Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průkaz na zkoušku, testy pro piráty. Stát chce snížit počet nehod

Ministerstvo dopravy připravuje změnu zákonů, která má vést ke snížení počtu dopravních nehod. Informuje o tom čtvrteční MF DNES. Podle deníku počítá resort s řidičským průkazem na zkoušku, vzdělávacími programy pro mladé šoféry či těžšími podmínkami znovuzískání řidičského oprávnění pro delikventy, kteří se například „vybodují“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a14r73e37k 25J44a21n28e76č60k76a 1237846963481

Tak nevím, jak chtějí některým řidičům vštěpit pud sebezáchovy, nebo to to, že silnice není závodní dráha. Tohle je prostě o mentální kapacitě jedince. Někdy si říkám, když v obci dodržuji rychlost a drtivá většina aut mě ve druhém pruhu předjíždí, zda jsou dopravní značení a dopravní předpisy všem ostatním spíše pro legraci. Nejvíce zábavní jsou ale řidiči koncernových vozů, to prostě musí předjíždět za každou cenu, i kdyby to znamenalo při manévru ohrozit všechny v okolí a mít na tacho v obci 100km/h. Pořídil jsem si do auta kvůli těmto exotům již raději kameru a že takových magorů na cestách ale jezdí. Platí také to, že na našich silnicích ani tak nerozhoduje výkon vozu, ale to jak dotyčný jedinec je ochoten riskovat a spoléhat při tom na to, že za rohem nebude radar. O to více je nemile překvapen, když na něj pak mává zelený mužík s plácačkou a nemává mu na cestu ;-D

0/−1
26.8.2015 15:14
Foto

I77v98a96n 56K43ř76í49ž 8139283403653

Až se řidičáky přestanou vydávat za zvýšený poplatek v Plzni na letišti, situace se okamžitě zlepší. K.I

0/0
22.8.2015 12:42
Foto

I15v87a28n 24K26ř80í28ž 8559233193513

Až se řidičáky přestanou vydávat za větší peníz v Plzni na letišti, situace se okamžitě zlepší. K.I

0/0
22.8.2015 12:40

M60i28c35h90a40l 75S85l89a11v50í13č75e79k 1539128812639

Velice diskutabilní článek. Část týkající se nových nabyvatelů ŘP je rozumná, přidal bych i omezení  kubatury vozidla, které smí nováček řídit (jako je tomu např. v UK). Jen by vzápětí nesměla následovat pasáž, snažící se odůvodnit další přítok peněz do černé díry státní kasy a napojených penězovodů snahou o "zvýšení bezpečnosti". Myslím, že i navrhovateli je jasné, že jakési "sedánky" jsou na flatus. Prostě lektor si bude "cintat pentli" a plénum číst noviny či obcovat s mobily, tablety a tak. Efekt nulový, tedy krom finančního přínosu do již zmíněné černé díry. Doporučuji si podrobně prostudovat současný "sazebník" pokut a restrikcí za dopravní přestupky a zamyslet se nad ním. Co slouží skutečně jako snaha o zvýšení bezpečnosti a co jen jako další zdroj financí. Je smutné, že si stát nedokáže poradit s uvedeným 1/2 procentem řidičů a ještě smutnější to, že nedokáže účinně prosadit soudní postihy. Jak je možné, že se dnes a denně dočítáme o řidičích-recidivistech bez ŘP či se zákazem řízení? Jenže většinou z těchto jedinců žádné peníze nevyrazí. Takže je musí vyrazit z těch, ze kterých ještě něco vyrazit jde. Plošně zvednout daně je politicky špatně zdůvodnitelné a pro jakoukoliv vládnoucí garnituru smrtelně nebezpečné. A tak se opět sáhne k historicky osvědčenému "Rozděl a panuj!". Jedněm se zdraží benzín, jiným tabákové výrobky, třetím poplatky za čokly, čtvrtým za....(doplňte si sami), což je, zejména při české povaze, zdrojem škodolibé radosti té které zdánlivě "nepostižené" skupiny. A milí řidiči, bude hůře. Již je v běhu návrh na zpoplatnění silnic nižších tříd. A na těch se odehrává většina provozu, ač se zde z diskuse zdá, že jezdíme jen po dálnicích. A na těchto silnicích se právě umírá nejvíce. Jezdím od r. 68 a tak mohu porovnávat. A problém vidím v následujících 3 bodech: 1. Agresivita, hujerství a bezohlednost, 2. viz bod 1, 3. viz body 1 a 2! :-(

+2/0
21.8.2015 14:43

J40a30n 84D42l70o20u56h91ý 7144599790589

Jak funguje PCR v praxi: predjizdim na neplacenem useku na dalnici 30 let starou LIAZ v docela slusnem puvodnim stavu. Zastavuji na pumpe. V zapeti se s liazem pririti PCR: dva si jdou koupit bagetu a treti policajt se hrne k nakladaku a zacne ho dukladne prohlizet. Ridic nakladaku na tu buzeraci byl evidentne zvyklej... Samozrejme svedtka nic nenasla, tak posvacili a jeli buzerovat nekoho jinyho...

0/0
21.8.2015 9:30

P66e70t86r 96H27a79h71n 1643139106628

ten člověk je úplně mimo, pokuty určuje dle svého platu! A doporučuji mu delikventy věšet hned na křižovatkách, to bude mít taky odstrašující účinek!!!

+1/0
21.8.2015 8:51

J27a89n 61D38l18o74u22h44ý 7264869350389

Lidi proboha proberte se!! Opravdu to potrebujeme? Nechat se stale buzerovat vic a vic. Nejvic kvici ti, co pred 30 lety ziskali ridicak s prstem v nose a dneska se tu ohani bezpecnosti a nutnosti kazdeho regulovat a ridicak nejlepe nedat naprosto nikomu... FUJ FUJ FUJRv

+3/−1
20.8.2015 23:53

T76o80m50á71š 42Z86e80m95a37n 3325398624165

Rakousko?

100 přes vesnice legální, pokud je to roztahaná víska,  80 běžně na průtazích i přes přechody pro chodce.

U kompaktních vesnic je 50 jen v centru jinak je na okrajích 70.

Všechny značky jsou výborně vidět a jsou obvykle i na druhé straně silnice - vždy víte na čem jste (a obvykle máte povoleno značně víc než v ČR). Značek je tam přesto mnohem méně než u nás, kde se značky vzájemně překrývají a matou řidiče čímž odvádějí pozornost od situace na silnici..

+3/0
20.8.2015 22:07

M58a98r81t46i78n 63B77o16r66a52k 2195805470278

Si ty sedláky Rakouské idealizujete. Jsou tam stejně na makovici jako ti naši.

0/0
21.8.2015 8:58

J90o25z62e70f 40N42o20v26ý 4763185381769

Neuvěřitelnej hnus. Tahle vláda spojuje bolševismus a fašismus do jednoho obzvlášť hnusného koktejlu. Pokud výsledek ankety není zmanipulovaný, je velice smutný a svědčí o tom, jak policejní propaganda a úřednická zvůle totálně vypláchla mozky ovčanů. Ta anketa je boží i v tom, že všechny možnosti jsou pouze výběrem z většího nebo menšího teroru. Jako vybrat is, jestli vás zastřelí nebo oběsí. A to ohánění se západní Evropou pokaždé, když systém zavádí další a další represe už mě taky unavuje. Zajímavé je, že když jde o přesný opak, tak najednou západ nikdo za vzoer nedává. Je mi z tohoto zřízení zle a zároveň smutno z toho, že mezi předlistopadovou totalitou a tou současnou už není žádný rozdíl. Naopak, ta současná se stává hoší.

+5/0
20.8.2015 21:13

M31a14r35e89k 87H37r54u79b18y 6917742641628

To je opravdu nutné vymýšlet vymyšlené? Řidičáky na zkoušku, omezena rychlost pro začátečníky, a především trvalý dohled policie v provozu. Naopak Passaty na dálnicích provozující honičky jsou k nicemu

+1/0
20.8.2015 21:11

J19o28z70e33f 71N68o33v25ý 4943645421659

Kdekoli se objeví fízlové, tam udělají víc škody než užitku. Stačilo by zrušit dopraváky a na silnicích se to pozitivně projeví.

+3/−1
20.8.2015 21:31

J90a95r51o89s80l90a52v 69L56e58b52e25d77a 3256639117390

Dalo by se namítnout, že zrcátko má řidič stejně v obci i mimo ni, ale je fakt, že mimo obec bývá povolená vyšší rychlost.

0/0
21.8.2015 10:21

P34e26t60r 98B61á21č70a 8855546185835

Ach ty vysledky ankety, tenhle stat se toho totalitniho uvazovani snad  v zivote nezbavi.

+2/0
20.8.2015 20:44

D23e80n66i70s 68W98i90t84z64k97u 3273491159177

co se divíš, viděl bych to tak, že 70? tady má haťapku, takže když jim to nejede, tak nepovede nikdo

0/0
21.8.2015 10:09

D13e66n13i92s 18W17i67t93z89k78u 3143431139787

nepojede

0/0
21.8.2015 10:10

D34a65n45i72e16l 38D87r89n87e82c 6261859406972

By mě zajímalo, jak dlouho by se tedy mělo podle některých lidí chodit do autoškoly, protože člověk se trochu vyjezdí po několika tisících kilometrech. Stejně tak nižší povolená rychlost pro začínající řidiče, je myslím bezpečnější jet 100 km/h na silnici I. třídy, než tam jet 70 km/h a brzdit provoz a nutit tak ostatní k předjíždění. I ona povinnost vozit s sebou na sedadle spolujezdce někoho zkušenějšího není všespásná, v krizové situaci je vám k ničemu. Jsetli by něco pomohlo, pak by to byl ten povinný kurz bezpečné jízdy (ale ne hned po autoškole, dát tomu pár měsíců odstup, aby byl jezdec vyježděnější) a psychotesty. Jinak nechápu, co mají u nás všichni s tou posedlostí měřením rychlosti, kdyby radši dali na mosty značky o tom, jak se chovat v koloně...

+3/0
20.8.2015 20:25

M12i21r83o21s52l95a94v 18B77u76d46a 9502892337122

Ta anketa je opravdu krásná;-D To je jako když jsem se ptal jednoho známého který věčně nadává na ostatní řidiče, zda by zpřísnil postih "pYrátů" a bral by OTP za technický stav auta. Řek, že jednoznačně ano a přitom jezdí naprosto hrozně s totálním vrakem...jen si to neuvědomuje;-D

+5/0
20.8.2015 19:03

M61i37r64o29s65l28a29v 35B21u21d26a 9262242827852

...ještě bych doporučil těm, kteří souhlasí s dalším utahováním šroubů přečíst si sazebník pokut a bodů!

+4/0
20.8.2015 19:10

V16á77c19l64a81v 15M67r61á46z 9181704566876

Najedu asi 80tis km ročně.Nejčastější nešvary, které jsem na českých silnicích vypozoroval:

1.Přeopatrný řidič,který neumí jezdit do zatáček.To jsou řidiči,kteří před každou zatáčkou polechtají brzdu.Bez ohledu na to, jakou do ní vjíždí rychlostí i jak je zatáčka prudká.Takový řidič pak nejede plynule ani předvídatelně a mít takové auto před sebou je docela nebezpečné.

2.Neschopnost zipování.I přes osvětové cedule pořád velká část řidičů sjíždí do jednoho pruhu předčasně a pak naopak ignorují ty,kteří se při zúžení správně chtějí zařadit.Opravdu je zbytečné,aby byla několik km dopravní zácpa a stojící provoz jen kvůli kratičkému svedení dopravy do jednoho pruhu

3.Neschopnost řídit v zúženém pruhu.Při opravě D1 a D5 velmi častý jev. Ačkoli je při zúžení v levém pruhu dostatek místa, aby v něm mohla jet Škoda Octavia vedle kamionu, většina řidičů si na to netroufne a místo toho zpomalí na stejnou rychlost jako kamion.Přesto vytrvale dál jedou v levém pruhu.Nebo si troufne, naposlední chvíli si předjíždění  rozmyslí a dupne v levém pruhu na brzdu

4.Vzájemné předjíždění kamionů.Naprosto běžné, policie to skoro neřeší.Často kamioňák vůbec neřeší, zda osobák za ním dobrzdí nebo ne a vjede mu tam na poslední chvíli.On tím svůj život ani zdraví totiž neriskuje

5.Blokování levého pruhu.Většina řidičů na české dálnici nejezdí nepovolenou rychlostí, ale mezi 115 a 125km/h.Přesto nedodržují pravidlo,že levý pruh je předjížděcí a při přejezdu z pravého pruhu nesmí řidiče jedoucí v levém omezit.Velmi časté je táhnout se za kamionem, počkat až se v levém pruhu přiblížím a pak mi tam rychle vjet a předjíždět rychlostí 115km/h.V případě, že jsou pruhy 3,tak se v pravém a prostředním předjíždějí kamiony a levý blokují pomalé osobáky

6. Časté předjíždění zprava,což je ovšem způsobeno chováním z bodu 5

7.Ačkoli jedete povolenou rychlostí,všechna auta před vámi začnou zpomalovat.Děje se vždy,když se na silnici objeví auto PČR,pak je prostě nutné jet alespoň o 10km/h méně než je povoleno

+13/0
20.8.2015 16:28

B97o32h25u14s84l38a60v 27K96r29á21l78í76k 2101720939366

No jo, jenže pravidlo zipu do zákona formuloval nějaký esenbácký inteligent, který neví, co je to vozidlo. Takže pokud na vás vyjde, že se podle zákona máte zařadit mezi tahač a návěs v sousedním pruhu, jak to asi splníte? A pokud se tedy z jednoho pruhu zařadí dvě vozidla (tedy souprava tahače s návěsem), mají se pak z druhého pruhu zařadit taky dvě vozidla?

0/−5
20.8.2015 16:33

V80á21c32l71a98v 37M84r17á27z 9441984896566

Slovíčkaříte. To snad není raketové inženýrství. Auta se mají plynule střídat. Jestli opravdu hodláte počítat, kolik se jich kam zařadilo, aby to bylo 1:1, tak se nedivím tomu, že zip u nás nefunguje. To samé ta vaše konstrukce s návěsem.

+3/0
20.8.2015 16:44

B58o19h40u30s12l94a16v 41K86r63á64l87í85k 2661390879816

Je to prosté. Podle zákona se mají řadit "střídavě po jednom" a to prostě v případě, kdy některá vozidla jsou spojena do souprav, není možné. A pokud je takto nesmyslný zákon - a k tomu ještě řidiči, kteří jsou už naprosto zvyklí na to, že zákony nedávají smysl a není možné je dodržovat, tak výsledkem je, že všichni na všechno kašlou, nic nefunguje a ti největší gauneři si myslí, že faktická pravidla mají právo nastavovat oni (jízda 200 km/h v levém pruhu atd.).

0/−4
20.8.2015 16:52

M41i72l35o64š 95B47é84m 6884709462173

Zákon zná pojem <vozidlo>, což je buď <motorové vozidlo>, nebo <nemotorové vozidlo>. 

Vedle toho pak existuje <jízdní souprava>, kde mohou být <motorová vozidla> a <přípojná vozidla>. 

Vtip je v tom, že <přípojné vozidlo> není <vozidlem> (ve smyslu tohoto zákona). Není to totiž <motorové vozidlo>, ani <nemotorové vozidlo> (ta totiž se pohybují pomocí lidské síly, nebo zvířecí síly). 

Takže se při zipování nemusíte spát mezi tahač a jeho návěs. Teoreticky by to vaše slovíčkaření dávalo smysl, kdyby byla v soupravě dvě <motorová vozidla>. Pak už nezbývá než se povznést nad literou zákona a dát přednost spíš jeho duchu. ;-)

+1/0
20.8.2015 18:16

J86a50r38o69s70l48a20v 79L58e73b14e66d62a 3486279557430

R^ správné postřehy! Ovšem bod 7 je (alespoň pro mé jízdy) zcela okrajový.

Přidal bych nepoužívání (nebo pozdní používání) blinkru ve všech možných situacích.

A poznámka: jsou země, kde na předjíždění zprava není nic nelegálního. Spolu s možností projet červenou doprava by povolení těchto úkonů IMO jen pomohlo plynulosti dopravy. Ovšem když tohle napíšu do diskuse, často se ozve křik, že je to nebezpečné.

+4/0
20.8.2015 16:48

P84a41v96e96l 34O84d70r73a34z59i20l 6344519587640

Blinkry jsou zvláštní věc. Jedu po čtyřproudovce, chci odbočovat a vím, že budu levej pruh blokovat. Tak dám cca 15 sec dopředu blinkr. Tak polovina řidičů za mnou to pochopí a vecpou se do pravýho. Polovina ne, ti zůstanou za mnou trčet v křižovatce a občas vypadaj dost rozčileně...

0/0
20.8.2015 21:40

J87a29n 89B58e92n93h49á75k 6854803242771

Předjíždění zprava: Ale to jsou země, kde maximální povolená rychlost je modlou a hlavně země, které jako jediné nezvládly zvýšení oné modly***. S tím souvisí, že pravé zrcátko je dále v zorném poli řidiče (ne-li mimo něj), takže já podporuji naše nastavení počítající se "souběžnou jízdou" ve městě/při vyšší hustotě provozu. 

***V USA se v devadesátých letech po zvýšení limitu zvýšil počet vážných nehod. V ostatních zemích v posledních dvou dekádách měly změny rychlostních limitů zcela opačný efekt: Zvýšení VÁŽNÝCH nehod po snížení limitu v GB ve městech na 32 km/h;;; Snížení nehod po zvýšení limitů v Dánsku, Austrálii (odstranění limitu), Rakousku (zde 160 pouze na zkoušku - absolutně bez jediné nehody).

0/0
21.8.2015 9:28

B74o20h85u47s50l14a98v 56K73r49á81l11í78k 2631440209386

"o 10 km/h méně než je povoleno"? Prozradím vám tajemství. Těch 130 km/h není jediná povolená rychlost, ale nejvyšší povolená rychlost. Tedy rychlost, kterou řidič nesmí nikdy překročit - zcela krajní nejvyšší mez.

+1/−7
20.8.2015 16:53

V84á38c98l18a25v 46M71r89á33z 9611934196546

Opět slovíčkaříte.

+2/0
20.8.2015 18:44

P25a82v56e20l 60S86t85ř19í15b35r93n83ý 1253159289209

Ale do toho VÁM nic není!

0/0
21.8.2015 14:06

M93i58c82h20a89l 57B81e15n61e37š 6479958242876

Naprosto souhlasím, při správném zipování se mi dokonce stává, že mě nějaký ignorant naštvaně problikává, neboť si myslí, že ho předjíždím zprava :-/

Měl bych však poznámku k bodu 3. Souhlasím s tím, že spousta řidičů nedokáže jet v zúženém pruhu, ale na druhou stranu si myslím, že není nutné předjíždět, neboť opravdu jen zřídka se stává, že by se i v pomalejším pruhu jelo pomaleji než 80 km/h, jet tedy vedle kamionu neznamená brzdit provoz. Naopak řidiči, kteří tyto problikávají, aby jeli místo devadesátkou stovkou, jsou těmi nebezpečnými.

+1/0
20.8.2015 18:47

V20á88c12l58a66v 35M90r28á76z 9581114326596

Mně se nedávno stalo, že se v tom levém zúžení řidič přede mnou asi leknul kamionu vpravo, dupnul na brzdu a skokově zpomalil z 80 na 30km/hm, to jsem měl opravdu co dělat. Jinak s vámi určitě souhlasím, ale já se málokdy setkám s tím, že se v pravém pruhu při zúžení jede 80km/h.

0/0
20.8.2015 19:07

M44a25r92t20i28n 61B94o73r77a82k 2285965430768

Osobně bych to shrnul do bezohlednosti a to ostatní jsou marginálie. Uzavřením se do anonymity vozidla mnohým naroste ego. To je dle mne ten zásadní problém.

0/0
21.8.2015 8:53

M93a81r22t89i70n 30N94á45p91r35a57v78n36í90k 1272104815871

Nenechte se masírovat jak bezduché ovce, jinak bude první nadávat na policajty jak špačci až vás vyberou.;-O

+1/0
20.8.2015 16:12

B40o22h65u22s50l19a85v 11K50r20á37l70í14k 2241890419196

Bezduchá ovce je ten, kdo prostě jezdí normálně podle předpisů a nějací policisté mu pak můžou být ukradení?

+2/−3
20.8.2015 16:19

J16i85r86i 79R37u23s52n88o44k 4415902697773

Problemem je, ze cesky ridic se automaticky povazuje za dobreho ridice. Nikdo, kdo nema aspon 100 000 km odjeto, neni dobry ridic. Lide si napred potrebuji uvedomit, ze nejsou dobri ridici. Teprve pak se da neco delat. A ono by ani nevadilo, ze lidi jezdi rychle. Obrovsky problem je, ze neuveritelne mnoho ridicu je naprosto nepredvidatelnych. Minimalne 80 % ridicu na silnicich si neuvedomuje, ze dat blinkr neni formalni zalezitost, ale ze tim upozornujete jak ridice pred sebou, tak i za sebou, ze nejen budete menit smer, ale i budete brzdit. Zaroven se najde cast ridicu, ktera jeste zcela nerezignovala na blinkry, ale tukne do packy, az kdyz toci volantem, coz je prakticky stejne, jako kdyby neukazali vubec.

A ze by ridici jezdili vpravo? To je jen totalni sen. Ridici nejen, ze nejezdi v pravem pruhu na dalnici (mysleno zj u Prahy, kde jsou tri pruhy z nichz i ten pravy je v poradku!), prestoze je volny, ale oni nejezdi vpravo ani v ramci sveho pruhu. Priblizne 30 % ridici neumi projet zatacku tak, aby nejeli na stredove care ci dokonce i za ni.

A Policie se zameruje na rychlost misto nebezpecne jizdy. Protoze rychlost se dobre dokumentuje...

+5/−2
20.8.2015 15:47

B73o95h93u87s84l76a63v 52K72r35á88l30í20k 2661740869206

Tím pokutováním za rychlost se podaří ze silnic odfiltrovat aspoň ty největší ignoranty, kteří porušují úplně všechno.

0/−6
20.8.2015 15:51

S67t47a27n84i40s22l11a59v 26S69v76o76b19o27d26a 1323753236428

Právě že ti největší ignoranti to mají většinou tak na háku, že si žádnou pokutu dát nenechají. :-P

+3/0
20.8.2015 15:53

M82i29l47o35š 87B46é79m 6954659692693

Áno. Protože když někdo jede rychleji, tak jistě taky nedává přednost, fetuje a sráží děti na chodníku. R^

+5/0
20.8.2015 15:54

B48o64h78u76s92l73a83v 46K60r93á44l70í25k 2101850429546

Tak třeba přednost v jízdě je v pravidlech definovaná tak dementně, že ji vlastně ani nejde porušit, natož porušení pokutovat.

0/0
20.8.2015 16:04

M19i66l54o95š 34B91é67m 6714419592803

Ne? Když vjedu z vedlejší na hlavní a tam kvůli mě někdo bude muset zabrzdit, nebo do mě dokonce nabourá, tak jsem neporušil povinnost dát přednost?

0/0
20.8.2015 16:07

B15o44h56u41s89l76a14v 96K10r26á53l41í84k 2241280979216

Nedá se říct, že jsi ho "donutil k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy". Kdyby chtěl, nemusel ji měnit náhle, ale mohl ji změnit včas a pozvolna. Kdyby chtěl, nemusel měnit směr a rychlost vůbec a mohl tě převálcovat - v tom případě jsi ho "k náhlé změně směru nebo rychlosti" nedonutil a tedy jsi svoji povinnost podle definice přednosti taky neporušil. Bohužel ta definice přednosti vůbec neobsahuje to, co by jinak to slovo napovídalo, totiž že máš dotyčného pustit jako prvního.

0/0
20.8.2015 16:13

M13i47l48o54š 90B69é39m 6204729452563

Vy jste mi teda odborník. ;-D Pokud někomu na hlavní z vedlejší vjedete do jeho jízdní dráhy způsobem, že bez náhle změny směru nebo rychlosti jízdy by došlo ke kolizi, tak ten na hlavní tu náhlou změnu učinit musí. Ukládá mu to zákon. A takovém případě není pochybu o tom, že jste mu nedal přednost. Zrovna tohle je jedna z těch věcí, která je napsaná docela jasně a neprůstřelně. ;-)

0/0
20.8.2015 16:20

B95o16h45u43s91l78a12v 14K62r53á93l20í12k 2851260119766

A jemu něco bránilo v tom, aby jel pomaleji a předešel tak nutnosti "náhlé změny směru nebo rychlosti"? Někdo ho nutil, aby křižovatku projížděl na plný knedlík? Na srážku dvou vozidel jsou vždycky potřeba dva.

0/−1
20.8.2015 16:29

D80e40n76i35s 79W63i34t91z14k89u 3443151459687

králík neomezit, základní pravidlo

0/0
20.8.2015 16:35

B54o29h17u90s64l81a60v 62K82r19á65l53í27k 2921450629386

Cože? V definici přednosti v jízdě je něco o neomezení? To jste spadl z višně, ne?

+1/−1
20.8.2015 16:36

M88i92l57o79š 94B19é75m 6424809522393

Pokud ten na hlavní nejel takovou rychlostí, při které už na něj nebylo možné včas zareagovat, tak jeho rychlost jízdy nic nemění na povinnosti dát mu přednost. ;-)

0/0
20.8.2015 16:41

B11o44h96u67s93l98a73v 13K20r31á43l49í24k 2971300219816

Na existenci povinnosti dát mu přednost to samozřejmě nic nemění. Ovšem "povinnost dát přednost" je definovaná tak, že ho nesmíte k čemusi donutit, a vy jste ho přece nedonutil, aby ke křižovatce přijížděl takovou rychlostí, že pak nestačí zareagovat jinak než "náhle". Pokud má opožděné reakce a brzdí náhle, místo aby přibrzdil pozvolna a včas, tak k tomu jste ho přece nedonutil vy. Ta definice přednosti v jízdě je prostě nesmyslná. Kvůli řidičům, kterým nedochází, že křižovatkou se má projíždět přiměřenou rychlostí, i když člověk jede po hlavní, se pak budují ty stovky zbytečně obtěžujících kruhových objezdů.

0/−1
20.8.2015 17:00

M62i70l88o39š 75B11é50m 6564659722443

Tam nikde není nic o donucení. On jede na hlavní třeba stovkou, nikomu nic nedělá, uvidí, že z vedlejší se blíží auto, protože je opatrnej tak sundá nohu z plynu a ten z vedlejší mu tam vjede. Teď buď za a) musí náhle brzdit (aby nedošlo ke kolizi), pak povinnost dát přednost nebyla splněna i kdyby nebrzdil a napral ho, nebo za b) nemusí náhle brzdit, pak přednost dána byla i kdyby on byl lekavej a náhle brzdit začal. Fakt nevím, co na tomhle nedává smysl...

0/0
20.8.2015 17:14

P53a74v19e21l 52N59o28v84á51k 9711545539886

Ty kruhové objezdy se budují právě pro bezpečné a plynulé napojení z vedlejší silnice.  Pane Bože, vy jste tak omezený, že to snad ani není možné. 8-o

0/0
20.8.2015 17:48





Najdete na iDNES.cz