Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Každý přejezd kolejí je riziko. Rušení jde pomalu, vždy je někdo proti

Česko má nejhustší síť železničních přejezdů ve střední Evropě. Správa železniční dopravní cesty se je snaží každý rok redukovat a stavět mimoúrovňové varianty. „99 procent nehod způsobuje nekázeň řidičů a nerespektování pravidel,“ říká mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S55t79e32p25a43n 78T32o40t38h 8288729575848

A proto v Bohumine u dratoven vymenili mimourovnove krizeni za zavory ;-D;-D;-D

Ale protoze nemohly pod viadukt dva kamiony naraz, tak to byl problem. Co na tom, ze ten viadukt tam byl pres 50 let... takze vim minimalne o jednom KROKU ZPET.

0/0
11.8.2015 7:31

V52l26a60d75i60m10í60r 80S49k62r11b15e66k 3560560864629

Všude píšou, že to nejde lépe zabezpečit než mimoúrovnovým křížením, ale kdyby tam na závory daly jednoduché senzory prostoru (fotobuňku), tak se to nemuselo stát. Je to řešení za 6000 kč a napojené na systém zastavení vlaku jako u zlomených závor, co víc chtít?

0/0
6.8.2015 18:22

S69t40e90p46a51n 21T57o15t15h 8738659515918

A jak si to konkretne v lidskych podminkach predstavujes??? Jakoze fotobunka 20x za den ZASTAVI celou dopravu na PHA-OVA jen kvuli tomu, ze par de.... nechytrch lidi nevydrzi tech 50 sekund cekat?? Delal si nekdy s takovou zalezitosti a nastavoval ji?? Jak zabranis, aby to nezastavilo, kdyz to pred tim prelitne ptak v takove blizkosti, za bude velkej jak auto na prejezdu? Vetsina takovych zarizeni je jen o detekci pohybu, ale GENERALNI STOP kvuli treba prechazejicimu, ktery tam nema co pohledavat???

0/0
11.8.2015 7:35

P72a64v40e63l 20O33d90r24a17z71i80l 6454159267310

Každý přejezd ne. Když je to přejezd, kde je vidět opravdu daleko na trať, přímo u průjezdného profilu nestojí drážní domky či boudy pro signalizaci, je posekaná tráva, tak to žádné riziko není.

Opravdu, na obou dvou takových přejezdech v ČR.

0/0
24.7.2015 10:21

D20a75n31i75e53l 75S57c42h66n48i10t15z12e70r 5551364931386

V diskusi čtu, že není potřeba rušit přejezdy, že postačí respektovat pravidla.

Citát  z článků:

Německo vynakládalo v minulých letech na rušení přejezdů průměrně 170 milionů euro ročně, tedy asi 4,7 miliardy korun.

Tak němci,  neví co s prachama, to aby jim nějaký čecháček poradil.;-D

0/0
23.7.2015 23:27

P89a46v73e13l 46O32d94r48a62z67i19l 6114459937360

Že něco dělají Němci neznamená, že je to správné, viz I. světová válka, podpora ruských bolševiků, II. světová válka, podpora atomu, rušení plynu, rušení atomu, podpora plynu...

0/0
24.7.2015 10:23

V93e38r51o88n97i25k25a 31Š73k25v19á28r87o52v60á 5451850166586

Ale pokuty ano.

0/0
23.7.2015 12:28

J36i83n46d72ř84i52c57h 37Š94k74o56p46e63k 4205751760265

Přejezd není riziko.

Riziko jsou negramotní a ignorantští řidiči, pro které je problém naučit se pár pravidel.

Řešení je jednoduché. Výrazně zvýšit tresty za těžké přestupky vůči bezpečnosti provozu, zrušit možnost protahovat správní řízení do promlčení, při přestupku od určité závažnosti automaticky zabavovat vozidlo jako motivaci pro dotyčného, aby bylo i v jeho zájmu při správním řízení spolupracovat

+3/0
23.7.2015 11:17

V83e14r40o40n73i24k10a 86Š36k14v17á94r11o32v33á 5931860666516

Přejezdy jsou riziko? A co křižovatky? Za velké peníze stavět nadjezdy a podjezdy, přitom stačí tak málo, aby řidiči dodržovali pravidla silničního provozu. Když je známo, že řidiči vjíždějí na přejezd, kde svítí červená, proč u přejezdů nestojí policie? Proč tam nejsou kamery? Kamery jsou levnější než nadjezdy či podjezdy a navíc, kdyby každý dostal tučnou pokutu, tak by se i na ty podjezdy a nadjezdy vydělalo.

+3/0
23.7.2015 9:58

M57i65l66a46n 50J87i29r56o26u77š55e17k 2224754449606

U tohoto přejezdu jsou kamery. Kamery vjezdu na kolejiště nezabrání.

0/0
23.7.2015 12:27

A80n75n27a 62T68v45a84r58ů48ž50k41o92v51á 4331526765538

Tučné pokuty až na 2. místě. Hlavně na dlouhou dobu odebírat řidičáky.

0/0
5.8.2015 8:25

J33i28ř60í 26K67o89m52b53e67r83e18c 1800954944291

Dovybavit prejezd svety,zvukem a zavorami vyjde na 6-7 milionu? To je sila, co na tom stoji tolik?

+1/−1
23.7.2015 9:11

J66i70ř51í 27K69o14m82b21e79r18e96c 1100564354141

*svetly

0/0
23.7.2015 9:13

L34u78k63á87š 56R83y43c22h85l73ý 5187116613767

1) zabezpečovací software jako takový

2) nižší ceně brání monopol trhu, celé to má pod palcem jedna firma, která k tomu jiné pustí leda tak jako subku na výkopy a pokládku kabelu z nějakého rozvaděče k nějaké závoře se světlem

0/0
23.7.2015 10:06

J76a51n 54Z22e36m80a81n 8346162484502

1) Ne všechny přejezdy mají SW, tím mám na mysli i nové.

2) Jsou i jiné společnosti, které vám postaví přejezd, ne jen ta jedna.

0/0
23.7.2015 17:01

A17n80n18a 70T89v95a27r62ů91ž82k11o42v16á 4711816365388

Úplatky, jako všude.

0/0
5.8.2015 8:26

L41u94k95á80š 59R13y40c54h54l43ý 5987336193107

Včera se k tomu krásně vyjádřil v čt24 soudní znalec tuším z drážní inspekce. Základní problém je, že řidiči nerespektují pravidla silničního provozu...

Já bych k tomu jen dodal, že podobný případ se může stát i na silnici, autobus plný lidí pojede na červenou a z boku do něj vlítne rozjetý kamion, myslím, že i pouhých 60 km/h kamionu by stačilo na to aby ti lidi v buse byli na maděru.

Začneme po takové události volat po mimoúrovňových křižovatkách pro automobily?

Jistěže nezačneme

+7/0
23.7.2015 8:35
Foto

Z71d24e47n49ě13k 35Š51a95f77r 4892478681928

Zřídit na přejezdech kamery se záznamovým zařízením. Všem, kteří vjedou na přejezd  při blikajících červených světlech dát citelnou pokutu a odebrat řidičský průkaz. A bude to vyřešeno bez dalších investic.

+8/0
23.7.2015 7:58

J75o19s48e49f 54N53á52d91b20ě52l68a 3575765766262

Bezva, takže vědí o problému, ale je "nad lidské síly" ho řešit.

http://www.blogovnik.cz/srazil-se-vlak-pendolino-s-kamionem-zemreli-dva-lide-kde-je-pricina-problemu-201507221912.php

0/−8
23.7.2015 6:25

J45i61r28i 38D81o82m39i27n68i32k 1781108861450

Dáte jim na to peníze pane chytrý ?

+5/0
23.7.2015 6:30

K27a16r42e89l 20J64o45u15r93a 5541793666

ne nad lidské síly je donutit zastavit řidiče, když bliká červená...!!!!

hlavně i kdyby, tak všechny přejezdy nejdou udělat mimoúrovňově..;-O;-O;-O

+6/0
23.7.2015 7:19

S17t60e71p78a91n 35T58o35t59h 8268709195868

Jemu by se jiste libilo, kdyby mu pred barakem najednou vyrostl most primo v urovni loznice... ;-)

0/0
11.8.2015 7:38

A19l45e90x79a26n74d52r 64K56o92s46t35k66a 8662218796394

Dokud byly přejezdy obsluhované, neexistovalo, že by někdo jen tak "projel". Ale to by se nesmělo "šetřit".

+1/−8
22.7.2015 23:20

J66i73ř57í 24E75r77b55e88n 1403534516617

Hahaha, kde jste na to přišel?  8-oRv

Třeba deset mrtvých na přejezdu v Deštnici (1966) není nic? Nebo šestatřicet mrtvých v Podivíně (1950)? Tři mrtví v Chodově (1953)? V Teplicích 1956 byl sice jen jeden mrtvý až následně, ale šestnáct zraněných v tehdejším rychlíku je zcela srovnatelných s tou včerejší Studénkou!

.

Když o tom nic nevíte, tak nekecejte blbosti!

+6/0
23.7.2015 5:49

J84i10r44i 33D12o10m28i53n35i76k 1781378121600

To dělá spousta lidí.

+1/0
23.7.2015 6:31

J67a34n 52K34u67d46l54á30č58e95k 7605715

Samozřejmě, už to mělo dávno být postavené. Proč bychom měli být pořád rukojmími nějaké soukromé akciové společnosti a trávit na přejezdech mraky svého času jen kvůli tomu, že nějaká soukromá přepravní společnost právě generuje zisk svým akcionářům - poskytuje dopravní služby.

+1/−17
22.7.2015 23:04

J43i67ř44í 89K85ü30h10r 2120706920116

Soukromé? Akciovky? O čem to sakra mluvíte?

0/0
22.7.2015 23:12

S11e63i65d91l 36P13e89t93r 1301221245204

Leoexpres, Regiojet, ČDCargo a jiné  to snad nejsou mnohdy soukromé avšak vždy akciové firmy??8-o

0/0
22.7.2015 23:18

J30i46ř16í 84K14ü17h64r 2510486710406

A co mají s přejezdy společného? Ty jsou plně v kompetenci SŽDC.

Pokud se bude nějaké mimoúrovňové křížení stavět, bude to za státní prachy(či fondy EU) a výše zmíněné firmy do toho přímo prachy cpát nebudou.

+5/0
22.7.2015 23:48

M66a60r18t44i90n 57K36y98p89r 2732335514694

A mě se zase nechce dávat přednost když vyjíždím z vedlejší silnice. Proč bych měl být rukojmím těch, co jedou po hlavní, když velká část tam jede proto, že v nějaké přepravní společnosti právě generují zisk pro své akcionáře.

+21/0
22.7.2015 23:15

P11e53t27r 26S68t11r40n58a28d 5565233534786

a vy si necháte zvýšit daně, aby se to mohlo zaplatit? Kdo by to měl platit? a někde to, ale vůbec nejde a koridor protíná obec. zažil jsem situaci (Pečky - okres Kolín) - mimoúrovňové křížení vybudováno s koridorem - zajížďka 4 km mimo městys - ve městě přejezd zrušen - je teď z toho takový rozdělený Berlín. to chcete? situace není jednoznačná, jak se může zdát podle těch přihlouplých novinářů v ČT.

+3/0
23.7.2015 7:56

A45n94n93a 16T50v61a39r33ů98ž40k27o68v97á 4461936235348

Pane Kudláčku. Takoví nejsou rukojmí, ale de.bili. Kdo má alespoň zbytky mozku ví, že když bliká červené světlo před přejezdem, že se na něj nevjíždí. Brzdná dráha odpovídá rychlosti a váze. Předpokládáte snad, že rychlík jezdí 50 a váží pár kilo? Kvůli pěti minutám se můžete zbláznit, hodiny však jistě ztrácíte zbytečnostmi.

+3/0
23.7.2015 7:59

I45v96a93n 45H82o60l89a47s 5817467418807

> takže by úplně stačilo, kdyby se výstražné signály na přejezdu spustily dříve (když je vlak dál)

Však ten přejezd je nastaven přesně podle rychlosti Pendolina a závory padají až cca 30s po rozblikání světel.

+2/0
22.7.2015 23:01

L48a14d94i90s22l22a40v 14P82l32á70n22e45k 7120220101579

Ono by úplně stačilo, kdyby řidiči respektovali blikající červené světlo. Ale pokud budou mezi nimi pořád debilové, tak s tím nic nezmůžeme.

+18/0
22.7.2015 23:15

J70a64n 45F45r92o21l26í58k 6426610445144

Nerespektování signalizačního zařízení má možná kořeny v dřívějších dobách, kdy spadly šraňky a čtvrt hodiny se nic nedělo. V Brně-Heršpicích často byly spuštěny závory i hodinu protože projíždělo několik vlaků a do toho posun. To, že dnes modernizované zařízení nezdržuje a vlak přijíždí několik vteřin po spuštění si asi někteří nechtějí připustit. A taky, že doba páry a 50 km rychlost je také pryč.

+6/0
22.7.2015 23:21

M67a68r25e96k 52T60u36r32n76o85v33e62c 7185502220356

No kéž by to bylo jak píšete. Někdy z 80. nebo začátku 90. let si také pamatuji, jak jsem jako malý jel někam s rodiči a u nějakého opuštěného přejezdu jsme čekali asi 30 minut, jestli konečně nedocinká a ta červená nezhasne... Pak se přikodrcalo nějaké akvárko (810) a dalších asi 10-15 minut poté teprve byla signalizace vypnuta a bylo možno jet...

Jenže i dneska a i na těch modernizovaných koridorech se podle mě někde čeká zbytečně. Zrovna asi před dvěma týdny jsem jel na kole podél Berounky - a v jednu chvíli jsem někde u Řebnic či Dobřichovic (nebo možná ještě o kus dál) přijel k přejezdu - závory dole, vlak nikde. Tak čekám (i s auty) několik minut - a pak si všimnu, že vlak (City Elefant) je o kus dál ve stanici a normálně si tam takhle už několik minut stojí. A až po chvíli se rozjel a až projel, tak pak teprve šly závory nahoru... To je nemohli spustit až v momentě, než by ten vlak měl ze stanice opravdu vyjíždět?

Mám k vlakům (a vlastně ke všem kolejovým vozidlům) velký respekt. Je to větší, těžší a já nevím co ještě všechno. Ale když to vypadá, že kvůli tomu někde někdo musí stát zbytečně déle, než by bylo nutno, tak to povede k tomu, že někteří frustrovanější jedinci pak signalizaci prostě respektovat nebudou. Třeba u té Berounky to budou chodci, možná někde i cyklisté - a tu a tam se možná mezi závorami bude snažit proplést i někdo s autem... Tímhle to neomlouvám, jenom přemýšlím, proč to tak asi je...

+3/0
23.7.2015 6:37

P81e10t79r 47S88t89r21n80a94d 5445543924776

to je otázka toho, jak je trať postavena a silnice a nádraží, pokud je přejezd za nádražím a vlak na nádraží stojí, tak je v bezpečnostním pásmu - a závora je logicky dole. jsme malá nahuštěná země. bohužel.

+4/0
23.7.2015 7:59

M41i78l59a94n 98K25o63i55š 4247922511840

Zase v drivé většině narážíme na nekázeň řidičů. Mnoho z nich když nasedne do auta za volant, nechají mozek někde stranou, nebo jej přestanou používat. A nejde jen o přejezdy, ale i o semafory na křižovatkách. Denně vidím několik desítek řidičů, kteří si to frčí přes křižovatku na červenou a nijak je to nesere....

+3/0
22.7.2015 22:52

S76e79i83d41l 82P36e51t97r 1891751425804

Hmm, tak to máte opravdu pech ...:-)  Najezdím něco kolem 40k km /rok a jestli zahlédnu jednoho mamlase jet na červenou za měsíc tak je to hodně ...

+2/−1
22.7.2015 23:20

M96i24l77a56n 43K11o17i15š 4437532451160

Bohužel, v našem bývalém okresním městě je to zřejmě zábava zdejších řidičů, jinak si to vysvětlit neumím. Výjimkou nejsou ani řidiči autobusů, dnes jsem viděl hned dva autobusy plné lidí, jak to frčí na červenou přes křižovatku.

+2/0
22.7.2015 23:27

P72e67t19r 35B57o79c67e17k 1387616212190

Tak napište město ať se mu vyhneme??

+1/0
23.7.2015 0:55

J36i49ř22í 18E12r93b86e65n 1463784976837

Z osobní zkušenosti to tipuji na Havlíčkův Brod a průtah Masarykova-Lidická :-)

+1/0
23.7.2015 5:51

P46a17v22e23l 84O45d51r33a44z77i67l 6244279267490

Tak to nevím, kudy jezdíte. V Brně jsou křižovatky, kde takového mamlase chytnete v odpolední špičce při každém cyklu křižovatky.

0/0
23.7.2015 9:44

P18e34t52r 44S13c68h29w92a87r98z 7138499653781

Tak třeba Jablonec n. N. - přechod u Lázní. Oranžové světlo tady asi znamená "hamtni na plyn, co na tom že semafor skoro nevidíš, červená není zeď"

0/0
23.7.2015 11:08

S69t93e68p34a88n 50T67o54t32h 8918209875738

Tak se zkus postavit treba v Budejicich na krizovatce , myslim ze to je Husova - Na dlouhe louce. Tam dali pred lety kameru a nestacili se divit... behem jedinyho dne projelo pres 600 aut na cervenou. A jestli najezdis 3,5k mesicne, tak toho moc nevidis... az se to bude pohybovat kolem 10k, tak uz to treba uvidis.

0/0
11.8.2015 7:43

E58v81a 96D90r85o54z76d56o21v35á 7629807775865

Nejhorší je srážka s blbcem. Tomu se nedá zabránit žádným bezpečnostním opatřením.

+1/0
22.7.2015 22:50

J28i34ř84í 41K12ü67h64r 2170736550916

Tady půjde hlavně o fyzikální zákony. Blbcova hmotnost či případná kinetická energie v tom budou mít hlavní roli.

+1/0
22.7.2015 23:04

Š36t97ě52p63á12n 59V34a24n93ě69k 3213899187277

Nic nerušit! Holt máme spoustu idiotů, tak ať si pomřou na těch přejezdech.

+4/0
22.7.2015 22:38

T93e88r31e57z67a 15H52o21l63á 4484293463597

jup, jako dneska ti lidi ve vlaku, viď?

+3/0
22.7.2015 22:39

Š17t30ě18p51á17n 51V97a58n55ě33k 3923189757387

Nikoli, těch je mi samozřejmě velice líto, ale statisticky je vlak jedno z nejbezpečnějších cestování.

+4/0
22.7.2015 22:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.