Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fordy policejních pyrotechniků jsou k ničemu. Mají příliš slabé baterky

Šest speciálně upravených vozů typu Ford Ranger mělo sloužit hlavně policejním pyrotechnikům v obtížně přístupném terénu. Místo toho auta stojí bez užitku v areálu ministerstva vnitra. Důvodem je selhávání akumulátorů. Informoval o tom server lidovky.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82a71r47t88i78n 31C81h40r42o16u94s12t 9550600442231

Fordem tam, vlakem zpátky :D

0/0
26.8.2015 8:58

P60a69v25e15l 89O58d97r21a87z23i56l 6924729327470

Když jsou policajti ochotní platit údajně 700 tisíc za rozpoznávání RZ, tak tohle je sranda.

0/0
25.8.2015 22:00

J11a23r71o93s75l57a65v 70P40o58l54e95n49s92k84y 5486304839

." .  . .zhledem k jedinečnosti každého vozidla nebylo možné dopředu zjistit spotrebu  . . ."     Tak nejak si predstavuju vyzirky v pozici  nakupci ministerstva vnitra. Provize az na prvnim miste, plati to EU a  ostatni se doladi za behu.

0/0
25.8.2015 13:53

P33a77v48e22l 66Š16e34v72č36í11k 6640735889660

Zručnější kutil by vyřešil za chvíli, ti co nás mají chránit jsou bezmocní. Osobně bych si koupil malý generátorek jako mají stánkaři, chataři, táborníci... ceny pár tisíc, vypije nějaké deci benzinu na hodinu a navíc je přenosné a univerzální zařízení.

Jsem si jist, že se nějaká firma na víceúpravách zase neskutečně napase. Také snad není problém, dát do interieru auta další záložní baterii. Vašnostové ovšem žijí ve zcela jiném světě než my plebejci. Dovedu si představit tu obrovskou papírovou válku, než se nějaká změna či vylepšení může vůbec vykonat.

0/0
25.8.2015 13:42

M19a67r92t88i82n 66F67i65a94l98a 7844566444617

No chtel bych to videt, co konkretne vybiji aku, kdyz se auto zrovna nepouziva. Ale pridavne aku ten problem nevyresi, pravdepodobne. To opravdu zalezi na tom co je tam jak zapojene. 

A ted nevazne: Vyresil by to prenosny atomovy reaktor a prestavba na elektromobil:-P

0/0
25.8.2015 16:49

M57i28l13o74š 35K18o48l53m98a88n 6566653697122

Baterie je v autě jen záložní zdroj na krátkodobé použití, ale hlavně na startování. Pokud nebyl požadavek na záložní velkokapacitní baterii, tak bude chyba jinde než u výrobce. Podle mně je to banalita, která se nechá rychle vyřešit.

0/0
25.8.2015 13:30

J31i63ř15í 65G68a87b86r80i10e95l 8642630254677

Problém s nedostatečnou kapacitou akumulátoru nebo nevhodně použitým typem je zcela běžný i když se jedná na první pohled o celkem banální výpočet. Ale stačí aby technik počítal s jmenovitou kapacitou akumulátoru a je problém, protože využitelná kapacita nemusí být ani 1/4. Nezáleží jen na celkovém odběru, ale také na intenzitě vybíjení, teplotě akumulátoru, typu a dalších faktorech. Takže tak jednoduchý ten problém zase není. Technik musí znát chemické procesy v akumulátoru a podmínky provozu, aby dokázal dobře definovat potřebnou kapacitu. To ale nic nemění na faktu, že se zde stala chyba.V principu, díky cenovým tlakům, dnes výrobce do vozidla montuje tu nejmenší možnou baterii, navíc až na výjimky není startovací baterie konstruovaná pro cyklický provoz hlubokého vybíjení. Pokud dodávali dodatečně další elektrické vybavení, měli automaticky dodat i zdroj energie.

0/0
25.8.2015 13:04

M82a49r37t20i71n 71F25i17a97l89a 7484806274647

Me by zajimalo JAKE dodatecne spotrebice tam jsou, a proc vybijeji akumulator, kdyz motor nebezi? A taky za jak dlouho plne nabity akumulator vybiji tak, ze nelze startovat...

0/0
25.8.2015 16:52

J68i13ř41í 27G96a65b43r41i92e29l 8862560734767

O výbavě nevím nic. Na druhou otázku není jednoznačná odpověď, závisí to na mnoha faktorech. Pokud je auto i baterie ve 100% stavu a je "teplo", tak stačí i 30% DOD (kapacity), abyste nastartoval. Nicméně pro baterii je tento stav škodlivý a výrazně snižuje její životnost. A je tu ještě jeden faktor o kterém se veřejně nemluví. EK letos vyhlásila, že téměř 50% startovacích baterií v Evropě je podvod, protože baterie jsou "ošizené". Délka vybíjení závisí na velikosti odběru proudu. Běžně to je v řádu měsíců (imobilizér, paměť rádia), ale také v řádu hodin (rozsvícená hlavní světla). Při každém vybíjení se tvoří v baterii sulfáty (PbSO2). Pokud baterii obratem nenabijete zpět na 100%DOD, krystali sulfátu ztvrdnou, nabíjením se později již nerozpustí a postupně baterii zničí (baterie ztratí kapacitu i výkon). Vše co píši se týká jen olověných startovacích baterií.

+1/0
26.8.2015 6:53

M28a16r20t70i91n 79F70i58a61l45a 7934966864237

Dekuji za zopakovani teorie ze skoly :-) O vybave nevime nic oba, na tom se shodnem. A prave s vybavou souvisi druha otazka. Jaky je vlastne vybijeci proud v klidu. Zda jsou to miliampery, ci desitky mA ci vic. Ale na toto by mi asi neodpovedela ani tiskova mluvci:-)

K tomu sulfatu, do jiste male miry se rozpousteji pri pulznim nabijeni, ale prakticky to nema vyznam. Hrozi totiz, ze krystalky sulfatu potrhaji jemnou strukturu elektrod, laicky receno akumulator se vnitrne rozpadne.

U AGM jsou elektrody hrubsi s mensim plochou, tam je sance desulfataci baterii aspon nejak ozivit, ale to asi vite:-)

PS: O tom podvodu jsem neslysel. Ja se v tomto smeru (start. aku) nepohybuji, pokud nemusim:-)

0/0
26.8.2015 10:41

J65i25ř27í 87G69a31b22r95i63e46l 8662590334507

Víte více než spousta "odborníků", kteří baterie prodávají. Jen pár doplňků.  K rozpadu elektrod, tedy porušení integrity aktivní hmoty s nosnou mřížkou díky sulfataci dochází z prostého důvodu růstu objemu krystalů sulfátu s časem. Odlišnost konstrukce AGM není ve struktuře aktivní hmoty ani v odlišnosti mřížky a naopak odstranění nevratné sulfatace, pokud nestačí pulzní nabíjení, je velký problém. Spolehlivou metodou rozpuštění sulfátů je vysoké napětí (až do 16,5V u 12V baterie). To ale znamená i při malém nabíjecím proudu var elektrolytu a velký odpar vody, což je u AGM nepřípustné. A nakonec, byl bych rád, kdyby tyto informace byly součástí učiva elespoň pro automechaniky a elektrikáře. Bohužel tomu tak není.

0/0
26.8.2015 13:37

M55a18r33t24i97n 48F88i90a78l76a 7874466924197

Aha, ja myslel ze se krystaly rozpousti vlivem stridave slozky proudu pri pulznim nabijeni (molekula na povrchu krystalu se snazi natocit a tim se uvolni) - jde o vlastni uvahu, nikoli o ucivo. 

O vyssim napeti jsem nevedel. At uz jde o var, ci elektrolyzu, je to problem, souhlas. Chemicka desulfatace je kratkodoba a konci nahlou smrti (aspon tento detail nas na skole naucili).

Rozpad elektrod vlivem zmeny objemu krystalu - myslel jsem si to. Na AGM aku je ta zmena objemu casem videt i na deformaci obalu, ktery nakonec praskne a dany clanek vyschne - vlastni zkusenost. 

Videl jsem elektrody jak AGM tak startovaciho aku, jsou si podobne, ale v tloustce je velky rozdil. Ale mozna jsem narazil na vyjimku z pravidla.

V oboru slaboproud, sdelovaci technika jsme se teorii ucili, ale vetsina techto detailu v ucivu nejsou (zrejme dosud).

0/0
26.8.2015 14:33

J51i94ř33í 98G78a30b74r77i11e97l 8852510634327

Fascinuje mne kolik máme "odborníků", kteří přesně ví, kde udělal výrobce chybu a jak ji napravit. Podle téhle diskuze jsme národ géniů.

0/0
25.8.2015 12:42

P52a72v14e42l 56Š29e12v53č22í78k 6970485349730

Jsme národ praktiků, především my, starší generace která zažila zaostalý systém kdy se stále muselo improvizovat. Dnes tomu nikdo neuvěří, co jsme dokázali mnohdy na koleně vytvořit a ono kupodivu fungovalo. Včetně i velmi náročných oprav a úprav motorových vozidel. Dnes jsou mechanici spíše měnitelé dílů, my jsme ty díly mnohdy vyrobili a fungovali. Sám jsem stavěl celé závodní motorky se se svou jsem porážel i japonské.

0/0
25.8.2015 13:48

J45i50ř10í 32G38a12b53r67i23e66l 8792130744777

Jenže to jste dnes už jeden z mála. Blbneme z dostatku jako ostatní, jediné co nám roste je neoprávněné seběvědomí. To je vidět i tady. Taky váš příspěvek je jeden z mála, který má logiku.

0/0
25.8.2015 14:08

P16e34t37r 55H83a66r47i16p71r54a89s72a17d 97H82a54j11i40č 8953110414607

Ať si tam dají pořádné baterie. Dne se vyrábí kvalitní akumulátory, jezdí po městech elektromobily s kapacitou baterie až 100KWh a ministerstvo nemá na kvalitní Li-On baterie s dostatečnou kapacitou a trvanlivostí?

0/0
25.8.2015 10:51

J96i62ř23í 61G77a84b59r46i61e52l 8542330464877

Víte vůbec co taková baterie stojí:-).

0/0
25.8.2015 12:30

J50a52k64u67b 36V39a77l55e42š 8640936547843

Hm, hasiči to s RZA zvládnout, a policie ne? Chjo. Kdo tomu zas dal právo razítka a podpisu...

0/0
25.8.2015 9:28

J68i65ř49í 17E73u46l54e36r 5748429316876

Řešení - pověsit za každé auto dieselagregát na výrobu elektřiny. 314

0/0
25.8.2015 9:28

J62a55n 35H91o46r28č82i61č93k13a 2580758372

Proč mě to vůbec nepřekvapuje?

+1/0
25.8.2015 9:09

P73a11v82e51l 30O58d66r33a98z90i79l 6214459797860

Chovanec, demisi!

0/0
25.8.2015 8:49

S90t60a75n19i42s79l72a83v 51S62r94b45a 4215924898644

to určitě vybíral Langer. nebo že by i sociálně demokratický aparát policie mohl něco pokazit?

+1/0
25.8.2015 8:10

P17a73t78r98i45k 71Š83e53b82e63s64t62a 4643542796115

nic proti, ale s ohledem na opotřebení a častější havárie služebních vozidel, tak vozidla co koupil Langer již u policie nejezdí ;-);-);-)

0/0
25.8.2015 8:22

J48i94ř69í 42G37a48b42r57i11e27l 8402880354237

Ani větší kapacita akumulátoru by s největší pravděpodobností nepomohla.  1.  akumulátory ve vozidlech jsou primárně určeny pro start, cyklický provoz dlouhodobě nesnesou.  2. prostor pro akumulátor je omezený. Tady pomůže jen druhý akumulátor, obdobné řešení jako u obytných aut.

+1/−1
25.8.2015 8:08

P55e39t18r 35H72a47r65i79p51r29a75s31a36d 78H25a19j28i96č 8813920954257

Tak to snad věděli dopředu, že budou potřebovat kvalitní akumulátory pro provoz.

0/0
25.8.2015 10:53

J33i56ř37í 68G41a30b97r27i41e94l 8282690184347

A vy víte jaký je kvalitní akumulátor? Že udělali chybu to je jasné, jak to měli udělat to je tady většině taky jasné že?;-D

0/0
25.8.2015 12:43

T54o38m81á42š 45B68e53n50d66í15k 6218624425900

To jsou naši študovaní ředitelé, je to neřešitelné a předem to zjistit nešlo :-) no nevím teda, já mám jenom učnák, žádnou vysokou, ale vypočítat výdrž baterie v závislosti na spotřebě podle kapacity bych teda zvládl :-)

0/0
25.8.2015 8:07

J97i43ř17í 41G26a39b16r61i97e13l 8152440804337

Píši to nad vámi, nebylo by vám to nic platné. Celá problematika je složitější. Ale to nesnímá vinu od diletantů, kteří výbavu navrhli.

0/0
25.8.2015 8:10

F86i80l13i66p 70Š89l64e89s24i48n57g36e71r 3826896312571

„Až po převzetí do provozu bylo zjištěno, že dodatečná elektronická zařízení namontována ve vozidlech nadmíru vybíjí akumulátory, což vzhledem k jedinečnosti každého vozidla nebylo možné dopředu zjistit,“

 Tak to si asi odborníci zaplacení MV dělají trochu srandu, ne? :-)

+7/0
25.8.2015 7:20

V77i87l16é28m 97K87l86i52k78a 5283925406781

Hmmm, tak to mají v PČR zřejmě dementy, ktaří nedokončili ani ZŠ - vypočítat odběr (+kapacita akumulátoru) se snad učí ve fyzice někde v sedmé třídě...Rv

0/0
25.8.2015 7:20

M37i10l87o30š 62K84o12l54m91a52n 6366183287672

V dnešní době, kdy se šetří, tak je auto stavěno nato co je na něm namontováno. Alternátor má jen o málo větší výkon a to při optimálních otáčkách motoru, než je běžná spotřeba všech spotřebičů na vozidle. Pokud si někdo namontuje další spotřebiče, jako v tomto případě, pak se nesmí divit, že se baterie vybije během provozu. V tomto případě se ale nejvíc diví autor článku ;-D. Dnes stačí si namontovat pár přídavných světel se spotřebou 2x55W a po noční jízdě nemusí ráno nastartovat.

0/0
25.8.2015 7:16

M82i88c66h33a70l 75K55u36c56h73t14a 6883914254232

Je snad někdo překvapen? Myslím že ne.

0/0
25.8.2015 6:31

E91d70u71a59r45d 21B57l48a50z29e14k 1293120855455

takze , nikoliv, ze ty Fordy jsou k nicemu, ale spravne mel pisalek napsat: Urednici zapomeli dat do zadani vyberoveho rizeni podminku vetsiho akumulatoru! K "icemu" ... - spravneji: nedostatecny!, pak je stamdartni akumulator a ne Fordy... To je profesionalita novinariny posledni roky to bych blil;-€

+4/0
25.8.2015 6:02

M79i20r78o29s13l62a21v 94H31n63i32l10i53č23k25a 2728925858400

Donebevolající neodbornost. Nechat zaplatit a vyhodit, až po šéfa. U celé akce nebyl ani vyučený elektrikář.

+4/0
25.8.2015 5:02
Foto

M10a80r63e58k 82B56a35š50i26s13t65a 7553522503210

V civilizované zemi se tomu říká jednoduše porušení povinnosti při správě cizího majetku ....

+4/0
25.8.2015 4:09

P93e93t20r 72S22o59k79o75l 8492941227201

Nevím k čemu ten článek slouží. Při implementaci jedinečné zakázky se vyskytly chyby, které výběrové řízení neobsáhlo, protože ho nepřipravoval odborník na speciální vozidla, kterých běhá po ČR -5 až +2. Problém se vyřeší až se rozhodne kdo to řešení zaplatí a o tom pak můžete napsat článek, kdo a kolik to stálo.

+1/0
24.8.2015 23:29

M14a35r34t55i21n 43K70o84d63a25t 2617946712767

Pockejte, to jako PCR nema neco podobneho jako jsou vsevojskove zkousky v ACR?

0/−1
24.8.2015 23:27

M22i94c91h64a17l 78K58u41c29h31t62a 6293724804292

Armádní tendry dopadají dost podobně, ne li ještě hůř.:-)

+1/0
25.8.2015 6:28

M15a24r62c69e46l 31P24a90v56l54í22k 7811654568779

veď ti skúsili a NEŠLO.

divím sa, že nepridali ďalší akumulátor a ďalší alternátor.

0/0
25.8.2015 7:17

P41e24t10r 44F47r84i83c 5841868422606

za 20tis kč ho klidně odkoupím,aby se neřeklo a klidně si ho potom sám předělám !! ;-D;-D

+2/0
24.8.2015 23:20

J71a16r13o92s90l69a89v 64O58b11e97š35l35o 8545963136443

hmmm, tak sešrotovat a dát další zakázku, nebo je dát jako makety do policejního muzea aby navždy připomínali tyto krásné časy, nebo je postavit k silnici aby strašili řidiče a ti zpomalovali no a pokud tohle všechno z nějakýho důvodu nevyjde zkusil bych dát silnější baterii nebo další akumulátor.

+4/0
24.8.2015 23:17

M20a93r96e92k 84H50r88u48b29y 6387422441308

Vyhodit beztrestně peníze, to je možné jenom ve státní správě

+4/0
24.8.2015 23:07

J38o75h36a84n 59Z18i86n63g62e52l 2901105976761

A co dát silnější alternátor a baterku? Nebo to prostě střelit a koupit něco jinýho? Prostě z cizího krev neteče. Státní hospodaření.Rv

+5/0
24.8.2015 23:02

M94i88c25h79a56e51l 15K91o86n73e55č58n54ý 6482913629809

Tak jim k tomu kupte za pár kaček malou elektrocentrálu a nemusíte s tím otravovat ve zprávách bože. Jestli nevíte co to je, tak Vám za pár milionů poradím. ;-)

+10/0
24.8.2015 22:43

V63á82c90l26a72v 53P73o19u90s21t44k79a 3690141212

A vy myslíte že to pomůže?

0/−1
24.8.2015 22:48

M90i33c93h60a64e68l 27K50o40n75e98č89n66ý 6942263919649

A proč by nemělo?  Na nástavby pro různá servisní auta, karavany , ale i lodě se to dává běžně. Tak v čem by v tomto případě mohl být problém? Oni ty dnešní elektrocentrály jsou při solidním výkonu celkem malý.

+8/0
24.8.2015 22:56

L67u56b17o49m16í33r 32V44r51t69a64l 6390707211261

To jsou elektromobily či co?

+1/0
24.8.2015 22:36

J69i43n67d31ř53i41c96h 21F46i41a60l50a 4728622169249

A na věc jednen díl je auto a druhý návstavba, ale to je jedno :-)

0/0
24.8.2015 22:30

J73i28n78d22ř23i96c71h 83F10i70a25l23a 4988612209699

Hm, kupte si něco od škodofky nebo WW a to bude on line.  Ford, Opel, Hundai, Renault, atd. jsou na h.... Krásný článek co má potlačit vítězství škody proti Hundai. Nicx proti škodě, ale tohle jste nemuseli.

0/0
24.8.2015 22:29

V63á82c30l33a36v 94P47o32u69s44t70k17a 3550811592

Nevím jestli jsem dobře četl, ale v článku není o Škodě či "Hundai" (jak říkáte) ani slovo.

+1/0
24.8.2015 22:33





Najdete na iDNES.cz