Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jeden pilot airbusu nebyl v době nehody v kabině, tvrdí vyšetřovatelé

V posledních minutách před pádem airbusu Germanwings byl v kokpitu pouze jeden pilot. Informaci přinesl deník The New York Times. Druhý pilot se do kabiny nemohl dostal. Informaci potvrdil německý prokurátor odvolávající se na francouzské vyšetřovatele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R74a29d90a71n 66K22u79b76a24n63t 1413390879110

Tak už máme i fotky. Vykrádání FB je oblíbená novinářská aktivita

0/−1
26.3.2015 13:31

D39a66v52i23d 78B10o49u37c37h91a37l 8719480749

No tak co naděláte, když typický novinář dnes jen přepisuje informace, které někde koupil, ukradl, popřípadě si za jejich zveřejnění nechal zaplatit.

0/0
26.3.2015 13:34

P43e18t59r 23M49i30c88h78a76l 2960314561272

No a já bych podle té fotky nevyloučil, že byl kopilot z poloviny (třeba po matce, to by vysvětlilo i jméno) arab.

+1/0
26.3.2015 13:40

V12á63c35l71a77v 72S75u37r97y98n19e81k 4881136477

to by podle fotky pak byl byt z poloviny arab každý druhý...

0/0
26.3.2015 13:56

P91e98t43r 93M72i15c43h15a13l 2270894671222

Neřekl jsem že byl, jen že bych to nevyloučil.

+1/0
26.3.2015 13:58

P59e88t55r 90F31i81a46l73a 9113296593983

V každém případě si mohou muslimští zločinci, zodpovědní za 11. září 2001, připočíst dalších 149 mrtvých, kteří kvůli nim zemřeli.

Bez nich by se nedělala taková opatření, aby se nikdo nedostal k pilotům.

0/0
26.3.2015 14:36

N46i44k19o49l41a 59Č26e50c86h 9771629376

Už také víme, kde bydlel. :-P

0/0
26.3.2015 13:42

J82i22ř67í 57L32a53n87g15w63e77i18l 3520284598169

Že se stalo a sebevrah jel přímo proti automobilu a vzal sebou nevinné protijezdce, to jsem kdysi četl, ale aby vzal sebou tolik dětí, protože určitě věděl o pasažérech? Musel být šílený. Oni teď budou pitvat jeho mimopracovní vztahy atd. takže s eto asi dozvíme později.

+1/0
26.3.2015 13:30

P66e72t89r 78M82i94c10h68a97l 2950624851392

Už se stalo. Před pár lety v Egyptě.

0/0
26.3.2015 13:31

S51t70a72n21i91s63l47a69v 77M26o78k75r71ý 8937182686362

Nebylo to v USA? Ale bylo to Egyptské letadlo.

0/0
26.3.2015 13:32

J65i31ř80í 53Č59e76r95m97á79k 4428821529680

Bylo to  do Atlantiku na lince do USA, egyptské letadlo, pilot Egypťan.

+1/0
26.3.2015 13:33

P60e68t67r 57M63i92c14h95a60l 2630214451872

Pravda.

0/0
26.3.2015 14:21

V56l21a13d21i10m90í98r 71V40y40c14h84y91t92a

Proč kabinu nesnímá z bezpečnostních důvodů ještě kamera? V dnešní době, kdy jsou kamery na každém kroku? Divím se, že v letounech, které přepravují stovky osob nejsou nainstalovány v kabinách pilotů. Záznam by mohl být použit pouze pokud by nastala konfliktní situace.

0/0
26.3.2015 13:29

V75o22j22t31ě64c26h 19Š64t20e17f23l 7406255637393

Vy máte na pracovišti kameru, která vás snímá?

0/0
26.3.2015 13:46

M15i67c68h17a70l 30B84a94š67t41a 6914530965294

Ne. Ale taky nemám mikrofony, který mně nahrávají (... doufám ...) a zapisovače toho, co stroj který ovládám dělá (... doufám ...).

0/0
26.3.2015 14:53

J37a62k72u71b 10S38e83m47e42r56á28d 2787906101941

k cemu by to treba v tomto pripade bylo? potrebne stejne zjistili ze zapisovacu

0/0
26.3.2015 13:48

J96i69ř74í 44Č41e35r72m44á76k 4308721899270

Tak nevím... hodně lítám a nevím, zda mám být klidnější, protože to vypadá, že letadla jsou technicky čím dál bezpečnější nebo být nervózní, protože s letadly lítá čím dál víc magorů...

+1/0
26.3.2015 13:16

D53a89v72i72d 21B44o81u54c50h68a25l 8359550669

To je fuk, nic s tím nenaděláte. Když jsem tuhle seděl nějakých 12 hodin vedle rodinky, kde dva liberálové předváděli, jak vychovávají své tři děti ve věku kolem 5 - 8 let, měl jsem také všelijaké myšlenky.

0/0
26.3.2015 13:21

D35a22v88i91d 38B83o98u69c70h26a18l 8649930639

Ještě pořád ale nevidím důkaz, že neodešel kapitán, ale druhý pilot. Jen o tom možná nevykecávali.

0/0
26.3.2015 13:15

J27i94ř50í 36Č47e65r93m51á83k 4558661559280

Podávají to jako jasnou věc, takže asi důkaz mají...

0/0
26.3.2015 13:17

D49a56v11i58d 19B85o68u47c32h87a37l 8439150279

Tak jasně, je fajn, že to konečně vybalili. Ale pořád bych chtěl slyšet, proč tam poslali tu stíhačku.

0/−1
26.3.2015 13:19

P82e28t55r 64M55i50c28h37a54l 2270874861882

Protože letadlo začalo klesat a piloti nekomunikovali.

+3/0
26.3.2015 13:21

D71a82v38i42d 35B81o65u58c23h69a66l 8989780359

Takže mi chcete tvrdit, že letadlo začne klesat, dvě minuty zkouší se s ním spojit a rovnou pošlou Mirage? Tak třeba ano...

0/0
26.3.2015 13:22

J26a94k16u23b 92S41e48m20e33r38á90d 2217156981221

samozrejme..dokonce i u nas by k nemu startovali

0/0
26.3.2015 13:23

D11a83v69i31d 95B95o64u93c54h12a61l 8489670699

Dvě minuty...

0/0
26.3.2015 13:26

J58a87k64u75b 24S12e41m48e13r94á55d 2507616591101

ano, dve minuty ... to je 120 sekund ;-)

+1/0
26.3.2015 13:55

N51i24k75o66l46a 21Č85e96c76h 9821399616

Ano. I u nás se staly případy, kdy k letadlu startoval Grippen.

+1/0
26.3.2015 13:23

D10a60v21i40d 91B80o49u73c49h35a44l 8909960799

Za dvě minuty?

0/0
26.3.2015 13:26

K62a79r74e75l 55Š43o14u93m13a87l 1854813318

Kdyby to bylo za 10 minut potom co přestane komunikovat tak už je při přeletu ČR na hranicích s Rakouskem ....

+1/0
26.3.2015 13:27

D57a72v90i86d 92B84o50u41c86h91a64l 8629690219

Proto se také startuje k letadlům, které přestaly komunikovat už nad cizím územím.

0/0
26.3.2015 13:31

J84a59k26u78b 84S68e65m58e15r31á11d 2367956561161

to sice ano, ale je dovoleno startovat i k letadlum nad svym uzemim :-)

+1/0
26.3.2015 13:56

R57a33d54e19k 58M91a11t58ě47j50k16a 8567483749872

Za 2 hodiny by bylo pozdě, ne?

0/0
26.3.2015 13:27

D19a22v85i32d 28B44o86u18c10h23a65l 8989660689

To jistě. Ale ti piloti nesedí v nastartovaných strojích. Nějakou dobu (dle toho, co říkají vyšetřovatelé) trvaly pokusy se s letadlem spojit, dokonce i prostřednictvím jiných letadel. Pak pokyn ke startu. Nějakou dobu to potrvá. Tady máte graf celého letu - rychlost, čas výška. Přemýšlejte.

http://cbsnews2.cbsistatic.com/hub/i/2015/03/24/87a518cc-4c33-4182-b38f-9faaacca983b/3f84dadfc8fd9bb53d5896323ae1e3cb/germanwings-plane-crash-altitude.gif

0/0
26.3.2015 13:30

P85a65v87l92a 34H39r67a20d52i20l29o83v10a 3777381781214

Skoro bych si troufla tvrdit, ze sedi v skoro nastartovanych strojich.;-)

0/0
26.3.2015 13:32

J26a82k27u22b 88S50e72m37e71r70á25d 2537956921911

presne R^

0/0
26.3.2015 13:50

S44t89a61n83i27s63l23a45v 29M98o68k74r12ý 8447432186782

Oni klidne mohli mit stroje ve vzduchu. Na cvicnem letu nebo cokoliv. Francie ma prece jen vice stihacek.

0/0
26.3.2015 13:34

P31a12v49l26a 49H56r95a25d24i64l62o68v52a 3657561271364

Ja jsem kdysi chodila s jednim francouzskym dustojnikem a bavili jsem se o tom. Uz si presne nepamatuju ty casy, ale start stihacky byl radove desitky vterin. Tzn ze fakt sedi u letadla a maji pohotovost.

0/0
26.3.2015 13:36

J49i20ř26í 54Č61e57r12m46á96k 4228291759700

Mohu potvrdit, ze své zkušenosti. Vojenská pohotovost není jako když řidič autobusu čeká u kafíčka až když podle jízdního řádu na něj přijde řada.

+1/0
26.3.2015 13:44

R92a37d61e45k 32M93a53t75ě93j42k64a 8687123979602

Že poslali stíhačku přeci neznamená, že stíhačka letadlo dostihla. To zase motáte dvě věci dohromady.

0/0
26.3.2015 13:42

P76e76t42r 22M57i74c94h33a91l 2340694531462

Samozřejmě.

0/0
26.3.2015 13:26

J78i52ř43í 76Č49e53r71m34á16k 4168431629730

To je standardní postup. pokud se nepletu, když letadlo neodpovídá a odchýlí se od letové dráhy.

0/0
26.3.2015 13:21

D60a54v76i60d 85B59o58u51c68h29a78l 8179280949

Neodchýlilo se, začalo klesat, celé to trvalo cca deset minut do nárazu. Osm minut před nárazem poslali stíhačku. Ihned na začátku vyšetřování vyloučili teroristický útok.

0/−1
26.3.2015 13:23

J96i14ř69í 21Č61e49r16m96á51k 4978871299570

Klesat z letové hladiny nebo změnit kurz - to je to samé, je to odchýlení od předepsané letové dráhy. Prostě nestandardní jednání.

0/0
26.3.2015 13:25

D35a35v70i70d 98B59o83u24c50h55a40l 8489200949

A znovu - dvě minuty.

0/0
26.3.2015 13:26

J94i19ř32í 64Č69e30r58m74á30k 4468941809220

Nevím, tyto informace nemám, zda to byly přesně dvě minuty. Ale rozhodně to jde dost rychle, to mohu potvrdit. Opravdu rychle.

+1/0
26.3.2015 13:28

D66a63v12i77d 72B66o11u33c26h97a58l 8799560439

http://cbsnews2.cbsistatic.com/hub/i/2015/03/24/87a518cc-4c33-4182-b38f-9faaacca983b/3f84dadfc8fd9bb53d5896323ae1e3cb/germanwings-plane-crash-altitude.gif

Stíhač podle franzouzských úřadů startoval osmi minut před havárií. A hned na začátku tvrdili, že nejde o teroristický čin. Já osobně to celé cítím nějak divně.

No nic, necháme to být, časem se snad něco dozvíme.

0/−1
26.3.2015 13:33

J79i56ř57í 39Č71e51r54m21á86k 4298431289970

Když to zjednoduším - pokud letadlo bez povolení začne klesat / měnit kurz a neodpovídá, je emergency procedura mezi věží a kabinou, na kterou když kabina nereaguje (cca do 40 sekund se to zjistí), hned se statuje. Start se zvládne v podstatě ihned. 2 minuty jsou reálné.

+1/0
26.3.2015 13:36

P98a60v14l34a 74H27r46a26d60i47l77o67v81a 3187701781204

Presne tak !

0/0
26.3.2015 13:37

J73i84ř22í 85Č77e27r71m16á32k 4388671549750

Musíte si uvědomit, že vojenská letadla jsou určena primárně k boji proti nepříteli ze vzduchu, takže kdy by nepřítel (řekněme ruský bombardér letící v mezinárodním vzdušeném prostoru nad mořem podél hranic) rozhodl zaútočit na nějaký pozemní cíl, musí ho stíhačka dostihnout v tom krátkém čase mezi tím, kdy opustí mezinárodní vzdušný prostor a než doletí k cíli. To jsou při rychlosti současných stojů a přitom, jak jsou státy malé, minuty. Proto se při pohotovosti skoro sedí v nastartovaných stíhačkách (pokud se preventivně nevzlítne rovnou).

+1/0
26.3.2015 13:52

N81i44k53o67l12a 71Č21e73c82h 9611209276

Protože letadlo přestalo komunikovat a začalo provádět nepodložené manévry.

0/0
26.3.2015 13:22





Najdete na iDNES.cz