Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Začíná boj o elitní gymnázia, dostane se na ně každý šestý uchazeč

O elitní gymnázia svedou žáci i letos krutý boj. Zájem o studium na elitních středních školách neklesá. Na ty nejlepší školy přijmou jen každého šestého, někde i­ osmého uchazeče. MF DNES zjistila, kolik žáků se letos hlásí se na nejžádanější střední školy s výbornými výsledky ve státních maturitách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M69i82r82o60s77l12a94v 31S61t57e36i89n16e86r 4470512140986

Takže gymnásium do každé rodiny? Co Čech, to umělec? Populismus má své hranice. Kdybychom za Husáka opravdu všichni mohli vstoupit do KSČ, stala by se KSČ zcela přebytečnou- nebylo by komu co brát a jinému dávat.

0/−1
14.4.2015 21:18

P14a35v84e65l 58O50d61r88a52z53i24l 6224779167420

Ten clanek vyzniva trochu jinak, ale zachovejte paniku.

+2/0
14.4.2015 21:29

J97a11r81o21s33l28a31v 97S42t31u57c83h84l45í92k 7786988232156

Jak se pozná elitní gymnázium? To jsou některá víc k ničemu než ta druhá?

+2/−1
14.4.2015 19:01

R63o58s44t14i34s41l98a87v 59C50a16h48a 6793307567181

Vic lepsi, nez ta prumerna a jeste vice lepsi, nez ta k nicemu.

+1/0
14.4.2015 19:55

L84u65k39á80š 79N82o37s52e43k 9110667757

Děcka nemohou být tak líná a místo i způsob vzdělávání je vysoké kvality (možná učitelé umí i zacházet z dataprojektory, i když tomu bych nevěřil).

0/0
14.4.2015 20:03

R53o58s73t25i98s72l52a83v 62C96a56h79a 6333407707561

Jak prosim souvisi dataprojektor s kvalitou skoly??? Chcete snad rici, ze zadne elitni skoly v minulem stoleti nebyly?

0/0
14.4.2015 20:13

P36a81v76e63l 37O36d18r23a69z41i34l 6804309917690

Přesně tak. Je to škola, na kterou je obrovský přetlak uchazečů, kterým je ale naprosto k ničemu, protože nejužitečnější jsou logicky školy, na které nikdo nechce.

+1/0
14.4.2015 21:59

L33u74k32á43š 11N76o89s49e17k 9760727547

Kdo má v plánu vystudovat VŠ pro toho je gymnázium jasná volba. Pokud chcete na VŠ pokračovat v technickém vzdělání, tak je lepší průmyslovka. Mám několik známých, kteří šli na VŠ s maturitou z SOU a s trochou zatnutých zubů také školu zvládli. Velice kvalitního života se stejně dá docílit i s výučním listem, pokud ho držíš oprávněně... Ale trochu mě zaráží, že o důležitosti vzdělání pro dobré zaměstnání nám kážou lidé, kteří nás učí. Lidé s VŠ, kteří s denně nervují a berou pár šupů měsíčně.

0/0
14.4.2015 16:08

P86a18v58e56l 49O21d79r25a60z33i12l 6484279507600

Tak já si upřímně řečeno užívám pestrosti povolání spolužáků: lékaři, právníci, přírodovědci, učitelé, technici... to se vám z oborové školy nepovede.

+1/0
14.4.2015 16:19

L55u66k48á71š 62N70o36s33e15k 9110957697

Samá úctyhodná povolání (až na právníky ;-)) já budu mít mezi spolužáky pravděpodobně samé seřizovače a mechaniky, ale ve špatné společnosti se rozhodně nepohybuji. Jen by ta gymnázia nemusela z některých lidí dělat taková nevychovaná elitářská hovada, která se k podřízeným chovají jako k póvlu (viz. místo mé praxe).

+2/0
14.4.2015 19:24

P79a45v42e69l 85O64d80r30a15z20i84l 6834689507750

Spatna spolecnost to mozna neni, ale mirne jednotvarna.

0/0
14.4.2015 21:31

F19r98a71n82t26i59š26e44k 81E68l15i19á82š 6607833535546

Zvládli tu VŠ proto, že úroveň a hlavně náročnost vysokých škol, spolu se všemi nižšími stupni, neuvěřitelně poklesla.

+1/0
14.4.2015 17:14

R53o50s10t78i27s63l25a83v 46C30a54h44a 6813637127221

Nemyslite, ze mohli mit i motivaci? I za komancu si vysokou skolu dodelavali pracujici, kteri zacali treba jen vyucnim listem.

+2/0
14.4.2015 17:17

F94r26a34n42t27i79š19e63k 11E60l10i80á54š 6967683305656

Učil jsem ony pracující a mohu zodpovědně prohlásit, že školu udělali díky toleranci kantorů, i když znám pár jedinců, kteří uzráli jak víno a začali v dospělosti jevit zájem o studium. Vždy šlo o muže.

+1/0
14.4.2015 17:23

L39u39k28á50š 95N90o45s56e98k 9780397707

Asi proto původně na VŠ nešli ;-)

0/0
14.4.2015 19:41
Foto

M10i98r14o13s95l87a43v 59S21t37e73i40n45e77r 4660622440386

Právě ti jedinci byli ta pravá sklizeň. V sociálních systémech mnohé semeno padne na neúrodnou půdu. Přesto však, právě ti jedinci, najdou svoji cestu i v houšti třídní, národnostní nebo rasové diskriminace.

0/0
14.4.2015 21:30

V48i60t34a 77K52a33b83o71u97r35e87k 4850280102798

Gymnázia jsou pro život úplně na nic. Lejou tam do žáků jen samá nepotřebná data, která jsou pak v životě k ničemu...

+1/−3
14.4.2015 14:17

M92a10r60t95i76n 58K18ř35í70ž 9543112650867

Jak se správně vyčerpá žumpa průměrný gymnazista vůbec netuší. Hanba!

+2/0
14.4.2015 15:04

L14u28k34á82š 21N69o40s78e45k 9310557797

Když na otázku: "Paní profesorko a k čemu nám bude v životě znalost této látky?" zazní odpověď: "Abys ji dokázal vysvětlit synovi, až jí bud za pár let taky brát." Potom je něco špatně ;-)

0/0
14.4.2015 16:11

R28o33s89t18i70s35l18a73v 60C52a76h15a 6653667797401

pani profesorka je spatne.

0/0
14.4.2015 16:39

F34r63a33n51t67i96š67e79k 11E15l73i57á68š 6107563785156

Špatná odpověď paní učitelky. jakákoli znalost je člověku potřebná. Tím lépe, když ji navíc uchová v paměti.

+1/0
14.4.2015 17:16

L25u57k34á28š 27N98o29s92e90k 9350617507

Samozřejmě, že není potřebná. Obrovské množství % znalostí získaných ve škole nikdy prakticky nevyužijete. Nemohu posoudit VŠ (chodím na SŠ) ale sdílím názor, že ve škole se učíte hlavně se učit.

0/−2
14.4.2015 19:34

V28l26a53d89a 10S53i81m97o14n22i31k 3659203163645

Představte si, že já jsem v praxi a sám pro sebe použil třeba ruční derivování  jelikož ještě nebyly žádné kalkulačky, tepelné výpočty. Principech jednoduchých strojů ani nemluvě. Dnes maturant musí na Googlu vyhledat, jak že to funguje volná kladka. Pravopis, cizí jazyky, hodí se úplně všechno. A encyklika Jana XXII. se mi také hodila .. už jenom proto, že jsem věděl , co v ní je a proč.

+1/0
14.4.2015 19:39

L60u59k14á60š 95N97o10s50e18k 9540217177

Víte to Vám nehodlám brát, asi jste velice vzdálená osoba. Já se v okolí setkal se středně i vysoce vzdělanými lidmi, kteří se totální většinu toho co znají naučili až po dostudování a hodlám jim věřit.

0/0
14.4.2015 19:53

R63o13s57t75i70s15l38a81v 88C30a67h68a 6553737807101

Taky jsem v zivote pouzil spoustu veci, o kterych jsem si myslel, ze ze stredni skoly potrebovat nebudu. Ale to, jak student pochopite, az bude pozde;-D

+4/0
14.4.2015 19:57

L13u36k67á18š 20N44o67s42e86k 9740647527

Musím s naučit jak se učit a pak snad pozdě nebude. ;-)

+1/0
14.4.2015 20:02
Foto

M28i74r44o45s87l46a28v 93S55t45e60i59n80e34r 4750402910446

Přesně tak. VŠ vás má naučit, jak si poradit, když ve svém okolí nikoho nemáte, kdo by vám poradit mohl. Jste kapitán lodi na neznámém moři a hledáte pevninu.

0/0
14.4.2015 21:37

P14a31v27e98l 46O81d85r13a95z29i45l 6254889957490

Klidne si i neco zapamatujte, vyhoda lidske pameti je jeji jen obtizne naplnitelna kapacita. Uceni stylem Pred zkouskou tam, po zkousce ven sice funguje, ale neobohacuje.

+1/0
14.4.2015 21:40

V85l63a23d84a 32S80i18m55o85n54i67k 3749183363855

Netuším, co znamená vzdálená osoba .. "totální většina" je něco jako celková většina ?

0/0
14.4.2015 21:05

R67o37s50t51i69s43l35a29v 37C62a58h83a 6503977577401

desne mne na gymplu nebavil dejepis, zemepis, biologie a par dalsich predmetu. Ale ted ocenim, kdyz dostanu lekarskou zpravu a rozumim ji, alespon castecne. A i kdyz moje znalosti dejepisu jsou vice mene povrchni, tak mi pomahaji chapat souvislosti. Napriklad konfliktu, kterych je v soucasne dobe po svete spoustu. Z fyziky jsem toho uz taky spoustu zapomnel, pro svou profesi ji nepotrebuji, ale neni od veci umet vysvetlit detem, jak veci funguji, kdyz se ptaji. Takze mi vseobecne vzdelani pomohlo necitit se v mnoha situacich jako blbec.

+3/0
14.4.2015 16:43

F55r63a19n94t69i62š54e69k 63E94l74i40á53š 6787163775766

Jakákoli data jsou potřebná. Když už k žádné praktičnosti, memorováním dat se rozvíjí paměť jedince.

+1/0
14.4.2015 17:15

J19a60n 18P73e47r35n16i60k 8430841328726

Už jenom to, že jedinec se naučí v historicky krátk době vstřebat větší objem informací a umět je použít je pro praxi velmi užitečná schopnost. Jinak pokud to berete takto, tak můžeme redukovat školství na první 4 třídy obecné.

0/0
14.4.2015 20:47

P95e67t56r 38D23o21k21t97o40r 6256151818809

a z elitního gymnazisty bude pak elitní nezaměstnaný :-/

0/−7
14.4.2015 13:02

M86i73l67a94n 74K58l55o80u17č40e47k 3490655188387

Pokud si najdete statistiku, tak absolventů gymnázií je nezaměstnaných asi 4%

0/0
14.4.2015 14:04

S13y44l36v76a 32Š95p67o37r28k12o40v67á 9946799450924

než napíšete hloupost, zkuste si najít statistiky - mezi absolventy gymnázií je nižší nezaměstnanost než mezi absolventy středních odborných škol

0/0
14.4.2015 14:37

T54o35m92á59š 60J47e65l67í36n76e90k 4870370199872

Oukej. U vás na učňáku se asi statistice moc hodin nevěnuje, co?

0/0
14.4.2015 15:07

P56a13v82e93l 95O88d37r58a83z29i46l 6494919447890

To bude u státní maturity z matiky zase řevu...

0/0
14.4.2015 16:19

F59r11a71n46t91i23š72e57k 76E64l78i67á50š 6557153785986

Čím vzdělatelnější dítě se dostane na gymnázium, tím lepší výsledky lze očekávat u maturit. Učitelé toho moc nesvedou, ale ani nepokazí.

0/−3
14.4.2015 12:23

S19o23f82i64e 22K84l48e14n27n76e18r40o23v97á 1723337451263

Bez ohledu na intelektuální schopnosti dítěte se na jeho přístupu k učivu učitel dokáže podepsat měrou převelikou.

+3/0
14.4.2015 12:47

F89r25a89n26t73i83š54e15k 38E27l31i86á13š 6787493465406

Jde-li o skutečně nadaného studenta, pak míra vlivu učitele je neveliká. Nadaný a gramotný  student hravě svede nastudovat cokoli, když má vnitřní motivaci.

+2/−1
14.4.2015 17:08

R78o61s34t47i25s33l42a74v 46C63a27h62a 6663157437141

Dobry ucitel dokaze povzbudit, spatny dokaze zajem zabit

0/0
14.4.2015 17:13

F39r24a63n19t91i49š97e20k 16E55l30i81á39š 6727393895766

Že by šel zabít zájem znám pouze z literatury. Prakticky asi ne.

0/0
14.4.2015 17:18

R66o93s70t21i77s73l90a57v 51C36a29h36a 6523707217861

tak to ja znam ze sveho okoli prikladu....

+2/0
14.4.2015 17:21
Foto

M81i73r63o85s37l48a38v 62S24t40e69i12n59e44r 4720342370856

Ze svého života mohu potvrdit, zájem o fyziku a chemii ve mně vzbudil velmi aktivní učitel, kterého jsem měl jako desetiletý žák. Václav Petrovický, rodák z Hradce Králové, působil v těch letech v Jihlavě. Organizoval kroužek, ve kterém se vyráběly pomůcky k výuce fyziky, takže jsme se po škole scházeli v kabinetu a připravovali experimenty na druhý den. Experiment měl vždy nějaký efekt- světlo, výbuch, samozřejmě jenom salónního formátu, kouř nebo zbarvení kapaliny. Škola hrou, by řekl Jan Amos Komenský.

0/0
14.4.2015 21:45

R10o21s71t92i60s49l71a60v 49C23a78h82a 6633837197941

nenapadlo Vas, ze hraje roli i genius loci? Tedy kolektiv jak pedagogicky, tak spoluzaci? Pokazit se toho da hodne a vzdy.

+2/0
14.4.2015 13:38

F56r98a74n14t48i28š64e18k 95E47l14i87á96š 6167623945986

Jistě, že hraje, ale téměř neměřitelnou.

+1/0
14.4.2015 17:08

R66o70s98t24i88s22l24a23v 75C97a25h83a 6413767847921

hahaha, a co soutezivost, spoluprace apod.? To Vam asi nic nerika. Uz jen sdileni znalosti je hodne dulezite. Jak podpori nevzdelavatelni spoluzaci nejakeho talenta? Nijak. Ale pokud mate spoluzaky s podobnymi zajmy na podobne, nebo vyssi urovni, pak to pomaha vsem. Rika se tomu synergie.

+2/0
14.4.2015 17:15

F64r86a73n58t32i46š80e56k 63E95l23i45á82š 6627423595826

Rozlišuji vzdělávatelnost a vzdělatelnost. Nevzdělávatelní spolužáci do školy většinou nechodí. Synergie při vzdělávání jistě působí, pokud jde o podobně vzdělatelné studenty. Ideální ovšem je, když se bez ní obejdete.

0/0
14.4.2015 17:21

R82o95s23t19i79s67l85a60v 90C71a29h49a 6343647697291

Diky prostredi = spoluzakum, jsem se naucil derivovat a integrovat ve druhaku na gymplu. To by se mi na ucnaku nestalo.

+1/0
14.4.2015 17:30

J94a42r29o88s45l76a29v 89S52t60u91c98h77l39í22k 7646648102576

To asi ne a o moc by jste v životě přišel. Velká většina lidí mezi které teď patříte by se bez znalosi integrálú uplně znemožnila

0/0
14.4.2015 19:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.