Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slabinou železnice jsou výpravčí a přejezdy, míní šéf Drážní inspekce

Železniční tratě v Česku nejsou tak bezpečné, jak by mohly být, naznačuje generální inspektor Drážní inspekce Roman Šigut. Rezervy vidí zejména na přejezdech a ve vypravování vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10a53v28e20l 12K90o20v67á48ř 6827747809550

"Slabinou železnice jsou výpravčí a přejezdy, míní šéf Drážní inspekce". A potom ještě koleje, lokomotivy, vagony, napájecí trolej.vedení, strojvedoucí, údržbářské čety, průvodčí,  vlakvedoucí a báby s košťaty a kbelíky co mejou vlak, kterej neprošel mycí linkou... Apropó - od doby kdy Tatcherová /obecně známá to vosoba/ prosadila privatizaci železnic převážným argumentem "úspory", počet nehod na britských tratích se zvedl přibližně třikrát.....

+1/0
11.8.2015 11:43

R10a23d11k82o 82K49ř36i32v21á32n35e66k 7690673475790

1. Slabinou iDnes jsou editoři, vymýškející zavádějící titulky.

2. Slabinou železnice nejsou výpravčí, ale to, že nejsou výpravčí. Jejich rušení a nahrazování technikou je logické a rozumné, ale bohužel mnohdy předčasné, pokud ta technika není na odpovídající úrovni.

3 . Slabinou železnice je dále Drážní inspekce, kde se ve vedoucích funkcích vyskytují lidé vzdělaní v úplně jiných oborech a ještě to považují to za svou přednost. Pan Šigut, který v článku hovoří, má vzdělání pedagogické. Pro jeho náměstka jsou lidé s technickým vzděláním, třeba z ČVUT, jen študovaní nádražáci, jak píše ve svých zlostných reakcích v diskusích.

+5/−2
9.8.2015 21:19

R77a62d83k40o 79K31ř43i33v32á91n83e31k 7490803335240

Ale pane Kučero..., máte pravdu, skutečně, tím náměstkem jsem myslel Vás... Oproti Vaší minulé reakci dřevorubecké úrovně tentokrát jenom mínus.... Je to pozitivní posun. Děkuji Vám za vstřícnost.

+1/0
11.8.2015 7:54

J90a42n75a 64B75r42e90j48c49h92o88v31á 5927538423324

Kdyby všichni dělali co mají a dodržovali předpisy, tak se budou řešit jen vzácné případy selhání techniky, tomu se bohužel nikdy nedá na 100% zabránit. Vytrácí se zodpovědnost, za sebe, za lidi okolo sebe atd. Své sehrává i zaměstnavatel a neustálé šetření. Takže na lokomotivách, v autech i dalších pracovištích jsou nevyspalí a unavení lidé a výsledek se dostaví. Pak je najednou čas i milióny na opravy, přitom prevence by přišla na třetinu.

+4/0
9.8.2015 15:59

J72i87r70i 29D89v49o75r77a78k 7770609894656

Slabinou je, že na trati kde se jezdí 160km za hodinu jsou přejezdy.

+2/−2
9.8.2015 14:49

J14a81n39a 97B21r74e37j91c81h13o45v71á 5457908853424

Jak to chcete udělat, když koridor vede přes celou republiku?

+1/0
9.8.2015 15:53

J21a39n 77P59a60v58e61l20k13a 3337511664961

Myslete v 3D.

+1/0
9.8.2015 18:34

P84a97v80e10l 81O44b21d58r32ž81á78l15e40k 6896844358572

Což předpisy dovolují. Proto se také pendolina loudají 160 i když umí 230.

A buď můžete ty přejezdy zrušit, ale to budou řvát lidi a obce kolem. Nebo z některých udělat mimoúrovňově křížení a to stojí moc a leckde na to není ani místo.

A ty ostatní zrušit viz první možnost.

Takže pokud na koridoru necháte jen ta křížení, která lze fyzicky postavit a jen tolik, na kolik jsou peníze - zrušíte nějakých 80-90% přejezdů a k tomu nedají obce souhlas.

+2/0
9.8.2015 18:47

P54a57v88e45l 67S47k81l40á15d55a29n29ý 7941867339693

Tvrzení, že "mimoúrovňové křížení stojí moc", mi přijde jako taková veřejně ohraná chiméra bez souvislostí. Ano, nadjezd či podjezd stojí obvykle několikanásobně více, než přejezd, krásný přejezd pořídíme již za deset miliónů. Ale napadlo někoho, že přejezd vydrží cca 20 let, kdežto nadjezd i 100 let a vyšší stavební náklady se tak vrátí? Nemluvě o ztrátách z nehod - za jednoho nebožtíka aktuálně počítáme se společenskou ztrátou 18 miliónů korun. A už vůbec nemluvě o dalších indikátorech, jako je např. plynulejší provoz na pozemní komunikaci a odstranění zdržení silničních vozidel u přejezdů, i to jsou náklady (mzdy řidičů, odpisy vozidel, delší dodací doby...), které je možné finančně vyjádřit. Otázka, jestli to tvůrci koncepcí chtějí - "ušetřit je třeba teď a nikoli v horizontu desítek let, náklady na auta a posádky ať si platí kdo chce, ztráty z nehod zaplatí pojišťovny, nás problém netrápí, atd.), Je to jen otázka způsobu nahlížení a způsobu kalkulace.

+1/−1
10.8.2015 10:25

S93l96a15v63o70m62í56r 73Š82t88ě57p98á53n 1298674752834

je to pravda, jenže takto rychle tam jedou dva vlaky nebo dva páry za den ostatní se šine 60-kou

0/−1
11.8.2015 13:52

B54ř78e92t76i60s27l59a97v 69Š76í87m90a 9384371932

Slavomír Štepán

Není to pravda!Trate jsou zabezpecené správne dle norem.

Dalsí vlaky jezdí samozrejme vyssí rychlostí nez 60, to si pletete s lokálkami.;-D

0/−1
14.8.2015 11:08

R55o44m46a92n 79J70e86s90c11h25k61e 9778885827855

Podle zdravého rozumu nejsou. Na hlavní trati koridoru , kde je provoz vlaků za sebou je to špatné. Úrovňové přejezdy by tam neměli být. Na dálnici také nemáte předchod pro chodce. Pokud vidím na vedlejších tratích široké peróny a nadchody - a na hlavní trati nikoliv, tak si normy strčte za klobouk. Komunisté otevřeli v roce 1953 trať Brno - Havlíčkův Brod. Všude podchody či nadchody. Třetinový provoz než na koridoru Brno - Česká Třebová. ODS v roce 1996 nepostavila podchod či nadchod ve stanici Rájec - Jestřebí. Tam přejeli od té doby 18 lidí. Je mi jich líto, i těch co museli čekat ve vlacích , než to ODBORNÍCI vyšetří. To byli stovky lidí.

 Já raději platím holce autobus do školy aby se tomu nebezpečnému nádraží vyhla. Když jste u těch norem, bezpečností pruh se maluje ve vzdálenosti 80 cm od kraje perónu. Kde jsou ty pruhy na perónech širokých 140 cm ?     Ve 4.rozměru či vzduchoprázdnu.

0/0
16.8.2015 7:09

M84i87c52h44a49l 18M39a91l42á78t 6546642100850

Zrušit výpravčí je krokem zpět.

+7/0
9.8.2015 14:12

A67n81d54r60e63j 53O18l82e74k95s22a 3675861917611

Gró toho problému je, že vládnou ekonomové a to je průšvih. Ekonomům je třeba naslouchat, ale nikdy nesmí dostat rozhodovací pravomoce nad rámec účetnictví.

Ekonom je v podstatě omezený člověk s vysokým sebevědomím. Když dostane možnost, rozprodá klidně i ornou půdu na velkosklady, zruší zemědělství a řekne, že ty potraviny můžeme přece nakoupit.Rv

+11/0
9.8.2015 12:47

M98a48r70t25i83n 91Z10l48e92s87á84k 9264512135238

Jak drahé by bylo,kdyby v okamžiku spouštění závor začaly současně ze silnice vyjíždět hroty na principu zastavovacích pásů?

+2/−2
9.8.2015 12:39

B35o16h85u15s43l42a17v 27K35r38á76l11í23k 2561310809316

Není jednodušší a levnější ty kamióny rovnou odstřelovat pendolínem? Ovšem připíchnout ten kamion na hroty, aby z přejezdu nemohl odjet, je také velmi geniální nápad.

0/0
9.8.2015 12:41

M46a40r43t40i83n 49Z26l93e66s43á60k 9714772375668

Odjet se dá i s prázdnými pneumatikami,ale bude-li řidič vědět,že to hrozí,věřím,že by si to každý rozmyslel.

0/0
9.8.2015 12:44

P78a60v70e16l 81O81b58d29r90ž31á44l85e17k 6896864908702

A k čemu by to bylo? Neznám případ, kdy by někdo projel již spuštěné závory. A jejich spuštění trvá pár sekund.

+1/0
9.8.2015 18:49

J16a63n 78Z21e69m82a51n 8666692204752

Že neznáte žádný takový případ ještě neznamená, že se to nestalo.

0/−1
9.8.2015 20:36

P97a55v54e57l 11N20o32c61a84r 6259989486865

Kolik vám je měsíců že takový případ neznáte? ;-D;-D;-D

0/0
18.8.2015 19:11

J21i51ř19í 48K62o19v13a78ř51í88k 5640230574549

Název článku je zavádějící, slabinou nejsou výpravčí, slabinou je management, který většině výpravčích zakázal vypravovat vlaky. Drážní předpisy byly psány zkušenostmi a "krví", jen pár "pánů" to ještě nepochopilo. Až se zruší výpravčí úplně a vlaky se budou řídit na dálku z jednoho místa, zvláště na tratích,  kde je spousta přejezdů a stanice bez podchodů, to teprve začne "legrace".

+9/0
9.8.2015 12:35

K19a77r29e49l 21D70v82o30ř44á75k 7869834957678

Největším problémem přejezdů jsou směšně nízké tresty pro řidiče. Pokud budou tresty tak "bolestivé", že si nikdo ani nedovolí ingnorovat červené světlo na přejezdu, bude to první krok k řešení problému. Proč by ale politici zpřísňovali tresty v automobilovém provozu, když sami nedodržují nic z vyhlášky o silničním provozu.

+11/0
9.8.2015 11:35

J35a15n 55P17a25v90e10l27k73a 3127131594171

Bohužel se tato hloupost rozšířila i mezi politiky. Prevevence, to je především kontrola. Když každého při projetí zastaví bez pokuty, problém zmizí. Když za to bude trest smrti, ale žádná kontrola bude tu problém stále.

+2/−1
9.8.2015 11:44

P95e55t66r 88B43u52r64d22a 3830655749867

Nevím, jestli bez pokuty, ale centrální evidence, poprvé třeba napomenutí, podruhé tisíc, potřetí deset tisíc, počtvrté sto a doživotní zákaz řízení. První tři třeba během 5 let, pak každé tři bezproblémové roky jeden ubrat.

+2/0
9.8.2015 17:43

J77a14n 89P17a42v61e77l22k45a 3537461434571

Jj. Ale když ty pokuty nikdo nikdy neudělí (kromě nehody - jenže nikdo si nepřipustí, že právě jemu se může stát), tak je výše trestu irelevantní. Všude na škole se učí, že trest a vymahatelnost musí působit společně, jedno bez druhého nefunguje.

0/0
9.8.2015 18:32

B97o66h54u90s13l26a46v 60K63r85á73l77í85k 2521410419546

V situaci, kdy 95 % řidičů automobilů předpisy porušuje zcela soustavně (a ten, kdo je dodržuje, je považován za zdržujícího podivína), bude chyba zřejmě i někde jinde než jen v nízkých trestech za porušování.

+4/0
9.8.2015 12:36

K50a49r80e29l 46D85v19o20ř40á50k 7349474707528

Je to samozřejmě chyba morálky celé společnosti. Kdo je morálně na takové výši, že si uvědomuje, koho dalšího může svým chováním ohrozit, tak ten přísné tresty nepotřebuje, ani nepotřebuje, aby ho někdo kontroloval atd. Jsou mezi námi, ale tací, co nemají žádnou morálku, žádnou sebekontrolu, jsou nepoučitelní ze svých vlastních chyb a pro ně musí existovat systém přísných trestů, protože nic jiného na ně neplatí. Naopak nízkým trestům se jenom vysmívají a jejich porušovaní považují za naprosto normální vzorec chování.

+3/0
9.8.2015 13:01

B19o32h41u44s85l20a31v 79K48r38á35l23í28k 2261380559186

Nějaké vzorce chování mají i ti, kteří vymýšlejí zákony a předpisy, i ti, kteří rozhodují o umístění dopravních značek, ba i ti, kteří udělují ty přísné tresty. Nikdy tomu nebylo a nebude tak, že by existoval nějaký geniální, prozíravý, spolehlivý a morální systém, který by dohlížel na nemorální a nepoučitelné jedince. Ten systém je tvořen stejně nemorálními, nepoučitelnými a neodpovědnými lidmi jako jsou ti, kteří jsou tím systémem ovládáni. A i kvůli tomu mají ty předpisy tak malou autoritu.

0/0
9.8.2015 13:12

J46a80n 90P13a95v61e37l60k79a 3447801724751

Slabinou železnice je ČSD. Moloch, který se od totality nezměnil.

0/−10
9.8.2015 11:29

B21o23h92u43s63l54a54v 17K54r30á32l69í10k 2521930339676

Máte na mysli některou z těch 6 největších nástupnických společností a organizací?

+2/0
9.8.2015 12:40

J80a83n 42P87a66v78e48l23k70a 3137831164751

Ne. Mám na mysli to, že se doopravdy nezreorganiovali a přetrvává tam styl práce z doby totality. Stejně jako u pošty, některých malých textilek, strojíren apod. (přibudou mínusy od pošťáků, děkuji, ale je to tak).

0/−5
9.8.2015 12:44

B49o17h72u26s22l30a84v 62K83r11á10l90í59k 2671420949196

A atomová elektrárna, kde pracuje Homer Simpson, je podle vás taky přežitkem z doby totality?

+2/0
9.8.2015 13:14

J43a37n 21N51e98š87p43o33r 4556238936502

Ano? A vy tam pracujete, že to tak dobře víte? Myslíte, že SŽDC, ČD a ČD Cargo, abych jmenoval jen ty největší nástupnické organizace, jsou jedno a totéž? Uveďte pár příkladů, jakým způsobem se pracovalo před reorganizací a jak se pracuje nyní u těchto firem, když jste tak znalý poměrů....

+3/0
9.8.2015 18:02

O83n51d33ř48e54j 82P62a37r35ý81z12e81k 1404965824418

Výpravčí zvedne "plácačku"? To snad nemyslíte vážně. Vlaky se vypracují a neplácají (plácají se holky přes zadek). ;-D

+5/0
9.8.2015 11:25

O95n16d20ř16e27j 60P68a55r93ý33z50e28k 1384915654168

*Vlaky se vypravují, je to tedy výpravka.

+3/0
9.8.2015 11:25

B89o21h98u58s75l52a15v 84K79r67á83l61í34k 2391210129146

A ta výpravka v našich zemích nemá podobu hůlky ani podobu praporku, ale podobu plácačky. Což ovšem mozek nádražáka, podle kterého vlaky nezatáčí, ale obloukují, nemůže pochopit.

0/−5
9.8.2015 12:43

P11a37v49e12l 87O33b33d81r76ž53á30l41e43k 6976434258942

Plácačka je leda na mouchy. Výpravka je terčík s držadlem.

+4/−1
9.8.2015 18:52

B91o28h96u33s65l52a11v 35K35r58á75l17í31k 2641220489246

Terčík je leda na střílení. Viděl jste snad, že by někdo držel skutečný terč v ruce na držátku?

0/−2
9.8.2015 23:42

B37ř63e26t14i12s87l75a76v 97Š98í83m52a 9464681502

Bohuslav Králík

Zeleznicári mají slova - oblouk, výpravka, návestidla atd. jako dané oficiální odborné výrazy, stejne tak jako jsou odborné výrazy ve zdravotnictví a dalsích oborech. Na tom nemá nekdo nezúcastnený a neznalý co kritizovat!

To ovsem mozek diskutéra, nejspís ekonomického oboru, nemuze pochopit!;-D

Vám bych doporucil zapamatovat si, ze i pro vás platí obecne dané predpisy a pravidla jako pro kazdého jiného:

- cervená je stuj !!

- první pomoc je povinen poskytnout kazdý clovek dle svých schopností a mezi to patrí zavolání i záchranky, policie, coz jiste zvládne i méne schopný jedinec jako vy. Dobre si pamatuji, jak jste se kvuli tomu hádal na jiných diskuzích!

0/0
14.8.2015 13:29

R45o38m46a91n 14J79e45s84c47h76k61e 9738565747555

Tento stát není schopen pořádně označit ulice a domy. V 90 % měst a obcí chybí tabule a jsou špatně označeny domy. Ministerstvo vnitra to řešit nechce a města také ne. Kam potom volat o pomoc, kdy na náměstí nemá ani jedem dům viditelné číslo. V lednu jsem na to upozornil v Blansku a v srpnu žádná náprava. SOBOTKUV fungující stát.

0/0
16.8.2015 7:15

M88i18c92h29a70l 78P98o90h88o39ř31e56l66s53k27ý 8812881891357

nejsou náhodou nevětší slabinou želeniční dopravy blbečkové kteří neví že

čevená na přejezdu znamená že nemají lozit na koleje

+15/0
9.8.2015 11:14

M70a91r27t29i43n 43S91a78u77r 5368492240281

Přečíst si někdo jen to, že slabinou jsou výpravčí, tak tady na ně bude nadávat, ale ono je špatně, že tam už nejsou. To na to přišli brzo, když je téměř všude zrušili, chytráci.Rv

+1/0
9.8.2015 11:05

J12a52n 19F75r59o27l96í71k 6456470575614

Slabinou jsou zaměstnanci, vlaky a koleje.;-D

0/0
9.8.2015 11:08

A81u33g77u41s29t 94F72o82r30m13á63n70e87k 6595849780986

Napřed propustí výpravčí a zruší na mnoha přejezdech závory a teď je to slabina drah ? Spíš slabinou je přebujelá administrativa.

0/−1
9.8.2015 10:47

P30a64v48e25l 12O54b24d43r50ž32á71l91e63k 6346544688662

Znate prejezd, kde byly zrusene zevory?

+1/0
9.8.2015 10:54

M60a19r23i47e 58M40a76l40u97š97k87o47v87á 2989418283

jsou jichj stovky - dříve mechanické závory, dnes světla bez závor. A pak se na nich stávají nehody, protože lidé jsou na optickou překážku přes cestu zvyklí a nekontrolují si světla na kraji vozovovky - viz třeba http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/cernakronika/dva-mrtvi-po-srazce-vlaku-a-osobaku-v-tochovicich.html

(jasně se tam píše, že týden před nechodou dali pryč závory)

+2/−4
9.8.2015 10:57

P71a25v81e19l 46O78b77d63r96ž78á72l11e89k 6656774198122

Zrovna odkaz na tn.cz jako zdroj relevantních informaci je zajimavý ;)

Každopádně trvám na tom, že nenajdete přejezd, kde by dřív byla světla+závory a následně závory zrušili a nechali jen světla.

Rekonstrukce historických přejezdů, které neodpovídají normám (mechanicky ovládané závory bez světel) jsou něco úplně jiného. Takový přejezd byl zabezpečený jen křížem. Rozhodující jsou světla.

+3/−1
9.8.2015 11:13

V30i97k75t64o61r 71N33á70r84o14ž55n35ý 3949622328

Takových přejezdů máte hodně...sám jsem jich několik kdysi obsluhoval. Mechanické závory , doplněné světelným blikačem ..který začal blikat v momentu , kdy závorář vzal za kliku. 

No...a pak mechanický přejezd se zrušil , postavil se nový , automatický , ale již bez závor...

+1/0
9.8.2015 11:22

P39a73v91e19l 71O59b30d80r41ž59á49l78e67k 6756494418302

Zajímavé, v živote jsem viděl jedinný přejezd, kde byly mechanické závory a zároveň i světla. A to jsem toho viděl celkem dost.

+1/0
9.8.2015 11:54

J78a45n 66Z11e65m62a19n 8526582474602

Však taky nějak masově rozšířeny nebyly.

0/0
9.8.2015 12:19





Najdete na iDNES.cz