Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je to porážka pro lidstvo, tvrdí dvojka Vatikánu o svatbách gayů v Irsku

Schválení sňatků homosexuálů v nedávném referendu v Irsku je „porážkou pro lidstvo“, řekl v úterý kardinál Pietro Parolin, který je po papežovi nejvýznamnějším činitelem katolické církve. „Byl jsem hluboce zarmoucen tímto výsledkem,“ citovala vatikánského státního sekretáře italská tisková agentura ANSA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R27i17c35h23a38r90d 63N75o79v90a20k 8398816931102

ano, pane kardinaleR^R^R^

0/−2
28.5.2015 13:07

M27a32r70t60i92n 83P42e83t13v97a19d 4790839537152

Pro katolickou církev je dost ostudné, že se s takovou vehemencí naváží do všeho, co souvisí s emancipací homosexuálů. Bezostyšně se vyjadřuje k věcem, o kterých neví vůbec nic: bible homosexualitu nezná - ten pojem existuje teprve nějakých 150 let. Své "učení" opírá církev o pár vět Starého zákona, odsuzujících stejnopohlavní sexuální styk, jehož se ovšem zdaleka nedopouštějí pouze homosexuálové.

Mezi božími zákony jsou i mnohé další, které se trestají smrtí: práce v neděli, cizoložství, útoky proti rodičům, čarodějnictví, a řada dalších, jejichž platnost už církev z rozumných důvodů dávno ignoruje. Proč přesto trvá na svém postoji k homosexuálům, nikdo rozumně vysvětlit nedokáže. Nabízí se jen teorie o panickém strachu z odhalení značného počtu homosexuálů ve vlastních řadách, který velmi pravděpodobně významně převyšuje průměrnou prevalenci v ostatní společnosti. :-)

Papež František se k takovým věcem vyjádřil dost lapidárně: "Zákony, které jsou zastaralé, nevedou ke Kristu." - I proto ho řada významných biskupů označuje za heretika, a někteří rovnou za Antikrista. Ještě to asi bude zajímavé... :-)

+3/0
27.5.2015 21:02

P22a34v95e60l 38O68d84r15a40z95i73l 6904939487670

Církev ani Bible, jak jste zcela správně napsal, neřeší homosexuály, ale homosexuální chování.

0/−2
28.5.2015 9:15

R19i48c64h39a44r68d 89N80o10v30a83k 8338316241292

na to, abych mel protekcne prosazovanych homos plne zuby, katolickou cirkev nepotrebuji.

0/−2
28.5.2015 13:08

M21a78r32t73i78n 84P42e30t64v40a42d 4260399637292

S vašimi zuby plně soucítím, ale přesto by mě zajímalo, kdo ty homosexuály protekčně prosazuje, a co ho k tomu vede - pokud to ovšem nepatří k utajovaným skutečnostem :-)

+1/0
28.5.2015 16:06

J91a47n 44P45l87a69c24h54ý 1190457310530

Nechápu, proč se toto pořád tak řeší a jsou kolem toho takové vášně!

V populaci je asi 4% homosexuálů a tento poměr se v průběhu času asi moc nemění.

Kdyby byli homosexuálové s pohledu evoluce nadbyteční, tak by dávno vymřeli. Je to nějaká odchylka, která se v populaci pravidelně objevuje, a to v potomstvu mezi "normálními" heterosexuáli.

Pokud má někdo rád jedince stejného pohlaví, prožívá stejné emoce jako jedinec, který má rád jedince opačného pohlaví. Pokud existuje institut manželství, jako rodinný a bližší svazek dvou jedninců, budou ho chtít a prožívat stejně intenzivně páry jak hetero, tak i homosexuální. Tak sakra proč někdo chce těm homoušům bránit, aby mohli prožívat stejné štěstí jako heteráči?????

Keci o "správné" rodině, jako platformy pro dobrou a kvalitní výchovu dětí jsou mimo.

Existuje přeco mnoho rodin, kde žije dítě se svou matkou a babičkou, nebo méně často s otcem a dědečkem. Dítě je tedy vychováváno jakoby dvěma rodiči, ale stejného pohlaví. V čem je tedy rozdíl? Jen v tom, že to spolu nedělají?

+3/0
27.5.2015 18:50

P95a39v53e44l 63K90ř21í84ž 8937681300689

Vy si myslíte že to "štěstí" je závislé na úředním razítku? Já tedy ne. Ale na úředním razítku jsou závisle jiné věci a ty by měly zůstat výsadou klasického hetero páru... Ale ona je dnes obecně úloha manželství a klasické rodiny degradována...

+1/0
27.5.2015 20:52

T82o76m28á98š 97N12ě51m60e26c 9792387462889

Jasně, že je štěstí závislý na tom razítku. Jak dostanete štempl, je po něm. Dřív nebo pozdějc. Kvůli tomu se to zavedlo. Lidi maj makali a né se rozplývat štěstím.

Kdo chce kam, ...

Ty výhody, o kterých píšete, dostane stát spátky pozdějc na daních z palmáre za právníky při rozvodu. Plus DPH a spotřební daň za cigarety, alkohol a antidepresiva.

0/0
27.5.2015 21:03

T85o36m58á95š 34N23ě37m57e40c 9452897212949

Ale jinak je svatba pěknej zvyk.

0/0
27.5.2015 21:11

T77o35m27á78š 35N32ě27m74e61c 9212517242569

... maj makat ...

0/0
27.5.2015 21:18

M16i92r70o37s26l11a17v 55K76r64a61h87u69l55í91k 6217514404

Deda a otec je neco jineho nez 2 "tatinci", kteri se "vodi" za ruce.

Nejsem verici, ale v tomhle souhlasim.

Stejne jako "krupan" od lopaty se zakladkou nemuze pilotovat letadlo, protoze nesplnuje pozadavky, tak proste homo nemaji mit co snatky a zakladat rodinu. Protoze proste nesplnuji pozadavky. Zivot neni fer.

Ale nejsme ve stredoveku, takze muzou vlastne delat cokoli a dokonce byt spolu, jedine co se jim odepira je rodina a manzelstvi. Ja v tom osobne nevidim zasadni problem, pres ktery se nemuzou prenest.

A uz vubec nechapu tu debilitu opet neco upravovat podle mensiny a jeste k tomu podle deviace! Nedame teda vyjimku pedofilum? Oni za to prece nemuzou, ze se tak narodili...

Fakt tahle civilizace pujde do kopru, protoze nas ve finale prevacuji ty "primitivni"

Jak dopadl Rim asi vime vsichni. A to byla civilizace na vysi...

A ted me ukamenjte za radoby radikalni nazor a nezapomente to prekroutit, tak ze vlastne chci aby byly homo v nejakych rezervacich atd... Neodepiram jim vubec nic a respektuji je jako lidi, jen a jen nesouhlasim s manzelstvim a rodinou.

+2/−1
28.5.2015 9:01

O37l87d12ř33i26c42h 46K54a16d28ě23r33a 2242175813778

Bohužel, technicky nemohu dát karmu, tak alespoň takhle. Velmi mne zaujaly "argumenty" zastánců manželství homosexuálů. Přirovnání homosexuálního páru k příbuzenskému vztahu je dalším z nich. Podobné "argumenty" nebo lépe irelevantní argumenty jsou např.: "A když pár hetero nechce nebo nemůže mít děti, tak jim manželství zrušíte?", "Je lépe, když dítě vychováváno homosexuálním párem než v rozvráceném manželství" a pod...

+1/0
28.5.2015 12:38
Foto

B16r43o86n12i29s88l14a49v 10G70a65b90r64y76š 2342639201

O všem by se dalo polemizovat. Ale zásadně nesouhlasím s tou deviací. Kde je prosím Vás napsáno, že je homosexualita úchylka nebo deviace?

+1/−1
28.5.2015 13:01

R80i23c36h53a81r76d 37N90o70v93a87k 8428536491542

v prirode pane, stejne jako je za deviaci povazovana napr. zoofilie.

0/0
28.5.2015 13:10
Foto

B16r91o48n58i34s48l20a47v 82G62a32b54r76y55š 2882399921

To není odpověď na mou otázku.

V přírodě také není žádné manželství, je to výmysl lidstva. Takže se snažte trochu víc.

+1/0
28.5.2015 13:29

T59o23m42á93š 54N33ě33m65e58c 9212587932259

No konečně.

Trvalo nám to dlouho, ale nakonec jsme to tu zdárně vyřešili.

Manželství je z hlediska přírody deviace, takže není důvod bránit, homosexuálním párům, aby ho uzavřel. ;-D

0/0
29.5.2015 0:10
Foto

B16r56o30n21i84s72l37a75v 38G70a69b74r52y90š 2592329601

Z hlediska přírody je pak deviací všechno, co vymysleli lidi. Daňové přiznání, peníze, základní školu, hodinky, brýle i ty hadry, co máte na sobě.

0/0
29.5.2015 15:49

P45a80v64e93l 82O40d16r60a60z67i24l 6914759377610

No vidíte, a ten výmysl znamená svazek mezi mužem a ženou. Homosexuálům nikdo nebrání manželství uzavřít, pokud si vezmou osobu opačného pohlaví.

0/0
29.5.2015 6:53
Foto

B52r66o55n75i34s65l70a26v 11G27a30b51r72y28š 2122419731

Proč by to nějaký gay dělal?

0/0
29.5.2015 15:51

M43a96r75t76i39n 31P33e25t23v59a33d 4140229837622

No vidíte, konečně vám to došlo! :)

Nikdo nikomu nebrání uzavřít manželství s osobou opačného pohlaví. Snad vám tedy došlo i to, že uzavřít manželství s osobou pohlaví stejného zatím nejde.

A my jednoduše chceme právě tuhle zábranu odstranit, jelikož pro to máme své důvody. - Jistě víte, že kterýkoliv náš občan má právo vznést před ostatními libovolný návrh a požadavek, a usilovat všemi legálními způsoby o jeho prosazení. Aby jej prosadil, stačí mu jen získat pro svou věc většinový souhlas. Je to jediné kritérium, které je v naší společnosti závazné. Že se u toho přitom nažvaní na obou stranách spousta moudrostí i idiotských nesmyslů, je dáno tím, že tu potřebnou většinu chce každý přesvědčit, aby se postavila na jeho stranu. A někdy to může být docela těžké, zvlášť když jde o věci, k nimž ta většina nemá ani osobní zkušenost, ani relevantní informace. 

Například homosexuální partnerství a s nimi spojená možnost adopce jsou přesně ty záležitosti, o nichž má sice veřejnost mnoho představ, ale žádné znalosti.

Lidé mají jenom ta pravidla, která si sami vytvořili. A neustále je proměňují v souladu s nově nacházenými poznatky. Neexistuje objektivní kritérium, s nímž bychom mohli poměřovat svá subjektivní hodnocení.

Příroda nemá žádnou schopnost ani možnost odlišit správné od nesprávného, dobré od zlého, a k jakýmkoliv lidským a společenským hodnotám je dokonale lhostejná.

Nemáme nic, než své vlastní soudy, které navzájem konfrontujeme. A na čem se při těch konfrontacích většina z nás shodne, to pak taky většina bude respektovat jako užitečné.

V přírodě neexistuje nic takového jako přirozenost nebo deviace. Existuje jenom náhoda. Ona zrodila na téhle planetě život a ona po celý čas určuje jeho vývoj nepřetržitým sledem nevyhnutelných a bezdůvodných genetických mutací. 

Žádný řád to neřídí. Každý nový darwinský stupeň vznikl vždy v důsledku nějaké kritické genetické chyby.

Jak si to všechno vyhodnotíte, záleží jen na vás. - A jen na mě zas záleží, jak to budu hodnotit sám.

0/0
30.5.2015 15:58

M43a18r32t84i45n 82P96e94t74v64a63d 4760619877432

Zoofilii za deviaci považujeme jenom my, lidé. Přírodě je to úplně jedno - ta umí zoofila akorát stvořit, a nechat ho, ať se pak stará, jak umí.

Samozřejmě, že i zoofil má nezadatelné právo požadovat občanský sňatek a třeba i sociální dávky pro svou invalidní ovečku nebo pštrosa. Takové právo je u nás pro každého zaručeno ústavou. - Považuju ovšem za hodně málo pravděpodobné, že bychom ho v tom my, nezoofilní většina, nakonec podpořili. Naše odmítavé důvody byly by asi silnější než ty jeho. A zákon stojí na mínění většiny.

 

Nejinak se to má i s homosexuály: pokud budou jejich argumenty pro sňatky a adopce přesvědčivě podložené, většina je podpoří. Když ne, budou to muset zkoušet znovu a lépe. Třeba se jim to nakonec povede. A třeba taky ne.

Je to takhle jednoduché. Stačí jen přesvědčit většinu. Nic jiného řešit není třeba. Nikdo se nemůžeme ohánět nějakou pravdou, tu totiž nikdo ani nezná - každá pravda je vždycky jenom relativní. A účelem parlamentu ostatně není zjišťovat pravdu, nýbrž shodu. Proto vždycky platí jenom to, na čem se většina z nás shodne.

0/0
30.5.2015 17:06

T41o58m36á50š 57N77ě60m83e23c 9452317602209

Jenom bych prosil redakci upřesnit, zda se jedná o sňatky homosexuálů nebo o sňatky osob stejného pohlaví.

V prvním případě by šlo o diskriminaci heterosexuálů, kteří by si nemohli vybrat s jakým pohlavím uzavřou sňatek.

A pokud jde o sňatky osob stejného pohlaví, budou se muset dva heterosexuálové při obřadu taky líbat ? A nebo bude stačit podání ruky ? V Rusku by to nebyl problém, ale jinde možná jo.

0/−1
27.5.2015 15:05

Z15d46e21n87ě43k 67V18o63d95á26k 7955906457122

Tak teď ještě zlegalizovat a pak povolit sňatky zoofilů a pedofilů. U nekrofilů už by sňatky nešly.

+4/−4
27.5.2015 14:34
Foto

P11a22v74e53l 71F36r78u28m74e77r71t 5357844817348

A proč by jako neměly jít nekrosňatky? Když mrtvý protějšek pronese své "ano" v závěti.

Ale jinak koukám, že pán je nějaký přehnaný liberál, že svazky 2 dospělých plnoprávných lidí mu nestačí a chtěl by to takto rozšiřovat, jen nevím, jak byste si obstarával souhlas svého štěněte, ani při překladu štěkotu do lidské řeči nevím, jestli by bylo zcela zřejmé, zda váš protějšek plně chápe, do čeho s vámi vstupuje.

No každopádně vymýšlení fantasmagorií vám jde na jedničku, ale chápu, že vymyslet nějaký aspoň trošku reálný argument už je poněkud obtížnější. Ale nebojte, nejste v tom určitě sám. A možná jen papouškujete, co tu už napsali jiní známí experti. :-)

0/−1
27.5.2015 15:09

T18o48m23á31š 86N89ě37m53e75c 9432937792799

Sňatky pedofilů odmítám komentovat, to je blbost na n-tou. Ty ostatní dva (po vyřešení právně technických problémů) by měli ten praktický význam, že by dotyčná osoba již nemohla současně uzavřít další, normální sňatek. U nekrofilů až po vlastní smrti závětí, U zoofilů by po rozvodu, ovdovění následujídí partner o předchozím věděl a mohl by si zjistit, o jaké zvíře šlo a popřípadě, jak zemřelo.

0/−1
27.5.2015 16:05

Z45d41e39n59ě21k 74V58o71d47á90k 7595346407862

Když svoboda tak pro všechny!

+2/0
27.5.2015 16:26

R71i42c25h17a82r35d 39N86o76v81a68k 8588226731672

kdyz zavedli snatky homosexualu, jsou schpni zavest i snatky nekrofilu, potrebne "!ano" mrtvoly sdeli jeji soudem urceny opatrovnik.

0/0
28.5.2015 13:12

J98a20r76o56m98í81r 42F47o22j24t 2197335612690

Žádná tolerance. Do léčebny doktora Grünsteina s nimi, dieta, několikrát vypláchnout žaludek a pořádný klystýr, až budou volat všechny svaté, aby se se ta úchylka lekla a z nich vyběhla. A na cestu domů ještě dvojitý klystýr, aby si nestěžovali, že je tam neléčili. ;-D

+2/−1
27.5.2015 14:09
Foto

B57r63o96n56i12s64l20a59v 35G21a53b50r58y64š 2572909621

Z Vás by měl jistý pan doktor žijící mezi lety 1911 - 1979 ohromnou radost.

+1/0
27.5.2015 14:16

J62a84r13o48m80í81r 76F40o15j39t 2937135922720

Doktor Grünstein je ve srovnání s Mengelem kapacita světového formátu.

+1/0
27.5.2015 14:22
Foto

B12r76o27n29i27s70l11a19v 18G57a49b84r65y12š 2582329761

Dobře, budiž. Ale za to, co jste v prvním příspěvku tohoto vlákna napsal, se považujete za normálního a racionálně smýšlejícího člověka? Je normální mučit lidi klystýrem a výplachem žaludku?

+1/0
27.5.2015 14:25

J89a31r60o56m48í57r 31F75o80j30t 2257965352260

Je potřeba používat neortodoxní řešení, byť se tato mohou zdánlivě jevit jako zastaralá, popřípadě neúčinná. ;-D

0/0
27.5.2015 14:31

T55o42m47á50š 72N41ě45m39e29c 9602527752559

To je citace z "klasické" literatury. Kde je formou satiry kritizován armádní doktor, který zná pouze jedinou diagnózu (i kdyby dotyčnému chyběla noha). Simulantství. A léčí to "úspěšně" výše uvedeným způsobem.

Je to kritika omezeného myšlení, ne návod ;-D.

0/0
27.5.2015 14:42

M97o95n26i73k81a 81R61o14l81l41o26v63á 5283952526465

Mate deti ci sourozence?Nikdy nevite zda nekdo z nih nebude homo.Ale treba se vasim postupem da lecit stupidita,zkuste to.

0/−1
27.5.2015 14:20

T50o85m22á81š 40N92ě52m28e61c 9842907412599

Švejkovi to na revma pomohlo. Jestli si to dobře pamatuju.

+1/0
27.5.2015 14:25

T11o98m14á71š 12N32ě79m64e55c 9432257722229

Já osobně bych to před svatbou zkusil. Jako poslední šanci.

0/−1
27.5.2015 14:27

J73a10r30o86m53í44r 91F92o78j74t 2407935242150

Švejk to nepodchytil v raném stádiu, takže pro něj už bylo pozdě. ;-D

+1/−1
27.5.2015 14:29
Foto

B53r96o22n95i89s30l53a79v 41G22a91b26r73y71š 2802949511

Víte, co je zajímavé? Ostatní heterosexuály to nijak nepohoršuje nebo nemají důvod se k tomu vyjadřovat. To jen Vy a dalších pár jedinců, kteří mají velmi pokroucený pohled na homosexuály, útočíte na skupinu, o níž nevíte zhola nic. Tak si říkám, jestli máte zapotřebí pořád někomu nadávat a někoho urážet. Dělá Vám to dobře? Cítíte se spokojený, když si můžete hodit kamenem? Přináší vám pocit uspokojení, když se druhého člověka snažíte zesměšnit? Nepřipadá Vám to zvláštní, aby se i heterosexuálové dělili na dvě skupiny - na ty, kterým to vadí, a na ty, kterým to nevadí? Co si o nich myslíte?

Tím, že budete nám homosexuálům nadávat, opravdu zachováte rodinu a její hodnoty. Než být heterák s Vaší mentalitou, budu raději co jsem. Protože jak potíráním homosexuálů zachováte rodinné hodnoty, to tedy nevím. A nevíte to ani Vy, jen chcete být lepší. Pozitivním způsobem vám to nejde, tak z jiných uděláte "ty horší".

+1/−1
27.5.2015 14:30

J95a18r28o29m51í96r 73F41o56j48t 2667315342720

Já nejsem žádný "sluníčkový" jedinec. Na mne vaše vybájené argumenty neplatí. To, že budu tolerantní, neudělá z homosexuála geneticky normálního jedince. ;-)

+1/−1
27.5.2015 14:36
Foto

B77r86o26n36i66s42l46a34v 52G67a92b67r18y94š 2372709301

Uveďte "vybájené argumenty". Jsem zvědavý, co si zase vymyslíte Vy.

+1/−1
27.5.2015 14:37

J21a83r33o43m84í95r 85F11o10j47t 2647435802860

Jsou jen dvě možnosti, buď danou úchylku léčit a nebo ji nevystavovat na odiv. Argument, že homosexualita je v podstatě normální u mne neobstojí.

+1/−1
27.5.2015 14:45
Foto

B58r17o48n23i39s56l44a24v 61G14a70b65r59y35š 2832889781

Homosexualita není úchylka, zkuste odbornou literaturu. Pokud o ní nemáte zájem, pak se k tomu nevyjadřujte. To, že nějaký pan Fojt považuje homosexualitu za úchylku, naštěstí neznamená, že je to pravda. Normální lidi dají přednost těm, kteří se touto problematikou zabývají.

+2/−1
27.5.2015 14:59

J14a84r28o54m46í11r 39F92o89j40t 2357665932810

Věda je jako živý organismus, který se vyvíjí. Co dnes platí, zítra už nemusí. Otázkou také je zda odborníci, kteří se touto problematikou zabývají, nepodřídili výsledky svého bádání společenské korektnosti. ;-)

+1/0
27.5.2015 15:28

P90a70v80e44l 59O68d80r96a24z84i96l 6324289717280

Společenské korektnosti? Proč tak složitě? Výsledky prostě odpovídají tomu, kdo platí příslušný výzkumný grant.

+1/−1
27.5.2015 15:38

P45a59v27e20l 68O60d58r62a42z21i16l 6194309487250

Na vašem místě bych si dal pozor na určování normality.

0/−2
27.5.2015 15:37
Foto

B19r56o67n32i79s94l78a89v 33G29a96b16r70y42š 2562249821

Že to píšete zrovna Vy.

0/−1
27.5.2015 16:26
Foto

B66r73o53n79i18s55l34a31v 41G18a48b32r53y59š 2602579971

Můžete mi prosím odpovědět na následující otázku? Jak byste se zachoval, kdyby někdo z Vašich potomků nebo Vašich vnuků/vnuček byli homosexuálně orientovaní?

+1/−1
27.5.2015 14:43

J75a50r63o94m90í33r 66F69o92j90t 2707535862290

Určitě bych nešel na jeho/její svatbu. ;-)

+2/0
27.5.2015 14:49

M85o95n33i52k55a 93R45o10l11l42o10v47á 5863392676795

Tak to je smutne.Normalni clovek resi to aby jeho potomek byl stastny.....

0/−1
27.5.2015 15:39

M69a46r57t71i66n 15P60e86t74v50a85d 4200259647632

A ono by vám snad něco bránilo řešit, aby byl váš potomek šťastným homosexuálem?

0/0
4.6.2015 15:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.