Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mladý pilot, který namířil airbus do země, trpěl podle tisku depresemi

Osmadvacetiletý kopilot Andreas Lubitz pracoval u Germanwings od roku 2013. Podle německých médií se u něj před šesti lety projevil syndrom vyhoření a deprese. Musel kvůli tomu na několik měsíců přerušit svůj výcvik. Podle mateřské společnosti Lufthansa byl stoprocentně připravený a měl nalétáno 630 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H41a93n31a 86V82l53a47d64í49k25o14v18á 8580443965626

Jak si může  být prokurátor tak jistý , že za to může co-pilot? Dva dny po nehodě. Mají jen jednu skříňku, druhá je zásadní pro potvrzení nebo vyvrácení teorie, co se stalo. Tu zatím nenašli, i když by měla vydávat signál.

0/0
28.3.2015 16:01

V59e17r80o20n41i70k23a 76Š89k51v22á16r75o16v13á 5871630986956

Syndrom vyhoření ve 22 letech, není to příliš brzo? Z čeho to vyhoření vlastně měl?

+2/0
27.3.2015 9:13

L24u78b64o93m73í74r 31S33a79z70e66č56e60k 7749638185193

To je právě ono, pavlačové kecy někoho, kdo je najednou důležitý svědek.

0/0
27.3.2015 9:42

P37a80v59e28l 26Š41e45v69č46í71k 6580455379500

Nu, o to se měli spíše zajímat personalisté letecké společnosti.

0/0
27.3.2015 12:23
Foto

B19o61h30u28n97k64a 42J15a87n18č90a52ř20í42k89o47v52á 8670959755

to, že člověk v depresi má chuť si vzít život, chápu...ale to, že sebou vezme nevinné lidi, to je bezohlednost a sobeckost...to s depresí nemá nic společného

+5/0
27.3.2015 8:29

M16i13c79h78a81e43l93a 57C12e26r85n94a 1399607147367

co dodat.. člověk, který se rozhodne zabít a vybere si k tomu letadlo s tolika lidmi si nazaslouží jiné označení než ču*ák... a mohl být sebevíc nemocnej, nic takovej čin neomlouvá.

+2/−2
27.3.2015 7:03
Foto

V42l75a98s74t13a 48C72o68u75f16a98l 7547319939145

Jste další, kdo už zná příčinu nehody. Nevím, čím se živíte, ale jistě plýtváte svým talentem. Nechcete přejít do letectví na inspektorát vyšetřování leteckých nehod?

0/0
27.3.2015 9:11

M61i69c31h46a38e82l47a 84C13e17r40n87a 1129227607907

dobře. můžete mi říct jednu jedinou věc, která by tenhle čin omlouvala? 

nechápu, proč bych měla být znalec čehokoliv,  abych nemohla mít tenhle názor.

+1/0
27.3.2015 11:33

I15v16o 57Z70d52e91b91o36r42s43k14ý 3723821870711

Jaký čin?

0/0
27.3.2015 14:01
Foto

V62l97a63s25t73a 92C31o31u87f57a72l 7917449249465

Počkejte několik měsíců na uzavření tohoto případu a nespekulujte.

0/0
27.3.2015 19:21
Foto

V59l18a83s10t91a 96C59o50u22f68a42l 7877129349195

OK. Jsou lidé, kteří se vyjadřují jen k tomu, čemu rozumí. Vidím, že vy mezi ně nepatříte.

0/0
27.3.2015 19:24

J63i95ř40í 53S42t33r85á48n67s69k83ý 5271980975603

Hamáček, nejde na tebe deprese?

0/0
27.3.2015 6:35

B56o76h88u82m35i29l 71P89e90t22r21a84s 1943814851892

Taky nechapu proc to ten pilot nepustil rovnou dolu. Nejaky masochista, ze si to uzival? Na youtube je jedno video "I'am the Problem" kde jeden sebevrah pote co zastrelil posadku pustil letadlo plnou rychlosti dolu a nemohl to vydrzet a sam se zastrelil .

0/0
27.3.2015 2:41

D96a21d33a60k 41P47e12t90r 7591210494248

Není nic k nepochopení, zřejmě si to chtěl užít. Mohla být i horší varianta, napálit letadlo do některého horského střediska plné turistů.

+1/0
27.3.2015 6:15

P26a74v96e61l 88K64u90r53a14l 5761144470730

tak si to zkuste letadlo poslat přímo dolů... bude se kroutit a bude se točit sem tam - budete na horské dráze.

řekl bych že si to už ani neužíval - prostě už to byla dýchající mrtvola které bylo úplně všechno jedno. Řekl bych že ani neposlouchal (možná slyšel ale prostě neposlouchal) ty co mu tam mlátili do dveří - prostě proto že už nic slyšet nechtěl.

+2/0
27.3.2015 6:54
Foto

V15l28a42s56t38a 13C62o77u71f71a92l 7487659239535

Nejde to z fyzikálních důvodů. Ve výšce 11000m AGL je řídký vzduch a nízký tlak. To způsobuje, že aby se letadlo udrželo ve vzduchu, tak musí podle rovnice vztlaku, kde je rychlost v kvadrátu udržovat rychlost. Jde o TAS - pravá vzdušná rychlost, která je vztažená k pohybující se mase vzduchu. Pokud by letadlo překročilo jistý úhel klesání a tím i  následně TAS, došlo by k jeho destrukci.

0/0
27.3.2015 8:20
Foto

M85i39l71a84n 15S55o25u92š60e31k 9306137381802

deprese z neuznání osobnosti... proto to musel udělat tak, aby o věci mluvil celý svět... jenže on už k tomu uznání jeho osobnosti stejně nedospěje... Tyhle duševní choroby by měly lékařské a psychologické testy odhalit.  Doufejme, že toto byla výjimka.

+1/0
27.3.2015 1:52

B23o91h73u59s55l23a15v 55K61r56á57l71í51k 2531800589946

To si do toho ovšem promítáte svoji motivaci, ne tu jeho.

0/−3
27.3.2015 2:36

M75a20r15i23á42n 90H98a90r57á21k 9675209369357

obyčajný hajzl - vedel koho veze, starších mladých, mladé decká, prečo sa nehodil pod vlak alebo sa nezastrelil ...toto sa nedá nijak pochopiť!!! kolko ludí je v depresiach kolko ich nechce žiť ale nikto z nich nezoberie nikoho so sebou....

+2/−1
27.3.2015 0:41

P73a81v63e79l 97K42u91r52a18l 5971344810230

Pochopit je to velmi snandné. Prostě už mu na jakýchkoliv následcích nezáleželo a ostatní lidi mu byly zcela ukradení.

+1/0
27.3.2015 6:52

P23a62v12e43l 44J64a55n19o97u24š47k31o92v81e12c 1433558949292

Haráku, proč se rozčilujete, když nevíte jak to bylo.;-)

0/0
27.3.2015 19:39

J35i81ř75í 17N71o54s48e65k 1521676226790

Nechápu jak někdo kdo v minulosti trpěl depresemi může dělat civilního pilota...namyšlení doktoři si myslí že něco vědí a prohlásí ho za zdravýho...tolik lidí úplně zbytečně...

0/−6
26.3.2015 23:12
Foto

V41l29a77s45t88a 24C76o12u63f26a36l 7597449429855

Vy jste asi nebyl na leteckých prohlídkách, že? Devadesát procent lidí doktoři pošlou domů a prohlásí je za sice zdravé, ale neschopné živit se létáním.

+6/0
26.3.2015 23:16

J25i40ř57í 95N22o78s97e10k 1471156906560

jestli jste si všiml, tak nereagujete na to co jsem řekl....spíše se chlubíte, že umíte řídit lítající osobák...

0/−6
26.3.2015 23:20
Foto

V94l77a22s87t96a 27C82o27u53f57a92l 7867669539405

Nelétám s civilními letadly. Nikdy jsem na to neměl vlastnosti. Reagoval jsem na ty "namyšlené doktory".

+7/0
26.3.2015 23:27

J12i98ř32í 41N74o84s39e17k 1171556546420

toho kluka asi neposlali.....do duše nikdo nevidí ani doktor....ale myslej si to...budete brát antidepresiva a za chvíli jste v pohodě...blbost...namyšlený doktoři...

0/−6
26.3.2015 23:37
Foto

V80l40a81s72t53a 42C28o97u89f75a29l 7187759269885

Já bych ještě počkal se závěry. Letecké nehody se nevyšetřují týden. Teď je tu krmení pro novináře a veřejnost. Mezitím specialisté trpělivě analyzují data. Nejdříve za dva měsíce bude první věrohodný rozbor.

+5/0
26.3.2015 23:40

J38i32ř53í 89N52o81s76e98k 1771166396150

jo a když nebude důkaz, tak jak vysvětlíte to pravidelný klesání až do konce ??? to je jako s těma doktorama....žádnej expert neví vše...ale u leteckejch nehod si nikdo aspoň na nic nehraje...narozdíl od doktorů...

0/−4
26.3.2015 23:43
Foto

V26l87a69s65t43a 63C46o52u45f79a13l 7597679689625

Toto jsem dnes psal jednomu redaktorovi, který chtěl znát názor: 

....Vylučuji nesmysly jako sestřel, únos, výbušnina na palubě, atd. 

Je tu tedy něco, co zatím zůstává nevysvětlené. 

Zarážející je, že posádka nekomunikovala během sestupu se zemí. To, že žila (nebo alespoň jeden pilot), je jasné z toho, že letadlo sestupovalo kontrolovaně. Bylo tedy řízené. Pokud by nebylo řízené, nastalo by zvyšování TAS na kritickou úroveň a rozlomení konstrukce. To by nahrávalo verzi sebevraždy jednoho pilota. Jenže to by musel zajistit, aby ten druhý odešel z kabiny. Pak by zahájil sestup. Každý pilot pozná, když letadlo mění směr nebo výšku nebo prostě polohu v prostoru (obecně polohový úhel), takže by ten venku nějak reagoval hned od začátku a měl by dost času na to, aby se dostal do kabiny. Jde to.

Takže zatím bych napsal pouze toto. 

Uvidíme, jak pokročí vyšetřování. 

...

+4/0
26.3.2015 23:53

L64u81b89o55m24í85r 56S16a63z27e13č71e65k 7819628755423

Bohužel novináři rychle potřebují viníka. Proto budou psát o syndromu vyhoření ze zdroje JPP v případě 21-22letého člověka, pro ty kdo neznají to je agentura jedna paní povídala! Stejně jako závěr "slyšeli jsme jak dýchá, tedy letadlo řídil", je o ničem. Tyto "rychlé" informace mi příjdou jako účelové. Nakonec, pokud by se zjistilo, že to bylo jinak (než vinou 2. pilota), nikdo se nikomu za nic neomluví.

0/0
27.3.2015 8:13
Foto

V48l25a40s37t33a 41C65o71u33f80a18l 7347729849315

Tento novinář mne požádal o názor, tak jsem mu sepsal několik odstavců se třemi verzemi. Je to korektní novinář, tak proč mu nevyhovět.

0/0
27.3.2015 9:14

L88u26b93o19m31í90r 53S57a19z33e52č62e70k 7979638885693

Nevím s kým jste mluvil, ani jsem ho nemyslel. Bral jsem to všeobecně. Z vlastních bohatých zkušeností korektního novináře skoro neznám!

0/0
27.3.2015 9:41

P47a63v43e37l 41J39a32n26o27u32š43k77o31v43e78c 1943238549702

Mam otázku: Jak víte, že Vámi vyjmenované nesmysly jsou nesmysly?  Samotná havárie je jedna část příběhu, vyšetřování a závěrečná zpráva druhá, možná důležitější než ta první.

0/0
27.3.2015 19:36

B72o41h83u88s89l16a16v 83K70r70á66l18í43k 2201690709386

Jak vidíte, s depresí problém neměl. Po celou dobu byl v kondici a v klidu.

+1/−2
27.3.2015 2:39

M56i88c59h93a77l 91M97i57l75l36e75r 9546572489252

vyt v kondici a v klidu behem letu vubec neznamena, ze netrpel depresi!

Clovek trpici depresi uvazuje obcas o sebevrazde, ale v mnoha pripadech je konecne rozhodnuti a jeji provedeni/nebo pokus o ni otazkou okamzite myslenky.

Rika se tomu "cerny moment" nebo take "cerna myslenka". Pokud v momentu, kdy ho popadne cerna myslenka, ma k tomu vhodne okolnosti, je mozne, ze se o to pokusi. Pokud v danem momente tu prilezitost nema, myslenka ho prejde a pak prochazi obdobim studu, ze ho to vubec napadlo.

Byva to jen otazka pouhych desitek vterin zda behem nich ma prilezitost. Neco jako byt ve spatnem momentu na spatnem miste.

Tohle je mimochodem lekarske vysvetleni proc synova kolegyne najednou skocila pod vlak, kdyz prochazela kolem nadrazi na ceste na setkani s mamou a sestrou na vanocni nakupy a veceri v meste, kam se tesila.

Byla diagnozovana na respektovane klinice specializujici se na lecbu deprese, ze depreseu ni neni "sebeniciciho razu", neukazovala zadne znamky hrozici sebevrazdy. Stacila ale chvilka cerne myslenky kdyz sla kolem nadrazi a nestesti bylo hotovo.;-(

+1/0
27.3.2015 6:11

M36i90c57h84a58l 73M37i30l56l67e61r 9586182879322

pokud se neukaze nic jineho v pripade pilota, je docela mozne, ze jeho cerna myslenka ho napadla prave v dobe, kdy se octl v kabine sam a videl prilezitost. Nebo chvili predtim, kdyz zacal pilotovi v konverzaci o pristavacich planech stroze odpovidat.

0/0
27.3.2015 6:14
Foto

V17l60a15s31t15a 63C60o92u79f42a36l 7237639409605

Pane Donáte, dal jsem si trochu práce s těmi předpisy a zeptal se kolegy na ŘLP a kolegy civilního pilota. Žádný předpis ICAO, FAA, EASA, JAA, ani MAK nehovoří o tom, že je povinné v situaci, kdy jeden člen posádky opustí kabinu, jen nahradit někým z palubního personálu. Tuto povinnost pouze stanovují vnitřní směrnice některých leteckých společností.

+6/0
26.3.2015 23:07

L36e32n54k40a 26K85u35c21h95a11ř36o42v91á 7417280822199

Pane Coufale FBI pomáhá s vyšetřováním této katastrofy,protože ji o to sami Francouzi požádali,jak bylo oznámeno ve zprávách na ČT1.Jinak ta posádka,která zřejmě jediná věděla,že má před sebou už jenom pár minut života,musela prožívat  otřesné okamžiky.....Kvůli jednomu šílenci  - 149 zbytečně promarněných životů,ze kterých zůstaly rozházené pozůstatky ve Francouzských Alpách.To je fakt DĚS!!!!

+2/0
26.3.2015 22:38
Foto

V34l67a74s69t33a 51C84o63u42f20a24l 7587459209965

OK, nedívám se na TV, tak o tom jsem nevěděl. Zatím bych ale počkal s tím šílencem.

+4/0
26.3.2015 22:42

P68a30v45e16l 28K91u12r96a95l 5631144940720

Šílenec je nesmysl... šílenec je chaotický a málokdy je jeho cílem umřít.

tenhle člověk se prostě z nějakého důvodu rozhodl umřít. (a udělal to PRO NĚJ nejsnazším, nejdostupnějším a nejjistějším způsobem).

Vzhledem k záznamu z kabiny - naprosto vyrovnanému dechu, tichu a klidu- to prostě byl jedinec který se absolutně smířil s tím že přestane existovat. Měl uzavřené všechny myšlenkové resty... ukončil si v hlavě všechny své závazky... a prostě nechal letět letadlo v klidu k zemi a čekal na konec o kterém věděl že přijde a s kterým počítal.

Člověk který je absolutně smířený s tím že zemře je ten nejnebezpečnější na světě - protože ho nezajímají absolutně žádné následky... ani pro sebe, ani pro nikoho jiného.

Nejhorší sebevrazi, nejhorší teroristi, nejnebezpečnější vojáci... lidi smíření s tím že umřou.

Řekl bych že kdyby kterýkoliv psychiatr a nebo psycholog měl dělat kontorolu toho člověka hodinu před letem - tak by ho prohlásil za nejklidnějšího a nejvyrovnanějšího člověka na planetě.

+6/0
26.3.2015 22:49
Foto

V70l29a74s96t32a 12C54o87u69f37a84l 7467899969155

Já pořád nevím. Letadlo padá hrozně dlouho. Pokud chce někdo umřít, tak tohle není ten správný způsob. Jednou mi vysadil motor ve výšce 800m AGL. Letadlo se dalo řídit, tak jsem přistál na poli, ale měl jsem během doby, co jelo dolů, pořádný strach o život.

+1/0
26.3.2015 22:54

P70a76v75e85l 13K66u21r55a34l 5101894170360

Proč by měl strach o život pokud byl smířený s tím že umře...

máte 2 typy sebevrahů - jeden skočí z mostu hned jak k němu přijde. (a při pádu dolů obvykle ani nezakřičí) a jeden tam bude čekat než přijede někdo kdo ho bude přemlouvat aby neskákal (v podstatě pokud to ten kdo mluví nezvoře tak ho vždycky ukecá aby slezl... protože ten člověk ve skutečnosti umřít neche) 

nepředpokládám že vy v tom letadle jste byl smířen s tím že umřete... kousal jste, kopal, škrábal a snažil se udělat absolutně cokoliv aby jste si život zachránil (což ostatně zkoušel i kapitán tohoho letadla....)

váš mentální stav prostě neodpovídal tomu kdo seděl v tom kokpitu. Tomu už bylo všechno jedno s tím že umře počítal a myslím že 5 vteřin, a nebo 10 minut? to už mu bylo jedno.

+3/0
26.3.2015 23:01
Foto

V71l20a65s37t77a 23C44o67u23f90a55l 7897319379405

Víte, jak mi bylo? Strašně jsem se bál a chtělo se mi zvracet a brečet zároveň. Celou dobu jsem mluvil s věží a snažil si vnutit, že jde o situaci, kterou znám z výcviku. Bylo to hrozné, protože tam bylo strašně moc času. Každý má základní pud zachování života. Proto nevěřím tomu, že by se ten kluk chtěl zabít takhle blbě.

+3/−2
26.3.2015 23:10

P45a97v25e30l 85K40u30r29a77l 5101384610240

https://www.youtube.com/watch?v=1MEJM0cboDg...

kolik myslíte že mají pudu sebezáchovy vojáci co jdou umřít jen proto aby jejich kamarádi přežili? Protože NĚKDO tam umřít musí... někdo a nebo všichni?

Kolik myslíte že pudu sebezáchovy zbývá v indoktrinovaných sebevražedných atentátnícich? 

Kolik myslíte že ho zbývá v těch co se vyhodí do vzduchu z přesvědčení?

Kolik myslíte že ho měl střelec v Brodě? Ten se chtěl prostě jenom pomstít celé společnosti (nějaké následky ho už nezajímaly)

Kolik pudu sebezáchovy má vlčice která se obětuje a skočí před prase aby zachránila svá šťeňata? (s tím že je pak bude živit smečka místo ní) 

Realira prostě je že "pud sebezáchovy" není všemocný reflex který by se aktivoval za všech situací. Je spousta stavů v kterých prostě má precedens jiný evolucí zakotvený program. 

No a občas prostě dojde k tomu že se pud sebezáchovy prostě nespustí (kumulace různých faktorů se prostě načte) a člověk (a nebo zvíře) je prostě připraveno zemřít za každých okolností.

Ten kluk se chtěl zabít - a bylo mu úplně jedno jak. Prostě to udělal tím nejsnazším a nejdostupnějším způsobem.

Já vám věřím že jste se bál o život. To není důvod aby se o něj bál kdokoliv kdo se s ním už sám vnitřně rozloučil.

+2/0
26.3.2015 23:18
Foto

V93l74a16s25t74a 81C76o13u10f16a33l 7557399919795

Znám jen ten první příklad. Aby přežil můj kamarád v boji, jsem za něj připravený obětovat život, protože vím, že on by to pro mne udělal také. To není o pudu sebezáchovy, ale o přesvědčení a výcviku. Mnoho o tomto přemýšlím, protože jsem měl mockrát namále. Dokázal bych smysluplně umřít jen v situaci, kdy by to bylo rychlé. Jinak by zafungoval ten pud sebezáchovy. Padat v letadle 10 minut a čekat na smrt se nedá vydržet. Mluvím o délce doby od rozhodnutí do smrti. Ne o rozhodnutí. Pro kamaráda v boji zemřu, když vyhodnotím, že ho tím zachráním.

0/0
26.3.2015 23:26

P30a84v63e75l 35K74u57r19a79l 5141764160510

ne jen vy tvrdíte že to nejste schopen vydržet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_attack

Kolik si myslíte že Japonských pilotů letadel šlo mrtvě odevzdaných do svých letadel?

spousta jich letěla k cíli HODINY. Většina z nich po tom co vypili své saké už byli jenom zombie které prostě jen hýbali s kniplem s cílem zemřít. 

Řeknu vám sladké tajemství v tamní kultuře je rozhodnutí umřít znamená že už jste mrtvý. 

Pro valno většinu lidí na západě je to naprosto nepochopitelné... (ruku na srdce pro japonce bylo zase stejně nepochopitelné že voják se sníží k tomu útočit na zásobovací lodě... voják má bojovat hrdině v bitvně... útok na logistické centrum zásobující vojáky je zbabělost)

+1/0
26.3.2015 23:33
Foto

V42l64a98s25t97a 50C91o16u74f80a18l 7547339409395

Voják je něco jiného. To se nedá míchat dohromady.

0/0
26.3.2015 23:35

P73a69v89e92l 59K98u44r23a33l 5121854660840

Voják... to je dobrý vtip.... Kamikaze nebyli žádní vojáci... ti lidi dostali 30 minut tréninku jak udržet letadlo ve vzduchu (povětšinou jen na zemi protože palivo bylo moc vzácné) a pak je poslali do vzduchu umřít.

Žádný reálný výcvik, žádná snaha fungovat jako skupina. Ti lidi nebyli vojáci. ti lidi byli jenom munice které vysloveně řekli aby se rozloučili a letěli do boje už mrtví.

0/0
26.3.2015 23:38

P94a12v48e67l 39K44u47r10a89l 5351154460850

půlka z těch co minuli své cíle se raději utopila než se nechat vytáhnout ven z vody američany...

půlka vytažených radši pošla hlady než přijmout selhání a že se rozhodli špatně... zbytek američani těžce reindoktrinovávali na kapačkách... i tak se jich pak dost zabilo hned jak měli možnost.

pud sebezáchovy nevyhrával - jejich selhání padnout v boji bylo tak velké že se museli zabít. Mluvte tam něco o "instinktu pro přežítí"

Prostě ne všichni lidi ho mají. Rozhodně se s ním hodí u každého člověka počítat, ale je naprostý nesmysl na něj u kteréhokoliv člověka spoléhat.

+1/0
26.3.2015 23:45
Foto

V14l48a76s19t52a 93C45o83u48f88a20l 7267169179285

I piloti Kamikaze byli vojáci. Prostě byli. Obětování se za vlast je z pohledu vojáka smysluplná smrt.

0/0
26.3.2015 23:51





Najdete na iDNES.cz