- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Írán dělal jen obohacení na 20%, nikdy nebyl dokázán opak. Pro jadernou zbraň je třeba obohacení 95%, a k tomu je cesta dlouhá. Írán byl pravidelně kontrolován, a nakonec upustil i od obohacování na 20%, které bylo děláno pro lékařské účely a energetickou soběstačnost. Přesto sankce stále platí.
Izrael jaderné zbraně má, a to nikomu nevadí...
Par uprchlikum mame problem pomoct, ale jak jde o prachy, tak je to tu samy obhajovatel (islamskeho!) Iranu...ubohe.
jestli to nebude tím, že naprostá většina teroristů a organizací jsou sunité, imigranti také, a Íránci jsou šíité a nikoliv Arabové nýbrž Peršané
díky i za takovýto článek, čtenář který jen tupě přijímá informace o udělení mezinárodních sankcí "sem a tam" má alespoň možnost se zamyslet o smysluplnosti a cílech sankcí a jejich dopadech. Díky sankcím trvající několik desetiletí se Írán stal špičkou v reverzním inženýrství, asi hned po Číně, a co se týká zbrojního průmyslu, jedna z mála rozvojových zemí která dokáže stavět i vlastní lodě, ponorky, letadla, drony, atd. Jejich kvalita pravděpodobně bude odpovídat vlivu sankcí, ale i tak, nemyslím si že toto bylo vedlejším cílem sankcí.
Sankce proti Íránu...a co přesně udělal Írán České republice, že by měla uplatňovat sankce vůči této zemi? Uplatňujeme kolektivní vinu, která je tak kritizována např. v souvislosti s odsunem Němců? Tsts... To není podle odkazu Václavu Havla...
Ceska republika jakozto signatar Smlouvy o nesireni JZ je povinna uplatnovat sankce vyplyvajici z teto smlouvy.
Tak jsem si ten odkaz na sankce přečetl, a nic o zákazu prodávat Íráncům kerosin jsem tam nenašel. Jako sankce je tam uvedené omezení dopravy, pokud se týče íránského jaderného programu nebo jaderných technologií, ale s tím asi ty Airbusy nic společnýho mít nebudou.
Informace, že Iran Air jinde v Evropě nenantankuje je zavádějící, linka IRA732 z Paříže má technické mezipřistání ve slovinské Ljubljaně a IRA726 ze švédského Gothenburgu v běloruském Minsku.
V Praze tento týden tankovaly lety IRA710 (Londýn), 712 (Stockholm),720 (Frankfurt), 722 (Hamburg), 724 (Amsterdam) a 728 (Kolín nad Rýnem).
Dobrý den, píšeme, že jim letiště v západní Evropě nenatankují. O Lublani (a taky Milánu a Budapešti) ve článku píšeme. Minsk není západní Evropa.
Ještě jsem neviděla, aby se dva právníci shodli na jednom výkladu jakéhokoliv právního dokumentu.
Rezoluce se dle jednoho výkladu týká nákupu íránských ropných produktů, nikoliv prodeji ropných produktů Íránu.
Dle druhého výkladu se týká jak nákupu, tak prodeje.
A určitě některý zdatný právník přidá i výklad třetí.
Upřímně nemám proti Íránu nic a už vůbec ne proti jejich aerolinkám. Je to stabilní stát, bohatý bych řekl, lidé tam žijí a neprchají ve velkém do EU, neodpaluje na Evropu rakety, nevyhrožuje likvidací, neřežou tam krky na ulici. Tak tady tankují no, já s tím nemám problém. :)
Hmm, jen financují Hizbaláh, který odpaluje rakety na Izrael.