- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč chtějí zastávku Výtoň? Pár set metrů vedle chátrá zastávka Vyšehrad. Chápu, že va výtoni je trochu větší dopravní uzel než na Albertově, ale ani Albertov není úplně zanedbatelný. Je tam i kamus UK. Také vzhledem ke vzdálenosti je Vyšehrad výhodnější. Z výtoně na Smíchov je to už jen kousek.
Rychlíky přes Krč a Vršovice? To je tedy opravdu pan odborník! Přetrasovat rychlíky touto trasou je holý nesmysl. Trať od Vršovic je též kapacitně velmi omezená, jízda takovouto oklikou by byla patrně delší a navíc by se rychlíky vyhly strategickému smíchovskému nádraží, které je 3. nejvyužívanější v Praze, leží na metru C a začíná na něm množství meziměstských autobusů.
Metro C asi ne. A kolik lidí z rychlíků od Plzně asi přestupuje na Smíchově na ty integrované autobusy na mníšecko a do vesnic kolem Štěchovic?
Skoda, že nás musí zajímat názor nějakých památkářů. Dříve byli stavitelé svobodnější.
I kdyby uměli (jakože mnozí by to určitě zvládli), tak proč by se měli vůbec obtěžovat? Za to přece platy a úplatky neberou, jen za to, že něco zablokují nebo něco prosadí v něčím soukromém zájmu!
Pardon, tento text měl být vložen do vlákna - moje chyba.
„Jednou na to budeme koukat, jako teď koukáme na Blanku. V některých místech mají třeba vyrůst masivní dvoumetrové protihlukové zdi. Myslím, že se dá doprava řešit i jinak, je potřeba hledat přijatelnou cestu. Projektanti kreslí dopravní tepnu inženýrským okem a nedívají se na souvislosti,“ uvažuje odborník.
Rychlíky by tudy podle něj vůbec nemusely jezdit, Vltavu by překonaly po mostu v Braníku a do centra by se dostaly přes Krč a Vršovice.
Tak už jen tímto se dotyčný "odborník" naprosto odepsal, neboť dokázal, že o železničním provozu a urbanismu neví nic. Co je to k čertu za odborníka?
Když jsou na důležitých místech takovíto lidé, tak jsme na tom už hodně špatně.
Určitě zajímavý by byl i článek o prováděných opravách a údržbě mostu za celou jeho dobu života, včetně uvedení roku údržby. Můj odhad je, že od roku 1948 by ten seznam byl velmi řídký a po roce 1989 prázdný.
Tak například chodníky jsou funkční a dokonce osvětlené. Narozdíl od podobného železničního mostu v Ústí nad Labem.
Památkáři jsou banda směšných puristů. Současný most na Výtoni, byl stavěn jako ryze technické, účelové dílo. Jeho stavba byla maximálně rychlá. Kdyby se stavěl most dnes, se stejným zadáním, byla by to obdoba viaduktu Holešovické přeložky. Prostě architektura 0. Památkáři jsou po dostatečně dlouhé době ochotni chránit i plastové popelnice
Jinak most je krásnej. Je to funkcionalismus v čistý podobě.
Když se do nečeho nevkládají lidé, kteří mají cit pro estetiku, váží si historie a spolupracují se skutečnými architekty, dopadne to jako nové stanice metra. Promarněná šance udělat něco, co ocení i další generace a přivede do města návštěvníky a investory. Když se město nechá "stavařům" tedy řemeslníkům architektury, zalijí vám město betonem, polepí polystyrenem a natřou na oranžovo, protože to je teď ( už patnáct let) in.
Dvoukolejný most vypadá dobře, když do toho hrábnou, měli by to klidně naddimenzovat, ať je klidně trojkolejný, a němusí se za padesát let celý zase předělávat. Zastávka je ovšem otřesná, klasika od stavaře, estetika nula, asi melouch metrostavu... Jako most v Poděbradech. Tam se jeďte podívat, na historický a jedinečný inundační most navázali takovou unifikovanou betonovou hrůzu s neprůhledným ocelovým zábradlím! Tak to vypadá, když památkáři nefungují vůbec. To by mělo být varování pro všechna města. Jak si nechat za pár let zlikvidovat s maloměstskými zastupiteli historii a Genius Loci.
Hlavně je zcela příznačné, že jedna z nejdůležitějších železničních tratí v Praze je v dezolátním stavu, vlaky se na ní nevejdou a ani výhledově se to nezlepší. V Praze se daří jen ty stavby, které jsou drahé a nemají smysl, což není tento případ. Zastávka na Výtoni by nic nerušila, jednak v okolí nic moc historicky cenného není, kromě celnice, a jednak se drazí památkáři můžou jet podívat do Berlína, jak se na takových viaduktech dají dělat hezké stanice vlaků.
já myslím, a doufám, že námitky měli památkáři zejména k tomu otřesnému betonovému projektu co je ve fotogalerii.
Je to těžké. Vezměte si, jak třeba dopadlo historicke centrum Londýna:
https://rdcpub.files.wordpress.com/2013/05/dsc1475.jpg
Nakonec to nevypadá tak zle, Londýn bylo vždycky město pokroku, ale v centru Prahy si takovéhle prorůstání historické a moderní architektury představit nedokážu.