Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

To můžeme zrušit rychlíky, odmítá SŽDC nápady na brzdění před přejezdy

Již druhá tragická nehoda rychlovlaku ve Studénce otevřela debatu o tom, jestli mají vlaky jezdit přes přejezdy rychlostí 160 kilometrů za hodinu. Podle odborníků by při podobných haváriích klesl počet obětí a zraněných. Správa železniční dopravní cesty vidí ale hlavní problém v neukázněných řidičích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F48r85a91n68t80i65š91e17k 85K52r60u77p47i16č30k22a 2131809209178

Tohle mohlo napadnout jen někoho s IQ tykve. Za vše mohou nízké tresty a postihy hřešících řidičů. Okamžité odebírání řidičáků až na 5 let plus automatické obvinění z obecného ohrožení pouze s nepodmíněným trestem i jen na 3-6 měsíců, žádné podmínky, by vyřešilo 98% všech případů. V dnešní době dát 2 WiFi kamery, které po rozeznění zvukového znamení budou přejezd monitorovat, přece není problém. Peněz na jiné hovadiny se vždy najdou, tak proč ne jednou na užitečnou věc ;-)

+3/0
31.7.2015 15:18

P94a87v21e46l 98V90o36n67d61r67á32k 4426481209507

Když jedu po staré silnici Praha-Kolín, tak skoro před každou křižovatkou v polích je snížení rychlosti na 70 km/h. Taky nevím, proč musím brzdit a pak se znova rozjíždět. Jak je možné, že u křížení dvou silnic auto jedoucí po přímé hlavní silnici musí zbrzdit, zatímco u křížení silnice a železnice vlak brzdit nemusí? Ani trochu? Že by každou situaci posuzovali jiní experti na jinou dopravu?

0/−4
31.7.2015 8:18

M43i51c55h96a83l 54B48a85š15t50a 6874100975474

Jo dráha, to jsou páni. Takhle uvažují a nechce se jim z té privilegované pozice ustoupit. A jestli se rozhodnou poslat ve 160 vlak mezi auta (i když BY tam neměla být), tak je to rozhodnutí konečný. A nejede přes něj vlak :-)

0/−6
31.7.2015 11:13

M64a58r52t10i42n 59R60u73z54i69c89k38a 1332548276297

http://hradec.idnes.cz/ridic-prejel-koleje-v-cernozicich-na-cervenou-a-malem-se-srazil-s-vlakem-134-/hradec-zpravy.aspx?c=A150730_151108_hradec-zpravy_pos

0/0
30.7.2015 20:52

M27a39r37t65i86n 70R57u82z35i61c55k11a 1162948206907

Nekdo poukazal na japonsko, me se tam libi na prejezdech nektere drobnosti:

1. Instrukce u prejezdu + znacky

2. Vystrazna svetla byvaji jak pred tak i za prejezdem

3. zavora na vjezdu jde dolu prakticky hned, na vyjezdu pozdeji

4. prejezdy ukazuji i smer z ktereho smeru pojede vlak

To vse i na tratich, kde jezdi vlaky shinkansen (s omezenou rychlosti podobnou i u nasich tratich, napr. Yamagata Shinkansen), ale hlavne, malokdo si tam dovoli nedodrzet predpisy a vjet na trat pokud blikaji svetla!

0/0
30.7.2015 20:51

V37l30a95s18t79i41k 15R59o89š68l95a84p17i55l 8300938671

No já nevím, školy nemám, ale nebudou si pak řidiči stěžovat, že musí neúměrně dlouho stát na přejezdu, než ten vlak přejede?

0/0
30.7.2015 13:06

J84o32s58e71f 42H60r92n11č68i74ř80í13k 2586671592582

Jaký by byl rozdíl mezi osobákem a rychlíkem ? Osobák zastaví v každé stanici,

rychlík před každou stanicí !!

0/0
30.7.2015 12:41

J97a11r13o57s18l49a85v 33K76a74d27l74e71c 5751799402611

Tak předně se rychlíky neměly pouštět na neadekvátně zabezpečenou trať.

0/−7
30.7.2015 11:22

P43e30t71r 61F28i93a68l13a 9173216663343

Pane Kadleci, tak předně byste neměl kritizovat něco, čemu nerozumíte.:-)

Ta trat´ je zabezpečna správně.

+3/0
30.7.2015 12:31

M56i41c11h46a36l 18B53a27š45t58a 6454460355944

Trať je zabezpečena dle příslušných předpisů. Ale nikoliv správně, ty předpisy totiž nejsou správné. Hlavně povolením 160 km/h na úrovňovém přejezdu. Je tady zájem železnice nadřazenej nad bezpezpečnost provozu. Asi jako když je značka Pozor zvěř tam, kde by měl být spíš plot. Čirý alibismus. Pak je totiž značka k ničemu a pokud ji má brát řidič vážně, tak musí jet krokem. A tady pokud to mají strojvůdci brát vážně, tak by taky měli jezdit krokem. Můžou jet mnohem rychlejc, ale následky si spolu s cestujícíma pak přičtou na vlastní triko (kůži).

0/−4
30.7.2015 19:35

P67e42t28r 39F92i93a49l51a 9253466863953

Ty předpisy jsou stejné v celé Evropě!

Kdo jste, že si dovoluje vykládat, že předpisy nejsou správné? Mně se naopak zdá, že alibismus zde předvádíte vy. Přirovnání k ceduli se zvěří také sedí. :-/

Chcete tedy říct, že řidiči u nás jsou neukáznění, prostě jako zvěř, nedodržují předpisy a pokud budou ještě tak přihlouplí jako ten Polák, musíme změnit předpisy jen pro naši republiku?

+4/0
30.7.2015 19:49

M79i16c43h54a11l 37B28a97š30t43a 6264380445664

Ano. U nás jsou řidiči neukáznění a chovají se jako zvěř. A zhoršuje se to. Pak máte 2 možnosti - změnit je (a to nejen naše, ale i cizí) nebo zpřísnit či zpřesnit technické zabezpečení. No a celej alibismus je postavenej na předpokladech, který se ale nedaří naplňovat. Vysoké náklady, obvyklá praxe, hustota provozu - to je fuk, co. Prostě dráha posílá lidi do rizika, nechá si za to zaplatit, a nechce slyšet, že to jejich podnikání za sebou zanechává mrtvoly. Srovnejte to s leteckou dopravou a se způsobem, jak se vyrovnávají s katastrofama, který mají často příčinu v lidským selhání. Jenže si tu možnost připouštějí - ale SŽDC + ČD (a další) ne. A to je trestuhodný, pane Fialo. Samozřejmě v tom nejsou sami, ale přeci jen se jedná - nebo mělo by se jednat - o kvalitnější organizaci, než je nějakej malodopravce s pár kamionama řízenejma kdovíkým. Prostě úpadek, sorry.

0/−2
30.7.2015 20:11

M35i23c26h83a84l 34B36a33š36t36a 6834760285724

Mimochodem, jak si stát usmyslí, že bude vybírat mýto, tak se může přetrhnout, a kvůli pěnězům zorganizuje slušně masivní online měření. Ale kvůli vlaku ? Proč jako ? Z toho prachy nekoukaj, tak ať se snaží někdo jinej. Chtělo by to americký právníky a právo, který by pro pasažéry a (možná) strojvůdce dokázali vysoudit likvidační odškodnění. Pak by se těm kolejovejm šášulům a jejich bratránkům na kolech dost nevyplatilo se takhle chovat resp. to nechat tak daleko dojít. [>-]Rv Tabákový (a další) firmy by mohly vyprávět. Bez nich by byly reklamy na rakovinu mezi každým televizním vysíláním. Howgh.

0/0
30.7.2015 20:18

P83e14t26r 63F58i39a38l47a 9823896573173

Nevím, jak jsou ty drážní organizace kvalitní, podstatné je, že zabezpečovací zařízení na našich hlavních tratích kvalitní je.

Nejschopnější lidé v oboru slaboproudé elektrotechniky z celé Evropy vymýšlejí zabezpečovací zařízení na železnici, ale vy a pár vám podobným si dovolujete mluvit do věcí, do kterých evidentně nemáme příliš přehled.

Při nehodě se železnice ničím neprovinila, nebylo to lidské selhání jejich zaměstnaců,  je to problém silniční dopravy.

Promiňte, ale mám dojem, že se vyjadřujete jako dítě ve škole, chlapečkové moc křičí, tak by se asi měla zavřít okna, aby to nebylo slyšet ven, místo toho, aby je jejich nekázeň řešila a zpřísnily se tresty.

+2/0
30.7.2015 20:26

M28i36c73h34a26l 89B93a35š67t36a 6354400605614

To, že je JEDNOZNAČNĚ vinný řidič kamionu, o tom není vůbec sporu. ALE - není sám. Resp. zažitá praxe směřuje ho najít, zavřít a odsoudit. Ale uvědomit si, že není něco optimálně vyřešený v organizaci železničního provozu, minimálně tam, kde se kříží se silniční, se nikomu moc nechce. Opravdu nemám přehled, jak kvalitní jsou inženýři, který se specialitují na zabezpečovací techniku resp. kolik se jim dostává pozornosti a prostředků, ale možnosti, které současná dráha využívá ani zdaleka neodpovídají současným možnostem HW/SW. Kulhají o (desítky ?) let za vývojem v oboru NIKOLIV železničním, ale obecně technologickým. Zeptejte se třeba v Googlu, což dávno není jen vyhledávač .... jo a mimochodem, někde tady v diskuzi zaznělo, že je Pendolino dost zastaralý a mohlo by poskytovat větší ochranu. Prostě a jednoduše - jde o peníze a nikomu se nechce investovat do zlepšení bezpečnosti, pokud to není nezbytně nutné. Co stačilo dnes, musí stačit i zítra - a pozítří. To je tak v kostce podstata problému a jestli Vám to přijde infantilní, tak počkejte až půjdu na střední ;-) Jinak trestu smrti zdar - navrhoval bych přivázat na koleje a rozčtvtit pomalujedoucí drezínou. ;-(

0/0
30.7.2015 20:44

P69e56t78r 17F70i33a19l55a 9233266263623

Nevím, po kolikáté mám opakovat, že české hlavní tratě jsou zabezpečeny zcela stejně jako tratě v západní Evropě.... a na výzkumu se samozřejmě spolupracuje.

Nadúrovňové křížení je v Evropě na nově postavených vysokorychlostních tratích, ale i tam, kde se vjíždí do nádraží a rychlost se snižuje na 160km, mají přejezdy zabezpečené přesně tak jako ve Studénce.

Nejsem železničář, ale mám určité technické znalosti, umím si představit, jak funguje zabezpečovací zařízení na železnici, dle čeho se řídí zabezpečení přejezdů ....a nevidím žádnou zaostalost.

Pendolíno není zaostalý typ, je to naopak chytře vymyšlený rychlovlak, který je uzpůsoben rychlé jízdě na normálních tratích. Současná nehoda je fatální také proto, že kamion vezl plechy, jinak říkali v televizi, že Pendolíno se ukázalo jako docela odolné .... a já tomu věřím. Je tam prý horší úniková cesta pro strojvedoucího, ale to vás jistě nebolí.

V čem zaostává železnice podle Google, měla by přenášet vzduchem neukázněné  řidiče? ;-D Kdybych to bral podle sci-fi knih, tak vyloženě ´zaostalá´ je silnice, tam už kdysi psali, že auta budou jezdit na nějakých magnetických pruzích, aby vždy jela bezpečně. :-)

+2/0
30.7.2015 21:24

M78i15c37h87a40l 35B36a77š16t98a 6584120205934

Nevím, kolikrát to mám opakovat, ale TO NESTAČÍ. Hm, a vyprošuju si, že "Vás to jistě nebolí". Máte sice "určité technické znalosti", ale hodně malou představivost, technický rozhled, ale hlavné nedostatek vůle přemýšlet jinak, než jste zvyklý. Netuším, co děláte, ale k železnici budete mít blízko. Možná byste si mohl dát nějakej čas pohov a vrátit se k tomu po nějakém čase. Přestanete trpět "provozní slepotou" a líp to strávíte. Zkuste začít rozborem toho, co jsem Vám odpověděl. Vtipkování a hraní si na hlupáka je sice zábavné, ale k ničemu nevede. Nashle.

0/−3
30.7.2015 21:38

P81e91t14r 57F78i84a12l95a 9683816683743

Tak vy si na hlupáka jen hrajete, pane Bašto.... a já myslel, že své výplody myslíte vážně.

Ani jsem nevtipkoval přirovnáním s křičícími chlapečky, byla to ironie a částečně také pravda, protože přesně tak reagujete, nehoda nebyla způsobena železnicí, ale vy hulákáte, co se tam děje špatně. Připadáte mi stejně ´inteligentní´ jako právnička, která vykřikovala, že dívka, zabitá na refýži, je spoluviník, měla uskočit před zfetovaným a opilým řidičem.

Vyprošujte si, co chcete, názorně jste předvedl, že chcete vinu řidiče svést také na někoho od dráhy, jedno zda na ČD nebo SŽDC, takže pochybuji, že by vás nějak zajímal ten strojvedoucí.

Tipnul jste si mne špatně, mne vaše kecy o provozní slepotě nemohou urazit, protože to se mnou nesouvisí. K železnici mám blízko jako cestující, mám vlaky rád, procestoval jsem s nimi v podstatě celou Evropu, samozřejmě již před léty TGV, Talgo atd.

Jsem schopen pochopit, jak zabezpečovací zařízení funguje, ale na řvouny vašeho druhu to bude zřejmě příliš složité. Proto budete mlít dokola, není to bezpečné, ne a ne, dupněte si nožičkou, sice ničemu nerozumíte, ale mistr Google vám přece poradí. ;-D

Celé Evropě zabezpečení vyhovuje, jen u nás se někteří jedinci zastávají nezodpovědných a k tomu značně přitroublých řidičů, a místo toho, aby policie šla tvrdě po nich, pokutovala je a odebírala řidičáky, budou ´odborníci´ a ředitelé zeměkoule vymýšlet fantasmagorie. Rv

+2/0
31.7.2015 0:20

M29i33c96h71a23l 57B17a62š20t88a 6974790955984

Když si škrtnete Vaše doměnky a tom, jaký jsem a o co mi jde, plus osobní invektivy, tak z Vás vypadla jenom jedna relevantní informace - chápete, jak zabezpečovací zařízení funguje. To je dobrý základ. Takže si sedněte a položte si otázku. Co by se tak asi dalo / mělo udělat, aby byla tahle tragická nehoda (u nás) poslední. Čistě technicky, bez starosti o náklady, bez nemístného optimismu ohledně dodržování dopravních předpisů. A pokud najdete řešení, máte naději. Pokud ne, počítejte s tím, že se něco podobného bude opakovat. Chápete tedy, o co mi jde ?

0/−1
31.7.2015 8:54

P14e82t54r 70F96i75a96l75a 9503276503653

Vážený pane Bašto, není vám trapné vytrhovat z konceptu pouze část věty, abyste překroutil význam? Nevíte, že záměrná polopravda je lží? Napíšu vám to tedy znovu: ´Na řvouny vašeho druhu bude zřejmě příliš složité pochopit, jak zabezpečovací zařízení funguje´. Na tratích o rychlosti do 160 km mohou být přejezdy zabezpečené jako ve Studénce, nejen u nás, ale v celé Evropě a vaše kázání to nezmění.

Pokud bych to mohl ovlivnit, tak bych ´vylepšení stavu´ dle vašich návrhů nikdy nechtěl. :-)

Laskavě se uklidněte a smiřte se s tím, že ve Studénce je viník pouze ten bezohledný řidič.... a tudíž žádné snižování rychlosti přes přejezdy není potřeba.

Musíte strašně trpět, když ´páni z dráhy nechtějí ustoupit z privilegované pozice´. Můžete brečet a vyhrožovat: ´A jestli se rozhodnou poslat ve 160 vlak mezi auta´! ;-D Tento citát svědčí o vaší primitivní logice, to už ani není k smíchu, vlak poslaný mezi auta.... Chudáci řidiči, oni snad budou muset čekat u přejezdů.

P.S. Zkuste se vrátit do školy, aby vás naučili slušnému oslovení.

0/0
4.8.2015 1:58

M46i41c59h81a45l 55B28a64š16t12a 6794430855114

Nebo jinak - Vy a Vám podobně smýšlející lidé nenajdou zlepšení současnýho stavu, pokud nezmění zažitej způsob uvažování. Říká se tomu "provozní slepota". Protože současnej stav je v daných podmínkách nejlepší možný a tím (asi) nepůjde zevnitř vylepšit. Chce to tedy změnu zvenčí, a jde o to, jakým způsobem k ní dospět. A první krok je připustit si, že něco není optimální - což (nikoliv překvapivě) jde víc, než ztuha. U vás, u jiných, to je normální. Já jsem předsvědčenej, že represí jde sice ledacos zachránit, ale jenom dočasně. Až se na tuhle tragédii zapomene, vrátí se věci do starých kolejí (;-)). Policie ochabne, řidiči nestrpí delší čekání, peníze na nadpodjezd půjdou jinam atd. Takže jestli se má něco změnit, tak svižně. A jestli ne - pak je celá tahle veřejná debata jenom intelektuální cvičení s nulovou hodnotou.

0/−1
31.7.2015 9:13

M94i56c82h92a93l 34B60a78š80t28a 6504970845914

A do třetice Fialo : Dan Kostelňák se jistě nebude zlobit, když část jeho příspěvku pro Vás okopíruju (zbytek je osobní, a ačkoliv s ním víc, než souhlasím, tak se budu držet striktně podstaty věci) : " ... napr. v Nemecku je to jine. Krome cervene pouzivaji take oranzove vystrazne znameni a bezpecnostni spinace, ktere dokazou kalkulovat take rychlost prijizdejiciho vlaku a podle toho zapnout svetelnou signalizaci a zavory na prejezdu s adekvatni casovou prodlevou. K teto aplikaci neni potreba expert ze slaboproude elektroniky, staci davka logickeho mysleni. Tyto zabezpecovaci systemy vyrabi napr. Siemens. Stejne tak to je v Rakousku ci Holandsku. Spinace aktivujici bezpecnostni zarizeni na prejezdech v Cesku jsou spusteny v urcite vzdalenosti od prejezdu nehlede na rychlost vlaku a spusti to stejne pro vlaky jedouci 160km/hod nebo 60km/hod. V pripade probihajicich oprav v techto usecich je rychlost snizena az na 30km/hod. Potom tam budou ridici stat i vice nez 10min. O prejezdech ve Spojenych Statech, Japonsku nebo Francii a jejich zabezpecovacich systemech zvlaste vysokorychlosnich vlaku v porovnani s Ceskem neni ani treba diskutovat." *** No a já ještě přidám, že neuškodí systém pro kontrolu vyklizení přejezdu, aby těm makovicím, který přesto nebudou ochotni respektovat standardní signalizaci 1) dá zvukově a světelně najevo, že se o tom ví 2) že to je fakt životu nebezpečný 3) že mu automaticky přijde pokuta 4) že se má obávat o ŘP jestli se jedná o recidivistu 5) zastaví na trati provoz podobně, jako ten dispečer v jiném případě 6) přepne přejezd do bezpečnějšího režimu, kdy budou auta dýl čekat 7) zveřejní na netu video a fotky 8) od určité četnosti dostane SŽDC, Policie a obec výstrahu ať jedná, nebo se přejezd prostě uzavře / zastavi se na něm provoz vlaků se všemi důsledky - pro SŽDC, Policii a obec. Nikdo z nich si v kritickejch situacích nemůže dělat, co chce, ale to, co je potřeba. Klidně na příkaz či rozkaz, chcete-li.

0/−2
31.7.2015 11:34

J76a52n 81W79a31c56l20a75v 7134375527518

Vjezd s vozidlem nad 3,5 t na přejezd na červenou - automaticky ze zákona trestný čin obecného ohrožení. To je jediné, co pro TIRáky platí.!!

+4/0
29.7.2015 17:53

J60a40r92o11s13l21a83v 94K80a50d92l57e32c 5251149672591

To by mělo být pro každé vozidlo.

+2/0
30.7.2015 11:24

M46i70c36h86a63l 30B98a22š38t89a 6294520555504

Kolo i člověka.

+2/0
30.7.2015 19:35

L51i73a30n85a 78V25o39l24k88o20v36á 9596346564166

A bude potom rychlík ještě rychlík? Myslím, že taková „rychlost“, aby každý trouba stihl projet na červenou, ani rychlostí není.

+5/0
29.7.2015 16:01
Foto

V52l52a25d71i95m15í80r 33V52o38l80k13o 6980542157619

Mám výborný nápad......a co kdyby ta auta třeba nejezdila na červenou?

+11/0
29.7.2015 13:33

M47i16c80h51a83l 80B80a24š11t32a 6814260605144

Neproveditelné.

0/0
30.7.2015 20:19

P95a51v15e85l 47K13o79c58i44a69n 1502760566977

Jenom na úseku Studénka - Ostrava Svinov  je asi devět přejezdů. Kdyby se brzdilo před každým, nestálo by ani za to se znovu rozdjíždět. Naopak tam, kde jsou přejezdy zabezpečené jen křížem a vlaky brzdí třeba na 10 km/h, si řidiči mnohdy myslí, že je fíra pouští, tak to tam taky nacpou těsně před vlak. Nadjezd na tomhle místě ve Studénce by stál desítky, ne-li stovky miliónů, to taky neni zadarmo,

+1/0
29.7.2015 13:29

J22i40ř68í 82K57ü39h22r 2270756630676

On tam již jeden nadjezd je. To pak raději zruší celý přejezd, nebo tam nechají jen pro pěší a cyklisty.

0/0
29.7.2015 18:21

P70e44t57r94a 81M98a17l91a34k83o60v92a 1678660570264

No ve Francii pro TGV radši udělali veškeré křížení mimoúrovňově, ale o u nás nehrozí z finančních i rozumových důvodů....

+3/−2
29.7.2015 12:54

M87a71r21t11i17n 33V81y11s69k63o97c67i31l 3902778755500

Tomu TGV to mimourovnove krizeni, diky kteremu ti cyklisti nevjeli do cesty vlaku?

+1/−1
29.7.2015 13:08

R28a75d68e32k 62J61a69n42a83t32a 9235616474102

To ovšem nebyla vysokorychlostí trať, ale TGV jedoucí nížší rychlostí po klasické trati. Na vysokorychlostních tratích (LGV) žádné předjezdy nejsou.

+2/0
29.7.2015 18:40

M34a19r50t67i32n 11R67u49z31i62c81k67a 1182678326207

No to u nas take ne, zadna VRT tu neni...

0/0
30.7.2015 19:56

M67i39c16h76a37l 43B68a93š23t88a 6184750955604

O 1 km/h pomalejší, to je kardinální rozdíl, co ? Právně ano, fakticky ne.

0/0
30.7.2015 20:00
Foto

G20e28o97r45g24i94s 37F44a93s15u13l65i29s 1796613743

Železnice s rychlostí vlaků do 160 km se kříží úrovňově v celé Evropě. Rychlejší, jež u nás nejsou, jsou mimoúrovňové.

+5/0
29.7.2015 13:19

J81a73r62o81s60l82a26v 96K75a80d72l18e22c 5591739342121

Ale zabezpečení těch přejezdů je trochu jinde.

0/0
30.7.2015 11:23

M55a57t89ú68š 86B95e91n39a93k 9218704332763

TGV jazdí "trochu" vyššími rýchlostami. Ale na slovensku sa na koridoroch od roku 2005 sa budujú iba mimoúrovnové, predtým sa na 4. koridore robili aj úrovnové, ale tam je nižšia rýchlosť.

0/0
29.7.2015 13:30

-48- 23-61- 8234354129423

Mnohem levnejsi a vychovnejsi reseni je namontovat vlakum na cumak poradnou radlici.

+6/0
29.7.2015 12:49

J10a69r42o32s28l32a44v 41S77i62r72o32k71y 7150943764704

Nesmysl :-/

0/0
29.7.2015 13:01

M51i65c70h54a73l 97B41a59š56t97a 6344700915334

Ale zas tak ne. Pinďolínu deformační zóny (?) dost chybí, dalo by se víc zabezpečit před čelní srážkou, né že ne.

0/0
30.7.2015 19:38

A80n30d87r68e26j 63O69l21e71k76s39a 3545231757901

Už to tak vypadá, že se tuzemská železnice bude muset inspirovat Divokým západem a začít instalovat chytače volů....

+6/0
29.7.2015 15:10

P18a39v34l71a 35S18k64l56e36n71á10ř71o70v33á 7209694852

Problém je na straně řidičů, kteří nechápou, že červená znamená "Kujva, zastav."

+13/0
29.7.2015 12:40

M39i91c11h82a46l 78B23a11š40t93a 6934250295834

Stůj, lehni a vydrž. A pohni se až na Volno. Pes by to zvládl líp.

+1/0
30.7.2015 19:39

I65v68o 66H89r93o45š 9306962723643

Mají pravdu, odborníci. Snížením rychlosti motorových vozidel na 20 km/hod bychom umožnili řidičům daleko dřív reagovat na opilce. A pracovní úrazy by se určitě velmi omezily, kdybychom do práce chodili jen pro výplatu.

+9/0
29.7.2015 12:31

M41a41r54t62i96n 49V48y65s68k67o83c82i88l 3162708595210

když je přejezd hodnocen jako extrémně nebezpečný a trasa vede centrem města,“ míní Radek Ondruš,

Byl ten pan nekdy ve Studence, nebo videl ji aspon na mape? Trat rozhodne nevede centrem mesta...achjo, to je ynteligentu, vyjadrujicich se k necemu...

+5/0
29.7.2015 12:27

J69o94s24e69f 40H17á86j43e13k 6148420259342

...navrhuji, aby před každým vlakem běžel muž s červeným praporkem...:-P

+10/0
29.7.2015 12:26

M65i41c29h46a51l 14B34a59š14t90a 6544380555604

Sem a tam po přejezdu. Jo, to by šlo. A pokud by mohl na místě sbírat řidičáky, tak ani popel.

0/0
30.7.2015 19:41

M10i82l78a60n 28K43o34s 5596128573930

To odpovídá tomuhle bordelu. Vlaky budou brzdit aby šmejdi mohli jezdit jak se zachce. Kácí se stromy podle cest aby šmejdi mohli jezdit jak se zachce. Přidá se nemakačenkům aby šmejdi nekradli atd atd..:-)[>-]

+15/0
29.7.2015 12:23

P10e34t66r 28J92a44r15o49c44h 7120513635528

Spíš by bylo lepší nastavit signalizaci na přejezdech tak, aby se nespouštěla tak dlouho předtím, než jdou závory dolů.

+1/−9
29.7.2015 12:03





Najdete na iDNES.cz