Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ocelový most pod Vyšehradem dostane dvojče. Zastávku památkáři neskousnou

Železniční most na pražské Výtoni už půldruhého století slouží jako důležitá spojnice hlavních tratí, navíc se stal neodmyslitelnou součástí panoramatu, ať už s Vyšehradem či Hradem v pozadí. Jeho stav a kapacita už ale nevyhovují. SŽDC k němu chce přistavět širší dvojče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65e47t98r 10H75a16r30i93p38r51a91s93a98d 92H92a98j64i72č 8663350534357

Proč chtějí zastávku Výtoň? Pár set metrů vedle chátrá zastávka Vyšehrad. Chápu, že va výtoni je trochu větší dopravní uzel než na Albertově, ale ani Albertov není úplně zanedbatelný. Je tam i kamus UK. Také vzhledem ke vzdálenosti je Vyšehrad výhodnější. Z výtoně na Smíchov je to už jen kousek. :-)

0/0
6.9.2015 0:07

M41a56t83ě29j 26V37o95n34d29ř40i84č38k96a 4924520448136

Rychlíky přes Krč a Vršovice? To je tedy opravdu pan odborník! Přetrasovat rychlíky touto trasou je holý nesmysl. Trať od Vršovic je též kapacitně velmi omezená, jízda takovouto oklikou by byla patrně delší a navíc by se rychlíky vyhly strategickému smíchovskému nádraží, které je 3. nejvyužívanější v Praze, leží na metru C a začíná na něm množství meziměstských autobusů.

+2/0
4.9.2015 15:27

B26o22h37u21s75l88a40v 37K49r13á28l92í87k 2961710219396

Metro C asi ne. A kolik lidí z rychlíků od Plzně asi přestupuje na Smíchově na ty integrované autobusy na mníšecko a do vesnic kolem Štěchovic?

0/0
4.9.2015 21:23

M16a51t26ě55j 89V91o96n13d32ř60i19č70k95a 4984550308696

Metro C rozhodně ne, to by pak Smíchov tak významný nebyl, protože na C si cestující mohou přestoupit na Wilsoňáku, omyl :-) . Je na metru B a to je velké plus. Na autobusy, jak píšete, ve směru mníšecko asi moc lidí nepřestupuje, ale není to podle mě úplně k zahození. Ale myslím si, že jen metro B a delší jízdní doba jsou dost dobrým důvodem rychlíky přes Vršovice neodklánět.

+1/0
5.9.2015 9:20

F49r23a26n23t65i67š52e91k 75E33l77i41á40š 6437223275666

Skoda, že nás musí zajímat názor nějakých památkářů. Dříve byli stavitelé svobodnější.

0/−1
4.9.2015 11:07

M86a10r28t57i36n 29K39u17b53á37t 7311668537

I kdyby uměli (jakože mnozí by to určitě zvládli), tak proč by se měli vůbec obtěžovat? Za to přece platy a úplatky neberou, jen za to, že něco zablokují nebo něco prosadí v něčím soukromém zájmu!

0/0
4.9.2015 10:32

M14a71r72t28i56n 58K93u26b50á83t 7721638237

Pardon, tento text měl být vložen do vlákna - moje chyba.

0/0
4.9.2015 10:33

M68a28r71t90i27n 96K52u38b22á55t 7111218237

„Jednou na to budeme koukat, jako teď koukáme na Blanku. V některých místech mají třeba vyrůst masivní dvoumetrové protihlukové zdi. Myslím, že se dá doprava řešit i jinak, je potřeba hledat přijatelnou cestu. Projektanti kreslí dopravní tepnu inženýrským okem a nedívají se na souvislosti,“ uvažuje odborník.

Rychlíky by tudy podle něj vůbec nemusely jezdit, Vltavu by překonaly po mostu v Braníku a do centra by se dostaly přes Krč a Vršovice.

Tak už jen tímto se dotyčný "odborník" naprosto odepsal, neboť dokázal, že o železničním provozu a urbanismu neví nic. Co je to k čertu za odborníka?

Když jsou na důležitých místech takovíto lidé, tak jsme na tom už hodně špatně. RvRvRv

+5/0
4.9.2015 10:30

V92á85c15l21a40v 30P34o32l28á16k 1685222860620

Určitě zajímavý by byl i článek o prováděných opravách a údržbě mostu za celou jeho dobu života, včetně uvedení roku údržby. Můj odhad je, že od roku 1948 by ten seznam byl velmi řídký a po roce 1989 prázdný.

+8/0
4.9.2015 10:23

B32o50h46u26s54l93a22v 59K20r45á62l19í34k 2231240909256

Tak například chodníky jsou funkční a dokonce osvětlené. Narozdíl od podobného železničního mostu v Ústí nad Labem.

+1/0
4.9.2015 21:26

A70n16d42r64e18j 20O38l52e52k38s90a 3495221127771

Památkáři jsou banda směšných puristů. Současný most na Výtoni, byl stavěn jako ryze technické, účelové dílo. Jeho stavba byla maximálně rychlá. Kdyby se stavěl most dnes, se stejným zadáním, byla by to obdoba viaduktu Holešovické přeložky. Prostě architektura 0. Památkáři jsou po dostatečně dlouhé době ochotni chránit i plastové popelnice ;-D

Jinak most je krásnej. Je to funkcionalismus v čistý podobě.

+10/−2
4.9.2015 10:19

M40i43c30h87a75e39l56a 27L11h43o74t68s58k30á 2959216178377

Když se do nečeho nevkládají lidé, kteří mají cit pro estetiku, váží si historie a spolupracují se skutečnými architekty, dopadne to jako nové stanice metra. Promarněná šance udělat něco, co ocení i další generace a přivede do města návštěvníky a investory. Když se město nechá "stavařům" tedy řemeslníkům architektury, zalijí vám město betonem, polepí polystyrenem a natřou na oranžovo, protože to je teď ( už patnáct let) in.

+3/−1
4.9.2015 10:44

A89n97d16r53e96j 24O39l18e72k12s64a 3315191977431

Památkáři mají nepřiměřenou moc. Psal jsem právě o takovém případu, kdy by měli pocítit zpětnou vazbu. Obyčejný ocelový most, jakých mostárny produkovaly desítky a stovky v té době. Je to ekvivalent stožáru vysokého napětí - také je chcete chránit zákonem, až budou jeden lidský věk staré??

+1/0
4.9.2015 15:35

M83i77c90h92a36e25l85a 24L87h41o31t42s50k78á 2329566278827

Dvoukolejný most vypadá dobře, když do toho hrábnou, měli by to klidně naddimenzovat, ať je klidně trojkolejný, a němusí se za padesát let celý zase předělávat.  Zastávka je ovšem otřesná, klasika od stavaře, estetika nula, asi melouch metrostavu... Jako most v Poděbradech. Tam se jeďte podívat, na historický a jedinečný inundační most navázali takovou unifikovanou betonovou hrůzu s neprůhledným ocelovým zábradlím! Tak to vypadá, když památkáři nefungují vůbec. To by mělo být varování pro všechna města. Jak si nechat za pár let zlikvidovat s maloměstskými zastupiteli historii a Genius Loci.

+6/0
4.9.2015 10:15

J22i31n14d71r86a 45V16o57š67t65a 1534614789332

Hlavně je zcela příznačné, že jedna z nejdůležitějších železničních tratí v Praze je v dezolátním stavu, vlaky se na ní nevejdou a ani výhledově se to nezlepší. V Praze se daří jen ty stavby, které jsou drahé a nemají smysl, což není tento případ. Zastávka na Výtoni by nic nerušila, jednak v okolí nic moc historicky cenného není, kromě celnice, a jednak se drazí památkáři můžou jet podívat do Berlína, jak se na takových viaduktech dají dělat hezké stanice vlaků.

+9/0
4.9.2015 10:02

M76i35c74h51a14e27l80a 22L14h83o27t21s75k80á 2879386508557

já myslím, a doufám, že námitky měli památkáři zejména k tomu otřesnému betonovému projektu co je ve fotogalerii.

+4/0
4.9.2015 10:46
Foto

V47o47j96t75ě39c22h 90P54a85v77l56í29k 5694361614968

Nikoli 'jedna z'. Branický most na tom není lépe. A ani nemluvím o mostu Skochovice-Měchenice.

0/−1
4.9.2015 14:37

B65o25h14u79s51l98a11v 10K27r29á54l74í69k 2351690389256

Stav mostu Skochovice-Měchenice nějak souvisí s tím, jestli pražská spojovací dráha je jednou z nejdůležitějších železničních tratí v Praze?

0/0
4.9.2015 21:29
Foto

V97o24j40t36ě10c94h 61P60a59v41l13í64k 5844231894598

Jmenoval jsem jediné dva další železniční mosty přes Vltavu směrem na jih, čímž jsem chtěl ilustrovat neutěšený stav možnosti vlaků přejet Vltavu u Prahy celkově. Je ale pravda, že směrem na sever je to lepší, most v Holešovicích, poslední na dlouhou dobu, je na tom relativně dobře.

+1/0
4.9.2015 23:27

P77a24t72r34i70k 13Š47e46b95e57s19t67a 4263842606175

CO BY BYLO V PRAZE, KDYBY PAMÁTKÁŘI EXISTOVALI V 10. STOLETÍ...

pole, louky... asi tak 1/3 pražského hradu a cca 1/2 vyšehradu... jinak skoro nic...

+7/−3
4.9.2015 9:58
Foto

V28o13j70t22ě31c69h 64P29a51v28l91í67k 5974441424158

Je to těžké. Vezměte si, jak třeba dopadlo historicke centrum Londýna: 

https://rdcpub.files.wordpress.com/2013/05/dsc1475.jpg

Nakonec to nevypadá tak zle, Londýn bylo vždycky město pokroku, ale v centru Prahy si takovéhle prorůstání historické a moderní architektury představit nedokážu.

+1/0
4.9.2015 10:05

R63a25d90o20s95l13a54v 93K75l93a40u52d85a 5934438734792

A co se zeptal jinak? 

CO BY BYLO V PRAZE, KDYBY PAMÁTKÁŘI NEEXISTOVALI VE 20. STOLETÍ...

+9/0
4.9.2015 10:13

J94a45n 80N52o77v37ý 3178583529827

Zlo každé "historické" tzn. 20 let a více stavby - památkáři.Pamatuji si na 3000 lidí kteří kvůli těmhle neumětelům nemohli mít přes 10 pořádná okna protože ty stará jsou památková a i když jsou to domy hlavně na bydlení, tak bylo fuk, že tam jde zima a zatéká,hlavně šlo o to každý nový návrh oken pomluvit a zhatit....

+1/−2
4.9.2015 9:54

T51o21m79á47š 60B25a13l13v11í93n 1500215242582

Z článku není patrná jedna podstatná věc a to je  jakou bude mít životnost současný most po případné opravě v rámci výstavby dvojčete. Aby se nestalo že  dostavíme dvojče, ale starý most se bude muset stejně zbourat, nikoliv za 30 let ale za 50 let. Prodloužení životnosti o 20 let nemá moc významu, a bylo by lepší starý most zbourat a postavit repliku, která bude širší.. Pokud by se ale životnost prodloužila výrazně třeba o 100 let) tak jsme určitě pro zachování současného mostu a dostavbu dvojčete.

Navržená zastávka je nesmysl a hnus do panoramatu Vyšehradu a kubistických domů pod hradem zasadit tohle. Nechápu proč si autoři nehrají s oživením Nádraží Vyšehrad, které je jen pár set metrů a vytvoření přímé pěší spojnice (třeba dřevným mostem podél kamenných oblouků) s Výtoní..

+8/0
4.9.2015 9:53

R76a45d36o39s22l43a56v 84K27l86a12u98d61a 5624848864822

V podstatě neomezenou. Může tady být stovky let.

0/0
4.9.2015 9:56

A60n52d29r13e82j 94O55l78e36k81s89a 3425791397831

Důležité je, aby výstavba nového proběhla bez přerušení provozu na starém. 

Nádraží Vyšehrad je dávno prodáno developerům.

+1/0
4.9.2015 10:14

D30a31n75i42e11l 77T45ů19m36a 8655922911456

Most to má za sebou... je to ocel, nebude tu věčně...

proč ale kuli tomu, že ho budeme muset zbourat, vybudeujeme novej, jenom na 1/2? aby se za dalších 50 let zboural stejně a postavil novej...nevýjde to trochu draho? 

zbourejme to a postavme nový o 5 metrů širší a na vlas stejně provedený!

zbourejme oblouky a postavme přesně stejné o 5 metrů širší... 

Žádný beton, ale klasika, kámen, ocel, nýty... prostě tradice, co přežila víc jak jedno století, né nějaká betonová unifikovaná a hlavně co nejlevnější odpornost... 

A taky by jsme se o ten kus umění a architektury, mohli podle toho starat.

proč se tady všechno musí dělat na 1/2?

+7/−1
4.9.2015 9:43

R61a63d50o28s24l20a88v 67K94l55a92u49d79a 5604858604652

Ocel tady bude "věčně". Tedy pokud o ní bude dobře postaráno.

+2/0
4.9.2015 9:45
Foto

V52o47j57t28ě77c39h 86P52a84v15l24í42k 5924461884138

Už nebylo. Třeba ty dilatační pojezdy jsou v naprosto tragickém stavu. I tak z toho současného mostu použijí maximálně polovinu dílů.

0/0
4.9.2015 10:01
Foto

V20o26j72t41ě71c27h 69P49a25v35l75í81k 5914301264598

Jsem pro. S tím, že díly, které jsou v dobrém stavu by se mohly zrecyklovat. Včetně kamene.

0/0
4.9.2015 10:02

P58e69t23r 55H44a26r83i34p62r74a38s14a73d 34H11a19j14i46č 8683440224287

Nýtovaná technologie  je natolik pracná, že dvojče vedle určitě nýtované nebude. Mohou se maximálně použít šroubované napodobeniny. Klasické nýtování je dosti náročný proces a protože se nýty nýtovaly za tepla (jsou rozpálené na předepsanou teplotu), technologie nebyla z hlediska pevnosti materiálu úplně stoprocentní. Nýtů proto musí být mnohem víc, než kolik by jich bylo, při použití normovaných, kvalitnějších spojů.

0/0
6.9.2015 0:14

I93v34a76n17a 12N51e62j15e60d63l88í63k83o33v32á 6428684933413

Tak ty fotky jsou některé šílené.

"Dlouho neudržovaný most chátrá". Tak tomu moc nerozumím. To je jak kdyby ho připravovali na demolici a pak se někde obměnilo nějaké vedení a nebo se někdo vzbudil a zjistili, že most se musí ponechat. Jenže už je tak zdevastovaný zubem času, že bude lepší jej nahradit totožným, ale širším.

Snad každý zná tu story, že ten jistej most v Ámerice natírají pořád dokola, když skončí na jedné straně, na druhé můžou začít. Jak je možné, že s tímhle naším pražským mostem nikdo nic nedělal. Je s podivem, že ještě nikdo ten most neuzavřel, některá místa dle fotek jsou pěkně zrezivělá...

+2/0
4.9.2015 9:31

P48a78t95r87i64k 74Š90e34b66e76s54t60a 4813472396755

myslíte Golden Gate ;-D;-D Nenatírají jen tento most, ale starají se takto o všechny mosty...

+1/0
4.9.2015 10:00

J88a77n 36D23l42o70u56h24ý 8746250193500

Památkáři by nejraději všechno zakonzervovali, ochranáři by zase nedovolili nic nového stavět.... Kam by došel pak vývoj? 8-o8-o

+1/−4
4.9.2015 9:21

R76a85d71o77s74l12a73v 49K96l45a22u41d21a 5264948374152

... a developeři by zase nejraději všechno zbourali.

+10/0
4.9.2015 9:23

J13a16n 26D53l57o42u63h41ý 8796970763310

proto je potřeba najít rozumný kompromis, ale ne na úkor občanů.

+4/0
4.9.2015 9:25

R81a23d48o65s49l56a79v 15K76l84a78u73d88a 5774528654932

Fakt si myslíte že jde někomu o občana? ;-D

+3/0
4.9.2015 9:26

J12a26n 74D28l18o70u18h92ý 8956290523170

To v dnešní době občas pochybuji (a to ze všech dotčených stran)

+1/0
4.9.2015 9:27

J45a94n 13Č95e28k24a31l 7729755704684

Nezkapacitnit most je blbost, a zakazovat zastávku na Výtoni ještě větší.

Jediné, co musím tomu architektovi přiznat je nápad s vedením dálkových spojů přes Vršovice a Krč - kilometricky to vyjde nastejno, jen by se musela ta v současnosti jednokolejná trať zdvojkolejnit a narovnat, aby se zvýšily rychlosti. Možná i ztrojkolejnit, když se tam má vejít i Esko od Radotína na Hostivař a zahustit osobní doprava směr Zbraslav.

+4/0
4.9.2015 9:20

R25a32d38o27s37l52a64v 78K89l97a46u76d81a 5124128724512

To jsem zvědavej, jak to projde u místních... Když si vzpomenu na "rychlodráhu" na Kladno.

+2/0
4.9.2015 9:22

J39a71n 53Č37e36k96a40l 7899745764704

Já přesně v tom místě bydlím, takže mohu s klidným srdcem říct, že je úplně jedno, jestli v tom zářezu bude jedna nebo tři koleje, jen by se místo šikmého zářezu stavěly třeba opěrné stěny... Plus by nebyl problém to zastřešit a udělat nad tím zelený pruh... 

Jediný kritický bod je tunel za mostem Inteligence, který je jednokolejný,a  tudíž by se musel asi stavět nový...

+1/−1
4.9.2015 9:24

R62a30d91o27s40l56a59v 95K79l53a80u50d41a 5504628194972

A jste si jistý že to řeknou i ostatní obyvatelé? Nebo budou chodit s transparenty před radnici.

0/0
4.9.2015 9:25

J28a31n 93Č26e51k78a43l 7149265414874

Tak vyloučit to samozřejmě nejde, obzvlášť u "profesionálních stěžovačů". :-)

Nicméně je to fakt celé v zářezu od Vršovic až za Kačerov, s nulovou bytovou zástavbou, všechny stavby blízko jsou garáže apod... A od Krče dál je to zase vyvýšené a také mimo zástavbu, až k mostu... Ale za ním bohužel ten tunel a ostrý oblouk...

0/0
4.9.2015 9:35

P34a96t37r61i74k 92Š25e68b16e29s45t34a 4513152916965

V Braníku postavit rychlodráhu... to se zelení zvencnou - mají tam základnu ;-D;-D;-D

0/0
4.9.2015 10:02

J58a31n 22D86l73o87u42h70ý 8536820543210

ten most má místo na dvě koleje.

0/0
4.9.2015 9:25

J51a58n 23Č23e25k71a70l 7829265294744

Most ano, ale mluvím o tunelu, ten nemá. Při stavbě tehdy tuším narazili na vodu nebo tak něco...

+1/0
4.9.2015 9:27

J47a34n 93D12l78o81u96h51ý 8206580803830

tak to je možný.

0/0
4.9.2015 9:28

R81a14d54o24s45l64a65v 18K90l48a14u27d57a 5154318194792

Místo ano. Dokonce tam dvě koleje byly. Jenže statika mostu takový provoz nedovoluje.

0/−2
4.9.2015 9:27

A19n80d39r55e74j 61O78l85e62k88s55a 3415431627691

Není jednokolejný. Je v něm ale jen jedna kolej... stejně jako na navazujícím mostě "inteligence".

0/0
4.9.2015 10:22

P41a19v69e56l 34M28a60t20o83u97š30e76k 5540737598874

Já si také myslím, že je to celé utopie, aspoň na nejbližších 30 let.

0/−1
4.9.2015 10:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.