Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nové záběry ukazují pendolino krátce po nehodě ve Studénce

Na webu se objevily záběry, zachycující červencový střet pendolina a polského kamionu a následný průjezd rozbité soupravy nádražím ve Studénce. Patrné je z nich zejména to, že náraz pendolino poničil, ale jeho rychlost byla i po havárii velmi vysoká. Tragická nehoda se stala 22. července, tři lidé zemřeli a osmnáct jich bylo zraněno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79e34t86r 82O97b28r43l82í14k 2153125111893

Mě příjde jako neskutečné štěstí, že nikdo nestál na těch nástupištích.

+5/0
29.9.2015 8:11

P73e18t74r 97U40l79l21m41a32n41n 2637628717472

Pane Hanko, nemáte pravdu. Lokomotiva má sice více tun, ale za to může hlavně motor, který je za strojvedoucím. Takže těch 70 tun bude přesně to, co strojvedoucího zabije. Naproti tomu moderní jednotky(i když Pendolino už moc moderní není), ale samozřejmě i lokomotivy, plní požadavky na luxusní pevnost rámu kolem strojvedoucího. Jako příklad nehody s klasickou lokomotivou uvedu toto http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/291181-strojvedouci-vcasnym-brzdenim-zachranil-zivoty-cestujicich-sam-zemrel.html . V brejlovci strojvedoucí skočí do strojovny, kde je dost chráněn, ale v elektrické lokomotivě má smůlu. Jak vidíte na fotkách, šanci pán moc neměl.

+1/0
27.9.2015 22:34

P54e22t13r 13U31l45l14m94a77n37n 2557258467692

to měla být reakce o trochu níže

0/0
27.9.2015 22:35

P57e60t87r 25U45l50l87m84a93n61n 2987128877492

Jinak zákadní myšlenka toho článku je samozřejmě blbost, brzdění vlaku neznamená stání na pedálu brzdy. Ten člověk tam nebyl do poslední chvíle, aby mohl do poslední chvíle brzdit. Ale jde mi o ty záběry na zničenou lokomotivu.

0/0
27.9.2015 22:39
Foto

R56a92d33e29k 36H80a87n69k10a 8116807649843

Hezky popsáno, s lecčím souhlasím. Co ale říkáte na vyšší posez a nárazníky ostatních lokomotiv oproti Pendolinu? Vždyť ty plechy a další věci řezali tu soupravu jak nůž máslo…

0/0
27.9.2015 23:08

P77e39t47r 52U24l42l50m83a71n52n 2477268317592

Jo, to je pravda, ale vždy to bude i o tom, do čeho vlak narazí. Jednou to bude sypací vůz (hodně váhy v horní části), podruhé kamion vezoucí položené železobetonové desky jen na spodní části návěsu. Auta nepočítám, ty vlaku moc škody nezpůsobí, i když pojišťovací podvod s Audi dopadl docela zle. Je to prostě o "štěstí". Prostě asi nejde říct, co je horší. Jako nevýhoda se v tomto případě ukázalo sezení pasažérů v prvním voze soupravy. Zase při nárazu do pevné překážky je to už také jedno, buď se rozmáčkne první vůz jednotky, nebo první vůz za lokomotivou. Tahle nehoda byla hodně extrémní, naštěstí se to opravdu téměř nestává. Myslím si (nevím to), že moderní jednotky už mají i lépe řešené části pro pasažéry v čelních vozech. Trochu by mě děsila například naše rekonstrukce starých vozů na řídící vozy(961 "sysel"), ale snad u toho také nějaká tuhost musí být dodržena.

+4/0
27.9.2015 23:20
Foto

R69a27d50e13k 29H57a63n47k83a 8136367889653

Souhlasím a nemám co vytknout. Kéž by i ostatní diskutéři byli jako vy.

+1/0
28.9.2015 8:13

P81e86t59r 85N44e80c64h19a54n56i19c83k68ý 7463656848490

Ano, myslím si, že takový Leoš by měl děkovat samotnému zababovi, že tam zrovna nejel

0/0
29.9.2015 15:33

K84a12r15e30l 28Ř52e59h96á61č17e30k 9402550431252

Tady se řeší všelijaké nesmysly jako čidla, která by dle slov odborníků uzavřela přejezdy na hlavních tratích v podstatě na stálo (vysoký počet vlaků a prodloužení předzváněcí doby). Další nesmysl jsou nadjezdy. Nic proti nim, ale uděláme jeden. Ale za 10 kilometrů je další přejezd, tak uděláme další nadjezd. Až takhle uděláme nadjezdy na všech hlavních tratích nebude to stačit. Máme lokálky a jak hovoří zkušenost z trati Šluknov - Rumburk, kde byl též vážně poraněn strojvedoucí, je třeba nadjezdy i na lokálkách. Myslíte, že je reálné na tech několika tisících přejezdech udělat nadjezdy? Není. Máme tu kameru na přejezdu ve Studénce,ale Policie podle ní nepokutuje, proč? Bylo by to bez práce, z pohodlí kanceláře by policista rozesílal pokuty. Podle mě by stačilo zpřísnit tresty. Např. při prvním vjetí na přejezd pokuta 5 000,-, druhé vjetí 15 000,- a při třetí zabavení technického oprávnění vozu na dva roky. V případě, že by majitel auta neřekl, kdo řídil, vše by šlo za ním. Stálo by nás to pár kamer a za chvilku by bylo po problému.

+7/−1
27.9.2015 22:26

P35e75t68r 96N22e66c13h45a65n50i24c70k41ý 7293596218970

Souhlasím s vámi ve věci kamer a pokut. Nesouhlasím pokud jde o nadjezdy ve formě jakou uvádíte. Na lokálkách jsou nadjezdy zbytečné pokud to vysloveně nejde, protože provoz je řidký a skoro nikoho nezbrzdí. Blbec se najde všude, ale takové škody nezpůsobí. U hlavních tratí, kde vlak jede každých pár minut, v případě mimořádnosti jede i několik vlaků za sebou, kde závory jsou dole víc než nahoře, tam je nadjezd přímo nutností. Nejen kvůli blbcům, ale kvůli tomu, aby se lidé dostávali dobře z jedné strany trati na druhou. Pokud tam bude přejezd, který bude furt blikat, tak to bude generovat další blbce. Na trati s takovou frekvencí a rychlostí nemá být žádný přejezd, na Slovensku to pochopili.

0/0
29.9.2015 15:27

M62a44r28t34i83n 45H62a44r10t88i82g 9739434782986

Víceméně souhlas. Mínus jen za odebírání techničáku. Když je někdo vůl tak kvůli němu nemusí chodit pěšky i zbytek rodiny. ;-)

0/0
2.10.2015 18:12
Foto

P22e92t58r 91K76r67á71l82í80k 9659489781135

to je dost mizerná kvalita, co to maj za kamery? 20 let staré? rád bych viděl záběry z kamery na tom přejezdu, tohle je nic

+2/−1
27.9.2015 19:08

J80a27n 77F11i94a32l76a 7204247905509

To není originál z kamery.

+2/0
27.9.2015 19:58
Foto

R40a15d62e21k 76H30a71n32k71a 8256577479693

Pane Ullmanne, strojvedoucí, který by jel v klasické lokomotivě o hmotnosti cca 70 tun, by po té srážce měl mnohem větší šance na přežití srážky bez doživotních následků.

0/0
27.9.2015 18:15
Foto

J66o44s39e89f 60J46o67ž44k65a 59S62ý81k20o80r77a 3213118870960

To návěstidlo by nejspíše stejně "přeseklo" i Eso, nebo Krysu.

0/0
27.9.2015 18:22
Foto

R12a17d60e70k 15H59a15n60k92a 8266177879323

Je to možné, ale rozhodně tyto vámi zmíněné lokomotivy jsou bytelnější než Pendolino polstrované montážní pěnou.

0/0
27.9.2015 19:12

P79a17v43e60l 91O85d59r77a33z16i74l 6554989397650

Kabiny jsou bytelné dost podobně, totiž vůbec. 681 má 57 tun.

0/0
27.9.2015 21:35
Foto

J48o93s21e69f 36J59o45ž61k15a 72S34ý39k54o84r73a 3283578710390

Myslím si, že pan Ullmann Vám na to hezky odpověděl v jiném vláknu. 

Vždy jde o to do čeho se narazí a jakým způsobem. Předejít všem možným způsobům poškození je prakticky nemožné.

Dnešní moderní lokomotivy mají kabinu strojvedoucího koncipovánu tak, že zůstane v celku a posune se celá směrem do strojovny. A i tady bych si neodvážil tvrdit, že by se ta srážka s tím návěstidlem, někde jsem četl, že to zranilo strojvedoucího, které se položilo napříč před vlak, by i tou bezpečnostní kabinou neprošlo jako nůž máslem.

0/0
28.9.2015 8:38

L11a13d46i26s28l25a38v 29P77o11l85i25c16k30ý 5496215981157

Jeste vetsi sanci by mel v  tanku, ze?

0/−2
27.9.2015 18:29
Foto

R46a60d72e44k 54H37a86n67k55a 8146917589863

Vtipná kaše moc nesedla, že?

+2/0
27.9.2015 19:11

K26a82r68e37l 62Ř11e76h91á54č96e40k 9662600291572

Je otázka, zda Pendolino díky své konstrukci zůstalo na kolejích a lokomotiva s klasickými vozy by třeba nevykolejila a následky by byly horší. Těžko říci.

+1/0
27.9.2015 22:10

M28i19r15o73s74l23a21v 21G66r66o57s19s39m60a68n34n 8362299234

Co je Správa železniční a dopravní cesty?

+8/−2
27.9.2015 17:00

J68a41n 46B91a85b20j32a22k 5905625419772

https://cs.wikipedia.org/wiki/Spr%C3%A1va_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%AD_dopravn%C3%AD_cesty

0/−6
27.9.2015 17:58

M93a18t38ú49š 46B97e28n83a73k 9158714122703

Narážka na to, že tam nieje spojka a.

+7/0
27.9.2015 19:11

J91á47n 41K84o72t13ú46č 2476594268806

pardon za mínus, nevšimol som si to "a"...

0/0
2.10.2015 15:59

T26o28m62á52š 10V29a57n34č87u63r10a 4108215320358

Tohle video ukazuje jednu věc, která se dosud vlastně neřešila. Že na nástupišti v té době nebyli žádní cestující. Kdyby tam bylo dost lidi, tak by to byl ještě větší masakr.

Takže ten řidič neohrožoval jen vlak, ale i cestující na nádraží.

+9/0
27.9.2015 16:39

D18a45v49i63d 68Š43a31f80r27á83n80e16k 5887384407563

Podle mě ne nezbytně - stačilo uskočit pár metrů dozadu. Ale jinak máte samozřejmě pravdu, ta havárie měla mnohem větší destrukční potenciál.

+1/−3
27.9.2015 16:54

J57a22k67u29b 79Z64a40m72a84z24a76l 4823515908473

Uskočit pár metrů (třeba i dopředu) něčemu, co se na vás po veliké ráně řítí rychlostí cca 150 km/h není moc reálné. A navíc - vykolejila-li by souprava, nepomohlo by ani stát na jiném nástupišti. Stačí se podívat na letecké záběry z Eschede..

+6/−1
27.9.2015 17:06

K29r62y47š94t11o96f 95L56a47n94í47k 1459670295235

ta rychlost už byla mnohem nižší

+1/0
27.9.2015 17:41

L67a95d56i16s52l86a53v 13P54o52l14i75c77k54ý 5656485391367

Moc koukate na akcni filmy.

+4/−1
27.9.2015 18:30

J46a60k52u50b 43Z39a58m61a64z29a33l 4413295728523

Nebyla.

+1/−1
28.9.2015 4:25

P71e55t80r 35U44l48l59m75a58n91n 2517958317272

Těm co vadí kvalita záznamu. Všimněte si, že záznam z kamery je puštěn na nějaké obrazovce a zaznamenán mobilním telefonem. Takové několikanásobné snížení kvality je bohužel dost znát.

+5/0
27.9.2015 16:17
Foto

R12a80d56e18k 18H31a68n69k26a 8626277579893

Kéž by nejezdila Pendolina, ale jen vlaky s pořádnou a bezpečnou lokomotivou…

+1/−33
27.9.2015 15:34

A32l33a78n 23Ř33e41p32k15a 4975846

Kéž by na silnici nejezdili deb*lové, co nerespektují dopravní předpisy :-P

+42/0
27.9.2015 15:45

P22e93t86r 85U83l92l57m90a42n37n 2447618487762

Kdyby tady jel vlak s jednou z většiny našich lokomotiv, tak by strojvedoucí nepřišel jen o nohy, ale o život. Navíc je veliká šance, že klasická souprava by při takové nehodě vykolejila a škody na zdraví mohly být mnohem horší.

+1/0
27.9.2015 16:13

D33a20v50i83d 12Š38a28f17r85á57n37e52k 5797784277643

Rychlovlaky jsou koncipovány prakticky jenom tímhle stylem, protože to má svoje fyzikální výhody. Poháněná je rovnoměrně celá souprava a ne jen několik náprav lokomotivy.

+3/0
27.9.2015 16:56

P97a21v13e94l 43O23d31r44a83z75i68l 6704839307550

Celá souprava poháněná není, v soupravě jsou 4 trakční jednotky.

0/0
27.9.2015 21:36

T83o12m88á23š 89P47a13v69l66í15k 7177390581

Možná ale právě i díky tomu, že pohon je zde víc rozložen a tedy těžiště je vespod, tak vlak nevykolejil (a neseskládal se jak harmonika, viz Eschede). Moderní Railjet by taky mohl dopadnout hůř, zvlášť pokud by souprava zrovna jela tak, že loko netáhne, ale tlačí. Ale tam by zase mohla líp zafungovat motorová brzda. Čert ví, záleží na mnoha faktorech...

0/0
28.9.2015 8:52

E41d23a 78H73a77n38s 5327582536429

Kdo první získal to video z deníků, tak bych neváhal si za to říct o 100.000 tomu, komu to omylem "uniklo"... Tomu dají odhadem po dvou měsících vyšetřování pokutu maximálně snížení platu o 10% na měsíc a na těch reklamách bulvár a další vydělají mnohem víc. Škoda jen, že povinně ty redakce nevěnují část peněz od inzerentů na toho nebohého mašinfíru...

+10/−1
27.9.2015 15:19

P20a88v16e10l 35Ř69a56p32e65k 7122676679775

To nemají nějaké lepší kamery? I ten nejlevnější čínský křáp z Deal Extreme má lepší obrázek.

+4/−22
27.9.2015 14:06

V88l14a73s59t17i43m38i38l 15S90v84o51b62o88d95a 7163908325204

Jakoby to bylo točené tou čínskou špehovací kamerkou, která je umístěna v propisce, klíčence, knoflíku atd. a která má snímač o velikosti zhruba špendlíkové hlavičky ;-D.

+1/−1
27.9.2015 14:44

J68a78n 33F82i47a77l10a 7194817515379

Taky že jo, někdo to tajně stočil z obrazovky.

+1/0
27.9.2015 19:57

M90a72r45t88i68n 14H78a24r25t25i14g 9149964302576

Pro informaci takový obraz stačí bohatě a se zvýšením kvality obrazu rostou požadavky na zbytek systému. Od kabelů po záznamové zařízení.

+1/0
2.10.2015 18:04

J72a79n 59N26o74v78ý 3568363189207

K videu nic, ale jednu věc k bezpečnosti na železnicích.V dnešní době jsou čidla zajetá věc v mnoha oborech , mají široké využití.Tak jako ve spoustě jiných odvětvích by měla být čidla instalována i u železnic, zejména právě na přejezdech kdy strojvůdce / dispečer nebo třeba automatický systém mohli ihned reagovat na narušení zóny na přejezdu.Bohužel zatím v Česku stále řešíme hlavně bezpečnost z pohledu vychovávání lidí kteří nikdy neměli dostat řidičák, asi by to krom tvrdých postihů chtělo přejít právě k pasivní bezpečnosti přejezdu.

+6/−14
27.9.2015 14:05

P79a89v21e39l 43Ř28a56p63e63k 7932776279105

Souhlas. Jeden z mála, který pochopil, že lidi chybují a nelze je předělat, je nutné upravit systém. Aut jezdí čím dál víc, papíry dostane kdejaké tele, bohužel systém na to není uzpůsoben.

+5/−7
27.9.2015 14:08

D36a11v21i18d 94G25a64j74d36a 5620889142291

Technika také chybuje často.Lidská chyba je chyba.Tohle je hloupost.Neexistuje žádný systém na světě,který vás pře lidskou hloupostí ochránilAž příště narazí někdo,kdo neměl dostat papíry na vrtulník do mrakodrapu,tak dáte čidla i tam ? V tomto konkrétním případě se jedná o typickou hloupost a nejde jen o jednoho řidiče kamionu.Už následující dny tam jezdily další auta na červenou a před kamionem také nějaké projely.Existuje řešení.Kamera a ten kdo projede,papíry bez milosti zabavit na 10 let.Věřte,že tohle by úplně stačilo.

+11/−1
27.9.2015 14:29

V58l64a75s57t43i46m36i78l 88S23v66o83b81o95d57a 7503438365784

No, úplně nesouhlasím. Dneska ta palubní deska u těchto vlaků vypadá jak dispečerské stanoviště v letištní věži (nebo tak vypadat může), tak nechápu, proč se tam strojvůdci nemůže promítat to, co se děje na přejezdu, který by měl právě přejet.

U Regionovy, která jede sotva 60 km/h by to možná bylo jedno, ale když tohle jezdí běžně 160 km/h, tak by se to docela šiklo, zejména když uvážíme fakt, že každá desítka kilometrů snížená před srážkou v této rychlosti může znamenat třeba i jeden zachráněný život.

+3/−6
27.9.2015 14:53

M55a79r33e25k 62T70u60r21n53o44v53e37c 7325352230686

Čidla bych sice také považoval za dobrý nápad, ale zrovna složitostí palubní desky v Pendolinu bych fakt neargumentoval. Jak tam chcete dostávat obraz? Ono přenášet bezdrátově video a ještě do rychle jedoucího vlaku může být trochu problém a s tím, kolik čudlíků a blikátek má strojvedoucí před sebou, to fakt nesouvisí.

Podle mně by úplně stačilo, kdyby údaje z takových čidel (nemusí to být nezbytně kamery) šly do nějakého dispečinku někde a ten by případně mohl poslat vlaku nějaký jednoduchý signál "na přejezdu něco je, raději brzděte".

Každopádně ale tenhle přejezd by podle mého měl být už dávno mimoúrovňový. Byl jsem se tam podívat minulý týden a provoz je tam dost velký jak po silnici, tak hlavně po té trati. Závory dole - projede jeden vlak. Nic se neděje, závory zůstávají dole. Pak po 2 minutách projede další vlak. A nakonec ještě třetí. No a když tam řidiči takhle stojí na přejezdu třeba 5-6 minut, tak někteří tu frustraci asi neunesou a jednají pak jako ten polský řidič...

+2/0
27.9.2015 15:16

P90e86t15r 60P41e89t31r 6473862538333

Tohle není žádná lidská chyba ale čistě jeho blbost tak přestaňte omílat pořád ten kec, že je to špatně nastavené, protože ho to nezastavilo. Až ti podřežu děti tak to taky nebude lidská chyba a ty budeš chtít trest pro mě, jakožto viníka. Rozhodně nebudeš obviňovat stát, že mě nezastavil a nehlídal předem.

+2/−1
27.9.2015 16:02

K23r29y17š34t92o36f 19L58a49n35í49k 1229860815355

je zde ale otázka citlivosti, aby pak nezastavila vlak kazda srna, která prebehne koleje na prejezdu ci nezodpovedny chodec.

mne spise napada instalace kamer na vybraných prejezdech se spatnou viditelnosti a online prenos do kabiny strojvudce alespoň na vzdalenost, nutnou k zastaveni v pripade prekazky na prejezdu.

+7/0
27.9.2015 14:22





Najdete na iDNES.cz