Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podruhé jsme se narodili, popisuje filharmonik nehodu autobusu

Na tento zájezd fagotista Ondřej Roskovec hned tak nezapomene. Spolu s dalšími patnácti členy České filharmonie se vracel do Prahy ze zájezdu do Rakouska. „Kousek za Vídní začal autobus divně popojíždět sem a tam, pak sjel ze silnice, dvakrát se převrátil a skončili jsme v příkopu,“ popisuje průběh události.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28i49ř93í 24Š87e62j96n42o38h84a 4802883604433

Dopadlo to relativně dobře.

Stačilo ale, aby  tam zelení prosadili alej, a ta  stačila řádně dorůst, a  bez mrtvých by  se to neobešlo :-(

0/−6
23.3.2015 9:38

J43i38ř41í 10E62r85b28e28n 1903714756357

Aleje se kolem silnic sázejí několik set let, kdy se ještě o Zelených ani nemluvilo.

+5/0
23.3.2015 10:23

Z46d26e52n71ě20k 35D26u42f15e85k 2804974898

Blábol.:-/

+1/0
23.3.2015 12:35
Foto

L70u19k48a17s 85Z66m41i50z38i57k 8422453870168

Tak vám řeknu jako řidič příběh, co se nám běžně stává u cestovek. Jedeme poznávací zájezd na Francouzskou riviéru - kolem Marseille, Cannes, Monaco, atd. Tedy dva řidiči přes celou noc tak, že s malou rezervou nám to výjde na čas a musíme začít dělat povinnou 9 hodinovou přestávku. Ale dvacet minut před příjezdem se vzbudí průvodkyně a začně hovořit do mikrofonu něco o tom, že v této přírodní rezervaci budeme hodinu, pak pojedem na hrad, pak pojedem do Avignonu a pak tam a tam a na hotel. Jsme se s kolegou na sebe podívali a pak jeden z nás řekl průvodkyni, že to nebude možné, že pouze přijedem a 9 hodin stojíme. Ona se zhrozila...  "co to mám za řidiče, že ani nečetli program?" Tak sem jí odpověděl, že mne žádný program nezajímá, že mne zajímá v tom programu první místo, kam máme dojet a jako průvodkyní, která to nedělá poprvé už musí docvaknout, že musíme dělat pauzu a né celou noc jet a celý den popojíždět. Průvodkyně říkala, že cestovky většinou posílají tři řidiče, někdo, kdo jim pomůže na Rozvadov a pak pojede domů, a že si myslela, že pošle řidiče, kteří zvládají svoji práci. Tak to mne vytočilo. Ji říkám, že příště ať si vezme autobus plný řidičů a na zadní pětku si sedne s turistama, ale i tak by všichni řidiči byli povinni dělat po 21 hodinách výkonu pauzu, protože i vezení se je prakticky výkon. A po této scéně s průvodkyní jsem lidem vysvětlil, že mají průvodkyni, která je ochotna riskovat životy padesáti lidí a zaměstnat řidiče na 48 hodin bez pauzy, ale hlavně že my riskovat ochotni nejsme, dojeli jsme do Avignonu dle improvizované změny v programu a šli na 9 hodin spát. Byl to děs pracovat po zbytek cesty s někým kdo s vámi má tvořit tým ale ve skutečnosti je proti vám.

+13/0
23.3.2015 7:42

Ř66e26h10o58ř 31V48l62a26s79á88k 2664734541716

Tak to vypadá, že se blbě dohodl její šéf s Vaším šéfem. Takže oboustrannou naštvanost chápu.

Kdybyste se Vy koukl na program a upozornil svého šéfa, že to jaksi nehraje, nebo kdyby ona pojala podezření, že ve dvou řidičích to takto nejde, tak tomu samozřejmě mohl kterýkoliv z Vás včas zabránit. Ale být na sebe celý zájezd naštvaní kvůli tomu, že ten druhý se nerejpal ve věcech, které nejsou v jeho kompetenci? To mi moc chytré nepřijde.

+2/−1
23.3.2015 8:14
Foto

L28u37k57a56s 43Z19m91i76z79i20k 8142143430848

to je taková rutina, když odjezdíte za sezónu deset takových zájezdů pro jiné cestovky, tak vám nedojde že tihle budou pokoušet osud...ale pravda, asi se budu příště lépe dívat

+2/0
23.3.2015 9:15

L18u68c20i36e 32B29a59r25t15o37ň58o58v37á 5540388587505

Naše CK program konzultuje s dopravcem, a já vždy před zájezdem volám řidiči, jestli je vše o.k. Ale pravda je, že neděláme klasické poznávačky...ovšem sorry, jestli průvodkyně sama nevidí předem, že ten program se nedá dle předpisů zvládnout, tak je poněkud "neprofesionální". Ovšem hrotit to vzájemně před klienty - to se nesmí nikdy, přece váš vzájemný spor je opravdu nemusí zajímat.

+1/0
23.3.2015 15:38

R21a22i68n32e11r 98E84l12l77e24d88e46r 2883533279146

To je klasicky pripad . tomu se v Nemecku rika - dzunglovy apitalismus a ten vsude pokracuje diky USA.

0/−2
23.3.2015 11:31

P77e18t20r 78Š40t51ě35c22h 3122311308963

jenom v bude plném lidí se to dělá trochu blbě, stačí když kvůli tomu remcá v autě rodina, která chrápe celou cestu vy toho máte po noci za volantem plný oči

0/0
23.3.2015 1:18

P83e81t46r 47Š30t69ě91c90h 3742611168683

to mělo přijít jinam, reakce na ty co píšou , že má řidič zastavit a vyspat se když je unavený

0/0
23.3.2015 1:19

P34e33t54r 14F69i78a26l82a 9413536593463

Nechápu, proč nejezdí dva řidiči. Na jedné straně se máme líp než dřív a na druhé straně je na lidi kladena stále větší zodpovědnost, takže jsou v některých profesích stále udřenější a ještě půjdou později do důchodu.

Nezaměstnanost jako hrom, stát musí vyplácet podpory..... ale nelze udělal lepší zákony z hlediska bezpečnosti. Stát by ušetřil na podporách a mohl by to nějak dopravcům kompenzovat, třeba na bezpečnější spoje vysadit menší daně..... to už by nakonec měli zvládnout ekonomové.

+1/0
22.3.2015 23:31

J28a79n 20S69t86o56d30o78l78a 7861270953760

Jeli kousek. Tento řidič dodržoval bezpečnostní pauzy, jinak to u nových autobusů ani nejde. Třeba se mu udělalo nevolno, tomu by druhý řidič ničím nepomohl. Tohle s udřením nesouvisí, řidiči autobusů udření nebývají.

+2/0
22.3.2015 23:42

P51e26t28r 60F35i39a25l11a 9513546163963

Řidiči bylo špatně již před odjezdem zpět.... a být tam dva řidiči, jel ten druhý.

Slovem udření jsem nemyslel jen těžkou manuální práci a myslím si, že řidiči jsou udření dost, stejně jako někdy lékaři, když mají spánek po etapách.

+1/0
22.3.2015 23:49

J30a51n 32S14t46o65d39o32l10a 7291490593310

Na krátkou vzdálenost není třeba posílat dva řidiče. Když mu bylo blbě, měl raději zavolat pro náhrandího řidiče.

U současných záznamových karet musí dodržet odpočinek včetně doby pro spánek. Nikdy jsem neviděl řidiče moderního turistického autobusu, který by byl utahaný. Sice to nezaručí, že se vyhne mikrospánku, ale únava z vyčerpání nehrozí.

+1/0
23.3.2015 0:05

P14e28t41r 37F88r46a16n57c 9377281628978

Prijdete mi trochu naivni.

0/−3
23.3.2015 5:13

L32u15m24í43r 45V75i35t13h72a 2657157966742

Co Vám na tom přijde naivní? Že řidiči musí dodržovat odpočinek? Proč by měl riskovat nedodržení odpočinku, když mu za to hrozí 5 bodů a 25.000 Kč pokuta, kterou mu můžou udělit třeba rok zpětně. Těch, co jsou ochotni tohle riskovat, moc není.

+1/0
23.3.2015 8:19

J42a31n 86M72a75j32z75n68e38r 1306217826722

jestli mu bylo blbě neměl vůbec vyjet, cestovka by sehnala náhradu...takhle mohl zabít dost lidí

0/0
23.3.2015 0:55

M61a17r10t48i91n 32Č68e16r24n59ý 7251874641

No fyzicky asi udrenej nebyl, ale psychika taky hraje dulezitou roli. Jinak je znamo, ze ridici co pres tyden jezdi linky nebo mhd si o vejkendu privydelavaji jizdama pro cestovky.

+2/0
23.3.2015 0:06
Foto

L52u24k55a58s 47Z23m44i61z55i24k 8282833600948

na takovouto trasu se jezdí v jednom řidiči...navíc nikdo ani není ochoten dva řidiče zaplatit a druhý faktor je, že řidiči zkrátka ani nejsou...na zájezdový bus nemůžeš šoupnout kdejakého troubu z pracáku

0/0
23.3.2015 7:20

M86i39l92o84s 13V60a71l23y 8276132347732

Mikrospanek = SFIN^A :-/ V kazdem podobnem pripade je pro ridice  dulezite si rici DOST - STOP !! odbocit zaparkovat a na hodinu se vyspat. Moje zkusenost za posledni rok.  / 2x /

+2/0
22.3.2015 23:12

J81i38ř67í 28T71e71p84r 4217780605225

Technická:

Dost dobře nechápu jak to že leží na levým boku, ale zřejmě musel udělat salto. Střecha a pravej bok jsou neponičený, ale kousek trávy je na střeše vidět.

0/0
22.3.2015 22:25

M79i82c96h48a20e16l 92C80h63a40r37v80á76t 9309748223372

Za pár let, 70ti letý řidič z povolání, se nemusí dožít ani důchodového věku.

+2/−1
22.3.2015 22:23

A91n38n96a 52K33i73r41š16o93v36á 9526550985493

No když si muzikant zlomí ruku, to je fakt blbý ;-(

+11/−1
22.3.2015 21:35

P26a36v26e22l 12S15ý22k60o17r34a 7317702427541

Dost blbé. To může mít taky po kariéře. Rv  To bych nikomu nepřál.

+13/−1
22.3.2015 21:52

V56o90j97t96a 59S57u28k 3497635697561

No a co potom.....topic elekrarensky.....V[>-][>-][>-]!!

0/0
22.3.2015 23:56

M18a65r42t26i78n 49K35u63ř90í20t54k59a 6177726168245

Nebo taky učitel hudby.

0/0
23.3.2015 7:40

F41i31l72i30p 61N41e86s58p12o38r 6557957518302

vsichni se ptaji jestli byli cestujici pripoutani, ale nikdo se nepta jestli tam vubec ty pasy jsou :-)

+3/−1
22.3.2015 21:31
Foto

L75u71k56a65s 92Z49m79i43z37i83k 8952163500438

v novém zájezdovém busu na 100% ano... a cestující v takovém případě je povinen se poutat jinak riskuje pokutu do 2500 kč... naopak v linkovém nebo městském buse pásy nebývají

+9/−1
22.3.2015 21:44

J11a41n 89P33r52o42c86h28a90z48k93a 1767785829247

Proč to minus, pane Ryšavý? S čímpak v tomto příspěvku nesouhlasíte? Rád se nechám poučit. (Nemyslím to vůbec ironicky).

0/0
22.3.2015 23:50

L49u93c38i22e 70B44a82r12t51o78ň66o44v96á 5930878337545

No ze by zrovna tato Setra byla nez pasu, to bych se fakt divila. A nepamatuji se, kdy nam nas dopravce poslal autobus bez pasu. A ze by CF si najimala na dopravu nejakou starickou plechovku, se mi nechce verit. Ale lide se v dalkovych busech vesmes nepoutaji, bohuzel. A to nas dopravce nam na zajezdy s detmi uz dokonce posila bus detskymi sedackami. Deti rodice poutaji nebo daji do sedacky, ale samotni casto zustanou v autobuse nepripoutani.

+7/0
22.3.2015 21:47

J89i53ř57í 70V48o31l53k18á42n 3570806171

Při cestách jsem vždy připoután jen já a řidič...

+3/0
22.3.2015 22:49

J70i26ř69í 95V29o86l89k67á93n 3790976281

Kdo hledá - najde

+2/0
22.3.2015 22:52
Foto

L38u47d54e84k 96R88a33u12e25r 5485858358357

Ode dneska se pripoutavam!

+2/0
22.3.2015 23:14

D52a11n71i83e13l 37D86r11n93e79c 6621959486772

Je zde vidět posun v bezpečnosti autobusu od nehody u Nažidel, konstrukce vydržela R^

Je "hezké", jak se v autobuse téměř nikdo nepoutá, že to není potřeba, při případném převrácení ale tokový jedinci vyletí ven oknem a autobus je může klidně zalehnout (to už ale často není potřeba), nebo mohou zranit i připoutané cestující v autobuse...

+7/0
22.3.2015 21:13
Foto

L16u97k65a60s 19Z54m39i41z10i76k 8672203530338

srovnávat tohle s nažidlama jsou hrušky a jabka... u nažidel byl patrový bus a dopadl úplně jinak a při jiné rychlosti...

+9/0
22.3.2015 21:30

J77i91ř32í 39V44o70l75k85á27n 3820896521

Patrový bus navíc nemá atest na převrácení.

+1/0
22.3.2015 22:54

P21a26v43e66l 90O88d58r21a27z14i58l 6874759797940

Video z jiné nehody busu, bohužel zkolabovaný řidič zemřel. Flegmatický komentář autora videa stojí za pozornost.

https://www.youtube.com/watch?v=gogPllfBvds

+2/−1
22.3.2015 20:54
Foto

O20n10d94r25e92j 83B62o33c12e57k 1330605764118

Neni mu dobre a sedne za volant na delsi cestuRv

+6/−3
22.3.2015 20:48
Foto

L30u79k81a70s 66Z43m22i97z42i85k 8782613410158

ještě že už si vyluštil příčinu všeho

+1/−2
22.3.2015 20:50

F73i42l44i62p 64N74e64s84p32o66r 6967687578922

No a co jineho ma delat? Rict ze mu neni dobre, at lide pockaji 12 hodin na jiny autobus ktery prijede z ceska? Dovedete si predstavit ty obliceje? Staci kdyz ma mestsky autobus treba 10 minut zpozdeni a vsichni se na sebe divaji....

+6/−3
22.3.2015 21:30

L41u19c66i37e 80B19a96r33t76o27ň19o46v81á 5220678187465

Ano take jsme to jiz resili...novy ridic z jineho busu pres dispecink, cekalo se necelych sest hodin a az na prvnich 10 minut zadne obliceje nebyly. Vymyslel se nahradni program v miste a lide chapali, ze je to vazne a ze indisponovany ridic je o zivot .hra o .jejich zivot. Ale pravda je, ze vetsinu momentalnich zdravotnich indispozic se ridici snazi rozchodit a jedou. Tady to nemusel opravdu odhadnout jak vazne to je.

+7/0
22.3.2015 21:57

P40a51v56e58l 68S23ý70k95o11r45a 7447572257721

Možná, dnes už může kdokoli mluvit cokoliv, řidič je mrtev. ;-€

0/−2
22.3.2015 21:56

T97o84m29á66š 33K28n51a79i31f18l 6493650277530

Tady je zas chytrejch.... Autobus znaj z obrazku... Ale přesně ví, co a kdo je vinik.

+11/0
22.3.2015 20:34
Foto

L28u91k52a27s 23Z30m65i26z10i43k 8712953950418

tento bus měl digitální tachograf, takže nějakého porušení sociálního předpisu bych se nebál, ....na buse těžko ošálíte snímač na převodovce magnetem jako je tomu zvykem u kamionu.... a řidič musí počítat s tím, že 28 dní zpětně za svoje prohřešky může dostat pokutu - na západě ve stovkách eur

+2/0
22.3.2015 20:30

P79a72v61e75l 61S53ý20k60o62r54a 7437892937601

ále, a když vás musí operovat doktor, který 32 hodin nespal, tak  to taky není problém.

V některých nemocnicích standard. [>-]Bohužel.

Jinak soudím, srdeční, nebo mozková příhoda, jichž bude přibývat s prodlužováním odchodu do důchodu.

+8/−1
22.3.2015 20:29

P29a48v19e12l 95S27ý76k18o92r27a 7437932177811

naštěstí pacientka měla dost rozumu a umřela hned při uspávání, jak mi dnes říkal jeden známý doktor. Takže nakonec ani neoperovali. ?V

0/−5
22.3.2015 20:33

P84a85v93e36l 32S20ý10k58o55r73a 7147722427671

bohužel, to je dnes realita

0/−5
22.3.2015 20:33

J39i96ř82í 33E35r15b95e60n 1333694106787

Lidi, kteří říkají "dnes" při každé stěžovací příležitosti, bych fackoval.

"Dnes" je těžké mít děti, "dnes" je to v nemocnicích špatné, "dnes" je to na silnicích nebezpečné... ;-ORv

Žijeme v prokazatelně nejlepším období lidstva, ale někdo furt bude skuhrat, že dřív bylo líp!

+11/−3
22.3.2015 21:34

L63u70d79ě44k 41N66ě46m38e74c 5765601162674

Já bych je dnes nakopal do řiti.

+9/0
22.3.2015 21:40

P83a59v70e91l 45S97ý32k83o19r78a 7947442207681

a jak to vyřeší nevyspalé doktory ?  Dnes ani zítra nijak. V

Nemyslím si, že dříve byli doktoři tak přetěžování. To je vynález až zdravotní pojišťovny.....

Štve   vás moc, že něco mohlo být dříve lepší, než dnes ? [>-]

+3/−7
22.3.2015 21:55





Najdete na iDNES.cz