- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejprve je třeba zrušit třetinu přebujelých a zbytečných gymnázií a potom teprve řešit úroveň studentů
Gymnazisté ale mají ze všech středoškoláků potíží s maturitou nejméně.
Děti se rodí se stále stejnými vlastnostmi a tedy i předpoklady. Pokud je školy neumí připravit k maturitě, příčiny je třeba hledat v učitelkách, případně učitelích (pokud na nějaké škole ještě muži existují).
Pane Fričo, pravdu máte také, že úroveň některých vyučujících jde také dost dolů, respektive jejich umění něco naučit klesá, neboť být učitelem není obyčejné zaměstnání, ale poslaní a mezi to poslání patří i schopnost naučit.
Pracoval jsem v učňovském školství na úseku praktické výuky a vždy jsem se modlil, aby stroje a technologii učil dobrý pedagog, neboť několikrát tyto stěžejní předměty potřebné k ústním závěrečným zkouškám učitel, který si neudržel pořádek ve třídě a tí ani nemohl nic naučit a u zkoušek nám poté třetina žáků neudělala písemné nebo ústní zkoušky.
Díky iDnes za další přiživení stresu... Ačkoli očividně nepatřím ke studentům, kteří by měli propadnout - ze všech maturitních předmětů nejhůře 3 a to pouze jednou kvůli nemoci - tak takové zjištění mi na klidu nepřidává ani v nejmenším. Ovšem je sympatické, že mě němčina nečeká :)
Pokud by maturitu měli zvládnout všichni, pak je jednodušší ji zrušit a papír dávat za účast. Ušetřilo by se mnoho finančních prostředků - ovšem CERMAT by přišel o kšeft.
Nebylo by namístě státní maturity změnit tak, že by výsledkem maturity byl počet bodů z každého předmětu s údaji, kolik procent žáků dosáhlo na škole a kolik celorepublikově stejného a lepšího výsledku ?
Ať si podle toho vysoké školy a zaměstnavatelé vybírají, jak uznají za vhodné (a taky podle výsledků školní maturity).
U státní maturity by takto uspěli všichni. Bylo by to spravedlivější vůči žákům s horším prospěchem, nebo těm co nějak vybočují (např. talent na matematiku a co s ní souvisí a antitalent na jazyky). Mezi znalostmi na 4 a 5 je často rozdíl nevelký, zato to rozhoduje o dalším životě žáka. Náročnost státních maturit se přitom rok od roku mění.
Bylo by velmi dobré po vzoru solidních VŠ ze středních škol začít vylučovat žáky, co na studium nemají - většinu v prvním ročníku (Za toho, kdo na studium nemá, bych považoval i ty, co mají znalosti dostatečné (4) z více předmětů).
Nechť neztrácejí svůj čas (tím, co jim nejde a nebaví je to) a nemrhají prostředky a jdou dělat to, na co mají - na jinou školu, do učení, po případě do života praktického, jak se říkalo dříve.
Ti, co maturitu nezvládli, se buď neučili, anebo prostě na ni neměli. Alespoň je vidět že se maturita nedává plošně, a je "těžká",
Pokud neskončí financování škol na počet žáků, bude to s úrovní našeho školství sále horší, neboť ředitelé středních škol, kde se končí maturitou budou ke studiu přijímat ke studiu na své školy i čtyřkaře ze ZŠ, aby docílili naplnění všech tříd prvních ročníků, a jak takový čtyřkař dopadne po čtyřech letech u maturity, je snad každému jasné a to jsou ty stále se zvyšující procenta těch, co u maturity neuspějí.Není v tom třeba hledat nic jiného, neboť ředitelé v honbě za počtem žáků jsou ochotni zajistit maturitu i těm, kteří na ZŠ propadli, neboť jim umožní doplnit si chybějící rok ZŠ ve speciálním kursu. Toto se stalo na jedné soukromé střední škole ve městě kde bydlím a dcera známého se dnes prokazuje maturitním vysvědčením jako každý jiný absolvent střední školy, takž o čem je vlastně řeč..
Konkrétně v případě didaktického testu ČJ vyhráli jackpot ti, kteří se nespoléhali na to, že tam jako ve sportce něco zaškrtají a třeba se na ně usměje štěstí, ale skutečně se učili...
vůbec ... systém zaškrtávání políček je divný, nějak ho nechápu.
prostě dostaneš příklad určité složitosti a ten hezky spočítej, a uvidí se i tvé řešení
Me to rika pouze jedno, ze nejmene 25% stredoskolaku nemelo na to, aby stredni skolu absolvovalo. Takze v soucasne dobe krome toho, ze je tady mnozina nezamestnatelnych stredoskolaku s pofidernimi obory, vysokoskolaku, kteri absolvovali nejaky pseudoobor v ramci humanitniho studia, kteri maji aspon nejaky papir v ruce, tak je tady mnozina lidi, kteri mohli byt vyuceni v nejakem nedostatkovem oboru, ale proste jsou pro zamestnavatele k nicemu.
Měli jsme děsně přísnou angličtinářku, ale koho pustila k maturitě, ten ji udělal.