Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nedaleko Sevilly se zřítil vojenský airbus, zemřeli nejméně čtyři lidé

Vojenské letadlo Airbus A400M v sobotu havarovalo při zkušebním letu nedaleko letiště San Pablo u španělské Sevilly. Na palubě bylo zřejmě šest lidí, čtyři z nich zemřeli, další dva lidé jsou ve vážném stavu v nemocnici. Právě v Seville se tyto stroje vyrábějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O69n12d13ř49e78j 75V93a56r84o81š52č21á86k 3184507153

to tu zase máme odborníků... od designu přes výrobu až po výzbroj jednotlivých států EU....

0/0
10.5.2015 2:40
Foto

V49l98a17s50t67a 38C16o52u83f20a70l 7337339589405

Ano, a čemu rozumíte vy?

0/0
10.5.2015 7:39

V85á23c80l91a90v 15J77o85n23á58š 8672973662173

"....ho jej...."

0/0
9.5.2015 22:06

T64o40m10á36š 11S14e96r61b66u63s 2581291383174

Laický dotaz. Proč se tahle vojenská letadla vyrábí jako turbovrtulová (jako u nás používaná CASA) a ne proudová? Díky

0/0
9.5.2015 21:05
Foto

V69l96a54s94t39a 40C93o26u45f37a63l 7847579829685

Kvůli spotřebě paliva. Turbovrtulový motor má při podzvukových rychlostech menší spotřebu nežli proudový.

+4/0
9.5.2015 21:27
Foto

V71l97a59s28t79a 70C96o32u54f42a33l 7557279439715

Dále záleží na rychlostech a výšce. S rostoucí rychlostí klesá účinnost vrtulí. to samé s výškou. Pokud chceme létat do rychlostí 700km/h ve výškách do 6000m, je lepší volit turbovrtulový pohon. A to je CASA, AN-26, Hercules, Transall. Pokud chceme létat rychleji a výše, Jdeme do proudového pohonu, viz. Il-76, Ruslan, Globemaster, Galaxy,...

+5/0
9.5.2015 21:47

S75e69i43d53l 61P22e12t36r 1761971485944

Taky je tam ten moment, že tento typ  letadel musí být "multipurpose" neboli mají celé spektrum využití od čistě  výsadkových či možnost  shozu zásob/materiálu v malých výškách po schopnost přistát/startovat z neupravených/krátkých  ploch a d.

To vše se s turbopropem dělá o dost lépe než  s čistokrevným jetem .. .

+3/0
10.5.2015 0:14
Foto

V72l72a25s56t24a 91C94o64u97f10a58l 7457549479525

Ano. Turboprop má vyšší účinnost na nízkých rychlostech, tedy dovoluje letadlu letět nižší minimální rychlostí a tím přistane na kratší dráze. Dále má turboprop vyšší dynamiku a odezvu na plyn a tím lepší akceleraci. Je to dané možností stavitelné vrtule.Na trati je potom výrazně úspornější.

+3/0
10.5.2015 0:22

V21o71j83t23ě60c53h 68P66u30l41e95c 8695658451

Škoda, že to není na technetu...už by byl box s popisem letadla.

Takhle člověk musí na wiki mrknout na detaily stroje, což A) je nepohodlné

B) ubírá idnesu čas strávený na stránkách. Příčemž udělat rychlý výcuc fakt nestojí mnoho redaktorských hodin...

+1/0
9.5.2015 20:01

J31i61ř79í 84N97o34v16á96k 1282419597619

Za to může managment Airbusu, vyrábět letadlo ve španělsku je zhruba stejná šílenost jako vyrábět tam ponorky, prostě hazardování s lidskými životy. Finální montáž by měli dělat Angláni, nebo Němci.

+5/−5
9.5.2015 17:44
Foto

V44l71a27s33t87a 16C18o11u40f52a62l 7467939369155

Při zavádění nové techniky jsou havárie běžné. Jen škoda pilotů.

+1/0
9.5.2015 17:50

J51i83ř59í 54N36o59v42á46k 1292739477309

Na nekvalitní montáž ve španělsku si dlouhodobě stěžují ostatní státy vyrábějící A400M, třeba Britové požadovali vlastní montáž, kvůli nízké kvalitě. Jinak toto není zavádění nové techniky, tohle je už normální sériový stroj,

+4/0
9.5.2015 17:53
Foto

V40l54a92s39t33a 60C25o81u50f42a41l 7357869679345

To ano, ale stroj nemá pořád tolik hodin a letů, aby byl odladěný. Jinak s tím Španělskem souhlasím. Airbus tam umístil továrnu jen proto, že Španělsko vstoupilo do Unie a lidé potřebovali vidět výhody členství. O stavbě letadel neměli ani tucha.

+2/−2
9.5.2015 17:56

A91l68e24x85a57n91d81r 32K47o73s14t10k28a 8962518536854

Zdaleka se to netýká jen letadel. Auta montují podobně "kvalitně".

+3/0
9.5.2015 18:12

P66e74t63r 18S10k28á12l31a 7217843726200

svatá pravda,koupil jsem si jednou Seata (ještě to nebyl VW),jednou mě nechal v Rakousku,podruhé upadlo kolo.

0/0
10.5.2015 7:35

J57a71n 85V11á66c73l31a43v25í55k 3482186161289

CASA vyrabi letadla od 20. let a v 70. letech spoluzakaldala Airbus.

+2/0
9.5.2015 19:34

S35e32i42d27l 40P95e56t74r 1601331595344

Je to celé samozřejmě o "postupech", přesněji tedy o jejich důsledném dodržování a následné kvalitě dílčí i finální kontroly.

Tedy bavíme-li se o "chybě výroby".

Jedná-li se o "chybu konstrukce" zjistí vyšetřovací komis stejně jako jestli nakonec nepůjde o ten nejčastější a nejslabší článek řetězu a to "mezi sedačkou a kniplem" (resp. joystickem s klávesnicí v případě Airb)  ...

0/0
9.5.2015 19:50

J73a65n 92V73á71c29l71a74v74í87k 3132436531759

Jiste, o tom nediskutuji, ale napsat, ze Airbus postavil tovarnu ve Spanelsku kvuli EU a mistni nevedeli nic o stavbe letadel, mi prijde usmevne.

0/0
9.5.2015 19:57
Foto

V17l38a40s28t66a 56C88o74u94f68a13l 7807889259445

Ale tak to je.

0/0
9.5.2015 21:29
Foto

P96e48t35r 75A91d17l37e69r 8523352766431

jakost letadel casa odpovida zde prevazujicimu nazoru o jakosti spanelske vyroby ...

+2/0
9.5.2015 21:32

J41i40ř31í 88N87o51v32á67k 1262559937759

CASA je ještě celkem v pohodě, ale A400M je průser, dokonce takový, že i některé státy, které ho původně chtěli koupit (Británie) začali kupovat C-17.

+1/0
9.5.2015 22:24
Foto

P69e58t78r 95A89d91l82e13r 8363762356611

a danovi poplatnici tedy plati dvakrat ...

0/0
9.5.2015 23:30
Foto

V36l50a45s48t47a 84C14o51u32f24a57l 7537159809605

Daňoví poplatníci jsou od toho, aby platili daně.

+2/0
10.5.2015 0:08
Foto

P57e30t98r 88A13d72l64e27r 8233202466761

za zbytecnosti a bez ptani?

+1/0
10.5.2015 2:28

J68a32n 49V65á16c78l93a47v51í12k 3842816211149

Britska objednavka A400M porad trva a planuje se s nimi nahrada starsich C-130. C-17 je jina kategorie.

0/0
10.5.2015 2:16
Foto

V70l60a21s14t72a 25C39o43u62f13a47l 7737629959195

Všask A-400 je dobrý a perspektivní stroj.

0/0
10.5.2015 7:39

J37i34ř11í 69N26o80v11á66k 1182789597669

Původně jich objednali 40, teď jen 20 a plánují snížení na 16, místo toho chtějí mít 14 Globemasterů.

0/0
10.5.2015 19:27

J39a57n72a 47K86o83l41l21o52v22á 1506947178426

To je jako RVHP :-)

+2/0
10.5.2015 0:31

J16a28r12o90s52l81a84v 20J26a11n25s65a 5407136130512

A přitom mohli ušetřit léta a prachy kdyby si obědnaly vyzkoušené AN-124 nebo menší typ AN-70 z Ukrajiny

0/−4
9.5.2015 17:14
Foto

V42l54a15s84t80a 70C24o25u62f41a50l 7527959869395

An-124 už Ukrajina nevyrobí - křídlo je ruské a na zavedení výroby An-70 nemá peníze.

+3/0
9.5.2015 17:19

M93i36c19h61a97l 75C65h95a74l56u22p56a 6578810569793

Pro země NATO asi nebude moc taktické kupovat něco vyráběné Ruskem.

0/−1
9.5.2015 17:20
Foto

V38l68a20s67t44a 19C36o71u91f12a48l 7587129399875

Rosoboronexport was awarded a $55m contract by Polish Ministry of Defence in September 2010 for supplying five Mi-17-1V helicopters. 

In July 2012, The US Army placed a $171.4m contract with Rosoboronexport to supply 10 more Mil Mi-17V-5 helicopters for the AAF.

HUNTSVILLE, Ala., 18 June 2013. U.S. Army officials are buying 30 Russian-designed medium lift and military attack helicopters for use in Afghanistan. These helicopters perform particularly well in the hot weather and high altitude of Afghanistan.

Officials of the Army Contracting Command at Redstone Arsenal, Ala., are awarding a $572.2 million contract to JSC Rosoboronexport in Moscow for 30 Mi-17 helicopters, spare parts, test equipment, and engineering support.

+3/0
9.5.2015 17:36
Foto

V33l86a17s87t55a 77C15o37u85f45a79l 7587729339235

http://www.militaryaerospace.com/articles/2013/06/mi17-helicopter-buy.html

+1/0
9.5.2015 17:36

J41a68n 82V13á80c42l38a51v29í66k 3642276581589

AAF je afghanske letectvo.

0/0
9.5.2015 19:40
Foto

V26l63a66s85t32a 35C49o68u35f78a74l 7107829749865

Ano.

0/0
9.5.2015 21:28

J85i46ř12í 57L59e43p65š54í30k 7967591817661

njn, proto si najímá Ruslana? ;-)

+1/0
9.5.2015 18:43

J32a38n 28V55á20c32l77a92v35í46k 3832546161899

AN-124 je uplne jiny druh letadla, AN-70 se asi nikdy vyrabet nebude.

Jde ale i o to, ze staty chteji drzet vojenskou vyrobu doma.

+1/0
9.5.2015 19:54
Foto

V17l12a97s66t50a 64C81o63u17f66a25l 7927709429695

Tak to je mazec. První katastrofa nového typu. Včil se zastaví létání a celý program bude mít alespoň rok zdržení.

0/−1
9.5.2015 16:51

S36e50i67d10l 45P95e59t29r 1881591955924

To bezpochyby.

Na druhé straně tento projekt postupně nabral zpoždění skoro 10 let tak teď už rok dva nehrají roli ..

0/−1
9.5.2015 17:50
Foto

V60l10a28s13t52a 53C57o51u31f39a18l 7267849849255

To je jasný. Včil si musí sednout inženýři a konstruktéři a pořádně přemýšlet. To je vždy šílená práce.

0/−1
9.5.2015 17:55

J70i12ř62í 48N88o18v66á83k 3773829188196

Možná by stačilo postavit do latě "zámečníky" z montáže.

0/0
9.5.2015 19:00

S23e48i70d56l 13P81e45t13r 1231711445294

No to určitě.

Nejdřív ale musí nějaký engineer zjistit, který "zámečník" to byl a na co konkrétně hodil "maňána",  což je značně nezáviděníhodná piplačka ..:-/

+1/0
9.5.2015 19:06

J21a40n 28V33á82c24l30a35v57í65k 3492696861369

Subdodavatele jsou i v CR.

0/0
9.5.2015 19:42

S75e31i44d94l 43P23e68t38r 1821671605224

Však taky teď zažijí docela perné období  ...:-/

+3/0
9.5.2015 19:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.