Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komise neprodloužila UJAK akreditaci, stovky studentů zřejmě zamíří jinam

Univerzita Jana Amose Komenského od 30. září přijde o akreditaci na dlouhodobě kritizovaný obor speciální pedagogika. S žádostí o její prodloužení neuspěla u Akreditační komise. Stávající studenti tak nemohou obor na univerzitě dostudovat. Vyplývá to ze stanoviska, které poskytl ČTK tajemník komise Jiří Smrčka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79a48n 40S45e33d36l18á94č65e56k 7613164762

Celé je to trochu podivné. I když znám některé faktické problémy UJAK, tak je to škola, která se s RYCHLOPRÁVY v Plzni srovnávat rozhodně nedá. Mnohé argumenty AK zavánějí účelovostí už na sto honů. Že by to byla aktivita podporovaná VŠE a UK jako odplata za vlastní neschopnost zareagovat flexibilně na poptávku po studiu s ohledem na legislativu a zároveň produkt závisti s ohledem na ekonomickou úspěšnost UJAK? www.jsweb.cz

0/0
2.10.2015 12:01

P64e93t31r 83H36a96m96ž94í32k 7511823912233

Trochu infa ohledně té Speciální pedagogiky:

- U státnic byli docenti z veřejných škol (tzv. dohledový panel), kteří potvrdili, že studenti, kteří státnice udělali byli připraveni standardně.

- UJAK je jediná škola, která umožňuje studovat Specku výhradně o víkendech (vč. zkoušek). Mnoho ředitelů, především menších ZŠ si nemůže dovolit platit 100% přesčasy za každotýdenní suplování, noví učitelé nejsou. Některé ZŠ shání nové učitele (především na 1. st.) i několik měsíců.

- Specku nabízí minimum univerzit

- Chystá se masová inkluze, učitelé-specialisti, kteří o tento obor (za ty nuzné peníze a extrémní náročnost) mají přesto zájem prostě nebudou.

- Akreditační komise vyčítá studentům SP nedostatečné praxe (paní Dvořáková prohlásila, že si je prý dodělávají někde po kavárnách). Tohle tvrzení mi přijde zvláštní, protože asi z 90% jsou studenti SP učitelé z praxe (mnozí mají praxi i mnohaletou).

- Na UJAKu učí kvalitní docenti i z veřejných škol (např. z UK, nebo VŠE). Akreditační komise toto ale UJAKu vyčítá. Nechápu.

- Komise UJAKu vyčítá, že na jednoho vyučujícího je až 50 diplomek. Toto se  vyvrátilo (maximální počet byl kolem 20-ti, což je standard i na veřejných školách). AK to ovšem nebrala v potaz a prý na opakované dotazy a dokumentaci UJAKu vůbec nereagovala.

- Veřejnost (bohužel často zmanipulovaná) UJAKu vyčítá studentky typu Gottová, atd. Ty ale studovaly nějaký mediální obor, který AK běžně akreditovala! Se studiem Specky tyto "celebrity" nemají nic společného.

- UJAK byl obviněn za "rychlostudenty" a srovnáván s Plzní. Jasně bylo prokázáno a zdokumentováno, že se jednalo o studenty, kteří zcela legálně pokračovali ve studiu z příslušných dvouletých oborů VOŠ a titulem Dis. Toto zákon jednoznačně umožňuje a ostatně, VOŠ kdysi byly mj. i pro tento účel budovány. V několika případech se jednalo o přestup studentů z jiné VŠ, kterým byly zcela dle zákona započítány některé složené zkoušky. AK na doložené dokumenty prý opět nijak nereagovala.

0/−1
29.9.2015 1:04

M53i70r71o94s68l16a13v 41K74a19š29p79a69r 3102817131881

UJAK ji primárně zaměřený na vzdělávání modelek a celebrit neboť zde je vzdělanost podružná.

+4/−1
16.9.2015 21:51

O94l92d70ř79i75c26h 86Ř59e37z64n27í57k 7575962574538

některé jako VŠ či jako Univerzity, nedosahují kvality kdejakého lepšího gymnázia... titul Bc je v podstatě s úrovní tam, kde za nás byla maturita... :-P

+2/−1
16.9.2015 18:13

J20i81ř46í 32V69i86n55k12l45e89r 1841117130659

Ale to přece není univerzita ale prodejce diplomů

+8/−1
16.9.2015 18:00

O96l25d91ř42i56c88h 31Ř43e76z53n84í45k 7405502854828

já tam tedy nebyl, ale mají tam výdejové okénko, jako bývalo ve školní kuchyni? Prosil bych jeden Bc - a bude s modrou nebo červenou tubou? Další! :D

0/0
16.9.2015 18:15

B26o22h70u36s59l27a44v 79K28r17á47l67í43k 2851410849556

Však taky stát od učitelů nepožaduje kvalifikaci, ale diplom.

0/0
16.9.2015 20:17

R71a67d12e65k 24P49a68t31h 1762154929472

a v tom případě je jedno, odkud je, ne? :-)

0/0
16.9.2015 20:27

P33e55t14r 26H61a72m72ž39í75k 7161783792213

A jak to víte, pane Viknlere? Z Blesku? Pokud máte jiné (tajné) info, proč nepodáte trestní oznámení? ;-)

0/0
29.9.2015 1:05

T24o48m51á62š 98K89a21p98l89a68n 8823829263123

Tak o UJAK je známo, že to je pračka na peníze bez jakékoliv odborné kvality. Před pár lety se třeba zjistilo, že tam rok vyučoval člověk s falešným VŠ diplomem, bez jakéhokoliv VŠ vzdělání (google ing. václav prokůpek)

+8/−3
16.9.2015 16:34

P71e12t14r 82L22u50k42e93š 6603421

Před časem jsem měl v ruce jednu diplomku z UJAKu. Plagiát se dal odhalit během několika minut.

+4/−1
16.9.2015 16:43

P50e80t22r 68H55a78m64ž87í31k 7541983112263

Komise jim vyčítá nedostatečnou praxi? Vždyť studenti spec. pedagogiky jsou většinou učitelé z praxe. Tady mi něco nesedí...

+1/0
16.9.2015 15:52

R67o76s24t81i47s43l85a30v 42T44r70á10v36n71í32č66e39k 3779300863181

Jenže oni jsou to učitelé základní školy a praxi musí mít na škole speciální, a to neměli. Oni totiž nestudovali učitelství 1. stupně, které potřebují, ale speciální pedagogiku, která je také podle zákona na 1. stupeň možná a na UJAK se dá koupit. Takže to sedí.

+3/−1
16.9.2015 17:13

V21í27t 77G51a53b20r13i94e61l 5714123706847

Skvělá zpráva pro naše školství.

+12/−2
16.9.2015 15:42

R45a15d96e68k 94P59a74t21h 1182454519682

nechci se UJAK zastávat, taky bych byl pro zrušení.

nicméně bych se rád poukázal na  těch několik  stovek státních pracovníků - učitelé apod., kteří si musí dodělat vysokoškolské vzdělání. není sranda nastoupit třeba v 45 - 50 letech na VŠ. ono ani ve 30 to není lehké, když máte doma rodinu, o kterou se staráte. a školy typu UJAK jim ten titul umožní získat snadno. např takový učitel praxi obvykle má, a to co učí, by aspoň trochu měl znát. ten papír navíc ho neudělá lepším, ani horším.

+1/−3
16.9.2015 15:14

P28e17t42r 31H91r76a78b23á18k 6550597462390

Je zde spousta učitelů, kteří tu školu mají, ale právě kvůli těm, co nyní dostudovávají, ten flek nemají. Na hnojárně ČZU je taky možnost pokud vím a těch škol je víc.

+6/−2
16.9.2015 15:17

R93a32d81e35k 80P72a67t39h 1512354269692

takže ty stávající s praxí vyhodíme a nasadíme nové s titulem, ale bez praxe?

+1/−2
16.9.2015 15:19

P69e81t69r 22H96r13a80b36á82k 6350137702720

Vysvětlete to absolventům, kteří mají vhodnou školu. Mně to v podstatě může být jedno, ale znám několik lidí z obou stran, které to trápí.

+4/−1
16.9.2015 15:29

R69a93d32e57k 76P89a55t59h 1392114379912

mně je to úplně jedno. větší problém já vidím v tom, že na škole učí důchodci, kteří zabírají místo mladým.

+2/−3
16.9.2015 15:38

V84í37t 72G82a38b76r81i25e61l 5314933196107

Já vidím ještě větší problém v tom, že ti mladí, kterým zabírají místo důchodci, jsou odpad každého ročníku maturantů. Kromě pár nadšenců jsou na pedagogických fakultách ti, co na jinou školu neměli.

+4/−1
16.9.2015 16:05

R21a52d77e20k 55P67a29t21h 1622204779452

smutná pravda. ale mají ten titul, kteří ti hloupí postarší učitelé s praxí, nadhledem bez titulu nemají. sice nemají takové znalosti z psychologie a neví, že se dítě nesmí uhodit a musí se na něj pomalu, zato rozumí oboru, co učí!

0/0
16.9.2015 16:08

P81e73t45r 69N19i40v80n42i30c21k75ý 3182534535587

Výmluvy, dnes je jim 45, ale před 10 lety, kdy o tom už věděli jim bylo 35 a ani to se jim nechtělo něco pro svoji kvalifikaci udělat? Jít svým žákům příkladem, že člověk se má vzdělávat celý život?

+3/−2
16.9.2015 15:23

R31a55d21e47k 10P23a56t65h 1462774489822

nemyslím si. podívejte se na to takto - většina učitelů na školách jsou učitelky. jak je známo, ženy se o rodinu starají o něco víc ve většině případů. v 35 letech obvykle těm dětem je kolem 5 let, +- nějaký rok. a vy obětujete ze svého volna víkendy a dovolenou, kterou chcete věnovat spíše své rodině, abyste si zařídili někaký pitomý titul? pak se to týká těch, co jim bylo kolem 45- 50. ti mají praxi, že novodobí učitelé se mohou strčit někam obvykle.

jít žákům příkladem - na základní škole i na střední máte houby co na práci, učení je vaše práce. a to je řevu, když dostane dítě nějaký domácí úkol.. ale studovat plnohodnotnou VŠ je téměř jako druhá práce. a k tomu ještě ta rodina. a někdy si chce člověk i odpočinout.

+1/−1
16.9.2015 15:29

S42y17l79v32a 26Š93p47o56r12k45o54v51á 5906232760789

začala jsem studovat dálkově VŠ, když bylo mým dětem 6 a 7 let, protože dřív mi to komouši nedovolili - a věřte, že to vůbec nemusí být na úkor dětí a rodiny. A už vůbec ne u učitelů - na rozdíl od lidí, co musí skutečně trávit v práci 8,5 hodiny (a předem se ohrazuji vůči tomu, kolik času tráví takový učitel "přípravami" - pokud je to učitel zkušený, s praxí - tak mu zaberou pár minut - nebo taky nic, protože používá "přípravy" z předchozích let

+2/−3
16.9.2015 15:40

R98a76d69e66k 12P19a97t64h 1502724779312

může být. ale taky nemusí. každý má priority někde jinde. a pak záleží, jestli musíte dojíždět (a jak daleko), co na to zaměstnavatel. kolik máte dovolené a kolik jí chcete obětovat. a v neposlední řadě taky co studujete.

0/−1
16.9.2015 15:43

S34y17l97v91a 70Š57p48o34r49k87o58v23á 5166962550849

ano, priority jsou různé - ale nelze si vyzobávat jen to, co se vám líbí. Buď chcete učit - a v tom případě musíte splnit to, co po vás škola požaduje, tedy dostudovat VŠ. Nebo je vaší prioritou něco jinéh, nejste ochoten pro svou práci obětovat své volno - ale pak si prostě musíte najít jinou práci, na kterou VŠ nepotřebujete (místo učitele dělat třeba vychovatele nebo družinářku apod.). Je to na osobním rozhodnutí každého člověka a nikdo nikoho do ničeho nenutí, všehcno má své pro a proti

+3/−2
16.9.2015 15:47

R10a69d56e85k 45P76a66t69h 1172814799322

a Vy si myslíte, že člověk s titulem bude učit a priori lépe než ten bez něj?

+3/−1
16.9.2015 15:51

S19y25l81v53a 25Š25p31o94r47k61o79v43á 5736522390209

apriori ne - ale ve většině případů ano. Už proto, že třeba učil 15-20 let v nějakých zajetých kolejích, bez znalosti určitých věcí z psychologie, pedagogiky, sociologie - a najednou může zjistit, že se některá věci dají (mají?) řešit jinak...a to nemluvím o odborných znalostech - nejen těch diferenciálních rovnic:-)

+2/−1
16.9.2015 16:00

R27a55d60e15k 63P22a63t79h 1252904849572

a myslíte, že v základní matematice se udělal nějaký pokrok?

jinak se zeptám - vy jste učitelka? a máte ponětí, jací teď vycházejí školu budoucí učitelé? jaké jsou jejich kvality?

+1/−1
16.9.2015 16:06

S50y38l83v87a 76Š25p24o34r16k14o97v89á 5746602470489

kdo mluví o pokroku? Mluvila jsem o znalostech z pedagogiky, psychologie, sociologie - která třeba maturant či absolvent technické VŠ prostě neměl.

Jinak učitelka nejsem (i když jsem chtěla - ale komouši mi to zatrhli, jakož i jakoukoliv jinou VŠ), dohodnit jsem to musela po r. 89, dálkově, se dvěma malými dětmi... a i když nemám peďák, s učením zkušenosti mám. A jací absolventi vycházejí z peďáku, také vím - na příkladech z naší rodiny:-)

+2/−1
16.9.2015 16:13

R88a22d22e92k 47P55a51t61h 1302744689952

já zkušenosti s učením mám také, abyste si nemyslela.. smajlíka na konci nechápu - to znamená, že si je pochvalujete, nebo naopak? nebo Vaše děti šly na peďák? na znalosti z pedagogiky, psychologie a sociologie se kalde příliš velký důraz, zatímco vlastní odborná stránka učitele je vlastně méně podstatná..

+1/−1
16.9.2015 16:18

S60y11l37v33a 39Š73p54o19r77k91o66v57á 5376142140229

Nevím, jaké máte informace o předmětech, které se na peďáku učí - ale já to vidím přesně opačně: lidé se tam učí příliš odborných věcí a velice málo o tom, JAK učit, JAK řešit problémy ve třídě (šikana, násilí apod.). A tyhle věci bez znalostí z pedagogiky, psychologie atd, opravdu nevyřešíte - tzv. selský rozum a rákoska fakt nestačí

+2/0
16.9.2015 16:33

R57a69d40e13k 74P25a90t13h 1782904199932

jasně, není potřeba předmětu rozumnět :) soft-skills náš spasí. každé dítě je skrytý génius, všemu rozumí a je osobnost. a nedej bože, aby mu někdo řekl, že je blbý.

0/−1
16.9.2015 16:39

S85y32l67v11a 56Š27p73o15r76k73o60v10á 5156372690969

Mám pocit, že vám docházejí argumenty - tak se uchylujete k tomu, že se mi snažíte vnutit lži, které jsem nikdy neřekla. Sám jste tady psal, že učitel na I, stupni nemusí znát diferenciální rovnice - jenže po absolvování dnešního peďáku zná daleko víc ty rovnice než to, jak učit a jak řešit problémy. NE - každé dítě není skrytý génius a úkolem učitele je to, aby se snažil dítě naučit maximum toho, co může na základě svého IQ ono dítě zvládnout,. ANO - pokud řekne učitel dítěti před třídou, že je blbé - nemá za katedrou co dělat.

0/0
16.9.2015 16:54

R55a63d65e42k 51P38a14t60h 1442654319442

nevím, komu dochází argumenty, ale paralelu s doktorem jste použila první Vy. to, že jsem ji dovedl do extému a použil proti Vám, to se nemužete zlobit.

maximum, co zvládne? osnovy učiva existují už dost dlouho, a podle těch se postupuje. učitel nemá čas ani prostředky se věnovat ani těm nejnadanějším, ani těm nejvíce ubohým. musí být tak řekněme ve 2/3 směrem k těm méně nadaným.

učitel na prvním stupni musí v prvé řadě umět dobře vycházet s dětmi a umět jim nějakou nenásilnou formou vsunout nějaké to učivo do hlavy.. peďák není jediný obor, to víme všichni. jen by mne zajímalo, co teda tak podstatného se tam ten člověk navíc doví, že ten titul a to vzdělání jsou tak důležité.

0/0
16.9.2015 17:07

S19y34l54v47a 64Š59p32o55r34k64o11v20á 5406972450829

já už nevím, jak to napsat "co tak podstatného se tam dozví"...

"umět "vycházet" s dětmi není tak důležité (vycházet s nimi dobře může i docela neschopný učitel, který s nimi dělá srandu, není přísný a přitom je nic moc nenaučí) - důležité je rozumět tomu, JAK vsunout do hlavy to učivo tak, aby to zvládla většina - a to je právě úkolem vědy zvané pedagogika (a žádný selský rozum ji nenahradí), ale také jak si zjednat ve třídě autoritu, klid, pozornost dětí - a to tak, aby učitel víc neublížil než naučil, aby si uměl poradit s problémy a porblémovými dětmi, které jinak dovedou rozvrátit celé vyučivání, aby neřešil věci prvoplánově (potrestám oba - šikanovatele i šikanovaného - a bude klid) atd. - a to je zas otázkou psychologie, sociologie...  TO je tak podstatné, to jsou ty věci, které se na střední škole či na VŠ technického směru nedozví

A je smutné, že se považujete za plus, když se učitel ze 2/3 věnuje těm méně nadaným - snižuje to totiž nejen celkovou úroveň výuky, ale v důsledku úroveň vzdělání celé populace

0/0
16.9.2015 17:31

R19a39d96e46k 54P92a56t25h 1352754529572

nemyslel jsem z 2/3 těm méně nadaným, ale že přizpůsobuje učivo tak, aby ho pochopily aspoň ty 2/3 žáků. uznávám, že to ale není plus, nicméně je taková realita. nemůžete se věnovat těm 1-2 nadaným a zbytek nechat napospas osudu.

ted mi zase vy vsunujete něco, co jsem neřekl já - spojka "a" znamená, že dané věci jsou si rovny. dobře vycházet a něco vsunout znamená oboje. ne buď a nebo.

lidé s technickou vš obvykle učí na středních sš technického zaměření a něli by mít hlavně tyto znalosti, protože to je to, co si mají žáci odnést.

0/0
16.9.2015 17:39

R27a16d65e90k 95P38a94t51h 1292224459552

jinak ještě - vy nevíte , jak  napsat co víc. já zase nevím, jak vám vysvětlit, že i učitel bez vš diplomu může tyto vědomosti mít.. děláte z člověka bez vš "úplněho blbce" a že vystudování školy způsobí hotovou revoluci ve výuce učitele.. ale to není pravda.

0/0
16.9.2015 17:45

S15y24l72v89a 62Š55p12o52r91k30o50v14á 5676832880269

samozřejmě to neplatí stoprocentně a bez výjimky... i člověk bez diplomu může (to zdůrazňuji - může) být dobrým kantorem - ovšem ta pravděpodobnost je tu daleko menší. Už proto, že člověk, který má své povolání rád a celých 10 let ví, že pokud si nedodlěá školu, nebude ho moct vykonávat - má buď snížené IQ, nebo mu na tom povolání (a tedy ani žácích) zas tak moc nezáleží - jinak by oněch 10 let využil. Takže to asi  - opět ve většině případů - zas tak dobrý učitel nebude,

+1/0
16.9.2015 17:52

R77a38d21e87k 16P74a37t27h 1972194239112

nic neplatí na 100 % a na 0 %. extrémy na obě strany nejsou podstatné. já např s Vámi souhlasím, že studium pouze pro titul je k ničemu, nemyslím si, že pedagogika, didaktika jsou k ničemu. ale je nutno si uvědomit, o kterém stupni se kdy bavíme. první stupeň zš nevyžaduje téměř žádné vědomosti (myšleno nic, co by člověk neměl umět i bez studia - čtení, počítání, psaní, ..), ale právě ten přístup a to podání je důležité. čím se jde výš, tím více začínají být důležité vědomosti a méně ty důležité ty didaktické. na sš technického směru bych já více ocenil inženýra bez didaktiky než pedagoga bez techniky.

já nevidím hlavní problém ani v tom studiu, jako spíš v tom, že mne někdo nutí do toho studia. mně to přijde jako onanie - musíme mít co nejvíc vš-vzdělaných lidí, musíme to, musíme ono. proč? tak jim udělám rekvalifikační kurz a je to. starého psa stejně novým kouskům nenaučíš. mladý učitel taky nemá elán pořád, ale prvních pár let..

0/0
16.9.2015 18:05

S13y93l63v95a 93Š51p41o40r30k65o62v79á 5736102640969

Sice se už trochu přibližujeme v názorech (i když já bych brala radši učitele, co mi psychicky nezmrzačí dítě než skvělého techniky bez empatie) - ale stále tu je onen zásadní problém: Pokud někoho za něco platím, mám právo si určit podmínky, které dotyčný musí splnit. A je jedno, jestli je to stát (škola) versus učitel nebo firma versus svářeč. Každý zaměstnanec o tom ví (učitelé už 10 let) a může se svobodně rozhodout, zda je pro něj jeho práce natolik důležitá, aby pro to něco udělal - nebo ne.

0/0
16.9.2015 18:21

R65a61d32e21k 48P78a73t89h 1102564489402

"dítě" v 15 letech a později by již mělo být relativně odolné. to je to, co jsem psal někde předtím, a vy jste mi řekla, že vytahuji něco, co jste neřekla. prostě dnešnímu dítěti se nesmí zkřivit ani vlásek na hlavě. ale co pak reálný život? tam si nikdo servítky brát nebude a do očí mu klidně vpálí, že je idiot.

a pořád mluvíte o šikaně - a není toto šikana ze strany zaměstnavatele?

0/0
16.9.2015 19:31

S86y55l91v52a 41Š10p49o97r66k53o19v26á 5526582940219

víte - "zkřivit vlásek na hlavě"  na jedné straně a šikana či to, že učitel řekne žákovi před třídou, že je blbec - to jsou dvě velice rozdílné věci, které nelze srovnávat. A tady je právě vidět (aniž bych se vás chtěla nějak dotknout) ona absence znalosti základní psychologie a pedagogiky. Mozek, morální hodnoty, hodnotový žebříček dětí, míra znalostí - to všechno je v 15, ale i později stále ještě ve vývinu. Jejich mozek prostě pracuje jinak než mozek dospělého a to, co dospělý pochopí, tak -náctiletý nepochopí, to nad čím dospělý mávne rukou, znamená pro dítě obrovský problém a psychickou zátěž. Dospělý může v případě šikany odejít z firmy, obrátit se na odbory nebo (podle nátury) dát šéfovi po ústech (a pak odejít;-D). Ovšem student tyhle možnosti prostě nemá, nedíkáže si představit, co může a co ne )navíc není ndezávislý, ale rozhodují o něm rodiče) - proto je každé násilí (i to psychické) pro něj nejen horší, ale poznamenává ho na celý život (což dospělého, vyvinutého a zdravého člověka ne)

0/0
16.9.2015 19:39

R75a41d24e16k 20P40a60t46h 1862114619332

máte jistou pravdu - děti neví , co si mohou dovolit, a zkouší to způsoby, které jsou až šikana kantora.

0/0
16.9.2015 19:46

S30y72l94v47a 12Š11p52o74r73k20o47v72á 5596652390219

ano, i to se děje... ale věřte, že člověk znalý psychologie zvládne takovou situaci líp než ten, co o psychice dítěte nic moc neví (nebo si myslí - že ví: že to jsou rozmazlený spratci a konec;-D)

0/0
16.9.2015 20:00

R51a16d68e89k 82P61a24t68h 1422424309562

to není o psychologii - možnostA) učitel řekne ty ty ty, maximálně poznámka. spratek z toho má skutečně legraci. možnostB) učitel se ohradí, a už se natáčí - a šikana ze strany učitele a dál to známe..

0/0
16.9.2015 20:29

S93y54l65v39a 47Š25p77o92r58k71o24v50á 5166302470659

co myslíte tím "učitel se ohradí"? On se nemá co ohrazovat, on má umět takovou situaci vyřešit...a jelikož podobné výstřelky nejsou běžnou realitou (byť je každý medializován a tak mají lidé dojem, že se to děje všude a pořád), je vidět, že větší část učitelů si s něčím takovým poradit dovede a v jejich hodinách se takové věci nedějí... A věřte, že nemluvím teoreticky, jako lektora se setkávám se spoustou dětí a právě proto, že se o takových věcech hodně píše, tak o tom s dětmi mluvím - a věřte, že to opravdu není dnešní "norma". Možná tak na učňáku, ve školách v blízkosti tzv, vyloučených lokalit - ale v běžných školách opravdu ne. Na druhou stranu je pravda, že se představa o dění ve třídě při hodinách posunula - jenže to se děje pořád, i já slýchávala ve svém mládí (v 60. letech) od rodičů, kteří chodili do školy za I. republiky, že tohle by si oni k učiteli nikdy nedovolil:-)

0/0
16.9.2015 20:37

R92a50d55e53k 10P49a94t79h 1422714509682

abych to shrnul - já netvrdím, že v lecčem nemáte pravdu, ale vaše příspěvky jsou z ideálního světa. realita ale taková není - děti nejsou svatoušci. diplom neznamená vzdělání. práce není vše. mladý učitel není lepší než starý učitel. a dá se pokračovat.. samozžejmě , že v y to rozebere z psychologického hlediska, kokenkonců je to asi to, co jste studovala na UK.

ale diskuze ke článku a realita je taková, že prostě stát si řekl - ti stávající zaměstnanci (a nejsou to jen učitelé, ale jejich většina) - chceme vysokoškoláky. dodělejte si titul. sakra proč? dělali práci špatně? tak je vyhodím titul netitul.

0/0
16.9.2015 20:40

S58y36l14v69a 80Š94p79o29r54k18o35v44á 5876452620789

mám pocit, že mluvíte buď přímo z pozice učitele bez peďáku, nebo (a to spíš) máte někoho takového v rodině - argumentujete totiž s osobním zaujetím (či spíš neocxhotou vidět pohled z rduhé strany).

 Nevystudovala jsem psychologii (i když jsem ji na VŠ měla) - o té jsem získala něco až v rámci mého nedávného akreditovaného studia arteterapie, takže nemluvím z pozice psychologa, ale rodiče (prarodiče), který má představu o vzdělávání svých dětí a vnoučat (přístí měsíc se narodí šesté). Ty děti se mi podařilo vychovat dobře, u vnoučat v tom rodičům alespoň pomáhám...a protože vidím, co může učitel, který kouká pouze na odbornost, ale nikoliv už tak na dítě (kromo toho, aby ho nevyrušovalo), svým přístupem způsobit, tak samozřejmě chci, aby učitel byl nejen odborník ve svém oboru, ale stejnou měrou i odborník z hlediska pedagogiky a psychologie...a přestože existují výjimky, které na ten správný přístup přišly tak nějak samy od sebe - jsou to opravdu výjimky...

0/0
16.9.2015 20:48

R90a27d83e61k 23P57a74t91h 1852754569532

v ideálním světě :-) Vy mluvíte jako prof Hejna a podobní..

0/0
16.9.2015 21:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.