Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

DOKUMENT: Poslední minuty v kabině vládního letounu před tragédií u Smolensku

Polská vojenská prokuratura zveřejnila přepis rozhovorů v pilotní kabině vládního letounu, který 10. dubna 2010 havaroval při pokusu o přistání v ruském Smolensku. V troskách letadla zahynulo 96 lidí včetně tehdejšího polského prezidenta Lecha Kaczyńského. Publikujeme výňatky ze záznamu, časové údaje odpovídají času na palubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P82e78t29e55r 61B76a11k84i67č 1669909485310

Článok to nie je zlý len potrebuje trošku background.

Piloti aj riadiaci dostali počasie

Dohľadnosť 400m a výška spodnej základne oblačnosti 60m

Na to aby priblíženie bolo ako tak bezpečné boli potrebné minimá 

Dohľadnosť 2km a výška spodnej základne oblačnosti 100m (koniec koncov pilot mal povolený zostup len do výšky 100 metrov) napriek týmto podmienkam do toho radarový riadiaci aj pilot išli ešte pri výške 100m to vyzeralo dobre ale zostup 7m/s je veľa najneskôr vo výške 100m mali pokračovať maximálne 3-5 m/s . Ten rádiomaják ktorý viac menej trafili mali preletieť vo výške cca 50m. Popisuje to aj prepis komunikácie 

Navigátor: 50. ( výška 50m)

08:40:51 Ruský hlas v rádiu: Horizont 101. ( ruský radarový riadiaci na presnom približovacom radare, 101 je volací znak poľského lietadla, Horizont - je pokyn/rozkaz neklesať pokračovať vo vodorovnom lete)

08:40:52Varovný systém: PULL UP! 

08:40:54 Ruský hlas v rádiu: Kontrola výšky horizontu! (Správne je kontrola výšky, horizont - riadiaci upozorňuje na výškomer aby si ho skontrolovali venovali mu pozornosť, nakoľko lietadlo pokračovalo v klesaní a neplnilo pokyny ruského riadiaceho zopakoval mu pokyn/rozkaz horizont aby neklesal a držal výšku ktorú v tom okamihu mal) pokyn/rozkaz uvádzam z dôvodu ruského typu štýl vojenského riadenia je že sa velí a riadiaci vydáva rozkazy pilotom, nie je to poradná služba ako pri civilnom/západnom štýle riadenia.

0/0
15.4.2015 10:52

J91a72n 77K72r13p58e40c 5776463554512

takova typicka psontkovina...

0/−1
11.4.2015 8:59
Foto

P17a34v32e75l 11J22a49n75c48i22k 9532523441699

Typicka komunisticka vlada, chce kecat do vseho.

0/−1
11.4.2015 1:06

I76g84o80r 27K41r14e21s54t70a 8405219396661

Asi slušný mejdan na palubě prezidentského speciálu.

V opilecké pýše si již hodně dnes nebožtíků myslelo, že jsou nesmrtelní...

+8/−1
10.4.2015 17:43

T85o50m60á63š 37V36e21l30č38o10v10s59k27ý 4903518359778

Věřil bych tomu snad kdyby ty skříňky neměli ve svých špinavých prackách rusáci. Proč to trvalo tak dlouho?

0/−5
10.4.2015 17:33
Foto

P83a26v41e23l 63J75a84n31c10i50k 9612843761319

Protoze se to pysni Polaci snazili zamest pod koberec. Ale kdyz se na to podivate, neslo to...

0/0
11.4.2015 1:07

P14e42t49r 19N37o24v30á92k 1395747372935

Nějak Vám uniklo, že se Rusům nepovedlo rozluštit záznam a rozluštění proběhlo až v Polsku.

0/0
11.4.2015 10:59
Foto

P66a32v28e74l 66J51a60n17c24i53k 9292413541229

Nejak vam uniklo, ze na tom sedeli dlouhou dobu a nechteli to pustit ven.

0/0
11.4.2015 13:40

J94a79r58d30a 24B89r16a13b92e27n70e10c 1630894859656

proč špinavých prackách? Vy se v této problematice vyznáte?

0/0
11.4.2015 8:51

L85u69k22á28š 97C80v74r93č43e25k 1236874607

Protože to letadlo plné střízlivých profesionálů, kteří by se rozhodně pilotům nepletli do řízení, ve skutečnosti za úplně jasného počasí sestřelili Rusové systémem BUK a pak pět let sháněli šikovné imitátory, aby mohli padělat záznam;-D;-D;-D;-D Jste magor.

0/0
11.4.2015 10:25

H23e18l63e25n29a 50K44a19v60k46o86v59á 5726153570746

Kapitán zřejmě udělal tu chybu, že podlehl  dodatečným  pokynům (možná i opileckým)  a porušil zásadu, že jeho prvořadou povinností je bezpečně přistát.

+4/0
10.4.2015 16:33
Foto

J13o60z73e51f 38B82e16r23n55a40t29a84k 6245148103129

Jezkove oci! Tak ako je darwinova cena za najhlupsiu smrt tak by mali zacat udelovat v letectve Ikarovu cenu.

+4/0
10.4.2015 16:29

P55e89t84r 62K54o80l23á55ř 2768147484811

Tohle celkem jasně ukazuje, že patra opilých Poláků se rozhodla přistát někde, kde to zjevně nešlo, a to nehledě na to, že jim to Rusové včas sdělili ...

+9/−1
10.4.2015 16:09

P62e54t91r 33N10o90v82á51k 1715597762165

To, že byli pasažéři v letadle opilí je nepodstatné. Negativní roli sehrál fakt, že do pilotní kabiny měli pasažéři přístup a kecali posádce do řízení

0/0
11.4.2015 11:04

J93a17n 83K98r64i29e15g60l44e40r 8696874525120

nevim, co Polaci porad resi za spiknuti..

+9/0
10.4.2015 15:52

I92v89a15n 96R46ů88ž11i53č67k62a 3170282930412

Velitel letectva byl sebevražedný ruský agent, něco jako ožralý zeman...Rv

+1/−2
10.4.2015 16:29

I62v37a51n 78R82ů89ž54i70č80k57a 3350702530142

http://pu.i.wp.pl/k,NTg0ODcxOTcsODY0ODM0,f,Gendyw.Andrzej_Blasik.jpg

0/0
10.4.2015 16:33
Foto

P50a92v66e49l 30J16a11n76c54i34k 9692753611369

Polaci jsou pysni a pro Rusy namaji zadny cas... Zaslouzi si posmech verejnosti.

0/0
11.4.2015 1:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.