Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U Nitry se zřítilo létající auto, pilot prototypu byl lehce zraněn

Na letišti ve slovenské Nitře se v pátek zřítil prototyp létajícího auta, který v té chvíli pilotoval jeho vynálezce Štefan Klein. Ačkoli stroj spadl z výšky více než 300 metrů, pilot utrpěl jen lehká zranění, protože se mu ještě ve vzduchu podařilo aktivovat padák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a27n 77Z54e45m90a64n 6966587281821

No a co, začátky jsou těžké. Airbus u Sevilly taky spadnul a ten narozdíl od tohohle autíčka žádný padák neměl, takže byli mrtví. Samozřejmě se můžu mýlit, ale osobně si myslím, že až se Aeromobil vychytá, může být obchodně nakonec úspěchem, zejména v zámoří, kde je třeba překonávat podstatně větší vzdálenosti.

+3/−1
9.5.2015 20:21

E25d43u69a97r10d 25B26l43a10z93e26k 1423530625475

zritilo??? Me to ale, dle pouziti padaku a nevazneho zraneni cili preziti! pilota, prijde jako nouzove pristani! A ne zriceni vy lhari z iDNES ;-€

0/0
9.5.2015 18:14

L43i46b69o59r 92M33o11h71o55u95t 3596337648702

Se mi líbí že i pilot byl jen lehce poškozen;-D po přistání.Nemám nic proti tomu vynálezu,ale jaká bude legislativa-předletěl mě zprava,podletěl nebo nadletěl,jak to bude na křižovatkách se STOPkou a kdo bude mít přednost při přistávání-těžší nebo s menším množstvím benzínu?

+1/−1
9.5.2015 16:09

D28u65š15a54n 30M56a17s84á23r 3841971532105

První létající automobil používal všemi mastmi mazaný Fantomas, ovšem jen ve filmu. Jeho legendární Citroen s vysouvatelnými křídly, známe všichni. Ale i tak, pozoruhodný pokus.

+2/0
9.5.2015 13:56

J44a58r87o84s34l90a96v 56P27o37l98e35n59s23k71y 5246114509

Je zajimave jak tato utopisticka myslenka je stale atraktivni. Rada velmi nadanych a schopnych  lidi vklada svuj um a energii do neceho z ceho nemuze vziknout nic jineho nez spatne jezdici auto a spatne letajici letadlo.

+1/−2
9.5.2015 13:33

M91i60c71h80a38l 21J86a32r16o40š 7574330832605

Auto bude jezdit, ale nebude mít parametry vyžadované pro auta na komunikacích. Prostě bude po silnici rolovat ultralight se sklopenými křídly.

+1/0
9.5.2015 14:40

T48o33m66á22š 66K21i34n41c67e24l 1115388168293

Myslim,ze toto ,,auto" ma na viac. Na ceste sa skutocne sprava ako auto. Som z Nitry,videl som to.

0/0
9.5.2015 21:11

Š70t42ě44p70á22n 44K15o92p37ř63i30v76a 6969115845652

Tak se zda, ze vynalezli alespon padak, to taky neni spatny.

0/0
9.5.2015 13:14

Š97t92ě52p47á85n 35K55o58p56ř88i25v59a 6919575785102

A co na to Ján Tleskač?

0/0
9.5.2015 13:02

P14a66v61e72l 95Ř86a20p49e54k 7552946139915

Jako by těch popelnic nebylo všude dost, ještě budou dělat kravál a padat ze vzduchu ;-€Rv

+2/−2
9.5.2015 12:40

D89a24v32i56d 11E25v17a84n 6673430441851

Zde došlo asi na unikátní trojkombinanci v jedné osobě:

vynálezce-konsruktér, zkušební pilot a zároveň jediný koncový zákazník...

Ale podporuje to samotný premiér Fico, myslí si asi, že se tím Slovensko zviditelní.

Tak zatím se to daří...

+1/−4
9.5.2015 12:25

D84a23n32i28e55l 10Ž79á83č29e71k 2401493212694

Před podepsáním je smlouva s NASA. Takže se asi se daří.

+3/0
9.5.2015 13:14

D21a82v12i91d 39E39v52a66n 6663740921131

Tak 200 km v hodině není žádná závratná rychlost.

Když to vezmu selským rozumem, budu chtít cestovat 500 km daleko, tak tento stroj by to teoretcky měl zvládnout pod 3 hodiny...

ALE: příprava na vzlet zabere další hodinu...musim neustále sledovat počasí, nemůžu jet na noc, musím přemýšlet, abych nepřistával v noci, nemůžu vzít prakticky žádného pasažéra ani náklad...po přistání mi zase zabere půl hodiny než můžu vjet na silnici, kde mám zase nevýhody protože jsem dlouhý jako autobus a těžko někde zaparkuju, a když se mi to povede, tak vzbudím okamžitě takový rozruch, že radši zase mizím.

Takže celkově pojedu cca 5 hodin a budu v permanentním stresu z každýho mráčku..to raději pojedu o dvě hodiny dýl autem na pohodu a můžu se po cestě i vyčůrat...

+2/−2
9.5.2015 12:03

P89a42v70e24l 46Ř33a27p85e20k 7732876319985

Je to fakticky další přírůstek do rodiny invalidních vozíků pro duševně postižené, ke čtyřkolkám a silným motocyklům. Na smysluplné využití tohle není.

+1/−4
9.5.2015 12:42

J55i25ř28í 71E27r83b82e44n 1413144346817

Zapomněl jsi na své oblíbené nejhorší duševní mrzáky: sadistické pejskaře ;-D

0/0
10.5.2015 22:27

J75a13n 14S43o28c55h57o35r 2514196472226

V podmínkách Evropy to význam nemá.

Význam by to mělo, kdyby to dokázalo odstartovat z místa bez rozjezdu podobně jako vrtulník. Když uváznu v zácpě na dálnici, takové auto by se hodilo. Kolona v zácpě nebývá dlouhá, řekněme do 10 km, tak kdyby to dokázalo přeletět tak krátkou vzdálenost, ale stačilo by ještě méně, třeba dolet do půl kilometru. Z dálniční zácpy odstartovat a přeletět někam na nějakou vedlejšku nebo polní cestu u dálnice. Odtud pokračovat po zemi a pak se vrátit na dálnici za stojící kolonou.

Více u nás netřeba.

+1/0
9.5.2015 11:53

Š15t35ě16p32á34n 58K46o93p80ř91i83v24a 6339935495902

Nutno pocitat s tim, ze by se tech aut v zacpe vzneslo vic a pak by zacala prset zpet na tu kolonu, az by se posrazela. :-D

+2/0
9.5.2015 13:06

J19i67ř58í 37Š46t41ě69r29b22a 9523902277405

chce začít prodávat v Severní Americe, kde to rozhodně smysl má..v Evropě opravdu moc ne

0/0
9.5.2015 19:43

I95v57a46n 77O16š66m91e76r60a 3205823667400

Když čtu diskusi a jak všichni peskujete pokus o pokrok, vy by jste nejdadji bydleli v jeskyni, ne? Anebo víte, že si to nikdy nebudete moci dovolit tak na to nadáváte. A člověk by si myslel že lidstvo od středověku, kdy se vynálezci upalovali jako čarodějové a přisluhovači dábla pominulo. Případně, když za komunismu se teschnologický postup u nás téměř zastavil. Já vím v roce 56 jsme vymysleli televizi, co na tom, že američani ji měli už před válkou.

+7/−2
9.5.2015 11:37

D11a82v29i89d 19N34e16b65e25s82k60ý 8197751729641

Ve středověku vynálezce fakt nikdo neupaloval.

+2/−1
9.5.2015 12:56
Foto

J86i19r81i 67J29a63l83u44v47k46a 3278369564247

Víte, ono jde spíš o to, že když skřížím fén s mixérem, nejedná se o pokrok, přestože obě věci budou i nadále fungovat bezvadně.

0/0
9.5.2015 14:55

I58v57a75n 70O15š39m86e10r31a 3425663217730

Takže z drožky tažené koňmi na automobil nebyl pokrok?

+3/0
9.5.2015 15:03

L79i74b84o67r 39M93o36h88o50u37t 3256467758262

U nás TV vysílá od roku 53,ale už ve 30.letech ji provozovala BBC.asi dřív než USA.

0/0
9.5.2015 16:12

I48v80a 53V91a96l58č51í66k34o84v47á 1699428771861

"Servus chlapci, ako si tu žijete?"

Štefan...

;-)

+4/0
9.5.2015 10:35
Foto

P87e48t11r 18Š88r13a68i61e77r 9863422302347

Nojo, asi to nebude určený primárně na evropský trh, nemyslíte?? Taky mi to připadalo jako nesmysl. V USA (například) je letecký průkaz mnohem běžnější a taky tam jsou rozlehlé oblasti s malou hustotou silnic plus kupní síla...;-)

+1/0
9.5.2015 10:31

M17a29r60t34i39n 23K47o28p77e50c68k61ý 3328237499104

Ano, proto v USA spousta lidí vlastní kvalitní a rychlé letadlo a zároveň kvalitní a pohodlné auto. Ale zvlášť. ;-)

+1/0
9.5.2015 10:41

L30i68b61o58r 12M62o88h23o38u85t 3236787298742

Kvalitní a pohodlné auto v USA? z Detroitu co krachuje?

0/−1
9.5.2015 16:13

J14i64ř38í 26E58r14b34e23n 1403294396687

Napsal auto v USA, ne auto z USA ;-)

Jinak americká auta na tom s kvalitou nejsou nijak špatně, ale Japonci a Korejci je zválcovali jednak ještě vyšší spolehlivostí (protože v Asii se už přes padesát let spoléhá na SPC řízení procesů, kdežto v Americe i Evropě do 80. let vládlo řízení výroby následnou kontrolou, což je dost drahý a málo efektivní špás), jednak nižší cenou aut, jednak nižší spotřebou paliva...

0/0
10.5.2015 22:33

M19a96r41t56i66n 89S29u60k56u28p 8806702329544

8-ojá to říkám pořád

AUTA PŘECE NEMOHOU LÉTAT!!!

0/0
9.5.2015 10:23
Foto

P40a46v94e52l 10F68r97u12m46e13r32t 5157644447758

auta na koleje, vlaky na lodě

+2/0
9.5.2015 10:26

J17a38n 41F28r43o52l91í81k 6816280325594

Kreativní a činorodý člověk si zasluhuje uznání i když o smyslu jeho snažení pochybujeme. Každá cesta vpřed je klopotná a je jen dobře, že mu záchranný systém zafungoval a přežil.

+18/0
9.5.2015 10:22

I67v27a 84V83a66l93č13í73k86o27v86á 1299698691161

Vyfukováním tabákového kouře do vody zlato nevzniká.

Ten chlap je velmi zanícený.;-)

+1/0
9.5.2015 10:36

J60i37ř33í 60B35r83o83ž 5499885482527

Slepá větev vývoje techniky, ale vždy se někdo najde, kdo se snaží dojít až na konec té zazděné uličky. Za sto let letectví těch pokusů byla celá řada a vždy skončily fiaskem.  Jako automobil  nemá dobré jízdní vlastnosti a  zbytečně sebou veze  části pohonu letadla. Jako letadlo  to samé, ale v opačném gardu- zbytečně nese díly automobilu, které letadlo nepotřebuje- například převodovku.. Není možné vyrobit  kompromis, který by se plnohodnotně vyrovnal letadlu, či automobilu. Vždy vznikne pouze drahý hybrid se nedostatečnými vlastnostmi auta, či letadla. Malé vrtulníky tuto otázku zcela vyřešily- levné na provoz, přistanete, kde potřebujete, pořizovací cena menší než u tohoto  hybridu.

+7/−3
9.5.2015 10:21

L88u12b47o63m23í34r 76V19r39t83a60l 6290657211601

No, aeromobil bych si představoval spíš jako kombinaci vrtulníku s autem, jen řešení toho skládání vrtule by určitě bylo šílené. Tento výtvor nekritizuju, první kombinace auto - koňský povoz také vypadaly šíleně. Chápu, že s raketovým pohonem by to stálo daleko víc.

+4/0
9.5.2015 10:17

M70a87r88t50i22n 57K72o45p40e53c57k66ý 3968747829774

Ten dvacetiletý vývoj, včetně výroby a testování prototypů, stál firmu údajně kolem sta milionů korun. Určitě bych si dokázal představit řadu mnohem zajímavějších a krásnějších způsobů, jak vyhazovat takové peníze do vzduchu. Stačí posoudit základní fakta: 1) řidič musí být zároveň vyškolený pilot s průkazem, 2) přistávat a vzlétat smíte jen na letišti, 3) aeromobil je oproti autu výrazně nepohodlný, stísněný a nekomfortní, oproti letadlu výrazně pomalý (max. 200km/h), 4) podle výrobce bude cena aeromobilu cca 8-10 mil. Kč. Dává to někomu smysl? Já být potencionální zákazník, tedy multimilionář, tak si raději koupím třeba luxusní Porsche Carrera a po Evropě budu létat rychlým a pohodlným pronajatým letadlem. 1000 km let mne pak vyjde max na 50 tisíc i s pilotem v ceně. Takže i když poletím třeba stokrát, pořád to budu mít levnější, pohodlnější, rychlejší a přepychovější. Na vozovce i ve vzduchu.

+5/−4
9.5.2015 10:04

M95i44c24h14a11l 35F33i14n62s51t60e39r32l98e 7189660493738

Tento typ prostředku je určen především pro piloty a uplatnění si zcela určitě najde - v Čechách asi ne, ale ohlasy vzbudil hlavně v Americe a Austrálii, tedy v zemích, kde jsou širé neobydlené prostory a letadlo, či vrtulník jsou běžné dopravní prostředky v soukromých rukách. ;-)

+1/0
9.5.2015 10:13

J23i95ř60í 48B36r93o26ž 5659165202647

Ani v Americe, tam těch pokusů bylo několik, třeba Aerocar- nikdo to nechtěl. Nač také, když tam přistanete  na kterémkoliv místním letišti s Cesničkou, za rohem je půjčovna  aut a vy se nemusíte nic starat, než aby vám zahangárovali tu vaši Cesničku? Dá se říci, že každý movitější farmář tam takhle zdolává větší vzdálenosti- cena letadla z druhé ruky je srovnatelná s cenou luxusnějšího vozu.

0/−1
9.5.2015 10:29

P66a78v44e56l 16N64o84v51á17k 7591447649849

Je pravda, že pokud má člověk prachy, není problém si zajet na letiště, tam si pujčit letadlo, někam přeletět a tam sednout do přistaveného auta a jet dál. Nicméně já bych zákazníky viděl. Letiště je v republice skoro na každým rohu (pokud se dá přistát i na trávě). Člověk při cestování nemusí stát v zácpě, letí přímo a tím se čas na cestování zkrátí. A spoustu lidí prostě baví lítat, tak proč to nespojit. Komfort uvnitř časem příjde.

+1/0
9.5.2015 10:20

J87a69n 96S42e23d41l45á90k 9272337606864

víc se mi líbil projekt skycar, protože rozkládací křídla nejsou moc hezká,  ale  kde je tomu projektu konec? Onehdá jsem četl jak se někdy v roce 2000 budou už seriově vyrábět a pořád nic :-)

ale nejlepší je tohle z roku ca 1985

https://www.youtube.com/watch?v=LKLs9ynZEH0

0/0
9.5.2015 10:04

J26a57r18o30s87l44a28v 22K48a95d72l26e82c 5251449322251

Vynálezce8-o

0/−1
9.5.2015 10:04

R42a23d78e40k 75Č59o65s 3956826528748

A smysl tohoto výtvoru? Vyrobit špatné auto a zároveň špatné letadlo?

+4/−4
9.5.2015 9:52

M74a73r48t55i82n 68K88o17p76e30c28k25ý 3258517459914

Bohužel přesně tak. A to navíc za dvojnásobnou cenu (asi 8 milionů podle výrobce), než kdybych si koupil mnohem lepší letadlo a mnohem lepší auto zvlášť.

+1/0
9.5.2015 10:08

R96a79d58i96m 95N22e74b84e19l 5816565509969

Mnoho vynálezů v historii ve své době vypadalo jako nepoužitelné zbytečnosti. Třeba takový mobil! http://tapety.netfun.cz/tapeta/prvni-mobilni-telefony-1/ Myslite, že by takový vynález mohl mít budoucnost?  ;-)

+1/0
9.5.2015 10:19

P51a33v14e90l 52N47o74v56á26k 7431247359379

Tak stačí vidět jen první letadlo nebo auto :-) Taky se to určitě zdálo nepoužitelný :-)

+2/0
9.5.2015 10:22

M55a93r23t97i62n 87K39o67p68e26c33k55ý 3778617979634

A mnohonásobně více patentovaných vynálezů nepoužitelnými zbytečnostmi opravdu je a nikdy se nedostalo ani do sériové výroby. Rozhoduje především praktické využití a cena. Kombinace obojího dělá z tohoto "vynálezu" nesmyslný výtvor v porovnání s jinými a po všech stránkách výhodnějšími způsoby cestování.

+1/0
9.5.2015 10:38

J45a10k22u48b 19V34i96k23t34o71r14a 8703459803461

Kdo nic nedělá, nic nezkazí ;-)

0/0
9.5.2015 10:36

I44v70a 68V65a79l71č21í29k67o21v39á 1829178801441

To je jak dnešní "smartfouny". Nefotí, netelefonují... ;-)

+1/0
9.5.2015 10:39

J74a85k75u92b 79V42i11k86t27o31r96a 8983739893831

Dokud někdo nevymyslí jiný typ pohonu, tak bude létající auto jenom dětský sen. I tak pánovi přeji hodně štěstí v dalším vývoji. :-)

+2/0
9.5.2015 9:24

M32a86r78t88i83n 19H94r28o91u34d80n53ý 6378797502896

Stanovisko spoločnosti aeromobil

Dnes po 18:00 počas plánovaného testovacieho letu lietajúceho auta AeroMobil pilot približne vo výške 300 metrov aktivoval bezpečnostný padák a AeroMobil pristál v lokalite letiska Nitra. Vynálezca a testovací pilot Štefan Klein neutrpel žiadne zranenia a prototyp AeroMobil 3.0 je len mierne poškodený, čím sa potvrdila účinnosť integrovaného bezpečnostného zariadenia – padáku, na ktorom pristál celý AeroMobil vrátane pilota. Skúsenosť a údaje z tohto testovacieho letu budú vyhodnotené a implementované v ďalšom vývoji lietajúceho auta.

+4/0
9.5.2015 9:24

M42a88r96t27i94n 51H10o13c42e83k 5519445814717

sú to klamári, to bola jasná nehoda ;-D

0/0
9.5.2015 9:26





Najdete na iDNES.cz