Diskuze

Maturitu nezvládla na jaře téměř čtvrtina těch, kdo ji dělali poprvé

Úspěšnost maturantů se znovu zhoršila. V jarním termínu státní část zkoušky nezvládlo 24,3 procenta středoškoláků, kteří ji skládali poprvé. To je v porovnání s loňským rokem zhoršení o 2,1 procenta. Nejhůře dopadla němčina, u které alespoň v některé části zkoušky propadlo 26,3 procenta maturantů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nejprve je třeba zrušit třetinu přebujelých a zbytečných gymnázií a potom teprve řešit úroveň studentů

0 0
možnosti

Gymnazisté ale mají ze všech středoškoláků potíží s maturitou nejméně.

0 0
možnosti

Děti se rodí se stále stejnými vlastnostmi a tedy i předpoklady. Pokud je školy neumí připravit k maturitě, příčiny je třeba hledat v učitelkách, případně učitelích (pokud na nějaké škole ještě muži existují).

0 2
možnosti

Pane Fričo, pravdu máte také, že úroveň některých vyučujících jde také dost dolů, respektive jejich umění něco naučit klesá, neboť být učitelem není obyčejné zaměstnání, ale poslaní a mezi to poslání patří i schopnost naučit.

Pracoval jsem v učňovském školství na úseku praktické výuky a vždy jsem se modlil, aby stroje a technologii učil dobrý pedagog, neboť několikrát tyto stěžejní předměty potřebné k ústním závěrečným zkouškám učitel, který si neudržel pořádek ve třídě a tí ani nemohl nic naučit a u zkoušek nám poté třetina žáků neudělala písemné nebo ústní zkoušky.

0 1
možnosti
Foto

Díky iDnes za další přiživení stresu... Ačkoli očividně nepatřím ke studentům, kteří by měli propadnout - ze všech maturitních předmětů nejhůře 3 a to pouze jednou kvůli nemoci - tak takové zjištění mi na klidu nepřidává ani v nejmenším. Ovšem je sympatické, že mě němčina nečeká :)

0 0
možnosti

Pokud by maturitu měli zvládnout všichni, pak je jednodušší ji zrušit a papír dávat za účast. Ušetřilo by se mnoho finančních prostředků - ovšem CERMAT by přišel o kšeft.

1 0
možnosti

Nebylo by namístě státní maturity změnit tak, že by výsledkem maturity byl počet bodů z každého předmětu s údaji, kolik procent žáků dosáhlo na škole a kolik celorepublikově stejného a lepšího výsledku ?

Ať si podle toho vysoké školy a zaměstnavatelé  vybírají, jak uznají za vhodné (a taky podle výsledků školní maturity).

U státní maturity by takto uspěli všichni. Bylo by to spravedlivější vůči žákům s horším prospěchem, nebo těm co nějak vybočují (např. talent na matematiku a co s ní souvisí a antitalent na jazyky). Mezi znalostmi na 4 a 5 je často rozdíl nevelký, zato to rozhoduje o dalším životě žáka. Náročnost státních maturit se přitom rok od roku mění.

Bylo by velmi dobré po vzoru solidních VŠ ze středních škol začít vylučovat žáky, co na studium nemají - většinu v prvním ročníku (Za toho, kdo na studium nemá, bych považoval i ty, co mají znalosti dostatečné (4) z více předmětů).

Nechť neztrácejí svůj čas (tím, co jim nejde a nebaví je to) a nemrhají prostředky a jdou dělat to, na co mají - na jinou školu, do učení, po případě do života praktického, jak se říkalo dříve.

0 1
možnosti

Ti, co maturitu nezvládli, se buď neučili, anebo prostě na ni neměli. Alespoň je vidět že se maturita nedává plošně, a je "těžká",  ;-D;-D

0 0
možnosti

Pokud neskončí financování škol na počet žáků, bude to s úrovní našeho školství sále horší, neboť ředitelé středních škol, kde se končí maturitou budou ke studiu přijímat ke studiu na své školy i čtyřkaře ze ZŠ, aby docílili naplnění všech tříd prvních ročníků, a jak takový čtyřkař dopadne po čtyřech letech u maturity, je snad každému jasné a to jsou ty stále se zvyšující  procenta těch, co u maturity neuspějí.Není v tom třeba hledat nic jiného, neboť ředitelé v honbě za počtem žáků jsou ochotni zajistit maturitu i těm, kteří na ZŠ propadli, neboť jim umožní doplnit si chybějící rok ZŠ ve speciálním kursu. Toto se stalo na jedné soukromé střední škole ve městě kde bydlím a dcera známého se dnes prokazuje maturitním vysvědčením jako každý jiný absolvent střední školy, takž o čem je vlastně řeč..

0 0
možnosti

Konkrétně v případě didaktického testu ČJ vyhráli jackpot ti, kteří se nespoléhali na to, že tam jako ve sportce něco zaškrtají a třeba se na ně usměje štěstí, ale skutečně se učili...

0 0
možnosti

J94a95n 83S77e46d38l65a79k

7. 8. 2015 17:51

vůbec ... systém zaškrtávání políček je divný, nějak ho nechápu.

prostě dostaneš příklad určité složitosti a ten hezky spočítej, a uvidí se i tvé řešení

0 1
možnosti

Me to rika pouze jedno, ze nejmene 25% stredoskolaku nemelo na to, aby stredni skolu absolvovalo. Takze v soucasne dobe krome toho, ze je tady mnozina nezamestnatelnych stredoskolaku s pofidernimi obory, vysokoskolaku, kteri absolvovali nejaky pseudoobor v ramci humanitniho studia, kteri maji aspon nejaky papir v ruce, tak je tady mnozina lidi, kteri mohli byt vyuceni v nejakem nedostatkovem oboru, ale proste jsou pro zamestnavatele k nicemu.

1 1
možnosti

Měli jsme děsně přísnou angličtinářku, ale koho pustila k maturitě, ten ji udělal.

0 0
možnosti

Maturitu nebo angličtinářku?

6 0
možnosti