Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Američané zaútočili omylem na afghánskou hlídku, zabili nejméně 10 lidí

Americká armáda omylem zasáhla afghánskou armádní hlídku. Posádky dvou vrtulníků zaútočily v pondělí kolem šesté hodiny ráno jižně od Kábulu. Při útoku zemřelo nejméně 10 lidí. Armáda o incidentu ví a vyšetřuje ho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34a34b55l44o 79S36v36o36b29o64d92a 5678315925936

Amerika zkažená bude na kolena sražena;-D

0/0
22.7.2015 20:44

J89á70n 77H58r43o52n31s90k74ý 4553378528

v pohode, tak isto sme odpustili omylu ruskych separatistov, alebo nie?

+1/−1
20.7.2015 19:15

K45a42t63e36ř21i27n70a 63V76ý57b42o77r14n28á 6270679259

Tam to nesmíte tak brát! Cizinec není našinec a Rus není náš spojenec! Rusové tyhle věci dělají vědomě, zatímco my ty lidi zabíjíme tak nějak v dobré víře a ve jménu demokracie. Možná i proto jich zabíjíme mnohem více... :/

+1/−2
20.7.2015 20:21

J80i37ř30í 34L53e31p90š78í66k 7127521137431

No, to Baraki je fakt prokletý..... není to poprvé co se tu Amíci přehmátli.... Na druhou stranu, se tam není čemu divit. Těch nemuslimů (teroristů, kteří nemají s islámem nic společného) tam je strašně moc.....

0/−2
20.7.2015 17:57

M79a88r52i83e 90M92a65l37a 8805504596384

Aha. Takže, protože, je tam nemuslimů (teroristů, kteří nemají s islámem nic společného) strašně moc, tak nám zřejmě ani těch civilistů nemusí být líto? To jste chtěl říci?A nebo tyto zabité civilisty budeme jen tak přecházet, protože je zabíjejí ti naši?8-o

0/0
20.7.2015 18:37

M27a42r38i10e 53M25a35l62a 8745934276164

Incident není prvním případem „přátelské střelby“. Právě v okresu Baraki Barak zabily loni v prosinci koaliční síly pět civilistů a šest dalších zranily. V lednu 2014 zase američtí vojáci omylem zastřelili čtyřletého afghánského chlapce, kterého si v prachu spletli s nepřítelem (více o incidentu čtěte zde).

Právě civilisté jsou nejčastější obětí nešťastných útoků. Za první čtyři měsíce roku zemřelo takto skoro tisíc lidí. Vychází to ze statistiky vedené misí OSN v zemi. 

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/americka-armada-afghanistan-utok-dob-/zahranicni.aspx?c=A150720_084107_zahranicni_aba

0/0
20.7.2015 18:50

J27i90ř21í 71L56e54p24š28í59k 7427761537341

Ježíši Kriste..... já se těch Amíků nechci zastávat, jen říkám, že zrovna v Baraki je dost složité rozpoznat bad boy od civilů. Tam je úplně normální, že fotr futruje z minometu a jeho desetiletý syn mu podává miny.... To není jako v sedmdesátých letech v Kábulu.... Je to velice složitá oblast, stejně jako nedaleko ležící Babuská smyčka. Afgh, jak si ho pamatuje, už neexistuje.....

+1/0
21.7.2015 1:01

M29a36r33i11e 86M98a86l70a 8945364886624

Já bych si nikdy nedovolila tvrdit, že Afghánistán je pouze Kábul a nic jiného. Nicméně jsem celou provincii Bamián považovala za mnohem bezpečnější, právě díky přítomnosti těch "správných" než Nargarhár. Paštúnové mi připadali dost svérázní tehdy. Proto raději ani nechci domýšlet ta čísla v jiných provinciích. To, že Afghánistán již takový jaký byl neexistuje je však sotva chyba Ruska, jak zde čtu. Proto by mi zajímalo, kdy jej již dáte v rámci naší slavné koalice do pořádku? Ta země si to zaslouží. Vždyť už ji ničí 36 let jedni a ti samí.

0/0
21.7.2015 13:28

A78n22t86o27n49í67n 85P70o46l65i98c81k92ý 9800362351417

No, rusko na tom ma velky podil, proroze jeho utok na Afgh to cele odstartoval.

0/0
21.7.2015 17:42

M78a83r64i83e 74M34a87l11a 8615874936404

Článek je o Rusku, nebo o více jak 1000 civilistů zabitých armádou USA?

0/0
22.7.2015 15:43

A45n32t64o31n19í77n 41P37o10l19i73c89k82ý 9860632361517

Vy jste psala, ze je sotva chyba Ruska, ze Afghan uz neni, co byval.

A ja psal, ze na tom ma Rusko zasadni podil a proc. Pokud zde nechcete diskutovat o rusku, tak jste s tim nemela zacinat.

0/0
22.7.2015 16:17

M17a16r72i60e 38M25a51l33a 8785134876974

S čím jsem neměla začínat? Pochopíte, že největší zkázou celého Afghánistánu jsou právě jen a jen mudžahedýni a džihádisti? A ty Rusko nevytvořilo.;-D;-D;-D

0/0
22.7.2015 16:47

A26n87t79o90n40í11n 42P44o59l83i13c93k97ý 9400682191747

A to prave neni tak uplne pravda. Prave pri ruske invazi byl dan zaklad (vyzbrojeni, vycvik, radikalizace) dnesnimu stavu.

0/0
22.7.2015 17:25

M69a60r58i53e 81M31a78l16a 8175224976394

A co je tedy pravda? Že ten základ k dnešní radikalizaci položilo Rusko? Vždyť to nemá logiku. ;-)

0/0
22.7.2015 20:42

A73n52t38o83n31í93n 97P51o85l30i91c90k33ý 9120772621977

Ale ma. Pri utoku rusu doslo k radikalizaci a vycviku dnesnixh Talibu a jejixh melodyboys.

0/0
22.7.2015 21:43

M56a42r58i76e 25M27a46l66a 8445974696614

;-D;-D;-D;-D a znova;-D;-D;-D;-D;-D

Rusko je nevyzbrojilo a před 26 lety Afghánistán opustilo. Nastal tam mír?

0/0
24.7.2015 18:04

A94n35t32o61n53í38n 50P68o55l47i25c75k58ý 9110492681677

Rusko to jen svym utokem zaridilo. Vyzbrojilo je USA, ktete pomohlo napadene zemi (ostatne, jako napr. pomohlo rusku za WWII). Nicmene, nebylo by vyzbrojovani bez utoku ruska.

0/0
25.7.2015 14:27

K29a78t53e26ř18i60n79a 49V62ý57b35o90r27n86á 6940389899

Je fakt, že když letíte v helikoptéře nad okupovaným územím a máte strachem sevřený svěrač, tak prostě musíte střílet na všechno co se pohne. Občas jsou to přátelé a říká se tomu friendly fire, ale na druhou stranu: Kolik těch přátel na okupovaném území asi tak máte? Takže platí, že škoda každé rány, která oadne vedle.

0/0
20.7.2015 17:24

O89n93d68ř39e78j 73P36u92n51d18a 8262818274249

Vas sverac ted povolil nebo z vas vypadnou jeste vetsi .....? Vyborna, Rusaci meli nadelano v gatich z Talibanu a odmitali litat. Americani startujou ke zranenym v boji v Afganistanu do 5ti minut.

+1/0
20.7.2015 17:43

K77a76t98e24ř29i26n44a 86V74ý51b22o90r80n25á 6760389609

To bude tím, že zatímco Američané v Afghánistánu vyzbrojili islamisty protiletadlovými zbraněmi, tak Rusové se do toho nepletou a Afghánci nic sofistikovaného vyrobit sami neumí. Kdyby jim Rusové dodávali stejné množství zbraní, jako onehdá Američané, tak by do toho vrtulníku ani nesedli. Lekce ze Somálska stačila... :)

0/0
20.7.2015 20:26

O29n46d68ř20e54j 98P37u50n14d26a 8332658514629

Kus babo, ja myslim ze sama sotva ..... po ulici neses. Az se budes citit, tak mi posli svy parte.

0/0
20.7.2015 22:57

J66i44ř43í 56V24o27n72d75r22á54č13e29k 5276274870924

S každým zabitým či zraněným civilistou si Američané, případně celé NATO vytváří kolem deseti zarytých nepřátel.Ti příbuzní si totiž neřeknou jako vy, že se to stává. Ti vezmou pušku a půjdou se pomstít.

+6/−1
20.7.2015 13:53

B21e25d22ř57i96c44h 58T13ě33š76í70n72s24k98ý 6212303331887

jasně prostě se stala chyba ale vy z toho máte Vánoce

+3/−4
20.7.2015 13:57

J54i56ř46í 68V62o20n86d53r34á23č16e35k 5816204620214

Nemám. Ale každý trdloň ví, že z osvoboditele, který je na cizím území příliš dlouho, se stává okupant. Dříve nebo později. A takovéto "omyly " to jen urychlují. Vy a Pentagon to ovšem netušíte asi.

+3/0
20.7.2015 14:02

J15a17n 53H92o65r31a 6847391336

Jedinná relevatní informace z vašich příspěvků je, že jste trdloň.........

+2/−1
20.7.2015 14:14

M46a55r98i60a22n 43S82i94m38b71a 5403559528

Vyvrat mu to co napisal nejakym inteligentnym argumentom.

Ale to asi po Vas by som chcel moc,..ze ?

Jednoduchsie je asi urazit.

0/0
20.7.2015 15:58

J61a11n 69H52o20r44a 6957961946

......a co mu mám vyvracet , když  souhlasím s jeho tvrzemím ,že "každý trdloň ví......." a on přeci ví. Příště se trochu zamysly nad tím na co reaguješ, než začneš plkat ;-)

0/0
20.7.2015 17:19

J60i20ř12í 93L14e76p39š32í33k 7707161447261

Ale on má v podstatě pravdu.....

+1/0
20.7.2015 17:59

J64a87n 91H22o79r33a 6397531476

Vzhledem k tomu,že okupace je násilný čin proti vůli daného státu, tak se o okupaci v případě Afghánistánu nejedná .

0/0
20.7.2015 23:13

J31i65ř62í 54L51e32p22š21í50k 7437351507941

Má, pravdu v tom, že si vytváří nepřátelé.

0/0
21.7.2015 9:07

J87a58n 27H39o15r65a 6157481696

...to ano, souhlas.

0/0
21.7.2015 11:08

A49n17t45o46n80í60n 96P64o71l67i50c22k88ý 9460412581357

Je lepe bohovat u Kabulu, nez u Breclavi

0/0
21.7.2015 17:45

O16n19d21ř30e72j 19P74u68n10d43a 8942508284739

Bohužel jsou zvyklý na teror Talibánu,takže ti se moc mstít nebudou. Von to za ně vezme do rukou Taliban.

0/0
20.7.2015 13:57

J48i98ř61í 25V54o19n14d50r61á24č84e70k 5666104810984

Spíš se ti příbuzní k tomu Talibanu připojí, víme?

0/0
20.7.2015 14:03

P84a79v79e58l 94O36d48r75a96z69i76l 6804269127240

Pan Ondřej zjevně toto neví. A nejen to.

0/0
20.7.2015 15:29

R53a93i12n23e37r 30E85l49l30e64d57e96r 2443123519746

A kdo vytvoril ozbrojil Taliban ?

+1/0
20.7.2015 14:24

P86e10t32r 20Š69i48k25ý52ř 2717225497575

Taliban vytvoril SSSR , vznikl totiz jako odpor na invazi Rusaku do Afghanistanu.

+1/−2
20.7.2015 14:26

M48a36r69i45e 22M70a26l72a 8965674716894

SSSR vytvořil taliban? To jako, že když tam chtělo SSSR zvítězit, tak jim dali zbraně střelivo, výcvik a podporu, aby měli proti sobě protivníka?8-o To je mi tedy logické tvrzení.;-D;-D;-D;-D;-D

+2/−2
20.7.2015 14:38

P97e40t58r 92Š47i38k14ý73ř 2547935897805

Ne vytvoreni Talibanu bylo reakci na Ruskou agresi. Nedlejte ze sebe hloupou a neobracejte to. Moc dobre vite jak jsem to myslel. Ale to se vam nehodi do kramu , ze?

+2/0
20.7.2015 14:41

M93a90r53i15e 78M58a50l24a 8805384106924

;-D;-D;-D;-D;-D a znova;-D;-D;-D;-D;-D

Invaze SSSR byla reakce na činnost talibanu.

Viz  Busch

Ano byli jsme to mi, kdo vyzbrojoval a cvičil Taliban. S jediným cílem. Donutit tehdejší SSSR k vojenské intervenci. 

Tolik k moji hlouposti. Krásný den 

a Afghánistánu mír.;-)

0/−3
20.7.2015 14:49

P94e22t84r 73Š84i78k76ý28ř 2387415217395

Nejaky zdroj na prohlaseni Bushe a nebo je to jen vas prekrouceny preklad?

Je naopak vseobecne znamo ze vycviceni Talibanu bylo reakci na vpad SSSR do Afghanistanu.

+1/0
20.7.2015 15:08

K88a31t15e43ř17i74n13a 53V46ý88b50o30r27n21á 6930489279

To, že Američané vyzbrojovali a cvičili Afghánce proti Rusům snad víte. Kdyby je nevyzbrojovali, tak žádný Taliban neměl šanci na existenci. Teď si to holt vyžerou sami.

+2/−2
20.7.2015 15:15

P56e19t69r 39Š65i96k35ý53ř 2407885757275

To prave vim , jen je problem v tom ze nebyt Ruske invaze , tak nikdo nemusel nikoho vyzbrojovat a cvicit. Ale tahle souvislost vam asi unika ze , pani Vyborna.

+1/−1
20.7.2015 15:21

P70e51t62r 79N23o25v56ý 9531173168

http://www.globalresearch.ca/articles/BRZ110A.html

0/0
20.7.2015 15:27

P55a56v16e70l 64O55d73r83a38z11i80l 6314519987330

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Cyclone

Operation Cyclone was the code name for the United States Central Intelligence Agency (CIA) program to arm and finance the Afghan mujahideen prior to and during the Soviet war in Afghanistan, from 1979 to 1989.

Pro vás přeložím:

Operace Cyklon bylo kódové označení pro program CIA, ozbrojující a financující afghánské mudžahedíny !!PŘED!! a během sovětské války v Afghánistánu od 1979 do 1989.

+2/0
20.7.2015 15:32

K19a89t63e87ř83i25n90a 87V69ý70b40o37r23n91á 6310739279

Jenže ta invaze nebyla samoúčelná. Tam šlo právě o to, aby se k moci nedostali tihle islamisté, což se s pomocí Západu nakonec stalo. Ovšem představa, že by tam vládl někdo blízký SSSR, byla pro Západ ještě nestravitelnější, než když zemi ovládnou islamisté. Důsledky vidíme všichni. Snad i Vy, pane Šikýři.

+1/0
20.7.2015 15:59

P30e96t29r 80N69o82v24ý 9511773468

No možná je to všeobecně známo (vám a zajisté dalším lidem). Otázka je, jestli je to pravda. Z. Brzezinski (v té době národní bezpečnostní poradce J. Cartera) sám říká opak a potvrzuje slova tehdejšího ředitele CIA R. Gatese.

0/0
20.7.2015 15:48

G90e40o28r17g 25K24o43m25b11e92r69e46c 9474141746561

8-o8-o

0/0
20.7.2015 14:56

O21n89d12ř25e30j 91P20u81n46d64a 8372298804729

Afgánci zdatně bojovali celý léta proti Rusům bez vyzbrojení USA. Jenom ty vrtulníci jim saprama a rpg nešli nějak sestřelit :)

0/−2
20.7.2015 14:28

P41e46t53r 54N78o39v22ý 9301973778

Zjistěte si prosím alespoň základní data - kdy začala invaze SSSR do Afghánistánu a porovnejte ji s datováním operace Cyclone.

0/0
20.7.2015 14:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.