Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strategie? Spíš vítězství nějaké lobby, sepsul Chládkovu chloubu Růžička

Ředitel jedné z nejúspěšnějších škol v zemi Jiří Růžička se pustil do Strategie vzdělávání do roku 2020, jíž se rád chlubí ministr školství Marcel Chládek. Podle něj to totiž není dobrý dokument. Šéf Gymnázia Jana Keplera v Praze tvrdí, že je víc vítězstvím nějaké lobby, než státu jako takového. „To přece nemůže nikdo myslet vážně,“ řekl Růžička MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K38a54r72e70l 71K77r28o92u85l41i42k 7309519825144

Ten pán vypadá jak bezdomovec! Jak asi vypadá školník?

+1/−1
1.6.2015 19:45

P26e81t52r23a 63H29o46r13a38k51o76v77a 4211773694328

No až sem dopádlují uprchlíci, a v rámci sociální intéégrace jim budeme muset přenechat naše pracovní místa na příkaz Merkelové, tak už Vám může bejt jedno jestli má ten či onen titul nebo maturitu. Neboť všichni budeme sedět doma na zadnici a na dávkách.

+1/0
1.6.2015 15:07

J47a91n 27N22o29v35o57t30n25ý 7616863383133

proč se nikdo nezabývá tím,že je příliš mnoho škol,příspěvek na žáka dodává úroveň školství,když je bližší košile jak kabát,pak tak vypadají i maturity

+2/0
1.6.2015 11:39

P91e24t30r 11H19a21m76ž14í16k 7311903502433

Pan ředitel z "Hi Society" gymplu to vidí ze svého pohledu. Od přírody inteligentní a aktivní lidé se uplatní téměř vždy (to platí v jakékoliv společnosti). My máme problém s lidmi takříkajíc "průměrnými". To, že z nich jsou pak různí humanitní vystudovanci, nebo "akademici" cestovního ruchu... ale v reálu nic neumějí, nikde se neuchytí a stát ještě bude plýtvat na podpoře v rekvalifikaci, je fakt. Stejně tak, že máme nedostatek řemeslníku z učňovského školství. Chládek to nedělal špatně - školství by rozhodně mělo (přiměřeně) reagovat na situaci trhu práce.

Problém ještě vidím v kvalitě učitelů. Mám stejný pohled, jako V. Klaus ml. Po tom nesmyslném zákoně v roce 2015 odešlo ze školství mnoho zkušených odborníků, kteří tam za ten mrzký peníz byli ochotni pracovat. Příklad z naší ZŠ, kam chodily dcery: Dlouholetý aktivní hudebník, který měl snad 15-ti letou praxi ve výuce a měli s dětmi úspěchy na různých krajských soutěžích... musel odejít (nyní za něj učí dějepisářka s pedagogickým titulem v důchodovém věku a náplní hodin byl především poslech vážné hudby z gramofonu). Informatik, který má ve městě servis na opravy PC a úspěšně učil ICT děti, ale i třeba důchodce asi 10 let, musel odejít (nyní za něj učí paní učitelka na Český jazyk, která o technice nemá ani ponětí, děti si prý většinou surfují na Facebooku a navíc hodiny informatiky omezili na 1 hodinu za 14 dní). Angličtinářka z x-letou praxí, která před tím žila asi 7 let v Londýně, musela také odejít... Zákon tyto kvalitní odborníky a dobré učitele nutil totiž studovat dalších 5 let na univerzitě vzdálené asi 80km! Proč, když byli kvalitní a především učit uměli??? :-/

+11/0
1.6.2015 11:20

L93u98b17o24m26í18r 78S81a59z65e90č95e56k 7939928485663

To je ale trochu složitější. Dost těžko lze tyto osoby obhájit, i když věřím, že ve své odbornosti byli dobří. Přece jen jisté základy a předpoklady k pedagogice mít musí. Od totiž každý odborník nemusí být dobrým učitelem a naopak, to asi všichni známe z vlastních zkušeností!

+5/−1
1.6.2015 11:43

D59a74n34i58e62l 56Š20e67v58č54í57k 7406690359708

OK, ale když byli? Proč by jim neměl stačit nějaký papír s pedagogickým minimem? Jak jsem psal níže, všechno to je pouze důsledek neschopného vysokého vedení škol. Protože ředitelé nebyli schopni zajistit kvalitní (ať už vzdělané, či nevzdělané) učitele, tak se prostě muselo zasáhnout shora. A moc možností nebylo. Ku škodě všem se zvolila ta nejjednodušší a nejhorší. Vysokoškolský papír nic nezajistí. A už vůbec ne dobrého učitele.

0/0
1.6.2015 11:50

P84ř16e63m30y18s47l 70K29y34s20e63l64á19k 3221643824215

Protože tam za ty peníze nikdo nepůjde. Pokud je schopný odborník, najde uplatnění jinde a za mnohem více peněz. A tak nakonec dojdeme k tomu, že nám zase budou kláštery říkat, jakými jsou nositely vzdělání, protože nikdo jiný to nebude chtít dělat a vrátí se doba náboženského tmářství. A nebo to dopadne tak, že budou učit lidé před důchodem, kteří odešli nebo byli odejiti z praxe a nikdo je již nebude 5 let před důchodem chtít zaměstnat.

0/0
1.6.2015 12:24

J67a64r41o75m19í69r 41K52r95á55l 4670639304519

Měli pedagogické minimum.  Ale zřejmě pro výuku matematiky je PF víc, než matfyz. :-/

+1/0
1.6.2015 12:04

D89a39n30i21e49l 40Š71e40v29č87í55k 7106480979918

Bo bez papíru se štemplem by si nikdo nepřilepšil. Tak se do toho zapojí celá byrokratická mašinerie a než panáček dostane diplom, tak si na své chechtáčky přijde pěkných pár lidí.

Problém je ve vrcholném managementu na školách. Ředitelé a zástupci se bojí vyhazovat neschopné a držet si schopné. Dělí je spíš na kamarády a zbytek. A je to skoro všude. Ctí se mohou pyšnit výjimky ve vedení, kdy je kamarádem schopný kantor a budižkničemu je vyhozen.

Jinak obecně je resort školství vhodný k nepolitickému vedení. Prostě vzdělání nemá s politikou mít nic společného.

0/0
1.6.2015 11:47

P10a55v92e71l 45Z72a15j93í94č75e46k 8314770216910

reforma zdejsiho socialistickho skolstvi se tem expertum uz 25 let nedari... protoze by museli rict ze vyhazi ty tuny pseudoucitelu ze vsech stupnu, nevychovali si nahradu, nemaji kvalitu skoly nemaji vizi ministerstvo jim to nijak neulehcuje a td... hlavne ze ministr je aspon jednou mesicne v otazkach... kde si pozve sobe rovneho a predvadi svuj povadly mozkovy vykon

+1/−2
1.6.2015 11:11

J13i65r13i 68S73y34k88o11r24a 5523499361456

On Chladek je také nejslabsi a nearogantnejsi ministr.

0/−4
1.6.2015 11:05

R52o30m19a30n 42M60i95r10o73s90l84a77v 4837453347456

Nezaregistroval jsem, že by Chládek byl proti výuce cizích jazyků. Platí tey, že i skladník si může číst básníka Vergilia v originále:-). Ovšem též platí, že skvělý svářeč, kterých je trvalý nedostatek, je lepší než nezaměstnaný a podprůměrný absolvent gymnásia.Přihlédnout k potřebám společnosti by se tedy určitě mělo, stejně tak jako je žádoucí zvyšovat vzdělanost populace.Nikoli ovšem formální, ale vzdělanost faktickou, od níž se zřejmě pod vlivem urputného "tržního"boje o každého žáka, představujícího balíček peněz, dost dlouho ustupovalo.

+3/0
1.6.2015 10:59

L13a18d92i29s36l84a89v 95P79l34á66n20e53k 7780280951469

Gymnasium je předstupeň na vysokou. Ten, kdo skončí vzdělání absovováním gymnasia, je s prominutím v.l. To měl jít raději na průmyslovku nebo se vyučit. Rv

+1/0
1.6.2015 11:09

O50n74d66ř25e87j 27S24u90k39a73č 3283893888885

Průmyslovka je taky více méně předstupeň na vysokou... Takže mám na ni stejný pohled jak na gympl...

0/0
1.6.2015 11:19

D65a21n43i55e17l 18Š67e39v22č50í18k 7926840559948

No, nicméně po jejím absolvování člověk alespoň něco umí. Teda, měl by :-) Kdežto na gymplu je to obecný prd.

+1/0
1.6.2015 11:53

L72u87b41o24m93í59r 77S86a30z75e14č45e54k 7259778885443

Bohužel se vždy v každém ročníku objeví několik exotů kteří se k maturitě dostanou a je pro ně konečnou! Na víc nemají. Prostě měli špatnou volbu. Z "Práv dětí" vyplývá, že za vzdělání dětí jsou odpovědní rodiče, jenže ti jsou mnohdy nezodpovědní a neprávem považují svá dítka za génia!

+1/0
1.6.2015 11:50

I76v56a87n66a 84M49o38t61a81l44í53k74o78v33á 5394451440112

Řekla bych, že zdaleka ne každý absolvent gymnázia, kterému jdou dobře jazyky, bude ochoten se přeučit na toho obráběče a asi toho nebude ani schopen. Ve finále tady pak budeme mít tisíci unifikovaně vzdělaných maturantů, kteří se budou tlačit na vysokou a následně budou pracovat za pár šupů např. ve státní správě nebo nějakých callcentrech, anebo ztratí dalších pár let tím, že se budou rekvalifikovat na dělníka.

+2/−1
1.6.2015 10:33

D39a58v74i93d 14P86r34a23ž79á12k 6714232242436

Jazyky musí umět i obráběč ...

0/0
1.6.2015 10:54

J60i73ř26í 38V67o37n86d47r12á62č22e24k 5336224500514

To víš, že jo ;-D

0/0
1.6.2015 10:58

J74a98n 20B24l47a40n69a 3816515104

na dovolené, u soustruhu nikoliv

0/0
1.6.2015 11:19

J42a70r69o36m88í68r 30P20e23t15l17a10c77h 2164232905563

Určitě rozumnější názor, než názory bývalého Rathova náměstka ve středočeském protektoráthu Chládka.....S preferencí  účňáků se do Evropy opravdu nedostaneme. Možná jako levná montovna německých výrobků...

+1/−2
1.6.2015 10:31

J21i81ř88í 62V22o71n37d36r72á12č98e95k 5306134430854

Jenže na to musí být mozek. A jelikož všechny děti nejsou na takové úrovni, dochází k tomu, že se sníží úroveň vzdělávání na úroveň těch žáků. Takže dolů.

+1/0
1.6.2015 10:51
Foto

Š66t94ě26p77á74n 73B52i93c23e97r44a 6449742318146

Tvrdí, že do školství má jít víc než 3% HDP, učitelé mají mít vyšší platy a zaměstnavatelé si nemají co diktovat, jak mají mít žáky připravené pro práci.

Sám si myslím, že školství je něco jako zdravotnictví. Peněz jde do něj až až, jen je třeba vystopovat, kde se ztrácejí. Vysokoškolské studium by mělo být zpoplatnělé, protože podle mne jde o vyhozené peníze, pokud "uděláme" doktora a on jde za lepším do ciziny. Kecy o tom, že se vrátí neberu, protože by to nebyl doktor ale trouba, pokud by se ze Západu do téhle Asie, co tu máme, vracel. Učitelé mají platy odpovídající jejich kvalitě a bohužel musím tvrdit, že nějaké navýšení peněz jejich úroveň nezvedne, stejně jako se nezlepší tenisový um rekreačního hráče, když by začal hrát za peníze. Bude zas jen hrát, na co stačí. Zaměstnavatelé si musí diktovat, vždyť pro ně školy děti vychovávají. Kam zmizely učňáky, které měly všechny větší fabriky? Takže shrnuto, pan ředitel Růžička svým vystoupením nastavil zrcadlo....:-)

+2/0
1.6.2015 10:28

J11i55ř83í 57V10o62n46d29r97á41č10e25k 5666304230924

Obráceně musím říct, že Berdych by v podmínkách TJ Roudná těžko figuroval na čtvrtém místě světového žebříčku.

+1/0
1.6.2015 10:53

P12a72v24e20l 20Z95a23j80í47č38e93k 8494230366920

bych rekl ze mozna i 10% hdp... pokud nevychovate elitu ktera dokaze prinest svymi napady moznosti vyroby, prodeje. Budeme porad jen montovna a hodne ze zisku ukroji ten kdo to vlastni ne my

0/0
1.6.2015 11:19

D61a50n96i96e49l 46Š54e43v32č29í74k 7276460749578

Otázka by měla spíš znít. Kam zmizely ty fabriky? Kolik jich takových u nás je, které by každoročně uživily stovky absolventů?

+1/0
1.6.2015 12:00

R85o72b98e15r42t 70B59a20l93a14b42á12n 9202703682

A zase se řeší střední školy. Proč se všichni tihle experti nezabývají základními školami ? Tam je největší chaos. Tam se dodnes ještě nezpamatovali ze všech kotrmelců předchozích ministerských smeček. Sekyra státních maturit, třeba i z matiky, je akorát pomsta na děckách, které tenhle "systém" vyplivnul ze základní školy jako pologramoty. Jen naprostej trotl se může chvástat tím, kolik jeho "systém" vyselektoval neúspěšných středoškoláků.

+2/−1
1.6.2015 10:18

D96a16n70i47e47l 73U68r32b73á56n56e39k 6907898449788

Na vás se základní škola ale asi moc nepodepsala :-)

0/0
1.6.2015 11:27
Foto

J75a16n 89C52i30b49u18l93k32a 9112408130929

A je to nakonec o celkové koncepci společnosti: jsou zde VLCI a OVCE (bez urážky, jsem pravověrný ovčan/zaměstnanec, osatně jako většina).

možnost A) (socialistická?) budeme všechny lidi vychovávat jako ovce. Je to sice direktivní, ale má to své výhody - třeba zrovna výchova k aktuálně potřebným profesím. Ovce tak zůstane ovcí a z některých vlků se třeba stanou hlídací psi. A svoboda? Ta je taková, jakou si je kdo schopen vydobýt, tu vám stejně nikdo nedá.

možnost B) (kapitalistická?) budeme všechny lidi vychovávat jako vlky, svobodně. akže i ta poslední ovce si bude připadat jako vlk, dokonce si bude kupovat i maso. A vlci? Ty se budou smát, až se budou za plná břicha popadat, protože jak asi dopadne ovce se sebevědomím vlka, když se s vlkem potká?

(snad jsem paní Šichtařovou příliš nevykradl https://www.kosmas.cz/knihy/193394/lumpove-a-beranci/ )

0/0
1.6.2015 10:15

M16o43n44i71k63a 32H68a55b97a36n82o26v50a 7348573857406

ad B) to je sice fajn představa, ale pozice vlků zaujímá ve společnosti minimum lidí, už vidím všechny ty frustrované vychované vlky, jak makají za pásem a výrobní odvětví jdou s nimi do kopru, protože za pásem je potřeba mít ovce :-)

+1/0
1.6.2015 10:31

M68a29r58t34i65n 95F30r27a47n56t97i76š25e46k 7435650393675

a pak jsou tu možnosti C) vychovávat ovce jako vlky a vlky jako ovce a dokonalá, ale málo pravděpodobná možnost D) vychovávat ovce jako ovce a vlky jako vlky.

+1/0
1.6.2015 11:55

J22a22n 66B36l67a75n33a 3776785174

Takže babišoviny odstřelí Chládka a pak hledají soudruhy, které jim servilně potvrdí, že udělaly správnou věc, dávná tradice babišovin je zachována.

+3/−4
1.6.2015 10:11
Foto

Š35t79ě24p59á17n 90B42i20c54e67r49a 6479242538266

po přečtení vašeho blábolu soudím, že jste asi plod dnešního školství.

+1/−1
1.6.2015 10:30

J74a70n 77B82l89a48n60a 3206665454

váš úsudek je zcela scestnej, mám vystudovanou techniku, ještě z dob, kdy se školy nebály někoho vyhodit, aby nepřišly o finance

0/0
1.6.2015 11:21

J73i72ř41í 60V81o11n87d26r22á91č66e42k 5476684330134

Wolpechte nejchytřejší

že nám tady v diskuzi tvrdíte , že Hluboká je hrad je celkem úsměvné. Že ale tvdrdíte, že vstupné je levné, protože majitele stojí miliony údržba, to už jste narazil ještě víc. Hluboká je státní zámek, vy chytráku, a spravuje ho Národní památkový ústav, takže se na údržbě podílíme všichni aniž bychom tam šli.

0/0
1.6.2015 10:06

J32a21n 70W27o73l96p23r20e92c15h54t 2945884677742

Hrad nebo zámek, to je celkem jedno, je to prostě památka. A jestli ji vlastní stát či soukromník, tak jde ta údržba do miliónů. Co zrovna vám bolševikovi vadí na tom, že na údržbu přispějí návštěvníci vstupným a že to nemusíte platit ze svého?

+1/0
1.6.2015 11:19

J68i56ř23í 43V28o10n58d71r65á61č31e11k 5616584420324

Zaprvé nejsem bolševik a zadruhé reaguji na to vaše věčné mentorování zaprděného internetového hrdiny.

0/0
1.6.2015 13:14
Foto

J18a58n 85C25i49b48u49l70k75a 9592308670769

A není to obráceně? Co by si pan ředitel počal s poloprázdným gymplem - méně žáků, méně peněz. Takze hurá všichni k nám!

A na co student slyší? "Nebudeme tě trápit těžkýma přijímačkama, budeme tě respektovat jako osobnost, výuku si budeš řídit ty, budeme ti naslouchat, nebudeme tě převychovávat a vypustíme tě do světa, že se z tebe nadnárodní korporace posadí na zadek!"

+2/−1
1.6.2015 10:06

I55g92n37á54c 26M97r84k33v34i15č13k73a 2498142649525

R^

0/0
1.6.2015 10:13

D95a60v60i60d 81P45r45a12ž51á35k 6294172522676

A myslíte, že tomu tak opravdu je?

0/0
1.6.2015 10:55

R67o78s90t93i20s68l92a55v 44C60a56h97a 6823537827511

pan reditel pracuje na elitnim gymnaziu, ten se o studenty bat nemusi.

+1/0
1.6.2015 11:10

J98o44s83e27f 78N97o68ž17i94č20k57a 5345121909776

"Potřebujeme lidi, kteří se budou ochotni překvalifikovat..." - to chce pan ředitel Růžička tvrdit, že např. vystudovaný filozof se v případě potřeby snadno překvalifikuje a stane se z něj odborník na úrovni vysokoškolsky vzdělaného technika?

Myslím, že pan Růžička především hájí své zájmy - tedy aby bylo privilegováno všeobecné vzdělání a tedy gymnázia. Snaha Chládka podporovat technické obory se mu zkrátka nehodila do krámu...

+2/0
1.6.2015 10:05

J77o80s66e46f 33N81o54ž93i95č58k49a 5255101139826

Jinak i tento článek mě ubezpečuje v tom, že to, co jsem v sobotu napsal na mém blogu, je pravda:

http://nozicka.blog.idnes.cz/c/464086/mf-dnes-je-objektivni-a-na-babisovi-nezavisle-medium-otevreny-dopis-sefredaktorovi-mf-dnes.html

0/0
1.6.2015 10:08

D61a91n29i10e35l 84Š32e34v88č68í20k 7826970989208

Tak zrovna elitní škola jeho (Růžičkova) typu se o žáky bát nemusí. Těch bude mít vždy dost.

Navíc u nás je to tak skvělé, že mladý a pilný člověk stihne vystudovat i dvě střední školy a vysokou do limitu 26 let, takže si své vzdělání může zadarmo získat ve všech směrech. Gympl, učiliště i VŠ.

0/0
1.6.2015 12:06
Foto

J68a53n 53V81l77a27d26y16k59a 2682548493874

Nechápu, k čemu je mi například instalatér s maturitou, který nezná praxi....

řekl bych dokonce, že praxe je nejdůležitější součást jakéhokoliv studia a kladl bych na ní větší důraz

+4/0
1.6.2015 10:04

J67a38n 82B68l13a21n57a 3656145124

tož bude flexibilní a po večerech bude psát filosofické traktáty a kapající kohoutek ho nechá v klidu

0/0
1.6.2015 10:14
Foto

Š65t91ě55p56á77n 76B23i98c56e93r84a 6899952718276

a číst Vergilia v latině

0/0
1.6.2015 10:32

D34a65v44i84d 69P40r80a45ž43á65k 6594852502796

Co přesně myslíte praxí?

0/0
1.6.2015 10:56

J85a51n 54B63l50a87n89a 3326695484

na učňáku byla týden škola a týden praxe

+1/0
1.6.2015 11:24
Foto

J38a46n 69V96l54a12d77y42k20a 2502778553224

Dám Vám příklad ze svého života.... Absolvoval jsem Vyšší odbornou školu v roce 2002, je jedno v jakém oboru, měli jsem v týdnu praxi na pracovištích, kde by jsme mohli aj pracovat. Poměr praxe teorie byla cca 50:50. Po studiu jsem pak okamžitě mohl nastoupit do zaměstnání a věděl o čem bije. Nastoupila k nám po cca 5 ´ti letech kolegyně po změně systému už onen obor bylo možné studovat pouze na VŠ. Titulově kolegyně výše, ale praxe jí chyběla. Trvalo jí přes rok, než se zaučila. Posléze přiznala, že většinu vědomostí nabrala až následně při práci....

0/0
1.6.2015 12:53





Najdete na iDNES.cz