Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Místo migrace pomoc Africe? Funguje to spíš naopak

Svět i Evropská unie čelí největší uprchlické krizi od druhé světové války. Hledání argumentů proti „nájezdníkům“, jak je na čtvrteční mimořádné schůzi Sněmovny nazval jeden krajně pravicový poslanec, však ze všeho nejvíc připomíná tahání králíků z klobouku, píše ve svém komentáři pro iDNES.cz vedoucí výzkumného oddělení Ústavu mezinárodních vztahů Ondřej Horký-Hlucháň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z87d51e58n21e32k 61S58e74i31d31l 6374655460887

Autor vede pěkné kecy, jen mi tam schází ještě úvaha o tom, co by jsme měli dělat až se k nám nahrnou né tisíce, ale statisíce, možná miliony afričanů. Protože jakmile se po africe rozkřikne, že ČR bere imigranty ve velkém a poskytuje jim výhody, tak už je nikdo nezastaví. A´t si klidně berou imigranty bohaté státy jako je Švédsko nebo Německo, které nemají problémy s životní úrovní svých lidí, ale vážený pane, ČR, která nemá na to, aby zajistila alespoń průměrnou životní úroveň svých důchodců, má podle Vás začít živit přivandovalce, kteří tomuto státu, kromě problémů nic nepřinesou? Tak to ani náhodou. A jestli Vám je jich tak líto, tak proč neinvestujete své prostředky a energii na zlepšení úrovně života v jejich zímích. Dnes už Vám nikdo nebrání odstěhovat se třeba na druhý konec světa a žít podle svého. Tak se tam odstěhujte a pracujte pro jejich blaho, Alespoň stát ušetří peníze za vaši mzdu.

+2/−1
21.6.2015 7:52

F41r57a97n33t92i20š29e34k 31P93o56l65í48v34k96a 8901185261638

Málem jsem skočil autorovi na lep, že je takový vlastizrádce jak se zde prezentuje.

AŽ PO PROČTENÍ DISKUZE JSEM POCHOPIL.

Je to velmi sofistikované ovlivňování nás čtenářů, abychom se opět po letech spojili proti vnějšímu nebezpečí.

Autorovi blahopřeji k odvaze, se kterou dal všanc své jméno pod takové nebezpečné kydy. R^

:-P

+3/0
20.6.2015 22:19

M47a21r42t15i11n 24N46e31v55r25l14a 2257591604817

:-):-):-) !!!

0/0
21.6.2015 7:34

R83a81d25e54k 68N14e22u65m29a30n54n 5842722268275

autora zažalovat za vlastizradu a zcela jistě vyhodit z ústavu, kde za naše prachy hlásí podobné nebezpečné bludy a lži

+1/−1
20.6.2015 19:47

M32i96l44a55n 26K63o20s 5636508663530

80% obyvatel tu nechce Afriku ani Syrii ani nic jiného. K čemu diskuse? Začíná vysrkovat růžky -područí z EU. A místní zrádci národa se odkopávají. Je třeba každému takovému to pořádně vysvětlit............:-)[>-]

+2/0
20.6.2015 18:39

R85a32d43e23k 76N92e28u37m91a90n89n 5922782418905

reálně tak 92 %

+1/0
20.6.2015 19:47

J94i37ř89í 50F63i63n47k 9730104582551

Mohl by mě někdo vysvětlit, k čemu je dobrý Výzkumný ústav mezinárodních vztahů? Co zkoumá? Zda už někdy vyzkoumal něco, co bylo možné uplatnit v praxi, a co nějakým pozitivním způsobem cokoliv, nebo kohokoliv ovlivnilo? Protože jestli je výsledkem zkoumání tohoto ústavu dnešní komentář, tak potěš pánbůh.

+9/0
20.6.2015 17:05

R54o48m26a63n 61M69i69r94o87s94l42a32v 4857983677196

Zkoumat mezinárodní vztahy je nutnost a nutnost je dělat to lépe, abychom nekoukali jako drozdi, co se to zase děje a neptali se bezradně co s tím. Když už začne hořet, tak je mnohdy téměř pozdě.

+1/−1
20.6.2015 19:04

R16a62d81e39k 89N68e93u30m95a85n56n 5482252938405

ústav je v pořádku

ale ten člověk je na zabití

+2/0
20.6.2015 19:49

R52o29m97a61n 36M41i63r11o49s39l24a93v 4277943777436

Vážení, při čtení příspěvků si připadám jako na schůzi KU-KLUX-KLANU, bohužel.

Jednotícím prvkem není hledání východiska, ale nenávíst, zuřivé odmítání jakéhokoli jiného názoru a dštění síry na kohokoli, kdo projevuje nedostatečný stupeň rozhorlení. Nebylo by lepší soustředit se na návrh cesty, jak z problému, abychom se jednak  neocitli v nezvladatelném  chaosu, ale na straně druhé se zachovali jako lidi a ne jako Hutové vraždící příslušníky kmene Tutsiu ve Rwandě?

Zatím je to jenom v hlavách, ale je to ostuda.

Moje představa je tato:1) Náklady na řešení problému by se měly solidárně hradit za pomoci všech států EU. 2) Měly by se určit jasná opatření, co můžeme jako EU a USA udělat pro ukončení válek v kritických oblastech, které jsme rozes... 3) Výrazně by se měla zpřísnit ostraha vnějších hranic a společnými náklady bychom měli zřídit přijatelné a hlídané tábory pro uprchlíky, kde by došlo k postupnému prověření rizik bezpečnosti a rozdělení na skupiny - ohrožení života, ekonomický uprchlík...Ekonomické uprchlíky bych ještě dělil na ty, které mají šanci se zde uplatnit a mohou být přínosem 4) Jistě by stálo za úvahu, zjistit, zda ty nejchudší státy nejsou tunelované těmi nejbohatšími, například plundrováním jejich surovin. Nepochybuji, že tomu tak bylo a je. Navíc existují továrny, kde se vyrábí značkové boty, kde si ovšem dělníci nemohou za měsíční plat ani ty jedny boty koupit.5) Výrazně pomoci při vzdělání 6) Investovat do projektů pomoci, které budou znamenat práci pro místní a budou mít perspektivní potenciál pro širší veřejnost atd. A hlavně klidný pohled a vycházejte z toho, že mnohý vyděšený uprchlík může být lidsky kvalitnější než rozjívený Karlík od vedle nebo gauner, který se obklopený advokáty na nás zubí z obrazovek.

+4/−8
20.6.2015 12:30

J94a24k47u82b 22N40o88v60o66t52n82ý 1414748690115

Ale vzdyt Vy dohromady taky nic nenavrhujete... Za problemy Eritree, Somalska, Nigerie zapad skutecne nemuze ( tam nic nerozesr...) a jinde netusim, jak ukoncit valky bez radikalniho reseni. Napiste jak? Jinak penize a podpora vzdelavani bezi uz desitky let. Ve fazi, kdy v cele EU je malo ucitelu, zaridte, at jich deset tisic jede do Afriky. Nebo maji africani jedit sem a o to se mene domacich lidi dostane na skoly?

Nejchudsi staty jsou plundrovany predevsim sami sebou, vladne casto armada ci revolucni gardy. Takze zbyva posileni ostrahy hranic a vybirat si takove imigranty, kteri budou pro nas prospesni ( rekneme vzdenani) ... Coz tedy vyrazne pomuze zemim, odkud prichazeji, vidte...

+9/0
20.6.2015 14:54

R85o81m41a60n 92M94i40r73o88s19l76a34v 4907733747626

Pokud by napříkla USA nepřepadly Irák, nepodporovaly povstání proti Asadovi v Sýrii a Francie atd. proti Kadáfímu, pokud by nedávaly každý rok 3 miliardy Izraeli na zbrojení a neblokovaly opatření OSN proti okupaci území atd., tak by jistě byla radikalizace a stím jdoucí ruku v ruce konflikty v menší míře. Že se pak tyto tendence přelévají do ostatních států je důsledek. Spolu s x stoletým ždímáním těchto států je to kokteil, který byl a je minimálně spolupříčinou aktuálního stavu.Pokud hovříme o vzdělání - ano pomáháme, lze ovšem počty i kvallitu zvýšit. Část těch, kteří zde mohou být k užitku je sice možná sobecké, ale z hlediska demografického vývoje Evropy zřejmě potřebné.

0/−2
20.6.2015 19:02

J76a76k86u94b 21N83o39v38o13t89n82ý 1664198460855

Pisete " pokud by..." Bohuzel nevime, co by se delo, kdyby to, co pisete, nenastalo. Neverim, ze by byl vsude mir a klid.

0/0
20.6.2015 21:15

P67e53t24r75a 21N14o63v88á82k38o70v64á 7518466704868

Hádala bych , se na jejich zhoršujících se podmínkách co se týká obživy, mají vinu země, které spalují uhlí a ropu, a tím posilují globální oteplování a vysychání jezer...no jezer, jakékoli louže v té oblasti.

Vodu udržují rostliny. Čili pokud ti lidé fungují pouze tak, že kolem čeho projdou, to použijou, ale neobnoví, tak jim vyschne kde co. Takhle bychom klidně mohli vyschnout i Evropu a brečet, jak je to tu špatný a samá skála.

Ano, je tam větší teplo, ano, je to tam horší s vodou, ale pokud se přestanou střílet a začnou sázet, tak se tam ty voda začne držet, bude mít kde. A budou-li pěstovat úrodu a chovat dobytek na hnojení, tak to půjde, jak už se několikrát ukázalo na projektech, které tam financoval a řídil západní svět. Problém byl, pokud třeba rok západní svět řídit nemohl, protože oni sena to vykašlali, okamžitě najeli na sběračský styl, tedy všechno sežeru, ale nic neobnovuju, a do roka to zvládli zplundrovat.

Takže dle mého ne, oni nepotřebují do Evropy, oni potřebují máknout u nich. Ale vzhledem k tomu, jak se jim nechce dělat tam, pochybuju, že se jim bude nějak výrazněji chtít dělat tady. Samo to nepůjde, takže časem začnou vymýšlet diskriminaci apod.

+9/−1
20.6.2015 11:12

I73r83e21n31a 47M79a39t37e96j72k63o36v11a 2315645209211

1. Pokud se opravdu zacleni do spolecnosti a budou pracovat, pak nemam problem. Bohuzel zkusenost zapadni Evropy napovida neco jineho.

2. Autor vse prepocitava na penize, ale chudobu nevymytite tim, ze date chudym penize. Jak sam priznava, tak vetsina penez, ktere imigranti poslou z Evropy pribuznym, se utrati za jidlo, leky, zkratka nejnutnejsi potreby - rozvoji zeme to nijak nepomuze, jedine tomu, ze se bude populace dale rozrustat. Takze remitence i penize posilane vladami ve finale nic neresi, naopak ta zeme potrebuje, aby v ni zustali jeji produktivni, kvalifikovani, vzdelani lide. - Jsem pro, abychom jako pomoc nabizeli studijni viza a stipendia na skolach, a pomahali provozovat tamni skoly.

3. To neustale prirovnavani k nasim emigrantum z dob zelezne opony je proste nesmyslne a nefer. Utikali do zapadnich zemi - s podobnou kulturou. Vdecne se zaclenovali a neocekavali pecene holuby do ust, naopak vetsinou utikala kvalifikovana inteligence.

4. Lidi je proste vic a vic a neni reseni, ze se vsichni prestehuji do pohostinnejsich funkcnich casti sveta, ktere se tim vycerpaji a nebude v nich o nic lip. Jen proto, ze my bastardi ze zapadu mame podil na jejich bide. Ale take mame podil na spouste veci, ktere u nich funguji a to jak dob kolonizace, tak z moderni doby.

+9/0
20.6.2015 11:05

R41a88d38e78k 89N45e33u73m86a14n37n 5112462538705

chlapa by měli z toho ústavu okamžitě vyhodit - vždyť plácá absurdní nesmysly!

Tak pro EU jsou výhodní chytří i hloupí imigranti? Tak proč se jim asi všichni brání?

+6/0
20.6.2015 10:55

K58a74t16e55ř14i81n96a 84K25a53f21k68o67v92á 2112189536590

No mám pocit, že to také ukazuje, co "vyzkoumá" Ústav mezinárodních vztahů.... Jinde by se asi neuplatnil. ;-€

+10/0
20.6.2015 10:01

B42o13h65d41a59n 76B21a56u94e45r 3589732266842

Překvapuje mě velmi nízká inteligence autora článku. Když pominu lži, manipulaci fakty, naivitu až hloupost, tak stylisticky to je tragické. Neschopnost se jasně a věcně vyjádřit, psát zajímavě, absence logiky, přijde mi, že to ten člověk psal opilý nebo už má silnou stařeckou demenci. To by bylo ok, ale nechápu, proč mu MF dnes dává prostor. Aspoň by si snad mohla ověřit, že ten člověk je schopen se vyjádřit a napsat kloudnou větu. 

Na druhou stranu smekám před většinou příspěvků čtenářů, věcné, vtipné, logické, vidící souvislosti.

+15/0
20.6.2015 9:58

E40v73z96e32n 40S29o85u47k54u84p 1107764536918

Nejspíš inteligence redakce bude v přímé úměře s autorem článku...

0/0
20.6.2015 10:12

P62a24v21e96l 80S95c63h55e85l42l30e 5938862464883

přesně těchto darmošlapů jako je autor komentáře se potřebuje naše společnost zbavit. Těchto naprosto zbytečných žvanilů kteří mají vymyté hlavy z různých pseudohumanistických studií na maxisticko-multikulturních fakultách. Těchto, od reality všedního života naprosto odtržených "nadlidí" kteří vědí co je pro nás nejlepší a co všechno MUSÍME. 

Člověk by si myslel, že když v dnešní době je možné sehnat jakékoliv informace jedním kliknutím na internetu, případně se jet přesvědčit přímo na místo do "Západní" Evropy za pár stokorun jak se věci s přistěhovalci mají ve skutečnosti, že podobní sluníčkoví pachatelé dobra zalezou do nehlubšího kanálu a konečně budou držet hubu. Jak se ale ukazuje, jejich naivita či spíše hloupost je nebetyčná a neustále budou horovat za svoje zdegenerované vidění světa.

+19/0
20.6.2015 9:23

Ž94o75f71i93e 78H65r11o61c51h41o42v12á 7463668170663

výstižné! R^

+9/0
20.6.2015 9:29

P42a90v79e81l 97K23u27r54f39ü47r85s88t 3958543865379

Pokud se dokáží občané ČR opravdu semknout, pak doufám, že to bude při vyhazování našich politiků z oken a bráněním hranic.

Nepochybně má autor pravdu, že nám chybí vysvětlení od naší vlastní vlády, co vlastně plánuje dělat a jak chce migraci řešit.

Nikdo nemá nic proti hladovým, vyděšeným uprchlíkům z válkou postižených zemí, kde jim jde kvůli národnosti nebo názorům o život. O těchto uprchlících se ale nikdo nebaví, protože ti se u břehů Itálie nehromadí. Jde o ekonomické uprchlíky, kteří sem ovšem nejdou zdokonalovat svou praxi a rozvíjet své vědomosti. Mají echo od svých příbuzných, že zde létají pečení holubi do pusy a jak se integrují, budiž nám výstrahou zmíněné Švédsko, ale i Anglie, Francie, Německo,..

Pokud by šli za prací jako čechoslováci na západ, nikdo neřekne ani popel..

+13/0
20.6.2015 9:15

E33v33z42e86n 29S80o89u45k76u80p 1907124936598

Jak může někdo uveřejnit takový to článek, který je evidentně snůškou polopravd,

překrucovaných skutečností a lží ???

Toto je mnohem horší, než pár sprostých slov v diskuzích....

+17/0
20.6.2015 9:14
Foto

K74a60r19e70l 36W25á30g45n36e52r 4447385909427

Vážím si těch lidí z chudých afrických států, kteří by také mohli emigrovat do jiných zemí, ale raději zůstávají ve své vlasti a snaží se zdejší situaci zlepšit a svým spoluobčanům pomáhat. Především tito lidé si zaslouží naši úctu a podporu. [>-]EU

+16/0
20.6.2015 9:13

E97v92z94e19n 49S61o29u48k53u88p 1227124536938

Naprostý souhlas R^R^R^

+4/0
20.6.2015 9:24
Foto

J92a11n 68C40a26b16a24l 8524113760734

Třikrát hurá! Jen přilejme ještě pár věder z oceánu do toho potápějícího se člunu jménem Evropa. Když už jít ke dnu, tak pěkně všichni společně i s uprchlíkama na palubě.

Jinak ač se komentář snaží tvářit věcně a nestraně, je zaujatý víc než projev Miloše Zemana.

+9/0
20.6.2015 9:03
Foto

M96i91c56h51a51l 83H34a30n24á83k 9665198630861

Odpoved na otazku uprchliku neni jednoducha. Nejsem zadny cernomilec, ale polozte si vsichni otazku: kdyz ve meste ktere je od vas daleko 5 km radi banda vrahu, vite ze z vasich pratel je polovina vyvrazdena a vase kamaradky byly x krat znasilnene a vy se divate na vase dve deti a premyslite o tom jakou jim muzete dat budoucnost... Co udelate? Slysite strileni na ulici, krik ranenych a mrzacenych lidi.... Musite se rozhodnout ted hned! Utikate v pyzamu jen s detmi v naruci. Nejspis pro ne budete hledat misto kde neni valka a nasili neni dennim chlebem. Anebo si reknete ze na to dlabete, vyjdete na ulici a nechate se postrilet?

Tenhle problem se nevyresi kvotami pro uprchliky ani penezmi ktere do jejich zemi posleme. Spravnou odpoved asi nikdo nevi. Kvoty jsou spatne ale je to alespon neco.

0/−2
20.6.2015 9:02

E72v24z47e17n 74S41o45u82k32u51p 1417434936768

V něčem máte pravdu, ale ne v tomto případě imigrace...

Kolik lidí s dětmi v náručí jste viděl na fotografiích imigrantů ??

Možná tak ani ne 1%.....

+5/0
20.6.2015 9:06
Foto

M70i92c54h14a82l 16H95a67n36á46k 9845578940951

Uprednostnovat rodiny s detmi je taky spatne, pak sem budou utikat JEN rodiny. A prumerna pocetnost rodiny se zvetsi na 40.... Jak ale rozlisit mezi uprchlikem a ekonomickym emigrantem? Rychle reseni je vracet je zpet a semknout se a vykopat je z Evropy. Na par let bude problem vyresen. A za par let bude valka nebo se nas humanizmus prudce zmeni.

0/0
20.6.2015 9:15

E39v50z90e34n 93S43o34u59k71u11p 1267524526818

Jen jsem reagoval na Váš příspěvek...

0/0
20.6.2015 9:20
Foto

M17i88c41h87a96l 60H16a76n75á90k 9765288140501

V poradku, ja reagoval na vasi odpoved, nebyl to zadny osobni vypad ani snaha o korekci vasi reakce.

0/0
20.6.2015 9:37

J71a16r73o79s64l73a88v 77S47k57r36i97v18a44n56e69k 6555860

ok, at se dohodne pronajem nejakeho uzemi v africe, kde ze lidem zajisti zakladni zivotni potreby a ubytovani a tam budou moci preckat, nez se valka prezene. A tim se to vytridi samo, pujdou tam logicky jen valecni uprchlici, ekonomickym by z toho totiz nic nekaplo.

+2/0
20.6.2015 9:23
Foto

M20i65c26h45a22l 89H24a69n46á66k 9495738800511

Takze rezervace hlidana vojaky proti "pytlakum".. Proc ne. Porad lepsi nez vracet je zpatky nebo je mit napojene na nasi socialni politiku. A to uzemi v africe si vyvalci evropa? :)

0/0
20.6.2015 9:39

J61a27r69o39s22l29a91v 45S15k40r96i63v68a91n19e43k 6695120

evropa si to muze pronajmout, jako to udelala australie

http://zpravy.idnes.cz/australie-odsune-cast-pristehovalcu-do-kambodze-f6g-/zahranicni.aspx?c=A140929_143606_zahranicni_ert

+4/0
20.6.2015 10:17

J21a22r54o25s72l34a57v 46S80k55r38i42v17a91n70e26k 6415910

manipulatvni blabol, za ktery by se nemusel stydet ani autor clanku. Nekdy se podivejte na to, koho to z more tahaji. Zadne deti, zadni starici, minimum zen, sami silni chlapi 20 - 30 let. Co udelali s rodinama, nechali je valce napospas a zdrhli sami? A za druhe, chova se uprchlik, kteremu byl prave zachranen zivot a dostal azyl mimo valecnou zonu takhle?

http://www.lidovky.cz/na-ostrove-lesbos-se-vzbourili-imigranti-recka-policie-je-zbila-pw0-/zpravy-svet.aspx?c=A150615_221131_ln_zahranici_ELE

http://zpravy.idnes.cz/cesta-reportera-idnes-cz-do-pristavu-calais-za-uprchliky-peo-/zahranicni.aspx?c=A150616_062756_zahranicni_jav

nebo dokonce takhle?!!;-€

https://www.facebook.com/350829658268436/videos/1014825658535496/?fref=nf

+8/0
20.6.2015 9:14

P97a43v78e40l 27H73l98a75v70a40t48y 4614520766372

Výstižně jste popsal situaci např. ve Švédsku, tak se nemůžete divit, že je tady nechceme...

0/0
20.6.2015 10:26

M36a53r88t15i56n85a 71M74o53u37d81r12á 7440373856519

Takoví lidé ale necestují z Nigeru (a vzdálenějších lokalit) až do Švédska nebo Británie. 

95% uprchlíků před válkou zůstává v okolních zemích, za 2.světové války se dokonce často přemisťovali téměř na dostřel od fronty. 

Zkuste číst místo beletrie literaturu faktu.

+1/0
20.6.2015 15:51

J24o76s46e19f 21H65e39n65d25r82i64c42h 8860304486631

Pořád ještě si myslíte, že se sem vejde celá Afrika?

+3/0
20.6.2015 17:26

V40á97c37l60a53v 51S42a25m36e13c 7404774730965

Tohohle chlapa by měli okamžitě zavřít a ne mu tady dávat prostor na psaní takový demagogie.Multikulturisti by si měli založit vlastní stát někde v Africe a tam ať integrují jak chtějí,jestli se tedy dožijí rána.

+15/0
20.6.2015 9:02

M70a48r27t50i42n 15N65e14v61r82l26a 2177131214577

Pane HH, to koukáte na to semknutí! My omezení xenofobové vám tímto děkujeme. Nikdo by to nedokázal lépe. Bravo!

+12/0
20.6.2015 8:59

J84i33ř38í 59N44o91s33e71k 1558847981936

Tenhle hřejivý pocit mám taky. Čechy jen tak něco nevyburcuje, ale teď to začíná být až vlastenecky jednotné. Všem Horkým a sluníčkovým díky!

+10/0
20.6.2015 9:04

E81v76z34e45n 90S12o84u84k36u81p 1437774156478

Přesně R^R^R^

+3/0
20.6.2015 9:10

P93e96t81r78a 54V70a75ň19k61o96v72á 4174914196652

my máme ve sněmovně krajně pravicovou stranu? to je kdo? KSČM?

+5/0
20.6.2015 8:53

M11a43r39t93i18n 28S38v53o65b71o20d87a 4858393478394

Ty seš kus hovězího Hlucháni, takové kecy, to je stejné, jako obhajovat teorii o tom, že země je placatá, nebo to, že když dáš nažrat potkanovi, že se ti dobrem odmění. Co žene takové pomatence k páchání vlastního harakiri? Proč do toho tahají nás? Nevěřil bych nikdy, že budu muset někdy řešit takové věci.Rv

To je tím, že tito lidé dělají zbytečnou, nic nevytvářející práci, za kterou jsou z našich daní královsky placeni. Kdyby museli dělat rukama a vytvářet hodnoty, tak by si těchto statků vážili a nikdy by nechtěli dovolit, se jich vzdát ve prospěch někoho, kdo za to nemá co dát a naopak ještě více zhorší situaci. 

Lidí jako Hlucháň jsou de facto stejní, jako somálští či eritrejští uprchlíci. Vysávají systém našich hodnot, které jsme si vytvořili, akorát každý jiným způsobem a proto si těchto hodnot neváží. Jediné řešení této situace je obě strany od těchto peněz odstřihnout.

+15/0
20.6.2015 8:41

V65í62ť25a 98N36o64v81á23k 1198543935891

To jsem nevěděl,že ty lodě byly plné doktorů a sestřiček. Teď jsem klidnější :-)

+18/0
20.6.2015 8:30

M66i84c64h81a89l 39K98o64v32a43r70i92k 3429987192

Když pominu argumentaci studené války a emigrace, vinu na globálním oteplování, jak si Švédové emigranty pochvalují (;-D) a další bláboly, zaujalo mne srovnání se záplavami a jak se všichni Češi dokázali semknout. Ano p. redaktore dokázali, protože se jednalo o přírodní katastrofu kterou bylo postiženo velké území a velké množství občanů ČR. Jenže povodně netrvají věčně a lze vše uvést do původního stavu. Teď se to opakuje. Většina občanů se opět semkla, protože tuto invazivní migraci vnímá opět jako nebezpečí, jen po jiné stránce (ekonomické, bezpečnostní-kriminalita, zdravotní-nemoci, apod. Toto nebezpečí by bylo již ale trvalé a nejde ho ovlivnit. Dávat takové srovnání migrace s povodněmi, to už chce mít hodně posunuté myšlení. Pokud si libujete v příměrech, lze to i okomentovat tím, že u některých lidí člověk jen stěží pozná, kde jim končí odvaha a začíná drzost. :-/

+15/0
20.6.2015 8:28

L70a62d61i20s18l28a66v 77K98o72l80a21č44k70o29v16s32k88ý 5893241109191

Autor pouze opakuje klišé. Vina kolonizátorů, srovnává naše emigranty z 19. století s pány ze Somálska, samá morální povinnost. Ještě přihodil nepřátelskou střední Evropu, aby toho nebylo málo. Pořad dokola. Všechny komentáře na stejně brdo, snad na jeden či dva.

+18/0
20.6.2015 8:27

J93a88k58u73b 64N25o55v18o30t18n68ý 1794278410295

Horky-Hluchan muze clankem docilit toho, ze cast lidi, ktera podporovala Afriku, prestane posilat penize, dalsi cast se zacne vice vyhranovat.

Cetl jsem seznam konferenci, na kterych Horky-hluchan byl, desitky, mozna 100. Kdyz mate takovou starost o CO2, jak jste se tam dopravoval? Z ceho jsou ty konference placeny? Nepodsouvejte nam pocit viny, Vy mate za sebou silnou stopu CO2 a mrhani penezi, ktere mohly klidne jit do te Afriky- i kdyz je to jen jedna cerna dira na penize.

+16/0
20.6.2015 8:23

J25a94n35a 43K50o93l87l57o39v89á 1926697818606

Dekuji pane Horky, predpokladam, ze toto je nazor cele vasi strany zelenych. Aspon ted vim, koho 100% nevoli!!!

+10/0
20.6.2015 8:20

J84a23n41a 40K71o88l80l97o72v56á 1476717768826

Nevolit

0/0
20.6.2015 8:21





Najdete na iDNES.cz