Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo ztratilo vztlak, říká česká pilotka po zázračném přistání v Indii

Šestašedesátiletá pilotka akrobatické skupiny Flying Bulls Radka Máchová českým novinářům v pátek v indickém Bengalúru exkluzivně popsala okolnosti, za kterých musela přistát s poškozeným letadlem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E72v27a 91P82e98t34ř66í45k43o84v20á 9858552581365

nevěřím

0/0
22.2.2015 14:31

M65a83r53t58i28n 95B16u64s89i69d90e57a 4293780

Šestašedesátiletá pilotka? 8-o To gratuluji R^

+1/0
22.2.2015 10:47

M90a22r87e56k 29Ř34e18h21á26k 9859253218518

Oba dva posledni clanky na iDnes o tehle udalosti jsou napsany pomerne zmatene. Porad jsem si myslel ze s tim letounem s ponicenym kridlem letela ta pani a nakonec ne. Pani dosla o vrtuli a vlastne to jen splachtila na zem coz si myslim ze to u tohodle letadla nebude az takovej problem. Zato ten druhej pilot co dosel o pul kridla ten to mel asi daleko horsi ale o nem se nejak vubec nepise. K tomuto zaveru jsem dosel az pote co jsem shledl odkaz s fotkama od pana Oharka. Cele vyse uvedene plati jen pokud si ti piloty mezi sebou nevexluji letadla a kazdej lita ve svem.

0/0
22.2.2015 2:24

M17a59r26t51i22n 98S50v18o48b94o89d54a 7519657612115

PoklonaR^

+1/0
21.2.2015 22:43

J22i17ř76í 46K66o52c71u32r39e36k 6345284545678

Uvodní fotka mi připomněla Aces High. Madam držím palce, ať ji to baví stejně jako před nehodou.

0/0
21.2.2015 21:50

O67n43d17ř53e98j 15O73h28a77r57e77k 3694512273972

To je mimo fizikální zákony. Poklona, že to dostali na zem.

Detailní foto: http://fotografersha.livejournal.com/636949.html

+5/0
21.2.2015 20:16

I11v76a 67V55a19l13č77í47k73o84v64á 1869938221851

Fizika je sviňa.

;-)

+3/0
22.2.2015 8:36

M73i32c63h80a37l 55K47u97c66h56t37a 6933384284672

Čeština taky...:-P

+5/0
22.2.2015 9:51

V96l10a54s34t37i58m66i72l 44T63e88n95c42e68r 4430270787160

R^

0/0
22.2.2015 12:42

J91i83ř55í 15N70o89s51e63k 7786102975814

občas tady různí chytrolíni napíšou, že člověk nad padesát by něměl mít ani řidičák protože jim překáží na silnici....tato dáma dokazuje, že je to asi jinak....člověk může být mladý až do smrti ;-)

+12/0
21.2.2015 19:39

J18a48r28o15m86í64r 42K69r83á36l 4170599284269

R^ Tak s tímhle přistát, to je bomba !

+3/0
21.2.2015 19:37

B47l58a14ž39e33j 39M57o87t46y44č22k90a 8397637815730

což bylo včera :-)

0/0
22.2.2015 17:46

Z79l65a73t61u55š49e 76J36e80l78í84n19k32o64v75á 1955852537512

Škoda že se v rámci "korektnosti" více mluví o hrdinství ženy a druhého aktéra ocení leda odborníci.

To jsou ženy opravdu méněcenné, že musí být pozitivně diskriminované?

O absolutně trpném "Aircraft Industries" snad nemá cenu ani mluvit. Je to uboze "světová" firma které šefují pravděpodobně ideální vylízanci, kteří nepochopí, že světová značka (jako byl "Let Kunovice") se buduje desítky let a nyní zní jako nová firmička z rozvojové země bez odborné základny a portfolia, které by mluvilo o tom, co dokázali (a že toho nebylo málo na východě a ani na západě a hůavně co předvádějí v extrémních podmínkách - aneb ne každý chce letět přes oceán z ideálního letiště na ideální letiště bůh ví kolik hodin).

+3/−1
21.2.2015 19:17

J91i58ř49í 76N67o34s30e12k 7826922955344

podle toho co píšete asi jo....vašemu projevu chybí přirozené sebevědomí

0/0
21.2.2015 19:35

B77o86h19u56s51l84a66v 70K96r80á76l57í54k 2541470659806

"Let Kunovice", to znal každý, ale nějaké "Aircraft Industries", to zní jako nějaká tuctová no name firma někde z džungle.

+10/0
21.2.2015 18:59

T68o25m14á84š 22M88a24r39t87í15n36e34k 2475938425849

Letadlo ztratilo vztlak, ale s půlkou křídla se to naštěstí srovnalo. ;-D Jinak gratuluju oběma pilotům ke znovuzrození. R^

+3/0
21.2.2015 18:43
Foto

Š53t16ě31p22á17n 33B21i29c81e54r20a 6809902328236

páne jo.

0/0
21.2.2015 18:37

I86v64o 30K23a77r90c48h 1650970947273

66?R^R^

+7/0
21.2.2015 18:07

J62a78n 39Š45t59r86o44s 9728103477253

Zaskočil tak za pivem..

0/0
21.2.2015 17:38

Lubos 5539726441140

Spousta lidi tu pise o stari a reakcich.. ale zapomina na zkusenosti.. fotbalovy obrance ve 40letech taky neni nejrychlejsi, ale vi kam se postavit a jde tomu naproti.. a taky je opatrnejsii..

Jsou stari piloti, jsou odvazni piloti, ale nejsou stari a odvazni ;)

+11/0
21.2.2015 17:12

M84i12c67h77a42l 48H65i91r49k69a 4267796640923

:-)

0/0
21.2.2015 18:03

R14a50d33e27k 89T69r41n 2882466934337

Obdivuji všechny piloty.....smekám před nimi a zvláště pak před ženami R^

+13/0
21.2.2015 17:12

R46o27m31a74n 70K21r56a77t72o16c46h96v30í61l 6776967866884

Dobrý, sice Flying Bulls nelétají na Zlínech, ale dobrý.

0/−2
21.2.2015 16:50

V74l43a16d78i79m95í96r 91H35o82r74á72k 6940654727533

Podle www.flyingbulls.com létají na Zlín-50 LX, ta letadla jsou na fotkách, takže..??

+3/0
21.2.2015 17:08

R95o31m43a26n 78K58r68a11t91o86c67h52v13í64l 6226727536104

http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=4392&kategorie=3

0/0
21.2.2015 17:19

O70n60d26ř67e46j 35Č77a77p84k73a 6131101203794

Jenže pak se AFAIK sehnal kupec na Zlíny v Indii a jelikož je tam tahle velká airshow zrovna v době, kdy dorazily kontejnery z Evropy, tak se domluvilo ještě jedno vystoupení.

+1/0
21.2.2015 17:27

R34o75m65a56n 62K70r20a26t73o14c85h92v38í53l 6886707706114

OK a hned před zraky kupce - nehoda.

0/0
21.2.2015 20:07
Foto

J28o94s94e22f 37T37ě83h18a47n 7108732938975

To sice ano ale nehoda nevznikla chybou letadla.

+1/0
21.2.2015 23:46

T91o75m86á28š 36P98e64l19i82k89á54n 3851210811539

Loni je chtěli měnit, ale nevím proč do Indie si je dovezli v bednách. Možná sponzor neměl na nová éra.

https://www.facebook.com/TheFlyingBullsAerobaticsTeam

0/0
21.2.2015 17:12

O95n34d88ř24e13j 12Č80a25p84k21a 6471371723544

Od letoška už nebudou, tohle mělo být poslední vystoupení (letadla jsou do Indie prodaná, tak se využilo situace a tahle akce se měla ještě odlétat na nich). Doma v hangáru už sedí další čtyři XA42 od XtremeAir, co na nich od loňska létá ta jejich dvojice.

+1/0
21.2.2015 17:15

P33e19t52r 79F16r93ý26d50e35k 7619701159913

Ja verim svym ocim a letouny na videu jsou Zliny... Ale dobry, Romane.

0/0
21.2.2015 18:50

Lubos 5449146501360

Mno.. mit v 66letech takovy cit a reakce.. proti te pani jsem 39lety starik.. za me ma velky obdiv.. a druhy pilot samozrejme take.. tyto nehody se stavaji ale malokdy takto stastne konci..

+30/0
21.2.2015 16:24

J25a55n 39K21i23s21z59a 6890951206593

machři mezi nebem a zemí...R^

+18/0
21.2.2015 16:19

K12a16r88e70l 90M64a59r79e11k 5155142863362

Až jsem si říkal, jestli to nebude věkem...?

0/−12
21.2.2015 16:12

L55u98d36ě52k 96N19ě45m20e44c 5845321812434

Až sis to říkal dost blbě.

+5/0
21.2.2015 17:59

M42a19r96t91i88n 20F82r66a47n28t72i98š23e37k 7845340483305

že v klidu přistála? určitě v tom bude hrát roli i věk a zkušenosti :-P

+7/0
21.2.2015 18:00

T20o67m12á65š 24P84e16l91i85k73á48n 3671310651889

Když se někdy v šedesátých letech začala skládat skupina Airbus, konala se někde ve Francii porada leteckých konstruktérů k tématu prvního návrhu evropského dopravního letadla. Tehdy tam za německo vystoupil jakýsi proplešlý starší pán, který reagoval na svého předřečníka: "K čemu potřebujete na spoj křídla s trupem 22tis. nýtů? Když jsem já stavěl letadla postačilo mi k tomu nýtů 28". Na něho reagoval pak nějaký mladý britský konstruktér, že když on (ten starý pán) ještě stavěl letadla tak se na nich dalo létat jen za dobrého počasí a v kukle.

Chvíli na to obdržel mladý brit papírek se vzkazem od jiného kolegy s gratulací: "Gratuluji, právě se Vám podařilo sestřelit Messerschitta!!"

Je vidět že ve zlíně se drží té lepší části příběhu. Že to křídlo po nárazu nepovolilo celé, ale zdeformovalo se jen na konci. To je o klice a hlavně dobrém návrhu a kvalitní práci všech kdo letadlo připravovali a vyrobili.

Na druhou stranu obrovská klika a mistrovské umění obou pilotů při zvládnutí kritické situace.

+27/0
21.2.2015 15:52

J57i31ř49í 82J19i26r92o13u69d17e79k 8626539834814

R^

+1/0
21.2.2015 15:57

P60e85t95r 64Z21a24s40k76o94č22i85l 2955342198279

Dobrej překlep.

+4/0
21.2.2015 15:59

T79o96m16á20š 65P15e45l51i39k13á26n 3631410581439

a víte že jsem si vůbec nevšiml?... :-)

+2/0
21.2.2015 16:02

L31u62d18ě13k 23N61ě71m66e54c 5745261542534

Bohajeho... musel jsem si to přečíst třikrát, než jsem to našel. ;-D

+2/0
21.2.2015 18:02

I69v32a 29V68a93l51č36í82k55o42v27á 1759248441651

messerShit :-)

0/0
22.2.2015 8:47
Foto

V60l93a59s98t28a 61C89o33u86f30a95l 7657189399615

Z-50 je celokov. Proto řídící plocha na odtokovce vydržela a letaldo se dalo ovládat. Nechtěl bych vidět kompozit. Ten by uletěl celej.

0/0
21.2.2015 15:59

J44i48ř60í 90J80i16r82o57u69d89e31k 8596749294904

R^ Podle fota ale hlavní nosník stejně vydržel;-) A možná i proto to R.M. tolik ,,odnesla" vrtule.

0/0
21.2.2015 16:06
Foto

V37l97a27s15t15a 59C24o27u35f91a79l 7987419479975

Nosník jo. Jinak by se zbortilo křídlo u trupu. Pár žeber je pryč a potah taky.

+1/0
21.2.2015 16:10

J85a28r52o93m97i78r 24F33a63r59e76k 4452893187

Hlavní nosník to vydržel? Asi ne.... pouze došlo k destrukci na samém konci.......

0/0
21.2.2015 20:23

J96a11r24o13m95i92r 96F47a13r34e12k 4292313357

Zas se třeba urve kus a zbytek zůstane nepoškozený, nikdy nevíte...

Jinak si nemyslím, že by to křidélko na zborcené straně bůhvíjak přispívalo řiditelnosti...

0/0
21.2.2015 20:25

R98o10m17a51n 20K70r13a12t16o80c31h21v22í74l 6636547386234

Až na to, že ty letadla nejsou Zlíny....

0/−1
21.2.2015 16:51

T34o18m38á89š 64P94e45l53i10k47á25n 3281910771579

Jasně, imatrikulace OK-XRC Zlín-50LX

+1/0
21.2.2015 17:11
Foto

V88l33a62s51t35a 35C28o14u93f93a43l 7817839799325

Jsou to Z-50LS

0/0
21.2.2015 19:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.