Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlíku na severu Francie selhaly brzdy, zastavil se až v kopci

Dramatické chvilky zažili v úterý cestující francouzského rychlíku. Strojvůdce poté, co na kolejích spatřil dvě krávy, zatáhl za záchrannou brzdu. Ta však nezafungovala. Souprava se tak rychlostí 140 kilometrů v hodině blížila k městu Rouen a zastavila se až po devatenácti kilometrech při stoupání do kopce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10i19ř55í 78S22t90e59h39l55í91k 9607586425952

To snad nemyslíte vážně.Není 1.apríla,Vlak k brzdění nepotřebuje elektřinu,ale vzduch.Dělám strojvedoucího 31 let,ale takovej blábol je na katastrofický film.Vzpomínám na jeden,z produkce SSSR,kde odvážný pilot za letu prolezl turbínou a opravoval anténu.To můžete napsat příště.Potom ,co Vás převzal Babiš to jde s Vámi pškně z kopce...

+2/−1
26.10.2015 13:10

F98i25l71i93p 81Š15u72s94t25í97k 9122947885276

Ten článek jsem našel na LeFigaro (http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2015/10/22/01016-20151022ARTFIG00134-un-train-fou-traverse-la-campagne-pendant-19-km-sans-pouvoir-s-arreter.php) a po zběžném pročtení mi přijde, že tam píšou to samé tak nevím. Ale brzdy životně závislé na elektřině je pěkná blbost ;-D

+1/0
26.10.2015 12:38

P76e54t18r 59N42o38v71o21t31n88y 1591940491

Tak to jsou ty moderní vychytávky, brzdič "elektronický", kdo by tahal vduch až na stanoviště. Záchranná brzda též, protože musí jít zablokovat v určitých úsecích. Chudáci krávy. :-)

+1/0
23.10.2015 11:36

B73o98h83u97m87i25l 83T67r64o16c88h54t53a 2856156923574

Švejk mněl pravdu, že tyto záchranné systémy jsou nefunkční a proto je nutné se o tom, sem tam přesvědčit a zatáhnout !! I Francouzům přejeme, ať si konečně ve svých řadách také vyhledají svého prozíravého Švejka a nebudou mít potíže se záchranným bržděním vlaků !! :-P;-DR^

+1/−1
23.10.2015 9:27

M76a26r11e42k 62H10r82u11b25y 6137342861938

Zrejme by meli mit vyrazneji odlisenou zachrannou brzdu a hlavni vypinac :-P

0/0
23.10.2015 8:21

E82d43u85a65r97d 95B41l98a23z79e15k 1593210485295

proč je na, i když jen ilustrativním, fotu rychlovlak TGV a né nějakej podobnější - místní přesluhující jen zrychlenej (nesouvisí s rychlostí vlaku, ale s tím, že nezastavuje u každé kadibudky v poli...)  jako ten co se mu to stalo při 80kmh;-D???;-O

0/0
22.10.2015 21:58

M15a87r52i66n28a 72D21i43t92t17r21i97c10h96o72v21a 7596794694

Sedm cestujicich??? Tomu rikam vytizeny rychlik

+1/0
22.10.2015 21:47

J32a54n 67B87u86r18i61a57n 2623459954810

To už je vytíženost jak u nás.

+1/0
23.10.2015 7:58

K50a60r63e95l 36M60a66r68e30k 5705102923572

Celých sedm cestujících? A krávy to stihly přejít?

0/0
22.10.2015 21:08

R86a96d40i12m 50N68e54b78e51l 5256735469109

Podle toho by chtělo natočit americký akční katastrofický film. Strojvedoucí vyskočí za jízdy vezme ledabyle pohozenou zarážku, která tam zrovna náhodou ležela, doběhne vlak a podloží kola. Kasovní trhák jak hrom! Už to vidím! ;-D

+5/−1
22.10.2015 18:43

J64a57n 66B25u58r96i95a34n 2693479464100

Řek bych, že nějakou zarážku nebo klín musí mít i na mašině.

0/0
23.10.2015 7:59

M45i59c91h21a49l 61M54a73l40á98t 6216302540220

Díky ilustračnímu fotu už teď vím, že to žádný rychlík nebyl, a kdo ví jestli se to vůbec stalo.

+1/0
22.10.2015 18:17

M76i50r13o98s45l88a58v 36Z94i19k12m14u22n12d 7959323264583

Opravdu neskutečné - osobní vlak 49873 s odjezdem v 7,28 (nic jiného z Abancourtu do Roeun ráno nevyjíždí),  kategorie TER (Transport express régional), těch 140 km/h jet mohl ... pokud tam byl "jen" strojvedoucí, tak se mohlo jednat o samostatný motorový vůz od firmy Alstom (hantýrkově se mu říká velryba), ale obvykle ve vlaku jede ještě jeden průvodčí. Těch 7 lidí tam být mohlo, taková frekvence prostě ve Francii v tuhle dobu jezdí (rozednívá se tam zhruba o hodinu později) ... Navíc tam má strojvedoucí zařízení pro kontrolu "bdělosti", které v případě nečinnosti strojvedoucího vlak samočinně zastaví ... na lokomotivě nemá strojvedoucí zarážky, jen klíny jimiž se podkládají stojící vozidla ... a pak je na hnacím vozidla tzv. ruční brzda ....

+3/0
22.10.2015 16:55

P93e11t14r 18Š62k66o11d63a 5297710684640

"Rychlíku na severu Francie selhaly brzdy, zastavil se až v kopci"

Dát do titulku slovo "rychlík" a k tomu ilustrační foto TGV, tomu říkám vodvaz ;-D

Navíc, jak se zdá, to byl opravdu rychlík, když jel jen 140 km/h a bylo tam 7 lidí.

+6/0
22.10.2015 16:29

P45e45t70r 45S30m55e31j70k12a56l 3518185648825

No, to je ZASE blábol. To nemůže redakce podobné zprávy konzultovat s odborníkem, když už nemají základní technické vzdělání?

+8/0
22.10.2015 16:28

G18a44b49r51i77e17l 82H61o36r52t17e67n 9871459963804

A ty krávy dopadly jak?8-o

+8/0
22.10.2015 16:11

P69e85t67r 40M72a66c43h75á81ň 2501113553567

Napsaly tenhle článek.

+37/0
22.10.2015 17:04

G46a59b94r53i78e58l 66H24o77r93t60e81n 9821189273374

;-D

+2/0
22.10.2015 17:07

M61i66l84o72š 30D86v64o50ř34á19k 8515107726681

No je otázka, jestli je chyba u výrobce, znám jednoho firu, co mi nedávno popisoval, jak si na Esu omylem vypnul šťávu a přišel na to, az když jeho rychlík v kopci u Zdic skoro zastavil...

0/0
22.10.2015 16:10

M37i16r36o14s89l91a21v 24Z18i86k40m66u91n91d 7169573884573

Když si vypnul "šťávu", tak to musel vidět na voltmetru ... pokud zrovna nespal spánkem spravedlivých ... Před Zdicemi je "stykový" bod, tam se musí vypnout napájení (vypnout hlavní vypínač = systému),  navolit ~ systém, zapnout hlavní vypínač ~ systému ....

+3/0
22.10.2015 17:01

M26i47l29o82š 26D81v36o59ř93á53k 8295687166651

ano, presne tak to popisoval. vypnul - zapnul. a nic...

a par restartu trvalo, nez nasel, ze si nekde skutecne neco omylem vypnul/nezapnul

0/0
22.10.2015 17:35

P50e18t66r 54N54o78v28o34t25n47y 1581960421

Ale brzdit by to mělo. :-)

0/0
23.10.2015 11:37

M62i93c72h44a75e30l 93K83o34n48e53č89n54ý 6772393969669

To je nějaký divný, není to nějakej starej článek z apríla;-)

+12/0
22.10.2015 16:09

I93v48a80n 74M26a82r34e61k 6124208382

Tedy to snad nemyslíte vážně, tolik blábolů na pár řádcích ? ! RvRvRv

+16/0
22.10.2015 15:41

P90e31t81r 34R28u48m73p64l31i19k 4529487219803

fajn, selhala elektromagnetiická brzda, kompresor nefungoval, tak tlakový brzdy taky nefungovaly a tak strojvůdce s obsluhou vlaku brzdily mechanickou ruční a pomohl jim kopec, kde použili zarážky z venku.

+6/0
22.10.2015 15:22

P25a68v22e64l 98R10e88z36n58i52c19e26k 3665464214482

to je divny. pokud vim tak cesky vlaky maji brzdu takovou ze jeji vychozi poloha je "zabrzdeno" a teprve za pouziti elektroniky a hydrauliky se odbrzdi.. v momente kdy je ztrata tlaku atd tedy brzda sama prejde do polohy zabrzdeno...

Opravte me jestli se pletu

0/0
22.10.2015 21:31

P82a72v19e65l 92M13a66r29e70š 8155140747755

Všem sedmi cestujícím. :-) :-)

A to se vyplatí....

+14/−1
22.10.2015 15:20

J57i50ř10í 68T93e10p24r 4217960125195

Taky jsem to četl 5x jestli jsem se nespletl.

+8/−1
22.10.2015 15:33

P49e63t72r 38F25e11i80g36l 5538823360792

Tohle podepisuju a dávám +...měl jsem stejný problém...;-D

0/−1
22.10.2015 16:06

D39a55v86i22d 11G92a92j93d95a 5230609102111

Vaše problémy....Někteří lidi prostě  nepochopí,že vlak není auto ani autobus.Když se někdo rozhodne jet,tak jede,když ne tak ne.Nevyjíždí se podle toho,kolik lidí zrovna chce jet.Asi to víte,ale jen pro připomenutí

+4/0
22.10.2015 17:05

P18a57v72e46l 95M36a85r69e98š 8255390397385

By bylo levnější těm sedmi zaplatit mikrobus.

Holt státní dráhyv socialistické Francii...

+1/−2
22.10.2015 18:22

B14ř69e33t76i30s92l31a70v 70Š22í16m87a 9224281132

Jeden vetsí odborník nez druhej....;-D

Ackoliv nejsem zeleznicár, je mi to celkem jasné, ze dalsí cestující mohou nastoupit dále na trati, príp. je treba dopravit soupravu tam, odkud se bude vracet s mnoha cestujícími.

Ale tady se hned mele o socializmu....

+4/0
22.10.2015 19:52

M18i22c35h13a72l 36Z16e53t18e89k 3568552490197

V některých zemích vlak vyjede, pokud je právě k dispozici dost uhlí;-)

0/0
23.10.2015 7:29

M39a39r57t81i72n 87V32e69j29m91o66l78a 1403471443668

Státní dráhy... Co byste chtěl :-)

+1/−2
22.10.2015 16:28

B57ř83e17t81i60s86l89a35v 66Š12í97m25a 9254851732

Co byste chtěl - pockat, az se lidé sejdou?:-)

Mozná v dalsích stanicích nastupuje plno lidí anebo je treba dostat soupravu do stanice, odkud se bude vracet plne obsazená?

Státní dráhy musejí zajistovat dopravu i tam, kde se soukromníkum nechce.

+1/−1
22.10.2015 19:59

P46a80v60e41l 81M57a15l49e39č80e48k 1924425457925

Stálo by za to rozvést odstavec „vyskočil z vlaku a zaklínil kola“. Nebo je to virál na novou bondovku.

+6/0
22.10.2015 14:58

J95a67k19u50b 41Š72a48f67a58n52d49a 7315247701891

Proč? Ten vlak mohl prakticky stát. Jen dal pod kolo zarážku aby se ten vlak zase nerozjel zpátky z kopce.

+2/0
22.10.2015 15:19

O17n53d42ř28e29j 97H78á16j61e18k 5528439768111

V originále píší, že vyskočil, až vlak dosáhl rychlosti chůze a zajistil ho klínem, aby se nerozjel s kopce zpět.

+3/0
22.10.2015 15:22

J22a92k56u88b 73Š15a39f16a74n54d10a 7975227121881

Tak jsem si to myslel správně.

0/0
22.10.2015 15:40

J42a35n 89P78r49i72c94h59y23s26t94a26l 8611568413

Jo, ale v clanku je nesmysl. Zajistit vlak zarazkou neni totez co "zaklinit".

0/0
22.10.2015 15:51

O88n38d70ř66e46j 58H92á41j50e64k 5608109788871

Zrovna tuto záměnu pojmů bych autorce docela odpustil, nejsme na Technetu a autorka zjevně takové ambice ani nemá.

Nicméně nepatrný významový rozdíl mezi "zaklínovat" a "zaklínit" - když už připustíme obecnou češtinu a ne drážní termíny - by měla cítit i dotčená dáma.

+3/0
22.10.2015 16:01

M27i31c84h76a27l 29H81r61u64š37o37v26s43k42ý 2726776886765

Bombardier je stejně firma. Pro pražské metro dodala rámy podvozků, které se trhají.

+1/0
22.10.2015 14:49

K58r42y64š71t37o55f 65L39a49n93í49k 1249870725265

Jsou to proste bombardaci.

+1/0
22.10.2015 16:04

O70n95d94ř19e49j 44H37á59j37e73k 5428399298241

Na ilustračním snímku je TGV, ve skutečnosti se jedná o regionální trať TER, po které jezdí jako rychlík lepší tramvaj - něco jako LEO - rychlostí 140 km/h. Zajímavé je, že SNFC podává podezření z trestného činu na chovatele krávy.

+1/0
22.10.2015 16:20

J59a68r72o74s82l50a46v 33P55l93a39c20h86e78t87k21a 7506496646109

Zaloba na neznameho pachatele? Nemelo by to spis byt trestni oznameni?

0/0
22.10.2015 14:46

J46o77s67e49f 42Š31i81m37e97k 7936262452242

"...až při stoupání do kopce."

------------------------------------------------------------

...no, většinou se opravdu do kopce stoupá!!! Asi jsou placeni od slova!

+2/−3
22.10.2015 14:08

J35a76n 48P14r31i79c47h49y11s79t38a56l 8571708253

Nekamenujte automaticky prekladac, lenost zurnalistu neni chyba programu. Ten clanek vypada, ze jej pred zverejnenim nikdo necetl. Prekladac ma slouzit jako pomucka, ktera usnadnuje zurnalistum praci, neni urcen k tomu, aby zurnalistu 100% nahradil.

+2/0
22.10.2015 15:57

Z32d92e73n28ě52k 22W89e14r35n49h29a63r95t 6577985232738

Tak za prvé, nebyly to krávy, ale mravenci. Za druhé to nebyli cestující, kteří se shromáždili na konci vlaku, ale figurky z Lega. A za třetí to nebyl vlak, ale dětský vozíček. Naopak je pravda to s tím klínem pod kola, jen zapomněli dopsat, že hrdinnému strojvůdci byly čtyři roky.

+14/−1
22.10.2015 14:05

O71n89d62ř44e12j 44H42á30j33e95k 5768879208851

Technicky mi to přijde neuvěřitelné a nemožné. U všech mě známých vlaků/souprav brzdy brzdí při ztrátě tlaku, není nutná žádná energie a je to tak v drážních předpisech po celém světě. Není článek náhodou nějaká kachna nebo překladem úplně obrácená technická podstata? Zajímavé, že strejda Google nic nenašel, ale ovládám pouze angličtinu.

+32/0
22.10.2015 13:58

V72i21k21t74o10r 51H26r71d75l44i71č22k63a 2121251512913

No našel, ale ve francouzštině.

http://www.normandie-actu.fr/sncf-en-normandie-un-train-fou-derive-sur-19-kilometres-plus-de-freins_163056/

0/0
22.10.2015 14:24





Najdete na iDNES.cz