Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Předejít neštěstím na přejezdech by mohly pomoci „chytrá“ závora a laser

Nová zabezpečovací zařízení na železnici omezí prostor pro lidskou chybu. O „chytrých“ závorách a laserem řízeném zastavení vlaku před překážkou na přejezdu uvažují správci železnice i inspekce, která vyšetřuje nehodu ve Studénce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a42n 91J98e28m10e52l69k58a 1975550

Pokud zařízená na detekci překážky nebude kombinované s automatickým pokutováním je to na nic. A to AŽD asi neumí. Protože pokud nebude platit pravidlo, že jestliže spustíš poplach, dostaneš automaticky 10 000 pokuty za osobní 100 000 za nákladní, tak se pak bude nadávat, že to nefunguje a způsobuje "falešné" poplachy. Navíc by se měla měřit i rychlost vozidel.

+1/0
24.10.2015 9:57

L93i44b75o15r 81V78e36s47e30l79ý 2899256542352

Umí a nabízí: https://www.azd.cz/admin/files/Dokumenty/pdf/Produkty/Silnicni/Redrail.pdf

0/0
24.10.2015 10:03

Z76d71e49n98ě87k 28S44a25m75e16k 5731956583

Já myslím, že by stačilo pochytat ty pitomce, kteří nejsou schopni zvládnou své pudy a smysly a vjíždějí na koleje při svítících světlech, napařit jim pořádné pokuty a a sebrat na rok řidičáky, a v případě, že by své skutky páchaly opakovaně, tak je vždy na čas zavřít s cíleným převýchovným programem. To by bylo skutečně efektivní a velmi ekonomické řešení.

+1/0
23.10.2015 9:43
Foto

M49a94r89t52i35n 10P90i90š76t38o19r38a 8888518266809

Takový zastaralý dopravní prostředek, jako je vlak, který neumí za rozumnou dobu zastavit, takže zabíjí co má v cestě, by se měl zrušit. Je nedemokratické, že má přednost. Je to podobné, jako by měla přednost SUV - ta jsou také větší.

0/0
22.10.2015 21:45

K46a52r26e46l 73N50e37č13a69s 5693789200780

Na přejezdu stačí zastavit a počkat.Žádné neštěstí tohoto typu se nestalo poruchou varovné signalizace/světla,závory/.Je to jako posypávat lyžařské sjezdovky nebo místo každé křižovatky udělat podchod.:-/

+2/−1
22.10.2015 16:12

B68o69h41u85s29l85a51v 39K37r64á25l62í44k 2981430409696

A co jako? Myslíte, že takové alibistické bláboly někomu vrátí život? Každá technická závada i každé porušování předpisů má své příčiny. A jde o to ty příčiny odhalovat a na základě toho snižovat rizika. Ovšem zastavovat vlak pokaždé, když kolem čidla přeletí motýl, asi nebude to pravé efektivní řešení.

+1/0
22.10.2015 19:22
Foto

J97i76ř28í 43H38o62l56u58b 1842972670859

Málo. Ještě vyhodit miliardy za idi*ty co chodi po kolejích. Další miliardy třeba za to aby červene světlo bylo červenejsi.... blb zůstane blbem ikdyby řidil limuzínu. červena světla + přejezd + blb = 10 let natvrdo a hned ubude nehod

+2/0
22.10.2015 15:00

J81a64n 31V79a21v18ř67í76č52e68k 2647745501194

Princip zabezpečení je z dob koňských povozů.

0/−3
22.10.2015 14:03

B87o11h83u38s50l93a72v 98K70r12á91l44í39k 2161830369446

Nikoliv. Tehdy byl lepší.

0/0
22.10.2015 19:23

A86n83n53a 54T10v93a81r33ů90ž74k62o27v39á 4211536915298

A princip délky brzdné dráhy vlaku je z doby předtím, než vznikl člověk.

0/0
24.10.2015 10:33

M74i54r74o56s56l72a23v 82K92a28š87p76a77r 3602927261341

Možná by stačil zdravý selský rozum.                                                                                      Jak někdo dole správně píše, nejdřív odstranit závory.Drtivá většina zastaví na výstražnou signalizaci, najdou se ale tací kteří to risknou protože ještě nepadají závory. No a mašiny vybavít masivním pluhem který by odstranil překážku a ochránil tak cestující.

+3/0
22.10.2015 13:46

I76v90o 96J63a86n17á11č15e59k 8293193811412

A přitom by stačilo vydávat ŘP pouze řidičům.

+2/−1
22.10.2015 13:38

B89o47h51u20s41l39a60v 87K40r20á39l71í16k 2741930559226

A kdyby ten Polák s tou hromadou plechů neměl řidičák, měnilo by to něco na průběhu nehody?

0/0
22.10.2015 19:24

I23v69o 11J14a43n61á94č64e86k 8473733511952

Tak to je snad jasné ne? Pokud by neměl papíry, tak by tam ani nemohl jet a tudíž by k žádné nehodě nedošlo.

0/0
25.10.2015 18:59

J53o13s10e60f 37V50l34t67a29v63s64k46y 3465795671903

To, ze se nejdrive zavre predni zavora a se  zpozdenim ta druha zavora, to je v Zapadni Evrope uz 40 let realitou.   U nekterych prejezdu je POUZE ta prvni zavora, protoze se pocita s tim, ze blbec do toho nenajede opacne.

+2/0
22.10.2015 12:19

V80á41c17l58a47v 16Č49e79r37m56á84k 4563550537904

Ono ty závoty ostatně vlastně ve finálé slouží jenom k tomu, aby na tom přejezdu případně blbce uvěznily. O tom, že se prostě má stát a čekat už dávájí dostatečnou informaci červená světla, závory nepřidávají nic navíc ...

+1/0
22.10.2015 12:45

V86á45c43l65a35v 70Č55e47r52m31á54k 4923160457674

... závory ...

a mají nejspíš ještě jeden záporný efekt, někdo si asi řekne, "no co, světla sice svítí, ale závory jestě dole nejsou, to stihnu". Bez nich by prostě čekal.

0/−1
22.10.2015 12:46

T96o80m36á73š 16V15e66s91e57l47ý 5635298320809

jediný "čtyřzávorový" přejezd, přes který jezdím tak často abych si toho všiml, je řešen právě tak - nejdřív jdou dolů závory na vjezdu a až později na výjezdu. Myslel jsem že to tak je u "čtyřzávorových" běžné (a proto mají 4 závory) a docela mě překvapilo, když jsem viděl, že ve Studénce jde dolů všechno najednou.

0/0
22.10.2015 14:36

M64i76r21o74s71l76a10v 12B24u42č29e34k 6933633361924

Jakékoliv zabezpečovací zařízení je k ničemu - na přejezdu - doma - plot ... Zloděj, který vás chce vykrást to udělá ... Je to v hlavě aktéra ... Podobně, jako výše trestu nemá vliv na následný zločin ... Je to v hlavě řidiče, (zločince),  ... v ničem jiném ...

+2/0
22.10.2015 11:47

J22a43n 43N69o58v13á30k 4816477843309

Jen pro autora článku... tiskový mluvčí AŽD je Jiří Dlabaja, nikoli Dlabala. ;-) Mluvčí na nikoho nedlabe ;-D

0/0
22.10.2015 11:03

K52r84y28š70t50o32f 65L87a53n42í27k 1439680665935

na rok papiry do cistitrny a mastna pokuta by stacily.

0/−1
22.10.2015 10:58

P66a93v53e80l 21O12d65r64a34z30i85l 6624319607560

Pokud bude stopka vlaku znamenat okamžitý zásah policie a řidiči napaří alespoň tejden v kriminále prostě proto, aby si zapamatoval, že se to nedělá, tak snad ano.

+2/0
22.10.2015 10:14

T39o37m85á56š 56T27a94t70í77č11e37k 5740812600938

Obecné ohrožení vydá na víc.

+2/0
22.10.2015 10:48

J98o74s12e64f 46S35t37e65f73l 5274867303930

Souhlasim s temi co jsou pro prisne stihani tech ridicu,co jezdi na cervenou.Pamatuji se na prikld,jak na dalnicich v Nemecku se nalepovaly rychlejsi auta na pomalejsi,ktere zrovna predjizdely(az byly skoro na strese)a jeste davaly blinkr.Policiste je zacaly tvrde stihat,a uz je to skoro uplne pryc.Aspon s tim nalepovanim(tam opravdu nebyl ani pulmetr odstupu)uz se hodne polepsili(ridici).

+1/0
22.10.2015 9:54

P50a64v69e44l 37O96d12r89a57z21i20l 6754719337740

Ve Švýcarsku to stejné. Lidé si pochvalují, jak se tam celkem pohodově jezdí, ano, od doby, co zavedli takový systém pokut, že se z něj osype i Rotschild.

+3/0
22.10.2015 10:15

V78á82c37l82a13v 39S31v20o60b65o24d30a 5126708219

Správně.To by mělo být i u nás. Jejda,to by bylo řevu!

+1/0
22.10.2015 10:41

J38a68n 95N10o29v22á41k 4926467843589

Nejsem velký odborník na zabezpečení přejezdů, ale nezvýší to laserové zabezpečení předzváněcí dobu? Vždyť je to další věc, která se musí do času předzváněcí doby započítat. Byla by přece blbost, aby laser zjistil, 10 sekund před příjezdem vlaku na přejezd, že tam stojí auto. Takže pokud je bez laseru předzváněcí doba třeba 1 minutu, tak s laserem to bude třeba 1 a 10 sekund.

Navíc, jak budou eliminováni "vtipálci", kteří budou laser záměrně stínit, aby vlaky zastavovaly?

Jo a jak budou ČD dohánět zpoždění, pokud před každým 3. přejezdem dostane vlak stopku???

+1/0
22.10.2015 9:51

M13a50r63t91i87n 73T12e61s85a90ř 2899143263633

Dyť o tom píšou v článku, Mlho :-)

0/0
22.10.2015 10:01

V29á54c18l77a23v 75S10v29o45b81o50d79a 5706138619

...Plha....se hlásí.Nu Mlho...;-D

0/0
22.10.2015 10:43
Foto

V47o88j89t96ě54c36h 79P56a68v76l49í28k 5494831304488

Předzváněcí doba se nezvětšuje, zvětšuje se doba zavření závor. Těch +10 sekund celkového čekání na přejezdu s minutou dnes zhruba sedí. Vtipálky eliminuje kamera stejná jako například snímá řidiče na křižovatce jedoucí na červenou. Řidič, který vjede na přejezd, když nemá, i když vlak nezbrzdí, dostane pokutu. Ve výsledku vlaky budou zpomalovat jen výjimečně.

0/0
22.10.2015 10:20

J64a78n 46N10o67v33á24k 4336197583839

Nevím, zda je dnes předzváněcí doba rovna zábrzdné vzdálenosti. Pokud ano, tak se čas "zavřeného" přejezdu po instalaci laserů nezvýší. Pokud ale ne, tak po umístění laserů bude muset být předzváněcí doba prodloužena, aby vlak v případě stopky stačil před přejezdem zabrzdit.

0/0
22.10.2015 11:02
Foto

V15o80j50t18ě12c98h 10P48a11v98l16í71k 5374491974498

Předzváněcí doba je dána dobou potřebnou k vyklizení přejezdu, tedy závisí na vzdálenosti od závor k závorám. Počítá se s vozidlem o délce 22m a rychlosti 5km/h. Tato doba obvykle na vícekolejných přejezdech vychází delší, než je zábrzdná doba vlaku.

0/0
22.10.2015 11:38

I10v73a56n 59R44a25d43o85u10š 9342131938234

To musel vymyslet nějaký papaláš z dráhy, co už neví, jak by firmu podojil do vlastní kapsy, samozřejmě přes nastrčeného kamaráda.

Pokud vlak smete debila, který považuje závory za zbytečnost, pak je to sice smutné, ale je to debil, který si o to nepochopitelně koledoval, takže dobře mu tak.

Horší je, když se kvůli takovému debilovi zraní (v lepším případě) někdo další.

Debil, který bude vědět, že na přejezdu je nějaký laser, který zastaví vlak jen proto, že on je debil, na to bude spoléhat a situaci to jenom zhorší.

Domnívám se, že laser a jiné technické kraviny přijdou na podobné peníze jako kamery a na pokutách se navíc tyto kamery velmi brzy zaplatí. Když nefunguje prevence a debily neodradí ani opakující se tragédie, musí nastat pouze represe a nikoliv technické vychytávky, aby to debil měl bezpečnější a někdo vyčůraný od dráhy si na tom akorát populisticky mastil kapsu.

+4/0
22.10.2015 9:48

P73e66t87r 95K51n73ě75b27o68r46t 3291490

Tam jde asi o ty škody, co takovej debil způsobí.

0/0
22.10.2015 9:57

J44a28n 48N58o17v18á60k 4696827243599

Lasery jsou málo... Přejezdy by to chtělo jistit ještě mnohonásobně více. Pokud nestačí zabezpečení světly, zvukem, závorami, tak ještě doplníme lasery. Když ani to nebude stačit, doplníme každý přejezd ještě pracovníkem s vysílačkou, který vlak zastaví a pokud ani to nebude stačit, tak prostě změníme zákon a vlak bude muset na přejezdu dát přednost autům. RvRvRv

Chápu, že se snaží předcházet kolizím na přejezdu, ale pořád pokud nebude před přejezdem pevná překážka, tak se lidi budou stále snažit něco objet nebo přečůrat.

Já bych dal všude lasery (pro ochranu nevinných strojvedoucích a lidí ve vlaku před srážkou), ale instaloval bych zároveň i kamery a řidičům brál bez pardónu papíry. Kdyby si policie udělala velkou bezpečnostní akci "přejezd", tak si myslím, že několik desítek papírů bude moci na místě sebrat (samo, by se musel změnit zákon o pravomocích policie). R^

+2/0
22.10.2015 9:46

K61a97r48e88l 46V64a18c77h95u15t 9343372429273

Nezbývá než ELIMINOVAT řidiče, kteří jedou na červenou - jak na žel.přejezdech, tak i na křižovatkách. Pokud to neuděláme, rozmůže se to natolik, že už tu bandu neposlušných řidičů nikdo nikdy nenapraví. :-/

+1/0
22.10.2015 9:45

J75a84n 74N32o31v41á36k 4376207983969

ELIMINOVAT? Jak si to představujete? Jako, že každý vlak bude mít vepředu namontovanou radlici jako na sníh? ;-D

0/0
22.10.2015 10:12

V93á36c91l25a51v 34S40v59o17b36o96d13a 5846388629

Jako měly parní lokomotivy v Americe,v 19 století,tu dlouhou radlici,tkzv.COWCATCHER,(chytač krav) ;-D

0/0
22.10.2015 11:05

L59i68b33o43r 20F89o16l40t40ý33n84e46k 2616815337344

Sebrat papíry a jízdu bez řidičáku velmi tvrdě postihovat.

0/0
22.10.2015 11:07

T87o48m91á52š 37V25e61s53e80l93ý 5765348900779

no, nedávno tu psali o laseru, který za minutu odpaří Lipno ;-)

+1/0
22.10.2015 15:01

P81e89t92r 67Š81k66o14d75a 5887160864950

Já věděl, že se bude vymejšlet nějaká taková pakárna. Hlavně, že se utratí peníze, důvod už vlastně je. Má to však zásadní vedlejší účinek - jestli řidiči získají jistotu, že když vjedou na přejezd na červenou, tak se jim nic nestane, protože to vlak zastaví, budou toho zneužívat. Přibude vlaků, které náhle zastaví, čímž budou vznikat zpoždění, nejen u toho jednoho konkrétního vlaku. A lidi budou zase nadávat na to, že mají vlaky věčně zpoždění.

+3/0
22.10.2015 9:30

J61a91n 66H86o78r77s83k11ý 2196630917855

Když už nějaké technické řešení, tak takové:

https://www.youtube.com/watch?v=wPt7bASfsGs

magor si zničí auto a aspoň chvíli nebude ohrožovat ostatní.

+2/0
22.10.2015 9:39

P43a17v79e62l 25O23d80r48a62z50i94l 6534929987650

R^R^

0/0
22.10.2015 10:17
Foto

J30i21ř58í 84P64r41o63c68h85á92z25k98a 1500886675276

Ale to by nemohli vymýšlet lasery a jiné ptákoviny;-D

0/0
22.10.2015 10:23

P96a17v42e47l 59O33d22r72a92z15i56l 6974509717420

Tohle je přesně instantní trest, tedy naprosto nejúčinnější.

0/0
22.10.2015 10:29

T85o77m27á80š 97T15a16t30í92č78e47k 5920682100238

Přesně tak. :-)R^

0/0
22.10.2015 11:04

J40i59ř93í 33G96a46b59r60i16e95l 8972850914587

Vymýšlíme vymyšlené. Stejně jako na křižovatkách, stačí umístit na přejezdu kamery,  pokutovat a odebírat řidičáky. Podívejte, jak se umravnili řidiči v Praze. Dnes už na červenou moc lidí nejede.

0/0
22.10.2015 9:28

J83a64n 28N24o59v39á31k 4326177693229

U kamer na křižovatkách... na červenou se nejezdní tam, kde kamery jsou. Kde kamery nejsou to řidiči na červenou sviští vesele dál. :-/

0/0
22.10.2015 9:32

J90o85s48e67f 21S40t53e72f78l 5744967143270

Pamatuji se na sveho partaka,kdyz jsme jeli do prace na vetsi krizovatce,a on vedel,ze je tam kamera.Rikal mi vzdycky,abych nezapomnel se usmivat.

0/0
22.10.2015 9:36

J73a95n 35N26o21v84á98k 8297246716

Věděl, že vás vyfotí a fotku pošlou domu, jo? ;-)

0/0
22.10.2015 9:53





Najdete na iDNES.cz