Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozbitá okna, zničený radar. Let airbusu v USA zhatilo krupobití

Silná bouře s krupobitím v sobotu přerušila let amerického Airbusu A320. Kroupy poškodily okénka kokpitu a vyřadily z provozu meteorologický radar. Letoun se 130 lidmi na palubě musel nouzově přistát. Díky skvělé reakci pilotů se lehce zranil jen jeden člověk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a53r92o25s71l43a46v 16M63o83u53č48k64a 3617127908879

Já když vidím tu fotku, tak si musím položit otázku: Když obyčejné kroupy takhle promáčkly čumák letadla, jak je to možné, že podobně měkké letadlo proniklo v září 2001 hustou strukturou ocelových nosníků do dvojčat jako po másle?

0/−21
10.8.2015 9:50

P91e56t64r 56U66r25a38m 1292700553697

Ja myslim, ze si tam ten cumak promacklo taky

+22/0
10.8.2015 9:57

J69a32n 20N10o77ž87i58č55k27a 1680865719653

to myslíte vážně nebo jenom trolujete ? doufám, že to druhé

+7/−1
10.8.2015 9:58

O69n95d65ř39e29j 11K98o42l39á88ř 1453435413251

Neproniklo do dvojčat jako po másle, neboť v tom případě by stejně "po másle" proniklo i ven z dvojčat a pokračovalo by nerušeně dál v letu, možná s nějakým tím prasklým oknem ;-D

+2/0
10.8.2015 10:00

Z52d37e63n95ě10k 86P76o46l41á73š53e69k 1768135553721

Tohle je Airbus, do dvojčat naletěl Boeing ;-D (na hloupou otázku hloupá odpověď)

+12/0
10.8.2015 10:03

O28n15d84ř97e86j 70K59o97l98á69ř 1563365403421

Moučka by mohl dělat Airbusu reklamu.

+1/0
10.8.2015 10:04

T73o66m45a72s 15H27a63b71a86l83a 8877325634903

Ten čumák je kryt radaru a ten nemuže být vyroben z kovu.

+5/0
10.8.2015 10:16

P85a59v33e95l 85O65d69r40a57z43i37l 6814779647950

Protože ten čumák je ultraměkkej, na rozdíl od kabiny, křídla a hlavně motorů...

+2/0
10.8.2015 21:11
Foto

V40l40a50s15t98a 10C86o33u13f96a38l 7197559289115

Hezká práce. Už tu prosím nepište, že přistál autopilot. Tak to skutečně není. Autopilot neumí přistávat. Mám z autopilotů sice jen státnice, ale když vidím některé zasvěcené komentáře, tak půjdu asi vrátit diplom.

+5/−10
10.8.2015 9:10
Foto

P19e63t16r 67J22a49n45o60v49s74k71ý 1428180122458

utopilot uz dnes pristat umi! Jen se nesmi nekde pouzivat, cetl jsem to zrovna nedavno! Bohuzel nemam zdroj, ale nevim, jestli z toho mate statnice, jestli vam neco neuteklo! Pri zadani autopilota a pristavani v google vam nabehne seznam jak blázen!

+7/0
10.8.2015 9:15
Foto

V33l49a97s74t55a 53C47o26u64f90a97l 7357309979575

Já jsem autopiloty zalétával a ILS také.

0/0
10.8.2015 17:57

P55a23v22e56l 33J72i75r20s52á56k 9939786107407

Dobrý den. Tak asi vraťte diplom resp. v jakém roce jste dělal státnice? Pro příklad třeba toto: http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=660&start=15

+4/0
10.8.2015 9:38

M36a66r77i30o 67T73r87n21k80a 6710563718460

Ale prd ma statnice z autopilota. Jedine možno z toho ktorý sme zapinali aj mi ked sme vychdzali z hospody:-)

0/0
10.8.2015 12:10
Foto

V51í76t23ě23z25s61l90a28v 57K30o61t 5784716567

Vlasta, můj bývalý kolega ve společnosti Honeywell (B787 - Dreamliner), se kolem letadel, pilotáže i vývoje, pohybuje na téměř celý profesní život, posměšky nejsou na místě.

0/0
12.8.2015 21:20

M39a55r28i61o 73T47r84n37k34a 6300153618340

Tak dajte nejaky link ze s autopilotom sa neda pristat.

0/0
12.8.2015 21:28
Foto

V69í44t42ě49z98s61l35a34v 43K38o43t 5784276197

Co já, já tomu nerozumím, vyvíjím elektronové mikroskopy :-) Vygooglit se dá ledacos, ale co je pravda a co ne..., navíc určitě hodně záleží na typu letadla, jeho avionice...

0/0
12.8.2015 21:56

M22i78c45h26a51l 95P26a58d64ě61r20a 7820342600237

ILS CAT 3,autoland běžně.

+7/0
10.8.2015 10:11

R51o92m18a62n 37K31e82ř24t 5796611274451

Na jedničku to asi nebylo že?

+1/0
10.8.2015 10:58
Foto

V32l95a26s83t82a 56C37o72u58f87a13l 7627659189205

Bylo

0/0
10.8.2015 17:58

P78a79v39e26l 37O73d20r90a45z35i25l 6894869387630

Na ponorce k-84, které velel váš kámoš, v suchým doku, že?

+1/0
10.8.2015 21:12

M64i63c33h59a92l 62C48h77a36l35u95p87a 6648630889543

Z jakého roku? Jestli to je ze dvacátých let, tak to už asi nebude úplně aktuální :-). Jednou jsem letěl a pilot normálně říkal, že děkuje že jsme s nim letěli a že přistával autopilot. Nejspíš to není povolené za zhoršených podmínek.

+1/0
10.8.2015 20:26

T96o29m20á13š 43Š50t45r89i71g22n14e80r 9581677660491

Su 2 druhy krup - podla formovania: mokre, kedy voda na krupe mrzne pomaly a vzduch moze uniknut a suche, kedy je voda v mraku tak studena ze zamrzne okamzite a uzavrie vzduchove bublinky vovnutri.

Meteo radar (AWR) suche krupy nedokaze spravne detekovat ako krupy. Obrazok z twitteru je urcite zaujimavy ale rovnako nemusi ukazovat miesto kde padali tieto krupy - mohlo to byt uplne inde, kde nie je zelena farba a kade piloti podla radaru chceli lietadlo previest aby sa burke uplne vyhli.

V historii uz podobne pripady boli (Southern Airways Flight 242)

Nakoniec o tom upozornuje aj sam Airbus v http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/files/safety_library_items/AirbusSafetyLib_-FLT_OPS-ADV_WX-SEQ07.pdf :

Dry hail precipitation returns a weaker echo than water droplets

+5/0
10.8.2015 8:58

B43o93h32u49m39i16l24a 57M40a12j13e89r40o85v55á 4367551794

To bych si asi utrousila .......

+8/0
10.8.2015 8:35

M27a70r76t35i30n24a 27N43o86v80o57t67n29á 1684682557548

Hlavně, že se incident obešel jen s jedním lehkým zraněním. ;-D Prosím Vás, měli jste ve škole český jazyk?:-P

+2/0
10.8.2015 8:03

M69i40l48a25n 89B14a62r72á41k 8474543585858

R^R^R^

0/0
10.8.2015 10:50

D65a77v34i77d 49P95o72l18á73k 7173310946281

Jaká "Velmi pěkná práce, pane", když přistál autopilot? ;-D Tomu děkoval že ho zapnul jinak by bylo letadlo na dranc?

+1/−5
10.8.2015 7:59
Foto

V43l31a84s40t84a 94C16o64u37f65a23l 7617879769715

Autopilot neumí přistávat.

+1/−11
10.8.2015 9:07

D84a11v24i79d 42P50o29l72á81k 7453950326271

"Posádka proto ohlásila nouzové přistání v Denveru. To se jim s pomocí autopilota i podařilo..."

+1/0
10.8.2015 9:50

J30a71n 70B63l98a58ž13e33k 1722541808816

To dáme...

+1/0
10.8.2015 7:52

P27e23t22r 39P59e55t84r 7402580190272

Měli se té bouřce vyhnout. Proč se tak nestalo?

+7/−1
10.8.2015 7:51

J28a29n 39F41i23a57l12a 7944887715889

Protože měli zničený meteoradar.

+2/−4
10.8.2015 8:13

M44i64c94h59a61l 39C72h48a21l56u43p96a 6258370179423

To byl ale asi až následek. Kdyby tam nevletěli, tak se to nestalo. Ale třeba meteoradar nedetekuje všechno nebo se vyhnout nedalo.

0/0
10.8.2015 20:28

L32u89b21o91m67í20r 53S51a43z69e26č88e74k 7699598915193

Podívej se na meteozáznam. Snažili se proletět mezi dvěma systémy!

+2/0
10.8.2015 8:20

K37a78r56e44l 98M92a54r66e20k 5975702843312

No nečekal jsem, že se po ránu u takového článku zasměju:)... "zazmítala", "šlehaly"... to jsou výrazy panečku :D:D

+2/0
10.8.2015 7:16

B24o13h16u25m79i15l76a 79M31a33j20e52r25o91v23á 4837721504

zazmítat je skoro jako vydodatV

+2/0
10.8.2015 8:36

L96u50k87a86s 58V59o96n32d95r65a35c56e22k 7825653224546

Tak hlavne by do podobne boure vubec nemeli vletnout. Kazdopadne oblast kolem Denveru a Skalistych hour je znama silnymi turbulencemi a vetsinou je to jak na horske draze

+3/0
10.8.2015 7:14

M22i81l59o89s 53V24a39l16y 8546452907822

Ridici vez asi vubec nekomunikovala s letadlem. Ti meli nejlepsi prehled o pocasi v oblasti a zavcasu meli letadlo odvratit na jine letiste. Vsech 130 lidi na palube mohlo zar^vat.....  :-/

+6/0
10.8.2015 7:09

A11n41d82r47e56j 72O43l42e37k54s55a 3275561197211

Dobrej obrácenej háček R^ :-)

0/0
10.8.2015 14:59

P54e73t21r 37N85ě13m46e10č11e23k 1592524362583

Respekt!

+4/0
10.8.2015 7:05

J79a14r24o16s49l93a34v 51Z19a64p20l32e78t27a67l 9357418432446

klobou dolů páni piloti - jste machři na pravém místě...R^

+1/0
10.8.2015 6:36

J13o84s42e42f 18S15v79o63b41o81d34a 7956302179834

pokud se ovsem nezjisti, ze piloti ignorovali radar a vleteli do centra bourky diky lehkomyslnosti ci amaterismu. to by jejich hrdinnou auru ponekud zredukovalo

+8/0
10.8.2015 6:52

I56v50a41n 21B17a24z85i12k64a 8553266634339

Nejen radar! Tyto anonálie jsou hlášeny a piloti před nimi varováni. To nebyla náhoda. Více to vypadá na hloupost, či neschopnost pilotů. Zajímá by lyla zpráva o incidentu. ...Třeba někde někdy bude.

0/0
10.8.2015 10:13

M29i41c74h80a26l 17S33t73r47a70k16a 7100680394923

treba tady, casem

http://www.jacdec.de/airline-safety-ranking-2015/

0/0
10.8.2015 10:21

D69a84v68i88d 25P93r69o27c93h30á36z30k26a 5814765867903

Asi bych se po.ral byt tam

+8/0
10.8.2015 6:31

J50o55s44e98f 16D52r79o23b82n20í19k 7792355205476

Jaký "čumák"? Spisovně je to čenich. Pardon - příď. Letadlo má příď ( od tohoto např. příďový podvozek) a ocas (např. ocasní plochy).

+5/−6
10.8.2015 5:45

M83a92r41t79i86n 37S47m39a58h24a 4796607883851

Pane, já mám taky ocas, byť již poněkud ochablý:-/

+5/−2
10.8.2015 5:49

J16a90n 69H83o24r59s22k94ý 2926630417885

Plusy přibývají, že?:-) Přesně v souladu s heslem: "Nic nepotěší člověka víc než neštěstí druhého!" ;-D

+3/0
10.8.2015 8:37

M74a41r82t59i47n 68K19r87a45l 7333500963107

Cenich, nekdy tez morda. Kroupy poskodily mordu letadla.

;-)

+4/0
10.8.2015 8:04

J62a12n 26H84o84r35s91k89ý 2366760297495

Pane, velice se mýlíte. Čenich je, převedeno do lidského obličeje, nos, ovšem morda jsou ústa. :-)

+1/0
10.8.2015 8:29

M94i20c60h34a87l 10M77a47c96h61e16k 1554982764219

I vy se mýlíte. Morda je název tlamy u šelmy.

0/0
10.8.2015 9:25





Najdete na iDNES.cz