Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Pasažér natočil unikátní záběry po sjetí letadla z ranveje

Jeden z cestujících na palubě letadla tureckých aerolinek zachytil krizovou situaci po tvrdém přistání na letišti v nepálském Káthmándú. Muž se dostal z letadla mezi prvními a začal natáčet, jak další pasažéři opouštějí letoun po evakuačních skluzavkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K58a50r14e55l 50D25v35o34ř30á68k 7829924657208

Taky souhlasím s tím, co je na tom unikátního v době, kdy má každý ve svým mobilu foťák s možností točit videa. Unikátní by bylo spíš, kdyby nikdo žádný video nenatočil, anebo nějakej přitroublej Asiat (ka) si neudělal hned u letadla selfíčko.

+1/0
6.3.2015 7:20

J22o23s43e42f 93B98é76r 1461347549918

Co se divíte? Na Ukrajinu projelo stovky ruských tanků a taky nikdo nic nenatočil.

0/−3
6.3.2015 7:45

N79i18k65o34l81a 95Č19e78c40h 9971949176

Na tomto twitterovém účtu se denně objevují desítky fotek ruských okupantů na Ukrajině: https://twitter.com/Conflict_Report

+1/0
6.3.2015 8:42

P54e14t51r 59T10l96o30u43k63a26l 7464455232815

Já tedy takových videí moc neviděl... ono asi lidi v "panice" moc záznamová zařízení netasí.

0/0
6.3.2015 8:00

P21a23t57r78i41k 47M31a67r28e25k 8542887698876

hlavne ze si lidi nemaji brat batohy

+1/0
6.3.2015 0:41

L84u22b64o18š 70S83u42š96i78l 1438827176178

Já se přiznám, že bez kamery, fotoaparátu a diktafonu nevylezu z domu. Nosím to všude. Co kdyby???

+1/0
5.3.2015 22:37

M55a66r35e54k 20F33l27e77k41a19č 1407752910981

já nosím i stativ

+2/0
6.3.2015 6:55

L65u43b63o73š 87S41u22š71i79l 1838497666788

JJ. Na ten jsem zapomněl. Též ho mám trvale na nosiči kola. Jezdím totiž téměř výhradně na kole. Pěšky bych nic nestíhal.

0/0
6.3.2015 10:59

L13u16b12o21š 15S91u20š44i11l 1468227796398

Využil příležitost. Natočil to a prodal TV společnostem. Do smrti nemusí dělat. Byl chytrej. Takto podobně se živili lidi v 1997 při povodních. Točili padající domy a prodávali Nově. Tak se dnes vydělává. A ne dřít za minimálku od tmy do tmy v Kolbence.

0/0
5.3.2015 22:34

E92v23a 98J73a16n19o53u64š65k70o12v33á 7664888862365

myslíte, že dostal takovou sumu, že mu to stačí na celý život? Jeli po "skluzavce" a nikomu se nic nestalo. Doporučuji film Šmírák, oni jim za to zas tak neplatí..

0/0
6.3.2015 0:13

J51a13k31u15b 71S48e97m94e73r54á85d 2857136521791

do smrti nemusi delat? ;-Djakoze bude zit z davek?

0/0
6.3.2015 15:37

M73a42r48t64i70n 39K84o11n18e96c78n49y 7236347783509

A co na to Messi a Kobe Bryant ;-)

+3/0
5.3.2015 16:52
Foto

T16o22m94a74s 72C80a44b46a48k 8365235694639

"mirne poskozeny predek letadla" - tak nevim, z tech zaberu... ty motory taky dostaly asi poradnou ranu. A jak znamo, motory jsou v podstate polovina hodnoty celého letadla..

+2/0
5.3.2015 16:05

M38i79c32h27a15l 41C93h81a86l78u39p72a 6638180809913

To posuzujou jako AAA. V podstatě zánovní stroj.

+5/0
5.3.2015 17:11

J97i90ř81í 77T78e22p14r 4687150415475

Jo jo :-)  Zejtra bude v jejich bazaru jako "zánovní, nehavarovaný" ;-)

0/0
6.3.2015 8:24
Foto

P28a77v11e41l 59V61a83n12ě64č83e66k 4354543481761

Wow! Úplně sjetej Airbus. ;-)

+2/0
5.3.2015 16:04

I14v24o 81J74a88n61á67č68e24k 8183113571952

Jen tak mimochodem, letadlo dráhu nepřejelo, zase to psal nějaký člověk co by asi projektoval Blanku stejně jako ti co ji dělali. Unikátnost jsem taky nepochopil, je toho na netu všude plno. Ale máme článek, sice pozdě, ale přece.

+4/0
5.3.2015 16:00

P42e13t48r 14H98e44j29n13ý 5766739878957

Přední část letadla mírně poškozena ? Vžyť to sedí na čumáku, a je vidět i poškození motoru. Bude chvilku trvat než tohlé éro půjde zase nahoru. Hlavní je ale, že z toho vylezli všichni živí a víceméně zdraví.

+4/0
5.3.2015 15:42

I81v36o 52J31a48n77á63č95e47k 8253173461722

No prý i křídla, ale asi jen od krytů motorů, uvidíme. Ale na odpis bych to asi neviděl, to letadlo je staré jen pár měsíců.

0/0
5.3.2015 16:01

M32i20c76h52a44e26l 57C44h96a65r49v47á32t 9769748883552

Uniká mi, v čem jsou ty záběry unikátní...8-o

+4/0
5.3.2015 15:41
Foto

M31a87r39t53i49n 83F14a71l75t91ý93n 9211336194928

iDnes  zatím takové vlastní ještě nepořídilo ;-D proto jsou pro ně unikátní.

0/0
5.3.2015 17:56

L71u61k64á27š 70H67á78b18a 6480585596586

dobra prace myslim. von to vubec neni dobrej pocit tocit se v koridoru s pocitem, ze tu mlhu pichnout jednou proste musim, pac zalozni je treba daleko nebo v podobnych podminkach. A kdyz vsichni odesli po svych, je to dobre pristani. Jo a pro neznale airbusu, tak kapitan letadla ma "joystick" na levacku, takze v krizovejch situacich si preseda na misto co-pilota. Teda v pripade, ze je jako majoritni vetsina lidstva pravak :-) Tohle vymysleli ve francii! :-)

0/0
5.3.2015 15:29

P77e41t92r 55K74u66b93a75t 3322421104550

To je pekna hloupost s tim presedanim. Na tom jestli je pilot pravak nebo levak vubec nesejde. Vsichni piloti na svete se uci ovladat letadlo kniplem ci berany levou rukou. Prava ruka si primarne pouziva k ovladani plynu, klapek, navigacnich pristroju a dalsich zarizeni. Ve Francii vymysleli maximalne joystick a ten se dnes uz pouziva i napr. v Cirrusech.

+3/0
5.3.2015 15:49

V27l81a41d21i17m64í71r 45M10e31n75d63i 3962659501956

Keď sa tu už rieši ovládanie airbusu , tak hovorme radšej o sidestickoch...

0/0
5.3.2015 20:32

M71i39r60o21s55l38a38v 15L81i26k70e77š 8326622758880

Ach ach,kdepak jste na to prisel? V kazdem dopravnim letadle jsou plynove paky uprostred,mezi piloty.Tedy kapitan-ten vlevo sedici ridi levou a druhy pilot-vpravo sedici pravou, neb tou druhou ovladaji plyny-neovlada li je autothrust. A je jedno,jsou li tam klas.berany nebo sidestick.A u stihacek je plyn vzdy vlevo,takze žetadlo se ridi pravou trubko.

0/0
6.3.2015 8:59

I95v43o 17J26a82n95á60č21e90k 8963833451162

To že píšete hlouposti již uvádí pan Kubát, já jen dodám, že je hloupost i to s tím záložním letištěm. Vždy musí mít dostatek paliva na záložní řešení, co by asi tak dělali, kdyby např. na dráze zůstalo jiné letadlo?

0/0
5.3.2015 16:03

M82i30r93o14s94l73a11v 21L62i87k54e87š 8816252568210

V jistych situacich nemusi,tady ale jiste meli.Nemusi jsou li tam dve drahy a dalsi okolnosti.

0/0
6.3.2015 9:03

I68v67o 63J58a33n22á74č77e48k 8293573541912

Tak dvě dráhy tam nejsou a počasí je tam po ránu špatné téměř každý den.

0/0
6.3.2015 10:06

J97i98ř95í 75D73v37o88ř74á77k 7661647658274

Na to přesedání jste přišel kde? To čtu poprvé a řekl bych, že to přinejmenším divné, Můžete uvést zdroj? Už vidím jak v případě krize se oba piloti odpoutávají a měmní si místa. To asi opravdu ne...

0/0
6.3.2015 9:36

M23a28r59t14i23n 38R96ů62ž67i83č18k67a 9662627712498

co je na tom unikátního?

+9/0
5.3.2015 14:25

P21e95t74r 14Ž44á88k 1608642235149

pokud jsou správně připoutaní, tak nechápu z čeho můžou mít cestující boule a odřeniny....

+3/−7
5.3.2015 14:23

Z58d91e55n51ě53k 45K97o28u98t46n80ý 4857617737451

V letadle nejsou tříbodové pásy. Poutá se pouze kolem pasu. Prásknout hlavou do sedadla před sebou není problém.

+13/0
5.3.2015 14:36

P34e41t45r 34Ž36á61k 1408232695439

jsem se na to neměl koukat, v sobotu letím...

0/0
5.3.2015 14:50

P76a14v10e13l 19N69o67v58á71k 7831606649483

Mužů vas ubezpecit ze ve většině letadlech pokud nesedim na exitu hlavu dal než na opěradlo před sebou nedostanu

0/0
5.3.2015 16:16

J84á71n 85K80o11t96ú14č 2866644388796

Tak to je potom chyba pilota. Mal zahlásiť, že sú skomplikované pristávacie podmienky, riziko nehody je zvýšené a teda všetci pasažieri musia sedieť v hlbokom predklone s hlavou na kolenách, To je štandardný postup pri núdzovom pristátí a presne preto v lietadlách nie sú 3-bodové pásy. Kto by to dodržal, nemal by žiadne zranenia.

0/−1
5.3.2015 15:45

K18a37r29e51l 53K69o80v86a55r 7473445750404

Jo a taky všude v bezpečnostních "kartách" umístěných v kapse sedadla je to, že s sebou v případě evakuace po nafukovacích skluzavkách nemáš brát žádné zavazadlo. Což tam taky nikdo nedodržuje...

+2/0
5.3.2015 15:54

M69i36c61h29a30l 23C87h73a48l60u44p36a 6328730759843

Taky se tam píše, že se má člověk zout, což mi přijde takové zvláštní. Někde to snad zdůvodňovali tím, že by se mohla potrhat ta skluzavka, ale moc si nedokážu představit, jak bude člověk z hořícího letadla s bordelem na podlaze utíkat naboso, to rychlosti evakuace asi moc nepomůže.

0/0
5.3.2015 17:10

J88a35k48u83b 58Š59a48f87a79n12d33a 7485847341771

Stále lepší naboso než třeba na vysokém podpatku. Věřte, že pokud vám půjde o život tak nějaký bordel na zemi nebudete vnímat.

0/0
5.3.2015 20:43

P57e19t65r 59T87l19o39u48k13a93l 7534845622535

Ani řešit zouvání. :-P;-)

0/0
6.3.2015 7:59

J65a64k44u41b 13Š96a87f95a86n59d66a 7135227431951

Tak pokyn k zutí dostanete ještě mnohem dříve než ta situace nastane.

0/0
6.3.2015 8:29

F44r40a63n81t10i56s26e91k 35H71a89v44e49l 6852402917948

V Nepalskych novinach pisou, ze zraneni byla prevazne z padajicich zavazadel.

0/0
6.3.2015 9:14

V13á55c76l15a45v 52J97o73n21á54š 8952313632523

Unikátní????

+7/0
5.3.2015 14:18

E78d75a 66D13r47á36b92e37k 7809742293947

s hlavou v kolenách prej... viděls někdy vnitřek letadla??? ;-D

0/0
6.3.2015 8:41

J55á71n 14K92o91t40ú82č 2606664698456

Áno. Ak si vysoký, tak to pôjde blbo, ale dá sa to. Samozrejme ten pre tebou nesmie mať sklopené sedadlo. Také sú predpisy. Kukni si občas ten krátky film, ktorý premietajú pri štarte. Pardon za to tykanie, ale ty si začal.

0/0
6.3.2015 16:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.