Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Segregací přicházíme o talenty dětí. Tvoříme nezaměstnané, říká expertka

Tím, že je stále mnoho dětí vyčleněno mimo běžné školy, přicházíme o jejich talenty a vytváříme občany problematicky uplatnitelné na trhu práce, domnívá se předsedkyně České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání Klára Laurenčíková. „Pestrost kolektivu by měla být něco přirozeného,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K62a55r77e55l 95M89a90r32e39k 5595722123272

Pořád stejné. Letos, loni. Tady ti "experti" na sociální experimenty, to je metla lidstva. Ja jsem četl pár úryvků z teorií, které se učí na vysokých školách a normálně a s čistým svědomím můžu říct, že to co se učí je lež a zohybana pravda. Není divu, že potom ze škol vylezou takoví šílení sociální experimentatori. Oni fakt odchází ze školy z představou ze treba vše ohledně ciganů, je jenom a jedině díky majorite, a oni jsou neustále utlacovani a jsou obetmi. Jednostranný pohled. Takoví lidé u me nemají respekt, uctu, nic!! Zlocinci co se snaží rozbourat fungující řád!

+1/0
24.4.2016 7:52

V41e85r35o95n47i45k52a 39N85ě51m62e37č18k96o85v16á 6739210148854

Mám známou, která pracovala na Zvláštní škole, ale ve zvláštní třídě pro nevzdělatelné. 14 dnů se dětem snažila vysvětlit, která barva je modrá. I po 2 týdnech jí její tříta tvrdila, že modré je slunce. Věk dětí si přesně nepamatuji, ale bylo to v rozmezí 6-8let. Tak jestli tohle bude chodit do třídy s mým dítětem, které se učí počítat a psát písmenka od 3 let - zcela dobrovolně, předpokládám, že ho obohatí akorát tak o nějaké blechy. Napřed je v současné době přeci většina dětí.

Snad už je dokázané, že pokud je nadprůměrné dítě zařazeno do průměrného kolektivu, mívá velké problémy, protože se nedokáže mezi děti zařadit. Spolužáci mu nerozumí.

Jak asi bude vypadat kolektiv, kde i průměrné dítě bude šprtem. Opravdu se nebude muset za svou schopnost chápat a vzdělávat se stydět? Nebo hloupější dítě, které ve speciální třídě normálně zvládalo, nebude mít najednou pocity méněcennosti? Jak moc budou tito hloupější děti propadat a narušovat svým věkem řád třídy? Ve třídě budou rušit autisté, proti kterým vůbec nic nemám. Jen myslím, že potřebují více pochopení a trpělivosti. Děti si budou muset zvykat, na dospělé osoby, které ty méně zvladatelné děti musí udržet v klidu...

Vzdělávání není zrovna ideální místo pro pokusy. Nechápu, proč se nikdo neptá na názory a rady opravdových odborníků, kteří pracují na ZŠ nebo s dětmi, které budou násilně začleňovat. Proč se tak často dává tolik prostoru lidem, kteří jdou proti proudu logiky?

A opravdu by mne zajímalo, jak se budou moci rodiče případným problémům bránit? Kde budou moci žádat nápravu? Dostane se jim pochopení, pomoci?

0/−1
20.1.2016 15:39

J58a90r24o26s10l18a31v 27K34o53s 3272783865923

Nejhorší je když t.zv. odborníci jsou odtrženi od života.!!! To jedno etnikum školy vůbec nemiluje a děvy nejradši již v 15 letech se připravují na rození.

+2/0
18.1.2016 21:37

L14u27c52i64e 44B43l73a42n20i25c90k14á 2435623819351

"Domnívám se, že tuto skupinu dětí je skutečně možné vzdělávat podle běžného rámcového vzdělávacího programu,...."

Tak to je asi jediná, která si toto myslí....Rv

+3/0
10.1.2016 6:37

M52i53c97h89a23l 55R36i43m81b30a44u43e18r 4679265183207

Vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, obor speciální pedagogika-etopedie. Absolvovala studium zaměřené na lidská práva, genderová studia a speciální pedagogiku v Nizozemsku.

V minulosti pracovala jako dobrovolnice pro Poradnu pro uprchlíky a pro organizaci Člověk v tísni. Mezi roky 2001–2005 pracovala v Jedličkově ústavu, v letech 2005–2007 působila v organizaci Charita. Od září 2007 působila na Ministerstvu práce a sociálních věcí. Od roku 2009 působila také jako náměstkyně ministra školství. Je členkou Strany zelených. Je předsedkyní Vládního výboru pro práva dítěte a poradkyní ministerstva práce a sociálních věcí a ministerstva školství.

S každým dalším slovem tato madam vypadá jako drsnější a drsnější neomarxistický fanatik, který uznává jen jedinou pravdu, svoji vlastní ideologickou "pravdu". A kdo její "pravdu" neuznává, není odborník. Rovněž se také domnívám, že normální, tedy z jejího hlediska velmi atypické dítě, neviděla během své praxe ani z rychlíku.

+13/−1
14.12.2015 23:38

O38t20a 92B11o55r67e48c51k24ý 3279808161835

A ještě jeden nápad. Vytvořme jakousi dětskou Mensu, a udělejme základní školy pro nadprůměrně nadané. Do této dětské Mensy budiž přijat každý prvňák, který umí jíst příborem.

+5/0
4.12.2015 18:26

O27t27a 83B71o71r91e35c43k93ý 3249148961385

Proč když se řekne expert, má to hanlivý přídech mimo jiné vysvětluje tento článek

+6/0
4.12.2015 18:19

J10a61r52o96s75l17a32v 86K34o52m53o24s59n51ý 6526321733144

I blbec má talent být blbcem

+2/0
30.11.2015 1:26

E22v26a 10K23y60s26e89l83á 9534468274127

Kolikpak má expertka odučeno? Pokud je mi známo, tak vydržela v Jedličkárně asi jen půl roku, potom úřednice a aktivistka pro inkluzi.... Jj, expertka....

+12/0
29.11.2015 23:47

F76r98a86n51t69i20š50e62k 73L83o40s 2750943392586

Ano talentů je tam bezpočet, ale na lhaní, krádeže a násilí

+4/0
14.10.2015 12:32

F29r28a77n75t90i50s90e39k 92F25a83r60a 9396452591274

Bych se chtel pani zeptat, kde jsou vysledky prace vsech tech neziskovek, ktere se za ohromne podpory statu uz 25 let snazi o zacleneni cikanu do spolecnosti. Porad jsou jenom slyset podobne plky, co ma delat vetsina, ale jeste jsem neslysel co pro to udelala ta mensina.

+10/0
13.10.2015 11:57

F48r42a87n34t50i46š59e64k 10L61o63s 2620583512266

Kdybych měl napsat kde jsou tak mě to smažou

+1/0
14.10.2015 12:51

J82a83k31u59b 34M34a27c49h 5364855575948

Ještě bych Vaši poznámku doplnil. Spousta demagogie. Nikde se nedočtete jak působit na ty,které cikánské děti d.f.diskriminují a nedávají jim základ nutný pro normální sociální rozvoj dítěte, tj. vlastní rodiče. Ty nesou zodpovědnost za zanedbaný vývoj předškolního dítěte. Pokus škol dodatečně výchovu dítěte vylepšit je většinou marný zápas. Dítě po návratu domů vidí zcela jiný svět a jiné okolí a to ho zase vrátí do původní sociální bídy. Kdy už najdou pedagogičtí " vědátoři " odvahu nazývat věci pravým jménem a začnou se zabývat citelným postihem rodičům,kteří zanedbávají vlastní děti. To ale nejde- máme přece korektní demokracii.

+1/0
12.1.2016 17:19

J21a75r93o65s11l44a47v 79V58o55l96n69ý 4934767405252

Další věcí je OBJEKTIVITA v hodnocení toho žáka.To tu bylo vždy velmi špatné.Uči-

tele už od 1.třídy velmi zajímalo,co dělá tatínek a maminka.Děti učitelů pak obvykle

prospívaly nejlépe.Tohle na základkách odpadne,když je to hodnocení jen informa-

tivní.V 11.a 12. třídě se v těchto zemích dělají v pololetí a na konci roku tzv."external

examinations,(exams),které se dělají jen písemně,(2 hod.),dohled tam má jiná škola.

Otázky,(nic takového,jako vyberte ze 3 možností),musíte podrobně odpovědět,(vy-

počítat,v mat.a fys.),mají A,B,C,D,E,F,a tvoří 100%.Na projítí stačí obvykle 50%.Na

formuláři není jméno,ale studentské číslo a hodnocení dělá jiná škola.To zaručuje

objektivitu.Nikdo proti výsledku neprotestuje a nesoudí se.To bych tu také rád viděl.

0/0
13.10.2015 10:44

J35a50r39o74s40l66a42v 44V56o60l38n66ý 4234187705842

Tento systém je ve všech angl.mluvících zemích,pokud vím.Segregace je rasismus,

o tom není sporu.Je to diskriminace dětí,která z nich dělá občany 2.třídy,prakticky

od narození.Názor učitelů jako,"musíme se řídit nejpomalejším žákem",je naprostý

nesmysl.Ty osnovy musí být postavené tak,aby je zvládl průměrný student.Učitel

pak tu stanovenou látku v tom šk.roce probere.Jak to ti žáci zvládají,je na nich a

jejich rodičích.Ale je nutné,aby i žák,který dostane na konci roku 4 pětky,postoupil

s tou třídou dál,až do 9.Zvláštní školy,jen pro mentálně narušené a nezvladatelné.

0/−5
13.10.2015 9:51
Foto

P23e60t12r 69H88a84n69á96k 6578171784

Pětka znamená propadnutí.

0/0
10.1.2016 11:20

J12a35r74o62s63l39a50v 19V20o60l17n64ý 4454457375332

Já jsem absolvoval základku a odbornou školu tady,ale střední a VŠ v Australii.Moje

nejstarší dcera jen 2 třídy tady.V Australii chodila do školy s dětmi všech národností,

včetně cikánských.Nikomu to nevadí.Nejsou tam žádné zvláštní školy a žádní asisten

ti.Až po 10.třídu tam nikdo nepropadává.MŠ dává zš učební plán,(osnovy).To je lát-

ka,kterou musí učitel žákům vysvětlit a v tom ročníku probrat.Hodnocení od A po F,

je pouze informativní,pro rodiče a žáky.Když chtějí pokračovat 11.třídou,tak si vybe-

rou 5 předmětů,s povinnou angličtinou 6.Ty si berou podle toho,co by chtěli dělat,

nebo dál studovat.Např.pro VŠ strojní,(tu mám já),elektroniku,nebo stavební,je pod-

mínkou 12.třída matematiky a Fysiky.(Angl.je na všech).Pro humanitární, až ted

zavedli nějakou základní matematiku.

0/0
13.10.2015 9:07

F66r87a85n51t90i41š87e98k 19L63o78s 2230643602536

To žeru kolik lidí bylo někde (někdy i v prd....) a naráz všemu rozumí. To školství zdegradovala současná politická garnitura o tom není pochyb. Naše školství bylo na úrovni, naši absolventi se vždy uplatnili a to kdekoliv!! Dnes chce  každý  do toho kecat. Před týdnem jsem byl v marketu a mladá pokladní měla problém vynásobit 5 x 6 (pití v PET láhvích) počítala to po dvou a došla k číslu 36. Když jsem jí řekl, že 5 x 6 je třicet tak byla velmi překvapená. To jsou hrubé nedostatky ze základní školy. To nemá s nějakou inklusí, segregací a dalšími ptákovinami nic společného!! To jsou jen prázdná hesla pro penězovod od státu pro pochybné společnosti

+5/0
14.10.2015 12:50

M15a42r18i35e 64C53h35m62e14l59a77ř29o75v12á 8105936147529

Tak proto žák na střed. škole je rád že se podepíše a překoktá pár vět. Protože tam po 10.třídu nikdo nepropadá. Unás to už taky funguje. 28% maturantů testy neudělalo. Odvolali se a maturitu dostali. Pak vám běhá mráz po zádech když se dvou děvčat na ulici zeptají jak by zapsaly rok 2300. Jedna řekla 1993 druhá dokonce tvrdila že to je 1992. Ale nakonec se shodly že to bude s tou trojkou na konci. Šly na mně mrákoty. Takto zmasakrovat ZŠ to chce opravdu 10 tříd ale anglické ZŠ ta je nejhorší v celé Evropě. Myslím tím státní školy pro případné křiklouny.

0/0
24.4.2016 10:58

J48a42r73d90a 28F92a59r44s42k73ý 6635303

Má šanci ta paní založit školu pro tyto děti. peníze dostane, akreditaci si vyběhá atd. pročpak to neudělá - vždy pro to má prostor.

+4/0
13.10.2015 9:04

P85a39v96e94l 55R21a40j13t28a96r 4117437593887

Takovou expertku bych půjčil Radimu Uzlovy;-D

+1/0
13.10.2015 9:02

R85e81n19á78t43a 60P78o28s60p18í15š72i68l27o16v71á 9932900302394

Tak to všechno spěje akorát k tomu, že děti budou v deváté třídě schopni tak akorát udělat křížek místo podpisu. Hlavně když se budou děti, které nezvládnout pořádně sčítat učit zlomky a rovnice. Tím je nechci urazit prostě zvláštní přístup potřebují, ale normální výuku bude narušená.

+5/0
13.10.2015 8:20
Foto

M94a57r43t45i14n 14O48c92h 7229454235756

To je expertka jako já jsem vegetarián

+3/0
13.10.2015 7:40

J88a84r42o70s57l59a64v 83K85o35s 3602783435473

Mohla by se svým úsměvem vystupovat v českých filmech....

+2/0
13.10.2015 8:33

H15e66l43e11n90a 38K49a68v67k56o86v60á 5456963550736

Pokud projde romské dítě při zápisu do školy jako schopné, určitě by je škola přijmout měla, znám některé, které základní školu zvládly a pak šly na střední. Ovšem nasadit do běžné třídy dítě s mozkovou dysfunkcí a k němu přidělit asistentku, za rozumné nepovažuji. Brzdí to  jednak výuku dětí ostatních a pro handycapované dítě je to psychické  trauma,  že látku nezvládá, jako ostatní.

K mentálně  postiženým dětem v běžné třídě tedy žádný asistent nepatří. . Bud na normální školu a její zvládnutí má a jde s ostatními bez zvláštního asistenta, nebo není schopné ji zvládout a ve speciální škole by mu bylo určitě líp.!!

+3/0
7.10.2015 14:04

T78o67m94á68š 58T92a37t30í39č32e43k 5690742200708

Nemusí se jednat jenom o dysfunkci mozku. Sociopatie výuku za normálních podmínek vylučuje stejně tak. Ovšem naši inkluzionisté tuto poruchu osobnosti jaksi přehlížejí...

+5/0
7.10.2015 20:24

J17a84n34a 69B10o86h54m11o22v83a 1606453723

Takže děti s LMP se teď budou muset učit cizí jazyk a další předměty, které jsou nad jejich síly. A nevadí, že nezvládly ani sčítání s přechodem přes desítku, příští měsíc budou brát zlomky a pak rovnice. :-(

Mám známou učitelku na 1. stupni, integrované dítě i s asistentem má ve třídě. Mimo jiné říkala, že v té třídě se nikdo nemůže na nic soustředit, protože pokud integrované dítě přímo nevykřikuje, tak si alespoň špitá se svým asistentem. Jak mohou ostatní pracovat a učit se?

+9/0
7.10.2015 13:35

M12a11r72t13i48n 87F78r85a10n75t51i46š18e50k 7725690973265

inkluzí přicházíme o talenty nadaných dětí.

+11/0
7.10.2015 11:41

T35o97m80á75š 88K37u22t30á13l78e79k 5504676458188

"O benefitech inkluzivního vzdělávání přitom hovoří celá řada výzkumů." Mám takový pocit, že ty výzkumy budou od stejných autorů, kteří mluví podobně o benefitech "inkluze menšin"... hezká myšlenka vetknutá do dlažby na cestě do pekel...

+4/0
7.10.2015 10:16

A76n84t66o30n42í95n 71S71c82h38i97n34d93l57e50r 8463607495249

Ty jo, kdo sem láduje tyhle sračky... nějak se mi zdá že hnizdo je na FSV UK. To začíná být sytematické, řízené a multiúrovňové...

+3/0
7.10.2015 10:13

J61i28ř47í 14Š29e96j23n20o75h57a 4822303954113

Že  začleněním opožděných  srazíme   talentované  k průměru  paní expertku"  zřejmě  nenapadá.

Navíc bude třeba  zajistit do všech tříd ostrahu aby  propadlíci  normální děti příliš netloukli. Je  to jejich obbená zábava.

+10/0
29.9.2015 14:35

R78o71m42a95n 83K41o95m92z11a18k 7135163983242

To je zas vliv te rasisticke OSN, co pocita deti podle rasy. proste kdyz na to nekdo nema, nechodi do skoly, nikdo ho nevychovaval, potrebuje jiny pristup, aby mohl dohnat prumer,,, a je fuk, jestli je fialovej nebo zelenej...

Za chvili zacnou pocitat pomery ve vezeni, ve vlade (kdyz uz ma opice autorska prava na selfie fotku s cizim fotakem, brzy zavedeme kvotu, ze ve vlade musi byt 50% opic - mozna by to pomohlo)

+1/0
28.9.2015 21:47

V95l19a30d39i13m17í95r 93O24c66h28r25a22n98a 1584617166792

Po pětačtyřiceti létech školní praxe na různých školách i úrovních říkám NE! Měli jsme výborné zvláštní školy. Znám případy, kdy jejich absolventi vystudovali i vysokou školu, když je jejich výborní učitelé dokázali přenést přes dočasný hendikep. Chtěl bych poznat práci autorky v oblasti začleňování těch, kteří nemají vůli a trápí je příznaky obecné lenosti. Diferenciace ve vzdělání je trumfem proti těm, kteří si umanuli, že máme všichni universální hlavu.

+15/0
28.9.2015 20:34
Foto

Z25d13e97n55ě70k 73M27a53t39u29š32k53a 7138206925166

tuhle paní bych separoval z veřejného dění.

Je normální společnosti značně nebezpečná.

+17/−1
28.9.2015 16:37

P20a60v61e72l 10R65y96b71e74c47k80y 8274223799790

jeden takový talent dokáže rozložit celý kolektiv a demotivuje učitelku natolik, že za chvíli budeme rádi, když v deváté třídě děti zvládnou tři křížky na místo podpisu. Ale když blázinec, tak pořádný!!!!!

+11/0
28.9.2015 14:15

F11r59a51n10t28i98š91e21k 73E67l39i88á52š 6647943445736

Ne každý, komu novináři říkají expert, je skutečný odborník. Začleněním retardovaných dětí mezi ty normální způsobíme újmu těm dětem, kteří by skutečně mohly projevit svoje vlohy, ale učitelé nebudou mít na nadané žáky čas. Ztratí ho s těmi postiženými

+14/0
28.9.2015 13:27

Z22d11e16n51ě50k 54N28u51t13z 3414588986986

Včera by paní v televizi, jakože expertka na to,, že šťára ministersva lidských práv našla školu, kde nectějí ty hrozné bílé děti chodit do třídy s romulákama.

 Že prej mužou takovou školu za trest zavřít..... Tak já jako předseda klubu ochrany chroustů jsoem pro to,  aby podobné chytroňky a dobroserky zavřeli do blázince.!!

+15/0
28.9.2015 10:29

J79a71n22a 16P51r73o12c59h50á16z91k61o68v61á 5352960670814

Takových experimentů už tady bylo - délka docházky, rušení jeslí, způsob klasifikování dětí atd. Za pár let se přijde na to, že to byla blbost a "objevuje se Amerika" v obnovování dříve běžné praxe. Uvidíme, jak to bude pedagogům ,kterým se bude předvádět více dětí s hendikepem ve třídě rozptylujících pozornost ostatních dětí a ještě přítomnost jejich asistentů, kteří budou v hodině hustit látku do dětí nestačících pochopit výuku nebo nebudou zvládat vydržet sedět v lavici. "Expertka" byla asi v létě přes poledne dlouho na slunci a pravděpodobně je to pedagožka teoretička. Lituju učitele, až s počtem v průměru 30 dětí ve třídě, budou muset zvládat nadprůměrně, průměrně a méně nadané děti, aby je něco naučili.

+15/0
28.9.2015 10:09

F31r82a84n81t47i67š78e94k 18E11l54i98á57š 6887783255686

Je zřejmé, že na rozdíl od oné "expertky" skutečně problému rozumíte.

+5/0
28.9.2015 13:29
Foto

I40m18r79i51c87h 91S10u20c50h64a45r57s92k59ý 8886763445891

Názor expertky neziskové organizace, která v životě děti neučila. :-/ Holt to nevymyslíš RvRvRv

+13/0
28.9.2015 9:49

Z26d76e95n86ě39k 68T82r94u16t51n48o61v91s14k79ý 7813203386370

O jakých talentech to mluví? Pokud nekdo talent má, projeví se to během výuky. pak to dané dítě je přeci možné podpořit, nebo ho přeřadit jinam.

+3/0
28.9.2015 9:19
Foto

V72l50a40d96i89m47í57r 37V39o71l52k61o 6490672217449

Co segregovat tuto expertku?....třeba od státního cecku.;-)

+30/0
28.9.2015 4:23

J35a51n 62H22l92a22v29á19č 4151139973

Nejšílenější je ta otázka nakonec.

+2/0
28.9.2015 0:57

P25a83v65e87l 78S16i66t15a 8625528353641

Za bolsevika jsem rikal, co to tam je za koksy kteri nemysli a oni jsou tam jejich deti , slavny komik V.H rekl ze bude jina doba, ale mel pravdu, je, tak kuk papa.

+1/0
27.9.2015 21:00

B88o49h30u35m66i76l 79V95a10n51ě46k 9671471840868

Je mi smutno z toho, že speciální školství se snažit většinou podobní lidé jako je autorka. Která asi nikdy NEUČILA podobné děti a nemá absolutně potuchu jak s takovými  dětmi pracovat.

+18/0
27.9.2015 20:26

J73o60s57e27f 77H79a41n54y38á23š 2874869723

A přitom má takový pěkný úsměv.

+1/−2
28.9.2015 10:04

F70r60a54n38t72i97š37e56k 14E72l97i82á47š 6357283295826

To je úsměv falešný.

+3/0
28.9.2015 13:30

Z23d51e21n67ě81k 28N87u91t77z 3474218686886

Stejně, kde ta paní ty nesmysly bere. To se snad ani nemůže v jednom mozku urodit. Právě díky péči, která se dětem s mozkovým onemocněním, či vrozrnou vadou, ve speciálních školách dostáva, mohou, pokud je to jen trochu možnné, absolvovat speciální odborné učiliště. Ten název moc neexistuje, neboť tato učiliště bývají bud součástí Speciálních školl, nebo třeba SOU, nebo se prostě jmenují jen Odborné učiliště..

V nich děti moají možnost získat výuční list v tomu přizpůsobených oborech, například Řeznické práce, Zednické práce, Pečovatelka a spoustu dalších...Jak taková práce například u dětí s Dawnovým syndromem vypadá, jak přijdou děti, které vůbec nekomunikují, vydávjí pouze nesrozumitelné skřeky, a nakonci jsou schopné pracovat i s výučním listem, si ta paní vůbec neumí představit..

Fak hnus a divím se ja takové kraviny můžete vůbec zveřejňovat.

To je jako bych napsal že ve speciánní šlole pro slepé děti vznikají hluchněmí......

+18/0
27.9.2015 20:20

J38a63n 90K18r36á80s84a 9233196214

"Expertka"..  která nikdy nestála za katedrou ve třídě plné dětí....  z takových "expertů" je mi na zvracení.

+26/0
27.9.2015 19:38

Z87d45e14n53ě54k 78N96u92t28z 3194928146726

Expertka???? Samozvaná předsedkyně jedné z orbganizací čerpačů. Stránky Inkluze cz placené z ESF ???? A k tomu ještě článek plný nesmyslů. Prosím pěkně co to má co dělat v novinách? Kolik zaplatili???;-O

+15/0
27.9.2015 18:54





Najdete na iDNES.cz