Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslanci kývli na zvýšení rychlosti na dálnicích na 150 km/h

Na dálnici by se podle poslanců mělo začít na vybraných úsecích jezdit rychlostí 150 kilometrů za hodinu. Schválili to při projednávání zákona o provozu na pozemních komunikacích. A když zákon prošel přes odpor ministra dopravy Dana Ťoka, odměnili se za to hurónským pokřikem. Zákon ještě musí schválit Senát a potvrdit prezident Miloš Zeman.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79a17r75t19i50n 13P85ř22i51b97y25l 3574172681421

Nejhorší na těchto tématech je, že pravdu mají obě strany. Protože není sporu. Jezdím z Prahy do Liberce. Takže cca 100 km. Je to dálnice, kde se dá opravdu jet 130 km/hod. souvisle. A v Liberci jsem za (130/100)*60 = 78 min. Teď pojedu 150. To je (150/100)*60 = 90 min. Rozdíl je 12 min. Opravdu je zajímavé se tímto tématem zabývat? [>-]EU

0/0
17.6.2015 11:25
Foto

J66a24n 73Z67o86u98b79e70k 7358612495347

Jezdím po dálnici téměř každý den.....jako nezlobte se na mě , ale když jedu 130 tak si připadám , skoro jako že nejedu....každý si může jet dle svých možností , hlavně jen neblokujte ten levý pruh. Když jezdíte jak s hnojem , tak si poskákejte v pravém pruhu , ale lidi , který se řízením živí a musí stíhat určité termíny , tak si to hold nekdy přišlápnou... Za poslednich 12 mesicu mám 80000 km bez sebemenší nehody a i ve 160 a víc jsem zatim zvládl řešit každou situaci , která vznikla. Ja bych byl klidně pro no limit a to všude.... :-) i ta 90 na obyč silnicích je strašně směšná....Alespon  na 110 kdyby se zvedla a i to by bylo málo.

0/0
1.5.2015 1:11

A20l56e53š 91H47o96r18á56k 7945380782580

Tahle bezbřehá důvěra ve vlastní schopnosti je přesně to, co mě na jakémkoliv zvýšení rychlostního limitu dost děsí. 80 kKm za rok sice nenajezdím, ale cca 30 ano a potkávám spoustu nebezpečných jedinců, kteří jsou o své bezchybnosti přesvědčeni stejně jako Vy.

0/0
17.6.2015 11:05

J23a67n 16S43l58o85v47í52k 3439457770228

Viděl jsem už dávno TV dokument, že v Německu jsou kursy na rychlou jízdu na dálnicích. Tamní řidiči totiž dobře vědí, že pokud pojedou rychleji než doporučených 130 a něco vyvedou, pořádně si to odskáčou. Pokud však prošli tímto kursem, tresty jsou zřejmě nižší. Ale hlavně, Němci si kurs udělají i pro svůj dobrý pocit a nemusí si nic dokazovat. Právě proto se po Německu neřítí po dálnici dvoustovkou každý kdo má jen silnější auto.

+1/0
30.4.2015 14:54

J25a22n 93S52l10o45v49í57k 3119787750648

Osobně si myslím, že několik velkých hromadných nehod, kde bude jasným viníkem řidič jedoucí 150 a rychlost se vrátí zpátky. Ale aby se poslanci neznemožnili, potichu zmizí jen ty značky povolující 150 :-).

+1/0
30.4.2015 14:42

J97o15s76e60f 97M22u46ž37á45t25k54o 5295913467223

150 se dá na nový dálnici. Po D1 jen při menší hustotě provozu, co nechápu, proč na rekonstruovaných úsecích D1 nejsou tři pruhy, stejně se třetí bude muset během nejbližších let udělat. To bude peněz za dvojité stavění. U uzávěrek.

0/0
30.4.2015 14:20

J48a24n 95S89l74o78v41í76k 3349127650558

Na rozšíření na tři pruhy by nedostali evropskou dotaci a hlavně, obstrukce by probíhaly stejně jako při výstavbě nových dálnic - tj. ekologové, výkupy pozemků .. Buďme rádi, že to bude alespoň opravené, protože rozšiřovat se to bude hodně pomalu.

0/0
30.4.2015 14:35

V59á87c31l56a43v 91J51e44b52a18v86ý 8540319973496

Není problém mít takovou rychlost na dálnicích, kde jsou 3 pruhy. Ale na dálnici se 2 pruhy je příliš vysoký rozdíl rychlostí v levém a pravém pruhu a pak lidé, kteří jezdí kolem 110-120 km/h jsou nuceni dělat výrazně více nebezpečných manévrů. A nelze někoho nutit, aby jezdil 80-90 jako kamiony nebo 150 jako závodníci, i z hlediska ekonomiky jízdy je nějakých 110 optimální.

V ČR ani není důvod k vyšší rychlosti, jsme malá země a za pár hodin jsme z jednoho konce na druhém. Mnohem důležitější je plynulost dopravy a ta je nejlepší někde kolem 110-120, protože vpravo jedou kamiony kolem 100.

Ať raději poslanci nastaví slušné právní prostředí, ať nekradou a možná budou prachy na ty 3 pruhové dálnice a pak už je zvýšení limitu pro nejrychlejší pruh prkotina.

+7/0
30.4.2015 14:17

M75i98r67o74s59l63a33v 11J42o14c87h 3102841663388

To že je někde povolená maximální rychlost, neznamená, že se tolik musí jet. Jenže je to o lidech a u nás, bohužel většina jsou bezohlední id..ti. Jestliže dodnes si nebyli schopni uvědomit, že když prší, je mlha, sněží, tak i když jsou na dálnici, měli by jet podstatně méně, ale je tam přeci 130 tak jedou 130 hlava nehlava, tak ve 150 pojedou 150. Je mi úplně jedno, že se zabijou, ale mám problém s tím, že mě prostě mohou zabít. Když na dálnici pojdedete v mlze a kluzku 80 a ten co jede "sice rychle ale bezpečně"  150km, tak rozdíl bude 70kmh. Ale co se týče energie, tak ten rozdíl bude 3,5 krát vyšší, než rozdíl v energiích stojícího auta a auta jedoucího 70kmh. Takže délka brzdné dráhy pro zpomalení a následky pro nabouraného budou mnohem vážnější. A 20kmh rozdílu v rychlosti na té ubohé délce dálnic u nás je rozdíl časový zanedbatelný. Prostě další populistická ho..dina :-P

+3/0
30.4.2015 13:53

J52o57z41e65f 86H48r24i67c20i36š50i11n 4683390360516

Na to abych byl někde včas je jednoduchý recept.

Je potřeba včas vyrazit.

0/0
30.4.2015 13:44

J68a75n 39S64l76o66v36í16k 3919357860878

ano. Včera mě na dvojité čáře předjela nějaká blonďatá paní, co asi někam hodně spěchala. Po několika kilometrech ještě předjela další auto přede mnou přes pruhovanou "zebru", až se za ní prášilo, jak to uprostřed silnice nikdo neuklízí. No výsledek byl ten, že do města po těch pěti kilometrech přijela stejně jako já ;-D

0/0
30.4.2015 15:07

J54a90r65o77s23l65a38v 22N65o21v10ý 5611407565487

OK…

a uvědomili si páni poslanci, kolik tenhle populismus budestát?

obecně bude na dálnicích platná maximální rychlost 150 km/h

tzn., že před každým úsekem, kde bude rychlost snížená, musíbýt značka 130 km/h… tzn jakýkoliv nájezd, jakýkoliv sjezd… dle Wikipedie, mádálnice 36 křižovatek a 52 odpočívadel… to je cca 170 značek jen kvůli tétokravině…

kvůli 2, možná třem úsekům a kvůli cca minutě uspořenéhočasu… vau

+2/0
30.4.2015 13:04

T19o62n63d70a 16H62e29j34l55í11k 1608843319357

Ne, všeobecná rychlost je stále 130, pokud značka neřekne, že víc. Takže stačí osadit úseky, kde bude povoleno 150

0/0
30.4.2015 13:11

J73o60s61e36f 25Č64e44j83k33a 2550724966398

to nemuseli nic schvalovat, takhle to platí i teď. Max. povolená rychlost na dálnici je 130, pokud to není dopravním značením upraveno jinak (klidně i víc)

0/0
30.4.2015 13:45

J13a63n 38S13l46o19v87í95k 3399717260808

Ne, zákon zakazuje zvyšovat rychlost nad 130. Proto ho poslanci musí změnit.

0/0
30.4.2015 14:38

J88a35n 65K20a75č62e80r 4170859909603

A proč myslíte, že se to dělá?:-P;-D

0/0
30.4.2015 13:22

T48o35m24á91š 13H35o38c18h96m18u33t26h 4704262970245

Nesouhlasím s návrhem při současném stavu dálnic. Pokud chceme, aby se ve dvou pruzích motaly kamiony jedoucí stěží stovkou, Felicie jedoucí také stěží stovkou s Octavkami, které to budou pálit stopade, tak se máme na co těšit. Takový řidič, jen co to rozjede, bude brzdit, protože někdo před ním bude předjíždět ve 130 dodávku jedoucí 110. Tohle nebude fungovat a jediné co vzroste bude agrese. Přidejte pruh a pak nebudou námitky.. ;-D

+3/0
30.4.2015 12:18

J42a39n 44K88a44č54e36r 4390779729563

Co máte proti feliciím?;-D 130 dají v pohodě :-P

0/0
30.4.2015 12:46

T92o91m89á52š 21H13o89c76h31m27u84t70h 4104632280725

To byl příklad ;-D Jinak na dálnici potkávám i jiná, mnohem starší a rozpadlejší vozidla. Zajímavé je, že často se slovenskou SPZtkou ;-D

0/0
30.4.2015 13:03

J65a18n 94G93o76t47t15l74i56e56b 2714135800876

přesně přesně... 150kmh dá dneska kde co,... ale při 2 pruhách chci vidět jak bude fungovat to předjíždění a zařazování se zpátky do pravého... ono to nefunguje okolo Prahy už teď a když by se tam dala 150ka tak už nebude mít smysl do pravýho jezdit vůbec...

0/0
30.4.2015 14:17

J61a34k61u81b 24D15o28l79e15ž67e35l 3318912572570

Ten jeden konkrétní vybraný úsek pro 150km/h mezi Lípníkem nad Bečvou a Ostravou se nachází na území Moravské brány. Největšího přírodního koridoru pro migraci zvěře u nás, mezi Moravskoslezskými Beskydami a Jeseníky!

"Gratuluji" politikům, že to vzali v potaz a ještě více tím zvýšili pravděpodobnost smrtící srážky se zvěří.

+1/0
30.4.2015 12:18

J68a43n 34K26a80č69e30r 4820789799543

A on vám bude někdo držet pistoli u hlavy a řvát na vás jeď 150, jeď 150? Když chcete jezděte si klidně 90 s kamionama, nikomu to vadit nebude. Míň než 90, ale prosím ne, to je pak "o hubu":-P

0/0
30.4.2015 12:48

M86a25r95t63i40n 85V95y43s65k59o18c28i48l 3232548855130

jsou tam ploty...argument naprosto mimo

0/0
30.4.2015 12:59

T36o67m55á55š 56K26u87c22h46a86ř 3987271408501

Hm, takže na jedné straně budeme nutit výrobce aut každý rok draze snižovat o miligramy emise CO2 motorů a přitom zvýšením rychlosti za 130 na 150 km/h tyto emise zvýšíme o desítky procent. ;-D Aniž bych fandil ekoteroristům, tak toto je prostě padlé na hlavu. 

Je to prodobně debilní, jako když zakázali vyrábět žárovky s mléčným sklem, protože mají o jednotky procent nižší svítivost, přitom ale ignorovali, že tyto žárovky se montují do svítidel, které klidně 60% světelného výkonu pohltí ve stínítku. :-P

Kocourkov..

 :-/

+2/−1
30.4.2015 12:08

R81o11m69a27n 12H83o50r36n49í34k 2575912964591

Kompenzoval bych to zvýšením rychlosti v obci na šedesátku, při které má auto oproti padesátikilometrové rychlosti nižší spotřebu. I když ono by stačilo zrušit většinu zón s povolenou rychlostí 30km/h, které nemají opodstatnění, nevhodně umístěné retardéry a jiné zpomalovací systémy. To všechno výrazně zvyšuje spotřebu PHM.

0/−2
30.4.2015 12:17

J25a85n 13S36l83o27v56í21k 3339977390978

Jasně, přejíždět dětičky, hlavně když ušetřím na palivu ;-D

0/0
30.4.2015 14:45

M17i51r93o98s95l25a34v 18U36r26b77a94n 1516117621989

Kdyz budu mit 4 litrovou audi, zaplacenou a provozovanou z penez vsech, tj. i tech co tady diskutuji, tak se mi take bude libit jezdit 150.

+1/0
30.4.2015 12:00

V28á30c96l64a28v 38K95o60n82í72č43e23k 1939703761705

Ministr dopravy, znalci, odborníci na dopravu a silnice, besip a kdo ví kdo ještě byli proti. Pro byli někteří poslanci. Tedy typická aplikace Parkinsonova zákona: každý, kdo má řidičák se považuje za odborníka na problematiku a tudíž ví nejlépe, jak rychle by se mělo na silnicích jezdit. Proto každý, kdo hulí se rovněž považuje za znalce a debata o přijetí protikuřáckého zákona trvá tak dlouho.

+1/−1
30.4.2015 11:32

I86v14a75n 98R42ů49ž37i42č66k87a 3320982170172

trapní zbohatlíci z našich kapes si navzájem zaplácali, mohou si koupit rychlejší fára... když nezabijou nikoho jiného než sebe je mi to ovšem fuk...

0/0
30.4.2015 11:29

R92o12m10a74n 78H78o54r43n25í33k 2805212244641

120km/h dokázal tráboš, 140km/h dokázala Š120. Maličký FIAT Uno 75i.e uměl 180km/h. Netvrďte, že cokoliv krom snad městských nákupních vozíků nedokáže tu stopadesátku dát. U něčeho se to musí umět, ale jde to.

0/−1
30.4.2015 11:34

T17o17m46á35š 62K66u77c92h64a96ř 3397151968521

Tady přece vůbec nejde o to, že 150 vytáhnte z každého vraku. Horší už to bude s jeho jízdními vlastnostmi při té rychlosti, s délkou brzdné dráhy a taky co z něj a řidiče zbyde po případné kolizi..

+2/0
30.4.2015 11:54

J87a61n 57G47o77t74t69l22i34e95b 2544985330136

tak jízdní vlastnosti je spíš věc majitele, ale brzdná dráha je +/- u všech aut stejná.. to je fyzika.. jediný čím můžete brzdnou dráhu smysluplně ovlivnit je obutí vašeho miláčka + abs + reflexy.. jinak je to jen zákon zachování energie..

+2/0
30.4.2015 12:11

V60á55c73l66a59v 10J98e47b56a11v88ý 8240199453766

Možná, kdyby byla +/- stejná účinnost brzd. Netvrďte mi, že dnešní brzdy jsou stejné jako ty před 10-15ti lety (průměrné stáří aut u nás). :-P

0/0
30.4.2015 14:21

J48a73n 56G89o49t45t29l62i75e86b 2734465940216

určitě tam rozdíl u brzd bude taky, ale myslím že mnohem větší vliv budou mít ve výsledku použité gumy. Když si na vaše BMW obujete nějakou čínu, tak to může být i nebezpečnější než O1 s Continentalama..

Faktorů je tam rozhodně spousta, ale myslím, že vliv gum nakonec převládne. Když budete mít totiž naprd gumy, tak jsou vám dokonalý brzdy zcela k ničemu, v lepším případě zafunguje abs a budete mít delší brzdnou dráhu, v horším případě dostanete při 150kmh zcela nezvladatelný smyk.. Tak si vyberte :-)

Každopádně by mohlo bejt zajímavý testnout to v reálu :)

0/0
30.4.2015 15:13

R38o18m67a54n 88H14o51r65n47í46k 2525752504151

Viděl jste auto, byť třeba moderní, které ve stopadesátce vrazilo do stojícího kamiónu? V takovém případě máte stejnou šanci na přežití jako ve stařičké škůdce a bez pásů.

+1/0
30.4.2015 12:19

R56o57m62a64n 34H44o85r31n96í18k 2835672404911

A auto, které tuto rychlost, ba klidně i dvoustovku překoná, koupíte do 20 Palackých, trapný levicový závistivče.

0/−1
30.4.2015 11:36

M96i79r85o62s14l35a27v 91U31r68b29a40n 1356827361209

akorat ze tedy jste pri tehle kombinaci smrticim nebezpecim pro sebe i cele okoli...

+1/0
30.4.2015 12:03

R47o72m94a24n 16H27o33r19n21í59k 2355172214581

Když je auto technicky v pořádku a znám jeho limity, tak proč? Daleko větším nebezpečím jsou třeba fosilové s platem vajíček na zadním okýnku, kteří vyjedou dvakrát do roka, kteří neznají aktuální dopravní předpisy, na změření jejich reakčních schopností je lépe vzít si kalendář, mají špatné vidění a motoriku.

0/−1
30.4.2015 12:24

J70a31n 73S58l67o66v60í88k 3719257860638

To je právě přesně Váš problém. Znáte sice dobře své limity, víte co dokáže Vaše auto a jak umí brzdit nebo akcelerovat. Ale nikdy nevíte, co udělají řidiči ve stovkách aut, podél kterých se prořítíte. A ve 150 to zjistíte až ve chvíli, kdy bude na Vaše limity pozdě.

0/0
30.4.2015 15:41

M36i92r44o93s18l12a94v 86U70r20b72a25n 1856787551769

to je prave to...ze auta za dvacku uz moc technicky OK nebyvaji

0/0
30.4.2015 20:07
Foto

B51a54r98n20e80t 71R97o97s66t76i25s68l58a57v 5115791368511

Myslím, že se páni poslanci trochu pomátli. Čeští řidiči rychlou jízdu nezvládají ani teď a natož při 150 km. Jsme skutečně celosvětový unikát a bohužel ne jenom v tomto :-(.

+4/−2
30.4.2015 11:13

R90o39m73a27n 50H33o21r34n87í59k 2575572714871

Nezvládají, protože:

1) Řidičák dnes dostane doslova každý, kdo má do p®dele díru a pár tisícovek našetřených

2) Rychlé jízdě se nikdo neučí, nikdo na ni není připraven stejně tak, jako na krizové situace (třeba bych uvítal, kdyby se v autoškolách zavedla škola smyku).

0/0
30.4.2015 11:27

M21i83r47o27s25l76a81v 64U94r45b37a41n 1866357371229

a taky by meli v autoskole vstepovat, ze rozjet auto umi kazdej nouma, ale ubrzdit uz je horsi..

0/0
30.4.2015 12:04

R19o92m87a44n 87H25o12r33n13í74k 2975562824481

Ano, a názorně ukázat ovladatelnost vozu při rychlém průjezdu zatáčkou, na simulátoru předvést jízdu v opilosti, promítnout videa z palubních kamer účastníků dopravních nehod a prezentaci nebožtíků, co jízdu nezvládli (a že jsem viděl pořádné maso, třeba plochou hlavu).

0/0
30.4.2015 12:33

R49i18c15h36a57r74d 20N83o63v59á68k 9351442372896

Uf, pročetl jsem si nějaké příspěvky a vidím to zděšení, ach, běda - o trochu a jen někde se zvýšila rychlost na dálnicích a v důsledku přijde (C)armageddon 8-o8-o8-o

V Anglii byla původně nejvyšší povolená rychlost 3 nebo 6 km/h (ve městech a mimo ně), v roce 1896 ji zvýšili na 22 km/h, navzdory opozici mnoha, kteří se báli, že silnice začnou být smrtelně nebezpečné. 

Pozoruju, že kdyby cca polovina místních diskutujících žila tehdy, tak by Timesy byly plné pobouřených článků, že 6 km/h stačí a těch pár minut úspory za tu spoustu havárií nestojí ;-D

0/−1
30.4.2015 11:05

J19i46n85d95ř74i49c64h 69B37u98c94h80t23a 6232506783350

No vidíte a skutečně silnice začaly být smrtelně nebezpečné. A srovnávat silnice a konstruce tahdejších dopravních prostředků s dneškem je hodně hloupé. Víte ono to omezení rychlosti ani tak není pro ochranu řidičů s těžkou pravou nohou. Ono jde spíš o ostatní. Samozřejmě, že se nejde vždycky někdo, kdo si myslí, že pro jeho Porche neplatí fyzikální zákony a napere to ve dvoustovce ve městě do odtrůvku. Je mi ho líto, ale byla to jeho volba. Pokud by tam někdo stál z vaší rodiny, asi byste říkal, že i 50 je moc.

0/0
30.4.2015 11:30

R80i55c95h28a35r59d 76N61o11v35á38k 9381742622806

Ten argument je univerzální - vždycky se najdou nějací zpátečníci nebo opatrníci, kteří mají strach ze změn, které by mohly přinést nějaká rizika.

A ve vztahu k současnosti - pokud by zvýšení povolené rychlosti vedlo k průměrnému zkrácení doby jízdy o 5% a zvýšení počtu nehod třeba o 0,1%, co byste si vybral? Já bych do toho šel.

Přehnaná averze vůči riziku je nezdravý postoj (opak taky, ale tady v diskusi projevuje to první).

0/0
30.4.2015 11:37

J74a43n 93G38o21t59t18l97i83e48b 2774375620936

jen technická: lidský život má cenu zhruba 10 mil Kč. Smrťáků je ročně cca 700 a TZ je kolem 3000. Z toho se dá odhadnout že ročně nás nehody (bez LZ) stojí okolo 25 mld. Kč. Zvýšení počtu nehod, tak jen o 1% pak odpovídá 250 mil Kč. Ty čísla nejsou zas tak malá jak se může na první pohled zdát - a to je jen 1%.

0/0
30.4.2015 13:01

J96o69z23e79f 43H53r88i41c70i82š86i18n 4433720240356

Problém ale není že by ty auta nedali 150 ale, že ve vedleším pruhu t.j. cc 1,5-2 metry vedle jedou auta, kamiony dodávky 90. To znamená že rychlostní rozdíl 40km/h se mění na 60km/h.

To znamená až tady budou 4 pruhy jedním směrem tak proč ne ale momentálně.

Když chci být z Prahy v 10 v Brně tak vyrazím v 8 a nemusím jet 150.

+1/0
30.4.2015 13:57

K40a61m46i24l 15D79o28l21e66z74e72l 6562216794572

zakladni problem neni rychlost, ale jednak ridicke schopnosti a take psychicky stav casti populace, ktera cinijizdu po silnicich nebezpecnym hazardem pri jakekoliv rychlosti.

Pri dnesnich narocich by ridicak dostal I muj pes.

0/0
30.4.2015 10:50





Najdete na iDNES.cz