeno právě (ne)činností hradlařů, závorářů a výpravčích... A tady zahynul jen jeden člověk, v takových Šakvicích jich na Štědrý den 1953 bylo přes stovku - ze stejné příčiny, strojvedoucí ignoroval drážní signalizaci...

0/0
1.11.2015 2:07

V10á51c82l66a95v 19J60o52n13á72š 8932643552693

Všichni výpravčí mají mobily na všechny strojvůdce? A vědí, který strojvůdce řídí kterou lokomotivu?

+1/−5
30.10.2015 16:31

L78i78b64o58r 29V34e77s35e20l33ý 2969966912202

Od toho jsou informační systémy, aby se ke kýžené informaci dostali.

+10/0
30.10.2015 16:36

A24l92e77š 41M37e27t66l46i11c85k21ý 4242824964509

Ano, mám dojem,že se to nazývá ISOŘ -Centrální dispečerský systém :-) Tam maj mnoho informací o veškerých vlacích.

+3/0
30.10.2015 17:51

M84i97r81e67k 25Š48i64p92u65l84a 7842586741406

Je smutné co se stalo = rodinám mrtvého strojvůdce chci vyjádřit úpřimnou soustrast.

Ovšem takové věci se občas stanou = S M U T N É = ale -  počkám do skončení oficiálního vyšetřování, až poté vyjádřím vlastní názor.

+1/−1
30.10.2015 15:38

M59a69r98t27i50n 37Š19p93á62d 4372389131426

ČD se sice na nehodě nijak nepodílely, ale faktem je, že ve 4:44-45 jsou rozjezdy z Úpořin všemi směry. Kdyby se bylo jelo bez zpoždění, tak byl první náklad už pryč a ten druhý by zastavil na vjezdu do Úpořin; pak by se to projetí "stůj" sice řešilo, ale bez zdravotních a materiálních následků. Zjevně tedy současný způsob řízení dopravy (bez autobloku) nevyhovuje frekvenci, která na trati 131 je.

0/−11
30.10.2015 14:13

F76r78a47n14t50i80š83e35k 34V24a38n75ě70k 1597104227557

A kdyby nevyhynuli dinosauři, tak by se to taky nestalo.

+9/0
30.10.2015 15:25

M52a67r91t15i51n 26Š21p96á41d 4682409891456

Proč? ;-)

0/0
4.11.2015 10:29

D54a39v22i16d 87G24a28j79d43a 5770899152351

Vy jste opravdu....chytrý !

+1/−1
30.10.2015 15:39

M54i70r50o79s77l19a81v 16Z84i69k20m37u34n61d 7359173194213

Další dopravní "odporník" ... když jste tak chytrý, tak byste měl doplnit, zda oba nákladní vlaky jely skutečně, ale opravdu skutečně podle jízdního řádu ...

V Úpořinách je skutečně rozjezd ve 4,44, ale podle jízdního řádu má jet další (nákladní) vlak ve směru Bílina ve 4,53, vlak 16500 odjel z Úpořin ve 4,53, nicméně následující nákladní vlak má jet až v 5,12, čili i když byl "první" nákladní vlak zastaven u vjezdového návěstidla kvůli zpoždění osobního vlaku 16500, tak v té době podle jízdního řádu žádný "druhý" nákladní vlak na trati být neměl ... Navíc ten nákladní vlak mající projet ve 4,53 stanicí Úpořiny nebyl podle čísla vlaku tím vlakem, který byl zastaven u vjezdového návěstidla ... v té době byl teprve před stanici Kralupy nad Vltavou ...

+6/−1
30.10.2015 17:00

V53l44a87d69i97m63í64r 71Š84t93ě75r19b89a 2112101252707

Jen malá připomínka pro odporníka: "Každý vlak jede podle jízdního řádu. Otázka měla být položena jestli jely vlaky včas." "A včil mudruj!";-)

0/0
30.10.2015 23:42

R49o56m61a90n 30J18e39s69c69h11k77e 9628615917725

Důchodce tam neměl co dělat. Zlatí komunisté, chodilo se v 60 letech.

Za 1.republiky se chodilo po 25 odježděných letech okolo 50 let.

Dnes je důchod 62 let, Někdo byl hladný na peníze.

+2/−1
31.10.2015 8:29

J34i66ř46í 69E46r84b72e85n 1243164336877

Zlatí komunisti?

S průměrnou dobou dožití 68 let u mužů a 75 let u žen?

Víte, že dnes je průměrný věk dožití 74 a 80 let, takže ten důchod se vyplácí třikrát delší dobu?

0/0
1.11.2015 2:18

R39o74m79a18n 36J19e90s84c59h56k29e 9328355587105

Já mám jít do důchodu v 64 a 10 měsíců. A´t počítám jak počítám. Tak 9 roků a 2 měsíce. Za předpokladu, že se vůbec dožiji. Dědové umřeli v 47 a 49 letech, otec v 55 letech. Proč ženy chodí dříve do důchodu a dožijí se více ?

   A´t si každý jde do důchodu kdy chce. Za každý rok ať má nějaké %. Máme vysokou nezaměstnanost, plno invalidních důchodců. Ale měnit pravidla hry je špatné. Já pracuji od 18 let. Správně bych měl pracovat jenom do 60 let. V kanceláři možná ale já pracuji manuálně . Kolena, klouby špatné, výkon klesá a sil ubývá.

+1/0
1.11.2015 6:23

M37a62r85t19i33n 11Š12p84á33d 4642399781856

Ty osobní poznámky svědčí o Vaší nevyzrálosti a aroganci. Nesouhlas je naopak v pořádku. Za svým názorem si nicméně stojím - v Úpořinách se sjíždějí vlaky ze čtyř směrů, čekají na sebe (s výjimkou protijedoucích po dvojkolejce) a zpoždění (která jsou velmi často do 5 minut) se přenášejí dál. V kombinaci se současnou frekvencí nákladních vlaků mně prostě přijde vhodné investovat do modernizace zabezpečení.

0/0
4.11.2015 10:27
Foto

M76i69l46a84n 95K30o98m93e89r91s 3517531709160

Práce vyšetřovatelů této tragédie je zbytečná. Vše už vyřešili i na dálku, zdejší experti na vše.;-O

+6/−2
30.10.2015 13:52

L22e76o46š 23L44i87t84e44r33á38k 5969106851362

Asi byl mrtvý už před nárazem :-( Infarkt? RIP.

+6/−4
30.10.2015 13:10
Foto

M89i55l53a95n 39K14o18m89e19r44s 3357151589150

Co je to za nemoc RIP?X

+2/−2
30.10.2015 14:28
Foto

J47i69n43d64ř61i93š89k17a 85Z51a94c89h11o42v45á 6188870950430

RIP není nemoc, ale zkratka anglického výrazu Rest in peace, do češtiny překládající se "Odpočívej v pokoji"

+2/−3
30.10.2015 14:57

J72i13ř43í 48K54l23e65j97n32a 2677118876397

v 65 letech má být v důchodu a ne že bud opočívat v pokoji, toto omlazení národa asi nebude k ničemu-do důchodu by se mělo chodit v 55 letech

+2/0
30.10.2015 20:07

R39o78m96a63n 93J41e48s91c46h82k68e 9118115497135

Hladný na peníze, neměl tam co dělat.

0/0
31.10.2015 8:29

J75o53s11e56f 39T70r85ö11g13l 8319882516946

Není to spíš z latiny - requiescat in pace(m?) - stejný význam.

+2/0
30.10.2015 20:30

J95i66ř49í 84N62o65v59á31k 3453819238556

Brzy tě čeká Rv

0/−4
30.10.2015 15:08

V56á51c35l30a73v 46J52o72n62á32š 8782663532583

Sebevražda....

+2/−2
30.10.2015 12:37

K67a53r76e92l 41K15r88p53a95t78a 5424836488455

Co asi tak bylo v těch cisternách  ???

+1/0
30.10.2015 12:29

P88e80t40r 70V86e10s81e29l59ý 8795395832456

Mám pro vás tajemství - je to v článku, zkuste si ho přeslabikovat ještě jednou

+13/0
30.10.2015 12:50
Foto

A77n42t72o87n82í40n 14S96t16r53e51j49c 8185654135554

Směs látek. 76 % bylo N2, 23 % O2, a zbytek různé plyny jako např. CO2. 

:-)

+2/0
30.10.2015 16:21

J55i87ř89í 97E17r83b80e91n 1173784526757

R^Taky hélium, vodní páry... ;-D

0/0
30.10.2015 17:36

J47o92s95e63f 57T69r21ö20g32l 8909592526436

Před 10 lety a 1 měsícem se stala podobná nehoda u Želenic nad Bílinou (paralelní hlavní trať). Vlak stejného dopravce (Unipetrol doprava) narazil také v noci zezadu do stojícího uhelného vlaku dopravce ČD. I tehdy zahynul strojvedoucí, který měl vypnuté zařízení na kontrolu bdělosti a bohužel usnul a projel návěstidlo v poloze Stůj! ("na červenou"). Doufám, že se neukáže, že dnešní nehoda má stejné příčiny...

http://www.zelpage.cz/clanky/u-mostu-se-srazily-dva-nakladni-vlaky-jeden-strojvedouci-zahynul?lang=cs

Upřímnou soustrast příbuzným strojvedoucího a buďme rádi, že nenarazil do ranního motoráku, který tam v cca stejnou dobu projíždí...

+17/−1
30.10.2015 12:09

J47a82n 36U87l30r77i43c78h 7730143918488

To je pravda a ty motoráčky jsou docela plné.

+4/−1
30.10.2015 12:11

P85a37v93e60l 80N80e13v87e38č59e22ř56a87l 6912486544910

Přesně na to jsem si také vzpomněl, jeli jsme se tam podívat na nějakou místní oslavu s vnoučaty z Chomutova a viděli jme tam to šrotiště. Z lokomotivy zbyl podvozek a plošina. Hrůza. Jinak v jiném článku je uveden věk strojvedoucího 65 let. Mohl být min. 2 roky v důchodu a spát doma v bezpečí.

+4/0
30.10.2015 14:36

A32l64e38š 46M63e68t10l53i13c85k11ý 4182954734889

To je pravda,al bohužel v dnešní době maj dopravci málo strojvůdců a tak se snaží přesvědčovat,aby jezdili dál. Někteří kývnou, protože k důchodu každá koruna dobrá

+4/0
30.10.2015 17:54

J14i24ř70í 41K26l59e50j20n55a 2647158876707

R^

0/0
30.10.2015 20:11

J78a98n 38U39l88r85i50c48h 7630113318688

Řekl bych, že to vypadá na zdravotní problémy toho mrtvého strojvůdce. Všechny ostatní vlaky tzv. generální stop zastavil a nešlo se mu dovolat ani na mobilní telefon.

+2/−1
30.10.2015 12:07

J93i16r76k93a 12K78o41c84h 7324524733305

pochybuju, ze by zastaveni - nezastaveni na generalni stop na spolupraci nebo zdravotnim stavu strojvudce

+2/−1
30.10.2015 12:10

J17a38n 42U80l54r81i81c57h 7800393738148

To nevím, ale ještě se mu nešlo dovolat na telefon, no uvidíme.

0/0
30.10.2015 12:12

O57l71d29ř20i32c50h 49J22a48n71e32č52e73k 8259536853731

kdosi tu dopoledne napsal, že to vypadá tak, že strojvůdce měl 'generální stop' nastavený na špatnou frekvenci a v databázi bylo chybné telefonní číslo...

+3/0
30.10.2015 12:41

M12a47r36t35i17n 31Š59p53á68d 4932809291726

Klasika, bohužel.

+1/0
30.10.2015 14:16

M86a63r41t72i45n 40Š58p31á61d 4812129601806

Jestli usnul v tom hluku (což bych se nedivil, v pět ráno bych usnul taky), tak mobil nemusel slyšet, i kdyby číslo měl správné.

+1/0
30.10.2015 14:18

J44o16s88e17f 38T38r95ö83g77l 8909472776496

Má tam tlačítko bdělosti - kdyby usnul a neprobudil ho za 10 sekund bzučák, tak vlak zastaví automaticky. On projel červenou a jel cca 4 km do nárazu. Samozřejmě i to tlačítko se může porouchat, k takové hromadě obvykle nevede jedna chyba, ale jejich série.

+2/0
30.10.2015 20:34

L49i69b65o63r 55V67e91s74e84l67ý 2219116792232

Strojvedoucí musí čas od času přeladit stuhu podle toho, kde se nachází. Pokud to neudělá, GS jej nezastaví.

+3/−1
30.10.2015 12:12

J36o52s49e65f 33T73r36ö86g53l 8649612656526

Generální stop funguje i bez strojvedoucího. Spíš to měl špatně nastavené (systém se musí neustále přelaďovat na správnou frekvenci) popř. mezi stopem a srážkou nebylo dost času (podobně jako při nehodě u Stráže nad Ohří, to už je také dost let).

+3/0
30.10.2015 12:14

M33a88r18e72k 92N93o94v89o88t64n97ý 5351441676158

Já tomu nerozumím, GS je pro mě novinka. Ale to přelaďování mi přijde jako zásadní nedostatek. Pokud se strojvedoucimu něco stane, tak je to zařízení k ničemu, je to tak? Omlouvám se, jestli se ptám blbě, jsem vážně laik.

0/0
30.10.2015 18:03

J59o47s77e16f 57T25r68ö41g38l 8359242146236

O GS se toho dočtete dost - stačí googlit. Je to celkem starý analogový systém a měl by být propojen přímo na brzdy (v podstatě na dálku ovládaná záchranná brzda). Vysílačka slouží i ke komunikaci mezi výpravčím a fírou. Klíčové je, aby fíra naladil vysílačku na správný kanál, to se podél tratě mění.

Když se fírovi něco stane, měl by vlak zastavit tzv. "živák" (tlačítko bdělosti), které je třeba mačkat cca každých 10 sekund. Když nezmáčkne, chvíli zařízení řve a pak samo zastaví. GS má sloužit pro odvrácení neštěstí, když fíra udělá chybu.

Nehoda ovšem nebývá důsledkem jedné chyby, ale více nešťastných náhod. Tady to může být např. chyba fíry (projetí stůj) v kombinaci se špatně naladěnou nebo porouchanou TRS.

+2/0
30.10.2015 20:25

M61a25r11t12i88n 25H68o85c75h94m27a17n 7833327474863

Je to tady samej odborník. Bez znalosti prostředí okolností a možností, tady akorát mlátíte prázdnou slámu. Vidím, že je tady dost lidí, kteří jsou ochotní udělat ze sebe pitomce,jen proto, aby se mohli projevit. Stačí se totiž podívat, kolik nehod a s jakými následky se na české železnici ročně stane. Že jsou ta čísla plně srovnatelná s okolními sítěmi jasně ukazuje, že co se zabezpečení týká, nejsme na tom vůbec špatně. Jistě, je toho hodně co zlepšovat, ale to bychom se museli začít bavit o penězích a to už je hodně ohraná píseň. Je velmi pravděpodobné, že ten strojvedoucí draze zaplatil za svoje chyby. Každopádně, všichni okolo pravděpodobně dělali co měli a mohli. Bohužel se nehodě nepodařilo zabránit. To se občas stane i u jiných způsobů dopravy (a u některých PODSTATNĚ častěji). :@

+16/−3
30.10.2015 11:37
Foto

P50e39t87r 15P30r37o15c86h54á17z37k63a 3562796462784

Ne každý vlak patří SŽDC a ne každý je vybavený jak má.Lidská chyba se bohužel dá jen velmi těžko eliminovat. Škoda života fíry a to bez ohledu na to, zda zrovna on byl za nehodu odpovědný. Upřímnou soustrast rodině a přátelům.

+4/0
30.10.2015 11:31

J89i80ř38í 72E63r95b46e29n 1983284826517

Dovolil bych si dokonce tvrdit, že až na výjimky žádný vlak nepatří SŽDC ;-)

+16/0
30.10.2015 12:02
Foto

P59e97t73r 92P31r53o86c94h35á97z92k34a 3192246562814

Máte naprostou pravdu, tak to dopadá, když člověk myslí na něco a píše něco jiného.Ano vlaků které patří SŽDC je opravdu hodně málo.

+1/0
30.10.2015 17:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.